Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2007, 22:25
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Alleen Heerenveen is gezond las ik ooit toen ik me er in de verdiepte (in de tijd dat Twente op het randje balanceerde), vergis je ook niet in de schulden van de 3 topclubs. En AZ mag er nu financieel wel heel fleurig opstaan maar ze zijn alles behalve onafhankelijk. Die zogenaamde suikeroompjes zijn meestal niets meer dan een mantel over een beroerde financiele situatie. Vallen ze weg dan wordt het heel lastig voor een club om er nog op een goede manier uit te komen. Twente had destijds het geluk een schikking te kunnen treffen met de gemeente, belastingdienst en 3,5 miljoen voor Collins John (wat een toptransfer ^^) maar het wachten is tot er een club echt aan onder door gaat.
Oud 09-01-2007, 00:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik wil wel even reageren, ik verzeker jullie dat ik de situatie bij NEC (ook bestuurlijk) uitstekend ken en zeer goed op de hoogte ben van eventuele problemen op financieel gebied.

Alle clubs hebben schulden. Ik ben overigens verrast door dit nieuws. Niet dat ik niet wist dat NEC schulden had, maar de heisa eromheen verbaast me. NEC heeft in 2004-2005 een slecht jaar gedraaid. Logisch, de resultaten vielen enorm tegen en sponsoren draaiden de geldkraan langzaam dicht, waardoor dure spelers (Niedzielan, Barreto, Denneboom, Boutahar) moeilijk betaalbaar waren en ook niet verkocht konden worden. Afgelopen jaar is een uitstekend jaar gedraaid, maar viel het uiteindelijke resultaat door de tiende plek flink tegen. Dat heeft geld gekost, maar de begroting was sluitend en berekend op een plek in het rechterrijtje. Daardoor was het resultaat zelfs ruim positief. Dit seizoen ziet het er ook naar uit dat het resultaat ruim positief gaat zijn.

Nogmaals, ik snap de heisa niet helemaal en het is onzin dat NEC nu specifiek onder curatele is gesteld. Categorie één is inderdaad de harde waarheid, maar NEC komt slechts marginaal in die categorie terecht. NEC komt gewoon op basis van het vorig seizoen en het huidige seizoen weer terecht in Categorie twee, zéker als de huidige resultaten doorzetten.

Nogmaals, 2004-2005 is een slecht jaar geweest voor de club, maar dit betekent nog niet dat we nu enig risico lopen. Je mag dit van me aannemen, want ik ben zéér bekend met de financiële situatie van de club. Hans van Delft laat zich hier trouwens wel érg kennen. Boekhoorn was zíjn paradepaardje en nu schuift hij ineens alle schuld op hem weg met een zeer lage uitspraak. Ik hoop dat de context anders was, ander zal ik hem zéker aanspreken in mijn volgende column. Dat kun je simpelweg niet maken.
Oud 09-01-2007, 00:48
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 08-01-2007 @ 23:11 :
Ik hoop voor GMB dat hij niet met een paar duizend man voor het stadhuis van Nijmegen mag gaan staan..
Nou, aangezien ik in Delft woon, wordt dat deze week sowieso moeilijk, maar ik zal met spoed actie ondernemen tegen deze absurde berichtgeving.
Oud 09-01-2007, 09:15
Verwijderd
Zoals ik al dacht: storm in een glas water dus.

En ach, "Heerenveen als enige gezond". Ik heb wel eens gelezen dat Van der Velde er zelf ook veel geld bijstak, weet niet in hoeverre dat waar is. Maar dat de topclubs grote schulden hebben is niet zo'n ramp, zij zullen dit op de lange termijn altijd wel kunnen oplossen, daarvoor zijn het grote clubs. Het zal dan wel ten koste van de resultaten gaan, zie Feyenoord.
Oud 09-01-2007, 10:55
Gimme more beer
Nou ja, neem AZ. Verschrikkelijk veel schulden, maar de kans dat Scheringa zich plotsklaps terugtrekt is natuurlijk wel overwegend klein, dus wegen die schulden lang niet zo zwaar als de huidige situatie bij NEC. Maar ik ben ervan overtuigd dat de jongens met veel geld (Boekhoorn en Hendriks) genoeg hart voor NEC hebben, dat als het ooit wél mocht misgaan, ze zullen bijspringen.

De verkoop van de stadionnaam was natuurlijk al een stille indicatie. Dat past totaal niet bij de club, maar het moest gewoon.
Oud 09-01-2007, 12:44
Strever
Strever is offline

Die polo staat hem goed Nu de rest nog
Oud 09-01-2007, 13:41
Verwijderd
Gaaf hoedje heeft die kerel die een foto maakt
Oud 09-01-2007, 18:30
Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-01-2007 @ 10:15 :
Zoals ik al dacht: storm in een glas water dus.

En ach, "Heerenveen als enige gezond". Ik heb wel eens gelezen dat Van der Velde er zelf ook veel geld bijstak, weet niet in hoeverre dat waar is. Maar dat de topclubs grote schulden hebben is niet zo'n ramp, zij zullen dit op de lange termijn altijd wel kunnen oplossen, daarvoor zijn het grote clubs. Het zal dan wel ten koste van de resultaten gaan, zie Feyenoord.
Van der Velde kreeg bij Heerenveen zelfs geen salaris, hij heeft op persoonlijke titel dan ook geen geld in Heerenveen gestoken. Het zou overigens best kunnen dat zijn bedrijf sponsor is van Heerenveen, maar ik zie niet in wat daar mis mee is.
Oud 09-01-2007, 18:46
Verwijderd
Citaat:
spelVout schreef op 09-01-2007 @ 19:30 :
Van der Velde kreeg bij Heerenveen zelfs geen salaris, hij heeft op persoonlijke titel dan ook geen geld in Heerenveen gestoken. Het zou overigens best kunnen dat zijn bedrijf sponsor is van Heerenveen, maar ik zie niet in wat daar mis mee is.
Ik weet het ook echt niet hoor, maar Johan Derksen wekte wel eens die indruk, zonder echt op de zaak in te gaan.

Ik vind met beide gevallen, zowel op eigen titel als met zijn bedrijf, weinig mis, het was ook geen aanval tegen Heerenveen ofzo. Ik wilde slechts betogen dat de financiële situatie van zo'n beetje alle clubs onduidelijk is.
Oud 09-01-2007, 18:57
Spelvout
Spelvout is offline
Johan Derksen en Riemer hadden geloof ik een beetje een haat liefde verhouding
Oud 10-01-2007, 19:51
Gimme more beer
Het is wel aandoenlijk om te zien hoe hard de VI probeert haar hachje te redden. Het artikel is echter beneden alle peil.
Oud 11-01-2007, 14:22
Verwijderd
Ik gooi het hier maar neer omdat het aansluit op bovenstaande discussie:

KNVB vindt situatie RBC Roosendaal zorgelijk

11/1/2007 11:31

De KNVB heeft RBC Roosendaal op de vingers getikt. De koploper van de Jupiler League staat onder verscherpt toezicht omdat het de club financieel slecht vergaat.
RBC-directeur Manfred Laros legt in BN De Stem wat de stand van zaken is. 'Zit je bij de bond in categorie drie, dan ben je buitengewoon gezond, in twee ben je veilig, in één is de situatie zorgelijk. Wij zijn teruggezet van twee naar één.'

Vorig seizoen had RBC een tekort van zestigduizend euro, deze jaargang dreigen de Brabanders zelfs vier ton in de min te komen. De club moet snel met een overtuigend plan van aanpak komen waarin zij aangeeft hoe zij uit de geldproblemen denkt te komen.

'We moeten dit seizoen nog vier ton binnenhalen en ik heb grote twijfels of dat gaat lukken', benadrukte Laros de penibele toestand.

Spelers verkopen is niet direct de bedoeling, omdat RBC wil promoveren naar de Eredivisie. Een constructie met geldschieters die een deel van de opbrengsten van transfers in de toekomst krijgen, zou wél uitkomst kunnen bieden. 'Zo kunnen we al iets verdienen aan het feit dat we nu een goede selectie hebben.'

Ook leningen bij derden zouden kunnen helpen, al is dat kortetermijnpolitiek. 'Voor de langere termijn zijn structurele maatregelen nodig om de club financieel stabieler te maken. Dat kan alleen door uitbreiding van het stadion.'

-------

Tsja, ik snap sowieso al niet waar RBC dat geld vandaan haalt, de club heeft nauwelijks een achterban. Maar het gaat hier om enkele tonnen, dus zo erg is het allemaal niet, promotie moet al veel goedmaken, al zal er niet veel geld zijn om een eredivisieteam bij elkaar te kopen.
Oud 11-01-2007, 14:30
Escapism
Escapism is offline
is er ergens een overzicht te vinden van welke clubs in welke categorie staan?
Oud 12-01-2007, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 11-01-2007 @ 15:30 :
is er ergens een overzicht te vinden van welke clubs in welke categorie staan?
Helaas niet, het is in principe geheim, al lekt het meestal wel naar buiten als een club in categorie I staat.

In de eredivisie schijnen alleen NEC en Feyenoord in categorie I te vallen, maar heel zeker is dat niet.
Oud 12-01-2007, 13:34
Verwijderd
Oh ja, ik lees net een interview met Sepp Blatter waarin hij zegt zich "meer voetballer dan bestuurder" te voelen
Oud 12-01-2007, 14:00
Fides
Fides is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-01-2007 @ 14:34 :
Oh ja, ik lees net een interview met Sepp Blatter waarin hij zegt zich "meer voetballer dan bestuurder" te voelen
Ah..dat verklaart dat hij damesvoetballers in strakke kleding wilde zien voetballen.
Oud 12-01-2007, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 12-01-2007 @ 15:00 :
Ah..dat verklaart dat hij damesvoetballers in strakke kleding wilde zien voetballen.
Blatter is gewoon een wanker.
Oud 14-01-2007, 17:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
0-2

Het seizoen gaat lekker voor de mooiste club van Nederland
Oud 21-01-2007, 12:32
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Gigantisch leuk die Play-offs.

Feyenoord, Az en Ajax spelen gewoon een half jaar voor niets.

Laatst gewijzigd op 21-01-2007 om 12:49.
Oud 21-01-2007, 14:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Vandaag Feyenoord simpelweg vernederd, wat een slappe instelling hebben die gasten zeg. NAC won vrijwel elk duel. NAC heeft ook wel het nodige geluk gehad maar dat dwing je ook af denk ik.

Heerlijk
Oud 21-01-2007, 14:28
mr sockey
mr sockey is offline
klinkt logisch dat feyenoord heeft verloren.
zo'n gestoorde uitspraak van de uefa, verpest de spirit als ik weet niet wat.
dan kan zelfs een amateurploegje als nac het van feyenoord winnen
Oud 21-01-2007, 14:42
one.
one. is offline
Gast, NAC speelde gewoon veel beter dan Feyenoord. En Feyenoord speelde kut.
Oud 21-01-2007, 14:48
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
mr sockey schreef op 21-01-2007 @ 15:28 :
Nac ligt maar 7 punten achter ofzo hoor
Oud 21-01-2007, 14:50
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
kalinho schreef op 21-01-2007 @ 15:48 :
Nac ligt maar 7 punten achter ofzo hoor
NAC niet Nac
Oud 21-01-2007, 15:17
Strever
Strever is offline
hahahaha lekker voor FEYENOORD, hoppa
Oud 21-01-2007, 15:20
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 21-01-2007 @ 15:50 :
NAC niet Nac
N.A.C
Oud 21-01-2007, 15:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
you get the point
Oud 21-01-2007, 16:02
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
mr sockey schreef op 21-01-2007 @ 15:28 :
ach, je kan net zo goed zeggen dat je verwacht dat feyenoord goed zou spelen omdat ze het 'wij tegen de wereld' team gevoel hadden..

ik vind dat zulke loze redeneringen.
Oud 21-01-2007, 17:07
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Wat een onzin dat Feyenoord slecht zou spelen vanwege de zaken afgelopen week, als dat zo is dan spelers een verkeerde mentaliteit en is de coach incapabel. Als je op het veld staat dan ben je 200% gefocust op de wedstrijd en denk je niet na over hoe vervelend het is dat je geen UEFA-cup mag spelen.
Oud 22-01-2007, 08:37
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ik vind het jammer dat Pi-Air wordt uitgekost door een deel van de NAC aanhang. Ik weet dat hij kut was toen hij terugkwam en dat Feyenoord niet populair is bij veel Naccers. Maar ik vind van Hooijdonk toch een grote speler uit de NAC-historie.

Hoe denken jullie daarover?
Oud 22-01-2007, 09:37
Verwijderd
Wat je zelf al zegt, beetje jammer.

Feyenoord wilde toch in 2008 de titel halen vanwege honderdjarig bestaan? Waar blijft dan die miljardair die een team koopt?
Oud 22-01-2007, 10:44
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik vind het logisch, ik floot zelf ook mee. Als je "NAC is mijn laatste club, wat er ook gebeurt" zegt en vervolgens een zinkend schip verlaat om naar de club te gaan die als aartsvijand beschouwt wordt op het gebied van supporters dan ben je heel erg laf.
Oud 22-01-2007, 11:01
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 22-01-2007 @ 11:44 :
Ik vind het logisch, ik floot zelf ook mee. Als je "NAC is mijn laatste club, wat er ook gebeurt" zegt en vervolgens een zinkend schip verlaat om naar de club te gaan die als aartsvijand beschouwt wordt op het gebied van supporters dan ben je heel erg laf.
Dat vind ik wat kort door de bocht, het werkte overduidelijk niet tussen Van Hooijdonk en NAC, dan moet je als kerels uit elkaar kunnen gaan. Bovendien is Feyenoord dan wel de aartsvijand, maar het is ook bekend dat Pierre wel degelijk een zwak heeft voor die club, en er eerder met veel succes gespeeld heeft.

Maar goed, ik ben geen NAC-supporter, dus dit is allemaal gemakkelijk praten.
Oud 22-01-2007, 12:35
Verwijderd
22 januari 2007
Oproep aan alle NAC supporters

Na nog maar net te zijn bijgekomen van het orgastische gevoel van de prachtige overwinning op de droeftoeters hebben wij van De Rat besloten ze nog een schopje na te geven.

Wat willen we gaan doen. Iedereen die er zin in heeft mag vandaag met het volgende nummer bellen: 010-2926888 (Algemene zaken Feyenoord) en stel een hele simpele vraag, namelijk wat Feyenoord gisteren heeft gedaan. En of er nog kaarten te verkrijgen zijn voor de uefacup wedstrijd tegen Tottenham Hotspur. We hopen natuurlijk dat er veel gebeld gaat worden en dat die gasten in dordt-noord helemaal gek van ons worden.
Bron: DeRat

Dat is toch lekker

En om op dat verhaal over Pierre te reageren. Het gaat erom dat hij heeft gezegd dat hij weggaat bij NAC, omdat hij niet op de bank wil zitten, dus gaat hij naar Feyenoord.. (aartsvijand nr.2) om daar op de bank te zitten.
Ik heb ook meegefloten, gewoon puur omdat hij NAC in de steek gelaten heeft op het moment dat ze hem hard nodig hadden.
NAC-supporters zijn emotionele supporters, dat weet Pierre maar al te goed, en heeft tijdens zijn beslissing om weg te gaan heus wel in zn achterhoofd geknoopt dat dit zou gebeuren.
Oud 22-01-2007, 12:44
Gimme more beer
Pi-Air heeft gewoon zijn trots. En op de bank zitten bij een degradatiekandidaat of bij een top-4 club is geen moeilijke keus. Zeker niet als je trainer ook nog aangeeft dat het beter is dat je vertrekt.
Oud 24-01-2007, 07:41
Strever
Strever is offline
Boeten moet Lazovic. Hij moet zn handen maar eens een keer thuis houden
Oud 24-01-2007, 11:42
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Strever schreef op 24-01-2007 @ 08:41 :
Boeten moet Lazovic. Hij moet zn handen maar eens een keer thuis houden
Maar Huntelaar mag het
Oud 24-01-2007, 12:37
Strever
Strever is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 24-01-2007 @ 12:42 :
Maar Huntelaar mag het
Jaaajaaaaa, bla bla bla.. Daar kan ik niets aan doen. Tuurlijk mag Huntelaar dat niet Ze mogen hem nou nog wel schorsen, hij is toch niet in vorm.
Oud 25-01-2007, 15:15
Verwijderd
Voor de mensen die het nog niet weten: afgelopen dinsdag zijn 7 bikkels vanuit Breda begonnen aan een vierdaagse naar Nijmegen. Met deze "alternatieve combi" protesteren ze tegen de verplichte combiregelingen, en tegelijk is het een sponsorloop voor twee goede doelen. ( Revalidatiecentrum & Noodlijdende amateurclub in Breda)
Voor foto's en meer info: http://live.voetbalisvanons.nl
Oud 25-01-2007, 16:08
Gimme more beer
Ja leuk, ik ga ze morgen wel even begroeten, had ik beloofd
Oud 28-01-2007, 12:14
Gimme more beer
Wat een prachtwedstrijd. En wat een grote klasse van NEC, die eerste helft. NAC heeft, buiten een schot dat hoog over ging, niets kunnen inbrengen in de eerste helft. Ik heb echt genoten.

In de tweede helft waren beide ploegen gelijkwaardig, maar het is jammer dat die bal van Kivuvu op de paal ging. Het had zonder meer een walk-over kunnen zijn. Beerens speelde ook erg goed
Oud 28-01-2007, 16:59
Strever
Strever is offline
Jongens, jongens jongens, wat een wedstrijd..

Ben net bij FC Groningen - Ajax geweest. Lekker tussen het thuispubliek.

1e helft:
Ik heb nog nooit in mn hele leven zulk slecht voetbal gezien.. Dramatisch van Ajax, ik ergerde me dood! 2-0 achter eerste helft. Penal tegen, heel dom. Suarez wilde maradonna na doen, maar dat lukte niet.

2e helft:
Suarez hing gelukkig de ego uit, anders was het 3-0 geweest.
Toen kwam Japie Stam met een mooi schot in de kruizing, heerlijk. Publiek om mij heen werd al gek.. Toen nog een schot van Levchenko op de lat, ik hield mn adem in..
Heitinga liet ook nog even wat van zich zien, lekker goaltje lat erin.
Tjah, en toen kwam Leonardo erin.. Wat een voetballer, wat een snelheid. Eerste actie bijna direct raak.
En toen, het moment...

LEONARDO 2-3, oh my god, ik werd helemaal gek, maar dat liet ik natuurlijk niet blijken, want ik zat naast een paar afgekeurde mensen, niet normaal meer
Oud 28-01-2007, 17:06
Escapism
Escapism is offline
als az nou volgende week van psv wint en ajax van feyenoord, dan gaat het nog heel leuk worden.
Oud 28-01-2007, 17:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Gelukkig heeft Groningen verloren. Een club als NAC kan het zich blijkbaar niet veroorloven ongeconcentreerd te spelen. Van NEC hoef NAC niet te verliezen, zo simpel is het.

Maar we gaan nog steeds goed.
Oud 28-01-2007, 17:47
Gimme more beer
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 28-01-2007 @ 18:31 :
Van NEC hoef NAC niet te verliezen, zo simpel is het.
Nou ja, twee overwinningen dit jaar spreken natuurlijk wel een beetje voor zich. Het was geen ongeconcentreerdheid, het was gewoon onmacht door gebrek aan strijd. De enige reden dat NAC af en toe gevaarlijk werd was dat de backs beter doorschoven in de tweede helft. Maar als de spitsen van NEC (lees: Holman en Beerens) scherper waren geweest, was het een verdiende 5 - 0 geworden.
Oud 28-01-2007, 18:22
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Strever schreef op 28-01-2007 @ 17:59 :

want ik zat naast een paar afgekeurde mensen, niet normaal meer
productiefoutje?
Oud 28-01-2007, 19:25
Verwijderd
Geen zin in lange bespiegelingen: Wat een leuk weekend, heb echt bij een paar wedstrijden op het puntje van mijn stoel gezeten.
Oud 28-01-2007, 20:00
Strever
Strever is offline
Citaat:
kalinho schreef op 28-01-2007 @ 19:22 :
productiefoutje?
Haha, ja zo noemen wij dat altijd binnen onze vriendenkring, laat maar zeggen
Oud 28-01-2007, 22:05
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-01-2007 @ 18:47 :
Nou ja, twee overwinningen dit jaar spreken natuurlijk wel een beetje voor zich. Het was geen ongeconcentreerdheid, het was gewoon onmacht door gebrek aan strijd. De enige reden dat NAC af en toe gevaarlijk werd was dat de backs beter doorschoven in de tweede helft. Maar als de spitsen van NEC (lees: Holman en Beerens) scherper waren geweest, was het een verdiende 5 - 0 geworden.
De stand spreekt ook voor zich. NAC moet NEC thuis oprollen en uit niet verliezen.
Oud 28-01-2007, 23:22
Gimme more beer
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 28-01-2007 @ 23:05 :
De stand spreekt ook voor zich. NAC moet NEC thuis oprollen en uit niet verliezen.
De stand is vertekend. We hebben in de tweede ronde al Ajax, Heerenveen, Heracles en AZ gehad en staan nu twee punten achter op NAC. NAC heeft een beduidend gemakkelijker programma gehad in dat opzicht.

Ik ben er heilig van overtuigd dat NEC met het voetbal van de laatste maanden significant hoger eindigt dan bijvoorbeeld NAC.

Regels voor berichten