Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2006, 19:38
ann07
ann07 is offline
heeft iemand al een idee wat te doen? tips graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2007, 13:49
Balance
Balance is offline
Geef de opdrachten eens, zou ik zeggen
Oud 02-01-2007, 12:04
Verwijderd
Het onderwerp is idd wel handig...is het onderwerp water? Op internet vond ik namelijk het volgende:

Citaat:
a) thema

In 2007 is water het thema voor CSE en CPE. Het thema kent vier invalshoeken:
- Spelen met water
- Dreiging van water
- Reiniging en verjonging door water
- Tekort aan water.

Het thema Water impliceert dat de kandidaat - naast de reguliere exameneisen -
- beeldend werk kan analyseren waarin Spelen met water, Dreiging van water, Reiniging en verjonging door water en Tekort aan water een rol spelen
- beeldend werk maakt, dat gebaseerd is op de invalshoek Spelen met water of Dreiging van water.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:28
steefos
steefos is offline
CPE tekenen 2007

1 Eigentijdse vanitas

2 'k moet dwalen, 'k moet dwalen langs bergen en lans dalen. (een beeldend reisverslag)

3 "De violen, de diepste bastonen en vooral de blaasinstrumenten belichaamden voor mij heel de kracht van het vroege avonduur. Ik zag al mijn kleuren voor de geest: Zij stonden mij voor ogen. Mij werd duidelijk dat de schilderkunst soortgelijke krachten zou kunnen losmaken als de muziek."
-Wassily Kadinsky, Ruckblicke, Berlijn 1913-

4 De jasmijn
(...) dat
Hij genoodzaakt is om
Te schuilen in een
etc. t/m
Dat hij met trillende benen
Het duistere gebouw
Verlaat (...)
-Johnny van Doorn, www. kimebervie.nl/gedicht/oude,htm

5 omslag ontwerpen voor een tijdschrift over kunst en wetenschap. Op de omslag meoten beelden en teksten staan die naar de inhoud verwijzen. Verder moet de titel, het nummer, de prijs en de datum van verschijnen zijn opgenomen.

6 *Afbeelding* (Twee mensen, een man die zijn sjaal voor zijn mond trekt en een vrouw die haar jas tot op haar neus optrekt.)
Richard Young/Christopher Wilson, 1980
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 21:11
Iduna
Iduna is offline
Wat een leuke opdrachten dit jaar! Ik zou eigenlijk ook wel weer willen tekenen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:42
Balance
Balance is offline
6 *Afbeelding* (Twee mensen, een man die zijn sjaal voor zijn mond trekt en een vrouw die haar jas tot op haar neus optrekt.)

Deze trekt mij wel.
Ik zie er 2 betekenissen in (ik heb de afbeelding dus niet gezien, maar alleen bovenstaande beschrijving)

- Opgaan in de massa. Schuilend in je jas ga je je levendje door net als de rest van de mensen. Je valt niet op, maar je bent toch uniek.

- Je sluit je af voor je omgeving, je trekt je niks aan van wat er gebeurt (kou), je gaat gewoon door. Je sluit je ogen en je mond (mond hier letterlijk door de jas en sjaal) voor je omgeving.

Nou die kant zou ik dus opgaan en daar een mooie situatie bij verzinnen en die uitbeelden. Maar misschien interpreteer ik de afbeelding wel compleet verkeerd omdat ik hem helemaal niet zie!
Oud 22-01-2007, 21:57
Freak girl
Freak girl is offline
jaaa, ik zou eigenlijk ook wel wat ideeën willen hebben voor het tekenexamen. vooral de schetsen. ik weet nooit waar ik wil beginnen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 18:28
Verwijderd
Wij hadden het Parisoordeel, daar mocht je dan van alles aan veranderen maar er moesten drie mensfiguren in zitten, een vierde mensfiguur en die daar uit moest kiezen en het moest duidelijk zijn wat de keuze was.

Ik had een soort desolaat landschap met een heel nare en oude godin van de wijsheid, een graatmagere godin van de schoonheid en een heel dikke godin van de rijkdom. Die zaten een beetje in battle-houding te chillen naast een ravijn en in het ravijn zat Paris op een soort rotsblok waar hij niet uit kon. Het idee was dat het de godinnen waren die Paris gekozen hadden om hem shite te schenken maar dat hij er geen zin in had. Ofzo.

Maar het was echt een kutopdracht want ze doen 'm elk jaar.

En nu hebben we het laatste halfjaar handvaardigheid in plaats van tekenen en moeten we een stoel of een handtas maken die geinspireerd is op de natuur, ik heb er echt geen zin in want tekenen is veel leuker en dit is wéér een opdracht die ze elk jaar doen. Bovendien is de docente een retard en keurt ze alles aan eigen inbreng af want ze vindt dat iets pas leuk is als zij het leuk vindt. Bwah.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Freak girl schreef op 22-01-2007 @ 22:57 :
jaaa, ik zou eigenlijk ook wel wat ideeën willen hebben voor het tekenexamen. vooral de schetsen. ik weet nooit waar ik wil beginnen.
Niemand gaat hier z'n schetsen posten, het hele idee van tekenen is dat je zelf iets verzint en maakt.

Begin gewoon met wat losse schetsjes die wat met het onderwerp te maken hebben en ga vanuit daar weer verder.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 20:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
Freak girl schreef op 22-01-2007 @ 22:57 :
Welk onderwerp heb je gekozen?
Oud 01-02-2007, 14:18
Verwijderd
Ik doe die omslag denk ik, als ik zo'n vrije opdracht kies dan komt er bij mij echt helemaal niets van.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 19:28
Freak girl
Freak girl is offline
Ik heb denk ik het laatste ondewerp gekozen.
die foto,

maar ik wil ook wel die eigentijdse vanitas, maar ik heb geen ideeen en dat is mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 19:49
Freak girl
Freak girl is offline
maar ik hb nu uiteindelijk voor de De Foto gekozen.
zou iemand kunnen helpen met ideeën?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 18:40
Vlaaitje
Vlaaitje is offline
ik heb opdr 5 gekozen, maar snap niet zo goed wat van soort tijdschrift ze bedoelen.. e\Het moet met kunst èn wetenschap te maken hebben, maar heo moet ik dit nou precies opvatten?
*zucht*....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 18:08
Verwijderd
waarom heb ik geen CPE?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 15:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
Freak girl schreef op 01-02-2007 @ 20:49 :
maar ik hb nu uiteindelijk voor de De Foto gekozen.
zou iemand kunnen helpen met ideeën?
Daar zijn al ideeën voor gegeven. Lees die nog eens na.
En bedenk je gewoon alles (echt álles) wat er in je opkomt bij die foto. Schrijf het allemaal op. En ga dan schetsen op basis van al die hersenspinsels.
Oud 04-04-2007, 20:33
Saliima
Het eindexamen tekenen is
dreiging van water of spelen met water

Je kann daarby denken aan
als het om spelen met waar gaat
; jongens spelen op het water
zwemmen etc.
Strandd speelgoedd alless

Als het om water gaat ( die ik heb gekozen )
heb ik zelf meer ideeen Zoalss
Mensen die verdrinken ' een halfe hand over het water
die je net kan zien... hmm boten die zinken
dieren die het slecht hebben ... Noem maar op...

Bij deze wens ik jullie allemaal succes..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten