Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
ik begrijp dat nooit: die discussie over het kwaad in de wereld. waarom lijden mensen... wat een hóófdbreker zeg. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
God's liefde wens ik u toe
||
Citaat:
||
Citaat:
Zo is God naast de Levensgevende, de Bron van Vrede en de Gids, ook de Vernederaar, de Levensontnemer en de Brenger van Nood. |
![]() |
||
Citaat:
is het nut van lijden leren? even tussendoor ![]() ontopique dan maar: Waarin geloof jij wel/niet? god. Wie is God voor je? schepper en bestuurder. het nut en de oorzaak van het leven (het leven is voor hem). Met welke ogen kijk jij naar de ellende in deze wereld? verkeerde dingen gebeuren omdat satan ook een aandeel heeft in de wereld. de mens heeft satan zijn aandeel in dit leven en van zijn leven gegeven. het kwaad, en de ellende dus, is de grote tegenstander van god. als er genoeg gelovigen zijn en god het zat is genadig te zijn, zal de aarde (en het kwaad) verdwijnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan zijn er concepten die mij logisch in de oren klinken, maar waarvan ik nog moet onderzoeken. Denk daarbij aan de non-dualisme van de mens (er bestaat geen ziel; de mens is één) en het één-zijn van alles. Op zich passen deze concepten bijvoorbeeld binnen de bevindingen van de quantumfisica. En dan zijn er concepten waartegenover ik een meer sceptische houding heb. Denk bijvoorbeeld aan de helende recitaties van mantra's en dergelijke. Hiervan ben ik zeker niet overtuigd. |
![]() |
||
Citaat:
Mooi gezegd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dat vind ik zo'n uitermate irritant antwoord. je zegt dan feitelijk dat je gelooft dat jij het heelal geschept hebt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je niet in god geloofd, denk je dus ook niet dat hij de aarde heeft gemaakt. ik geloof in mijn geweten, maar ik zeg niet dat mijn geweten de aarde heeft geschapen. maar ik ben het verder met je eens, dat is een hele irritante uitspraak. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is geen feit, dat is een mening. |
![]() |
||
Citaat:
welk geloof heb ik dan?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Even on-topic: Citaat:
Zou je dan zeggen dat je een agnosticus bent?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gelovigen zien geen bewijs van een god en dus geloven ze er in. Atheisten zien geen bewijs van een god en stellen zich de vraag niet eens. Stel dat jij geboren zou zijn op een onbewoond eiland, dan zou jij ook niet geloven. Het is allemaal cultuurafhankelijk. Mensen geloven wat hun ouders geloven (meestal!). Het is krom omdat jullie om geen enkele gegronde reden geloven, dat andere mensen opeens de aanname moeten maken dat god niet bestaat. De aanname is dat god bestaat, want er is GEEN ENKELE reden om het aan te nemen. Concreet bewijs? Zero! Evolutie daarentegen, heeft enorm veel bewijs en enorm veel praktisch nut. Het werkt. Ik geloof niet in evolutie. Als ik er in zou geloven zou mijn vertrouwen rotsvast zijn en dat is niet het geval. Ik ben kritisch naar de evolutietheorie toe en wel op een wetenschappelijke manier. Al die bullshit sites op het internet die de evolutietheorie ontkrachten weten niet waar ze het over hebben. Al die intelligent design sites idem. Als ik iets zie wat totaal niet klopt en het zou niet consistent zijn dan zou ik zeggen dat de evolutietheorie (niet helemaal) klopt. En om terug te komen op atheisme, als ik een bewijs van het bestaan van god zou vinden, dan zou ik in hem 'geloven'. Maar dat kan dus niet en dus geloof ik niet. Calling atheism a religion is like calling bald a hair color en dat is gewoon waar. Het feit dat er onbewijsbare dingen zoals geloof zijn aangenomen door mensen wil niet zeggen dat wanneer je geen aanname maakt je ook een aanname maakt. Dat is gewoon achterlijk. Er is geen bewijs voor god, dus hoeft er niks aangenomen te worden. Een aanname maak je bij gebrek aan informatie en dat is bij god zeker het geval. Alle informatie is uit een dikke duim gezogen. |
![]() |
|
Naar mijn mening kun je het beste gewoon zo gelukkig mogelijk trachten te zijn. Afhankelijk van hoe egoistisch je bent en hoeveel je om anderen geeft spelen anderen hier een rol in.
Je hebt alleen het huidige leven en dat moet je invullen zodat je zoveel mogelijk plezier hebt. Dit is niet egoistisch, afhankelijk van wat jouw deugden en genoegens zijn. Dit is mijn levenshouding en ik ben niet alleen aan het feesten en zuipen. Ik ben verantwoordelijker dan heel veel christenen die ik ken. Je weet niet over er een hiernamaals is en naar mijn mening is de meest oprechte motivatie die van je eigen gevoelens en niet naar aanleiding van een uit de duim gezogen boekje dat zegt wat je moet doen zodat je in de hemel kan komen. De hemel is een illusie, dat weet iedereen alleen doordat het onder het kopje geloof valt hoeft er geen bewijs voor te zijn. Gewoon mensen van jongs af aan geloof met de paplepel er ingieten. Dat is gewoon crimineel naar mijn mening. Kinderen hebben geen keus en je kan ze alles wijsmaken. Het is gewoon zwak en niks anders dan zieltjes winnen. Mooi filmpje op CNN waar atheisme gebashed wordt door achterlijke mensen: http://blog.myspace.com/index.cfm?fu...2-b1b8d262d98e Ik weiger respect op te brengen voor geloof. Het zet mensen aan tot haat en onwetendheid. Het is nergens op gebaseerd en onmogelijk om over te praten met anderen tenzij ze in de zelfde bullshit geloven. Het hypocriete is ook, dat je maar in 1 geloof kan geloven terwijl er enorm veel verschillende geloofsovertuigingen zijn die mutually exclusive zijn. Als jij aan iemand vraagt of hij denkt dat hij gelijk heeft, dan zegt hij dat hij denkt dat hij het bij het rechte eind heeft. Maar dit kan niet. Er kan maar 1 gelijk hebben. Discussies voeren zonder bewijs is enorm saai, maar gelovige mensen komen er mee weg omdat ze op een voetstuk staan. Ik weiger aan die onzin mee te doen. Laatst gewijzigd op 07-02-2007 om 08:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|