- Het jaar begon met op een groot dieptepunt toen het op 3 januari uitging met mijn eerste echte vriendje
- De periode daarna was heel moeilijk, elkaar blijven aantrekken en afstoten, pijn, verdriet en gemis.
Eigenlijk was het op relationeel gebied een rot eerste half jaar

. En toen ging ik naar Finland.
- Merken dat het niet zomaar overgaat, dat er iets blijft tussen ons. Hem missen.
+ merken dat het niet zomaar overgaat, dat er iets blijft tussen ons. Merken dat hij mij ook erg mist en hem dit horen zeggen.
+ Elkaar na een periode van rust veel meer spreken en nadat de scherpe kantjes eraf waren toch weer dichter bij elkaar komen. Ik weet nu vrij zeker dat hij in mijn leven blijft en dat is een fijn gevoel.
+ Me steeds sterker voelen hier, leuke vrienden, weten dat ik het alleen kan.
- 2 jongens die geen nee accepteerden, me probeerden te pushen en te claimen waardoor ik een grote afkeer tegen ze kreeg.
+ Op het laatste moment nog een erg leuke Duitse jongen ontmoet waarmee ik nu een kleine fling heb. Nog even genieten van de vrijheid hier

.
- Aan de ene kant naar huis verlangen en hem weer willen zien, aan de andere kant er een beetje bang voor zijn omdat het nu zo goed gaat en ik dit gevoel niet kwijt wil.
Oftewel een jaar met gemixte emoties

, maar omdat het pas de laatste maand(en) weer echt goed gaat was het overall toch niet zo'n goed jaar op relationeel gebied.
It's been a long december but there's reason to believe, maybe this year will be better than the last.