Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 21:32
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Hallo allemaal,

ik heb 3 maanden geleden een hele leuke jongen leren kennen, het klikte meteen al en we hadden precies dezelfde interesses en opvattingen. Kortom ik voelde me heel erg aangetrokken tot hem, maar nu komt de MAAR. Ik heb namelijk al 13 maanden een relatie met een hele lieve jongen, ik hou van hem, maar het gevoel is gewoon weg. Het is zo normaal geworden allemaal. Ik heb veel met hem meegemaakt, maar de laatste tijd merk ik dat ik hem steeds vergelijk met die jongen die ik heb ontmoet.
Ik weet dat deze jongen helemaal gek op mij is, we hebben ook telefonisch contact maar het brengt mij heel erg in de war. Want ik heb het gevoel alsof ik hem aan het lijntje hou, terwijl ik dat niet opzettelijk doe. Ik heb een maand geleden knallende ruzie gehad met mijn vriend omdat hij in mijn telefoongeheugen had gezien dat ik ontvangen en gevoerde gesprekken met hem had gehad.
Ik heb hem toen een weekje niet gesproken, maar ik besloot hem weer te bellen. Sindsdien spraken we elkaar weer dagelijks totdat hij mij ineens vroeg of ik een vriend had (dat had hij gehoord) ik voelde mij eigelijk betrapt terwijl ik niks verkeerd heb gedaan en ik moest hem bekennen dat dat zo was. Hij hoeft toen het gesprek afgehaakt en heeft opgehangen. Ik hoorde van een goeie vriend van hem dat hij het fucked up van mij vond, en ik voelde me heel erg schuldig daarover.
Ik kwam hem vandaag tegen en ik weet het nu echt niet meer. Ik merkte dat hij een beetje afstandelijk deed maar toen ik hem in zn ogen keek, vroeg hij mij waarom ik het niet eerder gezegd had. Ik wist echt niet wat ik moest zeggen (ik probeerde het juist te vermijden) en ik zei tegen hem daar hebben we het een andere keer wel over.

Maar wat moet ik nou doen? Bij mijn vriend blijven of moet ik een nieuwe uitdaging aan gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2002, 23:12
Tox
Tox is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Blijf maar bij je vriend, het zal niet de 1e keer zijn dat vrouwen het op zo'n manier uitmaken :/
Hoezo dat nou weer en als het toch niet meer "SPECIAAL" is bij je vriend en hij jou gewoon niet meer juist "DAT" gevoel geeft??

En ja ik kan zeggen dat het best wel lullig is voor die andere jongen. Maar in mijn ogen heb je twee keuzes:

1. Aanlaten met je vriend, wat je blijkbaar niet echt meer wilt en die andere toch leuker vind

of

2. Uitmaken met je vriend en die andere jongen vertellen waarom je hebt gelogen en hem vertellen wat je echt van hem vind (dit is mijn advies ook )
Oud 09-10-2002, 06:31
Herrie
Herrie is offline
Het is lastig.... Natuurlijk is iets nieuws altijd wel spannend en zit je huidige relatie in een welbekende sleur

Je moet bij jezelf goed nagaan bij wie je je meer op je gemak voelt, bij wie je een beter gevoel hebt.

Ik heb zelf met een soortgelijk dilemma gezeten. M'n vriendin maakte het uit, waardoor het dilemma zichzelf oploste.

Ik kan je niet echt een goed advies geven, behalve dat je je gevoel moet volgen!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 07:45
PardonMe
PardonMe is offline
tja of je het nu moet uitmaken of niet met je vriend daar doe ik geen uitspraak over, dat moet je zelf beslissen..
Maar ik vind wel dat je die jongen had kunnen laten weten dat je al een vriend had, nu heeft hij gewoon het gevoel dat hij bedonderd is, jij laat hem merken dat jij hem ook leuk vind, hij krijgt hoop, en dan ineens blijk je al een vriend te hebben!
Ik kan me goed voorstellen dat hij zich in de zeik genomen voelt, ook al was dat misschien niet jouw bedoeling..

Ik vind eigenlijk ook dat je je zelf een beetje te kijk zet.. Want het komt gewoon raar over bij anderen als jij gaat flirten met een andere jongen, terwijl je een vriend hebt..Komt niet echt betrouwbaar over ofzo, snap je wat ik bedoel...?

Kortom, ik vind dat je het vanaf het begin af aan al anders had moeten doen...
Maar goed, heb je nu weinig aan..
Want je nu zou kunnen doen is eens een goed gesprek houden met je vriend over jullie relatie, je zegt dat je het saai vind worden.. Maar je geeft toch nog veel om je vriend..? Misschien dat je enkel met die ander dat contact onderhield vanwege 'de spanning'..
Maar als je nog om je vriend geeft dan moet je gewoon ff aan je relatie werken, geef het een nieuwe impuls, ga dingen doen die jullie nooit eerder gedaan hebben!
Oud 09-10-2002, 07:49
PardonMe
PardonMe is offline
btw, je houdt van hem, maar het gevoel is weg....?

dit snap ik niet helemaal...?
Ik denk dat je bedoelt dat het verliefde gevoel weg is, maar dat wil niet gelijk zeggen dat je niks meer om hem geeft, maar dat het van verliefdheid meer is overgegaan in een houden van...
Ik vind het zonde om een mooie relatie aan de kant te zetten, terwijl je nog van iemand houdt.. Maar goed, jij kunt er het beste over oordelen, want JIJ weet wat je precies nog voelt voor je vriend en of dat nog langer de moeite waard is...

Maar ik vind niet dat je het gelijk uit moeten maken als het even saai wordt, jullie in een sleur zitten..
Iedereen heeft dat vroeg of laat wel en dan moet je gewoon ff aan je relatie werken, het is niet iets wat maar vanzelf blijft komen, het vraagt ook onderhoud!
Maar dat is mijn mening..
Oud 09-10-2002, 09:54
highlight
highlight is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
btw, je houdt van hem, maar het gevoel is weg....?

ja, staat er idd vaag ja, vond ik ook al
Oud 09-10-2002, 10:35
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Voor degenen die het niet begrepen: ik hou van hem, maar ik begin hem steeds meer als een goeie vriend te zien i.p.v als mijn partner. Het 'gevoel' (=verliefdheid) verdwijnt gewoon langzamerhand.

En 'PardonMe', ik heb niet met hem geflirt en ik flirt niet met hem. Altijd als ik hem spreek en sprak hebben en hadden we het over van alles en nog wat behalve over de liefde etc.
Ik heb hem ook nooit hoop gegeven, omdat ik mezelf dat niet toeliet. Maar je voelt het meestal aan als iemand aantrekkingskracht op je heeft, en hij zal dat zeker wel gemerkt hebben van mij.
De eerste en de laatste keer dat we het over liefde hebben gehad, was het moment dat hij aan mij vroeg of ik een vriend had. Als ik hem nu spreek hebben we het over hele anderen dingen (zoals politiek, school, cultuur), dingen waarover ik het met mijn huidige vriend niet echt kan hebben.

Hij heeft mij gevraagd om zondag te komen kijken als hij moet spelen, hij moet namelijk voetballen tegen een club bij mij in de buurt. Nu weet ik dus niet of ik wel of niet moet gaan, want ik heb het gevoel alsof ik mijn vriend dan bedrieg, terwijl ik eigelijk niks verkeerd doe.

Verder.... als mijn vriend het nu zou uitmaken, zou ik juist heel erg opgelucht zijn i.p.v verdrietig. Dat is toch geen goed teken?

Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 11:37
Herrie
Herrie is offline
Ik ken de situatie...

Ik heb hetzelfde gehad met een ex-vriendin van mij een aantal jaren geleden. Er zijn in haar verleden een aantal heel erg schokkende dingen gebeurd.

Na 9 maanden o.i.d. kreeg ik ook het gevoel dat er alleen nog vriendschap was door alles wat we samen hadden. Ik heb het toen uitgemaakt, omdat ik denk dat je een relatie niet alleen in stand moet houden wanneer je alleen vriendschap voor diegene voelt!

Je wordt hier zelf ongelukkig van en jouw partner ook, omdat je hem/haar voorliegt

Ik zou het dus uitmaken met je huidige vriend, want je zegt zelf dat het meer vriendschap dan liefde is! Tevens schreef je het niet erg zou vinden wanneer hij het uit zou maken..... Lijkt mij duidelijk dus.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten