Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2006, 19:51
Lychee
Lychee is offline
Hij schrijft echt zo mooi
ben nu op de helft ofzo van Magiër (tweede boek)
ik heb ook al het laatste deel van krondor gelezen.

ik vind alleen de volgorde van heel onduidelijk...
Eers de sage van de oorlog van de grote scheuring, dan weer de legende van de oorlog van de grote scheuring en krondor en ik kom er helemaal niet meer uit...

Het is eigenlijk de eerste keer dat ik zulke boeken lees..
Mr ben er helemaal verslaafd aan .
Ik las eerst veel harry potter (nu nog wel hoor )

Mijn vader zegt dat Terry goodkind ook heel goed is.

Kent iemand eigenlijk Shannara? Die boeken lijken me ook heel leuk .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2006, 00:25
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lychee schreef op 06-12-2006 @ 20:51 :
Hij schrijft echt zo mooi
ben nu op de helft ofzo van Magiër (tweede boek)
ik heb ook al het laatste deel van krondor gelezen.

ik vind alleen de volgorde van heel onduidelijk...
Eers de sage van de oorlog van de grote scheuring, dan weer de legende van de oorlog van de grote scheuring en krondor en ik kom er helemaal niet meer uit...
http://mies.scholieren.com/~ieke/volgorde%20feist.doc
Hier heb ik ze in de tijdsvolgorde geplaatst.
Je kan het beste de linkerrij aanhouden en de rest wat daar naast staat later een keer lezen ofzo.
Elvensprook staat totaal helemaal los van de rest van de boeken. Is zeg maar in de 'echte wereld en tijd' dus maakt niet uit wat je ermee doet. Wel boeiend boek.

Citaat:
Kent iemand eigenlijk Shannara? Die boeken lijken me ook heel leuk .
Ook best aangenaam, ik heb alleen de laatste 2 of 3 boeken nog niet gelezen.

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 00:38.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 06-12-2006 @ 13:31 :
Ik heb niets van Feist gelezen, maar ik wou even zeggen: George Martin

En zoals Morgan het 'steeds hetzelfde trucje' van Feist beschrijft, doet het me heel erg denken aan Terry Goodkind. En dat (de boeken van Goodkind dus) is absoluut vermakelijk en spannend leesvoer, maar ik zou het niet 'goed' noemen.
Wanneer komt het volgende boek uit?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 07-12-2006 @ 16:26 :
Wanneer komt het volgende boek uit?
Op zijn website zegt hij dat hij hoopt het nog in 2006 te voltooien. Dus misschien al over een half jaar ofzo

edit: oh, maar dat was eind oktober. Een paar dagen geleden postte hij dat hij met vanalles bezig is geweest, maar niet met A dance with dragons. Dus misschien toch niet.

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 19:06
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Shannara vond ik vreselijk saai. Het is ook 1 van de weinige boeken die ik weg heb gelegd en nooit meer aan begonnen ben. Het is gewoon de zoveelste standaard fantasy verhaal (held heeft verborgen krachten, maar beseft dat nog niet, held komt oud wijs mannetje tegen met baard, held gaat op queste, etc). Feist wist dat (in het begin) tenminste nog een beetje te verbergen.

Maar misschien denk ik nu een beetje te positief over Magier terug, het was het eerste fantasy boek dat ik ooit heb gelezen en dat is alweer bijna 10 jaar terug.

Moet het maar eens een keer gaan herlezen denk ik...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 22:30
Verwijderd
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 08-12-2006 @ 20:06 :
Shannara vond ik vreselijk saai. Het is ook 1 van de weinige boeken die ik weg heb gelegd en nooit meer aan begonnen ben. Het is gewoon de zoveelste standaard fantasy verhaal (held heeft verborgen krachten, maar beseft dat nog niet, held komt oud wijs mannetje tegen met baard, held gaat op queste, etc). Feist wist dat (in het begin) tenminste nog een beetje te verbergen.

Maar misschien denk ik nu een beetje te positief over Magier terug, het was het eerste fantasy boek dat ik ooit heb gelezen en dat is alweer bijna 10 jaar terug.

Moet het maar eens een keer gaan herlezen denk ik...
Niet doen, valt tegen Ik had hele mooie herinneringen aan het boek, totdat ik het weer eens uit de kast viste. Oei, daar was ik me opeens kritisch geworden..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 15:24
Verwijderd
Terry Pratchett boven alles! (als je de NL versie hebt gelezen heb je geen indruk van Pratchett)

robert jordan vind ik ook erg boeiend, maar ik lees heel snle dus erger me niet al te snel aan de langdradigheid.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 23:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
Sepul schreef op 21-12-2006 @ 16:24 :
robert jordan vind ik ook erg boeiend, maar ik lees heel snle dus erger me niet al te snel aan de langdradigheid.
dat heb ik dus ook. Laatst alles weer eens herlezen en kan WoT toch wel wat meer waarderen; het zit zeker wel goed in elkaar.
Oud 04-03-2007, 09:12
Verwijderd
Toen ik begon in Feist (ik begon ook niet in het begin) dacht ik ook, wat simplistisch en cliche, een soort veredelde sprookjesverteller maar ik begin het toch wel steeds leuker te vinden. Vooral omdat het ook niet altijd ingewikkeld hoeft te zijn, juist door die cliche 'snuivende boze vrouwen' etc. gaat het verhaal voor je leven.

Maar Pratchett is natuurlijk ook geweldig, al doe ik daar veel langer over dan een Feist boek en daarom is het vaak verleidelijk om t laatste te pakken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 10:17
Ieke
Ieke is offline
Ik vind nu juist de laatste boeken echt weer wat boeiender te vinden, met iets meer lagen dan de eerdere delen. Het is echt weer een beetje anders, veel rond Puc
Oud 04-03-2007, 17:38
Verwijderd
Ik was begonnen met eervolle vijand en daar is op zich niet zo heel veel aan daarna heb ik die trilogie over claus haviks gelezen, en die vond ik al veel vetter..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 18:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 04-03-2007 @ 18:38 :
Ik was begonnen met eervolle vijand en daar is op zich niet zo heel veel aan daarna heb ik die trilogie over claus haviks gelezen, en die vond ik al veel vetter..
Die kant op ja, en dan richting de sage van de duistere oorlog.
Eervolle vijand en die andere zijn wat minder boeiend, hoewel ik die van Robbie de hand wel leuk vond, maar ik vind Robbie ook gewoon erg leuk.
Reageren

Regels voor berichten