Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2007, 23:24
Faerie
Faerie is offline
Vanavond vond ik heel gezellig!! jammer dat hij weer zo vroeg weg moest, maar dat begrijp ik ook wel

Wow, en volgende week zaterdag al naar Polen Dat is echt zó snel gegaan. Ik heb er best wel zin in! Maar die twee bezoekjes aan Auschwitz zullen wel heftig worden...
Advertentie
Oud 20-01-2007, 09:43
Nijn*
Nijn* is offline
@ darkfairy: gecondoleerd meis!
@ Kruimel: gefeliciteerd, klinkt echt leuk!!
@ Leonoor: Ik weet dat ik de enige ben die mezelf dingen verplicht, en dat ik alleen van mezelf alles goed moet doen. Dus ik heb al besloten, aankomende week even ergens een dagje vrij te nemen (of al is het maar een paar uur), al weet ik nog niet helemaal wanneer. Maar je hebt wel gelijk, en gelukkig voel ik me nu weer zo goed, dat ik dan in kan zien

OT: Gistermiddag eventjes een inzakking gehad, de hele week heb ik de stress kunnen doorstaan, en dan aan het einde ging het toch even mis. Niet vreemd, en helemaal niet erg. Heb gisteren aan m'n andere bedrijfsleider(/vriend) ook vertelt dat ik oververmoeid ben en of hij daar rekening mee kan houden, gelukkig vatte hij het heel goed op en was heel lief. Het werken ging eigenlijk heel erg goed, het was precies zoals vorige week, an sich leek het heel rustig te zijn, maar al snel zat het hele restaurant vol. Maar omdat we zo rustig waren begonnen, kon ik de hele avond zonder stress draaien en ging er bijna niets mis. De gasten waren leuk en ik heb ontzettend gelachen met m'n collega's.

Om 2 uur lag ik in bed en om kwart over 10 er weer uit. Een uur later dan ik had geplant (maar daar had ik ook stiekem rekening mee gehouden) maar ben nu wel redelijk uitgerust. Dus nu gaan we beginnen met leren, voor anderhalf uurtje en daarna lekker de hele dag naar theater. Ik heb er zin in en voel me goed!
Ik kan het allemaal aan, als ik maar af en toe mijn rust neem.
Oud 20-01-2007, 10:33
Verwijderd
Het gaat me steeds beter af, het leren en het afvallen. Mijn gebrek aan discipline moet nog veranderen, but i'm working on it.
Oud 20-01-2007, 10:49
Redhair
Redhair is offline
Het is zo rot om wakker te worden. Het is elke dag zo rot om wakker te worden. Want als ik slaap, leeft papa nog. Als ik slaap leeft papa in mijn dromen. Het is zo rot om wakker te worden, want dan leeft hij niet meer.
En dan weer druk bezig, vannacht slapen we waarschijnlijk al in het kraakpand. Vandaag ga ik de deur uit. En de kamer is een grote tyfusbende, er staan nog steeds spullen van de vorige bewoner, onze spullen staan in dozen, het is echt een teringzooi, maar het bed staat er al en we gaan er vannacht slapen.
Oud 20-01-2007, 10:50
Meissiej
Meissiej is offline
Dans is leuk En het is verslavend. Heb er alleen wel een paar blauwe plekken aan over gehouden.. maar het was dan ook niet m'n bedoeling om van die tafel te vallen..
Oud 20-01-2007, 11:05
duivelaartje
duivelaartje is offline

Edit: Wordt er opeens doordeweeks een doorloop gepland. Dat komt echt verdomd slecht uit..

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 11:17.
Oud 20-01-2007, 11:20
Verwijderd
Ach wtf. Ik weet het ook niet, over een tijdje is het vast allemaal weer goed en beter.
Oud 20-01-2007, 11:51
moon
moon is offline
Weer een gesprek over mij met mijn ouders erbij. Hoe vaak is dat in de afgelopen jaren al niet voorgekomen. Dat gepraat over mij, dat ben ik zo zat. Ik heb er zo'n genoeg van, al is het in mijn eigen belang. Ik zit er opnieuw weer eens flink doorheen. Zin om vandaag de hele dag op bed te liggen, ik zou willen dat ik daar kon blijven liggen tot ik vanzelf dood ging en dat niemand zich met mij bemoeide. Ik wil met niemand meer wat te maken hebben, ik echt...ik weet niet wat het is. Ik ben het zo zat dat er altijd wat met mij is, dat ik altijd de zorgen van andere mensen oproep. Ik weet niet, ik weet niet wat ik nou wil. Ik vind de aandacht niet prettig en tegelijk heb ik die nodig om sommige problemen opgelost te krijgen, alleen trek ik het gewoon al helemaal niet. Maar o ik voel me echt zo nu. Ik wil niet meer, ik wil niet meer dat mensen om mij geven, ik wil me echt in een hoekje verstoppen onzichtbaar zijn...laat me met rust. Wie ben ik? waarom wordt er over mij gesproken alsof ik iemand ben waar ik zelf nog niet zo zeker van ben? ik wil niemand zijn, was ik maar onzichtbaar. pfffff Aandacht kan fijn zijn, maar wel in mate.
Oud 20-01-2007, 11:54
Verwijderd
Ik meot aan school werken, maar mijn kamer is een teringzooi en die moet dus ook opgeruimd worden. En ik moet straks nog terug naar de kroeg om mijn gitaartas op te halen. Bah, even geen zin. Maargoed, ik ga me eerst maar eens even douchen.
Oud 20-01-2007, 12:45
Verwijderd
zo, net mijn moeder gebeld. Ze had aangeboden om me te komen helpen met opruimen en ze komt dus strakjes. Fijn, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Oud 20-01-2007, 13:12
Gothic
Gothic is offline
Pff ik ben kapot. NA dat tentamen gister, werken vandaag. M'n dag zit er op, maar moet nog beginnen... ik ga gewoon wel eerlijk ff naar m'n coach, kaarten op tafel, hij ziet maar wat hij ermee doet.

Maar ik heb vakantie. Ik kijk zo uit naar morgenmiddag. Ownee, dan kan ik niet niets doen, m'n moeder is jarig, maar dat is ook wel gezellig. Maandag uitslapen en lekkers niets doen, heerlijk . Dinsdag werken, leuk. Woensdag met m'n vriendin naar Bodies en shoppen in Adam. Vast wat leuks (lees onweerstaanbaars) kopen voor als ik naar Engeland ga. Kan ik mezelf nog overtuigen dat ik niet voor hem ga ?
Oud 20-01-2007, 13:48
Roadrunner
Roadrunner is offline
argh ik word echt met de dag luier
Oud 20-01-2007, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Roadrunner schreef op 20-01-2007 @ 14:48 :
argh ik word echt met de dag luier
same here.

En fuck, wat een buikpijn.
Oud 20-01-2007, 14:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
God, ik stel ook alles uit, hea. >.< En waar is mijn enthousiasme van vorige week heen? Het doel komt alleen maar dichterbij, waarom lijkt het enthousiasme dan weg te sijpelen? Misschien kan ik het gewoon nog niet geloven ofzo. Het zal vast wel weer tegenvallen. Het nieuwe rooster zal wel niet meewerken.
NEE! Ik moet optimistisch blijven, ik kan maandag ook gewoon 7 uur of 6 uur krijgen en geen 8. En zo wel, wat dan nog? Dan kunnen we gewoon proberen te schuiven zodat ik ook nog les kan krijgen.
Oud 20-01-2007, 14:08
Verwijderd
Het schiet niet op en ik maak me zorgen over de tentamens want ik heb nog amper iets gelezen. En het eten lukt niet en ik voel me dik en mn buik doet pijn en we gaan zo sporten en als ik dat maar vol houd en en en.
En ik heb de hik.
Oud 20-01-2007, 14:08
dwight88
dwight88 is offline
Nu is M. ruim een week weg. Ik mis haar nu al verschrikkelijk, en we zijn eigenlijk pas 24 uur verder. Of eigenlijk, hebben we al een dag gehad nu. Anyway, zie gigantisch op tegen deze week.

Heel erg druk zal ik het nog niet hebben, dus lekker veel piekeren. Ook over wat er vd zomer is gebeurd, maar ook over onze relatie. Ik zou haar voor geen goud kwijtwillen, maar op sommige punten moet ik wel een keer mn mening gaan geven. Anders blijft het irriteren, en dat moet niet. En is ook niet nodig, denk ik.

Ik mis m'n vriendin! En dan komen natuurlijk alle mama-gevoelens ook gelijk naar boven. Topdagje dus. Gelukkig vanavond aan het bier met een goede vriend. Afleiding
Oud 20-01-2007, 14:51
Verwijderd
Pff, achterlijke tentamens. Ik trek dit niet, moet nog zoveel leren maar ik krijg het nóóit voor elkaar. *stress*
Oud 20-01-2007, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 20-01-2007 @ 16:00 :
Bwuh, hier hetzelfde en daarom ga ik maar forummen, ook niet slim natuurlijk. *slaat zichzelf en gaat weer aan het werk* Maar leren als je weet dat het je toch niet goed gaat lukken is irritant.
dat ja.
en ik zit nu bij mn ouders want ik zou helpen de zooi van de storm op te ruimen maar nu is het weer zulk kutweer dat we dat hebben uitgesteld. En nu ben ik dus aan het niksen en ik heb geen boeken bij me en vriendje is weg want die doet toch stom en mama en zus zijn leuke dingen doen en ik zit in mn eentje niks te doen terwijl er zoveel is dat ik zou kunnen/moeten doen...
Oud 20-01-2007, 15:09
GeleBloem
GeleBloem is offline
Nou, dat was het dan.
Net een mail gestuurd dat ik stop met therapie. De gesprekken en de opvang. Daar ga ik dan. Met m'n eetstoornis, depressie en angststoornis. Het zal me wat. Het ging niet meer. Ik stond stil. Ik had moeten beslissen om er echt voor te gaan en dat durfde ik niet. Dus nu..moet ik het alleen doen. En het enige wat ik nog kan is huilen. Achterlijk mens.
Oud 20-01-2007, 15:55
Heksjuh
Heksjuh is offline
@Kruimel: nog gefelicteerd

@Saarah: gelukkig is alles goed gegaan wel slordig van die verpleegster.

En nu ga ik weer heel hard leren. Het gaat best goed, als ik me maar niet teveel ga zitten stressen over mijn planning maar gewoon aan het werk ga. En ook niet druk maken of ik het wel kan, dat ik zie met de proefwerken wel. Blijven lachen en positief denken

Iedereen die tentamens/proefwerken heeft: succes!
Oud 20-01-2007, 16:21
rare kwast
rare kwast is offline
vandaag naar leiden geweest om te winkelen.. versliep ik me natuurlijk eerst (argh) wekker ging niet af.. dus in een kwartier tijd moest ik in de bus zitten..
heb de hele dag al hoofdpijn en voel me leeg en verdrietig
Oud 20-01-2007, 16:44
Verwijderd
bah ik baal er van dat er echt niets uit mn handen komt deze tijd. Ik wil alleen slapen of op de bank hangen en verder niets. Maar als ik me er toe zet om iets te gaan doen valt het vaak wel mee, probleem is dat ik geen zin heb om mezelf aan te sporen. Bah. Ik ben niet gezellig en wel snel geïrriteerd, vriendje zal heel blij met me zijn.
Oud 20-01-2007, 16:56
Verwijderd
Vetpercentage van 15%. Dat is fucking 3% meer dan een half jaar geleden. $^&$%^&#$%@#%^%^&%^&%%#@$$%^&*&^%$#$%^&^%$#$%^&*^%$#%^&*(*^*&%^$% Ik ben zóóóóóóóóó boos!
Oud 20-01-2007, 18:02
moon
moon is offline
dat gezeik ook altijd, waarom heb ik zo vaak een andere mening? waarom ben ik zo anders? waarom?en als ik dan mijn mening geef kan ik natuurlijk wat terug verwachten...terwijl ik daar dan eigenlijk weer niet op zit te wachten *zucht*
Oud 20-01-2007, 18:11
Ann
Ann is offline
Hihi, de familie komt zo, en ik ben verliefd, en hij wilde ook komen, en daar heb ik geen zin in, terwijl ik hem vanmiddag zelf uitgenodigd heb... maar nu heb ik gezegd dat ik het fijner vind om met zn tweeën iets te doen... en nu maar niet hopen dat hij weer valse hoop krijgt.
Oud 20-01-2007, 18:20
Verwijderd
Mijn kamer is weer opgeruimd en gepoetst en over een uurtje zit ik in de kroeg met een vriendin die ik al jaaaaren niet meer echt heb gesproken. We zijn elkaar nog wel een enkele keer tegengekomen in de stad, maar daar bleef het bij. Ik ben zeer benieuwd!
Oud 20-01-2007, 18:42
rare kwast
rare kwast is offline
te veel.. waarom? kon ik maar..
Oud 20-01-2007, 18:52
dwight88
dwight88 is offline
nog 7 lange dagen zonder haar. Ik word nu al gek, en ze is pas een dag weg. Ik kán dit niet. Waarom?
Oud 20-01-2007, 18:58
Moustache
Moustache is offline
Ik heb het gevoel dat de breuk met mijn (inmiddels dus ex-)vriendin mijn hele muzieksmaak heeft verandert, iemand hier ervaring mee?
Oud 20-01-2007, 19:35
Meissiej
Meissiej is offline
Pff. Jeej. Is het nou zó moeilijk om te begrijpen dat ik in het weekend gewoon tijd voor mezelf nodig heb...?!
Oud 20-01-2007, 19:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sonho schreef op 20-01-2007 @ 17:56 :
Vetpercentage van 15%. Dat is fucking 3% meer dan een half jaar geleden. $^&$%^&#$%@#%^%^&%^&%%#@$$%^&*&^%$#$%^&^%$#$%^&*^%$#%^&*(*^*&%^$% Ik ben zóóóóóóóóó boos!
en >20 is pas gezond en ideaal... je hebt nog een lange weg te gaan...
Oud 20-01-2007, 19:46
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 20-01-2007 @ 15:51 :
Pff, achterlijke tentamens. Ik trek dit niet, moet nog zoveel leren maar ik krijg het nóóit voor elkaar. *stress*
Spoken English en Middeleeuwen?

Dat is idd VEEL
Oud 20-01-2007, 19:54
Verwijderd
Ja, en ik ben lang ziek geweest in december dus tyfusveel gemist en ik kan me niet concentreren en ARGH.
Oud 20-01-2007, 20:59
kroot
kroot is offline
pfff mijn huis is leeg, iedereen zit in maastricht.
Vandaag de hele dag gewerkt. We hebben volgens mij de hoogste omzet ooit gedraaid, wel tof!
En opeens stonden er 6 jongeren voor een rondleiding voor de deur net. De nacht van het andere Den Haag. Maar degene die de rondleiding zou doen, was er niet. Dus heb ik het onvoorbereid gedaan. Moeilijk he? Goed communiceren.
Oud 20-01-2007, 21:10
Nona
Nona is offline
Pfff, het is gelukt. Etentje organiseren voor een schoonmoeder die "wel iets speciaals wil eten" en dat dan zelf lichtelijk willen overdrijven kan best stress opleveren.
Oud 20-01-2007, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 20-01-2007 @ 20:44 :
en >20 is pas gezond en ideaal... je hebt nog een lange weg te gaan...
I know...

Ze hebben me gewoon zien vreten, mijn hemel ik schaam me dood. Ik wil juist dat meisje zijn dat geen dropchocoladekoekjes eet. En nu is het verpest. Eigen schuld. En braken he... Het begint een vast ritueel te worden. Dinsdag over mn medicatie praten...
Oud 20-01-2007, 21:39
GeleBloem
GeleBloem is offline
Ik kan echt niet meer. Nu heb ik ook geen leven meer. Hoe kan ik dit ooit allemaal alleen oplossen?
Oud 20-01-2007, 22:17
Verwijderd
De laatste keer dat ik me zo totaal fucked up voelde zonder reden was in de derde klas, voor zover ik me het herinner.
Waar sláát dit op?
Edit: rest van lange verwarde post weggehaald.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 22:22.
Oud 20-01-2007, 22:20
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 20-01-2007 @ 20:54 :
Ja, en ik ben lang ziek geweest in december dus tyfusveel gemist en ik kan me niet concentreren en ARGH.
Kan me nog herinneren dat ze bij Britain veel uit die kantlijnverhaaltjes vroegen....

Als je hulp nodig hebt mag je wel PMen, zal wel zien of ik je vraag kan beantwoorden.
Oud 20-01-2007, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 20-01-2007 @ 23:20 :
Kan me nog herinneren dat ze bij Britain veel uit die kantlijnverhaaltjes vroegen....

Als je hulp nodig hebt mag je wel PMen, zal wel zien of ik je vraag kan beantwoorden.
Cool, maar heb niet echt vragen. Behalve dan dat ik geen idee heb hoe ik alles ooit in mn hoofd krijg
Oud 20-01-2007, 22:51
Verwijderd
Ik ben ontzettend fit, en ik voel me goed.. en de film was ontzettend gaaf
Oud 20-01-2007, 22:55
Verwijderd
Zit al m'n posts op ljh te lezen van vorig jaar.
Er is zoveel veranderd..

Ik lees mezelf zeggen dat ik blij ben dat we nog een keer met de hele familie bij elkaar zijn, 'volgend jaar is mijn opa er waarschijnlijk niet meer bij'
Wel dus, en nog steeds denk ik vaak dat het misschien wel de laatste keer is met z'n allen, maar hij is er. Vorige week was hij jarig en ik heb zo van hem genoten, ik weet het niet, toch geef ik vreselijk veel om hem.

