Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2007, 16:15
Glupa
Glupa is offline
Ik heb hier al vaker naar gezocht en weet bijna zeker dat er geen computer programma is om melodische noten te noteren. Maar nu ik bezig ben met m'n bandje zou 't toch heel fijn zijn als ik mijn drumpartijen heel netjes zou kunnen noteren. Is er een programma om drumnoten te noteren? Of is er anders 'n andere handige duidelijke nette manier?
Oud 24-02-2007, 16:15
Verwijderd
guitar pro kan het wel volgens mij, maar ik neem aan dat daar ook specifieke drumprogramma's voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 16:20
Verwijderd
Geen programma's voor muzieknotatie? Dan heb je toch echt niet goed gezocht. Bekende zijn bv. Finale, Powertracks Pro of Encore.

(je hebt dus gewoon niet gezocht?)

http://www.berkleeshares.com/songwri...otation_finale

Laatst gewijzigd op 24-02-2007 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 16:20
Moustache
Moustache is offline
Beter zet je dit voortaan op eigen muziek
Oud 24-02-2007, 16:30
Verwijderd
dit lijkt me een dubbelpost.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 21:43
Glupa
Glupa is offline
Heel erg bedankt in ieder geval. Van de programma's die je noemde heb ik nu Encore. Het is echt heel handig, kan gewoon dingen rechtstreeks op laten schrijven vanaf mn midi keyboard. Maar het is niet bruikbaar voor drumnoten voor zover ik tot nu toe zie, 't is geloof ik ook 'n simpele notepad versie, is er nog 'n andere versie of dat niet? Zijn Powertracks of Finale wel bruikbaar voor drumnoten? Deze vind zijn wat moeilijker te vinden, die 2 programma's. Hoe heet dit soort software eigenlijk?
Oud 24-02-2007, 21:54
Carn
Carn is offline
tabtrax is wel makkelijk om in tab+notatievorm dingen op te schrijven; het is alleen heel mager; bv een maat ergens tussenvoegen zal niet werken. Ik gebruik het meestal om snel wat dingen uit te werken zodat ik ze niet vergeet.
Oud 24-02-2007, 21:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Glupa schreef op 24-02-2007 @ 22:43 :
Heel erg bedankt in ieder geval. Van de programma's die je noemde heb ik nu Encore. Het is echt heel handig, kan gewoon dingen rechtstreeks op laten schrijven vanaf mn midi keyboard. Maar het is niet bruikbaar voor drumnoten voor zover ik tot nu toe zie, 't is geloof ik ook 'n simpele notepad versie, is er nog 'n andere versie of dat niet? Zijn Powertracks of Finale wel bruikbaar voor drumnoten? Deze vind zijn wat moeilijker te vinden, die 2 programma's. Hoe heet dit soort software eigenlijk?
notatiesoftware lijkt me

Ik moet zelf nog een keer in Sibelius duiken, schijnt de grote concurrent van Finale te zijn tegenwoordig
Oud 25-02-2007, 19:22
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Logic 7 heeft een functie om al je midi in bladmuziek om te zetten, erg toll. Maar dat is denk ik niet wat je zoekt
Oud 26-02-2007, 15:01
Glupa
Glupa is offline
Iig allemaal heel erg bedankt! Kheb 'n aantal dingen nu geinstalleerd staan waaronder Sibelius en Finale, maar ook het veel simpelere Tabtrax, en daar ben ik toch wel 't blijst mee. Echt fijn
Oud 27-02-2007, 12:00
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ghe, mijn hele band is aan de "Guitar Pro" geslagen
Oud 01-03-2007, 11:21
Johnny88
Johnny88 is offline
Powertabs.net of Guitarpro
Oud 13-03-2007, 13:27
Serpent Tongue
Serpent Tongue is offline
Ik gebruik Noteworthy Composer. Kan je alle instrumenten in zetten, dus ook drum. Werkt erg goed!! Ik denk dat het via google nog wel te vinden is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten