Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2007, 18:58
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-03-2007 @ 17:09 :
Dus daarom wil Wilders ze het land uit hebben.....
Nee, dat zegt hij alleen over degenen die zich met hand en tand verzetten tegen de Nederlandse/Westerse gewoonten.
Advertentie
Oud 05-03-2007, 19:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hookee schreef op 05-03-2007 @ 19:58 :
Nee, dat zegt hij alleen over degenen die zich met hand en tand verzetten tegen de Nederlandse/Westerse gewoonten.
Wederom: je negeert gewoon de feiten. In interviews die Kenjirro heeft gepost zegt hij dat hij minder moslims' (zonder voorwaarden) in Nederland wil, en 'moslims' (again: zonder voorwaarden) wil 'helpen' vrijwillig het land te verlaten.
Oud 05-03-2007, 19:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wisten jullie dat er onlangs een nieuwe variant op Wikipedia is gelanceerd? 'Conservapedia'! Nou denk je: "dat is een grap", maar nee: het bestaat écht:

Conservapedia

De homepage:

Citaat:
Conservapedia is a much-needed alternative to Wikipedia, which is increasingly anti-Christian and anti-American. On Wikipedia, many of the dates are provided in the anti-Christian "C.E." instead of "A.D.", which Conservapedia uses. Christianity receives no credit for the great advances and discoveries it inspired, such as those of the Renaissance. Read a list of many Examples of Bias in Wikipedia.

Conservapedia is an online resource and meeting place where we favor Christianity and America. Conservapedia has easy-to-use indexes to facilitate review of topics. You will much prefer using Conservapedia compared to Wikipedia if you want concise answers free of "political correctness".
Oud 05-03-2007, 20:35
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-03-2007 @ 20:45 :
Wisten jullie dat er onlangs een nieuwe variant op Wikipedia is gelanceerd? 'Conservapedia'! Nou denk je: "dat is een grap", maar nee: het bestaat écht:

Conservapedia

De homepage:
weet ik. toch wel diep triest.

anti-amerikaans omdat de woorden brits worden gespeld xD
Oud 05-03-2007, 20:49
Verwijderd
Citaat:

Conservapedia

De homepage:
Wat is 'CE'
Wat betekent 'AD' eigenlijk? (BC = Before Christ)
Oud 05-03-2007, 21:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
AD = Anno Domini
Oud 05-03-2007, 22:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
eddie schreef op 05-03-2007 @ 21:49 :
Wat is 'CE'
http://www.evd.nl/info/ce-markering/

Maaruh, serieuzer, CE staat voor 'current era', waarvan de tegenhanger BCE, oftewel, before current era is. Volgt verder wel dezelfde jaartelling.
Oud 06-03-2007, 00:10
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 05-03-2007 @ 21:35 :
weet ik. toch wel diep triest.

anti-amerikaans omdat de woorden brits worden gespeld xD
Maar blijkbaar is het wel door iedereen te editen, kijk maar: http://www.conservapedia.com/Atheist
Oud 06-03-2007, 12:43
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-03-2007 @ 01:10 :
Maar blijkbaar is het wel door iedereen te editen, kijk maar: http://www.conservapedia.com/Atheist
Cool!
Oud 06-03-2007, 15:29
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-03-2007 @ 01:10 :
zal best, maar het lukt me niet een account aan te maken ( )
Oud 06-03-2007, 16:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Beetje triest hoe de pagina voor 'George W. Bush' eruit ziet:
http://www.conservapedia.com/George_W._Bush

Beetje kort, beetje liberal-bashing, beetje niets over zijn coke-verleden, niets over de stemfraude in 2000, niets over... afijn, dit zegt alles:

"As part of the war against terror, he has liberated the people of Iraq from the clutches of former dictator Saddam Hussein."
Oud 06-03-2007, 16:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik las vanochtend een uitermate boeiend artikel van Robert Fisk ('The Independant') in 'De Pers'. Hij heeft me echt aan het denken gezet, want over de kwestie die hij beschrijft had ik in die termen nog niet nagedacht. Vooral zijn vergelijking met bijv. New York vind ik sterk. Let ook op de afsluitende twee zinnen.

De leugen van de landkaart

Waarom proberen we de volkeren van het Midden-Oosten steeds weer te verdelen? Waarom willen we ze in overzichtelijke mootjes hakken en van elkaar onderscheiden?

Waarom wijzen we de volkeren van het Midden-Oosten voortdurend, geniepig, gemeen en sadistisch op hun verschillen, hun achterdocht en hun vermogen om elkaar te haten? Is dit
slechts een uiting van ons achteloze racisme? Of schuilt er iets duisterder in onze westerse ziel? Neem de landkaarten. Ben ik de
enige die ziek wordt van onze journalistieke voorliefde om sektarische kaarten van het Midden-Oosten te publiceren? U weet wel wat ik bedoel. We kennen nu allemaal de gekleurde kaart van Irak. De sjiieten aan de onderzijde (uiteraard), de soennieten in
hun ‘driehoek’ - eigenlijk is het eerder een acht- of vijfhoek - in het midden, en de Koerden in het noorden. Of de kaart van Libanon, waar ik woon. De sjiieten onderaan (uiteraard), de druzen verder naar het noorden, de soennieten in Sidon en de kuststrook ten zuiden van Beiroet, de sjiieten in de zuidelijke voorsteden van de hoofdstad, de soennieten en christenen in de stad zelf, de christelijke maronieten naar het noorden, de soennieten in Tripoli en nog meer sjiieten in het oosten. Wat houden we van die plattegronden. De haat wordt op zijn wenken bediend.

Natuurlijk is het allemaal niet zo simpel. Ik woon in een kleine druzenenclave in het westen van Beiroet. Maar mijn plaatselijke kruidenier en mijn chauffeur zijn soennieten. Ik ga ervan uit dat zij niet graag op het verkeerde deel van onze kaart vertoeven. Moet
ik mijn chauffeur Abed daarom vertellen dat uit onze plattegrond
blijkt dat hij maar beter niet langer voor mijn voordeur kan parkeren? En moet ik tegen de islamitische uitgever van de Arabische editie van mijn boek zeggen dat hij niet langer met mij kan lunchen bij Paul’s restaurant in Oost-Beiroet, mijn favoriete ontmoetingsplek, omdat die zich volgens onze kaart in een maronitisch-christelijke buurt van Beiroet bevindt? In het soennitische Tarek al-Jdeidi hebben sommige sjiitische families
hun huizen verlaten. Tijdelijk, voor een korte vakantie. Ze hebben de sleutels bij hun buren achtergelaten, zoals altijd. Dat betekent dat onze kaarten van Beiroet nu ‘schoner’ zijn, makkelijker te begrijpen. Hetzelfde gebeurt op veel grotere schaal in Bagdad.
Nu kan onze kleurcodering stoutmoediger worden. We hoeven
dat verwarrende woord ‘gemengd’ gelukkig niet meer te gebruiken.
Op de Balkan hebben we hetzelfde gedaan. De Drina-vallei in Bosnië was islamitisch, totdat de Serviërs er ‘grote schoonmaak’ hielden. Srebrenica? Vervang het begrip ‘veilig gebied’ maar door ‘Servisch’. De Krajina? Servisch totdat de Kroaten de streek innamen. Hebben we ze ‘Kroaten’ of ‘katholieken’ genoemd op
onze kaarten, of allebei?

Onze schuld in dit sektarische spelletje is overduidelijk. Wij willen
de ‘ander’, ‘hen’ - onze potentiële vijanden - tegen elkaar
uitspelen, terwijl wij zelf als beschaafde westerlingen met onze verfijnde, verenigde, multiculturele waarden onaantastbaar zijn.
Ik zou bijvoorbeeld een sectarische plattegrond van Birmingham kunnen schetsen - met als markeringen ‘islamitisch’ en ‘niet-islamitisch’ (omdat er niet veel christenen meer over zijn in Engeland) - maar geen krant zou hem willen afdrukken. Ik zou
een buitengewoon nauwkeurige etnische kaart van Washington kunnen schetsen, compleet met de straten die op de frontlijn
liggen tussen de ‘zwarte’ en ‘blanke’ gemeenschappen, maar The Washington Post zou hem nooit willen publiceren. Denkt u zich de kleurenpret eens in die The New York Times zou kunnen hebben met Brooklyn, Harlem en de East River: zwart, blank, bruin, Italiaans, katholiek, Joods, protestant. Of de Toronto Globe and
Mail met het Franstalige en niet-Franstalige deel van het
Canadese Montreal, waar de frontlijn gedurende enige tijd parallel loopt met de metro. Of met Toronto zelf, waar ‘Little Italy’ nu Oekraïens of Grieks is en waar de voorstad Mississauga tegenwoordig moslim-groen kan worden gekleurd. Maar we schetsen niet zulke Hitleriaanse plattegronden
voor onze samenlevingen. Dat zou onvergeeflijk zijn en van slechte smaak getuigen. Zoiets doen ‘we’ niet in onze dierbare, behoedzaam beschutte beschaving.

Toen ik deze week een boekenstalletje in New York passeerde, zag ik een exemplaar van Time Magazine liggen. Op de omslag - en dit had een Nazi-omslag uit 1930 kunnen zijn - stonden twee in pijen geklede mannen, de een in het zwart, de ander grotendeels verscholen achter een geruite sjaal. De kop luidde ‘Soennieten
versus sjiieten - waarom ze elkaar haten.’ Dit sloeg uiteraard op een ‘bijlage’ over de burgeroorlog in Irak, een burgeroorlog waar Amerikaanse woordvoerders in Bagdad het al in augustus 2003 over hadden, toen nog geen enkele Irakees in zijn ergste
nachtmerries durfde dromen over wat nu werkelijkheid is
geworden. Koop Time Magazine, lezer, en sla pagina 30 op. Wat treft u aan? ‘Hoe soennieten en sjiieten uit elkaar te houden zijn.’ Handig toch? En daarna volgen vele kolommen met bruikbare,
tweedracht zaaiende informatie. ‘Namen’, bijvoorbeeld. ‘Sommige
namen dragen sektarische kenmerken... Abu Bakr en Omar... Mannen met deze namen zijn vrijwel zeker soennieten. Zij die Abdel-Hussein en Abdel-Zahra heten’, (ik heb overigens nog nooit een ‘Abdel-Zahra’ ontmoet) ‘zijn zeer waarschijnlijk sjiiet’. Dan zijn er stukjes met als koppen ‘Gebeden’, ‘Moskeeën’, ‘Huizen’, ‘Accenten’ en - God bewaar ons - ‘Auto’s’. In deze laatste bijdrage komen de lezers die het allemaal nog niet duizelt te weten naar welke bumperstickers ze moeten uitkijken. Een beeltenis van Imam Ali betekent dat je te maken hebt met een sjiitische chauffeur.
Een kentekenplaat uit de provincie Anbar houdt daarentegen in dat het waarschijnlijk om een soenniet gaat. Nogmaals bedankt. Ik snap echt niet waarom het Amerikaanse leger niet de hele editie van Time van deze week opkoopt en boven Bagdad dropt, opdat onkundige plaatselijke moordenaars alsnog van de juiste doelwitten worden voorzien. Maar zou Time ons ook willen helpen de diep verdeelde Amerikaanse samenleving in kaart te brengen? (Welke bevolkingsgroep heeft bijvoorbeeld het meeste afval in de tuin in Washington? Of naar welke bumperstickers moet je uitkijken in Dearborn, Michigan?) Mooi niet, vermoed ik.

Ik maak me trouwens zelf ook schuldig aan het spelen van deze sektarische spelletjes in het Midden-Oosten. Ik vraag een Libanees waar hij of zij vandaan komt, niet om de bergen en rivieren thuis in herinnering te brengen, maar om hem of haar een plaats te geven op mijn kaart. Toch word ik makkelijk op het verkeerde been gezet.
De man die me vertelt dat hij uit het sjiitische zuiden van Libanon
komt, blijkt te wonen in de zuidelijke druzenstad Hasbaya. De vrouw die me vertelt dat ze uit het christelijke Jbeil komt, blijkt te behoren tot de sjiitische minderheid in die stad. O, als die vervelende minderheden nou eens op de juiste plek van onze sektarische kaarten wilden gaan wonen! We blijven maar praten met onze soennitische monarchen in het Midden-Oosten. We
blijven maar luisteren naar hun geraaskal over de ‘sjiitische
halvemaan’ - geen wonder dat we het sjiitische Iran zozeer haten.

En we blijven de diverse landen maar verdelen en opknippen, en steeds meer raciaal getinte plattegronden drukken. Ik vraag me serieus af of we werkelijk een burgeroorlog in dit deel van de wereld willen bevorderen. En raad eens? Ik neig er steeds meer
toe dat te gaan geloven.

http://depers.coolcreations.nl/papers/39.pdf
Oud 06-03-2007, 16:52
hookee
hookee is offline
Het is ook inderdaad allemaal onzin, zonder die kaart maken ze elkaar in Irak ook wel af . De gemiddelde westerling zal het volgens mij ook een worst zijn of hij nou met een Soenniet of Shi-it te maken hebt.
Oud 06-03-2007, 17:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hookee schreef op 06-03-2007 @ 17:52 :
Het is ook inderdaad allemaal onzin, zonder die kaart maken ze elkaar in Irak ook wel af . De gemiddelde westerling zal het volgens mij ook een worst zijn of hij nou met een Soenniet of Shi-it te maken hebt.
Compleet het punt van het artikel negerend, zoals alleen Hookee dat kan; hulde.
Oud 06-03-2007, 18:32
Verwijderd
Uitleenmoslims succesvol

ALMERE (ANP) - Uitleenmoslim Salaheddien Boulaabi uit Almere heeft het druk. Sinds hij eind januari in het nieuws kwam, hebben er al bijna veertig uitleningen plaatsgevonden.

Voor die tijd was er weinig vraag naar zijn vrijwilligerswerk. „Het loopt lekker, maar we zouden elke dag wel met honderd mensen willen praten”, vertelt de uitleenmoslim dinsdag.

Boulaabi coördineert de aanvragen samen met een andere moslim. Ook ongeveer tien jongeren geven uitleg over de islam. Ze hebben zich inmiddels al uitgeleend aan verscheidene scholen, een bejaardentehuis en maatschappelijk werkers en ook doen ze mee aan debatten over het geloof. Boulaabi hoopt dat meer moslims gaan vertellen over hun geloof. „Gewoon ouderwets zwammen helpt veel vragen uit de wereld.”

Bron

Oud 06-03-2007, 21:08
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 17:45 :
Ik las vanochtend een uitermate boeiend artikel van Robert Fisk ('The Independant') in 'De Pers'.
Ik zat het te lezen in een wachtruimte in het AZU, ik moest echt m'n uiterste best doen niet in lachen uit te barsten bij dit geraaskal. In een westers tijdschrift staan 'Hitleriaanse' plattegronden, zie ook de Balkan!
Oud 06-03-2007, 21:25
Relief
Relief is offline
Citaat:

Conservapedia

De homepage:
En oh ja het kangeroo verhaal is ook leuk. Afstamming vanuit middel-oosten. Ach ja, gelukkig is de islam een stuk logischer qua denken dan die conservatieven.
Oud 06-03-2007, 21:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 06-03-2007 @ 22:08 :
Ik zat het te lezen in een wachtruimte in het AZU, ik moest echt m'n uiterste best doen niet in lachen uit te barsten bij dit geraaskal. In een westers tijdschrift staan 'Hitleriaanse' plattegronden, zie ook de Balkan!
De waarheid wordt altijd verdrongen en men steekt nooit de hand in eigen boezem, dat zie je wel aan jouw reactie.

Dat de man wel degelijk gelijk heeft met zijn vergelijking met bijv. New York (inderdaad: zo'n plattegrond zou nooit gedrukt worden vanwege beschuldigingen van racisme) en wat betreft het verdeel-en-heers spelletje van het Westen in het Midden-Oosten wordt weer zorgvuldig onder het tapijt geveegd.

Citaat:
Relief schreef op 06-03-2007 @ 22:25 :
Ach ja, gelukkig is de islam een stuk logischer qua denken dan die conservatieven.
lol

Islam = conservatief
Oud 07-03-2007, 09:56
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 22:47 :
De waarheid wordt altijd verdrongen en men steekt nooit de hand in eigen boezem, dat zie je wel aan jouw reactie.

Dat de man wel degelijk gelijk heeft met zijn vergelijking met bijv. New York (inderdaad: zo'n plattegrond zou nooit gedrukt worden vanwege beschuldigingen van racisme) en wat betreft het verdeel-en-heers spelletje van het Westen in het Midden-Oosten wordt weer zorgvuldig onder het tapijt geveegd.
Oh Mark, dit is op z'n minst een uiting van je achteloze racisme. Steek toch eens de hand in eigen boezem, jij bent immers ook westers:

http://azurehat.com/scrapbook/hello/...4-20.47.08.jpg

http://www.gothamgazette.com/graphics/ethnicity.gif

http://www.socialexplorer.com/pub/de...00/FIGURE8.gif

http://www.colorofmoney.org/finalmap...nycOVERALL.gif

http://urban.hunter.cuny.edu/~pan/We...%20MapInfo.JPG

http://www.samarmagazine.org/archive/article.php?id=217

http://www.public-gis.org/maps/B-2NYC.gif

Maar dat is niet alles, men maakt zelfs grafieken. Dit getuigt van een geniepigheid en een haat dat zelfs Hitler er zwakke knietjes van zou krijgen:

http://www.nytimes.com/specials/nyc1...h-minority.gif

http://bhpr.hrsa.gov/healthworkforce.../fig1/fig2.gif

http://www.nytimes.com/imagepages/20...N_GRAPHIC.html

http://www.health.state.ny.us/nysdoh...c3_500x268.bmp

http://aspe.hhs.gov/hsp/fostercare-i...mics2/fig3.gif

Robert Fisk is net zo'n schertsfiguur als die dwazen als De Winter die mekkeren over islamofascisme. Natuurlijk is het Midden-Oosten op dubieuze wijze verdeeld en worden er allerlei reactionaire regimes als het Saudische koningshuis gesteund, maar die hele rant over plattegronden is een gevecht tegen windmolens. En dan heb ik het nog niet eens over Fisks schijnbare white guilt. Wat nou, 'wij', de 'westerse ziel'. Het resultaat van dit soort verwarde verhalen is dat de discussie nog verder vertroebeld wordt en zinnige discussies over de problematiek des te lastiger worden.
Oud 07-03-2007, 13:53
Verwijderd
He hallo, wie wil mij LEENUH?
Oud 07-03-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 07-03-2007 @ 14:53 :
He hallo, wie wil mij LEENUH?
ikke
Oud 07-03-2007, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-03-2007 @ 15:06 :
ikke
Geldt alleen voor niet-moslims. Ik discrimineer graag.
Oud 07-03-2007, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 07-03-2007 @ 15:10 :
Geldt alleen voor niet-moslims. Ik discrimineer graag.
Dude .
Oud 07-03-2007, 14:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-03-2007 @ 10:56 :
Oh Mark, dit is op z'n minst een uiting van je achteloze racisme. Steek toch eens de hand in eigen boezem, jij bent immers ook westers:
Ik, racistisch... Hahahaha... ík! IK! Da's een goeie, chapeau!

Citaat:
En dan heb ik het nog niet eens over Fisks schijnbare white guilt. Wat nou, 'wij', de 'westerse ziel'. Het resultaat van dit soort verwarde verhalen is dat de discussie nog verder vertroebeld wordt en zinnige discussies over de problematiek des te lastiger worden.
Het resulataat van excuus-termpjes als 'white guilt' (ook een favoriet van T_ID) is dat een echte discussie niet mogelijk is. Want wijs je immers naar jezelf, je eigen daden, die van je eigen maatschappij, dan krijg je weigerachtige houdingen en ontkenningen, met als goedkope dekmantel de 'white guilt'. Oogkleppen op en daargaan maar.
Oud 07-03-2007, 14:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Franse filosoof Baudrillard overleden

Van onze buitenlandredactie

PARIJS - De Franse filosoof en socioloog Jean Baudrillard is dinsdag op 77-jarige leeftijd in Parijs overleden. Dat hebben familieleden van de Fransman laten weten. Baudrillard was een van de bekendste Europese denkers.
afbeelding
De Franse filosoof Jean Baudrillard, hier op een beeld uit juni 1994, is dinsdag overleden. Baudrillard is 77 jaar geworden.Vergroting
Jean Baudrillard overleden

Hij werd beschouwd als een orakel van de postmoderniteit, maar hij ging zijn eigen weg met zijn tegendraadse maatschappijvisies. Baudrillard werd onder meer bekend door zijn vertalingen van de Duitse schrijver Bertold Brecht, zijn kritiek op de consumptiemaatschappij en controversiële uitspraken. Hij schreef ruim vijftig werken. In de filmcyclus The Matrix wordt aan zijn werk gerefereerd.

Een van zijn bekendste theorieën is dat in de hedendaagse wereld gesimuleerde gevoelens en ervaringen de werkelijke hebben vervangen. Deze ‘hyperrealiteit’ van grote winkelcentra, amusementsparken, televisieshows en ‘opgeleukte’ nieuwsjournaals heeft geen enkele authenticiteit of betekenis, aldus Baudrillard.

Hij stelde dat de mens het contact met de echte wereld is verloren, doordat hij een beeld van de wereld creëert aan de hand van wat hij onder meer in de media ziet. Als voorbeeld gaf hij dat iedereen weet hoe een neerstortend vliegtuig eruit ziet, vanwege tv-beelden. Het kennen van dit beeld is dus niet gebaseerd op de eigen waarneming, maar op een gecreëerde, betoogde de Franse filosoof.

Daarbij leverde Baudrillard scherpe kritiek op de consumptiemaatschappij. ‘Wat is vrijheid, de keuze om de ene of de andere auto te kopen? Het is een simulatie van vrijheid’, zei hij in 2005 tegen de New York Times. Zijn uitspraken, zoals die in 1991 dat de Golfoorlog niet heeft plaatsgehad omdat deze volgens hem vooral een media- event zou zijn, stuitten geregeld op veel tegenstand.

Jean Baudrillard, geboren in Reims in 1929, was hoogleraar filosofie van cultuur- en mediakritiek aan de European Graduate School. Onder zijn bekende werken zijn boeken als The Object System (1968), The System of Objects and Consumer Society (1970), For a Critique of the Political Economy of the Sign (1972), The Mirror of Production (1973), In the Shadow of the Silent Majorities (1983) en Simulacra and Simulation (1983).

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...lard_overleden

Oud 07-03-2007, 15:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Weer een Israëlische bewindsman in opspraak

MINISTER ISRAËL BESCHULDIGD VAN OORLOGSMISDADEN

De Israëlische minister van Infrastructuur Ben-Eliezer (Arbeidspartij) wordt ervan beschuldigd dat zijn legereenheid in de Zesdaagse Oorlog van 1967 Egyptische krijgsgevangenen heeft gedood. Daarom heeft hij een bezoek aan Egypte uitgesteld. De Egyptische
media vermoeden dat de eenheid van Ben-Eliezer direct na het staken van de vijandelijkheden 250 Egyptische soldaten heeft doodgeschoten in de Sinaiwoestijn, in plaats van hen naar gevangenkampen over te brengen. Ze baseren zich daarbij op een Israëlische tv-documentaire. Maar de maker van de documentaire zei dat de Egyptenaren zich in de beelden vergissen. Het ging volgens hem niet om Egyptische gevangenen, maar om Palestijnse strijders die tijdens de oorlog werden gedood. De Egyptische regering heeft de Israëlische ambassadeur ontboden om te protesteren tegen de waarschijnlijke
oorlogsmidaden.

http://depers.coolcreations.nl/papers/39.pdf
Oud 07-03-2007, 15:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline

'Zwangerschap stimuleren bij studentes'

Uitgegeven: 7 maart 2007 13:14
Laatst gewijzigd: 7 maart 2007 15:08

DEN HAAG - Maak het studentes gemakkelijker om tijdens hun studie al kinderen te krijgen. De Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ), een adviesorgaan van de regering, geeft die suggestie aan de overheid in een rapport over 'laat ouderschap' dat woensdag is gepresenteerd.

Andere adviezen zijn om het jonge stellen gemakkelijker te maken een geschikt huis te vinden of maatregelen te nemen waarmee jonge ouders hun baan beter kunnen combineren met de verzorging en opvoeding van kinderen.

In Nederland krijgen vrouwen vaak laat kinderen; Bijna de helft, 45 procent, wordt na het dertigste levensjaar voor het eerst moeder. In 1970 kreeg ongeveer 10 procent van de vrouwen pas na hun dertigste het eerste kind.
Carrière

Volgens artsen is het medisch gezien veel beter om op jonge leeftijd aan kinderen te beginnen. De RVZ stelt dat Nederlandse vrouwen eerst hun leven en carrière op poten willen hebben voordat ze kinderen nemen.

Volgens de voorzitter van de commissie die het rapport heeft opgesteld, gynaecoloog Didi Braat, weten veel mensen niet dat moeders veel meer kans hebben op een miskraam als ze na hun dertigste zwanger worden, of dat kinderen een grotere kans hebben op bijvoorbeeld het syndroom van Down.

Vruchtbaarheid

Daarbij zijn ouderparen die op late leeftijd kinderen willen minder vruchtbaar. Ze komen regelmatig in het ziekenhuis terecht voor kunstmatige vruchtbaarheidsbehandelingen. Kinderen die via reageerbuisbevruchting worden geboren, komen vaak te vroeg ter wereld. Deze kinderen lopen later in hun leven grotere kans op leer- en gedragsstoornissen.

De raad wil in het rapport geen negatief oordeel vellen over het op late leeftijd krijgen van kinderen. Er zijn volgens voorzitter Rien Meijerink, immers ook argumenten die ervoor pleiten om pas laat aan kinderen te beginnen: ouders hebben dan vaak inmiddels een goed salaris, en een huis dat geschikt is voor kinderen. Ook kan het zijn dat ze mentaal beter in staat zijn kinderen op te voeden dan in hun jonge jaren.

Kinderopvang

De RVZ hoopt dat de regering meer aandacht besteedt aan het vraagstuk van kinderen krijgen. Als het kabinet wil dat mensen op jongere leeftijd aan nageslacht beginnen, zou studentenhuisvesting bijvoorbeeld ook voor kinderopvang kunnen zorgen. Jonge moeders kunnen op die manier beter hun studie met kinderen combineren. Ook zouden er speciale startershuizen kunnen worden gebouwd die geschikt zijn voor jonge gezinnen.

http://www.nu.nl/news/999728/83/%27Z...dentes%27.html

Ik dacht dat we tienerzwangerschappen en abortussen terug wilden dringen? En dat meer vrouwen carriére maken en aan de top komen? RVZ zet de klok 50 jaar terug.
Oud 07-03-2007, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 16:25 :
Ik dacht dat we tienerzwangerschappen en abortussen terug wilden dringen? En dat meer vrouwen carriére maken en aan de top komen? RVZ zet de klok 50 jaar terug.
Tienerzwangerschappen is wat anders dan studenten (leeftijd 20+).

Ik vind het een goede zaak .
Oud 07-03-2007, 15:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
eddie schreef op 07-03-2007 @ 16:33 :
Tienerzwangerschappen is wat anders dan studenten (leeftijd 20+).
Gemiddeld begin je op de achttiende met je studie.

Citaat:
Ik vind het een goede zaak .
Waarom? Zodat we nog meer vrouwen belemmeren carriére te maken?
Oud 07-03-2007, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 16:38 :
Eh, het gaat om stimuleren toch niet belemmeren? Het is nou eenmaal zo dat hoe ouder een vrouw wordt, de kans groter is dat er iets mislukt. Kinderen krijgen en carriére maken kan overigens prima. De man krijgt net zo goed een kind en kan best wat (lees: even veel) verantwoordelijkheid opzich nemen. Die verantwoordelijkheid zou men eens moeten stimuleren (GL met een 2 weken vaderverlof bv ). Niet stimuleren minder kinderen te krijgen, dat kan Nederland nou eenmaal niet gebruiken.
Oud 07-03-2007, 15:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-03-2007 @ 16:45 :
Eh, het gaat om stimuleren toch niet belemmeren? Het is nou eenmaal zo dat hoe ouder een vrouw wordt, de kans groter is dat er iets mislukt. Kinderen krijgen en carriére maken kan overigens prima.
Veel vrouwen zijn lang uit de running als ze een kind krijgen, zeker de eerste jaren. Juist als je net je studie af hebt, moet je meteen aan de slag, niet een paar jaar thuis gaan zitten met een kind. Ook zal het zwanger zijn en het krijgen van een kind de studie op zich vertragen.

Citaat:
De man krijgt net zo goed een kind en kan best wat (lees: even veel) verantwoordelijkheid opzich nemen. Die verantwoordelijkheid zou men eens moeten stimuleren (GL met een 2 weken vaderverlof bv ). Niet stimuleren minder kinderen te krijgen, dat kan Nederland nou eenmaal niet gebruiken.
Niet stimuleren minder kinderen te krijgen, maar ook niet stimuleren tijdens de studie die kinderen te krijgen. Overigens hebben vaders op dit moment simpelweg niet de mogelijkheden om veel voor het kind te zorgen. We moeten wachten of het GL voorstel aangenomen wordt.
Oud 07-03-2007, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 16:52 :
Veel vrouwen zijn lang uit de running als ze een kind krijgen, zeker de eerste jaren. Juist als je net je studie af hebt, moet je meteen aan de slag, niet een paar jaar thuis gaan zitten met een kind. Ook zal het zwanger zijn en het krijgen van een kind de studie op zich vertragen.
Een vrouw hoeft geen paar jaar thuis met haar kind thuis te zitten, als haar man dat ook doet. Zwanger zijn kan idd tot studievertraging leiden.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 16:52 :
Niet stimuleren minder kinderen te krijgen, maar ook niet stimuleren tijdens de studie die kinderen te krijgen. Overigens hebben vaders op dit moment simpelweg niet de mogelijkheden om veel voor het kind te zorgen. We moeten wachten of het GL voorstel aangenomen wordt.
Hoezo hebben vaders geen mogelijkheden? Zij kunnen net zo goed parttime werken.
Oud 07-03-2007, 16:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-03-2007 @ 16:56 :
Een vrouw hoeft geen paar jaar thuis met haar kind thuis te zitten, als haar man dat ook doet.
Maar dat kan dus niet met onze huidige wetgeving.

Citaat:
Zwanger zijn kan idd tot studievertraging leiden.
Belangrijk bezwaar.

Citaat:
Hoezo hebben vaders geen mogelijkheden? Zij kunnen net zo goed parttime werken.
Je wilt je pasgeboren kind en vrouw toch onderhouden, niet? Gaat niet met een parttime baantje.
Oud 07-03-2007, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 17:07 :
Maar dat kan dus niet met onze huidige wetgeving.
Man werkt part time, vrouw werkt part time en in tijden dat je niet werkt, pas je op het kind. Of vrouw werkt en man wordt huisman. Zo moeilijk is dat toch niet?

Citaat:
Belangrijk bezwaar.
Tijdens iemands studietijd zou ik het zeker niet aanraden nee. Ik hoop wel dat stelletjes eerder aan kinderen gaan beginnen. Ik vind het echter nonsens te stellen dat het krijgen van kinderen, de cariere van de vrouw in de weg zit. Alsof het alleen haar kind is.

Citaat:
Je wilt je pasgeboren kind en vrouw toch onderhouden, niet? Gaat niet met een parttime baantje.
Een vrouw kan net zo goed het gezin onderhouden. Ik zeg niet dat de vrouw 3 weken na de bevalling weer moet gaan werken, maar we moeten eens af van het idee dat de kostwinner (bijna) altijd mannelijk is/moet zijn.
Oud 07-03-2007, 16:28
Verwijderd
Mannen stelen 700 kilo bliksemafleiders

Uitgegeven: 7 maart 2007 16:54

HILVERSUM - De politie heeft dinsdag twee mannen aangehouden wegens het stelen van ongeveer 700 kilo koperen bliksemafleiders in Hilversum, Weesp, Huizen en Bussum. Dat heeft de politie woensdag gemeld.

De 22-jarige man uit Laren en de 43-jarige man uit Hilversum hebben woensdag bekend de diefstallen de laatste maanden te hebben gepleegd. Het tweetal zei dat zij 's nachts daken van bedrijven beklommen en de bliksemafleiders afknipten.

Een van de mannen is inmiddels weer vrijgelaten, de andere bleek nog een celstraf van 37 dagen te moeten uitzitten. Het tweetal moet zich later voor de rechter verantwoorden.

http://www.nu.nl/news/1000230/14/Man...afleiders.html
Oud 07-03-2007, 16:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 07-03-2007 @ 17:28 :
Dat gebeurt steeds meer. De koperprijzen zijn nu zo hoog dat mensen overal bedradingen en afleiders stelen. Vaak zijn het drugsverslaafden die zo aan geld proberen te komen :/
Oud 07-03-2007, 17:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-03-2007 @ 17:22 :
Man werkt part time, vrouw werkt part time en in tijden dat je niet werkt, pas je op het kind. Of vrouw werkt en man wordt huisman. Zo moeilijk is dat toch niet?
Jawel.

Citaat:
Tijdens iemands studietijd zou ik het zeker niet aanraden nee.
Dus het RVZ zit fout.

Citaat:
Een vrouw kan net zo goed het gezin onderhouden. Ik zeg niet dat de vrouw 3 weken na de bevalling weer moet gaan werken, maar we moeten eens af van het idee dat de kostwinner (bijna) altijd mannelijk is/moet zijn.
Dat is zo, maar van twee parttime baantjes kun je maar moeilijk rondkomen.
Oud 07-03-2007, 17:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 07-03-2007 @ 17:28 :
Ik heb het gemerkt. Hier in de buurt zijn die idioten klaarblijkelijk boven op een kerk geklommen om de bliksemafleider te snaaien.

Best een prestatie, het ding hing aan de buitenkant van de toren boven een blinde muur van tientallen meters hoogte.

Verder mogen ze bij het RVZ hun medicatie innemen. Ze hebben klaarblijkelijk geen flauw benul wat de zorg van een kind voor aanslag op je tijd doet. Als zij hun zin kregen stond er over twee jaar in de krant 'Minister door kamer gedwongen torenhoge uitval studentes aan te pakken'. Maar ja, dat er in deze wereld zaken verband met elkaar houden is een besef dat kennelijk in Staphorst en omstreken nog niet is doorgedrongen.

Maar ja, kijkende naar hun rapporten is het bij die instantie klaarblijkelijk amateurisme alom. De eerste drie rapporten die ik las kenmerkten zich door persoonlijk taalgebruik (academische doodzonde 1), dingen noemen ('het vermogen heeft geen effect op de zorg') zonder te verwijzen waarom dat zo zou zijn (academische doodzonde 2) om vervolgens te schrijven volgens een taalgebruik a la 'de marktgelovigen'.

Als je de RVZ als iets moet zien dan is het denk ik een gesubsidieerde columnist.
Oud 07-03-2007, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 18:00 :
Jawel.
Omdat?

Citaat:
Dus het RVZ zit fout.
Niet op basis van jouw argumenten echter.

Citaat:
Dat is zo, maar van twee parttime baantjes kun je maar moeilijk rondkomen.
Ligt ook geheel aan het baantje.
Oud 07-03-2007, 18:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-03-2007 @ 18:52 :
Omdat?
Daarom.

Citaat:
Niet op basis van jouw argumenten echter.
Jawel, je deelde mijn argument van studievertraging.
Oud 07-03-2007, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 19:09 :
Daarom.
Ohja, een vrouw met kidneren kan geen kostwinner zijn natuurlijk!

Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 19:09 :
Jawel, je deelde mijn argument van studievertraging.

Citaat:
En dat meer vrouwen carriére maken en aan de top komen? RVZ zet de klok 50 jaar terug.
Ik doelde op dit argument
Oud 07-03-2007, 18:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-03-2007 @ 19:12 :
Ohja, een vrouw met kidneren kan geen kostwinner zijn natuurlijk!
Nee, het is haast onmogelijk om een gezin te onderhouden van één inkomen.

Citaat:
Ik doelde op dit argument
Vrouwen stimuleren om een pauze in te lassen direct na hun studie in plaats van aan het werk te gaan om er een kind uit te persen is wel degelijk een belemmering van de carriéremogelijkheden.
Oud 07-03-2007, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 19:15 :
Nee, het is haast onmogelijk om een gezin te onderhouden van één inkomen.
Nonsens.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 19:15 :
Vrouwen stimuleren om een pauze in te lassen direct na hun studie in plaats van aan het werk te gaan om er een kind uit te persen is wel degelijk een belemmering van de carriéremogelijkheden.
Maar doelde jij daar in het begin al meteen op?
Oud 07-03-2007, 18:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-03-2007 @ 19:17 :
Nonsens.
Nee.

Citaat:
Maar doelde jij daar in het begin al meteen op?
Natuurlijk.
Oud 07-03-2007, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Gemiddeld begin je op de achttiende met je studie.
Tijd om dat gemiddelde omlaag te halen (en de studie te verkorten)
Citaat:
Jaaaa, want carrière is ook vééél belangrijker dan gezonde mensen en instandhouding van de bloedlijn/het ras
Oud 07-03-2007, 19:55
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
eddie schreef op 07-03-2007 @ 19:57 :

Jaaaa, want carrière is ook vééél belangrijker dan gezonde mensen en instandhouding van de bloedlijn/het ras
Whaha wtf?En dat gaat niet ten koste van de kwaliteit?

Euhm het is niet echt een universele norm om de baarmachine te spelen alleen omdat we anders weleens konden uitsterven( wat trouwens bullshit is), who cares

Het is juist goed dat mensen pas aan kinderen beginnen zodra ze de tijd en het geld ervoor hebben
Oud 07-03-2007, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 07-03-2007 @ 20:55 :
Whaha wtf?En dat gaat niet ten koste van de kwaliteit?
Nee hoor. Gewoon wat sneller door de stof heen. En natuurlijk 6 dagen per week 8 7 uur per dag les

Citaat:
Melpomene schreef op 07-03-2007 @ 20:55 :
Het is juist goed dat mensen pas aan kinderen beginnen zodra ze de tijd en het geld ervoor hebben
Nee. Lees het artikel.
Oud 07-03-2007, 20:14
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
eddie schreef op 07-03-2007 @ 21:08 :
Nee hoor. Gewoon wat sneller door de stof heen. En natuurlijk 6 dagen per week 8 7 uur per dag les

Nee. Lees het artikel.
Ja leuk even de studielast opschroeve, denk je nou werkelijk dat het beoogde effect heeft? Het lijkt me op zijn zachts gezegd idioot om zomaar eventjes te beslissen dat een opleidingen wel eventjes korter kunnen

Gedaan en crap
Oud 07-03-2007, 20:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
eddie schreef op 07-03-2007 @ 19:57 :
Hier ging de discussie helemaal niet over en ten tweede ben je pas rond je 18e klaar met vwo, wat wilde je daaraan gaan doen?

Citaat:
Huh? Je kunt toch ook op je 28ste een kind uitpoepen ipv op je 18, niet dan? Dit 'argument' slaat dus nergens op.
Oud 07-03-2007, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 21:17 :
Hier ging de discussie helemaal niet over en ten tweede ben je pas rond je 18e klaar met vwo, wat wilde je daaraan gaan doen?
Dat zeg ik toch: Gemiddelde omlaag halen (door het vooronderwijs te verkorten/versnellen)

Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 21:17 :
Huh? Je kunt toch ook op je 28ste een kind uitpoepen ipv op je 18, niet dan? Dit 'argument' slaat dus nergens op.
Zoals het artikel stelt is er statisch meer kans op afwijkingen bij een kind na de 30 van de moeder. Derhalve vind ik 28 ook te laat; 30 jaar is een gemiddelde.

Later dan 25 jaar is het risico gebied; ouder dan 30 is not-done. Voor de toekomstige moeders dan. Over vaders wordt namelijk niks gezegd.

"Statistiek is hetzelfde als bikini's: Wat ze verbergen is interessanter dan wat ze laten zien."

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 20:30.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten