![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, ook als de persoon in kwestie medicijnen zou krijgen en zich daardoor beter zou voelen, kun je niet zomaar concluderen dat de medicijnen hebben gewerkt. Dat kan ook nog andere oorzaken hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt natuurlijk verschillende stromingen zoals inderdaad empirisme, verificationisme, etc., maar dat heeft eigenlijk niet zo gek veel hiermee te maken omdat de wetenschap zich niet bindt aan wat wetenschapsfilosofen zeggen of denken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat is verder je punt? Het is vrij duidelijk dat gebrek aan 101% verklaarbaarheid geen vrijbrief tot wild speculeren is, dus wat is precies het idee achter het posten hiervan? Wat we nog niet weten is exact dat: wat we nog niet weten.
||
![]() |
Citaat:
Wat je bij die robots ziet is dat er niet echt sprake is van een tastbare veroorzaker, maar de "veroorzaker" is wel meetbaar, door de handelingen die zo een robot verricht. Ik geef toe dat het geen al te stevige vergelijking is, omdat een mens heel wat complexer in elkaar zit en ook "echt" bewust is van die handelingen. Nogmaals ik heb het over robots die handelen zonder dat de handeling zelf in de programmatuur staat vastgelegd, slechts het vermogen is ingeprogrammeerd, ook hier kan je je afvragen wat stuurt die robot aan om die handelingen te verrichten, wat is dat tastbare. Zowel jij en ik weten dat een robot uiteraard geen tastbare ziel heeft. Wat die robot doet handelen is de opdrachten die hij zichzelf geeft, het reageren op prikkelingen en vervullen van (ingebouwde) behoeftes (bij een robot heel beperkt, vanwege dat beperkte vermogen) of de opdrachten die men aan die robot geeft. Wij mensen kunnen onszelf complexe opdrachten geven en complexe handelingen verrichten, omdat we een veel complexer en uitgebreider vermogen hebben. Maar ook wij hebben bepaalde ingebouwde behoeftes, zowel geestelijk als lichamelijk. Al ligt het geestelijk heel complex. Ik ben nu heel theoretisch aan het lullen, maar rationeel gezien zou dit best een verklaring kunnen zijn voor wat die veroorzaker ziel/geest misschien heel abstract inhoudt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom ik dit allemaal post? Omdat ik geloof in het bestaan van een ziel (door mijn geloof in het christendom) en ik denk dat de ziel van een goed mens naar de hemel gaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Er niet meer zijn. 3. Ik geloof niet in een hiernamaals. Sterker nog, ik hoop heel erg dat er geen hiernamaals is. Ik vind het idee dat dood gewoon dood is wel een prettig idee. Weg, er helemaal niet meer zijn.. ja, lekker rustig. Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb gewoon helemaal geen behoefte aan het idee van een hiernamaals. Ik vind het idee te leven voor iets wat nog komen gaat niet fijn. Ik ben liever in het hier en nu, en als ik me een beter leven voor mezelf voorstel kan dat eigenlijk niet. Ik ben ontzettend gelukkig met alles wat ik heb. Natuurlijk zou ik graag minder lijden zien op de wereld, maar ik zie zoveel meer goeds dan slechts en ik hou van mensen en wat ik voor hen kan betekenen. Ja, doe mij maar lekker gewoon dood als ik dood ga. |
![]() |
||
Citaat:
1 Mepsteenisme 2 Niet meer leven 3 Geel
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met je na de dood? Volk | 272 | 04-01-2010 13:32 | |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Is er leven na de dood? BrunetJuh | 76 | 09-12-2005 19:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Leven na de dood Verwijderd | 8 | 13-03-2004 14:52 | |
Waar komt de behoefte vandaan om te denken over na de dood? Insane Juggalo | 36 | 21-03-2003 15:05 |