![]() |
|
http://www.planet.nl/news/0,2031,80_...210458,00.html
Advocaat A. Moszkowicz heeft donderdag een aanklacht ingediend tegen Gretta Duisenberg. Volgens de raadsman heeft de vrouw, die actie voert voor het Palestijnse volk, zich schuldig gemaakt aan belediging en discriminatie van joden. Moszkowicz vertegenwoordigt enkele leden van de joodse gemeenschap die aanstoot hebben genomen aan uitspraken die Duisenberg maandag deed in een interview voor de AVRO-radio. De echtgenote van de president van de Europese Centrale Bank verzamelt handtekeningen voor haar actie 'Stop de bezetting'. Toen een verslaggever haar vroeg hoeveel handtekeningen ze wilde verzamelen, zou de actievoerster na enig nadenken een getal van zes miljoen hebben opgegeven waarna ze in de lach schoot. 'Bewust bezig met kwetsen' Volgens Moszkowicz refereert Duisenberg daarmee aan de zes miljoen joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's zijn vermoord. "Dat lijkt me niet zo'n fijne uitspraak'', aldus de raadsman. "Ze had de vraag ook met 'enkele miljoenen' kunnen beantwoorden. Maar als je eerst nadenkt en dan lachend het getal van zes miljoen opgeeft, ben je bewust bezig met het kwetsen van een bepaalde groep mensen.'' De Telegraaf meldt dat de actiegroep van Gretta Duisenberg in een advertentie in De Volkskrant zonder toestemming de namen heeft gebruikt van couturier Visser en architect Dam. In die advertentie stonden steunbetuigingen van bekende Nederlanders voor de acties van Duisenberg tegen Israël. De namen van Visser en Dam zijn inmiddels verwijderd van de online lijst met adhesiebetuigingen. Waar die mensen zich wel niet druk om kunnen maken. Hetgene wat ze zei was misschien dubbelzinnig, maar meteen aanklagen. Echt zielig van die mensen. Moszkowicz is echt een loser. Schande voor de benaming advocaat. Het wordt telkens erger met die joden die zich meteen beledigd voelen. bah ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik word werkelijk ziek van dat gezeik over discriminatie en belediging telkens. We lijken verdomme Amerika wel, waar voor ieder wissewasje een beroep wordt gedaan op de rechter...het lijkt alsof wij die kant ook opgaan. Bij elke uitlating staat er wel één of andere belangengroep op z'n achterste benen en wil naar de rechter stappen.
Gelukkig hebben we hier een Openbaar Ministerie, wat nooit vervolgt tenzij het in het openbaar belang is (vervolgingsmonopolie en opportuniteitsbeginsel). Natuurlijk wordt dit niet vervolgd. Moszkovicz kan als invloedrijke jood best een klacht indienen, maar meer ook niet. Bah. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat zo kinderachtig dat al die mensen zich op het verleden beroepen net zoals die Surinamers die na 200 jaar een vergoeding eisten voor geleden slavernij. Dat is gebeurd, en zelf waren ze er niet bij "involved" dus telt het niet. REIE
|
Je kunt mij niet wijs maken dat die 6 miljoen op iets anders sloeg dan de joden die gedood zijn in WO2. Ik vind het diep beledigend tegenover de joodse gemeenschap dat mevrouw Duisenberg het getal 6 miljoen noemt en in lachen uitbarst. Het zegt wel iets over jullie inlevingsvermogen dat jullie het prima door de beugel kunnen vinden gaan wat mevrouw Duisenberg gezegd heeft.
Denk er eens over na hoe jullie je zouden voelen als iemand er om lacht als jullie halve familie is uitgemoord. Vinden jullie het dan nog kunnen? |
![]() |
|
![]() |
Volgens Moszkowicz refereert Duisenberg daarmee aan de zes miljoen joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's zijn vermoord. "Dat lijkt me niet zo'n fijne uitspraak'', aldus de raadsman. "Ze had de vraag ook met 'enkele miljoenen' kunnen beantwoorden. Maar als je eerst nadenkt en dan lachend het getal van zes miljoen opgeeft, ben je bewust bezig met het kwetsen van een bepaalde groep mensen.''
Als er echt ongeveer 6 miljoen joden in WOII waren gefussileerd is het niet zo gepast om ook 6 miljoen te gebruiken. Maar om dan gelijk aan te klagen... Tja, als iemand zegt dat ik een sukkel ben sleep ik hem ook niet gelijk voor de rechter. Ik negeer het, to het erger wordt. Bijvoorbeeld, als het 'alle joden moeten eraan' zou zijn geweest, had Moszkowicz een goede reden voor een aanklacht. Ik vind het dus niet ver genoeg, maar toch behoorlijk ongepast. Negeren. Een dialoog met Greta Duisenberg zou ook heel goed kunnen, i.p.v. gelijk aanklagen. Ik zeg er altijd wat van als er gevloekt wordt. Ik kom tot de conclusie dat beiden geen pure koffie zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik geef toe dat mijn vergelijking niet helemaal corect is, maar ik blijf bij mijn standpunt: ik vind het niet nodig om daarom een aanklacht in te dienen.
Bovendien suggereert ze alleen maar dat ze met 6 miljoen de vermoorde joden bedoelt. Bijv, misschien is 6 miljoen een ruige schatting. Ik denk niet dat ze hier op gepakt kan worden, maar ik vind het nog steeds ongepast. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vindt het allemaal maar een beetje hypocriet gedoe. Ondertussen gebruiken onze hedendaagse wetenschappers wel mooi de resultaten van de onderzoeken van Dr. Mengele waarvan vele joden het slachtoffer zijn geworden. Dat is pas gruwelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Als iemand mij vraagt hoeveel handtekeningen ik wil inzamelen voor Wakker Dier en ik zeg met een lachje 3 miljoen... gaan ze dan ook een link leggen met de 3 miljoen varkens die omgelegd zijn tijdens de varkenspest? Moszkowicz leest hier wel erg tussen de regels door mijn inziens en als advocaat zou hij toch beter moeten weten dat enige logica toch wel op z'n plaats zou moeten zijn. Misschien betrof het lachje wel een-willekeurig-groot-aantal-dat-toch-nooit-gehaald-zou-worden-handtekeningen. (dat kun je ook tussen de regels door lezen) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En al was het niet zo, ze beledigt niemand, niemand ergens mee vergeleken, smakeloosheid is niet strafbaar.
||
![]() |
Citaat:
Het had eigenlijk niet moeten gebeuren dat we nu profiteren van die nazi-wetenschappers, inderdaad, maar helaas valt het niet meer terug te draaien. Het zou immers niet veel helpen als die onderzoeksresultaten niet gebruikt zouden worden. Maar ja, zoals ik al zij, het was een smakeloze uitspraak, maar daarom kan je Gretta niet aanklagen, lijkt mij de moeite ook niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik sta achter Duisenberg in deze.
Het is ronduit belachelijk wat er in Israël gebeurd. Waar Israël mee bezig is, heeft ergens wel wat weg van wat er in de WOII is gebeurd. Ik denk dus ook dat ze dáárom refereert aan 6 miljoen, als stukje ironie. Maar nee, de "immer geteiserde" Joden voelen zich weer díep gekrekt, beledigd en bijna opnieuw vergast. Die belachelijke Zionisten dienen A. op te houden met dat eeuwige gejammer over WO2 en B. terug te gaan naar de landgrenzen in Israël van vóór 1948. En dat is mijn mening. Ben ik nou antisemiet? |
![]() |
||
Citaat:
De opzet van de staat Israël is gewoon slecht gedaan. Die Palestijnen hadden gewoon dezelfde behandeling verdient als de Joden, opdat ze gelijk zouden zijn! REIE
|
![]() |
het is gewoon een getal, het is misschien niet erg slim van mevr. duisberg geweest om dit getal te noemen en al helemaal niet om er daarna na te lachen wat mij zeer ongepast lijkt. maar goed het is ook een beetje onnozel om haar daarvoor aan te klagen.
*ik was overigens afgelopen zaterdag wel in oosterpark maar miste helaas mevr. duisbergs toespraakje*
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
sug·ge·´re·ren (ov.ww.) 1 de suggestie doen, voorstellen 2 (een denkbeeld, wens, voornemen, indruk) in de geest doen ontstaan Suggereren is iets anders dan zeggen. Het wekt een bepaalde gedachte op. Bij 6 miljoen handtekeningen ga je denken aan 6 miljoen joden. Maar misschien is het helemaal niet zo bedoeld, ook al wordt erbij gelachen? Misschien is het gewoon een schatting. Je weet nooit 100% zeker wat ermee bedoelt wordt, want het werd gesuggereerd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik vind de vergelijking complete onzin.
||
Citaat:
Het betreft hier een eigen interpretatie van iemand die iets interpreteert uit wat iemand anders deed. Die 6 miljoen kunnen op de Israeliers slaan, kunnen op de joden/zigeuners/communisten en homo's slaan die vermoord zijn tijdens WOII, ze kunnen ook op het totale aantal varkens in Nederlands slaan. Met andere woorden: Duisenberg heeft niet en nergens gezegd dat het om 6 miljoen vermoorde joden tijdens de Tweede Wereldoorlog ging. Om dan een dergelijke interpretatie daaraan toe te voegen begin ik me toch eigenlijk af te vragen wie er een verkeerde kronkel in zijn hersenen heeft ![]() Helemaal geen discriminatie, dus. |
![]() |
|
Zelfs als we aannemen dat ze refereerde aan de holocaust (wat ik betwijfel), dan zou het om niet meer dan een ietwat ongepaste grap gaan. Moszkowicz heeft juridisch gezien geen poot om op te staan. Zonde dat hij z'n achtergrond z'n rationele blik laat vertroebelen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Natuurlijk is die aanklacht terecht. Ik vind de uitlatingen en gedragingen van mevrouw Duisenberg uitermate beledigend. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze niet heeft nagedacht terwijl ze dit zij. De enige verklaring is dat ze gewoon een dom mens is, en heel erg graag met haar hoofd op de televisie wil komen. Ik vind dat de pers deze vrouw van de president van de ECB door de media tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen, want ik betwijfel de geestelijke toerekeningsvatbaarheid van deze openlijke antisemiet.
Bovendien moet de media hier niet over berichten in het belang van ons land. Nederland moet vierkant achter de politiek van Israel staan, zoalng Nederlands' belangrijkste bondgenoot dit ook doet. Gegroet |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
nederland moet inderdaad geen eigen mening hebben, totaal gehoorzaam zijn aan de vs, het bestuur van het land overdragen aan bush...
||
Citaat:
||
Citaat:
Ben benieuwd... |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het prima als Nederland achter Israel staat, maar dan wel omdat de inwoners van Nederland dat ook doen, niet omdat Amerika dat toevallig ook doet, we hoeven toch niet alles te doen wat zij willen.
|
![]() |
|
|