Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2006, 16:29
Saarah
Saarah is offline
Zo dadelijk met wat vrienden naar de kerstmarkt hier. Normaal gezien is zondag mijn helemaal-niks-doen-dag (behalve misschien wat leren en vooral véél slapen) en heb ik op zondag nergens zin in. Maar eerlijk gezegd heb ik er nu wél zin in.

Morgen nog één uurtje naar school, nog één uurtje examen, en dan (zo-goed-als) vakantie!!

En morgen is het maandag, is het 'volgende week'. En gaan we nog es afspreken... Normaal gezien.
Ik heb hem dit weekend echt zóveel gezien. En misschien vanavond weer. <3
Én ik heb mezelf ingehouden. Niet eens gekust.
Advertentie
Oud 17-12-2006, 16:32
BleuEyes
BleuEyes is offline
Woede, woede, woede

Ik ben nog niet verdwenen uit meneer zijn leven, en hoppa: VOLGENDE ZWAKKELING.

Ik zorg er morgen wel voor dat ik thuis ben, dan ben ik tenminste ook van zijn spullen af want die hoef ik niet meer te hebben.

Mijn pa had verdomme ook gewoon gelijk. "Als het uit is de eerste waar hij heengaat *...*" Waarom hebben vaders altijd gelijk.

Gvd, mannen.

Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 16:53.
Oud 17-12-2006, 16:54
Verwijderd
Klotezooi hier
Oud 17-12-2006, 17:03
Verwijderd
Godver, ben ik weer aan het huilen. Het gaat goed, het gaat goed, het gaat goed. Ik ben helemaal niet teleurgesteld. Mag ik mezelf nu even haten?

Guess who's living here
With the great undead
This paint-by-numbers life
Is fucking with my head
Once again
Oud 17-12-2006, 17:20
Verwijderd
Ik spreek alleen af met een goede vriendin die ik al heel lang ken,, en m'n ex is gelijk over de zeik... Ze denkt gelijk dat ik 'doorga' en wat voor die vriendin voel....dat allemaal terwijl ik de gene was die gedumpt is,, en terwijl ik heel duidelijk heb gezegd dat ik nog van d'r hou en hoopte op toekomst samen ooit....

Zit ik op hyves, lees ik dat ze zelf plat wordt gesms't door een andere jongen...

Ik snap er geen fuck van,, ik had echt gehoopt dat we nog vrienden konden zijn,, maar ze is zo pissed dat dat er ook niet meer in zat blijkbaar....had niet gedacht dat ons laatste gesprek een ruzie zou zijn
Oud 17-12-2006, 17:46
Verwijderd
Grm, ik voel me toch niet helemaal honderd procent helemaal zeker en daar word ik weer onzeker van. Maar dat gaan we niet weer doen.

Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 17:52.
Oud 17-12-2006, 17:58
Ann
Ann is offline
Misschien had ik niet zo vroeg moeten juichen omdat ik even een paar daagjes heel vrolijk was... ik dacht echt dat ik er vanaf was.. en nu lijkt het alsof die dagen nooit bestaan hebben. Ik voel me schuldig. Ik weet dat ik nooit met een... en nu toch... njaa laat ook maar. En J. Verdomme, nu weer een aanklacht over seksueel misbruik via de pc, hij moet zich eens leren in te houden, ik heb het hem al zo vaak gezegd.
Oud 17-12-2006, 18:21
Verwijderd
I'm so fragile
Oud 17-12-2006, 18:38
Meissiej
Meissiej is offline
Kut kut kut kut kut. Niet weer... Fuck.

laat me maar gaan.
Oud 17-12-2006, 18:54
moon
moon is offline
nog een kerstpakket gehad, van het dierenasiel dit keer! Ik begin helemaal in kerststemming te komen. en de vakantie voelt goed...en...het is ineens helemaal goed allemaal!
Oud 17-12-2006, 19:12
Faerie
Faerie is offline
Ik word echt helemaal gek van mijn vader. Hij maakt mijn moeder kapot zo. Hij verpest heel de sfeer in ons gezin. Bah bah! altijd weer die strijd om het eten. Altijd weer het moment waarop alle ruzie beginnen. Serieus, die vent lust gewoon niks en wil niks. Kwal

Helemáál erg is het als je vrolijk thuiskomt in zo'n kutsfeer. Dan weet je al meteen hoe ver het is en slaat heel je humeur om Ik vind dit vreselijk en ik schaam me er ook gewoon voor dat mijn vader zo is en nooit een keer normaal kan doen...
Oud 17-12-2006, 19:14
kroot
kroot is offline
Concert ging wel goed. Was in mijn eentje dus hoefde ik mij ook niet te ergeren aan de andere slagwerkers die niet in de maat kunnen spelen. Ik was helemaal ingebouwd, had een cirkel van percussie en drumstel om me heel, wilde alles tegelijk doen. Maar ik ben er toch redelijk in geslaagd. Gelukkig. Woei en mijn dirigent gaat regelen dat ik geen contributie meer hoef te betalen!! Echt lief.
Oud 17-12-2006, 19:34
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
moon schreef op 17-12-2006 @ 06:17 :
In het dierenasiel werken alleen dat vroeg op moeten
Oh, dat lijkt me zo leuk! (Dat asielgedeelte dan, vroeg opstaan is no fun.) Wat voor werk doe je daar precies?

Ontopic: Hoei, nog steeds. Ben haar een mailtje aan het schrijven over hoe het nu met me gaat. Grappig hoe de dingen kunnen gaan.
Oud 17-12-2006, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 17-12-2006 @ 11:41 :
Ik zag je lijstje op E&D, maar ik vind het totaal niet gek dat jij naar snoep ed grijpt, je eet zo weinig dat je lichaam schreeuwt naar eten, dáár krijg je eetbuien van. Als jij gewoon normaal en meer zou eten, zou je iig niet naar ongezonde dingen grijpen, omdat je lichaam iig genoeg binnen heeft gekregen. En ja ik weet dat je een eetstoornis hebt, maar dan lijkt me toch dat je liever gezonde dingen als brood of yoghurt en muesli eet, dan dropjes ed?
En met weinig eten zul je niet afvallen, je lichaam slaat als een gek alles wat jij binnenkrijgt op, omdat ze denkt dat er een hongerwinter is...
Dat weet ik, ik weet het allemaal heel goed. (Ik was gister ook pas om 12 uur op hoor, geen excuus maar als ik normaal opsta eet ik meer hoor.) Mn verstand weet allang dat ik de hele lijst moet eten en niet een aantal dagen te weinig, dan weer te veel en vervolgend weer te weinig gaan eten (en nu gaat het me echt lukken!). Ik heb mezelf er alleen nog niet van overtuigd dat ik dus gewoon meer moet gaan eten, dat dat écht beter is. Een stukje angst en het levert me toch nog iets op (anders zou ik het niet doen, wat ik weet dat het anders kan, hoe dat moet etc).
Maar bedankt voor je reactie, af en toe ff lezen hoe het ook al weer werkt helpt wel.

Vandaag weer mis, maar ik heb een plan...
Oud 17-12-2006, 19:46
rare kwast
rare kwast is offline
ik ga naar mijn bed en hopen dat ik er nooit meer uit hoef
Oud 17-12-2006, 19:58
Nebel
Nebel is offline
Bahbahbah waarom bestaan er spiegels *walging*
Oud 17-12-2006, 20:03
Verwijderd
Oud 17-12-2006, 20:06
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Ik schommel lekker heen en weer. De ene keer gaat het prima, de andere keer ben ik helemaal op.

Er is zoveel gebeurd de laatste tijd. Papa zwaar depressief en opgenomen in het ziekenhuis (gaat het héél slecht mee), auto ongeluk gehad. Dat ongeluk was mijn schuld (geen alcohol of iets dergelijks) gelukkig geen zware gewonden. Wel een schuldgevoel. Nu was dat schuldgevoel na 8 maanden eindelijk weg, krijgen we een brief binnen dat ik was aangeklaagd door de officier van justitie omdat één vriendin 'letsel' had. Dus maandag een rechtzaak gehad.

1 vriendin die soms echt onmogelijk is. (andere dan van dat ongeluk, moge dat duidelijk zijn.)

En dan mijn vriend. Hij is echt een geschenk uit de hemel. Maar hij heeft afgelopen 8 januari zijn broer verloren. Zelfmoord. Zijn broer was ook depressief.

Ik ben bang. Bang dat het voor hem te confronterend is wat ik nu met papa mee maak. Bang om me eigen kut te voelen waar hij bij is omdat dat confronterend kan zijn. Bang om hem kwijt te raken. (Terwijl hij 1000 keer zegt er voor mij te willen zijn en ermee om te kunnen gaan, omdat hij dat toch een keer moet leren.) Bang dat het met papa niet goed gaat. En zelfs bang dat ik hetzelfde eindig als papa.

En dan... een half uur later kan het weer prima met mij gaan.

Nu dus even niet, vandaar waarschijnlijk dat ik hier de boel vol zeur.
Oud 17-12-2006, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 17-12-2006 @ 18:46 :
Grm, ik voel me toch niet helemaal honderd procent helemaal zeker en daar word ik weer onzeker van. Maar dat gaan we niet weer doen.
Correctie, ik kan het allemaal. Ik kan het gewoon echt. Ik heb geleerd om mezelf in de hand te houden en vervelende gevoelens van me af te zetten. Ik wilde alleen dat ik het ook aan andere mensen kon leren, want ik ken wel wat mensen die los moeten leren laten.
Oud 17-12-2006, 21:17
Nijn*
Nijn* is offline
Geweldig, ik heb het wederom goed verkloot voor mezelf. Maar ik ben zo moe, zo ontzettend moe. Uitgeput, ik kan dit leven niet aan. Het is gewoon veel en veel te veel voor me, ik kan mezelf wel dingen blijven opleggen, ik kan wel steeds meer van mezelf verlangen, maar het werkt alleen maar averechts. Hoe krijg ik het toch elke keer weer voor elkaar, het zo te verkloten? Waarom ga ik hier nog mee door? Ik leef voor perfectie. Maar het is nooit perfect genoeg. HELP ME DAN VERDOMME. Maar niemand ziet het, niemand begrijpt het. Niemand begrijpt hoe ik me voel, waarom ik kapot ga. Maar ik kan het niet alleen. Help me.

You’re getting closer to pushing me
Off of life’s little edge
Cause I’m a loser
And sooner or later
You know I’ll be dead
You’re getting closer,
You’re holding the rope,
I'm taking the fall
Cause I’m a loser, I’m a loser, yeah
Oud 17-12-2006, 21:24
Papillon
Papillon is offline
Leuk weekend gehad! Vrijdagavond naar de dart geweest en daarna naar het café, waar het eindelijk weer eens écht gezellig was. Gister overdag naar de voetbal en heel de middag gelachen en gepraat met vriendinnen. 's Avonds verjaardag van één van die vriendinnen, wat ook heel gezellig was. Goed gesprek gehad met een vriend van me, over mijn thuissituatie en hij vertelde me dat hij het knap vind hoe ik met de situatie omga. Vond het tof om dat van hem te horen, had ik niet verwacht van hem.

En toch voelde ik me af en toe zo rot, iedereen heeft het over kerst en ik heb echt zin in kerst, want ik ga wel leuke dingen doen, maar het doet me toch pijn dat mijn vader niet hier is/wil zijn. Gelukkig dat mijn vrienden er voor me zijn, zij slepen me er wel doorheen.
Oud 17-12-2006, 21:41
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline

ik wist dat dit ooit een keer zou gebeuren...maar niet mijn moeder...
hij maakt haar kapot, als de politie weg is maakt hij haar kapot..
help..wat moet ik nu doen???
Oud 17-12-2006, 21:43
Verwijderd
Matig weekend. Net m'n vorige psych gemaild, ben benieuwd hoe/of ze reageert...
Oud 17-12-2006, 22:28
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
en toen was ie opgepakt.. en nu weet ik niet meer wat ik moet voelen. Ergens ben ik opgelucht, hij kan mijn moeder niks aandoen. Aan de andere kant t is toch mijn vader en vind ik het erg voor hem, maar vooral schaam ik mij. Dit is nou mijn, "happy family"
Oud 17-12-2006, 22:34
Verwijderd
Jeetje ~~dolce~~ wat heftig. *knuffel* Sterkte meis.

Mn buik, grmbl, wanneer gaat dat nou eens goed. Stomme artsten ook die niks doen... Zal ik maar gaan slapen? Ben alleen bang om weer twee uur te liggen piekeren... Zucht.
Oud 17-12-2006, 22:52
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 17-12-2006 @ 23:28 :
en toen was ie opgepakt.. en nu weet ik niet meer wat ik moet voelen. Ergens ben ik opgelucht, hij kan mijn moeder niks aandoen. Aan de andere kant t is toch mijn vader en vind ik het erg voor hem, maar vooral schaam ik mij. Dit is nou mijn, "happy family"
Pff, meis toch.. Sterkte! *knuffel*
Oud 17-12-2006, 22:52
kroot
kroot is offline
knuffel voor sonho

Laatste gast is binnen, precies zelfde als sonho: twijfel om te gaan slapen, want lang wakker liggen.
Oud 17-12-2006, 22:56
Verwijderd
Ik heb een introductie geschreven. Ik weet niet of-ie goed is, maar hij is in ieder geval veel beter dan de vorige versie. Morgen er nog een beetje aan schaven, de ontbrekende referenties eraan toevoegen, en dan zullen we wel zien hoeveel kritiek er dit keer over uitgestort wordt.

Verder was vandaag een huil-dag en een slaap-dag en een escapisme-dag. Ik stel mezelf teleur, iedere dag opnieuw. En het is moeilijk om te blijven geloven dat je het goede doet als iedereen het met je oneens is en je naief noemt en weet ik veel. Misschien ben ik wel naief. Maar liever dat dan dat eeuwige wantrouwen van jou.
Oud 17-12-2006, 23:08
Verwijderd
*knuffel voor Yana klaarleg* Volhouden meis.

Ontopic: omgomgomg. <3
Oud 17-12-2006, 23:31
Verwijderd
Ik ben bang voor mijn eigen gedachtes, dus blijf ik maar achter de computer sigaretjes roken. Twijfel... Zal ik mijn ouders bellen en vragen of ze me op komen halen?
Oud 18-12-2006, 06:01
Verwijderd
Het verleden ligt achter mij.. Ik moet naar de toekomst werken
Oud 18-12-2006, 07:22
Nijn*
Nijn* is offline
Het voelt allemaal zo hopeloos. Kan ik niet beter naar een hoge flat gaan en springen?
Oud 18-12-2006, 07:33
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
ex-scharrel: dat breng ik van de week nog wel even langs.
oftewel: ik zeg 'van de week' zodat je niet weet welke dag en ik de meeste kans heb dat je niet thuis bent zodat ik je niet meer irl zie en ik je niet hoef uit te leggen waarom ik je niet meer moet.
stombo
Oud 18-12-2006, 07:58
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 17-12-2006 @ 23:28 :
...
Gelukkig is je moeder nu wel veilig!!!
Sterkte!

OT: 'k Geloof dat m'n mail nog niet gelezen is, maar hoop vandaag reactie te krijgen. En dat ik het niet weer helemaal hoef uit te leggen .
Oud 18-12-2006, 09:34
Yana
Yana is offline
Gisteren ging het echt weer helemaal niet. 's Avonds gezellig met zn allen bij elkaar...en ja, dat was leuk. En ik hield me in, at netjes een pakje volkoren sultana en ik had een goed diner gehad, om te voorkomen dat ik me zou overeten aan chips en chocolaatjes. Het ging goed, in het begin. Maar toen ineens sloeg het toch om en kon ik het niet laten tóch chips te pakken. Het voelt zo fout. Ik ging als eerste weg daar, 's avonds laat. Moest in mn eentje terugfietsen en ik voelde me geestelijk zo leeg. Mijn humeur was in 1 klap helemaal omgedraaid. Waarvoor doe ik het? Waarvoor leef ik? Wat houdt me gaande?

Soms lijkt de hele wereld nep en oppervlakkig. Er wordt zoveel gepraat over dingen die niet ter zake doen, zoveel nepheid is er overal. Het lijkt wel alsof ik niet pas hier. Alsof alles waar ik in geloof, niet aansluit bij de richting waarin deze wereld gaat. Ik voer iedere dag mijn eigen strijd, zoek iedere dag opnieuw naar balans en positiveit. Ik probeer mezelf te motiveren, omdat ik en alleen ik verantwoordelijk ben voor mijn leven. Ik neem die verantwoordelijkheid, ik vecht met alles wat ik kan. Maar mijn gevoel vecht niet meer mee de laatste tijd. Mijn verstand zegt me alles wat ik moet weten, en mn gevoel dwingt me nog meer over te slaan, nog minder te eten, af te vallen. Ik wil rust. En diepgang. Het gevoel hebben dat ik helemaal 100% kan zijn wie ik voel dat ik ben, zonder dat ik angsten mijn gedrag laat bepalen.

Soms denk ik dat ik alles over een andere boeg zou moeten gooien. Dag vriendje, dag oude leven. Dag mensen die mij eigenlijk nooit hebben gekend. Vanaf nu geen fakeness meer voor mij. Maar zo'n omslag komt er nooit. Angst. Altijd maar die kut-angst.

Ach ja. Breathe.. breathe..breathe. Ook dit gaat voorbij.

*Knuffel voor Dolce en Nijn* en heeeel veel liefs en succes gewenst voor Sidhe (ennogiemand wiens naam ik maar niet noem in combinatie met Sidhe? <3 )
Oud 18-12-2006, 09:41
rare kwast
rare kwast is offline
*knuffel voor dolce en nijn*

--
ik mag vandaag lekker gaan piekeren.. jeeh een hele dag!
Oud 18-12-2006, 09:57
Verwijderd
Bah, studie ontwijkend gedrag. Heb geen zin, wil email terug.

BAH
Oud 18-12-2006, 12:38
moon
moon is offline
Citaat:
Aurora schreef op 17-12-2006 @ 20:34 :
Oh, dat lijkt me zo leuk! (Dat asielgedeelte dan, vroeg opstaan is no fun.) Wat voor werk doe je daar precies?
Het is vrijwilligerswerk. Ik werk bij de katten 's ochtends. Het is veel schoonmaak werk(verblijven en kattenbakken schoonmaken bijv.), maar je geeft de katten ook te eten en aandacht etc. Bij de katten werk je alleen, bij de honden wek je in een team. Maar dan spreek ik wel voor het asiel waar ik in werk, ergens anders kan het wel weer totaal anders zijn.
Oud 18-12-2006, 12:44
jongen1986
jongen1986 is offline
Ik heb gisteren voor het eerst in 3 a 4 jaar hardgelopen, in de brandende zon!

ik ben trots
Oud 18-12-2006, 13:20
Verwijderd
gódver! een meisje met wie ik vier jaar op een theaterschool heb gezeten is overleden.
verder ben ik moe en ziek en gaat alles mis. bijna vakantie, gelukkig.
Oud 18-12-2006, 13:58
rare kwast
rare kwast is offline
drie uur.. nog geen stap verder met mijn gedenk..
ik denk alleen maar in cirkels, nutteloos..
en mijn tranen zijn op
Oud 18-12-2006, 14:01
Verwijderd
Wat hebben sommige mensen een enorm bord voor hun kop
Oud 18-12-2006, 14:10
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 18-12-2006 @ 14:58 :
drie uur.. nog geen stap verder met mijn gedenk..
ik denk alleen maar in cirkels, nutteloos..
en mijn tranen zijn op
Zijn ze bij jou ook niet weer aangevuld?
Oud 18-12-2006, 14:14
Roosje
Roosje is offline
Sidhe vertel! (a)

Wtf, ik ben nog nooit zo gelukkig geweest geloof ik. <3 Of ja vannacht was het misschien heftiger en zo maar toen lag ik tegen hem aan. Jčzus, ik kan het niet eens beschrijven. Too bad. <3
Oud 18-12-2006, 14:16
Roosje
Roosje is offline
En ooh overmorgen gala! <3
Oud 18-12-2006, 14:22
Saarah
Saarah is offline
En ja hoor, de examens zijn officieel voorbij. Goedzo.

Gvd, hij is ziek. "Maar het zal morgen wel beter zijn."
Wel, ik hoop het echt. We hadden morgen wel een afspraakje, hé!
En als hij nog ziek is, lap ik hem wel op. Dat heb ik nog es gedaan.
Oud 18-12-2006, 14:28
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Queasy schreef op 18-12-2006 @ 15:10 :
Zijn ze bij jou ook niet weer aangevuld?
jawel maar ze zijn weer op
Oud 18-12-2006, 14:33
Roosje
Roosje is offline
Haha, ik ben godvergeten vrolijk.

Er gaat een tv-meneer meerijden in de limo van mijn papa naar het kerstbal.
Ik ga vanavond niet paardrijden. Hulde aan de blaasontsteking.
Ik heb morgen een proefwerk Latijn.
Mijn trui is miljoenwarm.
Mijn internet begint weer met uitvallen.
De nagellak bladdert van mijn vingers af.

De allerliefste persoon van de hele wereld is mijn vriendje. <3

En er is zoveel meer. Dat zo erg allemaal in mijn hoofd blijft zitten. <3

En er is niemand om het te zien. Voor de zoveelste keer. Maar het is niet erg. ^^
Oud 18-12-2006, 15:38
Ann
Ann is offline
Wat wil ik nou?
Ik heb weer werk, ik heb een lief vriendje, ik ben naar Parijs geweest, ik heb goede cijfers, ik heb alles, en nog gaat het niet goed. Er zijn mensen die van me houden, er zijn mensen van wie ik houd. Wat is er aan de hand dan? Dit is niet leuk.
Oud 18-12-2006, 15:40
ilse
ilse is offline
een verslaving noemt die man dat... fijn

Regels voor berichten