Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 12:28
Mhaie
Mhaie is offline
Hallo allen,

Ik ben hier nieuw, dus ik zal beginnen met mij eerst voor te stellen. Ik ben Mhaie en ik ben 30 jaar. Ik werk voor 28 uur in een behandelcentrum voor sterk gedragsgestoorde licht verstandelijke gehandicapten. Ik ben daar groepsleidster.

Nu wil ik graag orhopedagogiek gaan studeren aan de RUG Groningen. Mijn vooropleiding is HBO CMV en dat betekend dat ik via een 2 jarig schakeljaar naar de master kan.

Ik wil deze studie dus naast mijn werk gaan doen. Ik weet dat ik hierdoor er langer over zal gaan doen, maar is dit mogelijk?
Hebben jullie enkele tips voor mij?

Alvast bedankt...

Greetz Mhaie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2007, 13:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Is de studie aan de RUG voltijd of kun je 'm ook in deeltijd volgen? Ik weet dat dat in Nijmegen afgeschaft was vanwege het weinige animo. Ik weet ook niets over de RUG, maar wel over de RU (gewoon reguliere voltijd Pedagogische Wetenschappen), dus daar vertel ik wel wat over.
Sommige instromers vonden het schakelprogramma lastig, omdat ze 1e-, 2e- en 3e-jaars vakken door elkaar kregen. De logische opbouw miste soms, zeg maar. Verder was de studiebelasting bij ons ongeveer zo dat je 1 tot 2 dagen in de week vrij had; op de andere dagen had je colleges en werkgroepen, waarvan de meesten niet verplicht waren.
In het masterjaar had ik echter 6 dagen in de week nodig voor mijn studie, om de stof te bestuderen, tentamens te leren, mijn casus te schrijven, mijn stage te doen en mijn scriptie te schrijven.

Maar nogmaals: ik heb dus geen ervaring met het schakelprogramma en niet met de RUG.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 14:07
Nyawa
Ik zou contact opnemen met de studieadviseur van orthopedagogiek, omdat er aan de RuG daarvoor geen speciaal deeltijdprogramma bestaat. Je zult je dus voltijd in moeten schrijven en waarschijnlijk niet alles in kunnen passen naast je werk, dus ik denk dat overleggen handig is.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 15:57
Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
Oud 22-02-2007, 20:24
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik studeer orthopedagogiek in Groningen. Het derde jaar doen wij nu samen met de schakelaars (die dus in het tweede schakeljaar zitten). De colleges hiervoor zijn gewoon overdag. Daarbij komt ook dat sommige colleges verplicht zijn. Deze zijn ook 's middags of 's ochtends.
Het is wel zo dat er niet echt veel colleges zijn, ik denk zo'n 8 uur per week gemiddeld, de ene periode wat meer, de andere wat minder. Vooral het 3e jaar bestaat veel uit zelfstudie.

Ik weet wel dat er veel schakelaars zijn die bijvoorbeeld 2-3 dagen in de week werken. Dat kan ook wel, er zijn altijd wel minimaal 2-3 vrije dagen, alleen zal je af en toe wat missen dan.
En het rooster veranderd 4 keer per jaar (4 perioden) dus je hebt steeds andere vrije dagen.

Wat misschien ook een probleem is, is dat je in het 3e jaar ± 4 maanden stage moet lopen. Dit mag ook over het algemeen niet bij de instelling waar je nu al werkt (en de stages zijn ook meestal niet betaald.)

Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 18:27
Balance
Balance is offline
Ik zou op zoek gaan naar een universiteit die het in avondopleiding aanbiedt. Ik weet niet of de RUG dat ook doet? Ik studeer zelf orthopedagogiek in Leiden, maar daar is de avondopleiding net geschrapt. Wij zijn de laatste lichting met avondopleiding en de meeste mensen met vast werk doen het dus 's avonds.

Of het overdag ook zal lukken weet ik niet, je moet dan wel erg flexibel werk hebben, denk ik.
Reageren

Regels voor berichten