Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 09:56
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb huid en hoornvliezen aangegeven. Aan mijn hoornvliezen hebben ze toch niets meer omdat ik nagenoeg blind ben Dus daar zouden ze dan hoogstwaarschijnlijk zelf ook niet aan zitten maar toch..
Oud 27-04-2006, 11:26
BierBrood
BierBrood is offline
het zal je maar gebeuren dat blijkt dat je je lichaam hierna nog nodig hebt dan ben je tog aardig de lul
Oud 27-04-2006, 11:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
BierBrood schreef op 27-04-2006 @ 12:26 :
het zal je maar gebeuren dat blijkt dat je je lichaam hierna nog nodig hebt dan ben je tog aardig de lul
Daar zeg je wat he! Mensen die geloven in het hiernamaals zullen wel geen donor willen worden. Of zie ik dat verkeerd?
Oud 27-04-2006, 12:41
Roos
Roos is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 27-04-2006 @ 10:56 :
Ik heb huid en hoornvliezen aangegeven. Aan mijn hoornvliezen hebben ze toch niets meer omdat ik nagenoeg blind ben Dus daar zouden ze dan hoogstwaarschijnlijk zelf ook niet aan zitten maar toch..
Ligt die blindheid dan aan je hoornvlies?
Oud 27-04-2006, 14:10
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Hoornvlies, eng idee .
Oud 27-04-2006, 14:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 27-04-2006 @ 12:49 :
Daar zeg je wat he! Mensen die geloven in het hiernamaals zullen wel geen donor willen worden. Of zie ik dat verkeerd?
Hangt ervan af, denk ik, sommige wel, andere niet. Ikzelf geloof wel in iets dat je het hiernamaals zou kunnen noemen, maar ik denk niet dat je daar precies je lichaam voor nodig hebt.

Ik heb aangegeven dat ze mijn huid, bloedvaten en hoornvliezen niet mogen hebben, puur om de reden dat dat idee me absoluut niet aanstaat, niet echt rationeel dus
Oud 06-03-2007, 10:20
Moustache
Moustache is offline
Ik wil graag donor worden, maar ik vroeg me af of je als je donor word dit automatisch inhoud dat je ook terecht kunt komen als 'snijlichaam' op universiteiten, of zelfs in programma's/ondernemingen zoals Anatomie voor beginners, dat wil ik namelijk níet. Ik kon het zo 1,2,3 niet vinden op de donorregistratiesite dus licht me in
Oud 06-03-2007, 10:58
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Moustache schreef op 06-03-2007 @ 11:20 :
Ik wil graag donor worden, maar ik vroeg me af of je als je donor word dit automatisch inhoud dat je ook terecht kunt komen als 'snijlichaam' op universiteiten, of zelfs in programma's/ondernemingen zoals Anatomie voor beginners, dat wil ik namelijk níet. Ik kon het zo 1,2,3 niet vinden op de donorregistratiesite dus licht me in
Wat een up . Maar goed.

Nee, absoluut niet. Wat jij bedoelt, is dat mensen zich ter beschikking van de wetenschap hebben gesteld; registratie staat los van de donorregistratie van het NIGZ. Wat wel kan gebeuren, is dat wanneer een bepaalde weefseldeel ongeschikt blijkt voor transplantatie (bijvoorbeeld wanneer er een tumor ontdekt wordt) het gebruikt wordt voor wetenschappelijk onderzoek gericht op het verwerven van kennis rondom transplantatie. Wanneer je hier bezwaar tegen hebt, kun je dit wanneer je je registreert als donor laten vastleggen.

Wat stom dat het NIGZ dit niet zo duidelijk vermeld heeft op de website. Ik kan me voorstellen dat er nog aardig wat mensen zijn die dit ook niet weten en daarom maar besluiten om geen donor te worden.
Oud 06-03-2007, 10:59
Bloem
Bloem is offline
Antwoord gegeven, slotje voor de up.
Topic gesloten

Regels voor berichten