Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2007, 15:22
fromBALKAN :D
Citaat:
hookee schreef op 16-02-2007 @ 16:08 :
Ik ben het met PWGR eens:
Hoezeer de bewindslieden met dubbele nationaliteit ook beweren Nederlands te zijn, er bestaat een kans op belangenverstrengeling. En is dat niet het geval, dan er in ieder geval wel een schijn.
Er is overigens zover ik weet niet specifiek over moslims gesproken, alleen over "twee paspoorten", dus ook Amerikanen, Belgen, Chinezen of Hutu's.
Ik vind dat als je kamerlid wil worden je dus een duidelijke keuze moet maken.
En het probleem Marokko; jammer dan. Wat is omgekeerd eigenlijk de kans dat een Nederlander de Marokkaanse regering haalt?
Noem me nationalistisch, (andere term: patriottisch) ik ben Nederlander, en wil Nederland gerund zien worden door 100% Nederlanders, zonder tweede agenda paspoort.
Ik acht mezelf daarbij een beter Nederlander dan (autochtone) mensen die Wilders iets toewensen.

@ fromBALKAN : Europeaan
...okee, ik ben europeaan
Advertentie
Oud 16-02-2007, 16:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 16-02-2007 @ 13:22 :
Ik ben het eens met de PVV. Hoezeer de bewindslieden met dubbele nationaliteit ook beweren Nederlands te zijn, er bestaat een kans op belangenverstrengeling. En is dat niet het geval, dan er in ieder geval wel een schijn.
Hoe dan?

Citaat:
T_ID schreef op 16-02-2007 @ 12:54 :
Het is weinig verheffend, maar als dat de enige manier is om de belachelijke lastercampagne tegen Verdonk tot stilstand te brengen, dan moet dat maar,
Welke lastercampagne? Het is laster als het niet waar is. Verdonk heeft geen lastercampagne nodig, ze heeft zichzelf al zwart gemaakt door haar uitspraken en acties.

Citaat:
FF4-Ever schreef op 16-02-2007 @ 10:35 :
Nogmaals, er is een wezenlijk verschil tussen het wenselijk achten van een bepaalde situatie (passief) en het verplicht willen stellen van deze situatie (actief).
Jawel, maar Verdonk zou het verplicht willen stellen. Overigens vind ik de reactie van Mephostophilis schitterend.

Citaat:
Er is overigens zover ik weet niet specifiek over moslims gesproken, alleen over "twee paspoorten", dus ook Amerikanen, Belgen, Chinezen of Hutu's.
Ja, deze discussie speelt echt vanwege Amerikanen en Belgen.

Citaat:
Ik vind dat als je kamerlid wil worden je dus een duidelijke keuze moet maken.
Waarom?

Citaat:
En het probleem Marokko; jammer dan.
Discriminatie.

Citaat:
Wat is omgekeerd eigenlijk de kans dat een Nederlander de Marokkaanse regering haalt?
Wat doet dat ertoe?

Citaat:
Noem me nationalistisch, (andere term: patriottisch)
Die twee termen zijn niet hetzelfde.

Citaat:
ik ben Nederlander, en wil Nederland gerund zien worden door 100% Nederlanders,
De NSB/NSDAP is al een tijd geleden opgeheven, hoor.

Overigens hebben Aboutaleb en Albayrak de Nederlandse nationaliteit, dus zijn ze 100% Nederlands.

Ik vind het wel jammer om te zien dat er zoveel xenofoben op het forum zitten. Dat er zoveel xenofoben zijn überhaupt. Waarom mensen bang zijn van alles wat niet blank is, zal ik me wel altijd blijven afvragen. Waar is haat goed voor?

Laatst gewijzigd op 16-02-2007 om 16:22.
Oud 16-02-2007, 16:37
Verwijderd
PVV hard op weg naar recordaantal Kamervragen
vrijdag 16 februari 2007

De Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft sinds 1 januari 169 Kamervragen over 31 onderwerpen gesteld. De partij van Geert Wilders lijkt daarmee hard op weg naar een record. Vorig jaar werden in de Tweede Kamer door alle partijen bij elkaar 1772 vragen gesteld. Jan de Wit (SP) werd ‘winnaar’ met 143 vragen. Wilders’ partij staat in anderhalve maand tijd op 169 vragen.
Van een mishandelde hond tot een mogelijk Belgisch tolvignet, van burenruzies tot Iraakse bommen die zijn geproduceerd in Iran: alles komt in de PVV-vragen voorbij. Metro stelde op haar beurt vragen aan fractieleider Geert Wilders.

Waarom al die vragen?
“Omdat het voor ons een belangrijk politiek instrument is. Om een debat te organiseren moet je al dertig handtekeningen verzamelen en bij vragen stellen heb je niemand nodig.”

Wanneer stelt uw partij een vraag?
“Als er écht iets aan de hand is dat moet stoppen. Denk aan radicale predikers die het land doortrekken, aan oude atlassen met DDR-kaarten in schoolklassen.”

Vindt u 169 zelf veel?
“Nee. Voor ze worden ingediend zie ik ze allemaal voorbij komen. Er is nog geen vraag geweest waarbij ik dacht: dit is niet zinnig.”

Zullen bewindslieden geïrriteerd raken?
“Dat is niet aan de orde want vragen stellen is een grondwettelijk recht. Het kabinet moet ons informatie geven, daarvoor hebben we een democratie.”

Ophef in Kamer

PVV heeft gisteren geprobeerd de benoeming van de nieuwe staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb tegen te houden. De partij vindt dat leden van het kabinet geen dubbele nationaliteit mogen hebben. In de Tweede Kamer ontstond ophef, waarna voorzitter Gerdi Verbeet de PVV het woord ontnam en het voorstel niet mocht worden ingediend. Kamerlid Fritsma: “We blijven wel bij ons principe.”

Metro

In totaal komt dit uit op 285250 euro
Oud 16-02-2007, 16:42
Verwijderd
jeuzus das veel geld voor zoveel onzin
Oud 16-02-2007, 17:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2007 @ 17:19 :
Welke lastercampagne? Het is laster als het niet waar is. Verdonk heeft geen lastercampagne nodig, ze heeft zichzelf al zwart gemaakt door haar uitspraken en acties.
Nee hoor, je staat gewoon weer eens in je hemd omdat je probeerd met een verdraaiing Verdonk te demoniseren.

Het mens is populair omdat ze een issue met beide handen aanpakte die te lang is blijven liggen, daarom kan ze bij veel mensen niet meer stuk. Deal with it zou ik zeggen.
Oud 16-02-2007, 17:48
Hulk
Hulk is offline
hoe relateer je dat aan geld?
Oud 16-02-2007, 17:49
kalinho
kalinho is offline
hehe Ayaan Hirsi Ali iemand?
Oud 16-02-2007, 17:53
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
kalinho schreef op 16-02-2007 @ 18:49 :
hehe Ayaan Hirsi Ali iemand?
Zie het verband niet.
Oud 16-02-2007, 17:54
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Hulk schreef op 16-02-2007 @ 18:48 :
hoe relateer je dat aan geld?
Ministers die moeten opdraven om die vragen te beantwoorden, dit kost geld. Als ze 's avonds door gaan moet er eten komen etc....
Oud 16-02-2007, 18:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 16-02-2007 @ 18:54 :
Ministers die moeten opdraven om die vragen te beantwoorden, dit kost geld. Als ze 's avonds door gaan moet er eten komen etc....
Zolang er "goede" vragen worden gesteld over onderwerpen die belangrijk zijn, zijn de kosten van de vraag in mijn mening ondergeschikt aan het feitelijk stellen van de vraag. Het is een recht dat de Kamer heeft (en moet gebruiken), ten eerste om te voorkomen dat kleine onderwerpen niet aan de beurt komen, en ten tweede om te voorkomen dat er dan overbodige debatten moeten plaatsvinden over onderwerpen waar een korte vraag mee kon volstaan (dat het vragenstellen uiteindelijk nog duurder maakt).
Uiteraard is het dan weer de vraag of de kamerleden van de PVV (maar ook van andere partijen) wel altijd "goede" vragen stellen. Wilders zegt dan wel dat hij al over "31 onderwerpen" vragen heeft gesteld, maar als ik hem tegenwoordig hoor of lees heeft hij het alleen nog maar over de islam of asielzoekers en immigranten.
Oud 16-02-2007, 18:10
Vice
Vice is offline
Citaat:
Hulk schreef op 16-02-2007 @ 16:17 :
geert weet ook wel dat 1 of 2 ministers met een dubbele nationaliteit niet uit maakt. maar hij is gewoon bang dat stapje voor stapje, beetje bij beetje, nederland zn cultuur kwijt raakt en gewoon 1 grote immigratiebende wordt. ik ben er ook niet zo'n fan van.
als je het heden vergelijkt met een poos terug zijn we een aardig op weg in ieder geval.
Ik snap dat probleem niet zo. De cultuur in een land veranderd sowieso wel.
Oud 16-02-2007, 18:11
ijscoman
ijscoman is offline
Het kost zo'n 2000 euro per vraag. Het is overigens niet alleen de PVV die te veel onzinnige vragen stelt maar Agnes kant van de SP kan er wat van. Verder stelt links gemiddeld veel meer vragen dan rechts.

Radio uitzending over de top 10 onzinnige vragen mms://media.radio538.nl/stream/radio538/fragmenten/20061109-joost.wma
Oud 16-02-2007, 18:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 16-02-2007 @ 19:08 :
Uiteraard is het dan weer de vraag of de kamerleden van de PVV (maar ook van andere partijen) wel altijd "goede" vragen stellen.
Mwo, misschien verdient dat een principiële benadering: Wilders spreekt namens meer dan een half miljoen mensen, dus is dat per definitie terecht.

Dat is ook wel nodig, want anders kon Maorijnissen, Kant, Dijsselbloem, Samson, Halsema, V.d. Laan etc ook wel inpakken, die stellen met grote regelmaat ook onzinnige vragen die geld kosten.

Zie het maar als bijkomende schade van democratie.
Oud 16-02-2007, 18:16
ijscoman
ijscoman is offline
Één NL is ooit eens met het idee gekomen het aantal vragen per fractie te beperken om zo de kosten te drukken. Staat geloof ik ook nog in hun partij programma.
Oud 16-02-2007, 18:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-02-2007 @ 18:46 :
Nee hoor, je staat gewoon weer eens in je hemd omdat je probeerd met een verdraaiing Verdonk te demoniseren.
Ik sta 'in mijn hemd'? 'Weer eens'? Waarom 'sabel' je me dan niet neer met een 'genadeklap', oh uwe welbespraaktheid?

Citaat:
Het mens is populair omdat ze een issue met beide handen aanpakte die te lang is blijven liggen, daarom kan ze bij veel mensen niet meer stuk. Deal with it zou ik zeggen.
En diezelfde mensen vergeten dat het Europees Hof tot twee maal toe heeft geoordeeld dat zij de mensenrechten heeft geschonden, Amnesty heeft Nederland een negatieve aantekening gegeven vanwege haar beleid, het CBP oordeelde dat ze de wet overtrad door het vrijgeven van gegevens over Taïda Pasic aan 'De Telegraaf' en ze vond dat er 'adequaat' gehandeld was door een stel incompetente bewakers toen de lijken nog nasmeulden. Plus nog een paar moties van wantrouwen, het negeren van een Kamermeerderheid, het in gevaar brengen van een mede-partijlid vanwege electoraal gewin en het tot twee keer toe plegen van een coup binnen haar partij. Deal with that.

Citaat:
T_ID schreef op 16-02-2007 @ 19:12 :
Maorijnissen
Heheh, die 'grappige' bijnaam zie ik normaliter alleen gebruikt worden in Spits en Metro door werkeloze, asociale Tokkies met IQ-Bonnie St Claire, die hun onderbuik even leeg laten lopen.

Niet dat ik daar verder iets mee bedoel, maar het is wel een feit...

Laatst gewijzigd op 16-02-2007 om 18:32.
Oud 16-02-2007, 21:05
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2007 @ 19:27 :
Heheh, die 'grappige' bijnaam zie ik normaliter alleen gebruikt worden in Spits en Metro door werkeloze, asociale Tokkies met IQ-Bonnie St Claire, die hun onderbuik even leeg laten lopen.

Niet dat ik daar verder iets mee bedoel,
Oud 16-02-2007, 21:24
Verwijderd
Citaat:

En het probleem Marokko; jammer dan.
Jammer dat je zelf niet inziet hoe racistisch dit eigenlijk is. Belangenverstrengeling, laat me alsjeblieft niet lachen. Voor mijn part mag een minister of staatssecretaris honderdduizend nationaliteiten hebben, zolang hij/zij capabel is zie ik het probleem niet.

En mensen die zeiken over 'het verlies van onze cultuur' beseffen niet dat er niet zoiets bestaat als een statische cultuur. Mensen veranderen, en culturen veranderen mee. Mja, voor elk soort mens een soort partij - daar is de PVV een sprekend voorbeeld van.
Oud 16-02-2007, 23:39
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2007 @ 22:24 :
Jammer dat je zelf niet inziet hoe racistisch dit eigenlijk is. Belangenverstrengeling, laat me alsjeblieft niet lachen. Voor mijn part mag een minister of staatssecretaris honderdduizend nationaliteiten hebben, zolang hij/zij capabel is zie ik het probleem niet.

En mensen die zeiken over 'het verlies van onze cultuur' beseffen niet dat er niet zoiets bestaat als een statische cultuur. Mensen veranderen, en culturen veranderen mee. Mja, voor elk soort mens een soort partij - daar is de PVV een sprekend voorbeeld van.
Ik denk die mensen bedoelen dat jij vroeger op school gewoon een kerst dinner had en dat je kleine broertje nu alleen een halal kerst dinner op school heeft of dat zwarte piet niet meer mag en dat we nu alleen nog maar NPS pieten in alle kleuren van de regenboog hebben.
Nog meer voorbeelden nodig? Kijk heel leuk als er mensen uit een ander land in ons land komen wonen ik heb zelf bijvoorbeeld een hele mooie surinaamse vriendin maar als er mensen zijn die voornemens zijn de nederlandse cultuur aan te passen aan minderheden ja dan vind ik dat we het die mensen heel lastig moeten gaan maken. Je komt wonen in nederland en dus pas je je aan nederland aan en niet andersom.
Oud 17-02-2007, 00:17
Verwijderd
Dit is een multiculturele samenleving, je aanpassen aan de 'Nederlandse cultuur' hoeft dus niet.
Oud 17-02-2007, 00:43
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-02-2007 @ 01:17 :
Dit is een multiculturele samenleving, je aanpassen aan de 'Nederlandse cultuur' hoeft dus niet.
Dat vind ik een beetje een misvatting die discussies over integratie zijn er niet voor niets. Je kan gewoon als imigrant niet verwachten dat een land zich aan jou aan gaat passen als ik morgen bij jou op visite kom vertel ik je moeder ook niet dat ze 's avonds boerenkool voor me moet maken. Men kiest er bewust voor om in een land met een totaal andere cultuur te gaan wonen dus past men zich daar aan. Als ik morgen met mijn vriendin in marokko ga wonen kan ik ook niet verwachten dat men het daar accepteerd als zij in bikini over straat gaat lopen maar vanuit jouw optiek hebben ze dat wel te accepteren want het wordt dan immers een multiculturele samenleving.
Je eigen cultuur behouden is allemaal best maar je kunt gewoon niet de cultuur van een land gaan veranderen om bijvoorbeeld eens op het kerst dinnier voorbeeld terug te komen: Kerst is een christelijk feest dat voort komt uit de christelijke cultuur die dit land al honderden jaren kent, ga daar niet van eisen dat het halal wordt. Dat je thuis halal eet vind ik best maar je kan het als minderheid simpelweg niet maken dat je van de meerderheid gaat eisen dat zij zich aan jou gaan aanpassen, doe je dat wel dan krijg je een meerderheid die jou als minderheid begint uit te kotsen, dan staan er mensen op als Geert Wilders die steeds meer draagvlak gaan krijgen en het jou daardoor steeds moeilijker gaan maken totdat de laatste druppel de spreekwoordelijke emmer laat overlopen. Men zegt niet voor niets dat de moslims binnen nu en honderd jaar zeer waarschijnlijk de volgende holocaust over zich heen gaan krijgen, de tolerantie komt gewoon aan zijn einde.
Ik denk ook dat moslims in west europa er echt verstandig aan doen zich de komende jaren wat meer in de diepere betekenis van het begrip STFU te verdiepen en zich meer aan te passen anders gaan er echt steeds meer Geert Wilders en Philip de Winter figuren verschijnen en daar wordt niemand beter van.
Oud 17-02-2007, 07:56
hookee
hookee is offline
Ja, deze discussie speelt echt vanwege Amerikanen en Belgen.
Inderdaad, opvallend, niet? Vraag me af wat jij zou vinden als 20% van de kamerleden uit Nederlandse Amerikanen zou gaan bestaan. En deze mensen bijvoorbeeld een grote invloed hebben op het optreden in Irak of Afghanistan.
Of wat dacht je zelfs van (teruggekeerde gevluchte) Amerikaanse Irakezen die zich in een ministerstoel in Irak hebben kunnen wurmen en grote invloed gaan uitoefenen op de oliestroom. (maar goed.. dat kunnen ze ook zonder )

Discriminatie. (Marokko)
Nee, dat heet anders, als Marokko zich in Nederland, uit Nederlandse ouders geboren kinderen, toe-eigent. Dat ligt waarschijnlijk aan de ouders die zo nodig het kind ook een Marokkaans paspoort wilde geven (omdat...?).

Wat doet dat ertoe? (M'se NL-er in M'se regering)
Ik vroeg het me af, omdat NL altijd roomser dan de paus wil zijn terwijl andere landen er hun reet mee afvegen.

Die twee termen zijn niet hetzelfde.
Dat klopt, ik gebruik liever optie 2 omdat optie 1 een negatieve klank heeft gekregen. Ook een betere naam is vaderlandsliefde. De loyaliteit tot een land uit zich vooral tijdens voetbalwedstrijden of als men negatief uit over een land (waar betreffende persoon vaak niet eens geboren is)

De NSB/NSDAP is al een tijd geleden opgeheven, hoor.
Verwacht je van mij dat ik "helaas" zeg?

Overigens hebben Aboutaleb en Albayrak de Nederlandse nationaliteit, dus zijn ze 100% Nederlands.
Maar ook 100% Turks of Marokkaans... zijn ze 200% mens?

Een keuze is toch zo gemaakt? Small price to pay als je vertegenwoordiger van een land wil worden? En als Marokko echt het hete hangijzer is.. ach, die krijgen we wel op de knieën.

@Sylph,
Inderdaad, culturen veranderen, of worden overgenomen. De richting waar het nu opgaat staan in ieder geval veel mensen niet aan. Actie is reactie, er moet iemand eens op de rem drukken voordat ultra rechts nog meer grond onder de voeten krijgt.
Oud 17-02-2007, 10:13
Verwijderd
Eh een 2e paspoort is heel makkelijk. Als je elk jaar naar turkije op marokko op vakantie gaat, hoef je niet steeds met visa etc te klooien.
Oud 17-02-2007, 10:20
Verwijderd
Je moet kiezen voor een land

bron : Volkskrant

Partijleider weerspreekt dat PVV te ver ging met voorstel tegen dubbele nationaliteit.

De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in.

PVV-leider Geert Wilders, wat heeft u tegen bewindslieden met een dubbele nationaliteit?

‘Je moet kiezen voor een land. Als je wilt integreren, kun je niet van twee walletjes eten. Zeker als je een belangrijke, verantwoordelijke functie bekleedt in het landsbestuur, kan het niet zo zijn dat je twee verschillende petten ophebt.

‘Stel dat Albayrak als staatssecretaris van Justitie naar Turkije moet om te praten over immigratie of mensenrechten. We hebben in de verkiezingscampagne al gezien hoe lastig het voor haar was om iets te zeggen over de Armeense kwestie. Ze heeft nog steeds niet bevestigd dat de Turken daar in 1915 genocide hebben gepleegd. Er dreigen loyaliteitsconflicten.’

U wekt de schijn dat het u er vooral om te doen is deze twee bewindslieden bij voorbaat te beschadigen.

‘Nee hoor, wij vinden dat zij echt niet mogen worden benoemd. Dat willen wij zo snel mogelijk in de wet regelen. Waarom mogen we dan niet zeggen dat we het liefst meteen met deze bewindslieden beginnen?

‘Dit was het moment om te protesteren. Want als ze straks benoemd zijn, is het te laat.’

Gaat het u er niet vooral om dat Aboutaleb en Albayrak moslim zijn?

‘Als Ronald Plasterk een Zweed was geweest hadden we ook geprotesteerd. Maar ik vind het inderdaad niet prettig dat er straks twee moslims in het kabinet zitten. Dat heb ik liever niet.

Aboutaleb kan er niks aan doen dat hij ook nog Marokkaan is. Marokko staat het niet toe dat hij die nationaliteit opgeeft.

‘Ja, jammer dan. Dat is niet mijn probleem. Dat is het probleem van de Marokkanen. Ik zou tegen Ahmed Aboutaleb willen zeggen: probeer staatssecretaris te worden in Marokko en wijzig daar dan de wet.’

Wat is dan uw voorstel aan al die Marokkanen die van u hun nationaliteit moeten opgeven, maar dat niet mogen van hun koning?

‘Daaraan is inderdaad niets te doen. Maar daarom stellen wij voor dat vanaf nu niemand meer Nederlander kan worden als de oude nationaliteit niet wordt opgegeven. Dan sterft het probleem vanzelf uit.’

De PvdA-europarlementariër Thijs Berman zei vrijdag dat u gebukt gaat onder vreemdelingenhaat.

‘Het heeft niets met vreemdelingenhaat te maken. Ik heb mijn argumenten genoemd. Die zijn heel rationeel. Je kunt niet trouw zijn aan twee landen. Iedereen moet 100 procent Nederlander zijn.’

Waarom heeft uw fractiegenoot Sietse Fritsma het voorstel uiteindelijk toch geschrapt?

‘Fritsma is zwaar geïntimideerd door Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet. Hij kreeg gewoon het woord niet meer, en er is met man en macht op hem ingepraat. Hij heeft zijn best gedaan, maar is pas net nieuw in de Kamer.

‘Als ik er had gezeten, had ik Verbeet naar de maan laten vliegen voordat ik ook maar één woord aan die motie had gewijzigd.’
Oud 17-02-2007, 10:30
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-02-2007 @ 11:13 :
Eh een 2e paspoort is heel makkelijk. Als je elk jaar naar turkije op marokko op vakantie gaat, hoef je niet steeds met visa etc te klooien.
Waar het om gaat is dat we een regering met CDA en CU hebben die tegen een dubbele nationaliteit zijn maar er nu voor het gemak maar even niet tegen zijn omdat er 2 ministers met een dubbele nationaliteit willen mee doen. Dat is ook heel makkelijk maar helaas horen ministers een voorbeeld functie te hebben en is het op zijn minst afkeuringswaardig dat ze nu even hun princiepes naast zich neer leggen want het zou nu wel heel erg raar zijn als er iemand het Nederlanderschap wordt afgenomen wegens een dubbele nationaliteit toch? Albayrak zou zelfs het Nederlanderschap afgenomen moeten worden omdat er voor mensen uit Turkije geen uitzonderingsregel is zoals die er is voor mensen uit Marokko.
Oud 17-02-2007, 10:35
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 17-02-2007 @ 11:30 :
Waar het om gaat is dat we een regering met CDA en CU hebben die tegen een dubbele nationaliteit zijn maar er nu voor het gemak maar even niet tegen zijn omdat er 2 ministers met een dubbele nationaliteit willen mee doen. Dat is ook heel makkelijk maar helaas horen ministers een voorbeeld functie te hebben en is het op zijn minst afkeuringswaardig dat ze nu even hun princiepes naast zich neer leggen want het zou nu wel heel erg raar zijn als er iemand het Nederlanderschap wordt afgenomen wegens een dubbele nationaliteit toch? Albayrak zou zelfs het Nederlanderschap afgenomen moeten worden omdat er voor mensen uit Turkije geen uitzonderingsregel is zoals die er is voor mensen uit Marokko.
Volgens mij heeft Maxima ook nog een Argentijns paspoort?
Oud 17-02-2007, 10:38
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-02-2007 @ 11:20 :
Je moet kiezen voor een land

bron : Volkskrant

Partijleider weerspreekt dat PVV te ver ging met voorstel tegen dubbele nationaliteit.

De Partij voor de Vrijheid (PVV) probeerde deze week de PvdA-bewindslieden Aboutaleb en Albayrak uit het kabinet te houden omdat zij een dubbele nationaliteit hebben. De partij haalde zich de woede van bijna de hele Tweede Kamer op de hals en trok het voorstel uiteindelijk weer in.

PVV-leider Geert Wilders, wat heeft u tegen bewindslieden met een dubbele nationaliteit?

‘Je moet kiezen voor een land. Als je wilt integreren, kun je niet van twee walletjes eten. Zeker als je een belangrijke, verantwoordelijke functie bekleedt in het landsbestuur, kan het niet zo zijn dat je twee verschillende petten ophebt.

‘Stel dat Albayrak als staatssecretaris van Justitie naar Turkije moet om te praten over immigratie of mensenrechten. We hebben in de verkiezingscampagne al gezien hoe lastig het voor haar was om iets te zeggen over de Armeense kwestie. Ze heeft nog steeds niet bevestigd dat de Turken daar in 1915 genocide hebben gepleegd. Er dreigen loyaliteitsconflicten.’

U wekt de schijn dat het u er vooral om te doen is deze twee bewindslieden bij voorbaat te beschadigen.

‘Nee hoor, wij vinden dat zij echt niet mogen worden benoemd. Dat willen wij zo snel mogelijk in de wet regelen. Waarom mogen we dan niet zeggen dat we het liefst meteen met deze bewindslieden beginnen?

‘Dit was het moment om te protesteren. Want als ze straks benoemd zijn, is het te laat.’

Gaat het u er niet vooral om dat Aboutaleb en Albayrak moslim zijn?

‘Als Ronald Plasterk een Zweed was geweest hadden we ook geprotesteerd. Maar ik vind het inderdaad niet prettig dat er straks twee moslims in het kabinet zitten. Dat heb ik liever niet.

Aboutaleb kan er niks aan doen dat hij ook nog Marokkaan is. Marokko staat het niet toe dat hij die nationaliteit opgeeft.

‘Ja, jammer dan. Dat is niet mijn probleem. Dat is het probleem van de Marokkanen. Ik zou tegen Ahmed Aboutaleb willen zeggen: probeer staatssecretaris te worden in Marokko en wijzig daar dan de wet.’

Wat is dan uw voorstel aan al die Marokkanen die van u hun nationaliteit moeten opgeven, maar dat niet mogen van hun koning?

‘Daaraan is inderdaad niets te doen. Maar daarom stellen wij voor dat vanaf nu niemand meer Nederlander kan worden als de oude nationaliteit niet wordt opgegeven. Dan sterft het probleem vanzelf uit.’

De PvdA-europarlementariër Thijs Berman zei vrijdag dat u gebukt gaat onder vreemdelingenhaat.

‘Het heeft niets met vreemdelingenhaat te maken. Ik heb mijn argumenten genoemd. Die zijn heel rationeel. Je kunt niet trouw zijn aan twee landen. Iedereen moet 100 procent Nederlander zijn.’

Waarom heeft uw fractiegenoot Sietse Fritsma het voorstel uiteindelijk toch geschrapt?

‘Fritsma is zwaar geïntimideerd door Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet. Hij kreeg gewoon het woord niet meer, en er is met man en macht op hem ingepraat. Hij heeft zijn best gedaan, maar is pas net nieuw in de Kamer.

‘Als ik er had gezeten, had ik Verbeet naar de maan laten vliegen voordat ik ook maar één woord aan die motie had gewijzigd.’
Ja dat is Geert, en het is niet goed wat hij zegt maar wat die dubbele nationaliteitskwestie betreft heeft hij gewoon gelijk. Albayrak zou niet in de 2e kamer mogen zitten en zou zelfs geen eens een dubbele nationaliteit mogen hebben. Wat Aboutaleb betreft: hij kan er weinig aan doen omdat Marokko van die achterlijke regels heeft maar ik vind wel dat de Nederlandse regering Marokko meer onder druk moet zetten dan is het zo opelost.
Oud 17-02-2007, 10:39
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-02-2007 @ 11:13 :
Discriminatie, ik moet dat wel..
Oud 17-02-2007, 10:40
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-02-2007 @ 11:35 :
Volgens mij heeft Maxima ook nog een Argentijns paspoort?
Zij zou dat ook niet mogen hebben iedereen moet zich aan de wet houden dus ook zij dus wat is je punt? Het mag gewoon niet, zo staat het in de wet.
Oud 17-02-2007, 10:40
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-02-2007 @ 11:30 :
Waar het om gaat is dat we een regering met CDA en CU hebben die tegen een dubbele nationaliteit zijn maar er nu voor het gemak maar even niet tegen zijn omdat er 2 ministers met een dubbele nationaliteit willen mee doen.

Waar haal jij vandaan dat CDA en CU tegen zijn?

Citaat:

want het zou nu wel heel erg raar zijn als er iemand het Nederlanderschap wordt afgenomen wegens een dubbele nationaliteit toch?
Ja dat zou inderdaad heel raar zijn. Vooral omdat de Nederlandse wet meerdere nationaliteiten erkent.

Citaat:

Albayrak zou zelfs het Nederlanderschap afgenomen moeten worden omdat er voor mensen uit Turkije geen uitzonderingsregel is zoals die er is voor mensen uit Marokko.
Onzin een dubbele nationaliteit is gewoon toegestaan. Dit zou pas mogelijk zijn als de wet veranderd, maar dat zou dan moeten voor alle mensen met dubbele nationaliteit en niet alleen voor kabinetsleden.

Ik denk zelfs als ze nu kabinetsleden zouden gaan selecteren op alleen de Nederlandse nationaliteit dat er best is een rechtzaak zou kunnen komen wegens discriminatie.

Mensen met een Nederlandspaspoort zijn burgers van het koningkrijk der Nederlanden en dienen daarbij alle bijbehorende rechten en plichten te hebben. Het onderscheid maken tussen Nederlanders met 1 nationaliteit en met meerdere is rascisme.
Oud 17-02-2007, 10:45
ijscoman
ijscoman is offline
Om men even uit de Ilusie te helpen:

http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/actue...it_mag_dat.asp

Regels omtrend Turkije: http://www.ind.nl/nl/algemeen/afstan...naliteit/T.asp

Regels omtrend Marokko:
http://www.ind.nl/nl/algemeen/afstan...naliteit/M.asp

Conclusie: De Nederlandse wet staat dus geen dubbele nationaliteit toe.
Oud 17-02-2007, 10:45
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 17-02-2007 @ 11:39 :
Discriminatie, ik moet dat wel..
Eh, discriminatie jouw kinderen krijgen een Nederlans paspoort, de kinderen van mijn tante in turkije niet .
Oud 17-02-2007, 10:47
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 17-02-2007 @ 11:40 :
Zij zou dat ook niet mogen hebben iedereen moet zich aan de wet houden dus ook zij dus wat is je punt? Het mag gewoon niet, zo staat het in de wet.
Waarom eist Geert niet dat Maxima geen koningin mag zijn straks?
Oud 17-02-2007, 10:48
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 17-02-2007 @ 11:40 :

Mensen met een Nederlandspaspoort zijn burgers van het koningkrijk der Nederlanden en dienen daarbij alle bijbehorende rechten en plichten te hebben. Het onderscheid maken tussen Nederlanders met 1 nationaliteit en met meerdere is rascisme.
Niks rascisme het mag gewoon niet volgens de wet klaar. Als ik een boete krijg voor te hard rijden is het ook geen rascisme of discriminatie tegen hardrijders. Het is gewoon iets dat hier niet mag men heeft zich in Nederland aan de wet te houden.
Oud 17-02-2007, 10:49
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-02-2007 @ 11:47 :
Waarom eist Geert niet dat Maxima geen koningin mag zijn straks?
Dat moet je aan Geert vragen. Stuur hem anders een mail heeft ie weer wat ideën om kamervragen over te stellen
Oud 17-02-2007, 10:51
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 17-02-2007 @ 11:49 :
Dat moet je aan Geert vragen. Stuur hem anders een mail heeft ie weer wat ideën om kamervragen over te stellen
Ik heb hem al een mail gestuurd waarom hij honderduizenden euros aan het verspillen is met onzinnige kamervragen .
Oud 17-02-2007, 10:54
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-02-2007 @ 11:51 :
Ik heb hem al een mail gestuurd waarom hij honderduizenden euros aan het verspillen is met onzinnige kamervragen .
Dat zou wel een hele mooie grap zijn, vooral zo een mail van iemand met een buitenlandse naam
Oud 17-02-2007, 11:08
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-02-2007 @ 11:45 :

Regels omtrend Marokko:

Om jou even uit de ilusie te helpen. Hier is een lijst met uitzonderingen waardoor je niet je oorspronkelijke nationaliteit hoeft op te geven.

http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/...duur=1&lang=nl
Oud 17-02-2007, 13:54
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 17-02-2007 @ 12:08 :
Om jou even uit de ilusie te helpen. Hier is een lijst met uitzonderingen waardoor je niet je oorspronkelijke nationaliteit hoeft op te geven.

http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/...duur=1&lang=nl
Die regels zijn mij bekent staat niets over turkije tussen dus je punt is?
Oud 17-02-2007, 14:44
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 17-02-2007 @ 14:54 :
Die regels zijn mij bekent staat niets over turkije tussen dus je punt is?
Het kost iemand 10.000 euro alleen al om zijn dienstplicht af te kopen in Turkije. Als de Nederlandse regering dat even wilt betalen?
Oud 17-02-2007, 14:46
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-02-2007 @ 15:44 :
Het kost iemand 10.000 euro alleen al om zijn dienstplicht af te kopen in Turkije. Als de Nederlandse regering dat even wilt betalen?
Is Albayrak diensplichtig in Turkije?
Oud 17-02-2007, 15:23
fromBALKAN :D

Zijn allochtonen hier üperhaupt nog welkom in de politiek?
Oud 17-02-2007, 15:30
Verwijderd
Oh jawel hoor, Aboutaleb en Albayrak worden tot mijn zeer grote genoegen staatssecretaris, omdat de PVV nu eenmaal geen hol te vertellen heeft.
Oud 17-02-2007, 17:28
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Hoe dan?
Een goed voorbeeld is zijn de Marokkaanse uitkeringstrekkers die terug naar het geboorteland gaan. Wanneer Aboutaleb naar Marokko gaat om dit aan de kaak te stellen, wordt hij aangesproken als Marokkaan.
Oud 17-02-2007, 17:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-02-2007 @ 01:43 :
Men zegt niet voor niets dat de moslims binnen nu en honderd jaar zeer waarschijnlijk de volgende holocaust over zich heen gaan krijgen, de tolerantie komt gewoon aan zijn einde.
Het zou inderdaad niet meer dan normaal zijn als miljoenen moslims systematisch vernietigd zullen worden, omdat witte Europeanen het zat zijn dat de moslims halal willen eten met kerst.

Citaat:
Ik denk ook dat moslims in west europa er echt verstandig aan doen zich de komende jaren wat meer in de diepere betekenis van het begrip STFU te verdiepen en zich meer aan te passen anders gaan er echt steeds meer Geert Wilders en Philip de Winter figuren verschijnen en daar wordt niemand beter van.
Mensen als Wilders en Dewinter zullen er altijd blijven, ook al assimileren mensen uit andere culturen volledig in het land waar zij zich vesitigen. Het gaat hen en hun aanhangers er alleen maar om dat deze nieuwelingen van oorsprong anders zijn, van oorsprong een andere taal spreken, niet 100% van Arisch bloed zijn en een ander kleurtje hebben.

Nederland heeft door de eeuwen heen altijd mensen uit andere culturen opgenomen en deze mensen hebben altijd de cultuur een andere richting opgeduwd. Niemand die daar moeilijk over deed. Cultuur is veranderlijk. In de jaren '50 was de cultuur heel anders in Nederland dan in de jaren '70. Daar heeft geen buitenlander aan meegeholpen. Ook maar zo panisch over doen dan? Dat er figuren zijn als Wilders en andere racisten, ligt aan het feit dat IQ-loze mensen nou eenmaal altijd zullen bestaan.
Oud 17-02-2007, 17:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hookee schreef op 17-02-2007 @ 08:56 :
Inderdaad, opvallend, niet?
Volgens mij heb je m'n opmerking niet vergeten. Jij zei dat het ging om dubbele nationaliteiten. Dat is natuurlijk kolder. Als het zou gaan over Amerikaanse Nederlanders zou het geen issue zijn. Voor PvV en jou gaat het puur om het feit dat het Turken en Marokkanen zijn- anders had niemand ernaar gekraaid.

Citaat:
Vraag me af wat jij zou vinden als 20% van de kamerleden uit Nederlandse Amerikanen zou gaan bestaan.
Zoals ik al zei: mij maakt dat niets uit. Ik weet immers dat het slechts gaat om een stuk papier. Dat verandert niets aan de loyaliteit van mensen aan het land waarin ze wonen. Of dacht je dat alle integratieproblemen opgelost werden als we maar alle probleemallochtonen een vodje papier met daarop 'Marokko' zouden ontnemen?
Citaat:
En deze mensen bijvoorbeeld een grote invloed hebben op het optreden in Irak of Afghanistan.
Dat ligt eraan of die invloed overéénkomt met mijn ideeën, hè.

Citaat:
Nee, dat heet anders, als Marokko zich in Nederland, uit Nederlandse ouders geboren kinderen, toe-eigent. Dat ligt waarschijnlijk aan de ouders die zo nodig het kind ook een Marokkaans paspoort wilde geven (omdat...?).
Je verandert van onderwerp. Het issue was, dat het onthouden van een positie in het parlement of het kabinet op basis van nationaliteit gewoon pure discriminatie is. Niets meer en niets minder. En als die personen ook de Nederlandse nationaliteit hebben, maakt het des te onrechtvaardiger. Bovendien: waarom moeten zij de dupe worden van een regerling van het land van geboorte?

Citaat:
Ik vroeg het me af, omdat NL altijd roomser dan de paus wil zijn terwijl andere landen er hun reet mee afvegen.
Wat heeft het te maken met 'roomser dan de paus'? Kan een Nederlander die in Marokko gaat wonen en de Marokkaanse nationaliteit aanneemt minister worden? Ik weet het niet. Doet het ertoe? Nee, helemaal niet. Het gaat toch om Nederland. In het Midden-Oosten mogen vrouwen ook veel zaken niet. Moeten we die dan voor die vrouwen die hierheen komen ook verbieden, omdat we anders 'roomser dan de paus' zijn?

Citaat:
Dat klopt, ik gebruik liever optie 2 omdat optie 1 een negatieve klank heeft gekregen. Ook een betere naam is vaderlandsliefde. De loyaliteit tot een land uit zich vooral tijdens voetbalwedstrijden of als men negatief uit over een land (waar betreffende persoon vaak niet eens geboren is)
Maar vaderlandsliefde is iets heel anders dan nationalisme. Het zijn geen inwisselbare begrippen.

Citaat:
Verwacht je van mij dat ik "helaas" zeg?
Ja, want iemand die vind dat Nederland door "100% Nederlanders" bestuurd moet worden, past bij een NSB/CD-achtige club.

Citaat:
Maar ook 100% Turks of Marokkaans... zijn ze 200% mens?
Je bedoelt dat ze 100% Nederlands/Arisch bloed in hun aderen moeten hebben stromen? Waarom maak je je zo druk om de integratie van allochtonen? Volgens jou blijven ze toch voor altijd 100% buitenlands.

Citaat:
Een keuze is toch zo gemaakt? Small price to pay als je vertegenwoordiger van een land wil worden?
Het gaat erom dat het niet NODIG is, omdat het geen GEVOLGEN heeft. Het is symboolpolitiek. Dubbele nationaliteit is handig ivn reizen, etc.
Oud 17-02-2007, 18:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 17-02-2007 @ 18:28 :
Een goed voorbeeld is zijn de Marokkaanse uitkeringstrekkers die terug naar het geboorteland gaan. Wanneer Aboutaleb naar Marokko gaat om dit aan de kaak te stellen, wordt hij aangesproken als Marokkaan.
Zegt wie? En wat zijn de gevolgen daar dan van?

Geen, inderdaad.

Citaat:
Supersuri schreef op 17-02-2007 @ 11:40 :
Hiermee is eigenlijk alles gezegd. Hier kan niemand meer iets tegenin brengen. Maar dat er überhaupt mensen zijn die denken dat een stukje papier iets zegt over mensen, kan ik niet begrijpen. Het is zó kortzichtig!
Oud 17-02-2007, 18:10
jompo
jompo is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-02-2007 @ 11:45 :

Regels omtrend Marokko:

met zo'n conclusie heb je er dus helemaal niets van gesnapt, en het is 'omtrent'

je wilt dus beweren dat alle mensen in Nederland met een dubbele nationaliteit deze twee nationaliteiten onrechtmatig bezitten? je lijkt net zo veel verstand te hebben van wetgeving als Verdonk
Oud 17-02-2007, 18:49
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2007 @ 19:05 :

Geen, inderdaad.
Aboutaleb zal dan wel sterk in zijn schoenen moeten staan. Hij zal immers worden aangesproken op zijn Marokkaanse nationaliteit, of zelfs onder druk gezet.

Overigens sprak Wouter Bos vorig jaar al zijn vrees uit voor een 'dubbele loyaliteit' onder allochtone volksvertegenwoordigers. Dat deed hij naar aanleiding van de Gemeenteraadsverkiezingen. Toen kraaide er niemand naar.

Zijn vrees is niet onterecht gebleken. Aankomend staatssecretaris Albayrak had tijdens de campagne veel moeite met het erkennen van de Armeense genocide.
Oud 17-02-2007, 18:57
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2007 @ 19:05 :

Geen, inderdaad.

Hiermee is eigenlijk alles gezegd. Hier kan niemand meer iets tegenin brengen. Maar dat er überhaupt mensen zijn die denken dat een stukje papier iets zegt over mensen, kan ik niet begrijpen. Het is zó kortzichtig!
Toch denkt de wet daar anders over. Als achteraf blijkt dat jij je 2e nationaliteit had kunnen opzeggen dan is het bye bye zwaai zwaai! Een eis aan het Nederlanderschap is dat je genaturaliseerd bent.
Oud 17-02-2007, 19:05
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
jompo schreef op 17-02-2007 @ 19:10 :
met zo'n conclusie heb je er dus helemaal niets van gesnapt, en het is 'omtrent'

je wilt dus beweren dat alle mensen in Nederland met een dubbele nationaliteit deze twee nationaliteiten onrechtmatig bezitten? je lijkt net zo veel verstand te hebben van wetgeving als Verdonk
Heb last van dislectie dus val me daar niet op aan.
Uit die regels valt duidelijk te lezen welke uitzonderingen er zijn. Aangezien er voor mevrouw Albayrak geen redenen bestonden om haar turkse nationaliteit niet op te kunnen zeggen is zij dus niet genaturaliseerd. 1+1 is bij mij nog altijd gelijk aan 2 wellicht is het bij jou 5 geworden maar ik interpreteer gewoon wat ik op die website lees.
We hebben in Nederland nou eenmaal een wet, die wet daar hebben we ons allemaal aan te houden, hoe links of hoe rechts je ook stemt en zelfs als wordt je staatssecretaris.
Ik kan ook niet ergens ongestraft 90 gaan rijden waar je 60 mag rijden omdat ik de 6 en de 9 niet uit elkaar kan houden er is hier gewoon geen discussie over mogelijk de wet is de wet of het je nou bevalt of niet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten