Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 14:11
Boogie
Boogie is offline
Het is een feit: Eberhard en De Jong gaan verder als 'Groep De Jong'

bron

---><---
Oud 03-10-2002, 14:21
the 6th gate
the 6th gate is offline
ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO'N lompe naam

word toch nix denk k. Weg drmee
Oud 03-10-2002, 15:16
twiety
twiety is offline
Verscheurd LPF probeert op één lijn te komen

http://nu.nl/document?n=63171

DEN HAAG - De LPF-ministers Heinsbroek (Economische Zaken) en Bomhoff (Volksgezondheid) gaan donderdagmiddag samen met enkele andere LPF-kopstukken om de tafel zitten om te proberen op één lijn te komen. De inzet van Heinsbroek is daarbij om Bomhoff "uit het kamp van LPF-voorzitter Maas te trekken", aldus bronnen in politiek Den Haag.

Bomhoff en Heinsbroek spreken elkaar voorafgaande aan het wekelijkse bewindspersonenoverleg van de LPF. Ook daaraan zullen ze allebei deelnemen.

De ruzie tussen de LPF-fractie en het interim-partijbestuur dreigde de afgelopen dagen naar het kabinet over te slaan, omdat Heinsbroek en vice-premier Bomhoff beiden tot een ander kamp behoren. Heinsbroek zit op dezelfde lijn als fractieleider Wijnschenk en diens adviseur Hoogendijk, net als bijvoorbeeld staatssecretaris Van Eijck van Financiën. Bomhoff kiest tot dusver partij voor Maas en zijn interim-bestuur, evenals staatssecretaris Van Leeuwen van Cultuur.

Partijleider

De situatie is extra gecompliceerd omdat Heinsbroek door Wijnschenk is gevraagd het partijleiderschap van de LPF op zich te nemen. Dat zou betekenen dat hij ook vice-premier namens de LPF zou moeten worden. Maar Heinsbroek heeft inmiddels laten weten dat hij vooralsnog geen claim legt op het vice-premierschap. De vraag of hij partijleider wil worden beantwoordt Heinsbroek pas over enkele maanden.

Premier Balkenende gaat er dan ook van uit dat er geen accuut gevaar is dat de LPF-ruzie zich uitbreidt tot het kabinet. Volgens Haagse bronnen hebben Heinsbroek en Bomhoff weliswaar een vrij moeizame relatie, maar werken ze in het kabinet behoorlijk samen. Balkenende maakt zich volgens ingewijden nog geen grote zorgen over het voortbestaan van de coalitie. Wel laat hij zich geregeld informeren over de situatie in de LPF.

Rosenmöller

Fractieleider Rosenmöller van GroenLinks zegt zich inmiddels grote zorgen te maken over de manier waarop de LPF omgaat "met het mandaat van 1,6 miljoen kiezers". Volgens hem ondergraven de LPF-ruzies en de openlijke discussie over het vice-premierschap de stabiliteit van het kabinet. Rosenmöller wil van de premier weten hoe hij hierover denkt. Hij wil nog dit weekend een brief van Balkenende. Ook overweegt hij een Kamerdebat.
Oud 03-10-2002, 15:19
twiety
twiety is offline
Dissident Eberhard blijft lid van de LPF

http://nu.nl/document?n=63173

DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Eberhard blijft ook na de breuk met de LPF-fractie lid van de LPF. Dat heeft hij donderdag gezegd. Hij zei ook niet te hopen dat de fractie De Jong, waar hij nu deel van uitmaakt, nog zal groeien. Hij wil dat "de mensen binnen de LPF in opstand komen" tegen de fractietop.

Eberhard werd dinsdag samen met De Jong uit de fractie gezet na kritiek op het functioneren van fractievoorzitter Wijnschenk en de rest van de fractietop. Die proberen volgens Eberhard krampachtig de oppositie binnen de partij de kop in te drukken.
Oud 03-10-2002, 16:56
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Zoals iemand vandaag zei: Het zou om te lachen zijn als het niet zo dieptriest was.
Oud 03-10-2002, 17:49
Verwijderd
Eigenlijk vind ik het voor Balkenende nog het meest schokkend. De man is een kundig en vaardig politicus die een bliksemcarrière heeft doorgemaakt. Met recht, want het is een intelligente, stabiele en charismatische man. Het is voor hem zo jammer dat hij zijn kwaliteiten niet kan laten zien, nu zijn taak eigenlijk verworden is tot oppasser in een slechte imitatie van de Apenheul.

Ik geniet hiervan. Ik kijk elke dag met een big smile naar het Journaal en het wachten is natuurlijk op de grote klapper; het ontbinden van de privaatrechtelijke rechtspersoon Lijst Pim Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 00:26
twiety
twiety is offline
Citaat:
nare man schreef:
Eigenlijk vind ik het voor Balkenende nog het meest schokkend. De man is een kundig en vaardig politicus die een bliksemcarrière heeft doorgemaakt. Met recht, want het is een intelligente, stabiele en charismatische man. Het is voor hem zo jammer dat hij zijn kwaliteiten niet kan laten zien, nu zijn taak eigenlijk verworden is tot oppasser in een slechte imitatie van de Apenheul.

Ik geniet hiervan. Ik kijk elke dag met een big smile naar het Journaal en het wachten is natuurlijk op de grote klapper; het ontbinden van de privaatrechtelijke rechtspersoon Lijst Pim Fortuyn.
Ik vind het ook vervelend voor Balkenende....maar:
Zonder LPF kon Pim niet in de politiek, zonder (de moord op) Pim was het CDA nooit de grootste partij geworden, en hierdoor zou hij nooit premier zijn geworden. Dus hij moet 't nog maar een tijdje slikken, die chaos (als 't nog niet voorbij is).

(trouwens, de Apenheul is best leuk!)
Oud 04-10-2002, 01:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
twiety schreef:
Zonder LPF kon Pim niet in de politiek
Dus hij gebruikte deze mensen daarvoor. Zou mij niet verbazen. Spijt me zeer meer kan ik er niet van maken. Aantal argumenten:

- Pim wilde persee de politiek worden en premier worden en was een idealist. Hij werd LN uit gezet omdat hij een uitspraak deed waar zijn partij niet achter stond. Dat laatste is overigens typerend voor de LPF, dat gebeurd wel vaker.

- Hij had daardoor een zeer korte periode om mensen te vergaren. Theoretisch gezien is het niet niet geheel onlogisch wanneer hier zwart is betaald. Dit in combinatie met beschuldigingen van meerdere LPFers onderling maakt het aannemelijk voor mij dit te geloven.

- Als voorbeeld neem ik voor het gemak even Winnie de Jong. Een manisch-depressief persoon die haar emoties niet te baas blijkt te zijn. Dat is toch een hartstikke wankele schakel? En niet de enige. Ook Hoogendijk heeft van die geweldige ongenuanceerde uitspraken. Wanneer hij morgen weer op het nieuws is geweest geef ik graag een voorbeeld. Ik neem toch aan dat je juist een sterke groep wilt die samen ongeveer op 1 lijn zit. Er is geen paard meer dat de karspant, die de boel in het gareel houdt en die de boel verteld over de ideeen (= dictatuur: pim vertelt hoe het allemaal het beste is. In elke andere partij gaat het niet zo en staat niet 1 persoon centraal die vervolgens vrijwel tot alles voor het zeggen heeft). Bovendien, de partij heeft weinig tot geen politieke ervaring.

Conclusie: het is gewoon een grote poppenkast. En gelukkig hebben veel mensen dat door en is het populisme 'Fortuyn' sterk aan het teruglopen.

