Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2007, 11:28
Ceridwen
Ceridwen is offline
Waar woon jij, welke plaats/provincie? Waarom woon je daar? Hoe vind je het om daar te wonen? Als je nu zou gaan verhuizen, waar zou je dan heen gaan (binnen Nederland), en waarom?

Motivatie voor dit topic: ik vroeg me af hoe het is om in het westen des lands te wonen, aangezien ik zelf alleen nog maar in het oosten heb gewoond. Ik heb een beetje het idee dat er in de randstad toch wel een beetje een andere mentaliteit is.
Oud 07-02-2007, 12:43
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Wat voor mentaliteit hebben ze in het Westen volgens jou? (ik woon zelf op het moment in het noord-oosten van het land )
Oud 07-02-2007, 13:09
Verwijderd
Waar woon jij, welke plaats/provincie?
-Zuid-Holland, Den Haag.

Waarom woon je daar?
-ik ben er geboren, en eigenlijk noooit uit de randstad weggegaan.

Hoe vind je het om daar te wonen?
-het gaat.

Als je nu zou gaan verhuizen, waar zou je dan heen gaan (binnen Nederland), en waarom?

-iig niet in de randstad.

Motivatie voor dit topic: ik vroeg me af hoe het is om in het westen des lands te wonen, aangezien ik zelf alleen nog maar in het oosten heb gewoond. Ik heb een beetje het idee dat er in de randstad toch wel een beetje een andere mentaliteit is.

grappig dat je dat zegt, ik heb hier de laatste tijd veel over gedacht. Het is mij opgevallen dat mensen in de randstad veel chagrijniger zijn, er kan geen lachje of goeie dag vanaf (niet iedereen ofcourse, maar het merendeel). Iedereen heeft haast haast stress stress.
Alles moet maar snel en meer.
Niemand kent elkaar, alles is zeer individualistisch.
Ik was laatst in Venlo, en ook in Groningen, wat een wereld van verschil zeg. Mensen doen gewoon rustig als je iets vraagt of ergens wat van zegt, en zijn veel vrolijker!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 20:07
Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 07-02-2007 @ 13:43 :
Wat voor mentaliteit hebben ze in het Westen volgens jou? (ik woon zelf op het moment in het noord-oosten van het land )
Nou wat Naojan zegt eigenlijk, dat het allemaal wat meer individualistischer is en dat mensen ook sneller geïrriteerd zijn enzo.

En ik vraag me af of ik daar in zou (willen) passen

Ik woon trouwens zelf in Nijmegen, Gelderland. Ik woon hier omdat ik hier vorig jaar ging studeren. Zit er over te denken om bijv. naar Den Haag of Utrecht te verhuizen, omdat de stad voor mij wel wat groter mag zijn.
Oud 07-02-2007, 21:25
arPos
arPos is offline
Code:
Rotterdam/Zuid-Holland 
Waarom woon je daar?
Was op korte termijn beschikbaar, goedkoop, en nette<br> onderhouden ruimte  
Vrij goed toeven 
Als je nu zou gaan verhuizen, waar zou je dan heen gaan<br>(binnen Nederland), en waarom?
Rotterdam is prima, al lijkt almere me ook wel aardig
Citaat:

is inderdaad anders, maar het is maar net wat je gewend bent

Citaat:
Naojan schreef op 07-02-2007 @ 14:09 :

Niemand kent elkaar, alles is zeer individualistisch.
dat -ons kent ons- is anders soms ook vrij irritant, mensen praten te veel

Laatst gewijzigd op 07-02-2007 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 09:20
Skilly
Skilly is offline
-Zuid-Holland, Rotterdam

Waarom woon je daar?
-ik ben er geboren, en eigenlijk noooit uit de randstad weggegaan.

-Gaat wel.

Als je nu zou gaan verhuizen, waar zou je dan heen gaan (binnen Nederland), en waarom?

-Friesland ofzo in ieder geval weg van de drukte.
Oud 08-02-2007, 09:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
-Zuid-Holland, Nieuwerkerk aan den ijssel.. Binnenkort Rotterdam.

Waarom woon je daar?
- Ik ben er geboren en ik woon momenteel nog bij mijn moeder. Volgend jaar heb ik de keuze uit Rotterdam/Leiden (ivm studie) en word het naar alle waarschijnlijkheid gewoon Rotterdam (samenwonen met vriendlief) en zal ik doordeweeks misschien een paar keer in Leiden te vinden zijn bij mensen die ik ken.

- Nieuwerkerk is een ramp; slecht bereikbaar, veel onbenullige wegen, klote mentaliteit en dure huizen. Rotterdam vind ik evengoed een ramp, niets voor mij.

Bij voorkeur zou ik (later) in de buurt van Amersfoort wonen; Het is allemaal wat groener, de mentaliteit ligt me beter, de huizen vind ik over het algemeen erg leuk, het is praktisch met betrekking tot mijn hobby en nog wat dingen meer. Ook Groningen vind ik het overwegen waard; Ik heb daar redelijk wat contacten en kan daar gemakkelijk aan werk komen. Hobby is gemakkelijker te beoefenen (goedkoper), meer groen en ruimte, veiliger voor eventuele kinderen enz.

De randstad heeft inderdaad een heel andere mentaliteit, maar dat wend snel genoeg hoor.
Oud 08-02-2007, 18:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
-Noord-Holland, Alkmaar

Waarom woon je daar?
-Mijn mama houdt van Noord-Holland.

-Chill

-Londen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 10:53
essepes
essepes is offline
ik woon in Dordrecht / Zuid-Holland

ik woon daar omdat ik daar geboren ben..

Ik vind het wel best in Dordt. Al lijkt het me ook wel gaaf om in brabant te wonen, of renesse ofzo

Het liefst ga ik later weg uit Nederland, gewoon omdat ik Nederland in zijn geheel echt verschrikkelijk vind

Maar, ik ben blij dat ik in de randstad woon, ik heb bij t ''platteland'' beetje suf gevoel enz..

ik houd van de drukte...

Laatst gewijzigd op 09-02-2007 om 10:55.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 11:07
HybridTheory
HybridTheory is offline
Waar woon jij? Middelburg, Zeeland

Waarom woon je daar? Omdat ik hier ben opgegroeid, en nog niet definitief op mezelf woon.

Hoe vind je het om daar te wonen? Goed. Ik vind het een fijne stad. Je hebt hier eigenlijk een middenweg tussen wat eerder in dit topic gezegd is, mensen zijn wat vriendelijk en meer relaxed dan in de randstad, maar je hebt hier zeker niet die iedereen-kent-elkaar mentaliteit.

Als je nu zou gaan verhuizen, waar zou je dan heen gaan (binnen Nederland), en waarom?Liever naar het buitenland Ik zou binnen Nederland niet echt willen verhuizen, misschien binnen Zeeland ofzo, ik heb een tijdje in Terneuzen gewoond en dat was ook wel ok. Ik ga wel verhuizen over een half jaar, naar Groningen, dus ik ben benieuwd hoe het daar is.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 11:53
Geisha
Geisha is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 07-02-2007 @ 12:28 :
Waar woon jij, welke plaats/provincie? Waarom woon je daar? Hoe vind je het om daar te wonen? Als je nu zou gaan verhuizen, waar zou je dan heen gaan (binnen Nederland), en waarom?

ik woon in noord holland
ik woon daar omdat mijn ouders mij daar huisvesten
ik vind het geweldig om hier te wonen
als ik binne nederland zou verhuizen is het omdat ik ergens in nederland ga studeren

als ik zou verhuizen omdat ik niet hier wil wonen zou ik niet in nederland blijven
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 12:26
Dvine
Dvine is offline
Waar woon jij? Arnhem, Gelderland

Waarom woon je daar? Omdat ik hier beland ben toen ik weggelopen was van huis en nu volg ik hier kamertraining. Ook ben ik hier geboren en getogen dus is het geen probleem

Hoe vind je het om daar te wonen? Leuk! Het is een fijne stad, lekker centraal. Leuk centrum. En ik zit op een goede locatie.

Als je nu zou gaan verhuizen, waar zou je dan heen gaan (binnen Nederland), en waarom? Liever zou ik nu überhaupt niet willen verhuizen maar als het zo was, dan zou met mijn vriend ergens in Brabant willen wonen. In de buurt van Den Bosch, omdat dat een mooie stad is.
Oud 09-02-2007, 13:38
Balance
Balance is offline
Ik woon in Zuid-Holland en ik denk inderdaad dat de mentaliteit hier wel wat gehaaster en individueler is dan elders in het land. Ik woon overigens wel in een dorp, maar tussen allerlei drukke steden, dus de mentaliteit is hier niet anders dan daar.
Qua chagrijnig zijn ben ik het niet met Naojan eens. Ik denk alleen dat mensen hier pas aardig/vrolijk zijn als ze iemand tegenkomen die ze kennen, terwijl ik soms op andere plaatsen mensen dag hoor zeggen tegen mensen die ze niet kennen en schijnbaar vrolijk doen als het om onzinnige praatjes met onbekenden gaat. Er kan hier dus echt wel een goedendag of lachje vanaf, maar niet tegen volstrekt onbekenden.

Als ik zou verhuizen blijf ik absoluut in de Randstad. Ik vind de mentaliteit juist heerlijk. Ik heb met vreemden niks te maken en vind dat gehaaste fijn; stil staan is maar saai.
Oud 09-02-2007, 13:45
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2007 @ 14:38 :
Ik woon in Zuid-Holland en ik denk inderdaad dat de mentaliteit hier wel wat gehaaster en individueler is dan elders in het land. Ik woon overigens wel in een dorp, maar tussen allerlei drukke steden, dus de mentaliteit is hier niet anders dan daar.
Qua chagrijnig zijn ben ik het niet met Naojan eens. Ik denk alleen dat mensen hier pas aardig/vrolijk zijn als ze iemand tegenkomen die ze kennen, terwijl ik soms op andere plaatsen mensen dag hoor zeggen tegen mensen die ze niet kennen en schijnbaar vrolijk doen als het om onzinnige praatjes met onbekenden gaat. Er kan hier dus echt wel een goedendag of lachje vanaf, maar niet tegen volstrekt onbekenden.

Als ik zou verhuizen blijf ik absoluut in de Randstad. Ik vind de mentaliteit juist heerlijk. Ik heb met vreemden niks te maken en vind dat gehaaste fijn; stil staan is maar saai.
Ik denk dat die mensen dat doen uit gewoonte, en echt niet om onzinnige praatjes te maken. Gewoon een kwestie van verschillende mentaliteit.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 13:58
Verwijderd
Ik woon in Maastricht, omdat dat gewoon zo gekomen is; mijn vriend woonde hier, ik ging bij hem wonen, en we zijn blijven hangen omdat hij hier werkt en we hier graag wonen. We hebben net een huis gekocht, ook in Maastricht, dus de komende tijd wonen we hier nog wel
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:05
Verwijderd
Ik woon in Maastricht. Ik ben hier geboren en getogen. Heb een paar jaar met mijn ouders in een dorp in de buurt gewoont, maar dat was niet echt prettig omdat het heeel slecht bereikbaar is. Ik wilde graag op kamers en ben weer terug naar Maastricht gegaan omdat ik hier nog op school zit. Op zich best een leuke stad, hoewel de meeste mestreechteneren niet zo sociaal zijn. Sommigen, vooral uit de oudere generatie, moeten echt niks hebben van mensen die geen Maastrichts praten (laat ik er nou net zo eentje zijn). Op zich heb ik best veel vrienden hier, dat is wel fijn en vaak kennen de mensen die jij kent elkaar ook weer. Maastricht is wat dat betreft wel klein. Ik wil graag een nieuw leven beginnen als ik straks ga studeren. Ik wil echt weg uit Maastricht, naar een stad waar meer te doen is. Het liefste Utrecht, maar omdat daar niet de opleiding is die ik wil doen wordt het waarschijnlijk Nijmegen, of ik ga in Utrecht wonen en in Amersfoort naar school, dat moet ik nog bekijken.

Trouwens, in dat dorp waar ik woonde was het écht niet fijn. Buren keken ons vreemd aan, want ja, we komen niet uit dat dorp en mijn moeder en ik spreken geen dialect (mijn vader wel). Bovendien was het écht heel klein (2 straten groot) en je kunt 'savonds niet meer weg, want door het donker fietsen is gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:44
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik woon in Noord-Holland en daar woon ik omdat m'n ouders daar wonenn

als ik zou gaan verhuizen en niet in dit drop zou blijven wonen wil ik in Haarlem gaan wonen
Oud 09-02-2007, 18:50
thunder110
thunder110 is offline
Ik woon in Amsterdam, en ik woon hier omdat ik hier ben geboren en opgegroeid, ik studeer hier en (de meeste van) mijn vrienden wonen hier. Ik vind het prettig, als ik om half tien 's avonds zin heb in een swirl kan ik het in mijn pyjama halen.
Binnen Nederland zou ik nergens anders naartoe verhuizen, binnen Amsterdam zelfs ook niet want ik zit geweldig.
Oud 09-02-2007, 18:54
Verwijderd
Kom uit Overijssel, omdat m'n ouders daar woonden (vrij duh), woon nu ook in Nijmegen. Dat ik hier naar toe ben gegaan heeft eigenlijk niets met de kant van het land te maken; het had net zo goed Utrecht kunnen worden, maar op de open dagen bevielen de sfeer op deze universiteit en de opleiding an sich me beter.

Op kamers zou ik de Randstad nog wel willen doen, maar uiteindelijk wil ik er echt niet wonen. Dat heeft niet zo zeer met de mentaliteit te maken (ik ken mensen uit het hele land en ik vind ze niet leuker of minder leuk al naar gelang waar ze vandaan komen; en als ik eens een dag in de Randstad rondsjouw, zijn mensen helemaal niet onvriendelijker dan hier o.i.d.) alswel met het landschap: ik wil buitenaf wonen en buiten de stad is het in 't westen vaak zo vreselijk saai (water en koeien, het lijkt Friesland wel).

Doe mij maar wat meer afwisseling, hier en daar een heuvelrug, heide en bossen met grote bomen. En omdat ik aan de oostkant ben opgegroeid, heb ik natuurlijk veel meer mensen daar, er is niet iets dat het gebrek aan landschap 'goedmaakt', zeg maar. (Oh, en niet met de duinen komen - die vind ik wel heel mooi, maar ik wil niet onder ANP zitten ).

Oh, er is trouwens nog een reden - die belachelijke R. Ik zou gek worden van de hele dag alleen maar mensen horen die die domme Gooise of Hilversumse of watdanook R is die iedereen op tv ondertussen ook gebruikt. Brrrrr. (Niet dat ik niet even gek word van die irritante zachte G of dat vreselijke netniet dialect van 'we moet'n eem naar de bakker loo'm', maar sh )
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 19:21
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-02-2007 @ 19:54 :
(Niet dat ik niet even gek word van die irritante zachte G of dat vreselijke netniet dialect van 'we moet'n eem naar de bakker loo'm', maar sh )
Wat staat daar We moeten even naar de bakker lopen ofzo?

Ik woon zelf in een heel klein dorpje in Noord-Holland, in de Haarlemmermeer. Later zou ik niet in dit dorp zelf willen wonen (er is gewoon niks, geen supermarkt, een brievenbus die bij de bestelling geleegd wordt, geen ov), maar ik hou wel van de ruimte en de rust. Dus misschien aan de rand van een iets groter dorp in de Haarlemmermeer. Met de trein kan ik nu in 10 minuten in Leiden zijn en binnen een half uur zit ik op A'dam Centraal en dat is wel heel makkelijk.
Ik ga binnenkort verhuizen naar Uilenstede, Amstelveen en ik weet nog niet hoe dat gaat bevallen, in een kamer met overal andere mensen om je heen.

Ik denk niet dat ik voorgoed naar het oosten, zuiden, noorden van ons land zou willen verhuizen, ik heb een aantal vrienden die daar vandaan komen en hun gewoonten/gebruiken staan me gewoon niet zo aan. (Hoewel die 10 mensen natuurlijk niet representatief zijn voor de hele bevolking daar.)
Oud 09-02-2007, 19:47
Breg
Breg is offline
woon in Rotterdam en heb hier ook het grootste gedeelte van mn leven gewoond.
Heb 2 maanden in een heel klein (lees: 3 huizen) dorpje in het buitenland gewoond, en voor even was het wel aardig dat iedereen elkaar al van kinds af aan kent. Maar voel me er al snel opgesloten, en kan er ook slecht tegen hoe bekrompen sommige mensen daar op 'buitenstaanders' reageren.
Merk het weer een beetje nu ik weer in Rotterdam woon, maar in een dorp in de buurt werk, wat in een ongelofelijk christelijk gebied ligt. Kom nu ineens mensen tegen waarvan ik niet eens wist dat ze nog bestonden; mensen die nog denken dat je Aids op kan lopen als je iemand de hand schudt bv.
En ja, ik weet best dat het een (hoewel waargebeurd) voorbeeld is, dat niet veel meer voor zal komen en dat veel dorpen ook heel gezellig zijn en vaak ook socialer dan de stad, alleen is het niks voor mij.
Als ik uit Rotterdam verhuis, blijf ik wel in de Randstad wonen, Amsterdam vind ik ook wel wat. Lekker druk, genoeg te doen, wordt niet te veel op je gelet enz.
Oud 09-02-2007, 19:53
Verwijderd
Ik ga verhuizen naar Utrecht, woon nu in IJsselstein (20 km onder Utrecht.) Omdat ik in Utrecht studeer.
IJsselstein is best een mooi plaatsje maar ik heb er niet zoveel mee, met Utrecht wel, dus blij dat ik daarheen ga

Als ik ergens anders zou moeten wonen zou dat Hilversum zijn (werk en ik heb er al eens gewoond en dat beviel erg goed), Enschede (gewoon een leuke stad) of Zwolle (dichterbij familie.)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 21:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-02-2007 @ 14:45 :
Ik denk dat die mensen dat doen uit gewoonte, en echt niet om onzinnige praatjes te maken. Gewoon een kwestie van verschillende mentaliteit.
Dat zeg ik ook niet.
Oud 10-02-2007, 12:01
Bonga
Bonga is offline
Wageningen, Gelderland dat zal voorlopig nog wel zo blijven.
Oud 13-02-2007, 19:47
Verwijderd
Ik woon in Diemen, Noord Holland. Het is een redelijk groot 'dorp' dat tegen Amsterdam aanligt. Liever had ik in het centrum van A'dam gewoond omdat ik dan minder hoef te fietsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2007, 19:55
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
Groningen, in de stad
Waarom woon je daar?
Tja hele goeie vraag, ik woonde eerst in India, majaaa toen ben ik naar nl gekomen door adoptie, en mijn (adoptie) ouders woonden in Groningen dus..tjaa..

Groningen is een hele gezellige stad, studentenstad, maar wel leuke sfeer, en het uitgaan is hier ook wel top( al ga ik niet zo vaak meer uit) cafes enzo zijn tot half 7 ochtends ofz open.. dus opzich... ik heb ook in Zwolle gewoond op mezelf, en Zwolle is een leuke stad, maar het haalt het niet bij Grunn

Nouja kijk het is wel zo tenminste met wat ik merk is de werkgelegenheid in het noorden nog al wat minder dan in de randstad, dus qua de werkgelegenheid zou ik zo weer naar Zwolle/Amersfoort verhuizen, maar dat is dan puur echt voor de werkgelegenheid..
Het liefst blijf ik gewoon wonen in Groningen..
Oud 13-02-2007, 20:01
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Geisha schreef op 09-02-2007 @ 12:53 :
ik woon in noord holland
als ik binne nederland zou verhuizen is het omdat ik ergens in nederland ga studeren

als ik zou verhuizen omdat ik niet hier wil wonen zou ik niet in nederland blijven
dat was mijn verhaal

geisha woont in utrecht! in zeist eigelijk
omdat ze daar vlakbij 'studeert'..
ze wil overal heen verhuizen, ze wil sowieso alles. Als zij een jongen tegen komt zou ze zo verhuizen als ze in een blad leest dat het leuker wonen is in den haag verhuist ze ook,
dit is natuurlijk overdreven maar ze is niet zo vreselijk gehecht aan utrecht! ze heeft eht er leuk maar zou zo weg gaan?!

wauw dit is veel leuker om voor anderen in te vullen!
Oud 13-02-2007, 20:09
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Geisha schreef op 09-02-2007 @ 12:53 :
ik woon in noord holland

Oud 13-02-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
zoemzoem schreef op 09-02-2007 @ 20:21 :
Wat staat daar We moeten even naar de bakker lopen ofzo?
Jah. En in fatsoenlijk dialect zou het iets moeten worden van 'wej mut nog èèm noar de bakker loo'm', dat vind ik dan wel weer leuk. Maar in ons dorp, of eh, mijn ouders' dorp, kunnen de jongeren dat niet meer echt, dus dan wordt het zo'n lelijke tussenin vorm.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:13
Verwijderd
Zwolle

Waarom woon je daar?
Grotere afzetmarkt.

Prima!

Amersfoort, ligt lekker centraal in het land.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 22:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik woon in Limburg/Maastricht. Waarom? Omdat ik er geboren ben en (op 2 jaartjes op kamers na) nooit ben verhuisd uit Limburg. Ik vind het wel leuk wonen. Gewoon een gezellige, mooie stad. Als ik zou verhuizen binnen Nederland zou ik naar Brabant gaan denk ik. In ieder geval niet de Randstad, hele andere mentaliteit dan hier in het zuiden, denk niet dat die bij me past.
Oud 14-02-2007, 07:54
Roos
Roos is offline
Iedereen heeft het altijd over de 'mentaliteit' van het Westen.

Volgens mij klopt daar geen zak van. Ik woon al mijn hele leven in/om Rotterdam en ik ken bijna al mijn buren
Er worden hier (rotterdam-west) zelfs ouderwetse pleinfeesten en bbq's gehouden
Oud 14-02-2007, 10:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Waar woon jij? Utrecht en dorpje bij Eindhoven

Waarom woon je daar? Omdat ik in Utrecht studeer en mijn ouders in dat dorp wonen

Hoe vind je het om daar te wonen? In Noord-Brabant vind ik het heerlijk, het nadeel is dat ik twee uur moet reizen voordat ik bij college ben. En daarom vind ik het ook leuk om in Utrecht te wonen. In Utrecht vind ik het vooral leuk omdat het aan tijd scheelt en omdat ik leuke huisgenoten heb. Het leuke aan Brabant vind ik dat ik er meer mensen ken, het doet gezelliger aan. En hoe ze praten natuurlijk

Als je nu zou gaan verhuizen, waar zou je dan heen gaan (binnen Nederland), en waarom? Ik verhuis helemaal nergens heen Maar over een paar jaar, als ik klaar ben met mijn studie, zou ik misschien toch wel terug willen naar Brabant. Maar dan misschien meer richting Den Bosch, iets centraler
Oud 14-02-2007, 11:03
Verwijderd
Ik woon in Maasbree, een gat bij Venlo, Limburg. Ik woon daar al 17 jaar, omdat ik nog thuis woon en mijn ouders nooit verhuisd zijn. T bevalt hier redelijk, al zou ik wel in een grotere plaats willen, maar niet in Venlo, dat heb ik wel gezien en is niet mijn stad. Ik zit in Roermond op school en dat bevalt wel redelijk.
Ik denk dat als ik zou verhuizen, ik uit Limburg weg zou gaan. Eens kijken of het verschil echt zo groot is.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 13:22
Verwijderd
Ik woon in Zuid Holland, Den Haag. Ik ben hier komen wonen vanwege mijn studie en het bevalt me prima Amsterdam is wellicht leuker maar Den Haag heeft ook veel te bieden. Ik woonde eerst in Eindhoven. Altijd in een leuke wijk gewoond etc maar ik vind het geen stad die mij echt kan boeien. Gelukkig is Eindhoven nog een redelijk grote stad dus echt ons-kent-ons gevoel heerst er niet. Daar zou ik ook absoluut niet tegen kunnen. Ik vind die Randstad mentaliteit wel meevallen, ik denk dat die mensen die dat zeggen (Limburgers bijvoorbeeld) ook een vreemde blik hebben op de inwoners van het naastgelegen gehucht x. Later zou ik wel in Amsterdam, Den Haag, Utrecht of het Gooi willen wonen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 15:57
Verwijderd
ik woon praktisch in Rotterdam, ben vanuit Vlaardingen langzaam naar centrum Rotterdam aan het verhuizen, paar kilometer per keer (ben ook pas 6 jaar bezig, dus t schiet al aardig op)
ik heb nooit buiten de randstad gewoond, maar vroeger wel weken gelogeerd in the middle of nowhere bij ooms en tantes (Grou, Wezep en Ede). vond ik toen heel leuk, maar als ik zie hoe mn neefjes en nichtjes zijn geworden, zo ontzettend naief en onnozel en absoluut geen kennis van de wereld (ik noem expliciet mijn neefjes en nichtjes, want het is natuurlijk niet zo dat mensen uit het oosten ook maar enigzins retarded zijn, laat ik dat duidelijk zeggen), dan zou ik daar nooit heen willen verhuizen. en al zeker niet ivm het werpen van eventuele niet-gewenste kinderen.
wil nu niet echt regio Rotterdam uit, maar zit wel te denken aan Haarlem voor later. Lekker rustig vergeleken met hier, maar wel zo in Amsterdam of Rotterdam. en het is gewoon een hele mooie stad... ben blij, though, dat ik hier geboren ben en niet in t oosten
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 10:14
WolterB
WolterB is offline
Ik woon in Enschede. Ben er gaan wonen vwg mn eerste opleiding, heb daarna in dezelfde stad naar nieuwe opleiding gezocht toen ik ging wisselen omdat het hier er fijn woont, ik in een leuk huis zit en er mijn sociale leven grotendeels heb.

Ben ondertussen drie keer verhuisd binnen deze provincie, steeds naar een grotere stad en denk dat ik als ik ga verhuizen het uit deze provincie gaat worden. Meer richting het midden/zuiden van het land
Oud 18-02-2007, 10:54
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Boxtel, Noord-Brabant

Waarom woon je daar?
Omdat ik hier studeer

Boxtel zelf is een klein dorp en redelijk saai. Maar in 10 ben ik in Den Bosch, Eindhoven of Tilburg. Dus dat is wel handig.

Ik denk terug naar Maastricht, omdat ik het daar superleuk vond om te wonen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 11:03
Verwijderd
Rotterdam. Waarom? Hoogbouw, no-nonsense mentaliteit, prima wonen voor niet te hoge huurprijzen, veel werk, water, haven, handel.

Wat ik merk is dat de mentaliteit hier minder 'kleindenkend' is. In het oosten (ik heb in Zutphen gewoond) heb je toch meer van die beetje zielige gastjes die denken dat ze god in hun eigen koninkrijk zijn. En ik ben allergisch voor zgn. 'gabberboertjes', en die heb je in het oosten van het land nogal veel.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 11:42
Ceespop
Ceespop is offline
Ik woon in de Provincie Utrecht, en In de plaats ijsselstein.
Ik woon daar omdat mijn ouders er wonen en ik thuis woon.
als ik zou willen verhuizen, dan zou dat naar een vrijstaand huis zijn, ergens ook in ijsselstein of in Montfoort or something like it.
Oud 18-02-2007, 12:57
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 07-02-2007 @ 12:28 :

Utrecht, Utrecht. Ik woon daar omdat ik hier train, hier veel vrienden wonen, m'n vriend hier woont en ik het een leuke stad vind. Ik vind het leuk om hier te wonen, ben net verhuisd en het bevalt goed. Als ik zou gaan verhuizen zou ik binnen Utrecht verhuizen. Als ik naar een andere stad zou gaan zou het terug naar amsterdam zijn of naar Haarlem omdat ik dat ook leuke steden vind in de buurt van m'n moeder en andere vrienden.
Oud 18-02-2007, 14:09
__
__ is offline
ik woon in Rotterdam omdat ik daar studeer en ehh ik vind het er prima en aangezien ik er dus studeer ben ik niet van plan te verhuizen. verder woon ik in het weekend in Schijndel, NB en daar heb ik het ook prima naar mn zin. Brabant is nou eenmaal erg gezellig
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:05
mueslireep
mueslireep is offline
-Noord-Holland, Amsterdam.

Waarom woon je daar?
-geborn en getogn .

-al die buitenlanders.....

-maastricht, carnaval

Motivatie voor dit topic: ?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 18:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2007 @ 12:03 :
Rotterdam. Waarom? Hoogbouw, no-nonsense mentaliteit, prima wonen voor niet te hoge huurprijzen, veel werk, water, haven, handel.

Wat ik merk is dat de mentaliteit hier minder 'kleindenkend' is. In het oosten (ik heb in Zutphen gewoond) heb je toch meer van die beetje zielige gastjes die denken dat ze god in hun eigen koninkrijk zijn. En ik ben allergisch voor zgn. 'gabberboertjes', en die heb je in het oosten van het land nogal veel.
Ik vind de wiggaz die je er in ruil voor krijgt, niet echt een verbetering
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 19:53
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2007 @ 12:03 :

Ook al in R'dam In welk yuppen appartement zit je?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 21:28
Verwijderd
Ik woon in Amstelveen, Noord Holland.

Waarom woon je daar?
Omdat mijn ouders daar 18 jaar geleden heen verhuizde. Dit deden zij omdat mijn zusje geboren zou worden en ons huis in Amsterdam te klein werd. Ze wilde in een rustigere plaats wonen met veel keus in onderwijs.

Het is wel oke. Rustig, er is alles en je bent heel dicht bij Amsterdam.

Amsterdam omdat ik daar studeer, Amstelveen me toch een beetje begint te vervelend.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 23:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik woon in Helmond, Noord-Brabant, vlakbij Eindhoven. Hoort nét niet bij de vijf grootste steden van de provincie (zodat belangrijke bezoeken altijd nét aan onze neus voorbij gaan- behalve Wouter Bos, die is er zelfs twee keer geweest!). Ik merk dat onze stad een nogal negatief imago heeft in andere streken en zelfs in steden dichtbij: Helmond is gevaarlijk, Helmonders zijn crimineel, Helmonders zijn asociaal, Helmonder lopen allemaal in een trainingspak (ja, dat denkt men écht, en dan zijn ze oprecht verbaasd als ze hier komen en het blijkt dat niet waar te zijn).

Sinds ik in Utrecht studeer, wil ik daar later naartoe verhuizen. De stad is gewoon op zich veel mooier dan Helmond. Op zich is dat ook niet moeilijk, want Helmond is echt heel erg lelijk. Ik zal ook niet zeggen dat alle mensen in Utrecht geweldig zijn, maar ik heb het idee dat ze er wel, zoals Nare Man zei, groter- en ruimdenkender zijn. En beleefder en socialer. Natuurlijk zijn er overál asociale mensen, maar ik moet zeggen dat ze in Helmond naar mijn gevoel echt oververtegenwoordigd zijn. Ze zijn vaak echt héél onvriendelijk en erg luid van toon. Schelden kan niemand als een Helmonder en het accent is verschrikkelijk. Als je in de trein zit van Utrecht richting Helmond, merk je ook dat het volk steeds lelijker en luidruchtiger wordt naarmate je zuidelijker komt. Vooral in de stoptrein van Eindhoven naar Helmond wil je niet dood gevonden worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten