Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
havo + pabo = 6 jaar MBO-OA + pabo = 6 jaar |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je kiest voor pabo, op HBO, zou ik eerst MBO4 doen.
Ik zit nu zelf op 4 havo, en blijf door omstandigheden zitten. Ik heb nu de keuze gemaakt om een MBO te doen (SPW) om daarna door te stromen naar HBO (SPH). (de hbo opleiding zal waarschijnlijk verkort worden, als de mbo opleiding in ongever dezelfde richting zit..) Uit cijfers is, volgens decanen van diverse scholen gebleken dat leerlingen de overstap van havo naar HBO soms erg lastig vinden en daardoor in de knoop raken als ze op het HBO zitten. (Geldt niet voor iedereen, maar toch zeg ik het even ![]() Als je arts wilt worden zou ik wél naar havo gaan, en dan vwo, zoals eerder gezegd is. Maar daar zou ik niet voor kiezen als je niet van studeren houdt, want dan ben je nog 4 jaar bezig voor dat je je vwo diploma hebt... Succes! Laatst gewijzigd op 08-03-2007 om 16:13. |
![]() |
|
Als je docent wil worden kun je inderdaad via de havo.
Maar heb gehoord dat als je via het MBO onderwijsassistent (duurt ong 3 jaar). Door kan naar de pabo of eventueel HBO docentenopleiding. Via het MBO heeft wel voordelen. Als je daarna doorgaat naar het HBO krijg je daar vrijstellingen en kan je de HBO sneller afronden en eventueel er nog een andere opleiding erna doen. Groetjes, Brands |
![]() |
|
Verwijderd
|
Probeer eerst een beetje duidelijk te krijgen wat je nu wil.
Wil je het liefst basisschool lerares worden? Dan kun je zowel voor havo -> pabo als mbo-oa -> kiezen. Je kunt je dan het beste eerst oriënteren op de opleiding onderwijsassistent, om te kijken of je denkt dat je dat liever doet dan havo. Met mbo-oa heb je denk ik wel een betere voorbereiding op de pabo, maar het kan bijvoorbeeld dat je de sfeer op de middelbare school voorlopig fijner vindt dan die op een mbo. Wil je het liefst arts worden? Dan heb je niets aan mbo, en kun je dus beter eerst havo doen en dan vwo. En denk dan ook na over wat er gebeurt als op de havo blijkt, dat je het vwo niet aan zult kunnen. Ga je dan alsnog de pabo doen? Of misschien hbo-verpleegkunde, om 'in het ziekenhuis' te blijven? En heb je ook al andere mogelijkheden overwogen? Als je het allemaal echt nog niet weet, is havo de beste optie, want dan kun je daarna nog alle kanten uit en heb je dus twee jaar extra om na te denken over wat je wil. |
![]() |
|
Havo
Doe ik nu ook heb je sowieso 2 jaar langer om na te denken wat je gaat doen. En je heb een veel bredere ondergrond.' Ik weet wel al wat ik ga doen en ik ga wel terug naar mbo maar dat komt door de studie die ik ga doen. Maar zeker weten je moet havo gaan doen als je de kans hebt. Het is in het begin wel ff anders maar het went. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|