Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2006, 00:26
Verwijderd
En wat is je save-strategie? Ram je gewoon om de haverklap op de quicksave of neem je de moeite om voor elk moeizaam moment en aan het begin van elke quest te saven, zodat je het altijd opnieuw kan proberen mocht het mislukken?

Ik ben vooral benieuwd naar hoe andere mensen hun saves noemen, aangezien ik zelf meestal heel flauwe dingen heb. Meestal gebruik ik het eerste woord of de eerste zin die in me opkomt, zo even uit m'n hoofd heb ik nu bij warcraft 3 een 'dit gaat best aardig volgens mij', een 'kuthumans', een 'je weet maar nooit wat er om die bocht is' oid, 'gespuis', en een serie van dingen als 'aiii', 'wat nu', 'wtf beesten', 'gn' etc. Die eerste reeks langere namen gebruik ik bijna nooit dubbel, de tweede reeds korte kreten zijn algemeen - de 'gn' is voor aan het begin van elke campaign, bijvoorbeeld, zodat ik altijd opnieuw kan beginnen. (Hm, ik bedenk me opeens dat dit heel nutteloos is want volgens mij kun je altijd opnieuw beginnen, maar goed eh ja.)

Bij games waar een quicksave op zit doe ik echt om de dertig seconden ofzo die quicksave, want ik ben altijd bang dat ik doodga en een heel stuk opnieuw moet doen, wat stomvervelend is. Natuurlijk ga ik nooit dood, maar goed, het gaat om het idee.

Dus, brand maar los ofzo en screenshots van je save-gedoe mogen ook want dat is gaaf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2006, 00:28
Verwijderd
Ja, als er een quicksave is doe ik dat iedere tien seconden ofzo. Is niet altijd handig, vooral als er net 1 seconde na je save iets vervelends gebeurt waar je dan moeilijk op kunt anticiperen. Mijn saves noem ik meestal pipo, klaas, aap, poep, dat soort namen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 00:30
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Bij Rome: total war geef ik mijn savegames de naam van de betreffende factie. bijv 'Celts' of 'Sassanids'
Oud 30-12-2006, 00:49
Verwijderd
quicksave ftw
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 01:24
BendeBen
BendeBen is offline
quicksave na ieder gevecht oid

en anders gewoon een raus over het toetsenbord dus liyfkugfi of iets in die stijl
Oud 30-12-2006, 01:26
freakinaround
freakinaround is offline
bij oblivion heel veel quicksaven en als ik op een punt kom dat ik twijfel hoe ik het aanpak maak ik een nieuwe savegame aan zodat ik het eventueel over kan doen.
Bij Oblivion kan je ze dus geen naam geven, maar anders gwn "lijntje" oid.
En bij strategie spellen mestal de datum (aangezien er soms tig bij mij in staan ) + me naam (als me broer ofzo t ook speelt).
Oud 30-12-2006, 01:57
Wintersale
Wintersale is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 30-12-2006 @ 01:30 :
Bij Rome: total war geef ik mijn savegames de naam van de betreffende factie. bijv 'Celts' of 'Sassanids'
Zoiets doe ik ook bij Civ, maar omdat ik vaak save wordt dat meestal afgekort tot 2 of 3 letters. Als ik meerdere saves wil aanhouden voor een spel met het jaar erbij.

Dus bab.sav als ik met de babylonians speel. Of Gr1756 voor het spel met de Grieken uit 1756
Oud 30-12-2006, 10:20
MazeMouse
MazeMouse is offline
Meestal iets van "Joey" of "Game"
Oud 30-12-2006, 10:28
Blacksummers
Blacksummers is offline
Ik meestal bij Warcraft Reign of Fire: Apocalypse Human enz. je hebt er Undead, Orcs en Elves Anders is het gewoon Apocalypse.

Blacksummers
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 10:56
freyk
freyk is offline
Ik save bij iedere begin van elke level en bewaar mijn positite in een quicksave of in een andere save label.
En hoe ik ze noem? 1,2,3,enz en voor de positites 3 - bij de lift, 2 - bij een deur, enz
Oud 30-12-2006, 10:57
Blaf
Blaf is offline
ik save bijna nooit als je om de 2 sec saved word het saai maar als je een half uur met een missie bezig bent zonder te saven denk je wel 2 keer voordat je gaat rushen
Oud 30-12-2006, 12:47
Verwijderd
Gewoon quicksave, en anders dus van die lulverhaaltjes zoals het voorbeeld van warcraft..
hoewel ik dat nu nie tmeer speel, ik heb nu gebruik voor Rome, en dan in de trant van 'sterf galliërs' of 'dit wordt tricky'..

en anders bij andere games, waar de laatste savegame vaak toch ook de beste is, ram ik gewoon wat in 'fwefaw', en dan zie ik aan de datum/tijd wel welke ik moet kiezen..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 14:18
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Bij console rpg's e.d. save ik zodra ik een stuk heb gedaan waarvan ik denk dat ik dat niet zo makkelijk nog es zou kunnen/wat irritant was.

Bij freeform rpg's zoals oblivion save ik alleen als ik stop met spelen en voordat ik een kerker in ga: het vette daaraan vind ik juist dat alles gaat zoals je op dat moment doet bepaalt hoe het verder gaat en niet dat je het -juiste- doet. Doodgaan gebeurt me niet vaak genoeg om me daar zorgen over te maak.
Oud 30-12-2006, 14:33
Allochthony
Allochthony is offline
Meestal gewoon 01, 02, 03 etc. Of iets van eeeeeeeeee, en dan de volgende eeeeeeeeeeeeeee... Heb er geen vaste namen voor.

Quicksave gebruik ik erg vaak, ik heb gisteren echt 3 uur geprobeerd een gast in Baldurs Gate II dood te krijgen, maar die rend weg als hij BADLY WOUNDED/NEAR DEAD is, echt tientallen saves gemaakt, maar het is niet gelukt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 15:10
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 30-12-2006 @ 01:30 :
-de naam van mijn character
-campaign
-random map
-1 en 2, die save ik dan steeds omstebeurten
Oud 30-12-2006, 15:34
Crimson
Crimson is offline
Bij King's Quest (lang geleden) gaf ik ze idd altijd random namen, maar de volgende keer dat ik het opende snapte ik de namen niet meer en opende ik maar gewoon de laatst gesavede.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 15:52
Verwijderd
kings quest.. gouden tijden
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:41
Wintersale
Wintersale is offline
Harkonnen level 4
Oud 30-12-2006, 19:50
Verwijderd
meestal noem ik ze gewoon chris1 chris2 chris3 etc.
Verder doe ik meestal na elk moeilijk stukje saven, maar ik save sowieso regelmatig, want altijd als ik het vergeet crasht er iets
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:53
Q
Q is offline
Ik noem mn saves ook altijd iets van aap, bla, gaat goed, gaat niet goed

niet echt serieus dus
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 20:01
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 30-12-2006 @ 16:10 :

-1 en 2, die save ik dan steeds omstebeurten
iets in die trant doe ik ook vaak, meestal erg vage namen, als ik muziek zit te luisteren kan dat ook in de naam voorkomen of gewoon 'beter" "kut" "check die shiiiiiit" "slachtfest" whatever
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 10:07
Daboman
Daboman is offline
Ik gaf de savegames eerst altijd de naam van het level, bijv human4. Dat nam uiteindelijk wel erg veel ruimte in, vooral als je het voor meerdere spelen gaat doen. Tegenwoordig gebruik ik een file genaamd temp (van temporary, tijdelijk), waar ik ongeveer elke 15-60 minuten op save, meestal als ik op een gevaarlijk punt kom. Quicksave heb ik nooit echt gebruikt. Als ik een punt zo leuk vind dat ik het wel opnieuw wil doen, of als ik net voorbij een gevaarlijk punt bent save ik in een aparte file, die ik vaak mijn eigen naam, gevolgd door een nummer.

Dat is een gewoonte die overgebleven is uit de tijd dat ik nog met 3 mensen gamede op 1 computer en eigen profielen nog niet bestonden.
Oud 31-12-2006, 12:44
Koning
Koning is offline
bcdxbfdfdsaafeW
Oud 31-12-2006, 12:54
mepsteen
mepsteen is offline
bij strategy meestal factie, plaats, en wat voor tegenstander(s)]

dan krijg je bij red alert bijvoorbeeld:

rus-alomo-brutbrit
Oud 31-12-2006, 13:28
Verwijderd
Ik heb een aantal vaste namen voor karakters die vaak ook weer terugkomen in de savegames. Ik werk dus met Albaster de Eerste, Albaster de Tweede, enz. Soms maak ik van een held die Billenmans of Billenwasser heet saves als De Grote Boze Billenwasser of Billenmans de Verschrikkelijke. Nummers of random onzin is niet echt mijn ding.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2006, 17:10
Verwijderd
Ik doe altijd gewoon Robo en daarachter 1, 2, 3, etc. Zelf onthoud ik altijd wel welk nummer bij welke char enzo hoort.
Quicksave probeer ik veel te gebruiken, alleen vergeet ik het vaak. Over het algemeen geld dat hoe vaker ik hem gebruik, des te minder goed de game is aangezien ik er dan minder in op ga en het quicksaven dus niet zo snel vergeet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 17:56
Verwijderd
Iets waaraan ik kan herkennen waar ik zit etc. In strategy games gewoon de scenario-naam bv. En verder is quicksave wel chill, maar omdat ik er meestal niet echt problemen mee heb als er iets fout gaat varieert het gebruik daarvan wel sterk.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 21:13
Verwijderd
ik geef gewoon een ram op het toetsenbord.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 23:48
Mary Lou
Mary Lou is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 01-01-2007 @ 22:13 :
Oud 02-01-2007, 01:54
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 30-12-2006 @ 16:52 :
kings quest.. gouden tijden
Idd echt SUPER! Ik bedoel trouwens wel een 3d 'versie', echt 1 van de beste pc spellen ooit. Weet alleen niet meer hoe 'ie heet, jij wel?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 01:57
Verwijderd
ik begin met de 1e die noem ik 1 de 2e noem ik 2 enzovoort tot het spel uitgespeeld is makelijk en overzichtelijk en ik save alleen als ikweer een missie ofoz helemaal uitgespeeld heb niet heel de tijd tussen door
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 18:14
Supreme Dutch
mn naam.. mn naam2.. best gek omdat er toch nooit iemand anders op mn pc speelt..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 18:59
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
peop
stront
kutding
fuckletopdehoek
baasjeincominglol

zulke dingen
Oud 02-01-2007, 19:50
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 02-01-2007 @ 19:14 :
mn naam.. mn naam2.. best gek omdat er toch nooit iemand anders op mn pc speelt..
Idem. Al komt het bij mij voort uit een verleden waarin ik de pc deelde met mijn broer en het dus wel een functie had.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 11:49
HTID
HTID is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 01-01-2007 @ 22:13 :
Oud 03-01-2007, 16:50
Verwijderd
Hmm, vooral bij Commandos vond ik dat erg belangrijk. Dan had je al zo vaak op de quicksave geduwd dat als die duitsers aan een nieuwe strategie begonnen en je erachter kwam dat je beter dat ene ding al 3 saves geleden had opgeblazen, dat je laatste werkelijke save aan het begin van het level zat en dat je opnieuw dat halve level Duitsers met veel geduld kon uitmoorden. Daar heette het alllemaal als "nieuwe poging 1" Nieuwe poging 1.4", "moeilijk stuk" "groep duitsers om hoek" "sneeuw" "schiet er op los poging"... mooi was dat je als je een tijd niet gespeeld had, geen idee had over welke duitsers en welke hoek het ging.

Nieuw is ook vrij veel voorkomend. Of ram op het toetsenbord. Of ik laat de aangeboden naam staan. Maar de laatste tijd speel ik eigenlijk alleen nog BF2 en daar valt niets te saven .
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 17:52
capibara
capibara is offline
Meestal een ram op een toetsenbord, tenzij het een shooter is met Duitsers erin, dan wordt het meestal iets als "Lederhosensturmfuhrermitknoblauchgesmech" oid.
Oud 03-01-2007, 19:05
Zyh
Zyh is offline
eerst het level dan a, b enz
bv
1a
1b
1c
2a
2b
3a
enz enz enz
Oud 03-01-2007, 22:26
Hulk
Hulk is offline
gewoon wat er standaard staat.
Oud 03-01-2007, 23:55
Chronocide
Chronocide is offline
Ik doe meestal sdfdsfs of dsfargeg ofzo, maakt niet uit.
Oud 04-01-2007, 15:15
Obi Wan
Obi Wan is offline
Meestal de naam van de level met a, b, c, enz. erachter, of mijn naam met 1, 2, enz. erachter
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 15:27
Verwijderd
aep1
aep2
aep3
aep4oeps
aep4gelukt
aep5aanvalluh
aep6lvl5klotestukje

meestal ziet mn savelist er zo ongeveer uit
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 18:56
Belgarath
Belgarath is offline
Over het algemeen "dinges" en als ik in een nette bui ben: de naam van de missie of het volk.
Oud 08-01-2007, 00:47
DxpZ
DxpZ is offline
Save:
dsadsa
dsadsa1
dsadsa12
dasdsa123
Oud 10-01-2007, 00:02
Verwijderd
bij morrowind gebruikte ik altijd de naam van mijn character en quicksavede ik als een gek omdat ctd's frustrerend zijn
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 10:28
Verwijderd
Afkorting van speltitel + naam karakter (als dat relevant is) + waar ik ben, liefst in nummers.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 07:30
readingmanx
readingmanx is offline
ik typ dan maarzo wat letters in
Oud 20-01-2007, 14:34
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Quicksave meestal (ongeveer) elke 5 minuten, en meestal om het half uur een normale save die ik dan 'fuck', 'poep', 'bitch' of 'hoer' noem - om ervoor te zorgen dat wanneer mijn quicksave bestandje corrupted is, ik niet helemaal opnieuw hoef te beginnen.

Als ik klaar ben sla ik het spel op op: 'Laatst Gebleven', zodat ik niet hoef te kijken waar ik het - juist ja - het laatst ben gebleven.

Soms wil ik ook nog weleens een save naar een locatie noemen, dat zijn meestal de saves die ik niet herschrijf.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 23:33
Verwijderd
In spellen met quicksave gebruik ik alleen dat...

Moet ik handmatig saven dan rag ik gewoon n berg toetsen in.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 11:31
MazeMouse
MazeMouse is offline
Owjah, locatie saves. In een spel als Deus Ex maak ik voor iedere nieuwe locatie een nieuwe save.
Reageren

Regels voor berichten