Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2007, 13:50
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb nu de mogelijkheid om tot 5000 euro rood te staan. Ik vraag me daarbij af of ik dit bedrag ook weer kan verlagen?

Of is het eenmaal een limiet afgesloten, altijd er aan vastzitten?
Oud 11-02-2007, 13:51
Verwijderd
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen? Je kunt te allen tijde de mogelijkheid om 'rood te staan' aanvragen (mits je inkomsten het toelaten), lijkt me ook dat je te allen tijde die mogelijkheid weer kunt terugdraaien. Het zou een mooie boel worden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 14:19
Tiño
Tiño is offline
5000 is studentenkrediet neem ik aan.

roodstaan op je rekening courant kan tot max 1000 lijkt mij, bij dat studentenkrediet kun je toch niet komen en betaal je toch niet voor, tenzij je er geld van overschrijft naar je rekening courant.
Oud 11-02-2007, 14:31
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Nee, limiet. Bij de ABN kan je als student

1. een limiet vragen van 1000 euro op je studentenrekening.
2. als hbo/wo studeert mag je dit het eerste jaar verhogen naar 2500
3. Bij het behalen van je propedeuse mag je dit nog eens verhogen naar 5000

Ik heb dit door omstandigheden moeten doen en ben nu aan het sparen om het limiet weer terug op nul te krijgen.
Ik zou het alleen wel fijn vinden om als ik bijvoorbeeld op 3000 zit, het limiet daar ook vast te zetten zodat ik hoe dan ook niet weer op die 5000 kom.

Snap je?

http://www.abnamro.nl/nl/particulier...voordelen.html

Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:32
hermanf
hermanf is offline
Ah een soort maagverkleining dus. Ipv gewoon een beetje zelfdiscipline er op nahouden een kunstgreep toepassen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:46
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ja, zoiets.

Ik heb al geprobeerd het 'gewoon' bijelkaar te sparen, maar de verleiding is steeds erg groot om er toch weer gebruik van te maken. Vooral door het idee van "ik betaal het wel terug". En vervolgens doen zich ècht onvoorziene dingen voor en heb ik weer een probleem.

Zelfdiscipline mis ik dus inderdaad enigszins, maar banken zijn helaas geen opvoedadviseurs ofzo en zeker geen diëtisten. Ik denk dat ze meer in het rijtje van de Mc Donalds horen
Oud 11-02-2007, 15:47
Verwijderd
ik zet zelf gewoon alles op een spaarrekening om dan alles in één keer af te kunnen betalen (sta bij postbank 1000 euro rood, studentenkrediet). is idd een beetje omslachtig, maar werkt wel natuurlijk.
ik denk dat je het beste de klantenservice kunt bellen eigenlijk. heb je meteen antwoord.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:48
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Denk dat ik dat ook maar ga doen.
Heb alleen altijd dat rare idee dat mensen me belachelijk vinden als ik dit soort vragen stel

(zal ook wel zo wezen dan )
Oud 11-02-2007, 15:56
Verwijderd
Volgens mij kan je het gewoon veranderen, ga gewoon eens langs zo'n kantoor. Het kan in ieder geval terug aan 1000, misschien ook gewoon naar 3000, dus ja, probeer het gewoon
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 16:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Volgens mij kan je ook vragen om het limiet op 0 te zetten.
En vervolgens dan te gaan afbetalen.
Maar denk dat je dat het beste bij de bank kan navragen.

Eerst sparen en daarna aflossen is niet slim omdat je dit "onnodig hoge" rente's kost.
Oud 11-02-2007, 16:12
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-02-2007 @ 17:05 :
Eerst sparen en daarna aflossen is niet slim omdat je dit "onnodig hoge" rente's kost.
valt wel mee, als student betaal je niet echt veel. niks wat ik niet kan missen iig

enne, aragnabite: het zijn pas domme vragen als je zegt: "mijn internetbankieren doet het niet" en je internet is niet aangesloten
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 16:38
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-02-2007 @ 17:12 :
valt wel mee, als student betaal je niet echt veel. niks wat ik niet kan missen iig

enne, aragnabite: het zijn pas domme vragen als je zegt: "mijn internetbankieren doet het niet" en je internet is niet aangesloten
Of je hebt gewoon geen pc. Daarmee ging m'n opa bellen Ze hadden hem internetbankieren aangesmeerd, en hij bedacht zich heel erg laat dat je daar een pc voor nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2007 @ 17:38 :
Of je hebt gewoon geen pc. Daarmee ging m'n opa bellen Ze hadden hem internetbankieren aangesmeerd, en hij bedacht zich heel erg laat dat je daar een pc voor nodig hebt
das echt zielig eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 17:42
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-02-2007 @ 18:19 :
das echt zielig eigenlijk...
Ja, oude mannen die een beetje doof en vergeetachtig zijn he Maar toch grappig
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 18:58
Hulk
Hulk is offline
ja dat kan
Oud 11-02-2007, 20:14
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-02-2007 @ 17:05 :
Het speelt zich toch allemaal in de tientjessfeer af. Niet alsof je je daar nu heel druk over moet maken bij je financiële planning.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 17:19
Wammus
Wammus is offline
Bij de Postbank kon het wel gewoon. Het heeft me wel wat moeite gekost omdat er een hoop kneuzen zaten die niet helemaal duidelijk waren in wat ze nou wouden maar het is uiteindelijk gelukt. Het lijkt me dat het bij de ABN dan ook gewoon mogelijk moet zijn.
Oud 12-02-2007, 18:45
Verwijderd
Je kunt er ook voor kiezen om niet rood te staan (een 0 limiet dus)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:51
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 12-02-2007 @ 19:45 :
Je kunt er ook voor kiezen om niet rood te staan (een 0 limiet dus)
damn, dit slaat echt weer nergens op... denk je dat ze dat nog niet heeft bedacht? dat staat zelfs in aragnabites tweede post! *zucht*
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 18:20
KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-02-2007 @ 16:47 :
ik zet zelf gewoon alles op een spaarrekening om dan alles in één keer af te kunnen betalen (sta bij postbank 1000 euro rood, studentenkrediet). is idd een beetje omslachtig, maar werkt wel natuurlijk.
ik denk dat je het beste de klantenservice kunt bellen eigenlijk. heb je meteen antwoord.
Is volgens mij inderdaad nogal omslachtig. Volgens mij kan je beter het bedrag wat je nu elke x termijn spaart storten naar de rekenen van de postbank om het bedrag wat je rood staat te verminderen.

Nu stort je een x bedrag per periode op een spaarrekening, hier krijg je een beetje rente voor. Tevens kost het roodstaan op die rekening je ook een beetje rente per x periode, en waarschijnlijk kost het je meer rente dan dat je ontvangt op je spaarrekening. Uiteindelijk betaal je volgens mij op deze manier meer.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 16:06
Verwijderd
Citaat:
KleinSpookje schreef op 13-02-2007 @ 19:20 :
Is volgens mij inderdaad nogal omslachtig. Volgens mij kan je beter het bedrag wat je nu elke x termijn spaart storten naar de rekenen van de postbank om het bedrag wat je rood staat te verminderen.

Nu stort je een x bedrag per periode op een spaarrekening, hier krijg je een beetje rente voor. Tevens kost het roodstaan op die rekening je ook een beetje rente per x periode, en waarschijnlijk kost het je meer rente dan dat je ontvangt op je spaarrekening. Uiteindelijk betaal je volgens mij op deze manier meer.
het probleem is dus, dat je niet maar 533 euro rood mag staan. het is vaak alles of niets... en het meer betalen boeit me niet zo eigenlijk, zoals al eerder gezegd, zolang ik maar binnen mijn eigen gestelde termijn uit het rood ben

[edit] ik zit bij de postbank. daar kun je kiezen tussen 500, 1000 of 1500

Laatst gewijzigd op 14-02-2007 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 19:10
Erbenda
Erbenda is offline
Ja dat kan dacht ik gewoon hoor. Aan mij werd t zelfs een keer gewoon gevraagd door zo'n bankmedewerker, of ik soms wilde dat m'n limiet werd verlaagd. Ik heb m toen van 1000 op 0 laten zetten (ook bij de ABN overigens).
Oud 21-02-2007, 18:20
MB
MB is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 14-02-2007 @ 17:06 :
[edit] ik zit bij de postbank. daar kun je kiezen tussen 500, 1000 of 1500
Ik kan zelf niet rood staan (ja, 9 euro vraag me niet waarom) en dat vind ik prima, maar ik weet dat je bij de rabo en volgens mij ook bij de abn ook gewoon 34,50 of 828.38 rood kan staan.
Oud 21-02-2007, 18:30
Verwijderd
ja je limiet is 1000,1500 enz bedoelen ze he, niet dat je per se ronde bedragen rood moet staan
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 18:39
MB
MB is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 14-02-2007 @ 17:06 :
het probleem is dus, dat je niet maar 533 euro rood mag staan.
I rest my case
Oud 21-02-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 21-02-2007 @ 19:39 :
I rest my case
?

want:
Citaat:
per piacere schreef op 21-02-2007 @ 19:30 :
ja je limiet is 1000,1500 enz bedoelen ze he, niet dat je per se ronde bedragen rood moet staan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten