Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2005, 08:45
thunder110
thunder110 is offline
Ik ga binnenkort mijn zus opzoeken in Penang, maar ik weet eigenlijk helemaal niks over Maleisië. .
Is iemand wel eens naar Penang/Georgetown geweest? Zo ja, zijn er nog leuke tips die niet in lonely planet/capitool boekjes staan?
Ik ben ook niet zo goed in afstanden schatten, maar ik ga dan waarschijnlijk met het vliegtuig naar Kuala Lumpur, blijf daar een paar dagen en trek dan door naar Penang. Dus tips over Kuala Lumpur zijn ook welkom .
Oud 17-09-2005, 23:39
K-pax
K-pax is offline
weet niet of je al weg bent , ik ben in penang geweest, 2 jaar geleden

Tis er wel vet, erg druk .... ( mja Azie ), voor de rest veel te doen alsin tempels/riffen e.d bezoeken, ook de winkels zijn er wel vet, allemaal van die goedkope namaak. De standaard boekjes geven wel wat info, slimmer = het huisreisbureau ban het hotel inlopen, niet luisteren en gewoon folders meekapen , heb je ineens zo veel info die men in Nederland niet kent.
De vliegreis deed bij mij 12 uur, met Malasia Airlines, met van die vette schermpjes met finlms en tv en consoles erop. Tis erg lang vliegen en neem een boek mee ofzo, want die tv ben je ook wel zat na een tijd.

Voor taxi's moet je van te voren prijs af spreken, denk niet dat je erg afgezet zal worden. Een rit vergelijkbaar Arnhem - Nijmegen, kost nog maar 8 euro ( en dat is goedkoooooooop). In Kuala Lumpur moet de taxi's als het goed is de taxi meter aanzetten dus.....

Oja..... voordat je weg gaat uit je hotel of whatever, 15 minuten buiten gaan zitten en aclimatiseren, anders word je echt zo ziek van die wisselingen in warmte.

veel fun

p.s : sja als je toch al weg bent heeft iemnand anders hier misschien wat aan
Oud 01-10-2005, 13:12
thunder110
thunder110 is offline
Thanks voor je reactie! Ik ga nog niet weg, ik heb pas een week geleden de tickets geboekt. Ik ga in februari tweeëneenhalve week. Ik vlieg ook met Malaysia Airlines, en ik heb van wel meer mensen gehuurd dat die best luxe is .

Ik heb nu besloten eerst een paar dag in Kuala Lumpur te zitten (drie dagen oid, grote Aziatische steden vind ik vaak erg benauwd en vies ). Daarna met een binnenlandse vlucht naar het eiland waar m'n zus zit, Penang, daar blijven we een week, gaan we haar campus bekijken, wat tempels, en ik wil eigenlijk ook nog naar een nationaal park. En de laatste week gaan we naar een idyllisch eilandje om te genieten .
Oud 05-10-2005, 11:23
Bruut
Bruut is offline
Kuala Lumpur ben ik geweest! go naar ChinaTown UBER goedkoop shoppen en echt heel gezellig daar

Ik ga in Juli weer heen, vlieg over kualalumper blijf daar dan even en vlieg dan door naar Bali
Oud 10-10-2005, 12:31
thunder110
thunder110 is offline
Koel, in Penang is 55% van de bevolking ook chinees (serieus, hoe dóen ze dat ). We verblijven vijf dagen in Kuala Lumpur, vliegen dan door naar Malacca (waar we vier dagen verblijven), vervolgens vliegen we naar Penang en uiteindelijk nemen we de boot naar een eiland van Langkawi (té vet, op het eiland waar we zitten zit maar één hotel, ).
Oud 02-11-2006, 16:45
HmmIk
HmmIk is offline
Ben afgelopen zomer in Maleisië geweest.

Maleisië Airlines is inderdaad ERG luxe. Je hebt genoeg beenruimte en iedereen krijgt een dekentje en een kussentje. Verder heb je allemaal een eigen tv in de stoel voor je waarop je films/series kunt bekijken en games kunt spelen. De 12 uur zijn zo voorbij.

Kuala Lumpur moet je echt aandoen. Dit is hartstikke leuk. Het is er erg druk. Met van allerlei verschillende nationaliteiten. chinees, maleis, arabisch, nederlands enz. Je kunt hier erg goed winkelen en natuurlijk de mooie gebouwen waaronder de Twin Towers van Kuala Lumpur bezoeken!!

Melakka vond ik zelf niet heel bijzonder. Dit was mij iets TE cultureel. Je hebt er vooral kerkjes/musea en dergelijke. Maar reisgenoten die mee waren vonden het wel leuk. Tochtje met de Riksja is leuk .

Penang heeft een leuke avondmarkt koop hier veel!! Want in Langkawi valt de avondmarkt erg tegen, daar is eigenlijk vooral eten te verkrijgen. De stranden zijn bij zowel Penang als Langkwai erg mooi.

Tip: Huur een scooter op Langkwai (€10,- voor 2 dagen!) hiermee kun je het hele eiland rond.
Oud 02-11-2006, 17:16
thunder110
thunder110 is offline
Tis inmiddels alweer een tijd geleden dat ik er ben geweest. Ik vloog op KL, daar een paar dagen gebleven, toen vlogen we naar Borneo (ML) waar we een paar dagen in Sarawak zaten (ge-weldig daar, ontzettend mooie parken heb je daar) en een paar dagen op een resort. Toen vlogen we weer terug naar KL, en van daaruit naar Penang .
Oud 16-01-2007, 16:01
Gigli
Gigli is offline
Is Kuala Lumpur aan te raden als stop-over naar Australie?? Zijn 2-3 dagen genoeg om de stad te zien of denken jullie dat dit te kort is?
Oud 16-01-2007, 22:11
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Gigli schreef op 16-01-2007 @ 17:01 :
Is Kuala Lumpur aan te raden als stop-over naar Australie?? Zijn 2-3 dagen genoeg om de stad te zien of denken jullie dat dit te kort is?
Ja, KL is wel gaaf. Maar ik vind elke grote Aziatische stad min of meer hetzelfde, en drie dagen is op zich wel genoeg om een korte indruk te krijgen.
Oud 19-01-2007, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Gigli schreef op 16-01-2007 @ 17:01 :
Meer dan genoeg, zoveel is er in de stad zelf niet te zien. Wil je iets zien dan zal je sowieso meer naar buiten het centrum moeten gaan.
Twin Towers, Bata Caves, Paleis vd Sultan en dan heb je het meeste wel gezien. Stad zelf is niet zo heel boeiend
Oud 20-01-2007, 01:20
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-01-2007 @ 22:49 :
Meer dan genoeg, zoveel is er in de stad zelf niet te zien. Wil je iets zien dan zal je sowieso meer naar buiten het centrum moeten gaan.
Twin Towers, Bata Caves, Paleis vd Sultan en dan heb je het meeste wel gezien. Stad zelf is niet zo heel boeiend
Ik was met Thaipusam in de Batu Caves, indrukwekkend

Regels voor berichten