Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 19:48
HybridTheory
HybridTheory is offline
Wie is er wel eens in 1 van deze steden geweest, of op een andere plaats in Rusland? Hoe is dat bevallen?

Zelf wil ik heel graag een keer daar naar toe, misschien met een groepsreis ofzo, dus ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Advertentie
Oud 10-08-2006, 20:02
Verwijderd
Ik wil ook!

Als mn vriend en ik op dit moment genoeg geld hadden, waren we ws daar heen gegaan zeer binnenkort (st. petersburg denk ik).

Maar het moet nog even wachten.
Oud 10-08-2006, 20:07
HybridTheory
HybridTheory is offline

Ik heb wel geld ervoor maar niemand wil mee ..
Zou jij dan alleen naar St. Petersburg gaan, of nog andere plaatsen?
Oud 10-08-2006, 21:48
Verwijderd
we doen meestal 2x per jaar een stedentripje, en ik denk dat dat st. petersburg zou zijn geworden een combinatie-reis naar wat meer steden lijkt me ook erg leuk. Maar dan zou je wel ook weer wat langer moeten gaan denk lijkt me.

Verder ben ik eigenlijk niet zo bekend met steden in rusland..

Laatst gewijzigd op 10-08-2006 om 21:50.
Oud 11-08-2006, 04:33
Verwijderd
Moskou is übergaaf.
Oud 11-08-2006, 16:53
BartW
BartW is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-08-2006 @ 05:33 :
Moskou is übergaaf.
en überduur....
Oud 11-08-2006, 23:03
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
BartW schreef op 11-08-2006 @ 17:53 :
en überduur....
De toegangsprijzen enzo alleen, of echt alles, ook eten bijvoorbeeld?
En weet je ook hoe St. Petersburg is?
Oud 12-08-2006, 20:46
BartW
BartW is offline
Moskou staat momenteel op de eerste plaats van de duurste steden op aarde. (Amsterdam op de 16e dacht ik en Praag op de 50e) Je merkt het al snel genoeg als je daar in het centrum rondloopt aan bijvoorbeeld alleen al de auto's

Als tourist/buitenlander betaal je sowiezo bijna het dubbele aan entree bij bijna alle musea en theater (of je moet je kaartje door een rus laten halen )

St Petersburg is toch beduidend goedkoper dan Moskou (en denk ik net iets mooier )
Oud 13-08-2006, 10:54
TRXD
TRXD is offline
Ik ga rond 10 oktober waarschijnlijk ook naar Moskou om vanuit daar met de trein door te reizen richting het oosten.

Nog aanraders in de stad? Ik zit eraan te denken om 13 oktober erheen te gaan en dan wat rond te kijken. Dan 14 oktober ook wat rond te kijken en 's avonds naar CSKA Moskou te gaan om een wedstrijd mee te pikken. Is het een beetje te doen om in Moskou met de metro of bus wat rond te reizen en bijvoorbeeld zo'n stadion ook echt te vinden (ik kan geen Russisch helaas)?
Oud 13-08-2006, 18:32
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ik heb gelezen dat in Moskou in alle metro's de namen van de stations ook in het Latijnse schrift staan. Dus bij het stadion komen zal wel te doen zijn.
Oud 13-08-2006, 18:33
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
BartW schreef op 12-08-2006 @ 21:46 :
Moskou staat momenteel op de eerste plaats van de duurste steden op aarde. (Amsterdam op de 16e dacht ik en Praag op de 50e) Je merkt het al snel genoeg als je daar in het centrum rondloopt aan bijvoorbeeld alleen al de auto's

Als tourist/buitenlander betaal je sowiezo bijna het dubbele aan entree bij bijna alle musea en theater (of je moet je kaartje door een rus laten halen )

St Petersburg is toch beduidend goedkoper dan Moskou (en denk ik net iets mooier )
Welke bezienswaardigheden in Moskou en St. Petersburg zijn volgens jou het mooist?
Oud 14-08-2006, 19:55
BartW
BartW is offline
In st Petersburg moet je zekers het Hermitage (gigantisch museum met voor elk wat wils) gaan zien.
In Moskou schijnt het wel de moeite te zijn om eens een theater te bezoeken (volgens Russische kennissen). Het oorlogsmuseum is indrukwekkend (daar was het van afgelopen winter -30 binnen en nog zat er een vrouw bij de garderobe ) en verder natuurlijk het Rode plein e.d!
Maar als ik jou was zou ik gewoon zo'n capitool reisgids halen van deze steden en aan de hand daarvan een beetje rondhobbelen door deze steden.

Ook een aanrader is ff wat kennis opdoen van het cyrillische schrift....kost niet veel moeite en scheelt veel in de metro!

Net buiten Moskou kun je trouwens voor een paar dollar parachutespringen.....
Oud 15-08-2006, 13:44
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
BartW schreef op 14-08-2006 @ 20:55 :
In st Petersburg moet je zekers het Hermitage (gigantisch museum met voor elk wat wils) gaan zien.
In Moskou schijnt het wel de moeite te zijn om eens een theater te bezoeken (volgens Russische kennissen). Het oorlogsmuseum is indrukwekkend (daar was het van afgelopen winter -30 binnen en nog zat er een vrouw bij de garderobe ) en verder natuurlijk het Rode plein e.d!
Maar als ik jou was zou ik gewoon zo'n capitool reisgids halen van deze steden en aan de hand daarvan een beetje rondhobbelen door deze steden.

Ook een aanrader is ff wat kennis opdoen van het cyrillische schrift....kost niet veel moeite en scheelt veel in de metro!

Net buiten Moskou kun je trouwens voor een paar dollar parachutespringen.....
Bedankt voor je tips
Alleen ik denk dat ik dat parachutespringen maar oversla ..
Oud 16-08-2006, 09:55
manahatta
manahatta is offline
ooooooooh... ik wil ook
Oud 17-08-2006, 16:39
TRXD
TRXD is offline
Leuk om wat meer te lezen over (vooral) Moskou. Hoeveel dagen zou je nodig hebben om de meeste dingen gezien te hebben zonder je kapot te haasten?

Iemand toevallig ook nog aanraders voor andere steden in Rusland buiten Sint Petersburg en Moskou om?
Oud 18-08-2006, 10:05
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 13-08-2006 @ 19:32 :
Ik heb gelezen dat in Moskou in alle metro's de namen van de stations ook in het Latijnse schrift staan. Dus bij het stadion komen zal wel te doen zijn.
Aan je sig te zien is dat niet meer nodig
Oud 18-08-2006, 13:47
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
ik heb een soort half georganiseerde reis gedaan (als in de hotels waren geregeld en het vervoer ook maar voor de rest kun je zelf bepalen waar je heen gaat en welke dingen je bezoekt): eerst een paar dagen st-petersburg toen naar novgorod en van daaruit met de nachttrein naar moskou, dan een paar kleine dorpjes om moskou heen en dan weer naar moskou om van daaruit terug te vliegen

metro is redelijk doenbaar, hoewel het wel makkelijker is om eventjes de letters te leren, niet echt veel moeite en ook makkelijk om een paar woordjes te herkennen en straatnamen te kunnen lezen

kaartjes zijn idd drie keer zo duur als je geen Rus bent (je kunt ze meestal ook niet laten halen door een Rus omdat ze je dan gewoon terugsturen bij de ingang) maar nog steeds wel betaalbaar, zeker studentenkaart meenemen bijna overal een redelijke korting op kaartjes
Oud 18-08-2006, 15:22
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Snees schreef op 18-08-2006 @ 11:05 :
Aan je sig te zien is dat niet meer nodig
Haha daar houdt mijn kennis van het Russisch ook wel op
ik kan wel het schrift lezen, dat is wel handig lijkt me, vaak kan je dan al wel iets uit de naam halen..
Oud 18-08-2006, 16:11
Verwijderd
Dit lijkt me wel een interessante reis die niet al te duur is:

http://www.treinreiswinkel.nl/winter...-st-petersburg
Oud 18-08-2006, 17:09
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
MCH schreef op 18-08-2006 @ 17:11 :
Dit lijkt me wel een interessante reis die niet al te duur is:

http://www.treinreiswinkel.nl/winter...-st-petersburg
Ziet er inderdaad leuk uit
Het voordeel van de trein is natuurlijk dat je veel meer van het land ziet en de andere landen waar je doorheen gaat.
Ik heb zelf inmiddels geboekt, bij Shoestring:

http://www.shoestring.nl/www/index.p...eiscode=GRSSRU

Wie gaat er mee?
Oud 19-08-2006, 18:09
Sartre
Sartre is offline
Ik had een reis bij Djoser gezien die me wel interessant leek... Moskou, gouden ring en St. Petersburg. Die leek me eigenlijk mooier dan bij shoestring. In Moskou staat alles overigens alleen in cyrillisch schrift, behalve op het vliegveld. Als je dat beheerst heb je zeker een voordeel met het lezen van de kaart en het vinden van de weg...
Oud 19-08-2006, 22:58
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Sartre schreef op 19-08-2006 @ 19:09 :
Ik had een reis bij Djoser gezien die me wel interessant leek... Moskou, gouden ring en St. Petersburg. Die leek me eigenlijk mooier dan bij shoestring. In Moskou staat alles overigens alleen in cyrillisch schrift, behalve op het vliegveld. Als je dat beheerst heb je zeker een voordeel met het lezen van de kaart en het vinden van de weg...
je sig
Die reis bij Djoser had ik ook gezien, en leek me ook heel mooi, maar die was geloof een stuk langer (en duurder) dan die bij Shoestring. Een voordeel van de reis bij Shoestring vind ik dat je niet een programma hebt waar je je aan hoeft te houden. Ik vind het altijd wel leuk om in een vreemde stad de wat minder toeristische plekjes op te zoeken.
Oud 03-09-2006, 03:38
Verwijderd
Beide Russische sigs bevatten fouten.

Verder moet je eigenlijk gewoon een auto huren en ergens in een naburige stad een hotel of bungalow/appartement/whatever pakken. Op een uurtje/halfuurtje rijden ben je al zo veel goedkoper uit dat je die auto er incluis benzine uit hebt, zo ongeveer. Zodra je Moskou uit bent dalen alle prijzen met een keer of tien, minstens.

En twee dingen die wellicht handig zijn om te weten:

- Als je wodka wil gaan drinken, doe dat dan in een restaurant of haal op zijn minst een fles uit de supermarkt/speciaalzaak. Veel van de sigarettenkraampjes en kiosken hebben namelijk ook wodka, maar de kans is aardig groot dat het zelfstooktroep is, waar je makkelijk een of andere vergiftiging aan kunt oplopen.

- Geef geen geld aan zwervers. In 95% van de gevallen zijn het geen echte zwervers maar is bedelen wat zij doen voor de dagelijkse kost, omdat touristen ze vaak veel geld geven. Er zijn naar het schijnt zelfs serieus organisaties die een bepaald bedrag eisen van bedelaars in ruil voor een stuk grond bij de metro, waar zij dan mogen komen om te bedelen. Betalen ze dat bedrag niet, dan worden ze hardhandig weggewerkt en staat er binnen een paar dagen iemand anders.
Oud 03-09-2006, 03:49
Verwijderd
Oja, St. Petersburg is eigenlijk helemaal niet gaaf en typerend Russisch, met name in het centrum. Moskou heeft dat ook wel, maar minder.
Oud 21-01-2007, 20:40
Levensnevel
Levensnevel is offline
ik ben afgelopen herfst in St Petersburg geweest, was heel gaaf!
hele mooie stad, de hermitage <3, al het water, echt geweldig.
Advertentie
Oud 23-01-2007, 14:49
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Levensnevel schreef op 21-01-2007 @ 21:40 :
ik ben afgelopen herfst in St Petersburg geweest, was heel gaaf!
hele mooie stad, de hermitage <3, al het water, echt geweldig.
Ik ben er inmiddels ook geweest, in September, het in inderdaad een hele mooie stad
Ben je ook in het Peterhof geweest, bij het zomerpaleis?
Oud 24-01-2007, 18:06
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 18-08-2006 @ 18:09 :
Ziet er inderdaad leuk uit
Het voordeel van de trein is natuurlijk dat je veel meer van het land ziet en de andere landen waar je doorheen gaat.
Ik heb zelf inmiddels geboekt, bij Shoestring:

http://www.shoestring.nl/www/index.p...eiscode=GRSSRU

Wie gaat er mee?
Heb je eerst geboekt en dan ga je pas kijken wie mee wil ? Of ga je anders in je eentje?
Oud 25-01-2007, 08:56
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Verie schreef op 24-01-2007 @ 19:06 :
Heb je eerst geboekt en dan ga je pas kijken wie mee wil ? Of ga je anders in je eentje?
Eerst wilde ik met een vriendin gaan, maar er wilde niemand naar Rusland, dus toen heb ik besloten om alleen te gaan met een groepsreis. Je vindt vanzelf wel aansluiting bij anderen.
Oud 25-01-2007, 11:42
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 25-01-2007 @ 09:56 :
Eerst wilde ik met een vriendin gaan, maar er wilde niemand naar Rusland, dus toen heb ik besloten om alleen te gaan met een groepsreis. Je vindt vanzelf wel aansluiting bij anderen.
Aha oke. Met een groepsreis is wel goed te doen lijkt me. Ik dacht even dat je helemaal alleen daarheen wou gaan, dat lijkt me niet echt veilig
Oud 25-01-2007, 14:29
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Verie schreef op 25-01-2007 @ 12:42 :
Aha oke. Met een groepsreis is wel goed te doen lijkt me. Ik dacht even dat je helemaal alleen daarheen wou gaan, dat lijkt me niet echt veilig
Ik voelde me daar als meisje veiliger op straat en in de metro dan hier in Nederland, je ziet daar ook gewoon 's nachts heel veel vrouwen en zelfs jonge meisjes alleen in de metro, dat vond ik wel apart. Maar echt gezellig lijkt het me niet om alleen op vakantie te gaan.
Oud 28-01-2007, 20:57
Levensnevel
Levensnevel is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 23-01-2007 @ 15:49 :
Ik ben er inmiddels ook geweest, in September, het in inderdaad een hele mooie stad
Ben je ook in het Peterhof geweest, bij het zomerpaleis?
nee, wel naar het paleis van katarina. dat was echt prachtig. was volgens de locals vergelijkbaar maar minder toeristisch.
Oud 29-01-2007, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 10-08-2006 @ 22:48 :
we doen meestal 2x per jaar een stedentripje
zozo, geld teveel?
of bedoel je dan echt heel korte tripjes van 2dagen ofzo? en dat je verder helemaal niet meer op vakantie gaat.

Ik ging vorig jaar in de kerst naar londen(stedentrip van 5 dagen dus), en in de zomervakantie 3weken naar scandinavië.. en ik had echt geen geld meer over voor nog een tweede stedentrip er bovenop.(terwijl ik in de meivakantie ook best nog wel weg had willen gaan)

Of vis jij er heel slim heel goedkope tripjes uit? en zo ja, waar en hoe?
Oud 29-01-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 29-01-2007 @ 13:02 :
zozo, geld teveel?
of bedoel je dan echt heel korte tripjes van 2dagen ofzo? en dat je verder helemaal niet meer op vakantie gaat.

Ik ging vorig jaar in de kerst naar londen(stedentrip van 5 dagen dus), en in de zomervakantie 3weken naar scandinavië.. en ik had echt geen geld meer over voor nog een tweede stedentrip er bovenop.(terwijl ik in de meivakantie ook best nog wel weg had willen gaan)

Of vis jij er heel slim heel goedkope tripjes uit? en zo ja, waar en hoe?
gewoon niet veel eisen stellen ---> www.hostelworld.com en een beetje flexibel vliegen ---> www.skyscanner.net
Advertentie

Regels voor berichten