Citaat:
zonder (de moord op) Pim was het CDA nooit de grootste partij geworden
Rot eens op met die leugentjes van je man! Hoe kun je dat nou weten? Dat is slechts een hypothese. In de opiniepeilingen was het CDA de grootste partij. Het was daardoor geen grote verassing dat ze zo groot waren. Dat spreekt jouw theorie dus tegen.

Citaat:
en hierdoor zou hij nooit premier zijn geworden.
Wat was anders de grootste partij volgens jou wanneer Pim nog leefde? De LPF? (ha-ha-ha)

Citaat:
Dus hij moet 't nog maar een tijdje slikken, die chaos (als 't nog niet voorbij is).
Drogredenen..

Laatst gewijzigd op 04-10-2002 om 01:32.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 09:46
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Rot eens op met die leugentjes van je man! Hoe kun je dat nou weten? Dat is slechts een hypothese. In de opiniepeilingen was het CDA de grootste partij. Het was daardoor geen grote verassing dat ze zo groot waren. Dat spreekt jouw theorie dus tegen.

Wat was anders de grootste partij volgens jou wanneer Pim nog leefde? De LPF? (ha-ha-ha)

Peiling, Volkskrant 6 mei, de dag van de moord:

http://zoek.volkskrant.nl/artikel?te...SEC=%2A&ADOC=2
Oud 04-10-2002, 09:49
twiety
twiety is offline
Het laatste hoofdstuk van de(ze) crisis??? :

http://nu.nl/document?n=63193

LPF-top sluit de rijen

Uitgegeven: 4-10-2002 7:43
Laatst gewijzigd: 4-10-2002 7:46

DEN HAAG - De crisis in de LPF is donderdagavond na urenlang overleg bezworen. Eensgezind meldden vice-premier Bomhoff, minister Heinsbroek van Economische Zaken, fractievoorzitter Wijnschenk en vertegenwoordiger Hammerstein van het partijbestuur dat de gelederen zijn gesloten.

"De fractie, bewindslieden en partij zitten weer op één lijn. Dat zijn we verplicht naar de 1,6 miljoen kiezers. De persoonlijke meningsverschillen zijn op zij gezet", aldus Heinsbroek. Heinsbroek stelde dat hij niet uit is op het vice-premierschap van Bomhoff, als hij partijleider wordt.

Of hij de eerste man van de LPF wordt, is aan de leden, beklemtoonde Heinsbroek nogmaals. Het is een publiek geheim dat Heinsbroek en Bomhoff niet met elkaar kunnen opschieten.

Steun Wijnschenk

Bomhoff, die Heinsbroek 'zijn vriend' noemde, benadrukte dat "We Wijnschenk allemaal steunen". "We gaan het beter doen. Ons beter uitdrukken en steviger onderlinge banden aanknopen", aldus Bomhoff. "Een goed eind van een week die zo-zo was. De gevestigde partijen beloven mensen die uit de pas lopen een nieuwe baan. Wij praten dingen uit."

Wijnschenk stelde dat de fractie "na een enorm hectische week, waarin zware beslissingen zijn genomen" als eenheid uit de strijd is gekomen. Hammerstein heeft namens het interim-bestuur hulp toegezegd aan Wijnschenk. Hij voorspelde dat interim-voorzitter Maas "staat te juichen" over de uitkomst van het overleg.

Zaterdag

Bomhoff, Heinsbroek, Hammerstein en Wijnschenk zullen zaterdag de provinciale besturen van de LPF tekst en uitleg geven. Onduidelijk is nog of de provinciale besturen zaterdag aansturen op sancties tegen een aantal fractieleden. Eerder deze week ontstaken zij in woede omdat de Kamerleden De Jong en Eberhard volgens hen op ondemocratische wijze uit de LPF-fractie zijn gezet.

Eerder donderdag sloeg Wijnschenk nog een aanval op zijn positie af. Kamerlid Van As en enkele anderen stelden die tijdens een fractievergadering ter discussie omdat Wijnschenk beschuldigingen had geuit aan het adres van partijvoorzitter Maas.

Knipmes

Na de kritiek uit de fractie boog Wijnschenk 'als een knipmes', aldus Van As. Volgens hem heeft Wijnschenk nu zijn laatste kans gekregen om te laten zien dat hij zijn functie aan kan. "Het is vijf voor twaalf."

Woensdag had Wijnschenk gesuggereerd dat Maas, die zelf werkt in de vastgoedsector, bevriende vastgoedhandelaren aan een plaatsje wil helpen op de kandidatenlijsten voor de statenverkiezingen. Volgens Van As, die in augustus de strijd om het fractieleiderschap van Wijnschenk verloor, raakt die beschuldiging kant noch wal. Volgens Wijnschenk heeft hij slechts gereageerd op achteraf onjuiste geruchten. Hij maakte geen excuses aan Maas, die dat wel heeft geëist.

Toekomst Maas

De partijen die donderdag bij elkaar kwamen willen dat Maas tot mei volgend jaar partijvoorzitter mag blijven. Volgens Maas zelf moeten de leden dat op een vergadering op 23 november bepalen. Hij is "mogelijk kandidaat".

Balkenende

Premier Balkenende liet donderdag blijken zich zorgen te maken over de aanhoudende ruzies in de LPF. Hij riep de LPF-bewindslieden op "hun verantwoordelijkheid te nemen in het belang van het land".

In de Kamer eiste de oppositie schriftelijke opheldering van Balkenende over de aanhoudende problemen in de LPF. Toen CDA-fractieleider Verhagen met steun van VVD en LPF het informatieverzoek wilde blokkeren, ontstaken de oppositiepartijen in woede over dit 'gebrek aan dualisme'. Uiteindelijk gingen de regeringspartijen overstag.

Laatst gewijzigd op 04-10-2002 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 13:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
twiety schreef:
Peiling, Volkskrant 6 mei, de dag van de moord:

http://zoek.volkskrant.nl/artikel?te...SEC=%2A&ADOC=2
Ik kan het niet lezen (en ik ga het niet kopen). Kom maar met een andere bron.
Oud 04-10-2002, 13:42
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ik kan het niet lezen (en ik ga het niet kopen). Kom maar met een andere bron.
Dit was de oorspronkelijke, nu dode link: http://www.volkskrant.nl/nieuws/denh...582124492.html

Hier zijn 2 verwijzingen:

http://nu.nl/document?n=56236
6 mei:
Maar ook volgens onderzoeksbureau Intomart wordt Pim Fortuyn premier en zijn partij, LPF, de grootste, zo staat in de Volkskrant. Het bureau voorspelt dit op grond van de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam - waar Fortuyn 17 van de 45 zetels binnenhaalde - en de recente landelijke peilingen die hem 19 tot 25 zetels geven. Dit heeft hij volgens Intomart vooral aan de zwevende kiezers te danken.

http://www.duikstart.nl/bla/D-N-Pol-FortuynVermoord.htm
Pim Fortuyn wordt premier en zijn partij, LPF, wordt de grootste. Met deze uitkomsten moet volgens onderzoeksbureau Intomart op en na 15 mei rekening worden gehouden. Directeur T. van Dijk: 'De peilingen onderschatten de kracht van Fortuyn. Er is een nationale electorale revolutie op komst. Fortuyn wordt premier.'

Meer links? Zelf ff google'n: http://www.google.nl/search?hl=nl&ie...%22&lr=lang_nl
Oud 04-10-2002, 14:11
dystopia
dystopia is offline
Bron

Citaat:
Onderzoeksbureau Intomart zegt dat Lijst Pim Fortuyn bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer kan rekenen op 38 zetels. De peilingen van NIPO en Interview-NSS zitten er met 19 tot 25 zetels volkomen naast, betoogt Intomart.
Infomart zegt dus 12 meer dan de huidige uitslag; de andere 2 1 tot 7 minder. Wie zit er dichterbij? De peilingen van NIPO zijn er meerdere geweest btw. Dit is er maar 1.

Jij baseert je dus op 1 opiniepeiling waarbij een andere vraag is gesteld dan de vraag 'waar gaat u op kiezen'. Dan impliceer jij dus dat grote aantallen zwevende kiezers op het CDA hebben gestemd ipv. op de LPF omdat Fortuyn dood was geschoten. Dit terwijl er ook zwevende kiezers uit emotie op Fortuyn juist gestemd hebben. Naar mijn meningstaat jestelling dat wanneer Fortuyn geleefd had de LPF de grootste partij behoorlijk wankel: ik basseer me liever op meerdere opiniepeilingen dan op 1.

Citaat:
Het Bureau presenteerde toen de meest optimistische voorspelling met 10 zetels, het werden er 17 voor Fortuyn. Uitgaande van de ervaringen in Rotterdam, de nu gepeilde 'stemkansen' op Fortuyn en de vele zwevende kiezers komt Intomart uit op 38 Kamerzetels.
Drogreden om vertrouwen te kweken: ze zaten er hier flink naast en bovendien zijn de verkiezingen van de gemeente Rotterdam iets heel anders dan de landelijke verkiezingen: niet een geweldige vergelijking. Btw: 19/26 komt dichter in de buurt bij 10/17 dan 38/26.

Citaat:
Opvallend is volgens Van Dijk dat de huidige aanhang van Fortuyn vastbesloten lijkt. Wat Fortuyn ook doet of zegt, met welke incidenten de LPF ook te maken krijgt, de peilingen blijven opvallend constant. Wie eenmaal voor Fortuyn gekozen heeft wijkt niet meer van zijn keuze af. Dat sterkt Van Dijk in zijn voorspelling.
Als dit zo is, dan komt de uiteindelijke uitslag (26) aardig overeen met die van NIPO en Interview-NSS en zat Intomart er dus flink naast.
Oud 04-10-2002, 15:05
UnknoWn EntiTy
Dys en Twiety: hoe bedoel je offtopic
Oud 04-10-2002, 20:15
NN
NN is offline
Ik volg dagelijks de politiek in de praktijk en geniet van alle LPF-blunders. Maar het Nederlandse volk mag zich wel schamen dat wij dit stelletje ongeregeld in het kabinet hebben geholpen. Ik verheug me op ontbinding van deze partij en op nieuwe verkiezingen.

Integenstelling tot een paar mensen hierboven vind ik Balkenende geen goede premier. Hij moet hard optreden tegen de LPF-ministers en als hij en zijn partij verstandig zijn stoppen ze met dit kabinet. Vier jaren samenwerken met de LPF kan nooit goed voor hen zijn, want hij is als minister-president eindeverantwoordelijk voor alle LPF-onzin.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 00:44
twiety
twiety is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik volg dagelijks de politiek in de praktijk en geniet van alle LPF-blunders. Maar het Nederlandse volk mag zich wel schamen dat wij dit stelletje ongeregeld in het kabinet hebben geholpen. Ik verheug me op ontbinding van deze partij en op nieuwe verkiezingen.
Dream on.

Citaat:
Integenstelling tot een paar mensen hierboven vind ik Balkenende geen goede premier. Hij moet hard optreden tegen de LPF-ministers en als hij en zijn partij verstandig zijn stoppen ze met dit kabinet. Vier jaren samenwerken met de LPF kan nooit goed voor hen zijn, want hij is als minister-president eindeverantwoordelijk voor alle LPF-onzin.
Ja en nee. Het ging om een interne ruzie, en het ging helemaal niet om het beleid maar om de partijstructuur en de poppetjes.
Oud 05-10-2002, 00:50
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Infomart zegt dus 12 meer dan de huidige uitslag; de andere 2 1 tot 7 minder. Wie zit er dichterbij? De peilingen van NIPO zijn er meerdere geweest btw. Dit is er maar 1.

Jij baseert je dus op 1 opiniepeiling waarbij een andere vraag is gesteld dan de vraag 'waar gaat u op kiezen'. Dan impliceer jij dus dat grote aantallen zwevende kiezers op het CDA hebben gestemd ipv. op de LPF omdat Fortuyn dood was geschoten. Dit terwijl er ook zwevende kiezers uit emotie op Fortuyn juist gestemd hebben. Naar mijn meningstaat jestelling dat wanneer Fortuyn geleefd had de LPF de grootste partij behoorlijk wankel: ik basseer me liever op meerdere opiniepeilingen dan op 1.
Ik baseer me liever niet op peilingen, maar ik denk dat we zonder Pim nu paars 3 hadden gehad (dus geen Balkje als premier). Verder gedoe hierover is nutteloos en (inderdaad) offtopic (foei forumbaasje ). Bovendien heb ik hier geen zin an.
Oud 05-10-2002, 01:00
dystopia
dystopia is offline
Nu baseer je je ineens niet op peilingen; net nog wel toen je die bronnen postte want AL die links die ik vond met nieuwswaarde baseren zich op deze uitzonderlijke analyse van Intomart. Hoe kun je dat dan als argument aandragen enlater zeggen dat je je niet op peilingen baseert? |:(

Offtopic ga je af en toe in een discussie, ik ging in op een punt van jouw betoog. Daar ging jij weer op in. En nu je bent uitgeluld zeg je gauw 'offtopic' en 'geen zin'.

Als dat fout is wat ik hier doe wordt ik er wel op aangesproken door de FB's van A&N, of je opent een topic op Feedback. Ik vind dat het dermate ontopic is dat het wel in dit topic besproken kan worden.
Oud 05-10-2002, 01:10
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Nu baseer je je ineens niet op peilingen; net nog wel toen je die bronnen postte want AL die links die ik vond met nieuwswaarde baseren zich op deze uitzonderlijke analyse van Intomart. Hoe kun je dat dan als argument aandragen enlater zeggen dat je je niet op peilingen baseert? |
Dat van Intomart was omdat jij deed alsof het zo belachelijk was dat de LPF de grootste partij zou worden. Inderdaad kan ik het niet aantonen dat dat zo zou zijn geworden, maar een van de belangrijkste peilingen gaf aan dat dat wel zo was, dat wou ik maar even zeggen.

Citaat:
Offtopic ga je af en toe in een discussie, ik ging in op een punt van jouw betoog. Daar ging jij weer op in. En nu je bent uitgeluld zeg je gauw 'offtopic' en 'geen zin'.
Dat 'offtopic' kwam van UnknoWn EntiTy en daar ben ik het mee eens. Dat 'geen zin' is gewoon omdat ik hier geen zin in heb. Ik ben inderdaad uitgeluld, aangezien ik geen zin heb erover te lullen.

Citaat:
Als dat fout is wat ik hier doe wordt ik er wel op aangesproken door de FB's van A&N, of je opent een topic op Feedback. Ik vind dat het dermate ontopic is dat het wel in dit topic besproken kan worden.
Prima, jij je zin. Maar ik hou er NU echt over op.
Oud 05-10-2002, 17:22
twiety
twiety is offline
Aangezien dit toch een beetje het topic is over LPF-nieuws (of 'nieuws'), zet ik het hier maar neer.

De Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1033708235581.html

Eduards belletje is geen belletje van de baas
Jan Hoedeman Frank Poorthuis

DEN HAAG - 'Eduard, jij bent de baas niet!', zeggen de LPF-bewindslieden Steven van Eijck, Hilbrand Nawijn en Herman Heinsbroek in koor. Het is donderdagavond tegen zevenen en het voortbestaan van het kabinet staat op het spel, omdat de LPF uiteen dreigt te vallen.

LPF-bewindslieden ergeren zich aan autoritaire gedrag van vice-premier Bomhoff

Eduard Bomhoff, vice-premier van het kabinet-Balkenende heeft net uitgeroepen dat hij de baas is en dus mag beslissen of Oscar Hammerstein, de advocaat van LPF-voorzitter Ed Maas, bij de vergadering mag zijn, iets wat de anderen niet willen. Het welles-nietes blijft doorgaan tot Bomhoff begint te slaan op het belletje, dat voor hem op tafel staat. Dat irriteert de aanwezigen helemaal. Ze hadden hem onlangs nog gevraagd om op te houden met in zijn handen te klappen als hij aandacht wil. Nu dat belletje weer.

'We gaan er over stemmen', stelt Bomhoff voor. 'We gaan helemaal niet stemmen', reageren de andere LPF-ministers. Ze staan op en lopen de kamer uit, de vice-premier achterlatend met de pasbenoemde staatssecretaris Phoa en zijn politiek adviseur Laetitia Simonis.

De situatie, vijfhoog op het ministerie, is exemplarisch voor de gemankeerde verhoudingen binnen de LPF-ministersploeg. Eduard Bomhoff is een man die politiek 'gedoe' noemt, en er liefst verre van blijft. Hoewel. . . Hij heeft medewerkers laten weten dat de LPF'ers eerst moreel verwerpelijk waren, maar dat ze intussen zijn geëvolueerd tot amateurpolitici. Bomhoff: 'Dat is een vooruitgang.'

Intussen beklagen zijn mede-bewindslieden zich over zijn autoritaire gedrag tijdens hun onderlinge overleggen. Ze noemen hem hautain of, zoals Wijnschenk eerder die week in de fractie had uitgeroepen, autistisch. Ze hekelen zijn starheid, zijn vasthouden aan procedures. En ze ergeren zich vooral aan het feit dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt, nu de fractie wordt ondermijnd door een stammenstrijd.

Die kwam begin van de week tot een uitbarsting en leidde tot een afsplitsing van twee Kamerleden. Daarom heeft Wijnschenk al weken terug Heinsbroek gevraagd of hij de politieke leiding wil nemen. Maandag, op de verjaardag van vice-premier Eduard Bomhoff, deed hij dat ook publiekelijk .

Nog voordat het turbulente bewindsliedenoverleg begint, is er ook al heibel. Tegen vijven zijn de bewindslieden Heinsbroek, Nawijn, Wijnschenk en Van Eijck op de kamer van de laatste in het ministerie van Financiën bijeen. Ze vragen Bomhoff ook te komen, maar die weigert. Hij is vice-premier en ontvangt. Ze zijn van harte welkom. Dus stappen de LPF'ers zeer tegen hun zin in de auto, Wijnschenk bij Heinsbroek in de Bentley, en rijden naar VWS. Als ze binnenkomen berispt Bomhoff fractieleider Harry Wijnschenk dat hij te veel Kamerleden bij zich heeft. Liefst vier, terwijl een de gewoonte is. Nu het gezelschap in twee kampen is verdeeld, zitten vice-premier Bomhoff en enkele vertrouwelingen alleen in de vergaderruimte van het bewindsliedenoverleg.

Verderop praten Nawijn, Wijnschenk, Heinsbroek en de vier fractieleden, onder wie Theo de Graaf. Na een kleine twee uur besluiten ze dat het zo niet verder kan. Het voortbestaan van het kabinet staat op het spel.
============================================
Een korte reflectie:
Ik vind het zelf meer stemmingmakerij (zoals een krant niet hoort te doen iedere scheet brengen als groot nieuws), maar wel bij een belangrijke zaak (reduceren 'opsplitsen in kampen') in een proces naar een een democratisch bestuur een interessante ministerkwestie, zeker omdat gekeken moet worden hoever de invloed van Bomhoff is, die ook nog vice-premier is. En aangezien een andere minister (Heinsbroek) partijleider kan worden, zal er goed op gelet moeten worden in de toekomst wat de vice-premier hierover te zeggen heeft, en wat de partijleider of de fractievoorzitter (Wijnschenk of een ander) en wat de ministers te zeggen hebben over de vorm van het bestuur in de partij...en voor deze mensen niet te vergeten dat je uiteindelijk vaak zal moeten doen wat de meeste mensen in de fractie willen en je leden.
En dan heb ik het dus niet over iets niet mogen zeggen, maar over wie verantwoordelijk is voor welke beslissingen, wie waarbij bij verkiezingen of andere beslissingen feitelijk inspraak heeft en wie de knopen na overleg over beslissingen door moet hakken (even voor de duidelijkheid).

Ik kijk even tussendoor op nu.nl en zie het volgende, dus dat plaats ik dan ook maar meteen:
"Maas vervroegt verkiezing nieuw bestuur LPF"
http://nu.nl/document?n=63243

UTRECHT - Interim-bestuurder E. Maas van de Lijst Pim Fortuyn heeft de algemene ledenvergadering ruim een maand naar voren geschoven. Dat is volgens hem nodig om sneller een nieuw bestuur voor de partij te kiezen. De verkiezing is nu op 19 oktober en niet op 23 november zoals eerder het plan was.

Maas bevestigt zaterdag dat sinds vrijdag geen juridisch statutair bestuur van de LPF meer bestaat. Dat komt omdat hij vrijdag het enige officieel overgebleven bestuurslid, J. Dost, heeft laten uitschrijven. Hij deed dat bij de Kamer van Koophandel waar hij een eerdere verklaring van Dost in het handelsregister heeft geactiveerd. In dat document verklaart Dost zich ermee akkoord dat hij zijn functie als tweede voorzitter opgeeft.

Partijperikelen

Zaterdagmiddag komt de LPF-top en provincievertegenwoordigers in Utrecht bijeen om de partijperikelen van de afgelopen week te bespreken. Daarbij zijn naar verwachting de onlangs gekozen LPF-bestuurders uit de regio, de ministers Heinsbroek van Economische Zaken en Bomhoff van Volksgezondheid en de voorzitter van de LPF-fractie in de Tweede Kamer, Wijnschenk. Ook Maas zal aanwezig zijn.

Beperkte rol

De interim-bestuurder wil zich kandidaat stellen voor het bestuur maar laat zijn definitieve besluit daarover afhangen van de uitkomsten van het overleg van zaterdag. "Verder mogen alle leden zich kandidaat stellen", zegt Maas. De LPF telt volgens hem ruim 3500 leden. Hij verwacht dat ruim de helft mee zal doen aan de ledenvergadering later deze maand, die zal plaatsvinden in de Jaarbeurs in Utrecht.

Maas heeft de vergadering ook vervroegd, omdat hij zich wil verweren tegen aantijgingen vanuit de fractie dat hij niet democratisch gekozen is en daarom alleen een beperkte rol zou mogen spelen. "Ik ben in de zomer juist door de fractie gevraagd om de vereniging te redden. Natuurlijk weet iedereen dat ik niet gekozen ben."
Heel goed, Maas moet maar 's worden vervangen. Immers:

http://nu.nl/document?n=63148
"De LPF-fractie ergert zich groen en geel aan de bemoeienis van Maas. Volgens Heinsbroek, Wijnschenk en Kamerlid Schonewille kan Maas niemand uit de fractie zetten. "Hij moet niet pretenderen meer te zijn dan een lid. Hij is geen voorzitter van de partij. Hij is crisismanager met een gedoogmandaat", benadrukte Kamerlid Schonewille. Heinsbroek: "Maas is niet democratisch gekozen. Hij moet zich buiten deze zaak houden." Maas vindt de reactie van Schonewille "typerend voor het niveau van de fractie". "
===========================================
http://nu.nl/document?n=63044
"Net als partijvoorzitter Maas is ook Van As ontstemd over de oproep van Wijnschenk aan Heinsbroek. "Normaal gesproken doet een partijbestuur een voordracht en dan kiezen de leden de partijleider." Van As voegde er wel aan toe Heinsbroek een uitstekende kandidaat te vinden. Ook Maas ziet wel wat in Heinsbroek. De bewindsman werd zelf ook verrast door de oproep van Wijnschenk."
...zie ik het volgende gebeuren uiteindelijk(!) (en dat hoop ik ook):

partijleider: Heinsbroek (is er geen, indirect de fractievoorzitter).
fractievoorzitter: Van As (is Wijnschenk)
partijvoorzitter: x (is Maas, nou ja: interim, waarnemend, na Langendam)

of

partijleider + partijvoorzitter: Heinsbroek. (helaas kan hij geen fractievoorzitter worden)
fractievoorzitter: Van As.

(maar goed, wie weet wordt ik nog verrast, ook wat betreft Van As).

Zoals het meest recente artikel van nu.nl over de vervroegde verkiezingen al zegt (Verder mogen alle leden zich kandidaat stellen", zegt Maas. De LPF telt volgens hem ruim 3500 leden. Hij verwacht dat ruim de helft mee zal doen aan de ledenvergadering later deze maand, die zal plaatsvinden in de Jaarbeurs in Utrecht. )
Dus x = 1 van die leden, en dan ligt voor de hand diegene die zich het best profileert als Pim (evt. Heinsbroek, al denk ik niet dat hij die functie wil hebben).......hmmmmmm, zal ik me ook 's verkiesbaar stellen?

...(er bekruipt me net wel even de enge gedachte dat er nog zo'n Volkert-mafkees komt om weer iemand aan te pakken die met z'n kop boven het maaiveld uit komt, overigens ook wat betreft de andere proefballonetjes-minister)

(maar dat weer even verdrongen: )
Dus jongens, ik zou zeggen, jullie zijn op de goede weg: Nu na verkiezingen voor het partijbestuur nog verkiezingen voor het fractiebestuur...en uiteraard (op de manier zoals het hoort) de beslissing door het partijbestuur om Heinsbroek te vragen als partijleider en hem voor te dragen, zodat daarna - evt. met wat andere kandidaten - de leden o.a. hem kunnen kiezen (en naar ik denk hem zullen kiezen ).
En uiteraard nog wel even van tevoren zorgen dat de functie partijleider ook gaat bestaan, want Heinsbroek is erachter gekomen (volgens tv en lpfleden.nl, 1 oktober) dat die functie volgens de reglementen van de LPF niet bestaat...en als je Heinsbroek daar zou willen hebben dan zijn er aangezien hij niet bij de verkiezingen gekozen is en dus geen fractievoorzitter kan zijn, en dus op die manier ook geen politiek leider verder geen (goede) opties om hem te laten leiden (of je moet het onofficieel, al dan niet evt. ook toch als partijvoorzitter doen). Als het nog lukt om dat in de reglementen te krijgen VOOR de verschoven ALV waar het bestuur gekozen wordt, dan mag wat mij betreft ook wel dan meteen al een partijleider gekozen worden.

Laatst gewijzigd op 05-10-2002 om 20:12.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 20:09
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
twiety schreef:
Zonder LPF kon Pim niet in de politiek
--------------------------------------------------------------------------------
Dus hij gebruikte deze mensen daarvoor. Zou mij niet verbazen. Spijt me zeer meer kan ik er niet van maken. Aantal argumenten:

- Pim wilde persee de politiek worden en premier worden en was een idealist. Hij werd LN uit gezet omdat hij een uitspraak deed waar zijn partij niet achter stond. Dat laatste is overigens typerend voor de LPF, dat gebeurd wel vaker.

- Hij had daardoor een zeer korte periode om mensen te vergaren. Theoretisch gezien is het niet niet geheel onlogisch wanneer hier zwart is betaald. Dit in combinatie met beschuldigingen van meerdere LPFers onderling maakt het aannemelijk voor mij dit te geloven.

- Als voorbeeld neem ik voor het gemak even Winnie de Jong. Een manisch-depressief persoon die haar emoties niet te baas blijkt te zijn. Dat is toch een hartstikke wankele schakel? En niet de enige. Ook Hoogendijk heeft van die geweldige ongenuanceerde uitspraken. Wanneer hij morgen weer op het nieuws is geweest geef ik graag een voorbeeld. Ik neem toch aan dat je juist een sterke groep wilt die samen ongeveer op 1 lijn zit. Er is geen paard meer dat de karspant, die de boel in het gareel houdt en die de boel verteld over de ideeen (= dictatuur: pim vertelt hoe het allemaal het beste is. In elke andere partij gaat het niet zo en staat niet 1 persoon centraal die vervolgens vrijwel tot alles voor het zeggen heeft). Bovendien, de partij heeft weinig tot geen politieke ervaring.

Conclusie: het is gewoon een grote poppenkast. En gelukkig hebben veel mensen dat door en is het populisme 'Fortuyn' sterk aan het teruglopen.
- Streepje 1: "Pim wilde persee de politiek worden en premier worden en was een idealist."
Juist, als premier kun je het meeste voor het land doen. En zonder politieke partij kun je geen premier worden (helaas is dat nog steeds geen gekozen post).

(ik: ) Zonder LPF kon Pim niet in de politiek
(jij: ) Dus hij gebruikte deze mensen daarvoor....

- Streepje 2:
(jij: ) Hij had daardoor een zeer korte periode om mensen te vergaren.
Inderdaad, en hierdoor was hij ook niet zo happy met iedereen in zijn partij.

- Streepje 3: "Als voorbeeld neem ik voor het gemak even Winnie de Jong."
Dit was een van de mensen waarin Pim wel vertrouwen had, maar ik denk dat zij alleen goed zou kunnen functioneren met iemand als Pim aan de leiding (ook omdat Pim zelf manisch-depressief was tot aan zijn vrijwillige psycho-analyse en overigens sindsdien steeds en steeds minder).
Verder over incapabele mensen (ook Hoogendijk zeker mee eens, i.i.g. incapabel voor de voorgrond) : en daarom is het maar goed dat de partij zich uitkristalliseert, zoals dat normaal is bij nieuwe politieke partijen. Dit is niet altijd makkelijk, vandaar ook het onderlinge gekibbel. Maar de laatste week (sinds vertrek van De Jong) zie ik al dat er steeds meer gewerkt wordt aan het opbouwen van een gezamenlijke werkrichting onder allerlei onderdelen van de partij en ook binnen de fractie i.p.v. gekibbel, al zullen er onvermijdelijk ook hierover meningsverschillen zijn, dan nog kun je wel voor de democratische oplossing kiezen (gekozen partij- en fractiebestuur) en je neerleggen bij de meerderheid i.p.v. bij (en door!) niet-gekozen bestuursleden de fractie in kampen op te delen.
Overigens zal waarschijnlijk Hoogendijk ook minder te zeggen krijgen als Wijnschenk geen fractievoorzitter meer is. Een nieuwe fractievoorzitter zal denk ik wel 2 keer nadenken voor hij hem als (belangrijkste voorgrond-)adviseur kiest.

En dan nog even het tweede deel van het derde streepje:
"Er is geen paard meer dat de karspant, die de boel in het gareel houdt en die de boel verteld over de ideeen (= dictatuur: pim vertelt hoe het allemaal het beste is. In elke andere partij gaat het niet zo en staat niet 1 persoon centraal die vervolgens vrijwel tot alles voor het zeggen heeft). Bovendien, de partij heeft weinig tot geen politieke ervaring."
Dat laatste vind ik een voordeel, nadat er wat meer structuur is binnen de partij. Ik zie die structuur nu al meer en meer komen, er wordt hard aan gewerkt. En als je het hebt over een paard dat de kar spant, dan zie ik daar graag Heinsbroek voor. En nee, dat is geen dictatuur, maar wel de spil. Niet degene die vrijwel alles tot alles voor het zeggen heeft, wel degene die vertelt hoe het allemaal het beste is (en diegene moet democratisch binnen de partij gekozen worden als hij/zij niet de oprichter is).
Dat het in elke andere partij niet zo is dat er 1 persoon centraal staat, komt omdat binnen andere partijen de functiegebonden verantwoordelijkheid BINNEN de partij vaak zoek is...en ja, als je die niet hebt dan kom je ook niet elke dag in het nieuws omdat er aan die structuur gewerkt wordt.

Nog even over de partijleiders:
Gelukkig heeft de opkomst van Pim er wel voor gezorgd dat (waarschijnlijk) nu Wouter Bos als leider van de PvdA gekozen(!) wordt i.p.v. de Kok-marionet Melkert en dat bij de VVD het publiekslieverdje Zalm aan de leiding staat i.p.v. de droogkloot Dijkstal. En gelukkig is in oktober de eerste man van het CDA Balkenende geworden, maar dat kwam omdat partijvoorzitter Van Rij pissig was dat fractievoorzitter De Hoop Scheffer lijsttrekker zou worden terwijl Van Rij de steun hiervoor had van het dagelijks bestuur.
Kortom, allemaal vertegenwoordigers die het volk wil aan de leiding, behalve bij de LPF door de moord op Pim. Dus zou het daar Heinsbroek moeten worden, omdat ik zowat iedere LPF'er die ik ken dat hoor zeggen.
Oud 05-10-2002, 21:35
BARON
BARON is offline
hé twiety, ben je LPF-lid? Ik (als LPF-er) ben in ieder geval aangenaam verrast dat er ook verstandige mensen op dit forum te vinden zijn die niet CONSTANT de LPF afzeiken!

Leden van de linkse kerk: zeik maar lekker op de LPF en lach je nu vooral rot, zodra de LPF op orde is wordt met jullie gerelativeer, cliché's en eindeloze gezever de vloer aangeveegd. Vergis je niet: Wie het laatst lacht, lacht toch het best ook in het geval van de LPF!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 21:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
hé twiety, ben je LPF-lid? Ik (als LPF-er) ben in ieder geval aangenaam verrast dat er ook verstandige mensen op dit forum te vinden zijn die niet CONSTANT de LPF afzeiken!

Leden van de linkse kerk: zeik maar lekker op de LPF en lach je nu vooral rot, zodra de LPF op orde is wordt met jullie gerelativeer, cliché's en eindeloze gezever de vloer aangeveegd. Vergis je niet: Wie het laatst lacht, lacht toch het best ook in het geval van de LPF!
Ja, Twiety kan tenminste fatsoenlijk discussieren, in tegenstelling tot het (om jouw woorden te gebruiken) gezever waarmee jij meent te kunnen discussieren.

Overigens,... wat is er mis met relativeren?

Twiety for LPFfractievoorzitter!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 07:29
twiety
twiety is offline
Bedankt, Baron en Gatara

Baron, ik ben zo goed als lid, maar NOG (net) niet.

Citaat:
Gatara schreef:
Ja, Twiety kan tenminste fatsoenlijk discussieren, in tegenstelling tot het (om jouw woorden te gebruiken) gezever waarmee jij meent te kunnen discussieren.

Bedankt...maar dat kan dus niet, aangezien ik geen gekozen fractielid ben. Partijvoorzitter of partijleider zou evt. wel kunnen (even aangenomen dat ik wel al partijlid ben). Maar voor dat eerste ben ik waarschijnlijk te laat, en als ik dat wil worden dan wegens enkele nog af te ronden prive-zaken (misschien toch 's wat minder internetten, dan gaat dat wat sneller ) NOG niet. Partijleider kan ook, maar als ik dat wil worden dan alleen maar NA een tijd Heinsbroek of ipv hem als hij het uiteindelijk toch niet wil doen (maar dat zal dan wel wat tijd kosten wellicht om de LPF-aanhang ervan te overtuigen dat ik daar de geschikte persoon voor ben....en waarschijnlijk zijn er ook nog wel anderen die geschikt zijn. Als je de boeken van Pim hebt gelezen, het (meestal of altijd) met hem eens bent en de standpunten en gedachtengangen kan reproduceren en toepassen in discussies dan ben je al een heel eind....al ben ik i.i.g. op het internet nog niemand tegengekomen die het beter doet dan ik (sorry voor de stank die dit ego hier achter laat )).

Wat is er mis met relativeren? Niks, zolang je het gegrond doet. Maar opmerkingen 'ach, de overlast door allochtonen in onze samenleving valt best mee' of 'op een enkele uitzondering na werkt de multiculturele samenleving naar behoren' of 'de situatie in de zorg is lang niet zo erg als Fortuyn voorstelde, behalve meer geld valt hier ook weinig aan te doen' kan ik missen als kiespijn (tenzij ze beargumenteerd en met feiten ondersteund zijn en de inzet zijn van een discussie).
Oud 06-10-2002, 10:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:

Wat is er mis met relativeren? Niks, zolang je het gegrond doet. Maar opmerkingen 'ach, de overlast door allochtonen in onze samenleving valt best mee' of 'op een enkele uitzondering na werkt de multiculturele samenleving naar behoren' of 'de situatie in de zorg is lang niet zo erg als Fortuyn voorstelde, behalve meer geld valt hier ook weinig aan te doen' kan ik missen als kiespijn (tenzij ze beargumenteerd en met feiten ondersteund zijn en de inzet zijn van een discussie).
Ja, ok. Maar dat zijn meer loze uitspraken dan relativerende uitspraken. Bij relativeren denk ik ook meteen aan gefundeerde achtergrond argumenten.

Met Jan Marijnissen bv. ben ik het niet altijd eens, maar zijn argumenten zijn wel vast. Het is m.a.w. de andere kant van het gelijk, misschien wel. Overigens heb ik op zijn partij gestemd, omdat zijn partij mij het meest aansprak. Wil nog niet zeggen dat ik 100% het met ze eens ben
Voor 80% misschien
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:15
twiety
twiety is offline
Ik hoor dus nu alweer stemmen opgaan dat Herben tijdelijk Wijnschenk moet vervangen, ik neem aan tot er gestemd is over een nieuwe fractievoorzitter (en tot daartoe is besloten). Ik zeg dus, laat tot het zover is Wijnschenk zitten.

Maar, nu nog even terugkomen op mijn ideale partij-top, met een kleine aanpassing* waar ik even niet aan gedacht had (en wat me niet in dank afgenomen zal worden door andere LPF-aanhangers wellicht) :
partijleider: Heinsbroek
partijvoorzitter: Harry Mens*
fractievoorzitter: Van As, evt. daarna Eerdmans.
Oud 06-10-2002, 12:45
NN
NN is offline
Citaat:
twiety schreef:
Dream on.
Helaas voor jou ben ik niet de enige meer die verwacht dat dit kabinet het niet vier jaar zal volhouden. Verscheidene onderzoeken hebben uitgewezen dat een groot deel van het Nederlandse volk verwacht dat deze regering ergens in 2003 ten onder gaat.

En nu in de laatste politieke peiling naar voren komt dat de LPF twee-derde deel van haar aanhang kwijt is en de andere regeringspartijen CDA en VVD zodanig gegroeid zijn dat ze ook zonder LPF een meerderheid hebben, gaan zij wellicht ook eens overwegen om de 'kurk er uit te trekken' om zo het 'blok aan het been' kwijt te raken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:58
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef:

Beste BARON,

Ondanks jouw minderwaardig taalgebruik over andersdenkenen zal ik als stemmer op de PvdA (dacht ik als onderdeel van de door populistische simpele hokjesgeestmensen als 'linkse kerk' bestempeld) even reageren op jouw relaas.

Allereerst 'zeik' ik geen politieke partijen af. Ik bespreek alleen maar zaken die mij opvallen in het nieuws. Aangezien de afgelopen weken de LPF buitensporig vaak in het nieuws is geweest met vaak ondoordachte ideeën, maakt deze partij tot een interessant discussieonderwerp.

Verder denk ik dat de LPF-leden geen reden tot lachen hebben aangezien hun partij twee-derde deel van hun aanhang al weer kwijt is en deze partij door de grote stirjd tussen alle leden niet aan serieuze politiek toekomt.

Tot slot wil ik Twiety complimenteren. Hij hangt hetzelfde gedachtengoed aan als jij, maar weet het meestal tenminste te onderbouwen. Ik denk dat hij een beter politicus zou zijn dan hetgeen de LPF nu aan vertegenwoordiging heeft in de kamer en het kabinet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 13:05
Joostje
Joostje is offline
Twiet for president
Oud 06-10-2002, 14:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:

partijvoorzitter: Harry Mens*
Waarom in godsnaam Harry Mens?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:32
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Beste BARON,

Ondanks jouw minderwaardig taalgebruik over andersdenkenen zal ik als stemmer op de PvdA (dacht ik als onderdeel van de door populistische simpele hokjesgeestmensen als 'linkse kerk' bestempeld) even reageren op jouw relaas.

Allereerst 'zeik' ik geen politieke partijen af. Ik bespreek alleen maar zaken die mij opvallen in het nieuws. Aangezien de afgelopen weken de LPF buitensporig vaak in het nieuws is geweest met vaak ondoordachte ideeën, maakt deze partij tot een interessant discussieonderwerp.

Verder denk ik dat de LPF-leden geen reden tot lachen hebben aangezien hun partij twee-derde deel van hun aanhang al weer kwijt is en deze partij door de grote stirjd tussen alle leden niet aan serieuze politiek toekomt.

Tot slot wil ik Twiety complimenteren. Hij hangt hetzelfde gedachtengoed aan als jij, maar weet het meestal tenminste te onderbouwen. Ik denk dat hij een beter politicus zou zijn dan hetgeen de LPF nu aan vertegenwoordiging heeft in de kamer en het kabinet.
het gaat er toch niet om hoe je het brengt in een discussie maar om wat je brengt.
en uit jouw opmerkingen mag ik concluderen dat je even weinig respect hebt voor baron's standpunten als omgekeerd.

dus het verhaal van de pot en de ketel.....

ow en twiety, let op mn woorden: ik word de nieuwe president
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 17:29
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
het gaat er toch niet om hoe je het brengt in een discussie maar om wat je brengt.
en uit jouw opmerkingen mag ik concluderen dat je even weinig respect hebt voor baron's standpunten als omgekeerd.

dus het verhaal van de pot en de ketel.....

kun je wat voorbeelden/ argumenten geven?
Oud 06-10-2002, 17:51
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Gatara als je gezever al een te krachtige term vind, waar kan je dan wel tegen? Bovendien is dat 'gediscussier' over de LPF geen discussie te noemen, omdat ieders mening al duidelijk vast staat en de beste argumenten toch niets uithalen (kijk maar naar Twiety, hij schrijft ellenlange reacties, maar staat aardig geisoleerd, als ik het zacht mag uitdrukken).

En het heeft voor mij ook geen zin om alles te herhalen wat Twiety heeft gezegd, aangezien alle ARGUMENTEN daar al staan. Ik kan op dit moment slechts erop wijzen dat mensen naar die argumenten moeten kijken en niet aldoor hun zegje moeten klaar hebben.

En om daar voor te zorgen gebruik ik dus duidelijke taal; voor jou dus onfatsoenlijke krachttermen, en mijn vocabulair is uitgebreid!

By the way: Gatara, ik maak uit jouw woorden een soort minachting op. ''Foei'' dus, je moet voor ieders mening respect hebben. (ik hoop niet dat 'foei' een te pijnlijk woord voor je is)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 17:54
Joostje
Joostje is offline
en waaruit blijkt dat gatara gezever een te krachtige term vind?
Oud 06-10-2002, 18:00
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
en waaruit blijkt dat gatara gezever een te krachtige term vind?
omdat zij vind dat zulke woorden niet in een discussie thuishoren
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
omdat zij vind dat zulke woorden niet in een discussie thuishoren
en waaruit blijkt dat?
Oud 06-10-2002, 18:07
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
en waaruit blijkt dat?
zij noemt mijn woorden onfatsoenlijk; is dat niet hetzelfde?

en ga me alsjeblieft niet nog meer vliegjes proberen af te vangen, want ik heb het nu toch wel duidelijk gemaakt
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
zij noemt mijn woorden onfatsoenlijk; is dat niet hetzelfde?

en ga me alsjeblieft niet nog meer vliegjes proberen af te vangen, want ik heb het nu toch wel duidelijk gemaakt
ik denk dat ze niet kritiek levert op je taalgebruik, maar op het ontbreken van inhoud in je antwoorden.
Oud 06-10-2002, 18:24
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik denk dat ze niet kritiek levert op je taalgebruik, maar op het ontbreken van inhoud in je antwoorden.
Dat heb ik toch al gezegd: Twiety heeft alle argumenten al opgenoemd, moet ik ze dan nog een keer opnoemen? Ik wilde slechts Twiety een hart onder de riem steken
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
Dat heb ik toch al gezegd: Twiety heeft alle argumenten al opgenoemd, moet ik ze dan nog een keer opnoemen? Ik wilde slechts Twiety een hart onder de riem steken
in andere woorden: je neemt helemaal niet deel aan de discussie...
Oud 06-10-2002, 18:35
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
in andere woorden: je neemt helemaal niet deel aan de discussie...
Noem jij het zoals je het wilt.

Wie gaat er trouwens een discussie met mij aan? Jij blijft maar op mijn antwoorden inhaken! Bovendien verander je constant van onderwerp; het ging over de LPF, en nu gaat het constant over mijn taalgebruik. Ieder zinnetje dat ik zeg wordt door jou gewikt en gewogen en tegen het licht gehouden.

Je bent toch geen student Nederlands ofzo , als dat zo is zal ik onze taaldiscussie maar gelijk staken; dan maak ik weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
Noem jij het zoals je het wilt.

Wie gaat er trouwens een discussie met mij aan? Jij blijft maar op mijn antwoorden inhaken! Bovendien verander je constant van onderwerp; het ging over de LPF, en nu gaat het constant over mijn taalgebruik. Ieder zinnetje dat ik zeg wordt door jou gewikt en gewogen en tegen het licht gehouden.

Je bent toch geen student Nederlands ofzo , als dat zo is zal ik onze taaldiscussie maar gelijk staken; dan maak ik weinig kans.
inderdaad, onze discussie heeft weinig met het onderwerp te maken. verder ben ik niet degene die van het onderwerp afwijkt, maar jij. zoals je al zei, ik ben degene die op jouw antwoorden inhaakt.
maar laten we discussie nou maar staken, want er komt maar weinig nuttigs uit...
Oud 06-10-2002, 18:44
UnknoWn EntiTy
Oud 06-10-2002, 18:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
wat is er?
Oud 07-10-2002, 01:21
twiety
twiety is offline
Nou mensen, bedankt voor de complimenten. Toch 's tijd voor een politieke carriere dan maar.

Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
President van Feyenoord zeker.

En dan nu het LPF-nieuws van vandaag:
- Maas (die HEEL snel moet nokken naar mijn mening)
- Wijnschenk (die naar mijn mening moet nokken na een democratische verkiezing van het fractiebestuur, tenzij hij zich weer verkiesbaar stelt voor de functie van fractievoorzitter en wint uiteraard...al zie ik liever een ander op die plaats)
==========================================
http://nu.nl/document?n=63259

Maas niet rouwig om scheuring LPF

Uitgegeven: 6-10-2002 9:52

UTRECHT - Interim-bestuurder Ed Maas van de LPF zou het niet erg vinden als de ontwikkelingen van zaterdag leiden tot een nieuwe scheuring in de Tweede-Kamerfractie. "Ik heb er geen moeite mee als de enkelen die Wijnschenk eventueel nog steunen, uit de fractie stappen."

Maas zei dat na het vertrek van minister Heinsbroek (Economische Zaken) en fractievoorzitter Wijnschenk na de LPF-vergadering in Utrecht. En "áls de mensen die onrust stoken" weg zijn, zal Maas er "alles voor doen" om de eerder uit de fractie gezette Winny de Jong en Cor Eberhard weer terug in de LPF-fractie te krijgen. "Eerst gingen we terug van 26 naar 24 en het zou niet heel erg zijn als er twintig overblijven."

Maas is blij dat de provinciale bestuurders de conclusie hebben getrokken dat Wijnschenk weg moet als fractievoorzitter. Volgens hem valt de fractie evenwel niet te dwingen om een nieuwe leider te kiezen "maar de fractie kan hier niet omheen." De bestuurders uit de regio zijn gekozen en volgens Maas dus representatief voor de LPF. "De Tweede-Kamerfractie is er door en voor de leden."

Hij wijst er verder op dat ze unaniem waren in hun stellingname. De interim-bestuurder heeft er evenmin moeite mee dat de Mat Herben weer tijdelijk terugkeert als fractievoorzitter. "Herben ligt goed in de fractie." Herben was degene die Maas in juni vroeg orde op zaken te stellen binnen de LPF.

Heinsbroek

Hoewel Heinsbroek zaterdag openlijk achter Wijnschenk bleef staan, valt Maas de minister niet af. "Ik zie Heinsbroek als iemand die niet snel een persoon voor wie die heeft gekozen, in de kou laat staan. Hij blijft loyaal. Dat is goed." Maas vindt het jammer dat hij Heinsbroek onder deze omstandigheden heeft leren kennen. "Ik vind hem heel aardig. We zijn allebei een 'self-made' man."

Hij is er evenmin op tegen dat Heinsbroek door Wijnschenk was genoemd als de komende partijleider. "Volgens mij was hij zelf ook verrast en was het geen vooropgezet gebeuren." Wel had Maas een betere coördinatie met minister Bomhoff (Volksgezondheid) wenselijk gevonden.
==========================================
http://nu.nl/document?n=63266

'Wijnschenk zal niet vrijwillig vertrekken'

Uitgegeven: 6-10-2002 19:18

DEN HAAG - LPF-fractievoorzitter Wijnschenk zal niet zelf de handdoek in de ring gooien. "Hij zal zich zeker niet vrijwillig terugtrekken", aldus Wijnschenks woordvoerder D. Evers zondagmiddag.

Wijnschenk gaat dinsdag de confrontatie aan met 'zijn' Tweede-Kamerfractie. "En dan zal moet blijken of er een motie van wantrouwen komt", aldus Evers. Van afsplitsing van de Lijst Pim Fortuyn door Wijnschenk en enkele van zijn getrouwen is op dit moment geen sprake volgens Evers.

De twaalf voorzitters van de provinciale besturen van de LPF willen unaniem dat Wijnschenk afstand doet van zijn fractievoorzitterschap. Zeker is dat er LPF-Kamerleden zijn die er net zo over denken. Maar hoeveel dat er precies zijn, is nog niet duidelijk.
Oud 07-10-2002, 11:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
Gatara als je gezever al een te krachtige term vind, waar kan je dan wel tegen?

Gezeur?

Citaat:

Bovendien is dat 'gediscussier' over de LPF geen discussie te noemen, omdat ieders mening al duidelijk vast staat en de beste argumenten toch niets uithalen (kijk maar naar Twiety, hij schrijft ellenlange reacties, maar staat aardig geisoleerd, als ik het zacht mag uitdrukken).

Tja. Het zou het mooist zijn als je je eigen mening ook een beetje kunt aanpassen aan de ander; anders is er nooit een compromis mogelijk, lijkt mij.

Citaat:

En het heeft voor mij ook geen zin om alles te herhalen wat Twiety heeft gezegd, aangezien alle ARGUMENTEN daar al staan. Ik kan op dit moment slechts erop wijzen dat mensen naar die argumenten moeten kijken en niet aldoor hun zegje moeten klaar hebben.

Maar dat doe je niet op zo'n manier! Dat kan ook zonder denigrerende (gezever) of niets-zeggende woorden (linkse kerk? wtf?). Toch?
Met een verwijzing naar je eigen argumenten of twiety's argumenten. Want anders wordt het ook zo'n inhoudsloos bericht (kun je net zo goed niets zeggen).

Citaat:

En om daar voor te zorgen gebruik ik dus duidelijke taal; voor jou dus onfatsoenlijke krachttermen, en mijn vocabulair is uitgebreid!

Ik vind het geen gebruik van krachttermen, maar onbeschoft
taalgebruik. Je kunt het ook op een andere manier brengen. De
strekking begrijp ik dan ook heus wel.

Citaat:

By the way: Gatara, ik maak uit jouw woorden een soort minachting op. ''Foei'' dus, je moet voor ieders mening respect hebben. (ik hoop niet dat 'foei' een te pijnlijk woord voor je is)
Dan heb je me verkeerd geinterpreteerd.

Laatst gewijzigd op 07-10-2002 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 11:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
EN taalgebruik
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 11:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:

Zonder LPF kon Pim niet in de politiek, zonder (de moord op) Pim was het CDA nooit de grootste partij geworden, en hierdoor zou hij nooit premier zijn geworden. Dus hij moet 't nog maar een tijdje slikken, die chaos (als 't nog niet voorbij is).
Mm. zou het kunnen dat CDA de grootste partij was geworden omdat PF gezegd had dat ze als ze niet op hem wilde stemmen, dan maar op VVD of CDA moesten stemmen?
En aangezien VVD bij Paars hoorde, ging men dan maar massaal op CDA stemmen; ook omdat PF er niet meer was.

(even een gedachtenkronkel )
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 11:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dystopia schreef:

In de opiniepeilingen was het CDA de grootste partij. Het was daardoor geen grote verassing dat ze zo groot waren. Dat spreekt jouw theorie dus tegen.

Was het CDA ook veel groter VOOR de moord op PF? Kan het me niet meer goed herinneren :/

Citaat:

Zou kunnen. Dat weet je niet. Misschien dat de LPF tussen 6 mei en 15 mei nog finaal de mist in gegaan zou zijn, waardoor de mensen massaal bij de LPF wegliepen of juist het tegenovergestelde.
Dat kun je niet weten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 15:24
BARON
BARON is offline
Gatara, je mag dan soms wel eens gelijk hebben, de Linkse kerk is gewoon een begrip. De aanhangers hiervan, vooral te vinden in de PvdA en Groenlinks, zijn een soort gelovigen, namelijk het geloof van de politieke correctheid. Deze mensen zijn niet voor rede vatbaar en zijn principieel tegen alles wat anders denkt. Ik reken jouw niet tot deze groep, maar het begrip 'Linkse kerk' blijf ik gebruiken voor dit soort dwepers.

p.s. voorbeelden van deze groep fundamentalisten kan je zelf wel bedenken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten