Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2007, 16:31
Lisann'
Avatar van Lisann'
Lisann' is offline
Ik moet voor school een videoclip maken, op een liedje dat je zelf leuk vind.

We zitten allemaal een beetje in de punk/metal/rock richting,
maar we weten niet welk nummer.

Iemand een idee?

Het moet wel een béetje makkelijk ideeën opbrengen om een clip op te maken.
(We hebben al een beetje ideeën.)

Ik wist trouwens niet zeker of ik het hier moest plaatsen, dus sorry als het ergens anders had gemoeten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2007, 16:52
Verwijderd
Je pakt het dus al verkeerd aan.
Je begint natuurlijk eerst met een liedje zoeken en dan pas ga je ideeën bedenken en kijken of wat je graag wilt wel kan en past.

Een nummer gaat ergens over. Dat kan bijvoorbeeld je uitgangspunt zijn. Dit kun je heel letterlijk nemen. Je kunt het ook verdraaien. Ook kun je je gevoel als uitgangspunt nemen. Of de sfeer van het nummer.

Maar ga eerst het nummer zoeken, gewoon iets wat je zelf leuk vindt en waarvan jij denkt dat je ermee uit de voeten kunt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 08:51
Baal
Avatar van Baal
Baal is offline
slayer
__________________
My brothers will NOT have died in vain! || Lieti in de Fractie der Metaal en Gerstenat
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 11:32
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
een of ander death metal nummer nemen, paar kilo slachtafval bij vleesverwerking fabriek ophalen en je bent al bijna klaar
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 11:46
Malfunction
Malfunction is offline
Chain Of Strength - True Till Death
__________________
SAID AND DONE - www.saidanddone.org
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 13:07
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-02-2007 @ 12:32 :
een of ander death metal nummer nemen, paar kilo slachtafval bij vleesverwerking fabriek ophalen en je bent al bijna klaar
ja maar daar moet je voor betalen.
je kan wel vragen bij een opleiding paardenhouderij of ze met bekappen bezig zijn want op mijn vorige school deden we dat op afgehakte paardenpootjes.

maar dat is misschien niet zo het plan.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 14:18
Lisann'
Avatar van Lisann'
Lisann' is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 07-02-2007 @ 17:52 :
Je pakt het dus al verkeerd aan.
Je begint natuurlijk eerst met een liedje zoeken en dan pas ga je ideeën bedenken en kijken of wat je graag wilt wel kan en past.

Een nummer gaat ergens over. Dat kan bijvoorbeeld je uitgangspunt zijn. Dit kun je heel letterlijk nemen. Je kunt het ook verdraaien. Ook kun je je gevoel als uitgangspunt nemen. Of de sfeer van het nummer.

Maar ga eerst het nummer zoeken, gewoon iets wat je zelf leuk vindt en waarvan jij denkt dat je ermee uit de voeten kunt.
Hehe daar heb je een punt, zal er nog eens over na gaan denken en wat muziek gaan beluisteren

JCG ; het slachtafval lijkt me niet zo een geslaagd plan
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 10:49
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
ok ok anders idee dan. Een stel jongeren een hanekam scheren bier laten zuipen en de hele tijd oi laten roepen terwijl met op de achtergrond een punk nummer draait

Voor emo is nog makkelijker, een emo opzoeken hem aan het huilen maken (hoi zeggen is meestal al genoeg) en dat 5 minuten lang filmen. Nummertje er achter monteren en je bent klaar.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 09-02-2007 @ 11:49 :
ok ok anders idee dan. Een stel jongeren een hanekam scheren bier laten zuipen en de hele tijd oi laten roepen terwijl met op de achtergrond een punk nummer draait

Voor emo is nog makkelijker, een emo opzoeken hem aan het huilen maken (hoi zeggen is meestal al genoeg) en dat 5 minuten lang filmen. Nummertje er achter monteren en je bent klaar.

VET
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 19:35
Verwijderd
als je nou iets van drum 'n bass of andere dansmuziek kiest, kun je makkelijker op de beat monteren. ik neem aan dat je de audiosporen in het montageprogramma kunt zien, dan is het een eitje
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Marloes schreef op 13-02-2007 @ 20:35 :
als je nou iets van drum 'n bass of andere dansmuziek kiest, kun je makkelijker op de beat monteren. ik neem aan dat je de audiosporen in het montageprogramma kunt zien, dan is het een eitje
dat is natuurlijk ook maar een keuze die je maakt.
neem je een rockachtig nummer, hoef je niet eens op de beat te monteren.
Als je op de beat gaat monteren, moet je een bepaalde sequentie vasthouden en je beeld moet interessant blijven.
Ik zou er technisch gezien niet voor kiezen als je het voor het eerst doet.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 22:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Op Stinkfist van Tool kun je goed een clip maken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 17:34
Lisann'
Avatar van Lisann'
Lisann' is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-02-2007 @ 11:49 :
ok ok anders idee dan. Een stel jongeren een hanekam scheren bier laten zuipen en de hele tijd oi laten roepen terwijl met op de achtergrond een punk nummer draait

Voor emo is nog makkelijker, een emo opzoeken hem aan het huilen maken (hoi zeggen is meestal al genoeg) en dat 5 minuten lang filmen. Nummertje er achter monteren en je bent klaar.
Dat klinkt wel leuk


EZBlade ; Hmm, qua techniek zijn we denk ik niet zo ver zeg maar.. Volgens mij wordt het ook lastiger dan ik nu denk, maar we zullen zien

Juice ; Tool is inderdaad leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Videoclip DTC Graag mening!
Dtc026
1 29-07-2010 10:16
Algemene schoolzaken VideoClips
Liss0lala
13 24-04-2008 14:51
Muziek Je eigen videoclip op de schermen in de McDonald's?
Librium.TV
5 23-10-2007 15:42
Films, TV & Radio Invloed van Videoclips. Jullie mening?
Ericos
18 06-01-2007 12:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Videoclips en muziek.
JoV
8 16-03-2006 09:57
Software & Hardware Videoclips in een playlist zonder uit full-screen mode te komen
Aragorn
0 26-12-2002 00:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.