Oud 21-12-2006, 12:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Er wordt hier zovaak geruziet over discriminatie, criminele allochtonen, het wij tegen zij denken, rechts en links. Alle discussies spelen zich af binnen een sfeertje waarin de vertegenwoordigers van de tegenovergestelde kampen elkaar voorhouden dat hun mening niet deugt en hun aanpak niet klopt.

Vandaar deze uitdaging voor de denkers op dit forum: kom eens met praktische, positief geformuleerde oplossingen voor het hier steeds weer opduikende probleem van een groeiende onderklasse van allochtonen.
Advertentie
Oud 21-12-2006, 13:14
ganralph
ganralph is offline
groeit die "onderklasse" en/of is dat een probleem?

voordat je een dergelijke uitdaging oppert, is het handig om je termen goed te verwoorden en te staven met wat feiten/cijfertjes.

anders wordt de stelling zelf onderwerp van discussie, en dat wil je vast niet.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 21-12-2006, 13:26
juno
Avatar van juno
juno is offline
We hebben het hier in zoveel andere topics al zo vaak over gehad. Er is een onderklasse, de vraag is: wat doen we eraan.
Oud 21-12-2006, 13:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat kan. Ik ben op dit moment toch met CBS Statline in de weer.

Het aantal mensen afhankelijk van een uitkering onder allchtonen bedraagt in totaal ongeveer 353.000. Het aandeel van niet-westerse allochtonen daarin is al jaren iets meer dan 2/3e, in 2004 (meest recente data) was het 242.900. Sinds 2000 is dat aantal alleen maar toegenomen, met in totaal zo'n 41.000.

Het aantal mensen dat doorstroomd naar hogere opleidingen na het voortgezet onderwijs is onder autochtonen 686.140, onder allochtonen (westers meegerekent) 185 640. Dat loopt uit de pas met het aandeel allochtonen in de bevolking, al helemaal gecompenseerd voor het aantal kinderen.
Ook het percentage geslaagden ligt bij elk schooltype lager bij allochtonen

Ook het aantal allochtonen dat een hogere opleiding heeft, maar vervolgens werk vind, ligt lager dan normaal

Dit alles aldus het Centraal Bureau Voor de Statistiek.

De probleemstelling lijkt me duidelijk en het ontkennen van het bestaan van een probleem onmogelijk (dat zou überhaupt al Sahafisme zijn) dus dan kunnen we ons nu richten op de oplossing.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 21-12-2006 om 13:31.
Oud 21-12-2006, 16:41
Verwijderd
De oplossing: wachten. We klagen ook niet over slecht geïntegreerde Noormannen.
Oud 21-12-2006, 17:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Oplossingen zijn als geheel complex, maar op kleiner niveau hoeft het allemaal niet lastig te zijn.


Een ding lijkt me te liggen in betere begeleiding op school en vooral het dwingender maken van de naleving van de leerplichtwet. Wie een week wegblijft van school moet niet drie maanden later een boete thuisgestuurd krijgen, die moet de dag erna al met ouders erbij aan een leerplichtambtenaar uitleggen waar hij uithing en waarom.

De sancties daarop moeten afhankelijk worden gemaakt van 'recidivisme' zodat een foutje kan, maar systematisch spijbelen, wat zorgt voor achterstanden en schooluitval, wordt op die manier duur, heel erg duur.

Zelfs zo duur dat ouders die het niet interesseerd, of in wiens cultuur het zit om een kind het lekker zelf te laten uitzoeken, alleen al door de bankrekening gemotiveerd worden om zich ermee te bemoeien.

Deden ze dat toch al, dan blijven de consequenties door de oplopende effecten van de boetes beperkt.


Dat zou op zich al een aanpak moeten vormen voor drop-outs van school, die geen kans hebben in de samenleving, en wiens kinderen vast en zeker ook geen leven van ultieme motivatie door de ouders boven het hoofd hangt.



Dan ga ik nu vervolgens vloeken in de kerk. Ik ga namelijk stellen dat veel eerste generatie niet-westerse allochtonen van de gold arbeidsmigranten uit de jaren '70 zo lang niet geïntegreerd zijn en zo veel problemen hebben dat het gezien hun ouderdom geen zin meer heeft hen grootschalig aan te pakken.

Integratiepogingen moeten zich dan ook richten op het beperken van doorwerking van problemen door de generaties heen.

Eerste generatiemigranten van latere huwelijksmigratie zijn nog wel een heel goede doelgroep. Emancipatie daar zal doorwerken in de opvoeding, wat veel problemen kan voorkomen en een mislukken van een derde generatie (t.o.v. 1e jaren '70) kan voorkomen. Gezien de enorme daling in het aantal importbruiden sinds de nieuwe regelgeving (90% minder in 2 jaar) is het prima te doen om de problemen voor nieuwe migranten op te vangen voor ze ontstaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-12-2006, 17:45
Verwijderd
Wat moet ik verstaan onder het woord: "allochtonen".

Ik ben zelf Chinees, maar moet ik me nou aangesproken voelen als we het hebben over allochtonen?
Oud 21-12-2006, 18:34
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 21-12-2006 @ 17:45 :
Wat moet ik verstaan onder het woord: "allochtonen".

Ik ben zelf Chinees, maar moet ik me nou aangesproken voelen als we het hebben over allochtonen?
Volgens Geert Wilders niet.
Oud 21-12-2006, 19:19
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-12-2006 @ 18:34 :
Volgens Geert Wilders niet.
nee, bij hem is alles wat moslim is allochtoon...
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 21-12-2006, 20:35
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 21-12-2006 @ 19:19 :
nee, bij hem is alles wat moslim is allochtoon...
Waarom doen we dan zo sneu en noemen we ze niet gewoon moslims?
Oud 21-12-2006, 20:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 21-12-2006 @ 20:35 :
Waarom doen we dan zo sneu en noemen we ze niet gewoon moslims?
"jai diskimineert!"

(mag ik overigens wel wijzen op de veel acuratere term niet-westerse allochtoon?)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-12-2006, 20:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 21-12-2006 @ 19:19 :
nee, bij hem is alles wat moslim is allochtoon...
chinezen werken tenminste. kun je van móslims niet zeggen .
Oud 21-12-2006, 21:56
Verwijderd
Het aantal waardeloze mensen neemt in het algemeen toe, niet alleen onder allochtonen. Ook teveel waardeloze blanke autochtone paupers planten zich voort. In feite is geboortenbeperking, gedwongen, gewoon de beste optie. Ik ben daarom voor de Club van Tien Miljoen.
Oud 22-12-2006, 00:52
Verwijderd
ik ben voor een tijdelijke stop van immigranten, zodat we ons kunnen richten op de mensen die hier zijn en gaan blijven. dat is voor hen waarschijnlijk ook wel zo prettig. misschien komt het dan niet meer voor dat mijn lieve straatkrant verkoopster, die bijvoorbeeld gediplomeerd verpleegster is (iets waar wij een groeiend tekort aan hebben in nederland) niet mag werken omdat ze te oud is, te duur of omdat haar diploma's hier niet geldig zijn. verder zakken mensen voor nederlandse taal-examens door de te volle zalen en het daardoor veroorzaakte gebrek aan concentratie.
Oud 22-12-2006, 11:30
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-12-2006 @ 17:09 :

De sancties daarop moeten afhankelijk worden gemaakt van 'recidivisme' zodat een foutje kan, maar systematisch spijbelen, wat zorgt voor achterstanden en schooluitval, wordt op die manier duur, heel erg duur.

Zelfs zo duur dat ouders die het niet interesseerd, of in wiens cultuur het zit om een kind het lekker zelf te laten uitzoeken, alleen al door de bankrekening gemotiveerd worden om zich ermee te bemoeien.
so much voor de theorie.

ik sprak laatst een wijkagent. die gaf een jongen een boete voor (herhaaldelijk) vervuilen van de straat. antwoord van die jongen:
"nu dwing je me om te stelen, zodat ik die boete kan betalen"
van een licht vergrijp (rommel op straat gooien) gaat die jongen dus moeiteloos over naar zwaardere vergijpen (diefstal)

straffen en boetes schrikken niet (meer) genoeg af. van een kale kip kun je niet plukken en ik denk dat het grootste deel van deze doelgroep niet echt rijk is.


sowieso denk ik dat er geen structurele oplossing zit in het verhogen van straffen. zo ver ik weet is er nooit een verband aangetoond tussen hogere straffen en lagere misdaadcijfers.

je moet er voor zorgen dat mensen de wet niet willen overtreden. niet door ze te dwingen/bang te maken met straffen, maar door ze positief te motiveren. geef goed onderwijs, stel vooruitzichten bij een vervolgopleiding.

en uiteraard: laten we eens wat minder discrimineren. bel niet meteen de politie als er drie Marokkanen in het winkelcentrum hangen die niets verkeerds doen. noem ze geen allochtoon als ze autochtoon zijn. laat ze de disco in.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 22-12-2006 om 11:34.
Oud 22-12-2006, 11:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ganralph schreef op 22-12-2006 @ 11:30 :
sowieso denk ik dat er geen structurele oplossing zit in het verhogen van straffen. zo ver ik weet is er nooit een verband aangetoond tussen hogere straffen en lagere misdaadcijfers.

je moet er voor zorgen dat mensen de wet niet willen overtreden. niet door ze te dwingen/bang te maken met straffen, maar door ze positief te motiveren.
En dan gooien ze die motivatie aan de kant omdat ze liever met hun matties rondhangen en mensen beroven dan naar school te gaan. So much voor de knuffelaanpak.

Punt is meer dat de oplopende straffen de ouders dwingen zich ermee te bemoeien. Als iets mensen laat ontsporen dan is het wel dat het de ouders geen fuck interesseerd wat hun kinderen allemaal wel en niet uitvreten. Als school bij mij naar huis zou bellen dat ik gespijbeld had dan was zonder enige twijfel de pleuris uitgebroken. Stel dat ik ouders had die het niks uitmaakte, wie weet of ik dan nog zoveel remmingen zou hebben tegen niet op school verschijnen.

Daar zit ook direct de benadering in die niet met straffen te maken heeft: heb je de ouders eenmaal mee, dan oefenen die druk uit zonder dat je daarvoor sancties hoeft op te leggen aan de spijbelaar zelf.

Dat je spijbelaars ondertussen moet voorhouden dat wel een diploma halen en je gedragen de weg van de minste weerstand is, dat spreekt voor zich.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-12-2006, 11:34
juno
Avatar van juno
juno is offline
Straffen schrikken inderdaad niet meer af. Gevangenisstraf werkt zelfs statusverhogend voor vele groepen (jeugdige) criminelen, die een criminele carriere preferen boven een normale.
Oud 22-12-2006, 11:42
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-12-2006 @ 13:28 :
Dat kan. Ik ben op dit moment toch met CBS Statline in de weer.

Het aantal mensen afhankelijk van een uitkering onder allchtonen bedraagt in totaal ongeveer 353.000. Het aandeel van niet-westerse allochtonen daarin is al jaren iets meer dan 2/3e, in 2004 (meest recente data) was het 242.900. Sinds 2000 is dat aantal alleen maar toegenomen, met in totaal zo'n 41.000.

Het aantal mensen dat doorstroomd naar hogere opleidingen na het voortgezet onderwijs is onder autochtonen 686.140, onder allochtonen (westers meegerekent) 185 640. Dat loopt uit de pas met het aandeel allochtonen in de bevolking, al helemaal gecompenseerd voor het aantal kinderen.
Ook het percentage geslaagden ligt bij elk schooltype lager bij allochtonen

Ook het aantal allochtonen dat een hogere opleiding heeft, maar vervolgens werk vind, ligt lager dan normaal

Dit alles aldus het Centraal Bureau Voor de Statistiek.

De probleemstelling lijkt me duidelijk en het ontkennen van het bestaan van een probleem onmogelijk (dat zou überhaupt al Sahafisme zijn) dus dan kunnen we ons nu richten op de oplossing.
ik snap wel wat je probeert te zeggen, maar het komt denk ik duidelijker over als je procenten zou gebruiken in je hele stuk ipv. getallen. Dat is denk ik ook een stuk accurater, want je kunt wel zeggen dat 2/3 van de allochtonen met een uitkering niet westers is maar er zijn denk ik ook gewoon meer niet westerse allochtonen dan westerse alochtonen.


Citaat:
T_ID schreef op 21-12-2006 @ 20:37 :
(mag ik overigens wel wijzen op de veel acuratere term niet-westerse allochtoon?)
Dat is al acurater, maar waar reken jij chinezen dan onder?
__________________
Nothing is just satire
Ads door Google
Oud 22-12-2006, 11:56
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-12-2006 @ 11:34 :
Als school bij mij naar huis zou bellen dat ik gespijbeld had dan was zonder enige twijfel de pleuris uitgebroken. Stel dat ik ouders had die het niks uitmaakte, wie weet of ik dan nog zoveel remmingen zou hebben tegen niet op school verschijnen.

tegenwoordig bellen ouders boos naar school om te vragen welke leraar het in zijn hoofd gehaald heeft om hun kind er uit te sturen. hun kind "doet zoiets niet" of krijgt een vrije opvoeding waarin hij niet beperkt mag worden.

Citaat:
Daar zit ook direct de benadering in die niet met straffen te maken heeft: heb je de ouders eenmaal mee, dan oefenen die druk uit zonder dat je daarvoor sancties hoeft op te leggen aan de spijbelaar zelf.
ALS je de ouders al mee krijgt, is het nog maar de vraag of de kinderen daar naar luisteren.
twee uiterst variabele factoren die jouw aanpak niet bepaald tot een gegarandeerd succes maken.



daarnaast: met voortdurend straffen, drijf je de jongeren nog verder weg van "de maatschappij". denk je dat ze iets te maken willen hebben met een school of overheid die hun voortdurend loopt te straffen? dan jaag je ze juist de straat op met hun vrienden en gaan ze foute dingen doen.

Citaat:
En dan gooien ze die motivatie aan de kant omdat ze liever met hun matties rondhangen en mensen beroven dan naar school te gaan. So much voor de knuffelaanpak.
zo gebeurt het nu ja. ik zei ook niet dat er een kant-en-klare aanpak is die je morgen kunt invoeren.

ik had het over goed onderwijs. veel onderwijs in Nederland is zo slecht dat ik het bijna niemand kwalijk kan nemen om te spijbelen. en bovenal is er een hele mentaliteitsverandering nodig. zowel bij "allochtonen" als bij "autochtonen"; zowel bij jongeren als bij ouders en ouderen.
als ouders de school al niet meer respecteren (zie boven) hoe moeten kinderen dat dan leren? ("nee meneer, ik hoef van mijn moeder niet te gymen als ik niet wil")

en als papa en mama nooit thuis zijn en hun kinderen afkopen met Playstations en Ipods, hoe moeten kinderen dan leren dat er belangrijkere zaken zijn dan dure bezittingen (en dat ze dus niet hoeven te stelen als ze even niet de nieuwste telefoon hebben)?



en zoals Nare Man al zei: het gaat hier niet alleen om "allochtonen", alleen zijn dat nog steeds de voorbeelden die we graag aanhalen. "allochtonen" moeten meestal hun onschuld bewijzen, voordat ze geaccepteerd worden.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 22-12-2006, 12:02
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik denk dat de onderklasse van allochtonen een andere aanpak nodig heeft dan de autochtone. White trash is gewoon al inteeltgeneraties lang lui en dom, onder allochtonen zit nog wel heel veel potentieel.
Oud 22-12-2006, 12:10
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
juno schreef op 22-12-2006 @ 12:02 :
Ik denk dat de onderklasse van allochtonen een andere aanpak nodig heeft dan de autochtone. White trash is gewoon al inteeltgeneraties lang lui en dom, onder allochtonen zit nog wel heel veel potentieel.
true, maar ik denk dat er één belangrijke overeenkomst is:
beide groepen hebben in hun opvoeding bepaalde zaken niet meegekregen die onze maatschappij wel vereist.
dit kan komen door cultuurverschillen, ongeinteresseerde ouders, enz. daarom denk ik ook dat je de acties niet op de ouders moet richten (zoals de boetes van T_ID)

voor beide groepen zit er denk ik een oplossing in het "opvoeden" op latere leeftijd. geef ze de normen en waarden mee die ze missen. en dit moet inderdaad niet door knuffeltherapie, maar ook niet door de negatieve aanpak van straffen. motiveer ze binnen hun eigen belevingswereld.
- leer- werktrajecten (ipv school die ze saai vinden)
- veel jongeren raken gemotiveerd van militaire discipline: biedt ze verdere scholing aan via de Landmacht oid.
- haal het potentieel er op school uit. goede leraren dwingen respect af en weten te motiveren.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 22-12-2006, 12:35
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-12-2006 @ 00:52 :
. misschien komt het dan niet meer voor dat mijn lieve straatkrant verkoopster, die bijvoorbeeld gediplomeerd verpleegster is (iets waar wij een groeiend tekort aan hebben in nederland) niet mag werken omdat ze te oud is, te duur of omdat haar diploma's hier niet geldig zijn. .
De erkenning van diploma's uit het buitenland is Er zijn zat mensen met een hoge opleiding wiens diploma niet wordt erkend, en dat is een groot probleem. Om te gaan studeren heb je geld nodig, dat hebben ze niet want ze kunnen niet werkend vanwege geen diploma. Met bijstand mag je niet studeren, en boven 30 jaar geen stufi meer. Dus wat gaan deze mensen doen? Jip de bijstand in. Met goede wil en goede mogelijkheiden om het diploma op waarde te schatten en de kans bieden om zonndig extra certificaten te halen zou een hoop goeddoen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 22-12-2006, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 22-12-2006 @ 12:35 :
De erkenning van diploma's uit het buitenland is Er zijn zat mensen met een hoge opleiding wiens diploma niet wordt erkend, en dat is een groot probleem. Om te gaan studeren heb je geld nodig, dat hebben ze niet want ze kunnen niet werkend vanwege geen diploma. Met bijstand mag je niet studeren, en boven 30 jaar geen stufi meer. Dus wat gaan deze mensen doen? Jip de bijstand in. Met goede wil en goede mogelijkheiden om het diploma op waarde te schatten en de kans bieden om zonndig extra certificaten te halen zou een hoop goeddoen.
ik vind dat echt erg!!! ze mag niet eens in een verzorgingtehuis werken, en vrijwilligerswerk wordt sterk gecontroleerd, dus het komt erop neer dat ze dom, debiel, geestelijk te zwaar werk doet (want dat is de straatkrant verkopen nu eenmaal), terwijl ze zoveel goeds zou kunnen doen
Oud 22-12-2006, 12:42
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-12-2006 @ 12:35 :
De erkenning van diploma's uit het buitenland is Er zijn zat mensen met een hoge opleiding wiens diploma niet wordt erkend, en dat is een groot probleem.
of onze "buitenlanderangst" zorgt ervoor dat ze in kampen zitten waar ze niet mogen werken of ze worden het land uit gestuurd omdat niet 100% zeker is dat ze - als intellectuelen - in hun land van herkomst al op het vliegveld worden afgeschoten.

wellicht wat offtopic, maar toch: de Nederlandse regelgeving geeft weer eens het verkeerde voorbeeld (en dan klagen als mensen het overnemen)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 22-12-2006, 12:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
ganralph schreef op 22-12-2006 @ 12:10 :
true, maar ik denk dat er één belangrijke overeenkomst is:
beide groepen hebben in hun opvoeding bepaalde zaken niet meegekregen die onze maatschappij wel vereist.
dit kan komen door cultuurverschillen, ongeinteresseerde ouders, enz. daarom denk ik ook dat je de acties niet op de ouders moet richten (zoals de boetes van T_ID)

voor beide groepen zit er denk ik een oplossing in het "opvoeden" op latere leeftijd. geef ze de normen en waarden mee die ze missen. en dit moet inderdaad niet door knuffeltherapie, maar ook niet door de negatieve aanpak van straffen. motiveer ze binnen hun eigen belevingswereld.
- leer- werktrajecten (ipv school die ze saai vinden)
- veel jongeren raken gemotiveerd van militaire discipline: biedt ze verdere scholing aan via de Landmacht oid.
- haal het potentieel er op school uit. goede leraren dwingen respect af en weten te motiveren.
Ik denk dat korting op de uitkering of loonbeslag bij veelspijbelende kinderen als "stok achter de deur" heel veel kan doen voor de motivatie van ouders om mee te werken met de Leerplichtambtenaar. Evenals extra premies als de spijbelklantjes het wel goed gaan doen op school. Stel een overgangspremie in en op het laatst een diplomapremie.

De invoering van het VMBO is de grootste misser geweest die in het onderwijs ooit is doorgeduwd. Het stopte praktisch gerichte kinderen in een theoretische leeromgeving waar ze helemaal niet inpassen.

Waarom moet een loodgieter zijn talen spreken en benul hebben van sociale geografie, zelfs al is het maar op het debielenniveau van het VMBO? Leer hem loodgieten, daar zijn de werkgevers ook weer blij mee en dan kan zo'n jongen zo aan de slag.
Advertentie
Oud 22-12-2006, 15:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lawallan schreef op 22-12-2006 @ 11:42 :
Dat is al acurater, maar waar reken jij chinezen dan onder?
Die vallen strikt gezien ook onder niet-Westerse allochtonen. Acurater kun je de definitie echter niet maken voordat een aantal mensen in rode pakken met de letter CGB erop binnen stormt om te zeggen dat ze twee, nee drie, nee vier, uhm, dat ze wapens hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-12-2006, 02:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nobody expects the CGB!
Oud 23-12-2006, 14:51
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
juno schreef op 23-12-2006 @ 02:29 :
Nobody expects the CGB!
Whahahahaa!


De oplossing: wacht vijftig jaar.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 23-12-2006, 16:03
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Geboortebeperking kán, zoals Nare Man sarcastisch opmerkte, wonderen doen.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 23-12-2006, 19:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Magican schreef op 23-12-2006 @ 16:03 :
Geboortebeperking kán, zoals Nare Man sarcastisch opmerkte, wonderen doen.
Ja, over de 'wonderen' die dat China heeft gebracht was zojuist een reportage in het Journaal.
Oud 23-12-2006, 19:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Toen de één-kind wetgeving werd ingesteld heerste er een vreselijke hongersnood in China. Minder monden te voeden leek een logische en eenvoudige oplossing voor dat probleem. Er is alleen niet doorgedacht over de problemen die dat beleid met zich mee zou brengen.
Oud 23-12-2006, 20:35
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
juno schreef op 21-12-2006 @ 13:26 :
We hebben het hier in zoveel andere topics al zo vaak over gehad. Er is een onderklasse, de vraag is: wat doen we eraan.
Enerzijds dient er juist zaken worden nagelaten, anderzijds dienen er semi-passieve maatregelen genomen te worden.

Om de druk weg te halen, dient de immigratie beperkt te worden. Het beleid dat de afgelopen jaren is gevoerd, is een grote stap in de goede richting. Hetzelfde kan gezegd worden omtrent de naturalisatie: het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit dient pas te gebeuren nadat men heeft kunnen aantonen voldoende Nederlands te spreken, kennis te hebben van de samenleving, cultuur en geschiedenis.

Voor wat betreft de allochtonen die hier reeds zijn: we moeten stoppen hen als zielig te bestempelen. Speciale opleidings- en werkgelegenprogramma's voor allochtonen zijn vaak nutteloos, duur, zorgen voor een slechte arbeidsethos en ondermijnen de sociale cohesie. In plaats daarvan dient de gehele subsidie- en uitkeringsindustrie te worden aangepakt. Hierbij worden niet alleen de brokstukken van de uiteen gespatte opgeruimd, ook de luie, zichzelf zielig vindende autochtoon hard aangepakt.

Tot slot dient vrijwillige remigratie opnieuw financieel gestimuleerd te worden. Men zou de verblijfsvergunning en Nederlandse nationaliteit moeten kunnen opgeven, in ruil voor een fikse vertrekpremie. Daarnaast dient er gekeken te worden naar de mogelijkheden om criminele allochtonen het land uit te zetten.
Oud 23-12-2006, 20:36
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
juno schreef op 23-12-2006 @ 19:51 :
Toen de één-kind wetgeving werd ingesteld heerste er een vreselijke hongersnood in China. Minder monden te voeden leek een logische en eenvoudige oplossing voor dat probleem. Er is alleen niet doorgedacht over de problemen die dat beleid met zich mee zou brengen.
Evenals dat er niet gekeken is naar de ware oorzaken van die hongersnood.
Oud 23-12-2006, 20:43
Verwijderd
Hongersnood komt vrijwel nooit door het tekort aan eten, behalve als het rampen betreft.
Oud 23-12-2006, 20:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Iets dat me overigens ook te binnen schoot dat in dit topic thuis hoort:

Een artikel dat ik laatst las sprak over dik 200.000 gevallen van discriminatie van autochtonen door allochtonen in het afgelopen jaar.

Lekker beeldvorming natuurlijk, en die 200.000 mensen worden er vast niet positiever door. Dan nog de extremisten die denken zich ten koste van alles en iedereen te mogen uitleven in hun eigen uitspattingen, ik denk daarbij aan de Rotterdamse sollicitant die een baan opeiste (dat recht bestaat niet) ondanks dat hij discrimineerde naar geslacht. Ik denk tevens aan de docente in Utrecht die ook discrimineerde naar geslacht en daarom nu eindelijk haar baan zal verliezen. Ik denk ook aan de extremistische ambtenaren van de burgerlijke stand die homoseksuelen discrimineren, tot nu toe straffeloos, waarvoor de CU hen zelfs volledige vrijwaring van consequenties (dit is dus feitelijk het legaliseren van discrimineren op geaardheid).


In dat licht zou het een enorme vooruitgang zijn om te komen tot een eenduidige aanpak van discriminatie over het geheel.

Er moet één lijn getrokken worden waarlangs alles gemeten wordt. Die lijn houdt in dat er voor partijdige instanties als de Commissie Gelijke Behandeling, die aan de lopende band de meest belachelijke excessen goedkeurt zonder enige juridische basis, geen plaats meer is.

Verdere beoordeling valt dan gewoon aan de rechter, die één lijn moet trekken, waar verder pragmatische overwegingen boven partijdigheid gaan.


Zonder de huidige tweeslachtige aanpak waar discriminatie strafbaar is (of lijkt te zijn, de uitwerking voor de polarisering is net zo erg) zolang je blank en autochtoon bent zal er veel minder polarisering optreden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-12-2006, 21:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Discriminatie bestond toch niet, T_ID, of het was toch geen factor van belang?

Oh nee, wacht, het bestaat natuurlijk wél als het om *blanken* gaat.
Ads door Google
Oud 24-12-2006, 12:28
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik voel mij niet gauw gediscrimineerd als blanke hoor. (lees: ik heb geen lange tenen)
Oud 24-12-2006, 13:33
Verwijderd
ik voel me ook niet snel gediscrimineerd als niet blanke, wat is je punt?

maar ff ontopic: ik stem voor meer politie die ook daadwerkelijk iets doet tegen die irritante gevallen die andere mensen lastigvallen en verder is knuffelen ook niet echt nuttig want voor jongeren is er toch alleen maar investering in de "urbancultuur" en "hangplekken" en dat zijn dingen waar toch wel de helft geen fuck aan heeft. de investering in werk heeft ook geen nut want 3/4 wil toch dat werk niet doen aangezien ze liever met hun matties chillen jatog. dus ik stem voor meer politieoptreden en werkkampen aangezien je, no hard feelings, die nutteloze kutirritante jeugd toch niet op een andere manier kan motiveren....

en dit geld voor alles was nutteloos en irritant is, dus niet alleen de fop- , zand- en echte negers. want ik haat nutteloze kutmensen en als het aan mij lag werden ze allemaal gedeporteerd naar een of ander lelijk kut vulkanisch eiland waar ze allemaal creperen. maar dat is niet humanitair ofzo.
Oud 24-12-2006, 14:03
Ubhfgd...
Ubhfgd... is offline
Een hogere straf werkt niet dat is al veelvuldig bewezen.
De kans op een boete of arrestatie is veel meer van invloed.

Maar dat is denk ik niet de manier waarop je die mensen uit hun luie leventje of die draaideur haalt. Daarvoor is een structurele verandering in hun leven noodzakelijk. Ze moeten willen veranderen. Een soort van werkkamp is misschien een goede manier om zoiets voor elkaar te krijgen. Alleen wordt dat waarschijnlijk een nog duuder grapje dan de situatie van nu...
Oud 24-12-2006, 14:07
Verwijderd
als ze nou de uitkering of inkomsten van de ouders gebruiken om die werkkampen te financieren komt t echt wel goed
en ik vind best dat die ouders eronder mogen lijden want het is ook hun schuld dat de maatschappij last heeft van die kutkoters

Laatst gewijzigd op 24-12-2006 om 14:10.
Oud 24-12-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 24-12-2006 @ 14:07 :
als ze nou de uitkering of inkomsten van de ouders gebruiken om die werkkampen te financieren komt t echt wel goed
en ik vind best dat die ouders eronder mogen lijden want het is ook hun schuld dat de maatschappij last heeft van die kutkoters
Dat zou ik dan weer niet zeggen. Een uitkering is in principe net genoeg om een beetje menselijk te leven, daar kan je niet een paar tientjes per maand afhalen. Je moet het juist anders zien: een draaideurcrimineel annex uitkeringstrekker annex kutmarokkaan kost de samenleving een paar miljoen. Als er een effectief werkkamp zou bestaan (of andere methode), dan liggen de kosten daarvan sowieso lager dan de baten.
Oud 25-12-2006, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 24-12-2006 @ 23:28 :
Dat zou ik dan weer niet zeggen. Een uitkering is in principe net genoeg om een beetje menselijk te leven, daar kan je niet een paar tientjes per maand afhalen. Je moet het juist anders zien: een draaideurcrimineel annex uitkeringstrekker annex kutmarokkaan kost de samenleving een paar miljoen. Als er een effectief werkkamp zou bestaan (of andere methode), dan liggen de kosten daarvan sowieso lager dan de baten.
Beetje jammer alleen dat er totaal geen bewijs is dat dergelijke werkkampen nut hebben.
Oud 25-12-2006, 16:26
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 21-12-2006 @ 17:45 :
Wat moet ik verstaan onder het woord: "allochtonen".

Ik ben zelf Chinees, maar moet ik me nou aangesproken voelen als we het hebben over allochtonen?
nee. jij bent nederlander.
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Oud 26-12-2006, 00:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-12-2006 @ 16:26 :
nee. jij bent nederlander.
De gangbare definitie van een allochtoon is iemand waarvan een of beide ouders in het buitenland geboren zijn.

Die definitie is vooral statistisch van aard en daarmee kan natuurlijk niet zomaar gebruikt worden om problemen van specifieke groepen allochtonen in kaart te brengen.

Het is echter wel een handig overkoepelend begrip dat je, juist omdat succesvolle groepen als Chinezen en Indiërs er ook onder vallen, kan gebruiken om de problemen te beschrijven zonder direct allerlei irritante actiegroepjes achter je aan te krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-12-2006, 01:48
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-12-2006 @ 21:56 :
Het aantal waardeloze mensen neemt in het algemeen toe, niet alleen onder allochtonen. Ook teveel waardeloze blanke autochtone paupers planten zich voort. In feite is geboortenbeperking, gedwongen, gewoon de beste optie. Ik ben daarom voor de Club van Tien Miljoen.
LOL das inderdaad een mooie club alleen begint het linkse tuig meteen te brullen als die club wat roept.
Overigens ben ik ook voor de belastingspas dat je dus een pas krijgt waarop staat in welke belastingsschaal je zit en dat je aan de hand daar van voorrang kunt krijgen bij openbare voorzieningen zoals een bankje op straat waar iemand met een hoge belastingsschaal bijvoorbeeld iemand in een lage belastingsschaal er af kan sturen omdat hij doordat hij meer belasting betaald meer recht heeft om op dat bankje te zitten.

Ok jongens laat maar komen de reacties
Oud 31-12-2006, 01:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 31-12-2006 @ 01:48 :
Ok jongens laat maar komen de reacties
oh! jij boefje!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-12-2006, 01:55
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-12-2006 @ 01:53 :
oh! jij boefje!
Oud 31-12-2006, 11:54
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-12-2006 @ 15:19 :
Beetje jammer alleen dat er totaal geen bewijs is dat dergelijke werkkampen nut hebben.
Baat het niet, dan schaadt het niet.
Oud 31-12-2006, 13:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MH schreef op 31-12-2006 @ 11:54 :
Baat het niet, dan schaadt het niet.
Dan vergeet je toch even dat je iemand voor die tijd zijn vrijheid ontneemt.

Als je als overheid zo ingrijpt in het leven van mensen moet dat A een verrekte goede reden hebben, zoals ontsporing van de jongere in kwestie, en B, moet jouw plan een verbetering zijn. Als niet bekend is of zo'n kamp werkt is aan B niet voldaan en dien je mensen vrij te laten totdat je met ingrijpen een oplossing kunt bieden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-12-2006, 14:09
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-12-2006 @ 13:54 :
Dan vergeet je toch even dat je iemand voor die tijd zijn vrijheid ontneemt.

Als je als overheid zo ingrijpt in het leven van mensen moet dat A een verrekte goede reden hebben, zoals ontsporing van de jongere in kwestie, en B, moet jouw plan een verbetering zijn. Als niet bekend is of zo'n kamp werkt is aan B niet voldaan en dien je mensen vrij te laten totdat je met ingrijpen een oplossing kunt bieden.
+ art 4 EVRM.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik blijf ze graag zien
pppppp
4 07-11-2016 06:22
Software & Hardware [Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid
]{ing
5 14-10-2007 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater
MC Bobie
5 01-06-2005 18:37
Liefde & Relatie ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help?
miss kittie
7 14-07-2003 18:48
Liefde & Relatie Weet iemand een oplossing?
Tsoenami
8 10-04-2003 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken algebraïsch oplossen van een sinusformule
GoRäikkönen!!!
2 19-06-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.