Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2007, 01:38
Verwijderd
Huhuh. Ik mag gaan optreden in Paradiso, Amsterdam.

*in shock*

maar wel zó tof
Advertentie
Oud 08-01-2007, 07:57
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
omg weer school vandaag bopzich wel leuk na 2 weken

nu nog hoofdpijn ook en gister was echt heel vaag

en iedereen suc6 met sn dingen die die wil gaan doen
Oud 08-01-2007, 10:26
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Zo ik ben weer thuis, na bijna een week bij m'n vriend gezeten te hebben. Ik vond het niet eens zo erg om weer te gaan, ook al zien we elkaar vrijdag pas weer. Ik heb daar niks, hij heeft er werk, vrienden, sport etc. Ik ging er ook heen om rustig te kunnen leren, maar het was me eigenlijk véél te rustig. Nul aanspraak overdag, 's avonds was hij te moe en zei hij bijna niks. En dan ga ik me weer dingen lopen afvragen..

Maar ik weet nu dat het voor hem gewoon een ontzettend vermoeiende week is geweest. Verhuizing, overal zelf aan moeten denken, boodschappen, koken, de planning. Het lag dus allemaal niet aan mij, dat hij zo weinig zei, om 23uur wilde slapen etc. Maar ondertussen had ik er wel last van.

Nu verder leren, morgen tentamen. Ik ben alweer wat blijer: oorzaak gedrag is bekend, zonnetje schijnt hier en ik ben weer thuis.
Oud 08-01-2007, 10:50
Orpheus
Orpheus is offline
Ik ben niet goed genoeg.
Oud 08-01-2007, 11:10
Roosje
Roosje is offline
Zo en nu is mijn arm lam en ik moe want ik heb wel drie kwartier niet stilgezeten, hahahaaa. :')
Oud 08-01-2007, 11:20
da leentjuh
da leentjuh is offline
Vanmiddag voor t eerst naar de psychiater.. 2 uur lang
Nou ja, k zie wel.
Oud 08-01-2007, 11:41
Redhair
Redhair is offline
Nu het zo dichtbij is word het ook eng om te gaan samenwonen met J.
Ik moet niet bang zijn, ben nu ook bijna elke dag bij hem, maar nu heb ik ook nog mijn eigen huis en kamer waar ik naartoe kan. Nu heb ik nog de 'vrijheid' om te vreten en te kotsen, om te janken. Straks zitten we samen in een kamer. Ook vind ik het eng om mijn kamer achter te laten. Mijn bed blijft gewoon staan, de meeste posters blijven hangen. Maar de rest, mijn kasten, bijna alles gaat mee. Straks is mijn kamer mijn kamer niet meer. Dan is mijn kamer in het kraakpand, dan is het onze kamer.
Het wordt vast leuk, we gaan met alle bewoners het hele kraakpand opknappen, alle rommelkamers uitruimen, alle ingegooide ramen vervangen, gewoon zodat het een nette uitstraling heeft. De kamer is supergroot, dus J. en ik zitten elkaar ook niet op de lip. Ach, tuurlijk is het eng, maar het komt wel goed. We gaan godverdomme in het vetste kraakpand van de stad wonen, het wordt geweldig.

Jammer dat papa het niet meemaakt, maar ook gelukkig. Hij zou het echt vet hebben gevonden dat ik daar ga wonen, maar hij zou nooit kunnen kijken, hij kon het huis niet meer uit. Het had hem vast veel pijn gedaan.
Oud 08-01-2007, 13:29
Verwijderd
Klotezooi
Net naar het GGZ geweest, hielp weer geen bal, mag volgende week weer terugkomen, want de tijd was om. 6 gesprekken verder, en voor m'n gevoel weer 2 jaar terug in de tijd.
Ik wil mezelf pijn doen.
Dood.
Oud 08-01-2007, 13:43
Yana
Yana is offline
Ik was zo boos vannacht, zo boos dat ik met mijn hoofd tegen de muren had willen bonken, de muren een trap had willen geven en heel hard had willen krijsen.

In plaats daarvan begon ik weer te janken, maakte ik vriendlief weer eens wakker, voelde ik me weer 1000x schuldig en hebben we uiteindelijk maximaal 5 uurtjes geslapen.

Het is niet eerlijk. Het is godverdomme niet eerlijk. Ik heb mezelf en alles om me heen in mijn hoofd vannacht zo ontzettend verrot gescholden. Ik zeg nooit "godverdomme", maar nu lijkt het de enige krachtterm die nog een beetje aantoont wat ik voel. Waarom houdt het nou nooit eens op? Wanneer kan ik nou weer eens een nacht fatsoenlijk slapen? Waarom is dit allemaal nodig? God, zeg nou VERDOMME eens wat hier de bedoeling van is, zodat ik snáp waarom ik meemaak wat ik meemaak. Mijn vriendje doet zo lief tegen mij en het enige wat ik doe, is janken en zeiken. En ja, ik MAG boos zijn. Ik mag razend zijn op alles wat er gebeurt, dat hoort allemaal bij "accepteren dat je het niet accepteert". Maar het maakt me niet een piepklein beetje boos, van binnen kook ik gewoon haast van woede. En dat is echt niks voor mij, ik ben *(&%#( nooit boos en verder dan "kut" vloek ik ook nooit. Maar nu ben ik wel boos, en vannacht helemaal. De frustratie zat me zo hoog en ik werd zo ontzettend kotsmoe van mijn eigen gedraai en gewoel. SLAAP NOU EENS MENS! Dacht ik, ga nu G(*#%(&mme eens gewoon doen waar de nacht voor bedoeld is. Die jeuk is er toch wel, LAAT HET.

Maar dat ging dus niet. En nu zit ik hier eigenlijk een beetje met een schuldgevoel dat ik alles voor hem heb verpest. En een boos gevoel. En een vreetgevoel, want het maakt toch allemaal niks meer uit. En dat maakt me dan aan de andere kant ook weer boos.

Ik wil heel lief doen voor mijn vriendje morgen, want hij doet ook heeeeeeel lief tegen mij..zelfs al doe ik ontzettend onaardig tegen hem en sluit ik hem steeds opnieuw buiten omdat ik het zo moeilijk vind hem "mij" te laten zien, en toe te laten tot mijn belevingswereld.
Oud 08-01-2007, 13:45
Verwijderd
Ik denk dat ik het GGZ maar gewoon afbel. Ik zoek het verder zelf wel uit.
Oud 08-01-2007, 13:46
Yana
Yana is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 08-01-2007 @ 14:45 :
Ik denk dat ik het GGZ maar gewoon afbel. Ik zoek het verder zelf wel uit.
Dat wil je niet

Gooi niet de deur dicht als je hulp wordt aangeboden meis, neem het aan! Het is moeilijk, zal vast nog moeilijker worden en daarna..ineens, als je dan terugkijkt, zie je waar het goed voor was. Wat je ervan geleerd hebt.

Hou vol
Oud 08-01-2007, 13:49
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het zonnetje schijnt en ik ben vrolijk!
Enige mindere is de presentatie-avond vanavond en de toetsweek volgende week.
Oud 08-01-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 08-01-2007 @ 14:46 :
Dat wil je niet

Gooi niet de deur dicht als je hulp wordt aangeboden meis, neem het aan! Het is moeilijk, zal vast nog moeilijker worden en daarna..ineens, als je dan terugkijkt, zie je waar het goed voor was. Wat je ervan geleerd hebt.

Hou vol
Jamaar...
Ik heb nu, na een jaar opname, daar 6 gesprekken gehad. En qua gevoel zit ik nu weer 2 jaar geleden, ik voel dat ik terugval.
Ik wil niet meer dat het moeilijker wordt. Het is al moeilijk zat geweest. En na 25 gesprekken sta ik toch weer op straat. gvd.

Kan ik het net zo goed nu al alleen doen, want daar komt het toch op neer.
Oud 08-01-2007, 13:52
Yana
Yana is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 08-01-2007 @ 14:51 :
Jamaar...
Ik heb nu, na een jaar opname, daar 6 gesprekken gehad. En qua gevoel zit ik nu weer 2 jaar geleden, ik voel dat ik terugval.
Ik wil niet meer dat het moeilijker wordt. Het is al moeilijk zat geweest. En na 25 gesprekken sta ik toch weer op straat. gvd.

Kan ik het net zo goed nu al alleen doen, want daar komt het toch op neer.
Ze kunnen die gesprekken uitbreiden naar 50. En daarbij, je haalt natuurlijk herinneringen terug. Doet pijn, is lastig. Dat is verwerken, door emoties heengaan die je liever zou willen negeren. Kom op, herpak jezelf
Oud 08-01-2007, 13:52
Roosje
Roosje is offline
Yana meisje, het is niet erg. (}) Je mŕg boos zijn, je mag best schelden en uitvallen en het gevoel hebben dat je dingen voor andere mensen verpest. Vrijwel alles is weer recht te zetten en goed te praten. Het is niet erg om boos te zijn, zolang je maar een goede manier vindt om het te uiten. ^^ Voor mij werkte schrijven altijd ongelooflijk goed, en hardlopen, en naar buiten rennen en in het gras gaan liggen. Alles komt goed. (:

En ik heb zelf het gevoel dat ik steeds dingen door krijg, verbanden leg, maar alleen maar in mijn hoofd. Ik kan zelfs in gedachten niet eens beschrijven wat ik dan plotseling weer snap, hoogstens de hoofdlijnen. En het heeft te maken met fictie en werkelijkheid en woede en liefde en waarom mensen zich gedragen zoals ze dat doen en muziek die hard klinkt maar lief is en het lijkt erop dat mijn droomwereldje verleden tijd is, want ik kan genoegen nemen met hoe het echt is.
En misschien niet eens genoegen, misschien vind ik het wel gewóón goed zoals het is. Acceptatie is een groot goed.
Oud 08-01-2007, 13:56
Yana
Yana is offline
Citaat:
Roosje schreef op 08-01-2007 @ 14:52 :
Yana meisje, het is niet erg. (}) Je mŕg boos zijn, je mag best schelden en uitvallen en het gevoel hebben dat je dingen voor andere mensen verpest. Vrijwel alles is weer recht te zetten en goed te praten. Het is niet erg om boos te zijn, zolang je maar een goede manier vindt om het te uiten. ^^ Voor mij werkte schrijven altijd ongelooflijk goed, en hardlopen, en naar buiten rennen en in het gras gaan liggen. Alles komt goed. (:

En ik heb zelf het gevoel dat ik steeds dingen door krijg, verbanden leg, maar alleen maar in mijn hoofd. Ik kan zelfs in gedachten niet eens beschrijven wat ik dan plotseling weer snap, hoogstens de hoofdlijnen. En het heeft te maken met fictie en werkelijkheid en woede en liefde en waarom mensen zich gedragen zoals ze dat doen en muziek die hard klinkt maar lief is en het lijkt erop dat mijn droomwereldje verleden tijd is, want ik kan genoegen nemen met hoe het echt is.
En misschien niet eens genoegen, misschien vind ik het wel gewóón goed zoals het is. Acceptatie is een groot goed.
Ik weet opzich wel dat het erbij hoort..bij het proces, de zoektocht. De weg naar acceptatie.. Maar dat maakt het niet echt makkelijker. Het voelt heel kwetsbaar, heel naar om zoveel te huilen waar mn vriend bij is, om MIJ te zijn, helemaal zoals ik ben op dat moment. En ik weet wel dat even huilen ervoor zorgt dat ik daarna veel sneller doorkan, maar ik vind het zo vervelend dat ik hem er zo in betrek. Hij doet zo zijn best voor mij en ik lijk het allemaal weer stuk te maken. Dan vind ik mezelf echt een ontzettend stom zelfzuchtig mens, en word ik weer zo verdrietig dat ik hem hier in mee sleur. Soms wil ik hem zeggen dat hij maar gewoon weg moet gaan, zodat hij dit niet allemaal hoeft mee te maken.. Maar ja. Hij houdt van me, daarom doet hij dit ook allemaal. Maar het voelt wel alsof ik het niet verdien .
Oud 08-01-2007, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 08-01-2007 @ 14:52 :
Ze kunnen die gesprekken uitbreiden naar 50. En daarbij, je haalt natuurlijk herinneringen terug. Doet pijn, is lastig. Dat is verwerken, door emoties heengaan die je liever zou willen negeren. Kom op, herpak jezelf
Nee, want ik ben nog geen 25 en ze zeggen hier dat je 25 moet zijn voor de diagnose persoonlijkheidsstoornis. Dus 25 gesprekken
Maar dat maakt dat ik me dus allen maar zorgen daar over maak, en verder moeilijk met de therapie zelf bezig kan zijn.
En herinneringen terughalen heb ik gedaan ja, maar het leven nú doet vooral pijn. De eenzaamheid. De pijn. De wanhoop. De angst.
Oud 08-01-2007, 14:01
Yana
Yana is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 08-01-2007 @ 14:57 :
Nee, want ik ben nog geen 25 en ze zeggen hier dat je 25 moet zijn voor de diagnose persoonlijkheidsstoornis. Dus 25 gesprekken
Maar dat maakt dat ik me dus allen maar zorgen daar over maak, en verder moeilijk met de therapie zelf bezig kan zijn.
En herinneringen terughalen heb ik gedaan ja, maar het leven nú doet vooral pijn. De eenzaamheid. De pijn. De wanhoop. De angst.

Hmfz. Dat is minder. Maar hee, je zit pas op 6. Er kan nog zoveel gebeuren in al die andere gesprekken! En het leven nu kan heel gemeen zijn ja, maar ik weet zeker dat je er een uitweg in zal vinden. Een góede uitweg... eentje die constructief is ipv destructief. Geef niet op. Achter die eenzaamheid, achter je diepste pijn, daar zit Leven. Alles wat je je nu niet voor kan stellen kan komen, als je maar niet opgeeft. Voel wat je nu voelt, maar geef het niet op. Er komen betere tijden.
Oud 08-01-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 08-01-2007 @ 15:01 :
Hmfz. Dat is minder. Maar hee, je zit pas op 6. Er kan nog zoveel gebeuren in al die andere gesprekken! En het leven nu kan heel gemeen zijn ja, maar ik weet zeker dat je er een uitweg in zal vinden. Een góede uitweg... eentje die constructief is ipv destructief. Geef niet op. Achter die eenzaamheid, achter je diepste pijn, daar zit Leven. Alles wat je je nu niet voor kan stellen kan komen, als je maar niet opgeeft. Voel wat je nu voelt, maar geef het niet op. Er komen betere tijden.

...ik zal het proberen...

dank je wel in ieder geval
Oud 08-01-2007, 14:08
Verwijderd
zal ik bellen of ik deze week nog een keer kan komen?
Oud 08-01-2007, 14:15
Verwijderd
Nu ben ik er ook eentje; ik heb een halve winterdepressie. (Voor een hele moet ik er nog een winter last van gaan hebben.) Nooit geweten dat al die rare ongemakken samen één oorzaak hadden. Nu zo snel mogelijk beginnen met lichttherapie en hopen dat het werkt.
Oud 08-01-2007, 14:21
Roosje
Roosje is offline
JAAAAAAAWTF ik heb gewoon een negen voor mijn schrijfopdrachtverhaal Nederlands! En ik was ooit zň bang om dat verhaal te schrijven en het is zo erg mijzelf en zo erg ook weer niet en ik heb er veel te veel in blootgegeven en ik heb er zo mijn best opgedaan en mijn lerares zegt dat ik goed kan schrijven met een streep onder goed en jaaa, misschien wordt het toch ooit nog wel wat met dat schrijven van mij. <3
Oud 08-01-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-01-2007 @ 15:15 :
Nu ben ik er ook eentje; ik heb een halve winterdepressie. (Voor een hele moet ik er nog een winter last van gaan hebben.) Nooit geweten dat al die rare ongemakken samen één oorzaak hadden. Nu zo snel mogelijk beginnen met lichttherapie en hopen dat het werkt.
Welkom bij je club
Een huisgenootje van me heeft dat ook, had erg veel baat bij lichttherapie.

OT: Gebeld, ik word teruggebeld.

(hoop ik althans)
Oud 08-01-2007, 14:44
Faerie
Faerie is offline
Ik heb echt een heel leuk weekend gehad. Zaterdag een feestje gehad van een collega en daarna met nog meer collega's uitgegaan het was super gezellig en het is heel leuk om je collega's van een heel andere kant te leren kennen!
Gister wezen zwemmen met hém. Dat was ook heel erg leuk

Maar ik was wel heel moe gister en nu nog steeds eigenlijk, en ik heb hoofdpijn. Voel me niet echt geweldig.. En nu dus ook weer die twijfels over mijn studie Vind het echt zo erg dat ik het niet heel leuk vind en dat alles niet helemaal geweldig gaat. Ik kan me er gewoon zo moeilijk voor motiveren ook.. competenties, portfolio, eerder verworven competenties bewijzen ik vind dit soort onderwijs echt vreselijk. Ik ben gewoon teleurgesteld in mezelf nu. Maar ik ga er nu gewoon even heel veel over nadenken, alle voor- en nadelen tegen over elkaar zetten. Echt vervelend dit
Oud 08-01-2007, 14:54
Verwijderd
school <3 . Ja, het voelt goed, heel goed, weer op school te zijn. structuur de gekste . Ik ga zo naar mijn ouders toe en daar even heel hard werken aan scheikunde. Over twee weken heb ik mijn toets gepland .
Oud 08-01-2007, 14:55
Verwijderd
oja, en Yann Tiersen <3
Oud 08-01-2007, 15:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-01-2007 @ 15:15 :
Een vriend van me heeft dat vorig jaar ook gehad (dit jaar weet ik het niet, heb hem niet veel gezien de laatste tijd). Hij heeft zo'n speciale lamp en bij hem werkt het wel Je moet alleen wel vrij lang en dicht op die lamp zitten wil je effect merken

Succes ermee iig
Oud 08-01-2007, 15:06
Moustache
Moustache is offline
Pff, alleen zijn is momenteel echt niet zo prettig.
Even rustig ademhalen, mezelf voorhouden dat het beter is zo, en maar zoveel mogelijk afleiding zoeken.
Maar wat is er nou gebeurd..?
Oud 08-01-2007, 15:13
Ann
Ann is offline
Whaaaah nu ga ik ook nog 27 maart naar Sara Kroos. Dat betekend dus drie keer, alleen papa moet nog ja zeggen, en dan forummeet op 18 februari. Ik ben helemaal blij.

alleen moet ik nu wel een knoop doorhakken wat betreft hem.. alleen welke knoop?
Oud 08-01-2007, 15:15
Verwijderd
Ik voel me eenzaam, koud, en verdrietig..
Als er iemand was die me echt vast kon houden én kon knuffelen..
Oud 08-01-2007, 15:16
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Jezus, ik kan wel een stille crush op iemand hebben maar daar word ik ook niet gelukkig van. En op deze manier verandert er ook niets.

Dat heb ik ondetussen al wel duizend keer tegen mezelf gezegd, en er is nog steeds niets veranderd. Waarom hebben sommige mensen toch zoveel invloed op mij. Waarom heb ik het gevoel dat ik zo aanhankelijk ben. En ik weet nog steeds geen sociaal praatje te houden met mensen die ik best aardig vind. Vroeger was ik nog een béétje spontaan. Nu ben ik alleen spontaan tegen mensen die ik goed ken, die ik vertrouw en van wie ik precies weet hoe hun reactie zal zijn.
Dat heet geen spontaniteit meer, geloof ik.

En ik wil hem nu eens niet in de tuin laten staan. Mag het nu dan eens een keer goed gaan, of iig, een leuk tijd hebben? Mag dat voor deze keer?

Ach, ik ben de enige die er wat aan kan veranderen en het lukt me blijkbaar niet eens. Ik weet eenvoudig niet hoe, echt niet.
Oud 08-01-2007, 15:17
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
MiniTokje schreef op 07-01-2007 @ 21:24 :
Ja dat weet ik dus niet. Hij zegt dat ik niet voor hem moet kiezen als ik dat niet wil en dat ik echt moet doen wat ik zelf wil. Maar ik weet zelf niet of ik het wel uitmaken wil... maar het gevoel is er ook niet meer. En of die persoon ook op mij is is ook een vraag, en ja.. liefde is moeilijk .. maar ik krijg van hem alle tijd die ik nodig heb.
wil je bij em blijven of niet..? en dan niet denkend aan of die ander jou leuk vindt of niet..

is wel heel liefd dat je alle tijd krijgt en dat je der gewoon over praten kunt..
Oud 08-01-2007, 15:23
Ann
Ann is offline
Citaat:
kunst schreef op 08-01-2007 @ 16:17 :
wil je bij em blijven of niet..? en dan niet denkend aan of die ander jou leuk vindt of niet..

is wel heel liefd dat je alle tijd krijgt en dat je der gewoon over praten kunt..
ik denk als ik bij hem blijf dat ik dan blijf met het gevoel van: het klopt niet. En ik weet dat ik later met een vrouw wil zijn dus dan is een vriendje helemaal geen slim idee. Maar hij is dus zo ontzettend lief verder. Er is wel aantrekkingskracht, maar niet genoeg. Ik dnek dat ik het ook wel weet...
Oud 08-01-2007, 15:26
Bongalientje
Bongalientje is offline
pff respect voor jou..!
als ik zoiets moest beslissen was ik volgend jaar nog niet klaar
Oud 08-01-2007, 15:41
Gothic
Gothic is offline
Ja hoor, de hele dag over hem gepraat en aan hem gedacht. Hopelijk krijg ik snel reactie en kan ik het ticket boeken, zodat ik echt iets heb om aan vast te houden.
Ik wil zo graag daarheen. Zo graag terug naar het vakantiegevoel. Zo graag. Maar het beste zou zijn hem te vergeten. Niet meer terugkijken.
Want stel dat ik hem zie. Wat dan? Nog meer verliefd worden? Misschien is zijn vriendin er wel, is het nog aan, wat dan? Nog meer liefdesverdriet? Veel te duur elke keer op en neer naar Engeland. Pff. Moeilijk moeilijk moeilijk. Werk al verzet, dus ik kan dat weekend...
Oud 08-01-2007, 16:10
Yana
Yana is offline
Daar ging ik weer...

Ik googlde wat over eczeem en ik las verhalen van mensen die alles al geprobeerd hadden en er nog steeds zoveel last van hadden. Werd ineens zo bang dat dat mij ook zou overkomen, dat het altijd zo zal blijven. Ik moest weer heel hard huilen... Maar tenminste was ik nu wel alleen. Eigenlijk voelde dat dubbel eenzaam en kut, maar ik moet ook niet iedereen overal mee blijven lastig vallen.

En ik voel me heel vies vet dik.
Oud 08-01-2007, 16:22
Verwijderd
Gebeld, teruggebeld, en ik kan morgenochtend komen.

@ Yana: bedankt voor vanmiddag
En ik weet niet precies waar/hoeveel last je hebt van eczeem hebt, maar zelf heb ik de ervaring dat het niet helemaal overgaat, maar dat er wel zalfjes zijn die helpen.
En ik heb ook wel eens gelezen dat voeding invloed kan hebben?
Oud 08-01-2007, 16:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Yana schreef op 08-01-2007 @ 17:10 :
Ik googlde wat over eczeem en ik las verhalen van mensen die alles al geprobeerd hadden en er nog steeds zoveel last van hadden.
Misschien een dooddoener, maar vaak lees je op internet meer klachten en opmerkingen als dingen niet gaan zoals mensen het willen. Wanneer het goed gaat, hebben mensen vaak minder de behoefte om dat te delen, omdat ze dan niet constant met een bepaald (rot-)gevoel rond blijven lopen.

Nu snel even afwassen en dan naar school. Kopieren en dan wachten op mijn maatje. Ik ben niet de enige laat-werker, gelukkig.
Oud 08-01-2007, 16:29
Nijn*
Nijn* is offline
@ ~lienepien~ : Goed dat je het toch niet opgeeft, en al heb je maar 25 gesprekken, probeer er juist dan uit te halen wat erin zit!! Sterkte!

OT: Hmm. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. De enige les waar ik vandaag zin in had, ging niet door en de rest was vooral erg saai. Eindelijk mijn stm-opdracht van geschiedenis afgegeven aan m'n docent, net op tijd. Nu weer dik leren voor morgen, want dan is er een franse grammatica-toets en nederlands literatuur-toets (die ik al 2 maanden geleden had moeten maken)..
Maar ik heb geen zin. Ik heb zin om gewoon lekker op bed te liggen, wat chocolade te eten en lekker lui te zijn. Maar vooralsnog gaat het vandaag goed met eten en ik wil het niet verpesten door een of andere vreetbui (met gevolgen van dien). Dat gekloot moet nou maar eens ophouden. Was het maar zo makkelijk..
Oud 08-01-2007, 16:48
Yana
Yana is offline
Ik weet het wel, maar het demotiveert me zo. Ik heb er echt heel veel last van, zowel overdag als 's nachts waardoor ik dus heel heel heel slecht slaap.

Ach, vandaag is gewoon weer zo'n grandioze baaldag. En ik ben ook nog alleen en huilerig, wat het er ook al niet beter op maakt. Ik hoop gewoon zo dat ik ooit weer mijn mooie gave huid terug zal hebben en ik doe echt zo mijn best om uit te zoeken hoe dat kan.. en om moed te houden, om mezelf niet zo erg te haten dat ik het door stress en spanningen alleen maar erger maak. Maar het is echt zwaar, en soms denk ik dat ik het gewoon niet aankan. Ik zou zo graag weer eens een nacht fatsoenlijk willen slapen, een tshirtje durven te dragen, die kutsjaal willen afdoen. Gewoon, normaal willen zijn. Fijn. Nu zit ik hier weer te janken. Kutzooi.
Oud 08-01-2007, 16:49
Yana
Yana is offline
Overigens Lienepien, vind ik het heel goed wat je gedaan hebt. Heel dapper .
Oud 08-01-2007, 17:21
Bongalientje
Bongalientje is offline
mensen de wereld is mooi..
en als de wereld niet mooi is heb je een baal dag
en dan mag je de hele dag opd e bank zitten en thee drinken en stomme flims kijken tot dat je je weer beter voelt
en dan ga je verder met het verbteren van de wereld
Oud 08-01-2007, 17:42
Moonspell
Moonspell is offline
tering ik heb het even gehad.

Klanten ben ik onwijs beu & ze blijven maar bellen Ik doe zoveel voor ze, ik laat ze binnenkort gigantisch betalen.

Het is een belangrijke week voor me, maar ik heb vandaag niet zo heel veel gedaan Zo mezelf maar even omswitchen met een douche

Thuis gaat het gelukkig wel goed, dat heb ik weer redelijk op orde Ik moet alleen weer net zoals in December gaan knokken, ik had al het gevoel dat mn goede mood en vechtlus in de vakantie een beetje zou verstoren.

Vanavond dingen doen, en morgen vroeg op om de rest van de week fit te zijn voor alle uitdagingen .

Gelukkig helpen vrienden erg veel, in je gemoedstoestand
Oud 08-01-2007, 18:09
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik moet aan mijn schoolwerk maar ik heb geen zin.
Het was saai vandaag. Ik loop met alles bij of een beetje voor. Alles wordt uitgesteld en iedereen loopt achter. Gevolg: ik heb niks te doen in de les. Ik heb niet het gevoel dat ik vandaag iets heb gedaan.

De examens lijken wel erg dichtbij. Vandaag zei iemand nog: hierna nog maar anderhalve periode.
Het maakt me zenuwachtig.

Bijna SE 2
Ik ga maar weer aan mijn schoolwerk. Of ik ga de berichtjes hier lezen, want jullie posten zo snel dus ik heb een hoop in te halen

*Knuffels*
Oud 08-01-2007, 18:43
Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Citaat:
Faerie schreef op 08-01-2007 @ 15:44 :
Ik kan me er gewoon zo moeilijk voor motiveren ook.. competenties, portfolio, eerder verworven competenties bewijzen ik vind dit soort onderwijs echt vreselijk.
Dat precies ja.. buh!

(nog twee weken volhouden)
Oud 08-01-2007, 18:52
darkfairy
darkfairy is offline
ik haat mezelf
Clumsy*
Clumsy* is offline
Zucht
Ik probeer mensen op te beuren, maar het werkt averechts
da leentjuh
da leentjuh is offline
Pff..
Psychiater zei dat ik als ik nog meer ging afvallen, ik dan nog depressiever zou worden. En dat ik tot de volgende keer (dan krijg ik gezinsgesprek) niet meer af moest vallen. Stabiliseren.

Ja, leuk. Hoe dan? Ik heb geen idee wat ik zou moeten eten. Ja, 2000 kcal is normaal, maar dan moet ik meer dan 3 keer zoveel gaan eten ineens. Ik durf dat niet. En bovendien ben ik afgelopen tijd niet eens echt afgevallen met wat ik nu eet.
Eigenlijk wil ik nog wel paar kilo kwijt, ik voel me nog dik. Moest mijn trui omhoog doen en laten zien waar ik te dik was.. Vreselijk.

Aan de ene kant wil ik zo graag beter worden, aan de andere kant voelt het afvallen zo veilig. Alles verdoofd, de controle, me sterk voelen.. Ik weet niet of ik dat zomaar los kan laten. Maar ja, ik weet ook wel dat ik niet eeuwig zo door kan gaan.
Kut.
Oud 08-01-2007, 18:59
Yana
Yana is offline
Zo. Geen avondeten vandaag. Oh oh oh wat ben ik trots op mezelf. Gaat goed, gaat helemaal goed.

Ik kruip zo mn bed maar in.

En ik ben stiekem heel bang, want nu ik op mezelf woon kan ik weer zo makkelijk alles skippen. En nog erger, ik doe en wil het ook. Het is misschien maar goed dat ik woensdag een afspraak bij de psycholoog heb.
Oud 08-01-2007, 19:34
Verwijderd
Lieve mensen hier...

Gelukkig weer wat gekalmeerd. Ik merkte vandaag wel weer hoe goed ik dingen (gevoel) véél te hoog op kan laten lopen.
Beter van niet dus, maarja, hoe voorkom ik het...

En nu ben ik kapot, dus ik neem Grey's Anatomy maar op en ga zo douchen en dan slapen. En dan morgen naar het GGZ...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten