Oud 09-01-2007, 13:51
Rioto
Hostel
Saw
Rat race
Undisputed 2
O Brother where are thou
Marksman
The shining
Doom
Running scared

en nog een .. ben ff kwijt welke
Advertentie
Oud 09-01-2007, 14:06
.Pure
.Pure is offline
Bridget Jones Diaries, 3disc, 7,50
Oud 09-01-2007, 21:05
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
white chicks, gekregen
Oud 10-01-2007, 09:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Rooster schreef op 09-01-2007 @ 22:05 :
white chicks, gekregen
Wat een naaistreek.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 12-01-2007, 09:48
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Heb Narnia en HP4 net besteld

Narnia besteld via movieminutes, dan duurt het een maand voordat je em krijgt moeten ze em opnieuw maken ofzo???
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-01-2007, 10:06
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-01-2007 @ 10:30 :
Wat een naaistreek.
ik kon dr wel om glimlachen en zelfs een keertje of 3 grinniken
Oud 12-01-2007, 17:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
The Simpsons Season 3: Collector's Edition
Kiss of Death
Spy Game
Capone
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 13-01-2007, 12:14
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 12-01-2007 @ 10:48 :
Heb Narnia en HP4 net besteld

Narnia besteld via movieminutes, dan duurt het een maand voordat je em krijgt moeten ze em opnieuw maken ofzo???
Hoera! Ik hem em
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 13-01-2007, 16:12
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Once upon a time in America (2 Disc Special Edition)
Any Given Sunday (2 Disc Special Edition)
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 13-01-2007, 17:29
Verwijderd
The Hours
Lost in Translation
Oud 14-01-2007, 12:13
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
De Kleine Zeemeermin
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 14-01-2007, 14:14
belli
belli is offline
he loves me, he loves me not

eyes wide shut

phone booth

hard candy
Oud 15-01-2007, 23:01
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Me predatorhead, vandaag binnen gekregen
Oud 16-01-2007, 11:24
farai
Avatar van farai
farai is offline
kheb net buffy the vampire slayer seizoen 3 en 4 aangekocht. Mag ik nu zeer blij zijn?

en ook de film "a new world" ofzoiets, die verfilming van de tekenfilm pocahontas of de film die daaraan doet denken.

en daarnaast ook nog de cd "fireflies" van faith hill, die ik nu aant beluisteren ben en zeer goed klinkt.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 16-01-2007, 12:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 16-01-2007 @ 12:24 :
en ook de film "a new world" ofzoiets, die verfilming van de tekenfilm pocahontas
Wtf.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 16-01-2007, 17:26
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Dat wordt ruilen.

Black Mama, White Mama vanochtend ontvangen trouwens.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 17-01-2007, 07:25
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-01-2007 @ 13:13 :
Wtf.
ik bedoel, is een film met dezelfde verhaallijn as pocahontas. You know, blanke kapitein word verliefd op indiaans meisje, 2 verschillende werelden etc etc. De verkoper was zeer enthousiast over de film dus ik ben benieuwd.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 17-01-2007, 10:47
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
13 going on 30
Imagine me and you
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-01-2007, 11:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 17-01-2007 @ 08:25 :
ik bedoel, is een film met dezelfde verhaallijn as pocahontas. You know, blanke kapitein word verliefd op indiaans meisje, 2 verschillende werelden etc etc. De verkoper was zeer enthousiast over de film dus ik ben benieuwd.
Ja, maar je doet hier alsof de Disneyfilm Pocahontas uitgevonden heeft, terwijl iedereen weet dat ze echt bestaan heeft.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 17-01-2007, 14:30
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-01-2007 @ 12:26 :
Ja, maar je doet hier alsof de Disneyfilm Pocahontas uitgevonden heeft, terwijl iedereen weet dat ze echt bestaan heeft.
ik ni, maakt mij dan zeer dom wss
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 17-01-2007, 14:33
Larry Flint
Larry Flint is offline
idd plus dat dat hele geromantiseerde verhaal van disney natuurlijk niet klopt.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 17-01-2007, 14:36
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 17-01-2007 @ 15:33 :
idd plus dat dat hele geromantiseerde verhaal van disney natuurlijk niet klopt.
mjah duh das een tekenfilm....maar wel een mooie. en verder interesseert het mij werkelijk geen hol wat men op een forum over mij denkt maar dankjewel voor het compliment.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 17-01-2007, 16:33
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Discovery Channel: Top 10 comic book heroes!
Met natuurlijk Batman op 1
Oud 17-01-2007, 18:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rooster schreef op 17-01-2007 @ 17:33 :
Discovery Channel: Top 10 comic book heroes!
Met natuurlijk Batman op 1
Terwijl daar onze vriend Donald had moeten staan.
Oud 17-01-2007, 18:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 17-01-2007 @ 15:33 :
idd plus dat dat hele geromantiseerde verhaal van disney natuurlijk niet klopt.
In werkelijkheid ging Pocahontas mee met kapiteitn John Rolfe ipv John Smith. Maar blijkbaar is Disney niet de eerste die met die verdraaiing komt:

http://www.youtube.com/watch?v=jQTdElioT_E (ong. 03:00)

En ook Peggy Lee zong in 'Fever' al over "capt'n Smith an' Pocahon'as"

Nu ben ik wel benieuwd wie dan de eerste was die de werkelijkheid in die richting omboog.

The records of the Jamestown settlers indicate that Pocahontas had a friendship of some kind with Captain John Smith, and may have saved him from death more than once. The exact nature of their relationship is open to debate due to the sparse historical records and the lack of Pocahontas' own voice. The relationship has been romanticized in subsequent fictionalized retellings.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pocahontas

In de sequel van Disney eindigt Pocahontas overigens alsnog met John Rolfe.

Laatst gewijzigd op 17-01-2007 om 18:58.
Oud 18-01-2007, 00:06
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-01-2007 @ 19:50 :
Terwijl daar onze vriend Donald had moeten staan.
Kuifje staat er wel in (op 10)
Oud 18-01-2007, 00:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rooster schreef op 18-01-2007 @ 01:06 :
Kuifje staat er wel in (op 10)
Ook veel te laag.
Oud 18-01-2007, 08:57
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Kuifje. <3
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 18-01-2007, 09:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Kuifje

Wat een lul. Geen greintje leven.

Ik snap best dat Donald er niet is staat; hij is immers geen held in de traditionele zin van het woord. Ik zie daar eerder Mickey Mouse of de jonge Dagobert Duck van Rosa.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-01-2007, 09:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-01-2007 @ 19:54 :
Nu ben ik wel benieuwd wie dan de eerste was die de werkelijkheid in die richting omboog.
John Smith zelf, in zijn verslag van de reis.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-01-2007, 09:16
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-01-2007 @ 10:09 :
John Smith zelf, in zijn verslag van de reis.
dat is pas een lul
Oud 18-01-2007, 11:12
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
In bestelling:

Yabu no naka no kuroneko (Kuroneko) Masters of Cinema

Als het goed is komen daar nog bij:

Die Verlorene Ehre der Katharina Blum oder: Wie Gewalt entstehen und wohin sie führen kann (The Lost Honor of Katherina Blum) Criterion
Le Samouraï Criterion

Het is goed, ze komen er ook bij. Mooi.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 18-01-2007 om 20:33.
Oud 18-01-2007, 18:37
Verwijderd
All Stars - seizoen 1.
Me and you and everyone we know.
Oud 18-01-2007, 18:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-01-2007 @ 10:08 :
Kuifje

Wat een lul. Geen greintje leven.
Als ik hierop inga, zijn we over een week nog bezig.

Maarre, dan zal ik me maar beperken tot zeggen dat je alle albums van Hergé nog maar eens moet (her)lezen.

Citaat:
Ik snap best dat Donald er niet is staat; hij is immers geen held in de traditionele zin van het woord. Ik zie daar eerder Mickey Mouse of de jonge Dagobert Duck van Rosa.
Donald is inderdaad meer een anti-held. De Dagobert van Barks had er kunnen staan. De jonge Dagobert van Don Rosa is een verkrachting, een mythe, een soort superman van een auteur die het duidelijk allemaal niet heeft begrepen.

Citaat:
Juice schreef op 18-01-2007 @ 10:09 :
John Smith zelf, in zijn verslag van de reis.
Ja, daar had ik achter kunnen komen als ik meteen een beetje verder had gelezen.
Oud 18-01-2007, 19:27
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-01-2007 @ 19:44 :
Als ik hierop inga, zijn we over een week nog bezig.

Maarre, dan zal ik me maar beperken tot zeggen dat je alle albums van Hergé nog maar eens moet (her)lezen.
Het zijn goede strips (al is het mijn stijl niet), maar wat is er in godsnaam interessant aan het personage Kuifje?

Citaat:
Donald is inderdaad meer een anti-held. De Dagobert van Barks had er kunnen staan. De jonge Dagobert van Don Rosa is een verkrachting, een mythe, een soort superman van een auteur die het duidelijk allemaal niet heeft begrepen.
Al ben ik het ook niet eens met veel beslissingen die Rosa heeft genomen over het verleden van Dagobert, die verhalen zijn zeer vermakelijk en behoren mijnsinziens tot de top van de Duckstrips die niet door Barks gemaakt zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-01-2007, 21:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-01-2007 @ 20:27 :
Het zijn goede strips (al is het mijn stijl niet), maar wat is er in godsnaam interessant aan het personage Kuifje?
Ik vind het goed dat Hergé met Kuifje een hoofdfiguur heeft bedacht waarmee iederéén zich kan identificeren, juist omdat hij zo neutraal is, of bepalende karaktereigenschappen ontbeert. En juist naast een neutraal hoofdpersonage komen de andere bijfiguren veel beter uit.

Citaat:
Al ben ik het ook niet eens met veel beslissingen die Rosa heeft genomen over het verleden van Dagobert, die verhalen zijn zeer vermakelijk en behoren mijnsinziens tot de top van de Duckstrips die niet door Barks gemaakt zijn.
Ik was vroeger een groot 'fan' van Rosa, maar de man heeft zoveel fouten gemaakt in zijn verhalen (feitelijke onjuistheden, plotgaten, verkeerd vertelde verhalen, personages out-of-character) dat hij me tegen is gaan staan. De jongste 'rel' rond Rosa is zijn nieuwste verhaal. Dagobert en Goldie doen het met elkaar. Komt dat zien, komt dat zien!

http://discussion.mcduck.nl/viewtopic.php?id=66&p=1

Oh, we zijn off-topic.
Oud 18-01-2007, 22:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-01-2007 @ 22:47 :
Ik vind het goed dat Hergé met Kuifje een hoofdfiguur heeft bedacht waarmee iederéén zich kan identificeren, juist omdat hij zo neutraal is, of bepalende karaktereigenschappen ontbeert. En juist naast een neutraal hoofdpersonage komen de andere bijfiguren veel beter uit.
Ik kan me totaal niet identificeren met Kuifje, want ik vind hem een sukkel.
[edit] De latere Mickey Mouse was al voor Kuifje een dergelijke held.


Citaat:
Ik was vroeger een groot 'fan' van Rosa, maar de man heeft zoveel fouten gemaakt in zijn verhalen (feitelijke onjuistheden
Zoals pratende eenden?

Citaat:
verkeerd vertelde verhalen


Citaat:
personages out-of-character
Zoals?

Citaat:
dat hij me tegen is gaan staan. De jongste 'rel' rond Rosa is zijn nieuwste verhaal. Dagobert en Goldie doen het met elkaar. Komt dat zien, komt dat zien!

http://discussion.mcduck.nl/viewtopic.php?id=66&p=1
Hehe, wat een trieste whiners.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 18-01-2007 om 22:32.
Oud 18-01-2007, 22:26
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
- She's The Man.
- The Notebook.
- Pride & Prejudice.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 18-01-2007, 23:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-01-2007 @ 23:00 :
Zoals pratende eenden?
Nee, hij gaat altijd prat op zijn 'histotische juistheden' in zijn verhalen, terwijl ze vol fouten zitten. Neem nu 'Guardians of the Lost Library', om maar een voorbeeldje te noemen:
http://duckman.pettho.com/2worlds/library.html

Eerder plaatste hij al een overleden professor bij Dagobert in de trein (Levensverhaal deel 3), gebaseerd op het Barks-verhaal 'Lost in the Andes'. De professor die de vierkante eieren ontdekte was al gestorven voordat hij de bewoonde wereld kon bereiken. De prof die Dagobert ontmoet had de andere geleerde moeten zijn, die de eieren meenam (zonder te weten dat het eieren waren), waar in hetzelfde Barks-verhaal sprake van is.

En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Citaat:
Verhalen die niet kloppen. Neem nu 'The lost charts of Columbus'. Gebaseerd op 'The golden helmet' van Barks. Volgens een oude wet van Karel de Grote uit 792 die nooit ingetrokken is, mocht iedere ontdekkingsreiziger land dat hij ontdekte voor zichzelf claimen. In 'The golden helmet' was de gouden helm het bewijs dat voor Columbus al een Europeaan aan Amerikaanse wal was geweest. Een zogenaamde nazaat eiste het land op, maar gelukkig gooide de neefjes uiteindelijk de helm de oceaan in. In de sequel van Rosa vind Donald de gouden helm terug en die schurk uit het Barks-verhaal neemt 'm weer af en claimt Amerika op. Vervolgens duiken er steeds opnieuw oudere voorwerpen op die als bewijs dienen van eerdere volkeren/personen die Amerika hebben bereikt, dus er ontstaat een run op die items. Daar draait dan het hele verhaal om. Echter, Rosa is vergeten dat al die oude voorwerpen dateren van vóór 792, en dat die hele wet van De Grote er helemaal niet op van toepassing is. Het gehele verhaal heeft geen bodem meer.

Citaat:
Zoals?
'Attaaaaack!': Dagobert huurt in blinde paniek het leger in om zijn pakhuis te beschermen. Op zijn commando (want hij is de eigenaar van alle munitiefabrieken) schiet datzelfde leger hele stadswijken in puin. Een corrupte rijkaard kan het Amerikaanse leger bevelen de stad te verwoesten? Vervolgens is Dagobert zó bang voor boeven, dat hij z'n pakhuis opblaast... Zodat al het geld voor het grijpen ligt??

Maar dit is maar één voorbeeld. Dagobert en Donald zijn bij Rosa permanent out-of-character. Bij Barks hebben ze iets gelijkwaardigs: er is wederzijds respect. Bij Rosa dient Donald als de boksbal van een chagrijnige, aggressieve Dagobert.

Citaat:
Hehe, wat een trieste whiners.
Onzin. Dat zijn nou mensen die doorhebben wat wel en wat niet thuishoort in een Disney-strip. 'Back to the Klondike' is één van de beste Barks-verhalen. Over de maand dat Dagobert met Goldie op z'n claim was, heeft Barks nooit iets gezegd. Dat draagt bij aan de sterkte van het verhaal. Rosa maakt er een ordinaire seks-scène van. Het is tocg triest dat een volwassen man het moet hebben van twee stripfiguren die het met elkaar doen? Maar hij laat zich wel eren als opvolger van Barks.


Oké, nu zijn we écht off-topic. Waarom is hier geen subforum voor?

Laatst gewijzigd op 18-01-2007 om 23:43.
Oud 19-01-2007, 08:05
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Jezus. Flikker eens op met dat kutgezeik over die comics. Maak een comic topic ofzo.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 19-01-2007, 14:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1531208
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 19-01-2007, 14:39
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb me net weten te beheersen, en NIET "Transamerica" gekocht...
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-01-2007, 15:34
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Beverly Hills Cop I (Special Collector's Edition)
Beverly Hills Cop II
Beverly Hills Cop III
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-01-2007, 10:50
Verwijderd
One flew over the cuckoo's nest
Goodfellas

Beide films had ik nog nooit gezien.

Ik vind ze gaaf.
Oud 20-01-2007, 10:55
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 20-01-2007 @ 11:50 :
One flew over the cuckoo's nest
Goodfellas

Beide films had ik nog nooit gezien.

Ik vind ze gaaf.
Die twee ga ik waarschijnlijk ook nog kopen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-01-2007, 15:44
Verwijderd
Match Point.
Oud 20-01-2007, 18:36
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Corpse Bride
21 Grams
Brokeback Mountain
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 23-01-2007, 23:35
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ugetsu Monogotari Criterion Collection.

__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 24-01-2007, 09:42
toiletduckey
Avatar van toiletduckey
toiletduckey is offline
De DVD box van monty phyton
afbeelding
Oud 24-01-2007, 14:16
Verwijderd
The Virgin Suicides.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games enquete spelcomputers; wie is lief?
Chill
40 07-12-2003 16:57
Software & Hardware cd's branden
Verwijderd
20 09-10-2003 00:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.