Advertentie | |
|
![]() |
|
CPE tekenen 2007
1 Eigentijdse vanitas 2 'k moet dwalen, 'k moet dwalen langs bergen en lans dalen. (een beeldend reisverslag) 3 "De violen, de diepste bastonen en vooral de blaasinstrumenten belichaamden voor mij heel de kracht van het vroege avonduur. Ik zag al mijn kleuren voor de geest: Zij stonden mij voor ogen. Mij werd duidelijk dat de schilderkunst soortgelijke krachten zou kunnen losmaken als de muziek." -Wassily Kadinsky, Ruckblicke, Berlijn 1913- 4 De jasmijn (...) dat Hij genoodzaakt is om Te schuilen in een etc. t/m Dat hij met trillende benen Het duistere gebouw Verlaat (...) -Johnny van Doorn, www. kimebervie.nl/gedicht/oude,htm 5 omslag ontwerpen voor een tijdschrift over kunst en wetenschap. Op de omslag meoten beelden en teksten staan die naar de inhoud verwijzen. Verder moet de titel, het nummer, de prijs en de datum van verschijnen zijn opgenomen. 6 *Afbeelding* (Twee mensen, een man die zijn sjaal voor zijn mond trekt en een vrouw die haar jas tot op haar neus optrekt.) Richard Young/Christopher Wilson, 1980 |
![]() |
|
6 *Afbeelding* (Twee mensen, een man die zijn sjaal voor zijn mond trekt en een vrouw die haar jas tot op haar neus optrekt.)
Deze trekt mij wel. Ik zie er 2 betekenissen in (ik heb de afbeelding dus niet gezien, maar alleen bovenstaande beschrijving) - Opgaan in de massa. Schuilend in je jas ga je je levendje door net als de rest van de mensen. Je valt niet op, maar je bent toch uniek. - Je sluit je af voor je omgeving, je trekt je niks aan van wat er gebeurt (kou), je gaat gewoon door. Je sluit je ogen en je mond (mond hier letterlijk door de jas en sjaal) voor je omgeving. Nou die kant zou ik dus opgaan en daar een mooie situatie bij verzinnen en die uitbeelden. Maar misschien interpreteer ik de afbeelding wel compleet verkeerd omdat ik hem helemaal niet zie!
|
Verwijderd
|
Wij hadden het Parisoordeel, daar mocht je dan van alles aan veranderen maar er moesten drie mensfiguren in zitten, een vierde mensfiguur en die daar uit moest kiezen en het moest duidelijk zijn wat de keuze was.
Ik had een soort desolaat landschap met een heel nare en oude godin van de wijsheid, een graatmagere godin van de schoonheid en een heel dikke godin van de rijkdom. Die zaten een beetje in battle-houding te chillen naast een ravijn en in het ravijn zat Paris op een soort rotsblok waar hij niet uit kon. Het idee was dat het de godinnen waren die Paris gekozen hadden om hem shite te schenken maar dat hij er geen zin in had. Ofzo. Maar het was echt een kutopdracht want ze doen 'm elk jaar. En nu hebben we het laatste halfjaar handvaardigheid in plaats van tekenen en moeten we een stoel of een handtas maken die geinspireerd is op de natuur, ik heb er echt geen zin in want tekenen is veel leuker en dit is wéér een opdracht die ze elk jaar doen. Bovendien is de docente een retard en keurt ze alles aan eigen inbreng af want ze vindt dat iets pas leuk is als zij het leuk vindt. Bwah. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Begin gewoon met wat losse schetsjes die wat met het onderwerp te maken hebben en ga vanuit daar weer verder. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En bedenk je gewoon alles (echt álles) wat er in je opkomt bij die foto. Schrijf het allemaal op. En ga dan schetsen op basis van al die hersenspinsels.
|
Het eindexamen tekenen is
dreiging van water of spelen met water Je kann daarby denken aan als het om spelen met waar gaat ; jongens spelen op het water zwemmen etc. Strandd speelgoedd alless Als het om water gaat ( die ik heb gekozen ) heb ik zelf meer ideeen Zoalss Mensen die verdrinken ' een halfe hand over het water die je net kan zien... hmm boten die zinken dieren die het slecht hebben ... Noem maar op... Bij deze wens ik jullie allemaal succes.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2007 |
Welke cijfers moet jij minimaal halen voor 't examen? Verwijderd | 93 | 29-05-2007 20:12 |