Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2002, 16:44
miekmuis
miekmuis is offline
Ik krijg het idee dat ik echt de enige ben die van plan is om mijn leven weer op te pakken en weer de oude ik te worden...
Is hier helemaal niemand die nog gelooft in de mogenlijkheid om gelukkig te worden??

Oud 05-10-2002, 17:00
miekmuis
miekmuis is offline
Nou ja ik ben ook niet altijd even vrolijk hoor... k bedoel k heb nu echt al 4 jaar steeds vreslijk moeilijk lopen doen en het mezelf ook vooral moeilijk lopen maken, maar k kan nu denk ik eindelijk mezelf er bonven op helpen. En dat is eigenlijk waarmee ik mijn vrienden ook blij kan maken. Want dat wil ik graag... mijn vrienden gelukkig zien. Nou daar kan ik natuurlijk weinig aandoen, maar voor mezelf zorgen is wel belangrijk..

Het lijkt me vreselijk om verkracht te worden. Zo ver is het bij mij gelukkig niet gekomen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik snap ik ook wel dat je daar niet zomaar over heen komt, maar daarom kun je toch wel blijven geloven in je toekomst enzo? Bedoel ik hoor hier zoooveel mensen die beweren er niet vanaf te kunnen komen en dat ook echt stellig volhouden. Ja met zo;n instelling kom je er ook gewoon niet vanaf. Daarnaast zijn er ook mensen die helemaal er niet vanaf willen en dus in die dip blijven.

Oud 05-10-2002, 17:02
Gwenniej
Gwenniej is offline
ik probeer sinds half jaar positiever dingen te bekijken
Oud 05-10-2002, 17:04
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
ik probeer sinds half jaar positiever dingen te bekijken
En dat lukt?
Oud 05-10-2002, 17:09
Verwijderd
Zoals een wijs man ooit zei:
Citaat:
Mijn doel in het leven is niet gelukkig te worden, maar het te verdragen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:15
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Ik bedoelde het niet zo. Wat ik bedoelde was...

Ik moet eerst over me depressie heen komen. Als dat lukt kan ik pas vrolijk worden. En ECHT gelukkig.

Het is niet zo dat ik het niet wil, ik wil het alleen goed doen Op de juiste volgorde
Jah dat snapte ik.. maar k had het over anderen... heel veel mensen hier willen gewoon niet gelukkig worden
Oud 05-10-2002, 17:15
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
******** schreef:
Zoals een wijs man ooit zei:
Die man was een idioot!
Oud 05-10-2002, 17:24
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:
Die man was een idioot!
Neuh, degenen die in de waan leven geluk te bereiken zijn idioot

De mens is nooit gelukkig. Je wil altijd meer..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 21:55
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
testout.com schreef:

Wat zei je trouwens over dat lopen Hoe komt dat of mag ik dat niej vragen
Nou ik heb in de 3e klas een vriendin gehad die thuis misbruikt werd... toen haar ouders er achter kwamen dat we haar thuis weg probeerden te halen hebben ze ervoor gezorgt dat we geen contact meer met haar konden hebben. In die tijd had ik een vriendje die ik soms echt van me af moest slaan, maar omdat ik zo vreselijk verliefd op hem was pikte ik dat. Toen vertelde een vriedin dat ze zichzelf weleens had gesneden en k dacht dat dat me misschien wel zou helpen dus ja hoor natuurlijk deed ik dat ook... Die vriendin die misbruikt werd en ik deden samen ook dingen als bergen asprines naar binnen werken enzo en ik sloeg mezelf enzo. Noujah dus t was echt supererg om haar niet meer te kunnen spreken, want bovendien wist ik niet hoe het met haar ging en ze had zelfmoord wel eens genoemd. Nou ja mijn zelfvertrouwen ging bergafwaarts en k werd ongelukkiger en ongelukkiger. k Kreeg ook eeuwig opmerkingen over de maat van mijn borsten a la "He! Pamela Anderson!" Of "He siliconenkit" (vanaf groep 8 al) Nou ja dat was ook niet zo fijn... zeker aangezien sommige zelfs meenden er ook wel even snel in te mogen knijpen of er boven te gaan hangen om te kijken of ik ook inkijk had. Nou toen heb ik dus een borstverkleining gehad enzo. Daarna ging het wel beter met me maar k bleef negatoef enzo en elke keer weer als ik een vriendje had daalde mijn zelfvertrouwen en ging ik weer snijden.
Maar nu heb ik er genoeg van en stop ik ermee en ga ik positief zijn!
Sjah dawas et...
Oud 05-10-2002, 22:13
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
En dat lukt?
niet altijd....
nou jah tis oowk nie echt positief bekijken maar gewoon mezelf sterk en groot voordoen/ en proberen te zijn

en t helpt wel iets.. heb al poos nie meer gesneden. en ik zoek heel veel afleiding.. opzich zit er wel ergens een kut gevoel ma ik stop t altijd weg en keb oowk geen idee waar t nu zit..ben beetje gevoellozer geworden voor sommige dingen
Oud 05-10-2002, 22:34
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Deel van haar leven
Wow.. ik ben blij dat je de draad weer aan het oppikken bent, daar is een hoop moed en kracht voor nodig. Echt goed van je.

Ik heb niet zulke slechte omstandigheden gekend, dus mijn 'positieve' instelling heeft niet echt veel betekenis.
Een paar dingen die ik mezelf altijd probeer te herinneren;
- Koester mooie herinneringen, je weet nooit wanneer je down bent en je ze nodig hebt.
- Als ik het leven moet verdragen, dan maar zo gelukkig mogelijk (******** )
-Zie signature "Hope is the one crop that can grow in any climate"

Groeten,
Soulflame
Oud 05-10-2002, 23:10
Ninnoc
Ninnoc is offline
hallo, ik ben positief ingesteld (meestal) en zeker over mezelf, lalala ik geloof in mezelf
En jij ik geloof in mensen, heb geen posts gelezen en weet ook jou verhaal niet maar ik denk dat de meeste mensen (zeker als ze nog in begin stadium zijn van hun leven) prima in staat zijn zichzelf op een gegeven moment al dan niet met hulp van mensen of medicijnen op te pakken en een relatief leuk leven te leiden. Maar je moet dat punt eerst berijken, je moet er klaar voor zijn om serieus hard aan jezelf/je situatie te werken, dat kan ik veel gevallen namelijk best een harde en lange weg zijn.
T is soms ''makkelijker'' te blijven liggen. Maar ja.
Oud 06-10-2002, 10:35
Unexplained
Unexplained is offline
Weer een goed voorbeeld van iemand die nog niet doorheeft dat gelukkig worden niet door afwezigheid van frustraties, maar door het 'gelukken' (= lukken) van competenties komt.
Oud 06-10-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Weer een goed voorbeeld van iemand die nog niet doorheeft dat gelukkig worden niet door afwezigheid van frustraties, maar door het 'gelukken' (= lukken) van competenties komt.
Ze doet iig haar best. Is wat een ander doet ooit goed voor jou? Laat mensen nou toch gewoon eens, of moet altijd alles op de manier waarvan jij vindt dat ie werkt?

'k vind het goed van je dat je het probeert, mee doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 11:10
Rioto
Citaat:
miekmuis schreef:
Ik krijg het idee dat ik echt de enige ben die van plan is om mijn leven weer op te pakken en weer de oude ik te worden...
Is hier helemaal niemand die nog gelooft in de mogenlijkheid om gelukkig te worden??

Ik ben al gelukkig ..maar het zou altijd beter kunnen .
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 11:34
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ze doet iig haar best. Is wat een ander doet ooit goed voor jou? Laat mensen nou toch gewoon eens, of moet altijd alles op de manier waarvan jij vindt dat ie werkt?

'k vind het goed van je dat je het probeert, mee doorgaan.
Dat ze haar best doet, maakt geen indruk op mij. Dat ze resultaat boekt, dat maakt indruk. Ik vraag haar helemaal niet om harder aan zichzelf te werken, ik raad haar alleen aan om een andere manier te proberen - aangezien afgelopen manieren niet succesvol genoeg blijken te zijn.

Iedereen die wat diepgaands over psychologie heeft gelezen (daarmee bedoel ik dus niet pulpblaadjes zoals psychologiemagazine, maar wetenschappelijke literatuur zoals Watzlavick), weet dat appellerend advies NIET werkt bij dit soort dieperliggende problemen.

Zoals in de literatuur bekend is, kan ze zich beter richten op de vraag waarom alle eerste-orde-oplossingen mislukt zijn. Vaak wordt door het mislukken van appellerende oplossingen, het probleem veel groter gemaakt dan het daadwerkelijk is.

De termen "waarvan jij vindt dat ie werkt" slaan niet alleen op mij. Mijn uitspraken zijn gebaseerd op betrouwbare literatuur.
Oud 06-10-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
De termen "waarvan jij vindt dat ie werkt" slaan niet alleen op mij. Mijn uitspraken zijn gebaseerd op betrouwbare literatuur.
Uitspraken die anderen doen willen nog wel eens gebaseerd zijn op (eigen) ervaringen. Ik weet niet wat er meer waarde heeft...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:10
Kazanka
Kazanka is offline
wat is gelukkig?

ik sluit me maar aan bij ******** zijn mening van de wijze man
Oud 06-10-2002, 14:40
Verwijderd
Sterker nog, ben redelijk gelukkig..

De oude ik wil ik niet worden, die was veel te verlegen, onzeker, meeloperig enz enz. Ik ben blij met wie ik nu ben, wat ik ben geworden juist door al het moeilijke.. Ik zou ook niks anders doen mocht ik mn leven opnieuw leiden, hoe moeilijk sommige dingen en periodes ook waren..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 15:16
ABrules
ABrules is offline
ik geloof wel dat je gelukkig kan worden, ik geloof alleen niet dat je dat alleen kan, ikzelf voel me het beste als ik iemand anders gelukkig kan maken... ach, het is voor iedereen iets anders... kortom geloof ik er nog wel in...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 15:20
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Ik heb een positieve instelling....! Ik ben zowat altijd vrolijk, ik zet altijd al m'n problemen zo van me af..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:20
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Uitspraken die anderen doen willen nog wel eens gebaseerd zijn op (eigen) ervaringen. Ik weet niet wat er meer waarde heeft...
Hoeveel levenservaring hebben de mensen die hier rondlopen?

Ik hecht meer waarde aan een boek dat door drie professoren van 50 jaar oud in elkaar is gezet met voorafgaand vele jaren aan onderzoek.
Oud 06-10-2002, 16:30
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Ik hecht meer waarde aan een boek dat door drie professoren van 50 jaar oud in elkaar is gezet met voorafgaand vele jaren aan onderzoek.

Ooit geleerd om bij het onderwerp te blijven: zoekt mensen met positieve instelling?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Alsof uitspraken van forummers hier alleen berusten op hun eigen levenservaring? Klopt niet. Voorbeeld: jij in dit topic.

Citaat:
Dat moet jij weten. Dat hoef je dan nog niet anderen op te dringen ik zelf ben er voor om mensen zelf te laten denken en ze zo weinig mogelijk op te laten dringen.
Oud 06-10-2002, 17:44
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat moet jij weten. Dat hoef je dan nog niet anderen op te dringen ik zelf ben er voor om mensen zelf te laten denken en ze zo weinig mogelijk op te laten dringen.
Ik heb niet zo'n positieve instelling over de gemiddelde denkcapaciteit van velen.
Oud 06-10-2002, 20:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik heb niet zo'n positieve instelling over de gemiddelde denkcapaciteit van velen.
Dat valt me dan zwaar van je tegen als ik het even mag zeggen.
Oud 06-10-2002, 21:17
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Dat valt me dan zwaar van je tegen als ik het even mag zeggen.
Hoe bedoel je dat?

(email maar even naar pim@scholieren.com, anders verpesten we de boel hier )
Oud 06-10-2002, 22:03
Verwijderd
Dan moet je niet bij mij zijn. Mijn levensinstelling kenmerkt zich door een blijmoedig cynisme en een aangeboren neiging overal tegenaan te schoppen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

1. soms voel ik me 80.
2. onderzoeken kunnen dan wel keiharde conclusies trekken (interpreteerbaar door de onderzoeker) maar vaak zijn ze te zakelijk. Mensen hebben liever advies dat menselijk overkomt i.p.v. dit onderzoek zegt dat je het beste zo en zo kunt leven en zo je problemen op kunt lossen.

om maar even een scheve vergelijking te geven: ik word liever door een mens geholpen dan door een machine.

wat positieve instelling betreft: ik ben een belabonnement. ik heb een piek en een dal tarief
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 10:00
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:

Ik geloof dat zeker Ik ben een aantal jaar echt zwaar depressief en zeer ongelukkig geweest. Nu kijk ik echter veel positiever naar het leven en weet ik zeker dat ik nooit meer zal snijden/dood wil.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 10:25
Verwijderd
IK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb echt een leuk leven, vraag maar waarom
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:38
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
miekmuis schreef:

De mogelijkheid is er altijd.

Citaat:
miekmuis schreef:
Dat wil ik dan weer niet. Ik wil m'n oude zelf nooit meer terug. (als dat is wat je bedoelt)
Ik richt me meer op hoe en wat ik zou kunnen worden.
Oud 07-10-2002, 17:05
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik geloof dat zeker Ik ben een aantal jaar echt zwaar depressief en zeer ongelukkig geweest. Nu kijk ik echter veel positiever naar het leven en weet ik zeker dat ik nooit meer zal snijden/dood wil.
Ik hoop dat die tijd bij mij ook nog ooit zal komen.........snik, snik, snik.......
Reageren

Regels voor berichten