Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2007, 11:02
Forzo
Forzo is offline
Hey,

Ik had een vraagje. Ik zit op dit moment in 5V en heb het profiel E&M. Ik heb als extra vakken M&O, KCV en informatica. Nu na een half jaar ben ik er wel achter dat informatica niks voor mij is. En ik wil het hierom laten vallen. Kan dit? Of zijn er betere oplossingen. Het vak valt me erg tegen en vind het ook erg moeilijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2007, 11:13
Verwijderd
Volgens mij hoef je maar 1 vak in je vrije ruimte te hebben (dat was iig bij mij zo) dus zou je het kunnen laten vallen. Even aan je mentor vragen voor de zekerheid?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 11:17
Forzo
Forzo is offline
Toen ik in 4V vakken moest kiezen moest ik 2 vakken kiezen anders had ik te weinig uren...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 11:19
Anika
Citaat:
Forzo schreef op 22-01-2007 @ 12:17 :
Toen ik in 4V vakken moest kiezen moest ik 2 vakken kiezen anders had ik te weinig uren...
Ja en nu heb je er drie toch? Dus dat is één teveel, wat inhoudt dat je er gewoon eentje kunt laten vallen. Maar wel even goed over nadenken, als je informatica laat vallen moet je hoe dan ook door met KCV en M&O.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 11:19
Forzo
Forzo is offline
KCV is geen keuze vak toch? Wij moesten kiezen tussen KCV en CVK.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 11:23
Anika
Oh zo, nouja je schreef dat je dat ook als extra vak had.
Als je alleen M&O en informatica als keuzevakken hebt en je moet minimaal twee keuzevakken hebben om aan genoeg uren te komen kun je het waarschijnlijk niet laten vallen. Maar misschien kun je eens met je decaan oid gaan praten?

Edit: tenzij je nog een ander vak op kunt pakken ofzo, maar dat kan niet zomaar op elke school. En daarvoor is natuurlijk wel wat inhaalwerk nodig.

Laatst gewijzigd op 22-01-2007 om 11:25.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 12:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als jouw school erg hamert op die uren, ga dan eens uitrekenen op hoeveel je zit als je Informatica laat vallen.
Want vergeet niet: het helft van het aantal uren wat voor informatica staat heb je nu al binnen he? Je hebt nu anderhalf jaar dat vak gevolgd en het duurt 3 jaar, dus je mag nu 50% van het aantal uren als behaald rekenen. Dus misschien kom je met die anderhalf jaar al wel aan genoeg uren en kun je het alsnog laten vallen. Rekenen dus.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 12:29
Aine
Avatar van Aine
Aine is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-01-2007 @ 13:09 :
Als jouw school erg hamert op die uren, ga dan eens uitrekenen op hoeveel je zit als je Informatica laat vallen.
Want vergeet niet: het helft van het aantal uren wat voor informatica staat heb je nu al binnen he? Je hebt nu anderhalf jaar dat vak gevolgd en het duurt 3 jaar, dus je mag nu 50% van het aantal uren als behaald rekenen. Dus misschien kom je met die anderhalf jaar al wel aan genoeg uren en kun je het alsnog laten vallen. Rekenen dus.
En anders kijken of je die uren op een andere manier kan invullen. Mijn school kende modules van vakken die niet zoveel voorstelden (tekenen, spaans, filosofie etc) die je een jaartje deed en je je uren mee kon opvullen, waren geen examenvakken.
__________________
Love is blind, but friendship closes its eyes.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 14:49
Verwijderd
Bij ons op school mag je informatica dan laten vallen. Als je KCV & CKV hebt gedaan dan kan je KCV ook laten vallen.

Maar het laten vallen van informatica is waarschijnlijk zeker mogelijk, bijons op school hameren ze niet ontzettend op de uren maar M&O is een redelijk groot keuzevak dus dat moet je dan gewoon geheel doen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 16:43
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Bij ons op school mag je ook vrije vakken laten vallen, mits je dan genoeg uur in je vrije deel overhoudt. Je krijgt dan ook je uren voor het vak wat je dat jaar gevolgd hebt, maar je moet er wel een voldoende voor hebben gehaald.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:03
Morri
Morri is offline
Citaat:
rensd schreef op 22-01-2007 @ 17:43 :
Bij ons op school mag je ook vrije vakken laten vallen, mits je dan genoeg uur in je vrije deel overhoudt. Je krijgt dan ook je uren voor het vak wat je dat jaar gevolgd hebt, maar je moet er wel een voldoende voor hebben gehaald.
Bij ons is dat ook zo, hoewel de leraar beslist of je de uren krijgt, meestal krijg je die wel als je een voldoende staat, maar het ligt dus ook aan de inzet. Ik heb klasgenootjes die alleen biologie1 doen en dus te weinig studielasturen hebben en die moeten een maatschappelijke stage gaan lopen. Ik weet niet precies hoe dat dat werkt, maar dat kan misschien ook?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:44
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
KCV zonder of met Latijn?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 19:55
Forzo
Forzo is offline
Ik heb KCV zonder latijn. Wel latijn gehad... Maar het probleem is dat informatica pas in de 5e start. Ik heb nu dus een half jaar gehad maar ben het echt zat. Toen ik in de 3e mijn pakket koos leek het erg leuk. Maar het blijkt toch echt wat anders te zijn. Ik kan me nog wel herinneren dat ik een module ethiek erbij moest kiezen om aan genoeg uren te komen.
Maar ik hoorde van een meisje uit me klas dat zij wel een ander vak liet vallen maar daar moest ze dan wel een ander vak voor in de plaats nemen. Dit lijkt me wel wat, heb alleen geen flauw idee wat.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 22:44
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Poggy schreef op 22-01-2007 @ 12:13 :
Volgens mij hoef je maar 1 vak in je vrije ruimte te hebben (dat was iig bij mij zo) dus zou je het kunnen laten vallen. Even aan je mentor vragen voor de zekerheid?
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 05:59
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou even met je decaan overleggen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken vragen lijst voor ckv
naam ingebruik
34 24-05-2006 15:12
Psychologie leren van exacte vakken
Judy2
38 24-07-2005 15:26
Algemene schoolzaken Van 4 havo naar 5 vwo?
Miep#1
23 10-06-2004 06:57
Algemene schoolzaken Studiebelastinguren!
Philemon
17 01-09-2003 15:37
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 22:21
Algemene schoolzaken N&T of toch maar N&G????
xxjes_guusje
9 07-07-2002 21:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.