Ik lees mezelf zeggen dat ik vreselijk op zie tegen een etentje met mijn hele gezin, met m'n vader erbij. Nu is het regelmatig zo dat we met z'n allen zijn, we hebben sinterklaas zelfs met z'n zessen gevierd. En het gaat geweldig, ik weet niet of het stemmetje in me ooit nog weg gaat dat zegt dat het hypocriet is, maar, who cares, het voelt goed.

Ik lees mezelf zeggen dat ik helemaal verliefd ben op een jongen waarvan ik nu niet meer kan geloven dat ik verliefd op hem ben geweest, ik kan alleen nog maar dingen aan hem bedenken die totaal niet mijn ding, mijn type zijn. Het eerste wat ik elke keer denk als ik hem zie is 'wat een sukkel is het eigenlijk'

Eén ding is hetzelfde gebleven, ik lees mezelf herhaaldelijk zeggen dat ik hoop dat hij en ik vrienden blijven, dat het goed komt, dat we van elkaar houden, dat we toch niet zonder elkaar kunnen, dat we gewoon zoveel om elkaar geven dat we elkaar wel moeten blijven zien.
Dat voel ik nu ook. Weet je, het gaat nu misschien allemaal kut, of misschien gaat het niet eens kut maar ik voel me kut. Wie had dan verwacht dat ik me prima zou voelen na het verbreken van een drie jaar durende (jaja blabla) relatie? Het komt goed, we gunnen elkaar nu tijd en dat is goed, dat hebben we nodig, allebei. En na deze tijd, misschien een maand, misschien twee, misschien langer, komt het weer goed. En liever lang wachten op iets goeds dan korter op iets wat verkeerd gaat. Wij blijven vrienden, dat moet wel, daarvoor hebben we teveel van elkaar mee gemaakt en kennen we elkaar te goed.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 22:57.
Oud 20-01-2007, 22:58
Verwijderd
Ik heb nog nooit zo graag dood gewild. Misschien moet ik maar hulp gaan zoeken, zo kan het ook niet langer.
Oud 20-01-2007, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 20-01-2007 @ 23:58 :
Ik heb nog nooit zo graag dood gewild. Misschien moet ik maar hulp gaan zoeken, zo kan het ook niet langer.
Sterkte..

Ik heb zelf ook al tijden niet meer zo'n kutperiode gehad
Oud 20-01-2007, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 20-01-2007 @ 23:58 :
Dat lijkt me wel een plan, ja.
Oud 20-01-2007, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 21-01-2007 @ 00:13 :
Sterkte..
Dank je. Ik heb weleens eerder psychologische hulp gehad en dat werkte totaal niet, maar goed - ik moet toch wat hè.
Oud 20-01-2007, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 21-01-2007 @ 00:15 :
Dank je. Ik heb weleens eerder psychologische hulp gehad en dat werkte totaal niet, maar goed - ik moet toch wat hè.
Ik denk ook dat het verschilt per persoon of het werkt of niet..
Oud 20-01-2007, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 21-01-2007 @ 00:17 :
Ik denk ook dat het verschilt per persoon of het werkt of niet..
Ja, ik ben sowieso niet het type dat snel intieme geheimen deelt met iemand. En ik vertrouw mensen pas na lang.

Maar er zijn geen andere opties hè. Want ik wil graag een fijn leven.
Oud 20-01-2007, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 21-01-2007 @ 00:20 :
Ja, ik ben sowieso niet het type dat snel intieme geheimen deelt met iemand. En ik vertrouw mensen pas na lang.

Maar er zijn geen andere opties hè. Want ik wil graag een fijn leven.
Kan me ook voorstellen dat je wel een psych moet hebben met wie het echt klikt. Iemand kan best goed zijn in z'n werk en toch jou niet echt kunnen helpen omdat hij/zij niet echt iets toevoegt in jóuw leven. Beetje uitproberen, misschien?
Oud 20-01-2007, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 21-01-2007 @ 00:22 :
Kan me ook voorstellen dat je wel een psych moet hebben met wie het echt klikt. Iemand kan best goed zijn in z'n werk en toch jou niet echt kunnen helpen omdat hij/zij niet echt iets toevoegt in jóuw leven. Beetje uitproberen, misschien?
Hè leuk, tussen psychologen hoppen. Naja, ik ga maandag maar eens uitvogelen waar ik het beste naartoe kan gaan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten