Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2007, 22:09
Verwijderd
shampoo voor grijs haar toch?
Advertentie
Oud 06-01-2007, 13:16
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
ik heb nu uhm.. zo'n anderhalf jaar dreads en wil iets anders... wil me dreads echt nog niet kwijt hoor! en ik wil ook niet verven want dat vind ik vies bij dreads (iig bij die van mij want die zijn toch niet zo super)

iemand een idee?
Oud 06-01-2007, 15:03
Verwijderd
Ehm je wilt ze niet kwijt én je wilt ze niet verven...
Pony kammen of een stuk afknippen lijken me dan de enige opties. Verven kan trouwens best leuk zijn hoor.
Oud 07-01-2007, 12:56
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
ja het kan ook wel leuk zijn, maar niet bij mij
en idd ik wil ze nie kwijt.. mss wel een paar.. maja ik heb best lange dreads dus dan is dat ook weer zo uhm.. jah... kaal tegenover dreads tot over me schouders ofzow..
Oud 07-01-2007, 13:52
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 07-01-2007 @ 13:56 :
ja het kan ook wel leuk zijn, maar niet bij mij
en idd ik wil ze nie kwijt.. mss wel een paar.. maja ik heb best lange dreads dus dan is dat ook weer zo uhm.. jah... kaal tegenover dreads tot over me schouders ofzow..
steek ze op? een schuine pluk aan de voorkant? nieuwe haarbandjes kopen? mutsjes? speldjes erin? kralen? ik neem aan dat wij niets kunnen verzinnen dat je zelf nog niet verzonnen hebt als je niks aan je basiskapsel wil veranderen
Oud 07-01-2007, 15:27
Drez
Drez is offline
foto !
Oud 08-01-2007, 21:47
Verwijderd
heb nieuwe shampoo die mn dreadjes gewoon echt lekker laat ruiken, moet t even met iedereen delen:
palmers coconut shampoo..

hoort bij de cocoswax... ruikt naar zomer mmmm
Oud 09-01-2007, 22:42
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik zit zo erg te twijfelen of ik mn pony weer moet laten knippen

toen ik een pony had vond ik hem vaak irritant en moest ik hem vaak laten bijknippen.
maar nu heb ik geen pony meer en twijfel ik of het met toch leuker was..
maar eigenlijk zijn ponys harstikke uit
Oud 09-01-2007, 23:04
Verwijderd
heb je ook een foto van nu? ik vind met pony wel leuk iig
Oud 09-01-2007, 23:46
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 09-01-2007 @ 23:42 :

toen ik een pony had vond ik hem vaak irritant en moest ik hem vaak laten bijknippen.
niet doen dan
ik liet hem telkens weer knippen maar ik werd er supergestoord van dus probeerde ik hem na 2 dagen alweer weg te doen met speldjes.
Nu kan ik een poofy kuif maken!
Of laat een heel korte pony knippen als je een slank hoofd heb en een niet te hoog voorhoofd en donker haar
Oud 10-01-2007, 00:33
farouk
farouk is offline
ik wil mijn afro terug laten groeien
maar ik weet niet of mijn baas het er ook mee eens is. anders is het gewoon tondeuze.http://images.scholieren.com/images/icons/icon14.gif je bent trouwens niet goed bij je hoofd als 45 veertig euro betaald voor de kapper. ik ben al 2 jaar niet geweest en het zit tip top in orde en als ik het beu ben scheer ik het gewoon af. kost minder tijd en geldhttp://images.scholieren.com/images/icons/icon3.gif
Oud 10-01-2007, 00:42
Verwijderd
Citaat:
analese schreef op 23-10-2006 @ 13:07 :
Ik wil mijn haar ook ongeveer zo blond verfen.en heb nu ook donkerblond/bruinig haar..Denken jullie dat het mij zal staan?

[afbeelding]

Ik heb het nu zo:
[afbeelding]
Wtf ik schrok me dood. Ik kijk nooit meer op lifestyle, en al helemaal niet in het kapseltopic. Kom ik mezelf ineens tegen.
Oud 10-01-2007, 07:23
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
farouk schreef op 10-01-2007 @ 01:33 :
l] je bent trouwens niet goed bij je hoofd als 45 veertig euro betaald voor de kapper. ik ben al 2 jaar niet geweest en het zit tip top in orde en als ik het beu ben scheer ik het gewoon af. kost minder tijd en geld
Het is voor jou dan wel wat anders dan voor het standaard meisje dat lang glanzend haar prefereert he
Oud 10-01-2007, 10:31
farouk
farouk is offline
dat zeker maar gelukkig ben ik niet een meisje met lang glazend haar
Oud 10-01-2007, 22:37
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 09-01-2007 @ 23:42 :

jeetje toch wat een ellende!

knip die pony en als het kut zit koop je een haarband.
Oud 11-01-2007, 08:24
Verwijderd
als pony's uit zijn moet je het zeker niet doen! straks hoor je er niet meer bij!!!
Oud 11-01-2007, 09:50
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik heb er nooit bij gehoord
Oud 11-01-2007, 12:27
Gwen.
Gwen. is offline
Als je naar aussi gaat kan je beter niet je pony opnieuw laten knippen anders zit hij de hele dag aan je hoofd geplakt. Dan wil je hem liever weg hebben gestoken.
Oud 11-01-2007, 17:50
Volk
Volk is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 10-01-2007 @ 08:23 :
Het is voor jou dan wel wat anders dan voor het standaard meisje dat lang glanzend haar prefereert he
Ik heb lang glanzend haar en ben nog nooit in mijn leven naar de kapper geweest

Ben nu bezig met dreads die met mijn haar verbazingwekkend makkelijk blijven zitten. Natmaken draaien klaar volgende pluk haar, nog geen minuut per dread Ik hou van mijn haar
Oud 12-01-2007, 18:13
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ja ok ik doe het toch niet want vandaag zit mn haar weer heel leuk.
Oud 12-01-2007, 20:24
Verwijderd
ik heb net mijn kapper gemaild, ik wil toch eens iets heel anders met mijn haarkleur. ik ben benieuwd.
Oud 12-01-2007, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Volk schreef op 11-01-2007 @ 18:50 :
Ben nu bezig met dreads die met mijn haar verbazingwekkend makkelijk blijven zitten. Natmaken draaien klaar volgende pluk haar, nog geen minuut per dread Ik hou van mijn haar
ben benieuwd hoe lang ze blijven zitten...
Oud 13-01-2007, 11:53
Volk
Volk is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 12-01-2007 @ 23:48 :
ben benieuwd hoe lang ze blijven zitten...
Na het haren wassen zitten ze er nu alleen maar beter in En het wordt ook met de dag beter dus ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Oud 13-01-2007, 18:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
op kleuringen als kastanjebruin of rood staat vaak "geschikt voor blond tot middelbruin haar" of iets in die trant. is het dan een probleem het toch gelijk door erg donkerbruin haar te gooien? of hoe krijg je het anders roder?
Oud 14-01-2007, 16:02
vixen
vixen is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 13-01-2007 @ 19:58 :
op kleuringen als kastanjebruin of rood staat vaak "geschikt voor blond tot middelbruin haar" of iets in die trant. is het dan een probleem het toch gelijk door erg donkerbruin haar te gooien? of hoe krijg je het anders roder?
Je kan dat gewoon doen, dan krijgt het alleen een rode gloed in plaats van echt een andere kleur.
Oud 14-01-2007, 22:20
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
paranoid schreef op 03-01-2007 @ 20:13 :
zilvershampoo gedaan vandaag, hielp niet.. dat is eigenlijk ook om de gele kleur er uit te halen.

Dan toch maar tomatenketchup!
hee, ik heb het ook een keer gedaan uit wanhoop. Maar het heeft echt geen zin, en het gaat enorm stinken.
Oud 15-01-2007, 13:15
RastaLove
RastaLove is offline
Citaat:
Volk schreef op 13-01-2007 @ 12:53 :
Na het haren wassen zitten ze er nu alleen maar beter in En het wordt ook met de dag beter dus ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Wat voor wonderhaar heb jij dan?
Oud 15-01-2007, 18:53
Volk
Volk is offline
Citaat:
RastaLove schreef op 15-01-2007 @ 14:15 :
Wat voor wonderhaar heb jij dan?
Half kroes...Naja, iets meer dan half maar niet echt kroeskroes. En ik kan er echt ontiegelijk veel mee zonder gel ofzo te gebruiken. Wonderhaar zou ik het niet willen noemen, gewoon geluk in de genen.
Oud 16-01-2007, 06:58
Verwijderd
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 06-01-2007 @ 14:16 :
ik heb nu uhm.. zo'n anderhalf jaar dreads en wil iets anders... wil me dreads echt nog niet kwijt hoor! en ik wil ook niet verven want dat vind ik vies bij dreads (iig bij die van mij want die zijn toch niet zo super)

iemand een idee?
de zijkanten eraf scheren?
Oud 16-01-2007, 14:03
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Volk schreef op 11-01-2007 @ 18:50 :
Ik heb lang glanzend haar en ben nog nooit in mijn leven naar de kapper geweest

nou jeetje
Oud 21-01-2007, 22:01
aLackofColor
aLackofColor is offline
I need help.

Ik heb vorige week mijn haar van bruin naar blond willen verven. Ik gebruikte hiervoor Vital Colors nr 11. Het werd oranje. Toen heb ik er de volgende dag gelijk een lichtere kleur overheen gegooid namelijk Vital Colors 02. Toen werd het geelig blond. Ik wil het juist witblond/asblond.

Mijn haar heb ik nu ongeveer 5 keer met zilvershampoo gewassen, het is hierdoor wel iets lichter geworden. Maar nog steeds de gele glans. Ik ben naar 3 kappers geweest om advies. Kapper 1 zei: We gooien er een blondering overheen
Kapper 2 zei: we gooien er een matte spoeling overheen
Kapper 3 zei: We gooien er over 1 of 2 weken een coupe solei overheen.

What the fuck. Ik weet het even niet meer. Iemand ervaring gehad met geel haar? Of goede tips?
Oud 22-01-2007, 10:51
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
aLackofColor schreef op 21-01-2007 @ 23:01 :
I need help.

Ik heb vorige week mijn haar van bruin naar blond willen verven. Ik gebruikte hiervoor Vital Colors nr 11. Het werd oranje. Toen heb ik er de volgende dag gelijk een lichtere kleur overheen gegooid namelijk Vital Colors 02. Toen werd het geelig blond. Ik wil het juist witblond/asblond.

Mijn haar heb ik nu ongeveer 5 keer met zilvershampoo gewassen, het is hierdoor wel iets lichter geworden. Maar nog steeds de gele glans. Ik ben naar 3 kappers geweest om advies. Kapper 1 zei: We gooien er een blondering overheen

What the fuck. Ik weet het even niet meer. Iemand ervaring gehad met geel haar? Of goede tips?

zwart verven.
Oud 22-01-2007, 11:57
innogen
innogen is offline
Citaat:
I need help.

Ik heb geen ervaring met geel haar, maar ik zou voor de coupe soleil gaan. Zoveel en zovaak verven achter elkaar kan nooit goed zijn voor je haar. Met een spoeling ben je nog niets verder want dat gaat er tzt weer uit.
Oud 22-01-2007, 13:04
Verwijderd
Citaat:
I need help.

Je hebt iig geen lack of color
Oud 22-01-2007, 16:09
Verwijderd
matte spoeling lijkt mij het strakste plan, want dat maakt het iig niet erger dan het nu is, en beschadigt je haar het minste. heb ook wel eens geel haar gehad, maar toen had ik ook al dreads en vond t wel grappig. donkerder verven (in mijn geval roze, maar bruin of zwart kan vast ook wel) was de enige manier om het echt weer mooi te krijgen
Oud 22-01-2007, 18:40
RastaLove
RastaLove is offline
Ik heb donkerbruin haar en heb mijn haar wel eens geprobeerd te blonderen (zowel bij de kapper en zelf), maar zowel bij de kapper en thuis met ontkleurder werd het geel, witblond haar dan kan gewoon niet als je bruin haar hebt.
Oud 22-01-2007, 18:50
Electriq
Electriq is offline
Het kan best. Ik heb vrij donker haar en heb zelfs een poos diep donkerbruine verf gebruikt, daarna een pluk geprobeerd te ontkleuren en eigenlijk waren alleen de uiteinden wat gelig. Het verschilt gewoon per persoon.
Qua kleur kun je denk ik het beste ontkleuren maar dan heb je waarschijnlijk wel een bos stro op je hoofd Een spoeling is vast 'veiliger' maar ik heb geen idee hoelang dat blijft zitten.
Oud 23-01-2007, 13:43
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
RastaLove schreef op 22-01-2007 @ 19:40 :
Ik heb donkerbruin haar en heb mijn haar wel eens geprobeerd te blonderen (zowel bij de kapper en zelf), maar zowel bij de kapper en thuis met ontkleurder werd het geel, witblond haar dan kan gewoon niet als je bruin haar hebt.
Volgens mij kan het niet als je rood in je haar hebt, daar komt het door geloof ik. En dan niet rood gegeverft, maar de meeste mensen met bruin haar hebben iets van rood erin.
Oud 23-01-2007, 17:59
RastaLove
RastaLove is offline
Nja ik heb nooit iets roods in mijn haar gezien behalve toen ik het had geverfd
Oud 23-01-2007, 18:31
Electriq
Electriq is offline
Dat kan. Je kunt gewoon van nature donker haar hebben zonder dat de roodpigmenten tot uiting komen terwijl ze er wel zijn.

Maar dan zou je het alsnog wel kunnen ontkleuren dacht ik..
Oud 23-01-2007, 19:08
Eurotrashgirl
Eurotrashgirl is offline
ik heb van mezelf een rode gloed door mijn haar maar het is wel gelukt om het asblond te krijgen (inmiddels heb ik dat al niet meer maar dat terzijde)..Idd wel dmv ontkleuren...
Oud 23-01-2007, 19:22
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 22-01-2007 @ 14:04 :
Je hebt iig geen lack of color
zozo lolbroek.
Oud 24-01-2007, 13:23
Verwijderd
Een ietwat saaie vraag op dit hippe haartopic, maar wat kost je haar laten verven bij de kapper? Ik wil het gewoon sec zwart, het is nu donkerbruin, maar ik heb wel heel veel haar (een dikke bos van zo'n 50 cm lang). Als ik het zelf verf met twee pakjes dan is het nog niet helemaal zwart en het vervaagd ook heel snel, is dat bij de kapper beter?

En bestaan die goedkope kleurtjes-extentions nog? Honderd jaar geleden waren van die kleine nepplukjes ontzettend in en die waren maar zeven gulden ofzo.
Oud 24-01-2007, 20:01
Verwijderd
Citaat:
mmmarieke schreef op 24-01-2007 @ 14:23 :
Een ietwat saaie vraag op dit hippe haartopic, maar wat kost je haar laten verven bij de kapper? Ik wil het gewoon sec zwart, het is nu donkerbruin, maar ik heb wel heel veel haar (een dikke bos van zo'n 50 cm lang). Als ik het zelf verf met twee pakjes dan is het nog niet helemaal zwart en het vervaagd ook heel snel, is dat bij de kapper beter?

En bestaan die goedkope kleurtjes-extentions nog? Honderd jaar geleden waren van die kleine nepplukjes ontzettend in en die waren maar zeven gulden ofzo.
Bij dingen als de Intertoys hebben ze wel van die nepplukjes, volgens mij.

En haar verven bij de kapper zal wel iets van 30 euro zijn, maar dit is een gok, want ik ga nooit naar de kapper.
Oud 24-01-2007, 20:03
Verwijderd
Heeft iemand trouwens enig idee of het nut heeft om je haar 2x te verven met (rode) henna? Eerst gewoon verven dus, dan een dagje wachten en dan nog een keer verven.

Ik heb bruin haar en ik verf het af en toe met henna, waardoor het donkerrood-achtig wordt. Maar vraag ik me dus af of het kleureffect wellicht feller wordt als je er twee keer over heen gaat.
Oud 24-01-2007, 22:42
Verwijderd
voor zover ik weet bleekt henna niet, dus ik denk dat het geen nut heeft eigenlijk...
Oud 24-01-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 24-01-2007 @ 23:42 :
voor zover ik weet bleekt henna niet, dus ik denk dat het geen nut heeft eigenlijk...
Nja, dat het niet bleekt weet ik, het zorgt alleen voor een rode glans en/of versterkt alle rode kleurpigmenten in je haar. Dus in die zin zou het misschien wel kunnen dat de tweede keer verven het eerste effect versterkt, zeg maar. Althans, dat is mijn gok.

Als niemand het weet tegen morgenmiddag dan ga ik het maar gewoon uitproberen
Oud 24-01-2007, 23:10
Verwijderd
het ligt er ook aan hoelang je die henna derop laat zitten hoe erg je het gaat zien.. een uur geeft een ander resultaat dan een hele dag..
Oud 24-01-2007, 23:40
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 25-01-2007 @ 00:10 :
het ligt er ook aan hoelang je die henna derop laat zitten hoe erg je het gaat zien.. een uur geeft een ander resultaat dan een hele dag..
Ja, dat spreekt voor zich. Maar is het effect van twee keer verven cumulatief, dat is de vraag.
Oud 25-01-2007, 10:47
innogen
innogen is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-01-2007 @ 00:40 :
Ja, dat spreekt voor zich. Maar is het effect van twee keer verven cumulatief, dat is de vraag.
Ik denk het wel? Heb verder geen ervaring met henna, dus zeker weten doe ik het niet. Maar het lijkt me dat als je het 1 keer verft en een dag later weer opnieuw verft het wel een sterker effect heeft dan als je het maar 1 keer doet.

Regels voor berichten