Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 15:17
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
http://www.planet.nl/news/0,2031,80_...210458,00.html

Advocaat A. Moszkowicz heeft donderdag een aanklacht ingediend tegen Gretta Duisenberg. Volgens de raadsman heeft de vrouw, die actie voert voor het Palestijnse volk, zich schuldig gemaakt aan belediging en discriminatie van joden.
Moszkowicz vertegenwoordigt enkele leden van de joodse gemeenschap die aanstoot hebben genomen aan uitspraken die Duisenberg maandag deed in een interview voor de AVRO-radio. De echtgenote van de president van de Europese Centrale Bank verzamelt handtekeningen voor haar actie 'Stop de bezetting'. Toen een verslaggever haar vroeg hoeveel handtekeningen ze wilde verzamelen, zou de actievoerster na enig nadenken een getal van zes miljoen hebben opgegeven waarna ze in de lach schoot.

'Bewust bezig met kwetsen'

Volgens Moszkowicz refereert Duisenberg daarmee aan de zes miljoen joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's zijn vermoord. "Dat lijkt me niet zo'n fijne uitspraak'', aldus de raadsman. "Ze had de vraag ook met 'enkele miljoenen' kunnen beantwoorden. Maar als je eerst nadenkt en dan lachend het getal van zes miljoen opgeeft, ben je bewust bezig met het kwetsen van een bepaalde groep mensen.''

De Telegraaf meldt dat de actiegroep van Gretta Duisenberg in een advertentie in De Volkskrant zonder toestemming de namen heeft gebruikt van couturier Visser en architect Dam. In die advertentie stonden steunbetuigingen van bekende Nederlanders voor de acties van Duisenberg tegen Israël. De namen van Visser en Dam zijn inmiddels verwijderd van de online lijst met adhesiebetuigingen.

Waar die mensen zich wel niet druk om kunnen maken. Hetgene wat ze zei was misschien dubbelzinnig, maar meteen aanklagen. Echt zielig van die mensen. Moszkowicz is echt een loser. Schande voor de benaming advocaat. Het wordt telkens erger met die joden die zich meteen beledigd voelen. bah
Oud 03-10-2002, 15:25
ThaFox
ThaFox is offline
Hier word ik echt kostmisselijk van. Die mensen klagen alles en iedereen aan als ze ook maar denken dat ze gekwetst worden en allemaal onder de noemer WOII-trauma's om hun handelen te legitiemeren. De Israelische politiek (mensenrechtenschending, onrechtmatige bezetting en lak aan resoluties) wordt maar snel vergeten dan. Bah zoveel hypocrisie om misselijk van te worden. De nieuwe generatie heeft niet zoveel meer met die oorlog, het is wel erg al die miljoenen onschuldige slachtoffers maar we kennen de oorlog alleen uit boekjes en van de televisie. We moeten het niet vergeten maar ervan leren. Maar het is hoog tijd om het een keer af te sluiten en het niet telkens op te rakelen. Maar ik vind dat de Joodse gemeenschap zich niet zo aan moeten stellen. Laten ze eerst maar die Sharon terugroepen ('Man van vrede' volgens Bush). De Palestijnen hebben ook zo hun trauma's hoor (Sabra &Shatila). Maar ja ik blijf ontopic. De aanklacht is ongegrond en ik geef hem ook weinig kans dat hij ook maar iets mee bereikt hiermee. Wordt zijn aanklacht wel gegrond verklaard dan is het hek van de dam en dan beschouw ik dat als een soort staatscensuur.
Oud 03-10-2002, 15:30
twiety
twiety is offline
Nee, niet terecht. Ik zie gewoon een getal, maar Moszkowicz ziet antisemitisme. En dan moet dan weer breed worden uitgemeten in de media. De taktiek van kritiek in het extreme trekken, zodat de criticus minder geloofwaardig wordt.
(Het is overigens wel duidelijk dat mevrouw Duisenberg niet op haar kernargumenten wordt aangevallen, maar op formulatie.)

Misschien wil zij wel de 'vrouw van zes miljoen worden', en moest ze lachen om de vergelijking met de 'man van zes miljoen'...
Nou ja, waarschijnlijk niet, maar degene die hier de link legt is Moszkowicz. Hoe durft-ie, aanklagen die gast!
Oud 03-10-2002, 15:32
ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
twiety schreef:
Nee, niet terecht. Ik zie gewoon een getal, maar Moszkowicz ziet antisemitisme. En dan moet dan weer breed worden uitgemeten in de media. De taktiek van kritiek in het extreme trekken, zodat de criticus minder geloofwaardig wordt.
(Het is overigens wel duidelijk dat mevrouw Duisenberg niet op haar kernargumenten wordt aangevallen, maar op formulatie.)

Misschien wil zij wel de 'vrouw van zes miljoen worden', en moest ze lachen om de vergelijking met de 'man van zes miljoen'...
Nou ja, waarschijnlijk niet, maar degene die hier de link legt is Moszkowicz. Hoe durft-ie, aanklagen die gast!
Precies ja hij legt de link en niet zij
Oud 03-10-2002, 15:50
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Overal over zeiken is een poulaire sport tegenwoordig
Oud 03-10-2002, 15:54
Tox
Tox is offline
Citaat:
twiety schreef:
Nee, niet terecht. Ik zie gewoon een getal
Is ook wel zo, maar kom op om 6 miljoen te noemen is wel lullig, maar inderdaad onzin om hier nou voor na de rechter te gaan
Oud 03-10-2002, 16:36
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
De taktiek van kritiek in het extreme trekken, zodat de criticus minder geloofwaardig wordt.
Grappig dat jij dat zegt.... Pim heeft niet veel anders gedaan.
verder: Onterecht, duizenden mensen vallen de Palestijnen dagelijks ook zo aan.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:42
Verwijderd
Ik word werkelijk ziek van dat gezeik over discriminatie en belediging telkens. We lijken verdomme Amerika wel, waar voor ieder wissewasje een beroep wordt gedaan op de rechter...het lijkt alsof wij die kant ook opgaan. Bij elke uitlating staat er wel één of andere belangengroep op z'n achterste benen en wil naar de rechter stappen.

Gelukkig hebben we hier een Openbaar Ministerie, wat nooit vervolgt tenzij het in het openbaar belang is (vervolgingsmonopolie en opportuniteitsbeginsel). Natuurlijk wordt dit niet vervolgd. Moszkovicz kan als invloedrijke jood best een klacht indienen, maar meer ook niet.

Bah.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 17:20
REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef:

Bah.
Inderdaad dieptriest dat Moszkowicz zich weer aangesprokken voelde. Over geinige getallen gesproken, 2 Humo's geleden was er een artikel met de kop 15,7 hehe...
Ik vind dat zo kinderachtig dat al die mensen zich op het verleden beroepen net zoals die Surinamers die na 200 jaar een vergoeding eisten voor geleden slavernij. Dat is gebeurd, en zelf waren ze er niet bij "involved" dus telt het niet.

REIE
Oud 03-10-2002, 18:48
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Je kunt mij niet wijs maken dat die 6 miljoen op iets anders sloeg dan de joden die gedood zijn in WO2. Ik vind het diep beledigend tegenover de joodse gemeenschap dat mevrouw Duisenberg het getal 6 miljoen noemt en in lachen uitbarst. Het zegt wel iets over jullie inlevingsvermogen dat jullie het prima door de beugel kunnen vinden gaan wat mevrouw Duisenberg gezegd heeft.
Denk er eens over na hoe jullie je zouden voelen als iemand er om lacht als jullie halve familie is uitgemoord. Vinden jullie het dan nog kunnen?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:49
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Volgens Moszkowicz refereert Duisenberg daarmee aan de zes miljoen joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's zijn vermoord. "Dat lijkt me niet zo'n fijne uitspraak'', aldus de raadsman. "Ze had de vraag ook met 'enkele miljoenen' kunnen beantwoorden. Maar als je eerst nadenkt en dan lachend het getal van zes miljoen opgeeft, ben je bewust bezig met het kwetsen van een bepaalde groep mensen.''

Als er echt ongeveer 6 miljoen joden in WOII waren gefussileerd is het niet zo gepast om ook 6 miljoen te gebruiken.

Maar om dan gelijk aan te klagen... Tja, als iemand zegt dat ik een sukkel ben sleep ik hem ook niet gelijk voor de rechter. Ik negeer het, to het erger wordt.

Bijvoorbeeld, als het 'alle joden moeten eraan' zou zijn geweest, had Moszkowicz een goede reden voor een aanklacht. Ik vind het dus niet ver genoeg, maar toch behoorlijk ongepast. Negeren. Een dialoog met Greta Duisenberg zou ook heel goed kunnen, i.p.v. gelijk aanklagen. Ik zeg er altijd wat van als er gevloekt wordt.

Ik kom tot de conclusie dat beiden geen pure koffie zijn .
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:11
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Maar om dan gelijk aan te klagen... Tja, als iemand zegt dat ik een sukkel ben sleep ik hem ook niet gelijk voor de rechter. Ik negeer het, to het erger wordt.
Vind jij iemand voor sukkel uitmaken net zo erg als een grapje maken over het feit dat zijn familie is uitgemoord?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Vind jij iemand voor sukkel uitmaken net zo erg als een grapje maken over het feit dat zijn familie is uitgemoord?
Voor zover ik weet heeft men in Nederland gelukkig nog steeds het recht grappen te maken.
Oud 03-10-2002, 19:35
$@nd€r $@l@m@nd€r
Ik geef toe dat mijn vergelijking niet helemaal corect is, maar ik blijf bij mijn standpunt: ik vind het niet nodig om daarom een aanklacht in te dienen.

Bovendien suggereert ze alleen maar dat ze met 6 miljoen de vermoorde joden bedoelt. Bijv, misschien is 6 miljoen een ruige schatting. Ik denk niet dat ze hier op gepakt kan worden, maar ik vind het nog steeds ongepast.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:41
Joostje
Joostje is offline
er wonen toevallig ook 6 miljoen mensen in israel...
Oud 03-10-2002, 21:41
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Voor zover ik weet heeft men in Nederland gelukkig nog steeds het recht grappen te maken.
Denk je daar nog steeds zo over als ik een grap maak over de homo's die vermoord zijn door Hitler, meneer met je mooie gay-pride vlaggetje? Dan mag ik blijkbaar ook zeggen dat ik dat een goed idee van hem vond? Als ik er maar achteraan zeg dat het een grap was?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 22:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Denk je daar nog steeds zo over als ik een grap maak over de homo's die vermoord zijn door Hitler, meneer met je mooie gay-pride vlaggetje? Dan mag ik blijkbaar ook zeggen dat ik dat een goed idee van hem vond? Als ik er maar achteraan zeg dat het een grap was?
Op zich wel. Hoewel het een smakeloze grap betreft.

Vindt het allemaal maar een beetje hypocriet gedoe.

Ondertussen gebruiken onze hedendaagse wetenschappers wel mooi de resultaten van de onderzoeken van Dr. Mengele waarvan vele joden het slachtoffer zijn geworden.

Dat is pas gruwelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 22:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Toen een verslaggever haar vroeg hoeveel handtekeningen ze wilde verzamelen, zou de actievoerster na enig nadenken een getal van zes miljoen hebben opgegeven waarna ze in de lach schoot.
(...)
?!?! Sorry, maar ik mis hier de logica.

Als iemand mij vraagt hoeveel handtekeningen ik wil inzamelen voor Wakker Dier en ik zeg met een lachje 3 miljoen... gaan ze dan ook een link leggen met de 3 miljoen varkens die omgelegd zijn tijdens de varkenspest?

Moszkowicz leest hier wel erg tussen de regels door mijn inziens en als advocaat zou hij toch beter moeten weten dat enige logica toch wel op z'n plaats zou moeten zijn.

Misschien betrof het lachje wel een-willekeurig-groot-aantal-dat-toch-nooit-gehaald-zou-worden-handtekeningen.
(dat kun je ook tussen de regels door lezen)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 23:14
twiety
twiety is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Grappig dat jij dat zegt.... Pim heeft niet veel anders gedaan.
De kritiek van een ander uitvergroten tot het absurde...dat is eerder met Pim gedaan dan door Pim.
Oud 03-10-2002, 23:26
Joostje
Joostje is offline
zoals ik al zei, waarschijnlijk doelde gretta op de 6 miljoen inwoners van israel...
Oud 04-10-2002, 11:44
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Joostje schreef:
zoals ik al zei, waarschijnlijk doelde gretta op de 6 miljoen inwoners van israel...
Hier ben ik het zwaar mee eens.

En al was het niet zo, ze beledigt niemand, niemand ergens mee vergeleken, smakeloosheid is niet strafbaar.
Oud 04-10-2002, 13:04
autodropje
autodropje is offline
Belachelijke aanklacht, als je dit gaat verbieden, wat mogen we dan straks nog wel zeggen???
Oud 04-10-2002, 14:41
arrebar
arrebar is offline
ik vind het terecht, als ze nou op een serieuze manier 6 milioen had gezecht ok, maar omdat ze zo lacherig erover deed en dan nog juist het getal 6 milioen, dat is gewoon discriminatie,
Oud 04-10-2002, 14:41
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Gatara schreef:
Op zich wel. Hoewel het een smakeloze grap betreft.

Vindt het allemaal maar een beetje hypocriet gedoe.

Ondertussen gebruiken onze hedendaagse wetenschappers wel mooi de resultaten van de onderzoeken van Dr. Mengele waarvan vele joden het slachtoffer zijn geworden.

Dat is pas gruwelijk.
Werner von Braun, die gang$tar mocht de Amerikaantjes helpen met hun ruimtevaart programma's. De andere nazis kregen doodstraffen e.d. in Neurenberg, maar die kwam er dus mooi vanaf, terwijl die wel het brein was achter de V-2 en andere lange-afstands raketten. Kennis is macht... hij heeft trouwens ook meegewerkt met Disney aan de space mountain attractie in disneyland.

Het had eigenlijk niet moeten gebeuren dat we nu profiteren van die nazi-wetenschappers, inderdaad, maar helaas valt het niet meer terug te draaien. Het zou immers niet veel helpen als die onderzoeksresultaten niet gebruikt zouden worden.

Maar ja, zoals ik al zij, het was een smakeloze uitspraak, maar daarom kan je Gretta niet aanklagen, lijkt mij de moeite ook niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 15:36
Vice
Vice is offline
tss, waar mensen wel niet moeilijk over doen
Oud 04-10-2002, 18:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
arrebar schreef:
ik vind het terecht, als ze nou op een serieuze manier 6 milioen had gezecht ok, maar omdat ze zo lacherig erover deed en dan nog juist het getal 6 milioen, dat is gewoon discriminatie,
Kun je eens haarfijn uitleggen waarom het discriminatie zou zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:16
Verwijderd
Ik sta achter Duisenberg in deze.

Het is ronduit belachelijk wat er in Israël gebeurd. Waar Israël mee bezig is, heeft ergens wel wat weg van wat er in de WOII is gebeurd. Ik denk dus ook dat ze dáárom refereert aan 6 miljoen, als stukje ironie. Maar nee, de "immer geteiserde" Joden voelen zich weer díep gekrekt, beledigd en bijna opnieuw vergast.

Die belachelijke Zionisten dienen A. op te houden met dat eeuwige gejammer over WO2 en B. terug te gaan naar de landgrenzen in Israël van vóór 1948.

En dat is mijn mening. Ben ik nou antisemiet?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:33
REIE
REIE is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik sta achter Duisenberg in deze.

Het is ronduit belachelijk wat er in Israël gebeurd. Waar Israël mee bezig is, heeft ergens wel wat weg van wat er in de WOII is gebeurd. Ik denk dus ook dat ze dáárom refereert aan 6 miljoen, als stukje ironie. Maar nee, de "immer geteiserde" Joden voelen zich weer díep gekrekt, beledigd en bijna opnieuw vergast.

Die belachelijke Zionisten dienen A. op te houden met dat eeuwige gejammer over WO2 en B. terug te gaan naar de landgrenzen in Israël van vóór 1948.

En dat is mijn mening. Ben ik nou antisemiet?
Zo'n opmerking mag je wel voor jezelf weten maar je moet verstandelijk zijn deze niet uit te spreken. Toch kan ze wel op de 6 miljoen inwoners doelen van Israel, dan zie ik er de grap van in.

De opzet van de staat Israël is gewoon slecht gedaan. Die Palestijnen hadden gewoon dezelfde behandeling verdient als de Joden, opdat ze gelijk zouden zijn!

REIE
Oud 04-10-2002, 22:37
Ninnoc
Ninnoc is offline
het is gewoon een getal, het is misschien niet erg slim van mevr. duisberg geweest om dit getal te noemen en al helemaal niet om er daarna na te lachen wat mij zeer ongepast lijkt. maar goed het is ook een beetje onnozel om haar daarvoor aan te klagen.

*ik was overigens afgelopen zaterdag wel in oosterpark maar miste helaas mevr. duisbergs toespraakje*
Oud 04-10-2002, 22:40
Joostje
Joostje is offline
6 miljoen handtekeningen
6 miljoen israeliers
ben ik de enige die het verband ziet?

ik word trouwens moe van steeds dezelfde reply te posten...
Oud 05-10-2002, 18:34
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Jep, van mij mag je. Je bent dan vrij debiel, maar ga gerust je gang.
Oud 05-10-2002, 18:56
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Kun je eens haarfijn uitleggen waarom het discriminatie zou zijn?
omdat gesugereert word aan de 6 milioen joden die vermoord zijn, als ze gewoon het getal 6 milioen zij zonder lacherig te doen dan was het niet erg geweest vind ik, het is hetzelfde als een anti lpf demonstratie houden voor het 3fm gebouw, het is gewoon te grof,
Oud 05-10-2002, 19:21
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
arrebar schreef:
omdat gesugereert word aan de 6 milioen joden die vermoord zijn, als ze gewoon het getal 6 milioen zij zonder lacherig te doen dan was het niet erg geweest vind ik, het is hetzelfde als een anti lpf demonstratie houden voor het 3fm gebouw, het is gewoon te grof,
Suggereren is iets anders dan zeggen.

sug·ge·´re·ren (ov.ww.)

1 de suggestie doen, voorstellen
2 (een denkbeeld, wens, voornemen, indruk) in de geest doen ontstaan

Suggereren is iets anders dan zeggen.

Het wekt een bepaalde gedachte op. Bij 6 miljoen handtekeningen ga je denken aan 6 miljoen joden. Maar misschien is het helemaal niet zo bedoeld, ook al wordt erbij gelachen? Misschien is het gewoon een schatting.

Je weet nooit 100% zeker wat ermee bedoelt wordt, want het werd gesuggereerd.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 19:22
twiety
twiety is offline
Citaat:
arrebar schreef:
Met dat laatste ben ik het wel eens (tenzij het Pim-aanhangers zijn die ontevreden zijn met de lpf), met dat eerste niet, een niet duidelijke suggestie is geen discrimininatie, zeker niet als je het ook zou kunnen opvatten als die 6 miljoen joden in Israel.

En ik vind de vergelijking complete onzin.
Oud 05-10-2002, 20:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
arrebar schreef:
Maar juist, daar zit m het probleem.

Het betreft hier een eigen interpretatie van iemand die iets interpreteert uit wat iemand anders deed.
Die 6 miljoen kunnen op de Israeliers slaan, kunnen op de joden/zigeuners/communisten en homo's slaan die vermoord zijn tijdens WOII, ze kunnen ook op het totale aantal varkens in Nederlands slaan.
Met andere woorden: Duisenberg heeft niet en nergens gezegd dat het om 6 miljoen vermoorde joden tijdens de Tweede Wereldoorlog ging. Om dan een dergelijke interpretatie daaraan toe te voegen begin ik me toch eigenlijk af te vragen wie er een verkeerde kronkel in zijn hersenen heeft

Helemaal geen discriminatie, dus.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 01:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Zelfs als we aannemen dat ze refereerde aan de holocaust (wat ik betwijfel), dan zou het om niet meer dan een ietwat ongepaste grap gaan. Moszkowicz heeft juridisch gezien geen poot om op te staan. Zonde dat hij z'n achtergrond z'n rationele blik laat vertroebelen.
Oud 06-10-2002, 21:19
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Zelfs als we aannemen dat ze refereerde aan de holocaust (wat ik betwijfel), dan zou het om niet meer dan een ietwat ongepaste grap gaan. Moszkowicz heeft juridisch gezien geen poot om op te staan. Zonde dat hij z'n achtergrond z'n rationele blik laat vertroebelen.
Dan zou hij deze zaak toch nooit beginnen? Ook verschillende joodse organisaties hebben al aanklachten ingediend. Ik hoop dat ze de cel ingaat.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:35
Quivarum
Quivarum is offline
Natuurlijk is die aanklacht terecht. Ik vind de uitlatingen en gedragingen van mevrouw Duisenberg uitermate beledigend. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze niet heeft nagedacht terwijl ze dit zij. De enige verklaring is dat ze gewoon een dom mens is, en heel erg graag met haar hoofd op de televisie wil komen. Ik vind dat de pers deze vrouw van de president van de ECB door de media tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen, want ik betwijfel de geestelijke toerekeningsvatbaarheid van deze openlijke antisemiet.

Bovendien moet de media hier niet over berichten in het belang van ons land. Nederland moet vierkant achter de politiek van Israel staan, zoalng Nederlands' belangrijkste bondgenoot dit ook doet.

Gegroet
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:45
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Quivarum schreef:

Bovendien moet de media hier niet over berichten in het belang van ons land. Nederland moet vierkant achter de politiek van Israel staan, zoalng Nederlands' belangrijkste bondgenoot dit ook doet.

Gegroet
Jaaaaa censuur en allemaal achter Bush aanlopen!!! En over de moorden etc. denken we verder maar niet na!

Oud 06-10-2002, 21:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Dan zou hij deze zaak toch nooit beginnen? Ook verschillende joodse organisaties hebben al aanklachten ingediend. Ik hoop dat ze de cel ingaat.
naja, die showzaken van hammerstein en spong zijn je even uit het geheugen ontschoten zeker...
Oud 06-10-2002, 21:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Quivarum schreef:
Natuurlijk is die aanklacht terecht. Ik vind de uitlatingen en gedragingen van mevrouw Duisenberg uitermate beledigend. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze niet heeft nagedacht terwijl ze dit zij. De enige verklaring is dat ze gewoon een dom mens is, en heel erg graag met haar hoofd op de televisie wil komen. Ik vind dat de pers deze vrouw van de president van de ECB door de media tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen, want ik betwijfel de geestelijke toerekeningsvatbaarheid van deze openlijke antisemiet.

Gegroet
kom op hee. 6 miljoen handtekeningen. 6 miljoen israeliers. hallo.

nederland moet inderdaad geen eigen mening hebben, totaal gehoorzaam zijn aan de vs, het bestuur van het land overdragen aan bush...
Oud 06-10-2002, 22:40
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Ik niet. Ik hoop, en weet ook vrij zeker, dat de klacht niet ontvankelijk wordt verklaard of op zijn ergst leidt tot een vrijspraak. Belachelijk om iemand aan te klagen voor een grap, waar zijn we nou helemaal mee bezig...
Oud 06-10-2002, 23:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Juridisch heeft Moscovich geen poot om op te staan, mijn inziens.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 23:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Quivarum schreef:
Ik vind dat de pers deze vrouw van de president van de ECB door de media tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen, want ik betwijfel de geestelijke toerekeningsvatbaarheid van deze openlijke antisemiet.
Leg eens uit waarom ze ontoerekeningsvatbaar zou zijn en waarom ze een openlijke antisemiet is?

Ben benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 11:00
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Quivarum schreef:
De enige verklaring is dat ze gewoon een dom mens is, en heel erg graag met haar hoofd op de televisie wil komen.
Hoe kun jij nou weten dat dit de enige verklaring is, lijkt me heeel sterk. Ze kan nog wel tig andere beweegredenen hebben waar jij geen flauw benul van hebt.

Citaat:
Ik vind dat de pers deze vrouw van de president van de ECB door de media tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen, want ik betwijfel de geestelijke toerekeningsvatbaarheid van deze openlijke antisemiet.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, ik denk dat zij net als alle andere mensen ook het recht moet hebben haar eigen mening bekend te maken en dat de media ook het recht moet hebben die te publiceren.

Citaat:
Ik vind het absoluut niet in het belang van het land dat dingen door de media achtergehouden moeten worden voor de bevolking.

Ik vind het prima als Nederland achter Israel staat, maar dan wel omdat de inwoners van Nederland dat ook doen, niet omdat Amerika dat toevallig ook doet, we hoeven toch niet alles te doen wat zij willen.
Reageren

Regels voor berichten