Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2007, 00:25
Hempo
Hempo is offline
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar studenten Cognitieve Kunstmatige Intelligentie in Utrecht.

Ik heb vorig jaar een half jaar Kunstmatige Intelligentie in Groningen gestudeerd. Dit beviel me na een tijdje niet meer; organisatie was slecht en het was me teveel ict en programmeren.
Het werd daar gebracht als combinatie tussen psychologie en techniek, ik vond het meer informatica.

Ik doe nu journalistiek in Zwolle. Klinkt leuk, maar nogal oppervlakkig en biedt weinig uitdaging.

Is de studie in Utrecht ook 75% ict ?
Hoe is de sfeer? Hoe zijn de mensen?
Is de studie te doen? Ik kan me herinneren dat in Groningen het aantal mensen dat hun P had in het eerste jaar 4 van de 56 waren ofzo.

Als je deze studie doet, ik zou graag informatie willen hebben buiten de standaardteksten om in de folders.

groeten,

Hempo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2007, 12:21
Barry K
Barry K is offline
Het lijkt me aan te bevelen een dag mee te lopen met een student.
Zo krijg je er een veel beter beeld van.
Oud 11-01-2007, 15:18
Hempo
Hempo is offline
Ga ik binnenkort doen ja

Maar dat kun je bij elk topic hier wel zeggen ongeveer. Ik zou graag wat meer te weten komen over alles van deze opleiding in Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 18:22
Ozzy A
Ozzy A is offline
Ik heb ooit een dagje meegelopen toen ik studiekiezer was, maar het sprak mij niet echt aan. Ik heb die dag twee colleges gehad waarvan de een taalkundig was en de ander een cognitievakje. Dat cognitievakje was wel leuk, over hoe je een machine beslissingen kunt laten nemen enzo. Dat taalvakje was echter ontzettend saai.

De reden dat ik er uiteindelijk niet voor heb gekozen was dat het niet heel erg veel toekomstmogelijkheden biedt naar mijn idee. Je bent geen programmeur en geen psycholoog. Het is een vakgebied wat tussen primaire vakgebieden in zweeft een beetje en ik denk niet dat werkgevers er vertrouwd mee zijn, dus dat je arbeidsperspectieven in de toekomst klein zullen zijn als je het doet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 18:52
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik denk dat ik deze studie ga doen, ook in Utrecht. Ik kies hiervoor omdat ik alle vakgebieden die er bij zitten mij interesseren. Ik zou geen van die dingen 'los' studeren zeg maar maar de combinatie spreekt me wel aan. Waar ik wel wat bang voor ben is dat het niet echt één geheel is zeg maar.

Trouwens de reden dat ik het in Utrecht wil gaan studeren is vanwege de nadruk op filosofie en psychologie en wat minder programmeren.

Maar ik zou ook nog wel 'ns van wat studenten willen weten hoe het is. Ik denk dat ik sowieso nog een keer wil meelopen maar ik zou ook -mochten er hier mensen rondlopen- van hen het eea willen weten!

Vooral of het niet heel erg losse vakjes zijn of dat het toch wel één geheel is?
Oud 11-01-2007, 20:28
Wintersale
Wintersale is offline
Hoi, ik studeer AI aan de UvA. Maar ik zit in de hoofdredactie van een landelijk blaadje voor AI'ers (De Connectie, ken je het?) en ik ken AI'ers van heel wat universiteiten en ook wat CKI'ers. Ik ben inmiddels 4ejaars dus ik weet ook wel hoe het er 'echt' aan toe gaat ipv wat in de folders staat. Ik kan je wel met mensen in contact brengen of zelf wat vragen beantwoorden als je wilt. PM me maar
Oud 14-01-2007, 15:08
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik vraag me af of, omdat het allemaal wat losse vakgebieden zijn, of je niet uiteindelijk gewoon in één van deze afstudeerd alleen dan op een net iets andere manier. Of valt dat wel mee?
Reageren

Regels voor berichten