Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Die regel 4, is die dan nieuw erbij geplaatst door Zao? Aangezien niemand er eigenlijk van wist en ik een post tegenkwam dat hij het op het fotoboek ging melden..?
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waar zijn die te vinden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben nog bezig, ik heb geen deadline gehad dus ik zorg voor een redelijke deadline, genaamd morgen. Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 18:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar het waren dus niet allemaal kleffe berichtjes over en weer over godly win en <3 vfjgjgrpojjphop |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, daarom heb ik ook in de beginpost gezet dat ik niet wil dat dit een aanval is op Zao. Ik vind Zao een prima kerel en kan het goed met hem vinden, maar zijn reacties op het fotoboek e.d. lokken irritatie uit.
Ik ben blij dat je alles wat duidelijker hebt gemaakt. Als er een wat steviger en duidelijker beleid (misschien kunnen de regels in het menutje links komen te staan?) is, zal het allemaal vast beter gaan ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Inderdaad, de regels mogen veel duidelijker. Zo heb ik een tijdje mogen zoeken waarom mijn fotoboek uitgeschakeld was.
Daarnaast vind ik het wel zo vriendelijk om mensen te verwittigen als hun fotoboek uitgeschakeld zijn als het gewone forummers zijn en er bepaald geen kwaad opzet in het spel is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast heb ik ook mijn twijfels over de juistheid ervan. De regel heeft geen enkel nut en is bovendien in tegenspraak met de rest van het forumbeleid. Er wordt toch ook niet verboden om een uc te maken, waarom dan geen fotoboek? Ik hoorde ergens het argument dat de ruimte voor het fotoboek beperkt moest worden, maar dit kan ik me moeilijk voorstellen als ik ruimte opvretende features zie elders op deze site. Daarnaast maakt het heus niet uit of iemand nu 5 foto's neerzet in 1 fotoboek of deze verdeeld over 2 fotoboeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al zei: zeker als er geen kwaad opzet in het spel is, vind ik dat er een melding van gedaan mag worden naar normale forummers. Wij sturen ook banmails (dat die niet altijd aankomen omdat mensen geen geldig mailadres ingeven, dat is dan weer iets waar wij weinig aan kunnen doen). |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En idd, een pm zou mogelijk zijn, zelfs als je toevallig tijdelijk een ban zou hebben, kun je hem alsnog later lezen. Alleen gepermbande leden niet, maar die hun fotoboek wordt sowieso uitgeschakeld. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zoiets gebeurt ook al, maar emailaddressen die tijdens de registratie zijn gebruikt kunnen na een tijdje natuurlijk niet meer werken.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
ik heb het topic doorgelezen en het fotoboek boeit me niet zo dus ik heb er niet veel over op te merken.
Wel wil graag even m'n vraagtekens plaatsen bij de volgende opmerking: Citaat:
![]() maargoed, dat is ook maar een overweging aangezien ik me om 10 voor half 4 's nachts verveel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als er maar 1 fotobaas is, en hij twijfelt over iets wat hij wil doen, dan kan dat beter eerst overlegd worden met een medefotobaas dan dat hij iets fout doet, right? Dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke actie die genomen moet worden eerst langs 3 fotobazen en mij moet gaan, maar een beetje overleg kan geen kwaad lijkt me zo ( het forum bestaat immers ook uit ik weet niet hoeveel forumbazen en dat werkt toch ook prima? ) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, we hebben hier wel een beleid dat er minimaal 2 fb's per forum moeten zijn en ik denk zelf ook dat 1 fotobaas zoals er nu zit te weinig is. Het moet natuurlijk ook weer niet te groot worden, maar een stuk of 3 is erg werkbaar en ook beter dan 1 fotobaas. Als je er alleen zit heb je alleen je eigen mening en het is soms wel erg nuttig om er een paar anderen bij te hebben om het ook eens anders te bekijken. Je zal het als je alleen bent heus wel doen naar wat naar jou idee het beste is, maar anderen zien het soms totaal anders en er een tussenweg in zoeken is dan gewoon beter dan het ene maar te doen omdat je er toch maar alleen zit.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Ik vind het jammer dat ik het begin van deze discussie gemist heb, maar ik heb nog wel een aantal punten waar ik graag op zou willen reageren.
Ten eerste regel vier. Deze is door Zao gemaakt naar aanleiding van een discussie op onzin een aantal maanden geleden waarbij er fotoboeken van undercovers zonder enige reden waren uitgeschakeld. Toen ik Zao erop attandeerde dat er niets over stond in het beleid heeft hij dit binnen een paar minuten aangepast, maar hier verder geen bericht over gegeven. Dus eigenhandig besloten dat deze regel vastgesteld moest worden en het niet duidelijk naar buiten gebracht. Ten tweede het uitschakelen van de undercovers. Ik zie nu ook dat een ander fotoboek van mij is uitgschakeld, waarbij ik niet per pm/mail of wat dan ook van op de hoogte ben gebracht bij de account die is uitgeschakeld en de melding waarom het is uitgeschakeld is uiterst vaag Citaat:
Ten derde is er zoals aangegeven is op het moment één fotobaas die bepaalt dat deze regel nu uitgevoerd moet worden en de uitschakelregel is gemaakt zonder overleg met de fotoboekbeheerder, dus hierdoor lijkt het dat Zao in zijn eentje het fotoboekbeleid een tijd bepaald heeft, wat ik een slechte zaak vind. Ook is dit niet aan de leden voorgelegd waardoor veel mensen voor een onaangename verrassing zijn komen te staan waardoor zij opeens één van de fotoboeken uitgeschakeld zagen worden, waarschijnlijk met de meldig die ik hierboven aangeef. Het lijkt mij goed om de leden inspraak te geven als er een regel veranderd gaat worden of in iedergeval peilen hoe dit zal vallen bij de leden. Deze regel zou in overleg met minstens de beheerder en ook met de nieuwe fotobazen worden bepaald én helder naar voren gebacht moeten worden bij de leden, zodat zij weten wat wel en niet mag. Een oud nieuwsbericht aanpassen vind ik geen goede manier. Een bericht op de frontpage van de fotoboek of een volledig nieuw nieuwsbericht zijn dan al betere opties. Ten vierde nog een punt dat niet eerder genoemd is in deze discussie. Het valt mij op dat er bij een aantal fotoboeken van leden (volgens mij alleen vrouwen) de volgende melding onderaan staat: Protected by Zao© Dit komt op mij over als een voorbeeld van voortrekkerij van bepaalde fotoboekleden en vind ik niet kunnen. Ik krijg op deze manier het gevoel dat er leden bevooroordeeld worden door de fotobaas. Erger vind ik het dat Zao teksten in andere fotoboeken aanpast. Hierbij weet ik niet of dit in overleg met de desbetreffende leden gebeurt, maar het lijkt me duidelijk dat Zao zelf deze teksten erin heeft gezet. Al deze punten bij elkaar genomen denk ik dat er veel moet gebeuren wil het fotoboekbeleid weer worden geaccepteerd door de meeste leden en ik hoop heel erg op een verbetering hiervan.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook nog een vraagje over gedeelde fotoboeken. Zo heb ik samen met Iter (God zegene zijn ziel) een account, namelijk z0pje en iter. We hadden met dit account een fotoboek en dat fotoboek is verwijderd door Zao. Is dat ook nodig? Er zijn nog meerdere gedeelde accounts en ik vind dat juist leuke users.
|
![]() |
||
Citaat:
+ ik denk niet dat de personen in kwestie er echt problemen mee hebben. En hoezo voortrekkerij trouwens? Als iemand anders het er neer had gezet, had je er waarschijnlijk geen problemen mee gehad. Oh maar ik zou me hier vást niet mee moeten bemoeien want ik ben natúúrlijk bevooroordeeld en zo. ;x
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@ WolterB,
Dat protected by Zao is als een grapje begonnen en staat bij vrienden van mij. Dit heeft niets met voortrekkerij te maken, slechts gewoon een vriendentag. Het geeft geen enkel recht en dient ook voor geen enkel verder doel. Daarnaast verander ik niets in fotoboeken van anderen, slechts mijn eigen. ![]() Met vriendelijke groet, Zao |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|