Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2007, 00:50
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 00:46 :
dus iedereen kan vwo volgen?
Nee, er zijn vast wel mensen, die ondanks dat ze veel tijd investeren of willen investeren in school, zelfs met 60 uur per week geen VWO aankunnen. Die zijn dus dom, volgens de definitie die ik hier hanteer. Of er zijn mensen die vanwege problemen thuis of geestelijke problemen geen 60 uur per week (efficiënt) aan school kunnen besteden. De overigen zijn dus lui, want ze kunnen wel beter presteren maar dat verrekken ze, en de cirkel is rond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2007, 00:50
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 00:47 :
[B]Nee, dat heb ik niet gezegd.Nee, maar als ik met mijn capaciteiten vmbo gedaan zou hebben zou ik wel aartslui geweest zijn.
Dat heeft alles te maken met tijd, aangezien de tijd die je er in investeert een maat is voor je inzet en dus ook je luiheid.

zei je zelf..

dus ik heb minder capaciteiten dan jij? is dat niet een beetje arrogant om dat te zeggen..
Oud 13-01-2007, 00:51
Ray
Ray is offline
60 uur per week is gewoon ziek.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 00:52
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 00:17 :
Omdat dat nutteloos is.
Staat beter op je CV, daagt je meer uit en is handig voor het geval dat je andere talen wilt leren. Ook zorgt het ervoor dat je meerdere dingen 'begrijpt'.

@Maxwell
dus ze doen "dommere" dingen dan havo-ers of vwo-ers of andere hoge studies?

Ja.

dom => vmbo ?

Of lui, ambitieloos maar vooral dom.

Op die andere dingen die mijn opmerking teweeg bracht heeft Meph al gereageerd. Maar die die ik hierboven postte wilde ik even onderstrepen.
Oud 13-01-2007, 00:52
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 00:50 :
Nee, er zijn vast wel mensen, die ondanks dat ze veel tijd investeren of willen investeren in school, zelfs met 60 uur per week geen VWO aankunnen. Die zijn dus dom, volgens de definitie die ik hier hanteer. Of er zijn mensen die vanwege problemen thuis of geestelijke problemen geen 60 uur per week (efficiënt) aan school kunnen besteden. De overigen zijn dus lui, want ze kunnen wel beter presteren maar dat verrekken ze, en de cirkel is rond.
wat ben jij kortzichtig
Oud 13-01-2007, 00:53
Magican
Magican is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 00:50 :
Iemand op het vmbo heeft gewoon wat minder inzicht enzo, daarom hoeven ze nog niet per definitie dom of lui te zijn.
Mensen zonder inzicht zijn anders ook vrij dom.
Oud 13-01-2007, 00:55
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 00:53 :
Mensen zonder inzicht zijn anders ook vrij dom.
Iemand kan wat minder snel dingen als wiskunde snappen, maar dat is per se dom. Dom zijn mensen die op emotioneel vlak en gewoon in algemene ontwikkeling/normen en waarden etc. dat inzicht niet hebben.
Ray
Ray is offline
Staat beter op je cv, kom óp zeg, denk je echt dat ze je gaan beoordelen aan de hand van een vinkje *gymnasiumdiploma*?
Met citaat reageren
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 00:52 :
Staat beter op je CV, daagt je meer uit en is handig voor het geval dat je andere talen wilt leren. Ook zorgt het ervoor dat je meerdere dingen 'begrijpt'.

@Maxwell
dus ze doen "dommere" dingen dan havo-ers of vwo-ers of andere hoge studies?

Ja.

dom => vmbo ?

Of lui, ambitieloos maar vooral dom.

Op die andere dingen die mijn opmerking teweeg bracht heeft Meph al gereageerd. Maar die die ik hierboven postte wilde ik even onderstrepen.
wel knap dat de arrogantie van "hoger opgeleiden" zo groot is.. ik vind dat eerlijk gezegd dommer..

en overigens een actueel iets erin te gooien, het was een Havist die poep aan het vreten was hoor ^^
Oud 13-01-2007, 00:56
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 00:52 :
wat ben jij kortzichtig
Vervelend hè, de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 00:57
Ray
Ray is offline
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 00:50 :

dus ik heb minder capaciteiten dan jij? is dat niet een beetje arrogant om dat te zeggen..
Marcel, that's just true.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 00:57
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 13-01-2007 @ 00:51 :
60 uur per week is gewoon ziek.
In Azië denken ze daar heel anders over. Het gaat er ook helemaal niet om dat leerlingen in de praktijk nooit zo veel tijd besteden aan school, het gaat erom dat ze dat wel kunnen, maar er simpelweg te lui voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 00:58
maxwell
maxwell is offline
er wordt hier veel op rationeel vlak gekeken, naar cijfers en opleiding.. niet naar emotioneel vlak waaronder ambitie en andere dingen..

je kan als vwo-er miss wel zo'n "mooi" diploma hebben maar dat wilt niet zeggen dat een vmbo-er die ambitie heeft om zakenman te worden het niet kan worden vanwege zijn vmbo diploma .
Oud 13-01-2007, 00:59
Ray
Ray is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 00:57 :
In Azië denken ze daar heel anders over. Het gaat er ook helemaal niet om dat leerlingen in de praktijk nooit zo veel tijd besteden aan school, het gaat erom dat ze dat wel kunnen, maar er simpelweg te lui voor zijn.
Wij leven niet in Azië en ik ben meer dan blij dat we niet dezelfde standaard hanteren.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 00:59
Ray
Ray is offline
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 00:58 :
er wordt hier veel op rationeel vlak gekeken, naar cijfers en opleiding.. niet naar emotioneel vlak waaronder ambitie en andere dingen..

je kan als vwo-er miss wel zo'n "mooi" diploma hebben maar dat wilt niet zeggen dat een vmbo-er die ambitie heeft om zakenman te worden het niet kan worden vanwege zijn vmbo diploma .
Alleen wel dat het heel lastig is en dat je toch echt wel flink wat meer nodig hebt dan alleen een vmbo diploma.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:00
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 00:58 :

Totaal niet relevant, hoewel ik de frase "vmbo-er met ambitie" wel amusant vind. Je hebt natuurlijk gelijk, een vmbo-er kan best een succesvol zakenman worden, en een vwo-er kan best in de goot belanden. Maar dat is totaal niet relevant voor de vaststellingen die ik maakte.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:00
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 00:56 :
Vervelend hè, de waarheid.
neuh, eerder iets met rationeel denken enzo
Oud 13-01-2007, 01:01
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 13-01-2007 @ 00:59 :
Wij leven niet in Azië en ik ben meer dan blij dat we niet dezelfde standaard hanteren.
Hoe noem jij dan iemand die wel beter kan presteren (waar het gaat om zinvolle prestaties), maar dat gewoon niet doet? IJverig?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:01
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 13-01-2007 @ 00:59 :
Alleen wel dat het heel lastig is en dat je toch echt wel flink wat meer nodig hebt dan alleen een vmbo diploma.
Doorleren is een mogelijkheid.
Oud 13-01-2007, 01:03
Ray
Ray is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 01:01 :
Hoe noem jij dan iemand die wel beter kan presteren (waar het gaat om zinvolle prestaties), maar dat gewoon niet doet? IJverig?
Dude, zoals ik al zei, we leven niet in Azië. Jij zegt wel dat het mogelijk is, maar wat voor betrouwbare bronnen heb jij daar voor, worden mensen echt gelukkig als ze 60 uur per week aan het werk zijn? Ik geloof het niet, en ik zou het zelf gewoon niet trekken, ik red het gewoon niet. Dat heeft niets met luiheid te maken.
Met citaat reageren
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 01:00 :
Totaal niet relevant, hoewel ik de frase "vmbo-er met ambitie" wel amusant vind. Je hebt natuurlijk gelijk, een vmbo-er kan best een succesvol zakenman worden, en een vwo-er kan best in de goot belanden. Maar dat is totaal niet relevant voor de vaststellingen die ik maakte.
het is eerder dat jij je teveel vast kleeft aan de cijfertjes enzo.
Ray
Ray is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:01 :
Doorleren is een mogelijkheid.
Uiteraard, dan kan je een heel eind komen, mits je ambitie, tijd en kwaliteiten hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:04
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 13-01-2007 @ 01:03 :
Dude, zoals ik al zei, we leven niet in Azië. Jij zegt wel dat het mogelijk is, maar wat voor betrouwbare bronnen heb jij daar voor, worden mensen echt gelukkig als ze 60 uur per week aan het werk zijn? Ik geloof het niet, en ik zou het zelf gewoon niet trekken, ik red het gewoon niet. Dat heeft niets met luiheid te maken.
Die mensen doen ook niets anders dan volop leren of volop een sport beoefenen of wat dan ook. Dat is geen leven hebben. Ik ben liever lui dan. Ik zou liever een wat lager niveau doen dan dat ik er zoveel voor zou moeten doen.
Oud 13-01-2007, 01:05
Ray
Ray is offline
Uiteindelijk is het de bedoeling dat we een mooi leven kunnen hebben, dus afbeulen heeft geen zin.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:06
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 13-01-2007 @ 01:05 :
Uiteindelijk is het de bedoeling dat we een mooi leven kunnen hebben, dus afbeulen heeft geen zin.
moraalridder
Oud 13-01-2007, 01:06
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 13-01-2007 @ 01:03 :
Kom nou. Een week heeft 168 uren, en daarvan kun jij er geen 60 aan school besteden, terwijl vroeger de zesjarige kindertjes 14 uur per dag in de fabriek werkten? Laat me niet lachen. Dat heeft álles met luiheid te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:07
Magican
Magican is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 00:55 :
Iemand kan wat minder snel dingen als wiskunde snappen, maar dat is per se dom. Dom zijn mensen die op emotioneel vlak en gewoon in algemene ontwikkeling/normen en waarden etc. dat inzicht niet hebben.
Nee, dat soort mensen kunnen ook geniale dingen bedenken en zijn dus niet per definitie dom. Die kerel uit 'A Beautifull Mind', gebasseerd op een waargebeurd verhaal, is geniaal maar schizofreen. Volgens jouw definitie dom. Volgens de rest van de wereld niet.

@X-Ray Staat beter op je cv, kom óp zeg, denk je echt dat ze je gaan beoordelen aan de hand van een vinkje *gymnasiumdiploma*?

Opvallend dat je meteen mijn zwakste punt pakt en de rest laat voor wat het is. Verder, STEL dat jij een werknemer ben en STEL dat jij precies 2 dezelfde mensen voor je hebt die je aan kan nemen, er is echter 1 verschil, de ene doet gymnasium en de ander atheneum. Voor wie zal jij dan kiezen? Staat het dan dus beter op je cv, zo'n vinkje bij gymnasium?

@ Maxwell wel knap dat de arrogantie van "hoger opgeleiden" zo groot is.. ik vind dat eerlijk gezegd dommer..

en overigens een actueel iets erin te gooien, het was een Havist die poep aan het vreten was hoor ^^

Leuk dat je vragen stelt, en op de antwoorden reageert door de ander belachelijk te maken, in plaats van ze te weerleggen.
Een Havist eet poep.
Duizenden VMBO'ers luisteren gangsterrap.
Oud 13-01-2007, 01:08
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 01:06 :
Kom nou. Een week heeft 168 uren, en daarvan kun jij er geen 60 aan school besteden, terwijl vroeger de zesjarige kindertjes 14 uur per dag in de fabriek werkten? Laat me niet lachen. Dat heeft álles met luiheid te maken.
dus jij wordt blij en gelukkig als je meer dan zestig uur aan je huiswerk mag zitten om te leren..
Oud 13-01-2007, 01:08
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:07 :

@ Maxwell wel knap dat de arrogantie van "hoger opgeleiden" zo groot is.. ik vind dat eerlijk gezegd dommer..

Leuk dat je vragen stelt, en op de antwoorden reageert door de ander belachelijk te maken, in plaats van ze te weerleggen.
Een Havist eet poep.
Duizenden VMBO'ers luisteren gangsterrap.
niets mis met gangsterrap
Oud 13-01-2007, 01:09
Magican
Magican is offline
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 01:08 :
niets mis met gangsterrap
Daar ga je al
Oud 13-01-2007, 01:10
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 01:08 :
dus jij wordt blij en gelukkig als je meer dan zestig uur aan je huiswerk mag zitten om te leren..
Nee, helemaal niet, maar dat heb ik ook nooit gezegd. Neemt natuurlijk niet weg dat mensen die niet willen werken lui zijn. Lui en gelukkiger misschien, maar dat is totaal niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:10
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Nee, dat soort mensen kunnen ook geniale dingen bedenken en zijn dus niet per definitie dom. Die kerel uit 'A Beautifull Mind', gebasseerd op een waargebeurd verhaal, is geniaal maar schizofreen. Volgens jouw definitie dom. Volgens de rest van de wereld niet.
Schizofrenie is niet voor niets een psychisch probleem. Weinig kennis op emotioneel niveau is heel wat anders.
Oud 13-01-2007, 01:11
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:09 :
Daar ga je al
kijk eens bij mn fotoboek.. favo muziek
Oud 13-01-2007, 01:12
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 01:10 :
Nee, helemaal niet, maar dat heb ik ook nooit gezegd. Neemt natuurlijk niet weg dat mensen die niet willen werken lui zijn. Lui en gelukkiger misschien, maar dat is totaal niet relevant.
ik leef niet om te werken, ik werk om te leven zegmaar

en daarom ben ik lui.. ach als jij het zo noemt is eigenlijk iedereen wel lui op sommige uitzonderingen na
Oud 13-01-2007, 01:12
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:10 :
Schizofrenie is niet voor niets een psychisch probleem. Weinig kennis op emotioneel niveau is heel wat anders.
Het is gewoon een onzindefinitie. Ik heb het inlevingsvermogen van het gemiddelde stuk kauwgom, maar niemand in mijn omgeving heeft ooit gezegd: "goh, die Elmer is wel dom zeg".
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:13
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 01:12 :

en daarom ben ik lui.. ach als jij het zo noemt is eigenlijk iedereen wel lui op sommige uitzonderingen na
Ik heb meer bewondering voor een hardwerkende vmbo-er dan voor een luie vwo-er, eerlijk gezegd.
Hanneke
Hanneke is offline
Mensen op VMBO zijn 'dom' als in minder inzicht, minder makkelijk leren, maar kunnen wel slim overkomen door algemene kennis etc. Ik heb liever iemand die slim overkomt dan iemand die wel slim is, maar ontzettend domme, kortzichtige opmerkingen maakt.

En 60 uur per week, dat is belachelijk veel. Ik doe nog niet eens de helft (met m'n 32-uur-rooster meegeteld (32*50 minuten dus).
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 01:12 :

Ja, de uitzonderingen zijn de domme mensen en de mensen met psychische problemen of problemen thuis.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:14
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 01:12 :
Het is gewoon een onzindefinitie. Ik heb het inlevingsvermogen van het gemiddelde stuk kauwgom, maar niemand in mijn omgeving heeft ooit gezegd: "goh, die Elmer is wel dom zeg".
oh vandaar..

miss. willen mensen je niet beledigen
Oud 13-01-2007, 01:15
Magican
Magican is offline
Citaat:
+ Tink, denk jij dat je goed kan praten met iemand met het intellect van Einstein? Ik heb een meisje in mijn klas, om een voorbeeld duidelijker te maken, die uitgekotst wordt door de hele school, omdat ze 2 jaar jonger is, gymnasium doet maar geen emotionele vaardigheden heeft.
Is die dom?
Verwijderd
Mijn definitie van dom is gewoon mensen met een laag IQ.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 13-01-2007 @ 01:14 :
oh vandaar..

miss. willen mensen je niet beledigen
Ja, of misschien ben ik wel gewoon heel slim, ondanks mijn beperkte sociale vaardigheden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Opvallend dat je meteen mijn zwakste punt pakt en de rest laat voor wat het is. Verder, STEL dat jij een werknemer ben en STEL dat jij precies 2 dezelfde mensen voor je hebt die je aan kan nemen, er is echter 1 verschil, de ene doet gymnasium en de ander atheneum. Voor wie zal jij dan kiezen? Staat het dan dus beter op je cv, zo'n vinkje bij gymnasium?

ik zou gaan voor die met atheneum. Want gymnasium heeft geen toegevoegde waarde, eerder een afnemende waarde.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 01:17
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dat ligt dan misschien aan je omgeving. Ik zeg ook niet dat je dom bent nu. Maar als je kijkt naar de gemiddelde vmbo-er die jij voor dom aanziet, dan merk je toch ook wel dat diegene gewoon hele andere denkbeelden heeft ten aanzien van dingen in de wereld en heel anders redeneert. Nu hoeft een andere mening niet dom te zijn, maar sommige van die redeneringen zijn voor anderen niet echt te bevatten omdat zij heel anders denken, gewoon verder zijn in hun denken. Dat kan toch. Maar af en toe vind ik personen met denkbeelden waarvan ik er dus echt niet bij kan wel dom ja.
Oud 13-01-2007, 01:18
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:15 :
+ Tink, denk jij dat je goed kan praten met iemand met het intellect van Einstein? Ik heb een meisje in mijn klas, om een voorbeeld duidelijker te maken, die uitgekotst wordt door de hele school, omdat ze 2 jaar jonger is, gymnasium doet maar geen emotionele vaardigheden heeft.
Is die dom?
Die kan dan dom(/onwetend, oid) overkomen.
Oud 13-01-2007, 01:19
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2007 @ 01:15 :
Ja, of misschien ben ik wel gewoon heel slim, ondanks mijn beperkte sociale vaardigheden.
waarom noem je jezelf steeds zo slim? het is bijzonder triest om zo'n eigendunk van jezelf te hebben
Oud 13-01-2007, 01:20
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2007 @ 01:15 :
Is die dom?
Volgens mij begrijpen wij elkaar niet. En dat ligt niet aan jou hoor, maar ik heb gewoon verkeerde woorden gebruikt om dat emotionele enzo uit te leggen, maar dat komt omdat ik dat zelf ook niet goed kan verwoorden.
Oud 13-01-2007, 01:21
luchtballon
luchtballon is offline
Leuk dat sommige mensen zo bevestigen wat Mephostophilis zegt terwijl ze er eigenlijk tegenin proberen te gaan
en ik ben niet extreem slim, wel lui en heb weinig ambitie
Oud 13-01-2007, 01:22
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2007 @ 01:17 :
ik zou gaan voor die met atheneum. Want gymnasium heeft geen toegevoegde waarde, eerder een afnemende waarde.
Hoezo?

@Hanneke

Inderdaad, maar ze is het niet
Oud 13-01-2007, 01:23
Magican
Magican is offline
Citaat:
Tink* schreef op 13-01-2007 @ 01:20 :
Volgens mij begrijpen wij elkaar niet. En dat ligt niet aan jou hoor, maar ik heb gewoon verkeerde woorden gebruikt om dat emotionele enzo uit te leggen, maar dat komt omdat ik dat zelf ook niet goed kan verwoorden.
Ok, jammer. Zou je het dan opnieuw willen proberen?
Reageren

Regels voor berichten