Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2007, 12:02
Gatara
Gatara is offline
Een opmerkelijk interview kwam ik tegen. De Egyptenaar Al-Sayyid is van mening dat de nulmeridiaan over Mekka zou moeten lopen om eventuele verschillen uit te bannen. Hier is dat interview:

" Abd Al-Baset Al-Sayyid: When British colonialism or the British kingdom were in control, and it was “an empire on which the sun never sets,” it imposed Greenwich Mean Time. This creates two problems for the world. The first problem is that in Greenwich, the magnetic field of Earth is 8.5 degrees, whereas in Mecca the magnetic field is zero.

[...]

Interviewer: Before the break, we talked to Dr. Abd Al-Baset about the centrality of Mecca, and about the importance of measuring time according to the latitude of Mecca, and not according to the latitude of Greenwich... Why is it?

Abd Al-Baset Al-Sayyid: It has been proven that there is a certain discrepancy if we calculate it according to Greenwich. This discrepancy has been estimated as 8.5 minutes between the northern and southern hemispheres.

Interviewer: How much?

Abd Al-Baset Al-Sayyid: 8.5 minutes. Air traffice cannot be organized this way. They are aware of this, and so they try to change it.

Interviewer: Really?

Abd Al-Baset Al-Sayyid: Yes. If they calculated time according to Mecca, it would be the same in the northern and southern hemispheres.

Interviewer: Surely they know this...

Abd Al-Baset Al-Sayyid: Yes, but we have to work on these things. We must declare this, and we must convene a large conference with them, and tell them that time must be calculated according to Mecca.

Interviewer: What other benefits are there to calculating time according to Mecca?

Abd Al-Baset Al-Sayyid: If you calculate time according to Mecca, those 8.5 minutes... The magnetic field of Earth, for example... What I say is that there are people at the North Pole and the South Pole who cannot come here in multitudes.

Abd Al-Baset Al-Sayyid: This is because the magnetic force is concentrated there, which affects people’s blood and the biological movement of life. It has been proven that if magnetism, anywhere, exceeds 1,000 gauss, which equals one tenth of a tesla, it affects the ability of the hemoglobin in the blood to carry oxygen to the body’s tissues, the ability of the blood to carry oxygen to the tissues.

Interviewer: In other words, the ability to live...

Abd Al-Baset Al-Sayyid: Yes, to live... This means is that when you are in Mecca, the ability of the blood to carry oxygen to the tissues is greater than anywhere else in the world.

Interviewer: That’s why, when people travel to Mecca, they return full of energy.

Abd Al-Baset Al-Sayyid: In Mecca, you don’t exert any effort. That’s why you may see an old man, who cannot walk, or who walks with crutches, and even though it gets very crowded around the Ka’ba, he is filled with great strength, and he circles the Ka’ba. You do not exert any effort, and you are filled with energy, because you are in a place in which there is no magnetic force.

[...]

Anybody who studies human chemistry knows that all circulation in the human body is to the right. All the components are called “dextro-rotatary,” which means circulating to the right. They call it dextro-rotatory, which means circulating to the right. When I’m circulating [the Ka’ba] from right to left, anti-clockwise, I increase my body’s circulation, and consequently I am filled with energy.

Interviewer: I get filled with energy too?

Abd Al-Baset Al-Sayyid: Yes, because the right-to-left circulation in my body increases."
http://memritv.org/search.asp?ACT=S9&P1=1349

Kan deze meneer al-Sayyid gelijk hebben? Zoja, is het dan aan te raden om het te veranderen?
Oud 13-01-2007, 12:41
perfectme
perfectme is offline
Ik heb iets vergelijkbaars al eerder gelezen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 13:16
T_ID
T_ID is offline
Puur het feit dat hij van alle plaatsen op de wereld verwijst naar Mekka maakt het al lachwekkend.

Ik heb dan ook grote twijfels bij zijn verhaal over magnetische velden. Mensen die ergens niet kunnen leven vanwege magnetische velden. Hilarisch, wat een onzin.

Mensen gaan dood vanwege een aantal zaken in hun leefmilieu, dat zijn zuurstofgebrek, ruimtegebrek (als in: rotsblok op je harsens), voedselgebrek, watergebrek, maar absoluut geen gebrek aan magnetisme.

Laat staan dat dat hele lulverhaal iets met tijd te maken heeft.
Oud 13-01-2007, 13:22
NuSuN
NuSuN is offline
Als ze het zouden verplaatsen zou de nulmeridiaan te veel in aanraking komen met geloof dit zou de neutrale positie van tijd kunnen schaden.
Oud 13-01-2007, 14:13
REIE
REIE is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2007 @ 13:02 :

Abd Al-Baset Al-Sayyid: It has been proven that there is a certain discrepancy if we calculate it according to Greenwich. This discrepancy has been estimated as 8.5 minutes between the northern and southern hemispheres.

Interviewer: How much?

Abd Al-Baset Al-Sayyid: 8.5 minutes. Air traffice cannot be organized this way. They are aware of this, and so they try to change it.

Abd Al-Baset Al-Sayyid: Yes. If they calculated time according to Mecca, it would be the same in the northern and southern hemispheres.
Enerzijds:

Anderzijds, als het zuidelijk halfrond qua zonnestand feitelijk gezien 8 en een halve minuut verloopt, dan zijn de meridianen getrokken van de aardas.
Oud 13-01-2007, 16:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
REIE schreef op 13-01-2007 @ 15:13 :
Enerzijds:
[afbeelding]

Anderzijds, als het zuidelijk halfrond qua zonnestand feitelijk gezien 8 en een halve minuut verloopt, dan zijn de meridianen getrokken van de aardas.
Ik volg je hier niet.

Buiten dat rare magnetisme verhaal om, vraag ik mij af of het inderdaad zo is met die 8,5 minuut.
Oud 13-01-2007, 17:15
mepsteen
mepsteen is offline
doen ze toch niet.

de noordpool van de aarde is magnetisch gezien een zuidpool.

dit soort wijzingen worden niet ingevoerd puur vanwege alle moeite/herdrukken ect die er moeten komen.

daarnaast vind ik het pure bullshit.
Oud 13-01-2007, 18:19
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 13-01-2007 @ 18:15 :
doen ze toch niet.

de noordpool van de aarde is magnetisch gezien een zuidpool.

dit soort wijzingen worden niet ingevoerd puur vanwege alle moeite/herdrukken ect die er moeten komen.

daarnaast vind ik het pure bullshit.
helemaal mee eens!!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:38
Verwijderd
Haha, wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:24
Engadin
Engadin is offline
Ze zouden eerder wat moeten doen aan rare landen die in een tijdzone zitten die niet aansluibij hun geografische ligging.
Oud 15-01-2007, 18:18
mepsteen
mepsteen is offline
... hij beweert dat op het noordelijk en op het zuidelijk halfrond het bloed een andere kant op word gepomp.

hier is maar 1 goed woord voor : Nekschot.
Oud 16-01-2007, 18:59
Wintersale
Wintersale is offline
Die man heeft het niet helemaal begrepen, wilt hij waarschijnlijk ook niet. Het aardmagnetisch veld heeft weinig directe verbanden met de indeling in tijdzones.

Om even de ergelijke fouten en halve waarheden die ik erin heb herkend recht te zetten:

1. Ja, de indeling van tijdzones zorgt ervoor dat het op de meeste plekken niet de echte zonnetijd is. Denk bijvoorbeeld maar aan Amsterdam en Berlijn. Deze steden liggen op haast exact dezelfde hoogte (ca. 52.5 NB). Dat betekent dat zonsopgang op deze twee plaatsen in feite even laat zou moeten gebeuren. Maar omdat Nederland en Duitsland allebei de uniforme Centraal-Europese Tijd aanhouden klopt het geen van beide. Als de klok 7:00 aangeeft is het in Nederland eigenlijk pas ongeveer 6:20. Dichter bij de Engelse tijd dus. Maar we vonden het wel zo gemakkelijk dat ze tijd gelijk blijft als we de grens over gaan ( nou ja, eigenlijk vonden de Nazi's dat in 1940). We hebben er ook alleen maar voordeel van.

In Mekka is de afwijking met 8,5 minuten eigenlijk nog vrij klein. Maar Saudi-Arabië heeft een nogal afwijkende kloktraditie, ze hechten er zeker voor ceremoniële gebeurtenissen nogal aan. De klok wordt gelijk gezet op de zonsopgang, dan is het 6 uur als ik het me goed herinner.

Zo zit het dus echt. Dat van het luchtverkeer is de grootste flauwekul.
Oud 16-01-2007, 19:04
Wintersale
Wintersale is offline
2. Het magnetisch veld van de aarde heeft een flux van ongeveer 10−5 tesla (0,00001 tesla). Komt niet in de buurt van die zogenaamd gevaarlijke 0,1 tesla.

Als je thuis een stereo-installatie hebt met flinke luidsprekers, dan heb je enkele magneten met een flux van ongeveer 1 tesla. Gefeliciteerd! Volgens deze geleerde een gevaarlijk wapen (ja, als je de magneet naar iemands hoofd gooit misschien). Een MRI-scan is trouwens wel behoorlijk sterk met zo'n 20 tesla. Maar niet schadelijk voor de gezondheid.
Oud 16-01-2007, 19:15
Wintersale
Wintersale is offline
3. Het is wel waar dat in Mekka, en alle plaatsen dichtbij de evenaar, het aardmagnetisch veld minder sterk is dan in Londen. Maar zeker geen nul. De laagste waarden voor het magnetisch veld vind je in Groenland, Tasmanië en Madagascar, niet in Mekka.
Oud 16-01-2007, 22:43
ILUsion
ILUsion is offline
Sowieso is het onzin, ik zie ten eerste niet wat magnetisme op de tijd te zien heeft (nu ben ik ook geen expert in relativiteitstheorie, maar de formules die de tijd transformeren hebben voor zover ik er ken geen enkele compensatie voor magnetisme).

Wat uitmaakt is inderdaad de breedteligging van een locatie, als je exact overal de tijd zou willen ijken op zonsopgang of enige zongerelateerde positie, moet je voor elke plaats op aarde een correctie uitvoeren. Dit heeft niets met Mekka of Londen te zien. In België alleen al zou je ongeveer een half uur kunnen verdelen op de kaart.

Verder is het ook praktisch niet haalbaar: stel je zou het nulpunt verplaatsen, dan moet je zovele dingen aanpassen, terwijl dat heel wat apparaten daarop niet voorzien zijn en ook niet meer op voorzien kunnen worden, lijkt me (satellieten bijvoorbeeld, ik zie ze daar niet zo maar eventjes de nieuwe tijdzones op aanpassen, oude apparaten evenmin), dan kom je voor de keuze: vervangen (duur) of met 2 standaarden meten en krijg je dus nog meer ambiguïteit dan je nu al zou kunnen krijgen: "0 u volgens de mean time", maar is dat dan Mekka of Londen?

Totaal zinloos.

Zouden ze volgens hem ook de relativiteit moeten afschaffen, omdat je daar ook compensatiefactoren gaat inrekenen?

En wat begint hij daar te zeveren over rechtsdraaiend? Het is wel zo dat veel organische stoffen zogenaamd rechtsdraaiend zijn, maar dat heeft voor zover ik weet enkel te maken met de polarisatie van het licht als je het door die stoffen stuurt. Stel, je bloed zou inderdaad rechtscirculerend zijn en hij heeft gelijk dat je als je rechts draait rond Mekka, wat zou er dan gebeuren als je wel rechtsdraait rond Mekka maar niet vooruit loopt maar achterwaarts je passen zet? Volgens mij zou je dan dat effect te niet doen terwijl volgens zijn theorie je toch effect zou moeten hebben.

De enige reden waarom mensen in Mekka zich zo goed voelen is omdat dat vooral moslims zijn, die gaan speciaal naar daar omdat dat bij hun religie zo hoort. Als christenen op bedevaart naar Lourdes/Santiago/... gaan, voelen ze zich ook goed omdat ze dat voor hun godsdienst doen.
Oud 17-01-2007, 12:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wintersale schreef op 16-01-2007 @ 20:15 :
3. Het is wel waar dat in Mekka, en alle plaatsen dichtbij de evenaar, het aardmagnetisch veld minder sterk is dan in Londen. Maar zeker geen nul. De laagste waarden voor het magnetisch veld vind je in Groenland, Tasmanië en Madagascar, niet in Mekka.
Een aardmagnetisch veld van nul... Hmm, zou in moeten houden dat er in Mekka geen zwaartekracht is.
Oud 17-01-2007, 12:59
Wintersale
Wintersale is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-01-2007 @ 13:24 :
Een aardmagnetisch veld van nul... Hmm, zou in moeten houden dat er in Mekka geen zwaartekracht is.
Nee hoor, dat is weer iets anders.
Oud 17-01-2007, 17:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wintersale schreef op 17-01-2007 @ 13:59 :
Nee hoor, dat is weer iets anders.
Klopt ook weer, dat was dan weer zwaartekracht.

Maar ja, dit is op zich rijp voor een slotje denk ik. Gewoon de zoveelste islamitische 'wetenschapper' met een zogenaamde theorie.
Oud 17-01-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-01-2007 @ 18:31 :
Klopt ook weer, dat was dan weer zwaartekracht.

Maar ja, dit is op zich rijp voor een slotje denk ik. Gewoon de zoveelste islamitische 'wetenschapper' met een zogenaamde theorie.
Hoewel ook ik denk dat een zinnige discussie hier niet meer echt op gang gaat komen, hou ik hem toch nog heel eventjes open (ik heb nog wat hoop ).
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 09:14
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-01-2007 @ 13:24 :
Nee, magnetische velden worden veroorzaakt door bewegende ladingen (t.o.v. een arbitrair referentiekader), heeft niet zo veel met zwaartekracht te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 15:19
mepsteen
mepsteen is offline
huh, dit word een "bash the muslim " topic
Oud 18-01-2007, 15:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 18-01-2007 @ 16:19 :
huh, dit word een "bash the muslim " topic
Eerder "maak de 'wetenschappelijke wonderen' van islamitische pseudowetenschappers belachelijk".

Belachelijk eigenlijk waarom dat soort mensen proberen alle feiten en de hele geschiedenis te herschrijven zoals het voor hun religie het beste uitkomt.
Oud 18-01-2007, 16:05
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Wintersale schreef op 16-01-2007 @ 19:59 :
Die man heeft het niet helemaal begrepen, wilt hij Maar we vonden het wel zo gemakkelijk dat ze tijd gelijk blijft als we de grens over gaan ( nou ja, eigenlijk vonden de Nazi's dat in 1940).
Om preciezer te zijn, de Duitsers hadden al zomertijd, en daarom moest de klok worden aangepast.
Oud 18-01-2007, 16:06
Wintersale
Wintersale is offline
Citaat:
McCaine schreef op 18-01-2007 @ 17:05 :
Om preciezer te zijn, de Duitsers hadden al zomertijd, en daarom moest de klok worden aangepast.
Nee, dat was in de eerste plaats omdat Nederland nog de Utrechtse tijd hanteerde in plaats van GMT+1.
Oud 18-01-2007, 17:58
perfectme
perfectme is offline
Laten we niet vergeten dat zij de aanzet hebben gegeven voor veel hedendaagse wetenschappelijke disciplines
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2007, 18:04
Wintersale
Wintersale is offline
Ik geloof niet dat dit een echt interview met een echte wetenschapper is. Niemand met een universitaire opleiding in de natuurwetenschappen, hoe slecht ook, verzint dit. Abd Al-Baset Al-Sayyid is waarschijnlijk een verveeld 14-jarig jochie, maar dat is natuurlijk speculatie mijnerzijds.
Oud 18-01-2007, 18:23
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Wintersale schreef op 18-01-2007 @ 19:04 :
Ik geloof niet dat dit een echt interview met een echte wetenschapper is. Niemand met een universitaire opleiding in de natuurwetenschappen, hoe slecht ook, verzint dit. Abd Al-Baset Al-Sayyid is waarschijnlijk een verveeld 14-jarig jochie, maar dat is natuurlijk speculatie mijnerzijds.
geestelijk wel ja.
Oud 18-01-2007, 20:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Abd Al-Baset Al-Sayyid is waarschijnlijk een verveeld 14-jarig jochie, maar dat is natuurlijk speculatie mijnerzijds.
Instant nakijken, trek de naam door google.

Men vinde:
http://forum.geocaching.nl/lofiversi...php/t8009.html
Openingszin over het interview: "Zo af en toe spring ik uit mijn professorale vel en.."

http://www.badastronomy.com/bablog/2...ecca-lecca-hi/
Phil Plait, Sonoma State University, faculteiten natuurkunde en astronomie, aan het woord:
"So what we have here is a middle-eastern version of the young Earth creationist, someone who has the incredible ability to totally ignore every single fact and observation about reality, and instead substitute them with fantasy based on something in an ancient book written before we understood germs and electricity."

Wat daar onder kwam was nog een tig aantal sites waar 's mans idee afgekraakt werd.
Oud 18-01-2007, 21:17
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-01-2007 @ 21:18 :
"So what we have here is a middle-eastern version of the young Earth creationist, someone who has the incredible ability to totally ignore every single fact and observation about reality, and instead substitute them with fantasy based on something in an ancient book written before we understood germs and electricity."
deze opmerking zou zo uit jouw mond kunnen komen T_ID
Oud 18-01-2007, 21:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 18-01-2007 @ 22:17 :
deze opmerking zou zo uit jouw mond kunnen komen T_ID
De blog verdween dan ook subiet onder mijn favorietenlijst.
Oud 18-01-2007, 21:50
Wintersale
Wintersale is offline
Ik vond dat wat mepsteen quootte ook wel een hele mooie opmerking ja.
Oud 18-01-2007, 22:01
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 18-01-2007 @ 18:58 :
Laten we niet vergeten dat zij de aanzet hebben gegeven voor veel hedendaagse wetenschappelijke disciplines
Ja dat zal best. De Grieken hebben de basis gelegd voor de wetenschap, maar waren als wetenschappers compleet waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 22:12
Wintersale
Wintersale is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-01-2007 @ 23:01 :
Ja dat zal best. De Grieken hebben de basis gelegd voor de wetenschap, maar waren als wetenschappers compleet waardeloos.
Mwa.

Kun je van Avicenna en Al-Khwarizmi niet zeggen igg. Maar dit dwaalt af.
Oud 19-01-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Wintersale schreef op 18-01-2007 @ 23:12 :
Mwa.

Kun je van Avicenna en Al-Khwarizmi niet zeggen igg. Maar dit dwaalt af.
Ik zou pas van moderne ('echte') wetenschap spreken in de periode Manhattan Project - heden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 15:36
Wintersale
Wintersale is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-01-2007 @ 14:29 :
Ik zou pas van moderne ('echte') wetenschap spreken in de periode Manhattan Project - heden.

Helemaal niet mee eens. Misschien een idee voor een ander topic
Oud 20-01-2007, 18:16
juno
juno is offline
Ze doen ook alles om maar de bevestiging te krijgen hoe geweldig dat geloof wel niet is.

Als hun heilige plaats namelijk het middelpunt van de tijdmeting kan zijn, dan is dat toch een teken van God dat dit geloof het enig ware uitverkoren geloof is.

Maar dan moeten ze nog wel even de rest van de wereld meekrijgen. Vraag me af hoe ze dat voor elkaar willen krijgen. Zouden ze daarvoor de oliekraan dichtdraaien of nog een paar vliegtuigen in een flatgebouw laten vliegen? Of gaan ze gewoon net zo lang drammen als een verwende kleuter tot ze hun zin krijgen?

Wat moet er bij die mensen een frustratie zitten zeg. Pff.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 18:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wintersale schreef op 19-01-2007 @ 16:36 :
Misschien een idee voor een ander topic
Ach, kaap het topic gewoon. Na het torpederen van de in de TS post geïnterviewde was er toch al geen discussiewaarde meer.

Ik denk overigens dat je pas kunt spreken van echte wetenschappers bij geleerden die zonder van tevoren dingen echt vast te leggen betrouwbare experimenten uitvoerden om daarmee nieuwe kennis te verwerven. Je komt dan uit bij mensen als Semmelweis en Pasteur uit. Dat waren de eersten die puur op basis van experimenten vage speculaties verwierpen. Zeker Semmelweis werd gehinderd door de staat van de techniek en de omstandigheden, maar de manier waarop hij bijvoorbeeld de veronderstelling dat kraamvrouwenkoorts lag aan jaargetijden verwierp op basis van sterftestatistieken die tegenover de veronderstelling relevantie hadden is wel de onderzoeksmanier waarop de wetenschap werkt.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:46
perfectme
perfectme is offline
Inductie is zeker niet de enige weg in de wetenschap
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 23:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perfectme schreef op 20-01-2007 @ 23:46 :
Inductie is zeker niet de enige weg in de wetenschap
Klopt, deductie kan ook.
Oud 21-01-2007, 02:02
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-01-2007 @ 23:01 :
Dat hangt van je norm af. Aristoteles is al een tamelijk competente wetenschapper, maar zou nu natuurlijk niet meer mee kunnen doen (met dezelfde visie).
Oud 21-01-2007, 12:55
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 21-01-2007 @ 03:02 :
Dat hangt van je norm af. Aristoteles is al een tamelijk competente wetenschapper, maar zou nu natuurlijk niet meer mee kunnen doen (met dezelfde visie).
Ach, Aristoteles haalde zijn ideeën toch ook gewoon uit z'n aars.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 13:30
Verwijderd
ik kom niet veel verder dan: wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 16:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Engadin schreef op 14-01-2007 @ 21:24 :
Ze zouden eerder wat moeten doen aan rare landen die in een tijdzone zitten die niet aansluibij hun geografische ligging.
Maar hangt die gekke tijdzones i.v.m. geografische ligging niet af van de economische dan wel politieke afhankelijkheid van gebied A met gebied B?

Een andere reden voor dit vreemde fenomeen zou ik niet zo 1-2-3 kunnen bedenken, anders.
Oud 22-01-2007, 16:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wintersale schreef op 16-01-2007 @ 19:59 :
D
In Mekka is de afwijking met 8,5 minuten eigenlijk nog vrij klein. Maar Saudi-Arabië heeft een nogal afwijkende kloktraditie, ze hechten er zeker voor ceremoniële gebeurtenissen nogal aan. De klok wordt gelijk gezet op de zonsopgang, dan is het 6 uur als ik het me goed herinner.
Dus in principe gaat de zon iedere dag op om 6 uur in Mekka (omdat men de klok afstelt op zonsopgang)?
Oud 22-01-2007, 16:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zou dit m zijn?
http://www.nrc.sci.eg/nrcweb1/staff_...AFF_ID=1471970

Het vervelende van o.a. Arabisch naar Latijns schrift is de verschillende mogelijkheden van hoe je de naam schrijft

Als hij bovenstaande figuur is, dan blijkt hier in ieder geval uit dat het geen natuurwetenschapper is, maar iets doet met medicinale planten.
Oud 22-01-2007, 17:27
Wintersale
Wintersale is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2007 @ 17:47 :
Dus in principe gaat de zon iedere dag op om 6 uur in Mekka (omdat men de klok afstelt op zonsopgang)?
Ik heb het niet meer opgezocht, maar dat is wel wat ik bedoelde en herinner ja

Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2007 @ 17:57 :
Zou dit m zijn?
http://www.nrc.sci.eg/nrcweb1/staff_...AFF_ID=1471970

Het vervelende van o.a. Arabisch naar Latijns schrift is de verschillende mogelijkheden van hoe je de naam schrijft

Als hij bovenstaande figuur is, dan blijkt hier in ieder geval uit dat het geen natuurwetenschapper is, maar iets doet met medicinale planten.
Mja, transliteratie is a bitch. Ik zou het niet durven zeggen.
Oud 22-01-2007, 19:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2007 @ 17:57 :
Zou dit m zijn?
Yep, ik vond de referenties op andere sites en nergens een andere schrijfwijze of iemand met een vergelijkbare naam bij dat onderzoekscentrum.
Een veredelde tuinman die zich voordoet als professor. Valse credentials komen dan ook bijna standaard bij 'wetenschappers' die pogen allerlei theoriën uit geloven te 'bewijzen'.

Laatst gewijzigd op 22-01-2007 om 19:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten