Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je somber voelt moet je het niet nemen, want daar heeft ritaline wel invloed op. Misschien al ik mijzelf goed voel dat ik wee ritaline ga proberen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dieeten heb k nog nooit geprobeerd, maar t schijnt wel te werken, mja dan moet je weer meteen op zoveel dingen te gaan letten... de neerwaartse spiraal herken ik ook btw, maar daar begin ik langzaam uit te komen ![]() Mss (net zoals mij) heel lang je emoties opgekropt en dan is t op een gegeven moment heel lastig en kun je ineens heel heftig reageren terwijl je dat niet zo wil..
||
Citaat:
Je gaat zitten op de grond, in kleermakerszit. Je mag hier ook op een kussen zitten. (hoe de fysieke houding precies is maakt niet veel uit, het gaat meer om de mentale houding. Maar het is evengoed niet overbodig om dat even op te zoeken om internet, of ook voor de rest kun je beter even een boek van de bieb halen.) Goed. Je zit dus. Dan ga je eerst zo'n 5 keer diep in en uitademen. Neus in, mond uit. Daarna ga je je concentreren op je ademhaling. Als je inademt tel dan in normaal tempo 1,2,3,4 en bij uitademen 5,6,7,8,9,10. Hiermee duurt het uitademen langer, wat belangrijk is voor de techniek. Herhaal dit constant. Er zullen gedachtes opkomen, maar daar moet je niet tegen vechten. Je moet je gewoon bewust zijn van die gedachtes, en op het moment dat je je er bewust van bent dat je aan het denken bent, ga je gewoon terug naar je oefening. Steeds opnieuw. Daar zul je steeds beter in worden dan. Onthoud dat je zit om te mediteren, niet om te denken. Ik raad je aan ongeveer een half uur voor het avondeten te mediteren. Dan is je maag leeg, en dan gaat het beter. Doe dit eerst 5 minuten. Volgende dag iets langer, daarna 10 minuten, 15 enzovoorts. Je eerste meditatie zal niet zo goed zijn, want het vergt oefening. Maar: "Nothing worth having comes easy". Als je elke dag die oefening doet weet ik zeker dat je gigantische verschillen gaat merken in je algehele gemoedstoestand. Een succesvolle meditatie voelt alsof je je hoofd een flinke schoonmaak geeft. Dit is het eerste niveau van de oefening, als je graag van de andere niveaus wilt weten, of je hebt vragen hierover, mag je het me altijd vragen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ritalin heeft ook veel invloed op je stemming. Als je depressief bent is de kans groot dat deze gevoelens zich verergeren met ritalin. Wat ik bedoel is dat ik pas in staat ben medicatie te nemen voor de ADHD als mijn somberheid niet meer zo groot aanwezig is. Nu moet eerst mijn somberheid weg gaan, en daarna iets voor de chaos. Maar de chaos kan natuurlijk ook komen door de depressie, dat hoop ik eerder. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb wat leren concentreren dankzij iemand van het GGZ. Ik schrijf tegenwoordig vaker dingen op, zodat ik ze niet vergeet. Als ik het perfect wil doen schrijf ik to do list in een schrift, zet de belangrijkste dingen in mijn agenda en zet ik de alarm van mijn telefoon. Helaas doe ik de laatste tijd alleen de laatste twee. Ook hielp het wel om de school in te lichten en die houdt er nu rekening mee. Zo hoorde je in het begin 8x achter elkaar mijn naam omdat ik dan weer "perongeluk" afdwaalde. ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic - 173 darkfairy | 500 | 03-10-2016 17:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
's avonds niet in slaap kunnen komen. veer2110 | 23 | 23-01-2011 11:22 | |
Algemene schoolzaken |
profielwerkstuk ADD en ADHD Willeke94. | 3 | 19-01-2011 15:24 | |
Psychologie |
Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131 Pruts0r | 493 | 02-07-2008 16:15 | |
Drugs & Alcohol |
ADHD & Wiet Angeleyes16 | 18 | 04-03-2005 21:14 | |
Psychologie |
Ritalin uitproberen en onderzoek in de (poli) kliniek te Assen... Dreamerfly | 18 | 31-08-2003 20:45 |