Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2007, 14:39
lian1992
lian1992 is offline
Hoe houden jullie je cijfers bij?? Schrijf je ze allemaal op in je agenda??

Ik heb nog niet echt een handige manier gevonden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2007, 14:54
Lotte
Lotte is offline
Vroeger schreef ik ze altijd op, nu wacht ik gewoon op het rapport van elke periode.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 14:56
Lilium
Lilium is offline
Ik schreef vroeger altijd al mijn cijfers in mijn agenda. De toetsen die twee keer meetelden, omcirkelde ik.
Oud 28-02-2007, 15:03
Magican
Magican is offline
Heb daar nooit de meerwaarde van ingezien.
Oud 28-02-2007, 15:21
Verwijderd
Ik heb een programma waarin ik aan het begin van het jaar al mijn toetsen + wegingswaarden + po's enzovoort inzet en elke keer als ik dan een cijfer krijg dan krijg ik automatisch mijn cijferverandering te zien.

Erg handig, een mooi excel bestandje
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 16:12
Femic
Femic is offline
In m'n agenda en ik zet erachter voor hoeveel procent ze meetellen.
Oud 28-02-2007, 16:31
looneylover
looneylover is offline
ik zet ze in excel.. daar een formule maken hoe je het gemiddelde berekend en zo kan je het steeds bijwerken.. best handig..
ik schrijf ze ook wel in me agenda als ik het krijg te horen..
Oud 28-02-2007, 17:02
fractuur
fractuur is offline
Ik schreef ze altijd op, maar na een paar weken moest ik echt terugredeneren wat hoe vaak meetelde.. Maar ach, zolang mijn ouders op de dag zelf maar ingelicht werden..
Oud 28-02-2007, 17:03
Verwijderd
Ik schrijf ze altijd op m'n hand en als ik thuis ben zet ik ze achter desbetreffende toets in mijn PTA... Maar aangezien je pas 14 bent zal je die nog wel niet hebben.
Vroeger zette ik ze in mijn agenda met de weging eronder, zoals 6,82x.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 17:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik had voor elk vak twee regeltjes in m'n agenda. Eén voor so's en één van repetities. Als een toets vaker meetelde kreeg het een rondje ofzo. Ik ben opzich niet vergeetachtig qua cijfers, maar ik vind overzicht altijd wel fijn.

Nu, in het examensjaar, heb ik ook twee regeltjes voor elk vak. Op de bovenste staat hoeveel procent een toets telt (nu met dat gedoe van 12% enzo, werkt een cirkeltje niet meer) en daaronder gewoon het cijfer. Zeker handig om de se's cijfers erboven te zetten, want dan kun je alles goed terugvinden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 18:07
Verwijderd
Vroeger kwam dat gewoon suf in m'n agenda en ging ik aan het einde van het trimester rekenen wat m'n gemiddelde was en of dat overeen kwam met het cijfer op het rapport.

Nu staat het gewoon op internet en krijg ik per vak ook een e-mailtje met het cijfer. Zoveel cijfers zijn het ook niet, meestal zelfs gewoon alleen een eindcijfer.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 18:09
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
in de onderbouw hield ik dat niet zo bij omdat ik daar te lui voor was, dacht ik. soms ook weer wel, het is soms wel nodig om je cijfers een beetje in te kunnen plannen. nu (examenklas) krijg ik ze wel af en toe geprint. dus.

gewoon in je agenda schrijven, werkt altijd. voor ieder vak wat ruimte, je kleurt de kolommen mooi in kleur naar gewicht en klaar.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 18:14
Verwijderd
In de eerste twee klassen schreef ik alles in mijn agenda, in de derde en vierde (mavo) zat ik op een andere school waar ze met cijferkaarten werkten, toen schreef ik m'n cijfers daarop en in de vierde en vijfde (havo) weer in mijn agenda. Nu staan ze op internet en ik weet ze ook wel uit mijn hoofd...schrijf het verder niet op.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 18:58
Miracle
Miracle is offline
Ik heb ze altijd bijgehouden in m'n agenda of in een boekje van school (PTA).

De universiteit waar ik nu studeer heeft een programma op internet voor cijfers, maar ik krijg sowieso max. 15 cijfers per jaar.
Oud 28-02-2007, 18:59
Verwijderd
Schrijf ze nooit op. Kan de fouten er over het algemeen wel uithalen zodra ik m'n cijferlijst krijg.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 19:09
rensd
rensd is offline
Ik leg gewoon al mijn gemaakte toetsen op een stapel, dat is ook handig als een leraar een keer een fout gemaakt heeft op het rapport, dan kan ik de toets makkelijk terugvinden en meenemen.

Als we de toets niet terugkrijgen maar alleen het cijfer horen schrijf ik het wel op in mijn agenda.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 19:30
LB06
LB06 is offline
Vroeger schreef ik ze op mn cijferkaart die we elk trimester eentje kregen.

Op de uni kun je ze online bekijken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 20:24
Rimketje
Rimketje is offline
Eerst probeerde ik ze altijd bij te houden, maar over het algemeen vergat ik het vaak genoeg, of kalkte ik het op een papiertje, wat ik 9 van de 10 keer ook nog kwijtraakte ook..

Nu hebben we op het HBO een Volg+ systeem, daar komen gewoon al je cijfers in te staan, de uren die je daarvoor krijgt, en je studiepunten die je hebt gehaald.. echt makkelijk!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 20:44
T_ID
T_ID is offline
We kregen altijd cijfers die 1, 2, of 3 keer telden. Elk vak naar weging horizontaal, cijfers met onderscheid van perioden verticaal. Verdere benodigheden: A4'tje met ruitjes, pen.

Maar de uni heeft de hele rotzooi digitaal, tegenwoordig hou ik het niet echt meer bij. Met zo weinig cijfers per vak kan ik het makkelijk onthouden.
Oud 28-02-2007, 22:14
Vice
Vice is offline
Vroeger hield ik het bij in mijn agenda. We kregen dan van school een speciaal rooster, waarmee je dus proefwerken en schriftelijke overhoringen van elkaar kon onderscheiden.

Bij de opleiding die ik nu volg krijg ik geen cijfers.
Oud 28-02-2007, 22:43
Verwijderd
Hield het altijd bij in mn agenda, markeren wat 2 keer telde. En in de bovenbouw zette ik het in mn PTA.
Nu staat het op internet maar heb je vaak maar 2 cijfers per vak.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:01
lian1992
lian1992 is offline
Jee thanks voor de tips allemaal.. wat stom dat ze bij ons op school niet gewoon zo'n digitaal systeem hebben... klinkt superhandig zoals dat geregeld is op het HBO en de Uni...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 13:31
Roosje
Roosje is offline
Hurray ik doe het in mijn agenda en de proefwerken doe ik met een markeerstift en de rapportcijfers achteraan. <3
Oud 01-03-2007, 13:45
Verwijderd
Ondanks dat m'n cijfers digitaal staan, schrijf ik ze ook op in m'n agenda om dat dat een stuk overzichtelijker is.
Aangezien er bij ons 4 vakken in een cluster zitten en het cluster gemiddeld 6< heb ik ook een excelsheet om uit te rekenen of m'n cluster wel voldoende is. Scheelt wat werk, aangezien de invloed van een cijfer afhankelijk is van het aantal studiepunten voor een bepaald van.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 15:17
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Op de middelbare schreef ik echt alles in. En het hokje werd omcirkeld als het cijfer 3x telde oid. Op de universiteit schrijf ik niets meer in, alles staat digitaal en per blok haal ik twee cijfers dus dat kan ik nog wel onthouden.
Oud 02-03-2007, 07:55
one.
one. is offline
In de eerste 3 jaar schreef ik alles op, sindsdien niet meer.
Oud 02-03-2007, 08:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wij hadden een schoolpas waar je ze in moest/mocht schrijven. En dat deed ik wel, want dan kon je controleren of je rapport klopte.

Nu onthoud ik alles.
Oud 02-03-2007, 18:35
ULTRA8
ULTRA8 is offline
@ Evatjuuh

Zou je me dat programatje eens kunnen doormailen aub ?

Greetz

ULTRA8'
Oud 04-03-2007, 11:47
ook hallo
ook hallo is offline
in de eerste 5 klassen schreef ik alles op, nu onthou ik het gewoon
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 16:05
LiesJJ.xx
LiesJJ.xx is offline
Ik heb zo'n handig lijstje voor in m'n agenda, en daar kan ik het opschrijven. Zo weet ik altijd wat ik ongeveer sta voor een vak
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 16:32
Verwijderd
wij kregen 2 x per jaar zo'n cijferkaart.
Maar ik houd het zelf niet bij, schrijf het nooit op de cijferkaart.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 16:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Queasy schreef op 04-03-2007 @ 17:32 :
wij kregen 2 x per jaar zo'n cijferkaart.
Maar ik houd het zelf niet bij, schrijf het nooit op de cijferkaart.
Maar mijn ervaring is dat er vaak fouten staan op die cijferkaart.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 17:09
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-03-2007 @ 17:41 :
Maar mijn ervaring is dat er vaak fouten staan op die cijferkaart.
Inderdaad, zelfs op mijn rapport staan altijd fouten! Het is dus wel verstandig om het zelf bij te houden en je toetsen te bewaren. Voor het geval dat: de docent zijn agenda kwijt raakt, jij je agenda kwijt raakt, de school afbrand waar alle toetsen liggen etc.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 18:55
rensd
rensd is offline
Ja of de school is overgestapt op een nieuw computersysteem voor cijferlijsten waar de helft van de docenten geen bal van begrijpt...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 15:28
Verwijderd
Je krijgt aant eind van ieder kwartiel/blok/trimester/periode toch een examendossier/rapport met al je cijfers?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 15:37
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Mala schreef op 05-03-2007 @ 16:28 :
Je krijgt aant eind van ieder kwartiel/blok/trimester/periode toch een examendossier/rapport met al je cijfers?
Dat hadden wij alleen in het examenjaar.
Eerst hield ik ze altijd wel bij, maar dat werd vaak een chaotische kliederboel. Toch poogde ik het na elke tentamenweek weer te doen maar dan raakte ik dat lijstje weer kwijt etc. Op de hogeschool krijgen we maar heel weinig cijfers, 1 per periode. Dat kan ik wel onthouden. Voor de rest zijn alle toetsen onvoldoende/voldoende en dat kan je op internet checken. Maar de eindcijfers van de perioden weer niet .
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 18:16
xyz
xyz is offline
wat is er mis met je cijfers in een agenda zetten? Als een leraar een cijfer opzegt (doen ze bij ons teminste) dan kun je die gelijk je agenda in douwen, simple
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 18:17
xyz
xyz is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 04-03-2007 @ 18:09 :
Inderdaad, zelfs op mijn rapport staan altijd fouten! Het is dus wel verstandig om het zelf bij te houden en je toetsen te bewaren. Voor het geval dat: de docent zijn agenda kwijt raakt, jij je agenda kwijt raakt, de school afbrand waar alle toetsen liggen etc.
eens
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:46
Verwijderd
Meestal schrijf ik ze niet op, ik onthoud ze meestal.
Eigenlijk heel slecht, maar ik ben nou eenmaal een chaoot en lui en heb er ook geen zin om er iets aan te veranderen. Zolang het goed gaat is het voor mij niet nodig.
En ze staan ook op internet, dus ik kan ze altijd opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:48
Stefanie
Stefanie is offline
Tegenwoordig onthoud ik ze altijd. Vroeger schreef ik het meestal in mijn agenda.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 07:51
Orpa
Orpa is offline
Ik schreef ze altijd in m'n agenda, en zodra ik dan thuiskwam vertelde ik het en verwerkte m'n vader het in een exelsheet...

Zo heb ik ooit een 4,6 weten te redden van word het van een 1,6 op m'n rapport...
Reageren

Regels voor berichten