Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2007, 18:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-01-2007 @ 19:06 :
tja, In een grot vol twaalfvingerige, eenogige trollen is er ook altijd iemand de mooiste.
En jij kan het weten.
Advertentie
Oud 06-01-2007, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-01-2007 @ 19:06 :
tja, In een grot vol twaalfvingerige, eenogige trollen is er ook altijd iemand de mooiste.
true
Oud 06-01-2007, 19:21
T_ID
T_ID is offline
Geweld in Gazastrook ondanks bestand

GAZA-STAD - Voor een moskee midden in het vluchtelingenkamp Mughazi in de Gazastrook is gisteren de geestelijke leider Adel Nasar gedood. Hij uitte in zijn preken vaak kritiek op de Hamas.

De moord komt op het moment dat de Palestijnse president Abbas (Fatah) en premier Haniyeh (Hamas) tijdens spoedoverleg overeen kwamen hun manschappen terug te roepen.

Aanleiding was het opgelaaide geweld in de Gazastrook tussen Fatah en de Hamas. Donderdag werden in Jabalya een hoge functionaris van Fatah, Mohammed Ghayeb, en zes van zijn lijfwachten gedood in gevechten met Hamasstrijders.

Fatah houdt de minister van Binnenlandse Zaken en diens speciale ordetroepen verantwoordelijk voor de moord op Ghayeb en zijn mannen. Fatah stelde ook dat er geen dialoog zou plaatshebben in ‘de schaduw van moorden en terrorisme door Hamas’.

,,We gaan een einde maken aan alle gewapend machtsvertoon in de straten,’’ zei Haniyeh na de bijeenkomst met Abbas. Die wilde geen commentaar geven. Eerdere wapenstilstanden hielden echter niet lang. De Gazastrook is een bolwerk van de Hamas, die de Palestijnse regering vormt. Op de Westelijke Jordaanoever heeft de Fatah-partij van president Abbas de overhand. Tijdens de begrafenis van Ghayeb en zijn lijfwachten gisteren, zwoeren Fatah-strijders wraak op Hamas. Donderdag kwamen zes Palestijnen om bij een grootscheepse Israëlische militaire operatie in Ramallah, bedoeld om militante Palestijnen te pakken.

http://www.ad.nl/buitenland/article965431.ece?start=1
Oud 06-01-2007, 23:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2007 @ 20:21 :
Geweld in Gazastrook ondanks bestand
[/url]
die titel zag ik in december ook al voorbij komen
Oud 06-01-2007, 23:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-01-2007 @ 00:11 :
die titel zag ik in december ook al voorbij komen
Misschien een soort retro beweging in de mode onder Palestijnse extremisten, who knows.

Ze verslijten op het moment ook bestanden met de dag. Het lijkt ook iedere keer de gazastrook te zijn waar het bal is. Ik heb in geen maanden gelezen over gevechten tussen Palestijnen op of Israëlische militaire operaties in de west bank.

Nou ja, des te beter, dan blijven tenminste sommigen de rotzooi bespaard.
Oud 07-01-2007, 08:55
hookee
hookee is offline
Baby Faraja krijgt verblijfsvergunning
UTRECHT/GELDROP - 06-01-2007 - De Geldropse baby Faraja die in oktober dreigde te worden uitgezet, heeft een verblijfsvergunning voor vijf jaar gekregen van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Dat heeft vader Geert Cornelissen zaterdag laten weten.

De IND stuurde de ouders een brief waarin stond dat het kindje binnen 28 dagen het land moest verlaten. De directeur van de IND liet kort daarna weten dat de brief een fout was en dat het meisje in Nederland mocht blijven. Dat is nu dus ook op papier geregeld.

Vader schreef zijn kind niet in in het bevolkingsregister. Het meisje werd op naam van haar Tanzaniaanse moeder bijgeschreven en werd zelf dus ook Tanzaniaanse. Volgens Cornelissen kan zijn nu zeven maanden oude dochter voor altijd in Nederland blijven. 'Als ik drie jaar voor haar zorg, dan krijgt ze automatisch de Nederlandse nationaliteit.'
© Tiscali/ANP

Wat was nu de fout van de IND?
Oud 07-01-2007, 11:40
T_ID
T_ID is offline
Dat ze een brief stuurden dat het kind het land zou moeten verlaten. Maar aangezien de moeder kennelijk wel een verblijfsvergunning heeft zal het in de systemen van de IND lijken alsof het kind opeens het land binnen is gekomen zonder verblijfspapieren.
Oud 07-01-2007, 11:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Leven in de terroristenvleugel in Vught
door Jan Salden
Over het regime op de ’terroristenafdeling’ van de gevangenis in Vught is nauwelijks iets bekend, behalve de uitspraak van Samir A. dat ,,dieren in Artis het beter hebben’’. Voor het eerst vertelt een ex-gedetineerde hoe het leven daar is. ,,Ik voelde me vernederd.’’
VUGHT - Hoe hij wist waar Mekka lag? ,,Van Samir. Toen ik binnen kwam zat hij er al drie dagen. Ik riep naar hem naar welke kant ik moest bidden. Hij riep terug: Ik bid naar het raam. Omdat ik aan de overkant zat wist ik dat ik naar de deur moest bidden.’’

Ruim twee maanden verbleef de 20-jarige Mohamed H. in de Terroristen Afdeling (TA) van de gevangenis in Vught. Op 1 december mocht hij de vleugel verlaten, nadat de rechter in het Piranha-proces hem had vrijgesproken van het beramen van terroristische aanslagen.

,,Dieren in Artis hebben het beter’’, zei Samir A. tijdens het proces over de TA. Hij ging twee weken geleden in hongerstaking vanwege het gemengde verblijf van mannen en vrouwen op de afdeling. Dat is in strijd met zijn geloof. Inmiddels eet Samir weer omdat hij is overgeplaatst naar een ander gedeelte van de vleugel.

Mohamed H. is de eerste die ’Vught’ heeft verlaten. Maar als hij er nog had gezeten, had hij met Samir meegedaan, denkt hij. ..Er zijn daar mannen die al anderhalf jaar vast zitten. Als ze vrouwen zien lopen op de luchtplaats...’’ Hij zwijgt even, lacht dan: ,,Wij zijn ook mensen. In geen enkele andere gevangenis mogen mannen en vrouwen bij elkaar zitten. Wij willen het niet, maar bij ons doen ze het juist. Ze lokken ons gewoon uit.’’

De eerste anderhalve maand zat H. in een volstrekt isolement. Contact had hij alleen met bewakers. Andere gedetineerden zag hij niet. Naar hen roepen was verboden, net als Arabisch praten. Het dagelijkse uurtje recreëren, sporten of luchten deed hij moederziel alleen. ,,Dan stond ik me in een luchtkooi van drie bij drie meter te vervelen.’’ Pas na anderhalve maand mocht hij met twee anderen luchten en sporten.
Hij werd regelmatig getreiterd door de bewakers, zegt hij. ,,Als we naar de rechtbank moesten, riepen ze: ’Opstaan klein kind, het is geen crèche hier’.’’ Als hij weer terugkwam op de vleugel werd hij gevisiteerd. ,,Dan kijken ze in al je lichaamsholten.’’ De chauffeurs van het transport keken altijd toe hoe hij zich uitkleedde. ,,Ze lachten me gewoon uit. Ik voelde me vernederd.’’

Bidden was toegestaan in Vught. Hij kreeg een koran uit de bibliotheek. ,,Maar als er een bewaker voor de deur stond, moest je meteen stoppen met bidden.’’ Mohamed luisterde niet naar hen. ,,Je mag het gebed niet zomaar afbreken. Maar als je niet luisterde, kreeg je rapport.’’

Dat laatste overkwam hem vijf maal, ook een keer omdat hij na zeven uur ’s ochtends met zijn voeten onder de deken zat. ,,Dat mag niet. Maar ik had het gewoon koud.’’
Hij werd eveneens gestraft omdat hij naar medegedetineerden had geroepen. Daarvoor moest hij bij de directeur komen in de recreatiezaal. ,,Er gingen twintig bewakers om me heen staan om te zorgen dat je niets met de directeur deed. Die legde dan uit waarom je straf had gekregen.’’ De straf was altijd dezelfde: zijn tv werd van zijn cel gehaald en hij moest alleen luchten.

Het gebouw was oud en in slechte staat, zegt Mohamed. ,,En overal zaten spinnen. Eentje kroop zelfs in mijn brood. Eén keer in de week kreeg ik een bezem om mijn cel schoon te maken. Dan maakte ik ze zelf dood.’’

De terroristenvleugel is vooral om politieke redenen in het leven geroepen, vermoedt Mohammed H.. ,,Rechtse politici willen de mensen doen geloven dat we levensgevaarlijke mensen zijn. ’Kijk eens, we sluiten ze allemaal apart op’, zeggen ze dan. Het heeft gewerkt. Verdonk heeft veel stemmen gekregen en Wilders negen zetels.’’

H. is met zijn verhaal naar de Arabische televisiezender Al-Jazeera gestapt. Die gaat er waarschijnlijk aandacht aan besteden, hebben ze hem beloofd. ,,Ze geloven niet dat dit in Nederland kan.’’

Zelf probeert hij zijn leven weer op te pakken. Maar dat valt niet mee. ,,Toen ik vrij was en door het winkelcentrum liep, voelde ik me onzeker. Ik had het gevoel alsof iedereen naar me keek. Thuis sloot ik me soms drie uur lang op in mijn kamer. Dat heeft zeker een week geduurd. Nu durf ik weer naar buiten.’’

Achttien cellen
De Terroristen Afdeling in Vught is gevestigd in de voormalige Tijdelijke Extra Beveiligde Inrichting (TEBI) in Vught en telt achttien cellen. Door het apart zetten van verdachten en veroordeelden van terroristische misdrijven wil het ministerie voorkomen dat ze in gewone gevangenissen verder radicaliseren en andere gedetineerden ronselen.

In de TA zitten momenteel onder anderen de drie veroordeelde Hofstadleden Jason W., Ismail A. en Nouriddine el F. De laatste werd ook veroordeeld in het Piranha-proces, samen met Samir A., Mohamed C. en Soumaya S., die ook in Vught zitten. Verder verblijven in de vleugel vijf verdachten in een nieuwe jihadzaak. Zij worden verdacht van het werven van radicale moslims voor de gewapende strijd. Wesam al D. zal de TA binnenkort verlaten. Hij wordt uitgeleverd aan de Verenigde Staten die hem willen vervolgen wegens betrokkenheid bij aanslagen op Amerikaanse soldaten in Irak.

‘Treiteren onaannemelijk’
Reactie van Bart Molenkamp, algemeen directeur van de gevangenis in Vught:
,,Dat gevangenen gestraft worden als ze naar elkaar schreeuwen, gebeurt overal. Ook de regel dat gedetineerden niet onder de dekens mogen liggen geldt niet alleen voor de TA, maar ook voor andere afdelingen. We willen dat gevangenen actief zijn en niet de hele dag in bed liggen. Bovendien moeten we kunnen controleren of ze zichzelf, als ze suïcidaal zijn, iets aandoen.

Dat bewaarders gedetineerden treiteren vind ik onaannemelijk. Het personeel in de TA is apart getraind. Zo hebben ze een cursus ’verbale judo’ gehad. Het gaat hier om gedetineerden die niet positief tegenover de westerse cultuur staan. De bewaarders hebben geleerd daar zo op te reageren dat ze niet nog meer weerstand oproepen. Dat mannen en vrouwen samen op een afdeling zitten wordt lang niet door iedereen vervelend gevonden. Pas als er meer vrouwen naar de TA komen, kunnen we ze apart zetten. Nu zouden de vrouwen maar vereenzamen.’’

http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...tikel&id=84592

Oud 08-01-2007, 08:37
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-01-2007 @ 12:51 :
,Ze geloven niet dat dit in Nederland kan.’’
Krijgen we misschien eindelijk wat respect uit die landen
Oud 08-01-2007, 12:58
Verwijderd
Nog meer kinderslachtoffers na ophanging Saddam

Uitgegeven: 8 januari 2007 13:05

ALGIERS/RIYAD - Een groep Algerijnse schoolkinderen heeft tijdens het naspelen van de executie van Saddam Hussein een twaalfjarige klasgenoot opgehangen. Dat hebben Algerijnse media maandag gemeld. Het is het zoveelste slachtoffer in een serie nabootsingen van de executie.

Het dorp Oued Rihou "is in shock", aldus een dagblad dat verder geen details gaf over de ophanging. Het slachtoffer viel op 30 december, twee dagen na de executie van de Iraakse ex-dictator waarvan illegale beelden de hele wereld over gingen. In Saudi-Arabië zou een twaalfjarige jongen zich, beïnvloed door de beelden, hebben opgehangen, aldus lokale media maandag.

Eerder kwamen er al berichten over vergelijkbare ophangingen uit de Verenigde Staten en Pakistan. Het ging in die gevallen om een tien- en een negenjarige jongen, die de ophanging naspeelden. In India zou een vijftienjarig meisje zich hebben verhangen nadat ze door de televisiebeelden extreem depressief was geworden.

Nu.nl
Oud 08-01-2007, 15:00
Love & Peace
Love & Peace is offline
lol
Oud 08-01-2007, 15:04
T_ID
T_ID is offline
Kamerlid gearresteerd bij protestactie

FASLANE - Het SP-Tweede Kamerlid Krista van Velzen is maandag tijdens een blokkadeactie voor de Schotse marinebasis Faslane gearresteerd. Dat meldde oprichtster Angie Zelter van de groep Faslane 365, die de actie organiseert. De politie pakte Van Velzen en zes Britse parlementariërs op omdat zij demonstreerden voor de poort van de nucleaire basis.

De actie is een protest tegen de plannen van de Britse premier Tony Blair om nieuwe atoomonderzeeërs aan te schaffen. Volgens officiële Britse cijfers belopen de kosten van de ontwikkeling en bouw van de schepen tot het jaar 2027 maximaal circa 30 miljard euro.

,,We moeten in Europa niet zorgen voor meer massavernietigingswapens, maar werken aan de ontmanteling ervan'', zei Van Velzen eerder. Tijdens het protest, waarbij tientallen meest Britse parlementariërs aanwezig waren, hield ze een toespraak. Zelter verwacht dat het Nederlandse Kamerlid dinsdag weer vrijkomt.

Het actievoeren zit Van Velzen in het bloed. Ze is in verband daarmee vaker opgepakt, valt te lezen op de website van de SP. In Schotland zat ze eerder een maand in de gevangenis, nadat ze tijdens een actie bij een onderzeeër was gearresteerd. Ook moest ze een nacht brommen in een Oekraïense cel wegens acties in Tsjernobyl.

Van Velzen werkte in Schotland ooit op een experimenteel biologisch bedrijf en kookte vegetarische maaltijden door heel Europa met een groep die demonstraties, acties en festivals ondersteunde.
(ANP)

http://www.ad.nl/binnenland/article970971.ece
Oud 08-01-2007, 15:16
Love & Peace
Love & Peace is offline
Held!
Oud 08-01-2007, 15:18
T_ID
T_ID is offline
RIAGG helpt in Marokko ondanks verbod
Door ANNELIEKE DIJKSTRA en KEES WESSELS

ROTTERDAM - De RIAGG Rijnmond geeft nog steeds psychische bijstand aan vakantiegangers in Marokko, ondanks een wettelijk verbod in 2004.

Sociaal-psychiatrisch verpleegkundige Mohammed Abkadiri zit elke zomer in het Marokkaanse Rif-gebergte.
Een thuiszorgorganisatie is zelfs van plan verplegers naar het Marokkaanse Rif-gebergte te sturen om allochtone cliënten bij te staan.

Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) wilde deze ‘zorg over de grens’, betaald uit belastinggeld, juist tegengaan nadat er drie jaar geleden commotie over was ontstaan. Hij paste speciaal voor het Rif-project van de RIAGG de wet aan.

Naar nu blijkt, is het project nooit gestopt. Ook in de zomer van 2005 en 2006 hebben hulpverleners van de RIAGG er honderden Nederlanders van Marokkaanse afkomst bijgestaan. Zij krijgen hun salaris van de RIAGG, maar zijn gedetacheerd bij Marokkaanse instellingen.

Directeur Jos Lamé zegt zich aan de wet te houden. ,,De minister heeft geen verstand van zorg. Door onze cliënten ter plaatse te helpen, besparen we honderden euro's. We voorkomen dat cliënten na hun vakantie een terugval krijgen en dan maanden extra zorg nodig hebben.’’

Om dezelfde reden wil thuiszorgorganisatie AZ samenwerken met de RIAGG. ,,Als dat lukt, zullen ook wij cliënten in Marokko bijstaan,’’ zegt directeur Ali Bourich. ,,Zware gevallen moet je, net als hier, helpen met het innemen van medicijnen. Cliënten moet je helpen, ook al keurt de politiek dat af.''

CDA, VVD en PvdA zijn verrast dat het project nooit is gestopt. Kamerlid Joldersma (CDA): ,,Het is onzinnig dat hulpverleners meereizen met cliënten die op vakantie zijn.’’ VVD en PvdA richten hun pijlen op het zorgkantoor, dat de bestedingen van de RIAGG moet controleren. ,,Het zorgkantoor moet ons beleid uitvoeren. Ik zal de minister hierop aanspreken,’’ aldus VVD’er Van Miltenburg.

Zorgkantoor Rotterdam, verantwoordelijk voor het toezicht op de RIAGG Rijnmond, zegt akkoord te zijn gegaan met voortzetting van het project omdat het wordt betaald uit een potje voor ‘internationalisering van de zorg’.

Het ministerie van Volksgezondheid wil alleen zeggen dat de wet niet voor niets is aangepast en het nareizen van vakantiegangers ongewenst is.

http://www.ad.nl/rotterdam/article969332.ece

Hmm, klinkt als aankomende ontslagen. Als ze duidelijke regelgeving niet volgen en een specifiek voor hen bedoelt verbod negeren dan wordt het tijd dat er bij het RIAGG koppen gaan rollen.
Oud 08-01-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 16:04 :

FASLANE - Het SP-Tweede Kamerlid Krista van Velzen is maandag tijdens een blokkadeactie voor de Schotse marinebasis Faslane gearresteerd. Dat meldde oprichtster Angie Zelter van de groep Faslane 365, die de actie organiseert. De politie pakte Van Velzen en zes Britse parlementariërs op omdat zij demonstreerden voor de poort van de nucleaire basis.

De actie is een protest tegen de plannen van de Britse premier Tony Blair om nieuwe atoomonderzeeërs aan te schaffen. Volgens officiële Britse cijfers belopen de kosten van de ontwikkeling en bouw van de schepen tot het jaar 2027 maximaal circa 30 miljard euro.

,,We moeten in Europa niet zorgen voor meer massavernietigingswapens, maar werken aan de ontmanteling ervan'', zei Van Velzen eerder. Tijdens het protest, waarbij tientallen meest Britse parlementariërs aanwezig waren, hield ze een toespraak. Zelter verwacht dat het Nederlandse Kamerlid dinsdag weer vrijkomt.

Het actievoeren zit Van Velzen in het bloed. Ze is in verband daarmee vaker opgepakt, valt te lezen op de website van de SP. In Schotland zat ze eerder een maand in de gevangenis, nadat ze tijdens een actie bij een onderzeeër was gearresteerd. Ook moest ze een nacht brommen in een Oekraïense cel wegens acties in Tsjernobyl.

Van Velzen werkte in Schotland ooit op een experimenteel biologisch bedrijf en kookte vegetarische maaltijden door heel Europa met een groep die demonstraties, acties en festivals ondersteunde.
(ANP)

http://www.ad.nl/binnenland/article970971.ece
Werkloze
Oud 08-01-2007, 20:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 16:04 :
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-01-2007 @ 16:16 :
Held!
Oud 08-01-2007, 21:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-01-2007 @ 16:16 :
Held!
Ik dacht eerder aan 'crimineel'. En dat zou Nederland moeten besturen... Misschien maar goed dat Marijnissen panisch wegrende bij de coalitieonderhandelingen.
Oud 08-01-2007, 21:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 22:04 :
Ik dacht eerder aan 'crimineel'. En dat zou Nederland moeten besturen...
Ja, jij kan dat niet begrijpen, je hebt geen idealen.
Oud 08-01-2007, 21:26
mepsteen
mepsteen is offline
Moeder 'ontkalkt' dochter

Maandag, 08 januari 2007 - ROSTOCK (ANP/DPA) - Een Oost-Duitse moeder heeft haar jonge dochter jarenlang gedwongen bijtende ontkalker en azijn te drinken. Het kind is daardoor invalide geworden.
De nu 27-jarige moeder moet zich voor de rechter verantwoorden voor haar daad. Ze gaf ook toe haar dochter Lea-Marie (5) met kokend water te hebben overgoten om verzekeringsgeld te kunnen innen.

Een psychiater oordeelde maandag tijdens het proces in het Oost-Duitse Rostock dat de vrouw volledig toerekeningsvatbaar is.

De werkloze moeder zei dat ze zich door het kind vaak overbelast had gevoeld. Ze gaf al aan haar dochter, die in een pleeggezin is opgenomen, 30.000 euro smartengeld te willen betalen.

http://www.bndestem.nl/buitenland/article989421.ece
Oud 08-01-2007, 22:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-01-2007 @ 22:13 :
Ja, jij kan dat niet begrijpen, je hebt geen idealen.
Mijn idealen keuren het af om naar een ander land te gaan, en daar zaken te frustreren of te vernielen.

Een remming die in de denkbeelden van de SP kennelijk niet voor komt.
Oud 08-01-2007, 22:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:01 :
Mijn idealen keuren het af om naar een ander land te gaan, en daar zaken te frustreren of te vernielen.
.
True, tis een ontzettende schande dat een kamerlid in een ander land opgepakt is.
Oud 08-01-2007, 22:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:01 :
Mijn idealen keuren het af om naar een ander land te gaan, en daar zaken te frustreren of te vernielen. Een remming die in de denkbeelden van de SP kennelijk niet voor komt.
Nee joh, dat heet vechten voor waar je in gelooft, voor de goede zaak, weet je wel? Je bent een slaaf van de elite, je doet en denkt wat je verteld wordt, je kan niet outside the box denken.
Oud 08-01-2007, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-01-2007 @ 23:15 :
Nee joh, dat heet vechten voor waar je in gelooft, voor de goede zaak, weet je wel? Je bent een slaaf van de elite, je doet en denkt wat je verteld wordt, je kan niet outside the box denken.
Als kamerlid heb je een bepaalde verantwoordelijkheid. Dan kun je niet met de politie rotzooien. Ook niet om 'idealen'.
Oud 08-01-2007, 22:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 23:17 :
Als kamerlid heb je een bepaalde verantwoordelijkheid. Dan kun je niet met de politie rotzooien. Ook niet om 'idealen'.
Als een Kamerlid door rood rijdt en de politie hem aanhoudt, heeft-ie ook rotzooi met de politie. Is dat ook een ramp? Dan heb ik liever dat het vanuit idealen gebeurt.

Maar waar het vooral om gaat is het totale gebrek aan inlevingsvermogen en thinking outside the box van T_ID. Als niet altijd alles 10% keurig in de pas met de macht loopt, is het niet goed.
Oud 08-01-2007, 22:20
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 22:04 :
Ik dacht eerder aan 'crimineel'.
En wat ben jij, de gedachtepolitie?
Oud 08-01-2007, 22:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-01-2007 @ 23:20 :
It's 1984!
Oud 08-01-2007, 22:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-01-2007 @ 23:20 :
Of gewoon iemand die het raar vind dat Nederlandse volksvertegenwoordigers strafbare feiten begaan en conclusies trekt uit dat feit over hun instelling en nut voor de Nederlandse samenleving.
Oud 08-01-2007, 22:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:28 :
Of gewoon iemand die het raar vind dat Nederlandse volksvertegenwoordigers strafbare feiten begaan en conclusies trekt uit dat feit over hun instelling en nut voor de Nederlandse samenleving.
Dat Rita Verdonk de wet overtreedt is ook niet nuttig voor de Nederlandse samenleving, maar daar heb ik je niet over horen roepen.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...5B4F68B00.html
Oud 08-01-2007, 22:56
kalinho
kalinho is offline
De twee Turkse meisjes uit Amsterdam die eind vorig jaar het land uit dreigden te worden gezet, krijgen alsnog een verblijfsvergunning. Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie heeft dat besloten na een volledige heroverweging van hun aanvraag, maakte hij maandag bekend.

Het Hervormd Lyceum West in Amsterdam luidde in november de noodklok omdat de leerlingen Sumeyra en Ceyda Nederland zouden worden uitgezet. Hoewel het tweetal woont bij hun Turkse vader en stiefmoeder die allebei de Nederlandse nationaliteit hebben, verbleven zij hier illegaal. In reactie op de ophef die daarop ontstond, meldde de Immigratie- en Naturalisatiedienst dat de leerlingen in Nederland mochten blijven totdat de minister vragen uit de Tweede Kamer over deze kwestie had beantwoord.

In het antwoord dat Hirsch Ballin maandag naar de Kamer stuurde, staat dat hij de twee op basis van een hardheidsclausule vrijstelt van de verplichting om naar Turkije te gaan voor een machtiging tot voorlopig verblijf, die nodig is voor de aanvraag van een vergunning. Omdat de Turkse meisjes inmiddels ook aan alle andere voorwaarden voldoen, hebben zij een verblijfsvergunning gekregen.
Oud 09-01-2007, 08:16
hookee
hookee is offline
Getal
16,8 miljoen inwoners telt Nederland naar verwachting in 2050. Dat zijn er ongeveer 400.000 meer dan nu. De groei komt volledig voor rekening van allochtonen.
ANP/Metro
Oud 09-01-2007, 12:05
T_ID
T_ID is offline
Amerikaanse luchtaanval op Somalië

De Amerikaanse luchtmacht heeft volgens Amerikaanse nieuwszenders een eiland in Zuid-Somalië gebombardeerd. Het doelwit zouden terroristen zijn die in de jaren 90 de Amerikaanse ambassade in Tanzania en Kenia aanvielen. Het Somalische bewind bevestigt de aanval.

Het bombardement is nog niet bevestigd door Washington, dat wel toegeeft dat er verkenningsvluchten zijn uitgevoerd. In een kamp op het eiland, bij de grens met Kenia, zouden leden van al-Qaida zich schuilhouden.

De actie werd gecoördineerd vanuit schepen voor de Somalische kust. Er zouden dertig doden op het eiland zijn.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...4630DD1F2.html
Oud 09-01-2007, 12:21
hookee
hookee is offline
Het enige noemenswaardige eilandje daar is Koyaama (Google Earth), zo'n 5 bij 1 km met in het noordwesten een soort van nederzettingkje.
Oud 10-01-2007, 08:27
hookee
hookee is offline
Metro meldt vandaag nog over deze aanval:
"... Maandag viel een Amerikaans gevechtsvliegtuig Afmadow en een andere plek 250 kilometer zuidelijker vlakbij de grens met Kenia aan. De operatie zou zijn gericht tegen leden van al-Qaida die in 1998 betrokken zouden zijn geweest bij de aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania. Daarbij vielen destijds ruim tweehonderd doden.
Amerikaanse media maakten gisteren melding van de dood van het al-Qaida-kopstuk Fazul Abdullah Mohammed, die prijkt op een CIA-lijst met meestgezochte terroristen. Ook de leider van al-Qaida in Oost-Afrika zou doelwit zijn geweest. Bij de aanval van maandag zouden ook burgers zijn omgekomen.
ANP
Oud 10-01-2007, 08:35
hookee
hookee is offline
Ook in de Metro vandaag:
GETAL
21 artsen en gezondheidsfunct-ionarissen zijn aangeklaagd voor het veroorzaken van HIVbesmettingen in het zuiden van Kazachstan. Een aantal verdachten is daarnaast ook aangeklaagd
wegens corruptie, afpersing en diefstal van overheidsgeld.
ANP

Weer een gevalletje als in Libië ?
Oud 10-01-2007, 12:51
T_ID
T_ID is offline
Nee, Libië voerde een showproces. In islamitisch recht zoals dat geldt in Libië kun je namelijk moord afkopen met bloedgeld. Syrië heeft de som per besmetting gesteld op een hoeveelheid (ik geloof twee miljoen) die vermenigvuldigt met het aantal besmettingen 'heel toevallig' uitkomt op het bedrag dat Libië moest betalen voor de Lockerbie ramp.

Ik weet niet of in Kazachstan dergelijke motieven spelen.
Oud 10-01-2007, 14:11
hookee
hookee is offline
Syrië moest zijn Libië neem ik aan? En, ik wist niet dat de ter dood veroordeelden zijn afgekocht? Heb je een bron voor mij?
Oud 10-01-2007, 14:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 10-01-2007 @ 15:11 :
Syrië moest zijn Libië neem ik aan? En, ik wist niet dat de ter dood veroordeelden zijn afgekocht? Heb je een bron voor mij?
Klopt, het was Libië.

http://www.nrc.nl/opinie/hoofdartike...i_s_afrekening

Overigens:

Politiebureau belaagd om pitbull Cookie

GRONINGEN - Actievoerders hebben gisteren het politiebureau aan de Rademarkt in Groningen bestormd, omdat ze het niet eens zijn met de inbeslagname van pitbullterriër Cookie. De politie zegt dat tijdens een lawaaiactie voor het politiebureau demonstranten, inwoners van de wijk Paddepoel, probeerden het bureau binnen te dringen.

Daarbij ontstond een vechtpartij met de agenten, waarbij enkele rake klappen zijn gevallen. Een actievoerder werd gearresteerd.

Cookie werd zaterdag door de politie in beslag genomen, omdat het om een pitbullterriër zou gaan, wat een hondenras is dat in ons land is verboden.

Een inspectie van de hond heeft volgens de politie inmiddels uitgewezen dat Cookie inderdaad een pitbullterriër is en dus niet mag worden gehouden. ,,De burgemeester moet nu beslissen of de hond wordt afgemaakt. De eigenares kan daartegen in beroep gaan,’’ aldus de woordvoerder.

http://www.ad.nl/binnenland/article975902.ece

Als ze toch bezig zijn kunnen ze die relschoppers ook net zo goed een spuitje geven.
Oud 10-01-2007, 15:51
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 09-01-2007 @ 09:16 :
Getal
16,8 miljoen inwoners telt Nederland naar verwachting in 2050. Dat zijn er ongeveer 400.000 meer dan nu. De groei komt volledig voor rekening van allochtonen.
ANP/Metro
Ja jongen, dat wordt Breezersletjes regelen en fokken maar, voor de tsunami van allochtonen ons overspoelt.
Oud 10-01-2007, 22:16
T_ID
T_ID is offline
Woede over Belgisch vignet

BRUSSEL/DEN HAAG - De ANWB, het ministerie van Verkeer en Waterstaat en Tweede Kamerleden zijn verontrust over de plannen van België om het autorijden voor buitenlanders 60 euro per jaar te laten kosten.

De invoering per 1 januari 2008 van een vignet voor alle snel- en gewestwegen is vrijwel rond nu Vlaanderen, Wallonië en Brussel het eens zijn over verdeling van de opbrengst.

De VVD is woedend over het vignet. ,,Dit plan moet van tafel,’’ eist Tweede Kamerlid Paul de Krom. ,,Minister Peijs (CDA) moet zo snel mogelijk laten weten dat wij dit niet pikken.’’ De Krom wil dat de EU met een systeem komt om automobilisten voor het gebruik van de snelweg te laten betalen.

Kamerlid Eddy van Hijum (CDA) noemt het ‘buitengewoon ongelukkig’ dat er in Europa een ‘lappendeken’ aan betalingssystemen op de weg ontstaat. ,,We kunnen beter een systeem voor de hele Europese Unie maken.’’

De ANWB zet vraagtekens bij de juridische haalbaarheid van het plan.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wil zo spoedig mogelijk overleg met België om te voorkomen dat het vignet eenzijdig wordt ingevoerd.

Het vignet is te verkrijgen per telefoon, op internet en bij tankstations. Met camera’s wordt gecontroleerd of een automobilist heeft betaald. Voor Belgen wordt het vignet kosteloos: zij krijgen de kosten vergoed via een verlaging van de wegenbelasting.

http://www.ad.nl/binnenland/article979605.ece

Verkapte belasting op verkeer uit het buitenland en dus verboden door EU regels. Die regel sneuvelt op den duur wel. Achterlijke maatregel natuurlijk.
Oud 10-01-2007, 23:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hebben ze in Oostenrijk toch ook?
Oud 11-01-2007, 05:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-01-2007 @ 23:16 :
Woede over Belgisch vignet

BRUSSEL/DEN HAAG - De ANWB, het ministerie van Verkeer en Waterstaat en Tweede Kamerleden zijn verontrust over de plannen van België om het autorijden voor buitenlanders 60 euro per jaar te laten kosten.

De invoering per 1 januari 2008 van een vignet voor alle snel- en gewestwegen is vrijwel rond nu Vlaanderen, Wallonië en Brussel het eens zijn over verdeling van de opbrengst.

De VVD is woedend over het vignet. ,,Dit plan moet van tafel,’’ eist Tweede Kamerlid Paul de Krom. ,,Minister Peijs (CDA) moet zo snel mogelijk laten weten dat wij dit niet pikken.’’ De Krom wil dat de EU met een systeem komt om automobilisten voor het gebruik van de snelweg te laten betalen.

Kamerlid Eddy van Hijum (CDA) noemt het ‘buitengewoon ongelukkig’ dat er in Europa een ‘lappendeken’ aan betalingssystemen op de weg ontstaat. ,,We kunnen beter een systeem voor de hele Europese Unie maken.’’

De ANWB zet vraagtekens bij de juridische haalbaarheid van het plan.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wil zo spoedig mogelijk overleg met België om te voorkomen dat het vignet eenzijdig wordt ingevoerd.

Het vignet is te verkrijgen per telefoon, op internet en bij tankstations. Met camera’s wordt gecontroleerd of een automobilist heeft betaald. Voor Belgen wordt het vignet kosteloos: zij krijgen de kosten vergoed via een verlaging van de wegenbelasting.

http://www.ad.nl/binnenland/article979605.ece
m.a.w.: er zal meer gebruikt gemaakt worden van de Deutsch Autobahnen. Belgie zal mogelijk minder toeristen krijgen.

Ach, ze hebben zichzelf er mee. 60 Euro is belachelijk veel.
Oud 11-01-2007, 08:41
hookee
hookee is offline
Duitsland heeft allang tol ingevoerd voor vrachtverkeer wat het land binnenkomt. Gaat lekker zo Europa! Nog even doorzeuren over de hra
Ik stel voor de landen die dit soort tol heffen flink te korten in subsidies òf specifiek automobilisten uit die landen óók verplicht vignetten te laten kopen, kunnen weer aardig wat Melkertbaantjes mee gevuld worden.
Oud 11-01-2007, 08:54
perfectme
perfectme is offline
Zwitserland , Oostenrijk, Hongarije en Duitsland hebben ook een dergelijk systeem en daar gaan ook nog mensen naar op vakantie

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 09:01.
Oud 11-01-2007, 09:04
pr0ffermans
pr0ffermans is offline
Citaat:
perfectme schreef op 11-01-2007 @ 09:54 :
Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije en Duitsland hebben ook een dergelijk systeem en daar gaan ook nog mensen naar op vakantie
duitsland?
edit oh vrachtverkeer das wel iets anders he

mensen die vanuit hier naar zwitserland of oostenrijk gaan gaan op wintersport oid en dan is 60€ natuurlijk niet zo veel
ik ken weinig mensen die een middagje naar oostenrijk gaan

verder liggen zwitserland en oostenrijk gewoon ver weg ik denk dat in zwitserland en oostenrijk ook niemand om de belgische vignetten maalt

maar even serieus voor nederlanders die niet vaak naar belgie komen zal denk ik afschrikken om een dag ergens heen te gaan

iedereen die voor vakantie doeleidnen door belgie moet zal wel zo ding kopen want om belgie heen rijden is kwa benzine ookerg duur en kost tijd
en iedereen die aan de grens woont of gewoon vaak naar belgie gaat zal het ook wel kopen

nouja hoe groot is de groep dagjes mensen die verder nooit in belgie komt niet zo groot denk ik
Oud 11-01-2007, 09:08
pr0ffermans
pr0ffermans is offline
Prijzen: Autobahnvignet Oostenrijk/ Zwitserland

Auto 10 dagen Oostenrijk € 8,75
Auto 2 maanden Oostenrijk € 22,95
Auto jaar Oostenrijk € 73,75
Jaarvignet Zwitserland € 28,10

mm zwitserland is veel goedkoper en is oostenrijk is er de mogelijkheid voor een dagen kaart
dus wat belgie doet is sowieso veel duurder dan wat die landen doen
Oud 11-01-2007, 10:48
perfectme
perfectme is offline
Even via www.vab.be de tolgelden van een aantal Europese landen opgezocht:

- Duitsland: tolheffing op vrachtwagens
- Frankrijk
Zoals je ziet is het daar een stuk duurder dan in België en dit geldt daar ook voor de gewone Fransman.
- Hongarije :
Citaat:
Voor het gebruik van de autosnelwegen M1 (Budapest-Györ- Hegyeshalom), M3 (Budapest-Polgar) en M7 (Budapest-Zamardi) moet u betalen in de vorm van een vignet (o.a. te koop aan de grens, bij grote postkantoren en aan de opritten van deze snelwegen).

Er zijn 3 categoriën:
Cat. D1: motorfietsen en voertuigen met max. totaalgewicht van 3.500 kg (evt. met een aanhanger).
Cat. D2: voertuigen met totaalgewicht van 3.500 tot 7.500 kg (met of zonder aanhanger) en bussen boven 3.500 kg (evt. met aanhanger).
Cat. D3: alle andere voertuigen die niet bij categorie D1 of D2 horen.

Duur vignet
4 dagen:alleen voor Cat D1 : 1170 HUF maar in het hoogseizoen (1 mei tot 30 september) 1520 HUF
10 dagen-vignet: Cat D1 2.500 HUF, Cat D2 6.500 HUF, Cat D3 10.000 HUF
maandvignet: Cat D1 4.200 HUF, Cat D2 12.500 HUF, Cat D3 18.000 HUF

Rijden zonder vignet op de aangegeven snelwegen kan een boete tot 100.000 HUF als gevolg hebben.
100 HUF = EUR 0.39 volgens wisselkoersen.nl
- Oostenrijk:
Citaat:
Voor een personenwagen kost een tweemaandenvignet € 24,20 en een 10-dagenvignet kost € 10,10 . Voor een moto worden de prijzen respectievelijk € 12 voor een tweemaandenvignet en € 6 voor een 10-dagenvignet.

Daarboven dient u nog eens apart te betalen voor de snelwegen.
Zie verder Ook weer een stuk duurder.
- Portugal:
Citaat:
* Lisboa - Porto €17.30
* Lisboa - Algarve €16.15 heen - €17.20 terug
* Lisboa - Caia (Spaanse grens) € 12.95
* Lisboa - Cascais €1.05
* Lisboa - Amarante €20.50
* Lisboa - Guimaraes €19.85
* Lisboa - Leiria €6.75
* Lisboa Ponte Vasca da Gama (*) € 1.95
* Lisboa Ponte 25 Abril (*) € 1.05 (*) alleen bij het binnenrijden van Lisboa

* Porto - Braga € 2.65
* Porto - Valenca de Minho €7.00
* Porto - Amarante €3.20

* Coimbra - Figueira da Foz € 1.95
- Spanje:
Citaat:
- Franse grens (Le Perthus) - Barcelona : €11.02
- Franse grens (Le Perthus)- Taragona : €17.20
- Franse grens (Le Perthus) - Valencia : €34.95
- Franse grens (Le Perthus) - Alicante : €46.70
- Franse grens (Le Perthus) - Zaragoza : €30.30
- Franse grens (Le Perthus) - Pamplona : €45.47

- Franse grens (Hendaye) - Bilbao : €13.40
- Franse grens (Hendaye) - Burgos: €28.20
- Franse grens (Hendaye) - Zaragoza: €18.61
- Franse grens (Hendaye) - Barcelona: €39.06

- Madrid - Adanero : €7.85
- Madrid - Guadalajara : €7.85
- Madrid - Segovia : €5.70

- Sevilla - Cadiz : €6.00
- Leon - Oviedo (Campomanes) : €8.95
- La Coruna - Santiago de Compostela : €4.35
- Santiago de Compostela - Vigo : €6.25
- Malaga - Guadiaro : €11.20
- Barcelona - Manresa (tunnel van Vallvidrera):€2.73 (weekend en feestdagen :€4.9
- Zwitserland:
Citaat:
In Zwitserland dient u een vignet te betalen om gebruik te mogen maken van de snelwegen. Dit vignet kost € 31,00 en is een jaar geldig. (...)
Bron

Conclusie van deze lange lijst: er moet werk gemaakt worden van een uniforme Europese wetgeving.
Oud 11-01-2007, 11:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perfectme schreef op 11-01-2007 @ 09:54 :
Zwitserland , Oostenrijk, Hongarije en Duitsland hebben ook een dergelijk systeem en daar gaan ook nog mensen naar op vakantie
Die heffen tol op wegen. Dat is iets anders dan belasting heffen op verkeer en vervoer vanuit het buitenland, want dat is verboden door EU afspraken over vrijhandel en vrij verkeer van goederen en personen door de EU.

Maar ja, als de Belgen hun eigen havengebieden willen verneuken door de doorvoer vanuit hun land duurder te maken, dan weet ik zeker dat ze dat stokje in Rotterdam met afvoer via Duitsland met plezier over zullen nemen.
Oud 11-01-2007, 11:42
T_ID
T_ID is offline
Luxemburg wil af van 'Nederlandse' vlag

LUXEMBURG - Het groothertogdom Luxemburg overweegt zijn vlag te veranderen omdat die te veel lijkt op de Nederlandse vlag.

Luxemburg heeft eveneens de driekleur rood-wit-blauw, maar slechts een iets lichtere kleur blauw.

Fractieleider Michel Wolter van de grootste fractie in het Luxemburgse parlement, de christelijk-sociale volkspartij CSV, heeft daartoe een wetsontwerp ingediend. Een woordvoerster van de fractie heeft dat donderdag bevestigd. De huidige twee vlaggen leiden te vaak tot verwarring, vindt de 44-jarige oud-minister van Binnenlandse Zaken Michel Wolter (44).

Zijn voorstel is om het rood-wit-blauw te vervangen door een dertiende eeuws ontwerp. Het was toen het symbool van de adellijke familie Luxemburg. De vlag toont een rode leeuw tegen een achtergrond van blauween witte horizontale strepen.

De gelijkenis tussen de twee rood-wit-blauwe vlaggen is ontstaan toen Nederland, België en Luxemburg begin negentiende eeuw samen een land vormden. Na de afscheiding van België in 1830 bleven Nederland en Luxemburg nog tijdenlang een land vormen. Pas toen in Nederland een koningin de troon besteeg, werd Luxemburg zelfstandig. Een oude wet in het land stond niet toe dat een vrouw het land zou regeren.

Het voorstel krijgt zeer veel steun onder de bevolking van Luxemburg. Een recente peiling van de radiozender RTL Luxemburg toonde dat ruim 90 procent van de ondervraagden instemden met het voorstel.

Maar andere parlementsleden in het 475.000 inwoners tellende land lijken minder enthousiast, zo bleek uit rondvraag van dezelfde zender. (ANP)

http://www.ad.nl/buitenland/article980870.ece
Oud 11-01-2007, 11:55
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-01-2007 @ 12:27 :
Die heffen tol op wegen. Dat is iets anders dan belasting heffen op verkeer en vervoer vanuit het buitenland, want dat is verboden door EU afspraken over vrijhandel en vrij verkeer van goederen en personen door de EU.
Hoe kom je er bij dat die heffing op verkeer is?
De heffing heeft betrekking op de snel- en gewestwegen. De Belgen zelf moeten ook betalen, maar dat wordt gecompenseerd middels een belastingverlaging.

Hier en hier en hier vind je meer info over het Belgische wegenvignet en waar het echt op slaat.

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 13:45.
Oud 11-01-2007, 14:07
jompo
jompo is offline
'Einde gedoogbeleid softdrugs'van onze redactie politiek DEN HAAG - Het Nederlandse beleid om de verkoop en het gebruik van marihuana en hasj te gedogen, zal over tien jaar niet meer bestaan. Dat voorspelt minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid. Op een congres over drugsbeleid in Mexico zei hij te verwachten dat het Nederlandse drugsbeleid steeds strenger zal worden en uiteindelijk niet meer wezenlijk zal afwijken van dat in de rest van Europa. ,,Er onstaat steeds meer draagvlak voor een strikter alcohol- en tabaksbeleid in ons land'', zei Hoogervorst. ,,Een tolerant softdrugsbeleid ligt daardoor steeds minder voor de hand.''

Het cannabisbeleid is de laatste jaren al strenger geworden. Het aantal coffeeshops is in acht jaar tijd met 40 procent gedaald. In 80 procent van de gemeenten zijn ze niet meer te vinden. Daarnaast wordt de teelt harder aangepakt. De straffen zijn verhoogd. Volgens Hoogervorst zal het beleid steeds restrictiever worden: ,,Het beeld van Nederland als extreem tolerant ten opzichte van drugs strookt steeds minder met de werkelijkheid.''

Doelstelling
Volgens Hoogervorst heeft de oude doelstelling van het Nederlandse beleid om softdrugs anders te behandelen dan harddrugs ook niet geleid tot minder harddrugsgebruikers. Weliswaar is de consumptie van heroïne fors gedaald, maar dat geldt voor de meeste andere Europese landen ook.

Daarentegen heeft Nederland volgens de bewindsman wel degelijk ,,forse problemen met cocaïne-en xtc-gebruik, ook in vergelijking met andere landen''.

Verder heeft het Nederlandse gedoogbeleidbeleid volgens de minister nog enkele duidelijke nadelen. Zo heeft het de productie van cannabis in ons land flink bevorderd, constateerde de minister: ,,Het heeft ertoe geleid dat er een levendige huisindustrie van wietplantages in de grote steden is ontstaan. De Nederlandse marihuana is inmiddels - net als onze tulpen - van zeer hoge kwaliteit. Maar dit landbouwproduct is iets waar we niet zo trots op zijn.''

Ook heeft het beleid geleid tot een toename van het drugstoerisme naar ons land, met bijbehorende overlast, en wekt het beleid veel wrevel bij de buurlanden.

Verwarrend
Verder is het beleid juridisch 'verwarrend'. ,,We staan toe dat coffeeshops kleine hoeveelheden cannabis verkopen, maar we vervolgen wel de mensen die het produceren en aan de coffeeshop leveren. Dat lijkt me zeer onlogisch.''

http://www.nd.nl/document.aspx?docum...ment=&id=84829

Waar haalt ie het verband tussen problemen met xtc en cocainegebruik en de relatie hiermee met cannabis echt vandaan?

Regels voor berichten