Advertentie | |
|
21-12-2006, 13:28 | |
Dat kan. Ik ben op dit moment toch met CBS Statline in de weer.
Het aantal mensen afhankelijk van een uitkering onder allchtonen bedraagt in totaal ongeveer 353.000. Het aandeel van niet-westerse allochtonen daarin is al jaren iets meer dan 2/3e, in 2004 (meest recente data) was het 242.900. Sinds 2000 is dat aantal alleen maar toegenomen, met in totaal zo'n 41.000. Het aantal mensen dat doorstroomd naar hogere opleidingen na het voortgezet onderwijs is onder autochtonen 686.140, onder allochtonen (westers meegerekent) 185 640. Dat loopt uit de pas met het aandeel allochtonen in de bevolking, al helemaal gecompenseerd voor het aantal kinderen. Ook het percentage geslaagden ligt bij elk schooltype lager bij allochtonen Ook het aantal allochtonen dat een hogere opleiding heeft, maar vervolgens werk vind, ligt lager dan normaal Dit alles aldus het Centraal Bureau Voor de Statistiek. De probleemstelling lijkt me duidelijk en het ontkennen van het bestaan van een probleem onmogelijk (dat zou überhaupt al Sahafisme zijn) dus dan kunnen we ons nu richten op de oplossing.
Laatst gewijzigd op 21-12-2006 om 13:31. |
21-12-2006, 18:34 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-12-2006, 19:19 | ||
Citaat:
21-12-2006, 20:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-12-2006, 20:37 | ||
Citaat:
(mag ik overigens wel wijzen op de veel acuratere term niet-westerse allochtoon?)
21-12-2006, 20:51 | ||
Citaat:
|
22-12-2006, 11:30 | ||
Citaat:
ik sprak laatst een wijkagent. die gaf een jongen een boete voor (herhaaldelijk) vervuilen van de straat. antwoord van die jongen: "nu dwing je me om te stelen, zodat ik die boete kan betalen" van een licht vergrijp (rommel op straat gooien) gaat die jongen dus moeiteloos over naar zwaardere vergijpen (diefstal) straffen en boetes schrikken niet (meer) genoeg af. van een kale kip kun je niet plukken en ik denk dat het grootste deel van deze doelgroep niet echt rijk is. sowieso denk ik dat er geen structurele oplossing zit in het verhogen van straffen. zo ver ik weet is er nooit een verband aangetoond tussen hogere straffen en lagere misdaadcijfers. je moet er voor zorgen dat mensen de wet niet willen overtreden. niet door ze te dwingen/bang te maken met straffen, maar door ze positief te motiveren. geef goed onderwijs, stel vooruitzichten bij een vervolgopleiding. en uiteraard: laten we eens wat minder discrimineren. bel niet meteen de politie als er drie Marokkanen in het winkelcentrum hangen die niets verkeerds doen. noem ze geen allochtoon als ze autochtoon zijn. laat ze de disco in.
Laatst gewijzigd op 22-12-2006 om 11:34. |
22-12-2006, 11:34 | ||
Citaat:
Punt is meer dat de oplopende straffen de ouders dwingen zich ermee te bemoeien. Als iets mensen laat ontsporen dan is het wel dat het de ouders geen fuck interesseerd wat hun kinderen allemaal wel en niet uitvreten. Als school bij mij naar huis zou bellen dat ik gespijbeld had dan was zonder enige twijfel de pleuris uitgebroken. Stel dat ik ouders had die het niks uitmaakte, wie weet of ik dan nog zoveel remmingen zou hebben tegen niet op school verschijnen. Daar zit ook direct de benadering in die niet met straffen te maken heeft: heb je de ouders eenmaal mee, dan oefenen die druk uit zonder dat je daarvoor sancties hoeft op te leggen aan de spijbelaar zelf. Dat je spijbelaars ondertussen moet voorhouden dat wel een diploma halen en je gedragen de weg van de minste weerstand is, dat spreekt voor zich.
22-12-2006, 11:42 | |||
Citaat:
Citaat:
22-12-2006, 11:56 | ||||
Citaat:
Citaat:
twee uiterst variabele factoren die jouw aanpak niet bepaald tot een gegarandeerd succes maken. daarnaast: met voortdurend straffen, drijf je de jongeren nog verder weg van "de maatschappij". denk je dat ze iets te maken willen hebben met een school of overheid die hun voortdurend loopt te straffen? dan jaag je ze juist de straat op met hun vrienden en gaan ze foute dingen doen. Citaat:
ik had het over goed onderwijs. veel onderwijs in Nederland is zo slecht dat ik het bijna niemand kwalijk kan nemen om te spijbelen. en bovenal is er een hele mentaliteitsverandering nodig. zowel bij "allochtonen" als bij "autochtonen"; zowel bij jongeren als bij ouders en ouderen. als ouders de school al niet meer respecteren (zie boven) hoe moeten kinderen dat dan leren? ("nee meneer, ik hoef van mijn moeder niet te gymen als ik niet wil") en als papa en mama nooit thuis zijn en hun kinderen afkopen met Playstations en Ipods, hoe moeten kinderen dan leren dat er belangrijkere zaken zijn dan dure bezittingen (en dat ze dus niet hoeven te stelen als ze even niet de nieuwste telefoon hebben)? en zoals Nare Man al zei: het gaat hier niet alleen om "allochtonen", alleen zijn dat nog steeds de voorbeelden die we graag aanhalen. "allochtonen" moeten meestal hun onschuld bewijzen, voordat ze geaccepteerd worden.
22-12-2006, 12:10 | ||
Citaat:
beide groepen hebben in hun opvoeding bepaalde zaken niet meegekregen die onze maatschappij wel vereist. dit kan komen door cultuurverschillen, ongeinteresseerde ouders, enz. daarom denk ik ook dat je de acties niet op de ouders moet richten (zoals de boetes van T_ID) voor beide groepen zit er denk ik een oplossing in het "opvoeden" op latere leeftijd. geef ze de normen en waarden mee die ze missen. en dit moet inderdaad niet door knuffeltherapie, maar ook niet door de negatieve aanpak van straffen. motiveer ze binnen hun eigen belevingswereld. - leer- werktrajecten (ipv school die ze saai vinden) - veel jongeren raken gemotiveerd van militaire discipline: biedt ze verdere scholing aan via de Landmacht oid. - haal het potentieel er op school uit. goede leraren dwingen respect af en weten te motiveren.
22-12-2006, 12:35 | ||
Citaat:
22-12-2006, 12:37 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
22-12-2006, 12:42 | ||
Citaat:
wellicht wat offtopic, maar toch: de Nederlandse regelgeving geeft weer eens het verkeerde voorbeeld (en dan klagen als mensen het overnemen)
22-12-2006, 12:48 | ||
Citaat:
De invoering van het VMBO is de grootste misser geweest die in het onderwijs ooit is doorgeduwd. Het stopte praktisch gerichte kinderen in een theoretische leeromgeving waar ze helemaal niet inpassen. Waarom moet een loodgieter zijn talen spreken en benul hebben van sociale geografie, zelfs al is het maar op het debielenniveau van het VMBO? Leer hem loodgieten, daar zijn de werkgevers ook weer blij mee en dan kan zo'n jongen zo aan de slag. |
Advertentie |
|
22-12-2006, 15:44 | ||
Citaat:
23-12-2006, 14:51 | ||
Citaat:
De oplossing: wacht vijftig jaar.
23-12-2006, 19:37 | ||
Citaat:
|
23-12-2006, 20:35 | ||
Citaat:
Om de druk weg te halen, dient de immigratie beperkt te worden. Het beleid dat de afgelopen jaren is gevoerd, is een grote stap in de goede richting. Hetzelfde kan gezegd worden omtrent de naturalisatie: het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit dient pas te gebeuren nadat men heeft kunnen aantonen voldoende Nederlands te spreken, kennis te hebben van de samenleving, cultuur en geschiedenis. Voor wat betreft de allochtonen die hier reeds zijn: we moeten stoppen hen als zielig te bestempelen. Speciale opleidings- en werkgelegenprogramma's voor allochtonen zijn vaak nutteloos, duur, zorgen voor een slechte arbeidsethos en ondermijnen de sociale cohesie. In plaats daarvan dient de gehele subsidie- en uitkeringsindustrie te worden aangepakt. Hierbij worden niet alleen de brokstukken van de uiteen gespatte opgeruimd, ook de luie, zichzelf zielig vindende autochtoon hard aangepakt. Tot slot dient vrijwillige remigratie opnieuw financieel gestimuleerd te worden. Men zou de verblijfsvergunning en Nederlandse nationaliteit moeten kunnen opgeven, in ruil voor een fikse vertrekpremie. Daarnaast dient er gekeken te worden naar de mogelijkheden om criminele allochtonen het land uit te zetten. |
23-12-2006, 20:36 | ||
Citaat:
|
24-12-2006, 23:28 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
25-12-2006, 15:19 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
25-12-2006, 16:26 | ||
Citaat:
26-12-2006, 00:33 | ||
Citaat:
Die definitie is vooral statistisch van aard en daarmee kan natuurlijk niet zomaar gebruikt worden om problemen van specifieke groepen allochtonen in kaart te brengen. Het is echter wel een handig overkoepelend begrip dat je, juist omdat succesvolle groepen als Chinezen en Indiërs er ook onder vallen, kan gebruiken om de problemen te beschrijven zonder direct allerlei irritante actiegroepjes achter je aan te krijgen.
31-12-2006, 01:48 | ||
Citaat:
Overigens ben ik ook voor de belastingspas dat je dus een pas krijgt waarop staat in welke belastingsschaal je zit en dat je aan de hand daar van voorrang kunt krijgen bij openbare voorzieningen zoals een bankje op straat waar iemand met een hoge belastingsschaal bijvoorbeeld iemand in een lage belastingsschaal er af kan sturen omdat hij doordat hij meer belasting betaald meer recht heeft om op dat bankje te zitten. Ok jongens laat maar komen de reacties |
31-12-2006, 01:53 | ||
Citaat:
31-12-2006, 01:55 | ||
Citaat:
|
31-12-2006, 11:54 | ||
Citaat:
|
31-12-2006, 13:54 | ||
Citaat:
Als je als overheid zo ingrijpt in het leven van mensen moet dat A een verrekte goede reden hebben, zoals ontsporing van de jongere in kwestie, en B, moet jouw plan een verbetering zijn. Als niet bekend is of zo'n kamp werkt is aan B niet voldaan en dien je mensen vrij te laten totdat je met ingrijpen een oplossing kunt bieden.
31-12-2006, 14:09 | ||
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik blijf ze graag zien pppppp | 4 | 07-11-2016 06:22 | |
Software & Hardware |
[Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid ]{ing | 5 | 14-10-2007 14:38 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater MC Bobie | 5 | 01-06-2005 18:37 | |
Liefde & Relatie |
ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help? miss kittie | 7 | 14-07-2003 18:48 | |
Liefde & Relatie |
Weet iemand een oplossing? Tsoenami | 8 | 10-04-2003 16:53 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
algebraïsch oplossen van een sinusformule GoRäikkönen!!! | 2 | 19-06-2002 19:46 |