![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enkele quotes (') vervangen door het hexadecimale equivalent (%27) ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zelf ga ik eerder voor de veronderstelling dat het vaker aandacht van de media krijgt, en met nadruk aandacht op het TBS verleden. Los daarvan is de cijfermatige inschatting de enige die telt. Het doet er niet toe of het lijkt of voelt dat TBS'ers langer moeten worden opgesloten of meer misdaden begaan.
||
Citaat:
Het is niet alleen een kwestie van behandeling, zoals ik al eerder zei, het is een totaalplaatje waarin een verscheidenheid aan instanties bij betrokken is. Als we het toch over gevoel hebben: ik vind dat ik opslag verdien, want gevoelsmatig is het alsof ik de laatste tijd veel meer energie in mijn werk heb gestoken. Maar dat zit er ook niet in ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Op de site van DJI is dit te vinden en dat geeft wel aardig weer wat het werk inhoudt: 'De patiënten in TBS-inrichtingen leven in wooneenheden. Als sociotherapeut werk je voornamelijk op deze wooneenheden. Hier speelt het dagelijks leven van de TBS’ers zich af. Men eet en leeft hier samen. Als sociotherapeut heb je veel contact met de patiënten. Belangrijk daarbij is het stimuleren van positief gedrag en corrigeren van negatief gedrag tijdens de begeleiding. Je voert individuele en groepsgesprekken en bouwt een vertrouwensrelatie met patiënten op. Ook verstrek je medicijnen en controleer je het gebruik hiervan. Je houdt de voortgang van patiënten bij in rapportages. Wanneer zich problemen voordoen, neem je preventieve of corrigerende maatregelen. Je handhaaft de heersende veiligheidsvoorschriften en voert kamercontroles uit.'
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het verschilt ook per 'soort' gevangene: sexueel delinquenten recidiveren vaker dan andere delinquenten, de kans op recidive van een pedoseksueel die eenmaal de fout in is gegaan ligt bijvoorbeeld rond de 75%. Pedoseksualiteit is nou eenmaal niet te genezen want het is een sexuele voorkeur, het is iets waar een pedo mee om moet leren gaan en sommigen kunnen dat niet als ze eenmaal de grens hebben opgezocht. Ook kan het samenhangen met bepaalde stoornissen als een narcistische persoonlijkheidsstoornis en (heel cliché maar absoluut van invloed) misbruik in eigen jeugd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat je daaronder schrijft is zelfs een argument voor TBS, want de artsen hadden het goed, en de rechter maakte de achteraf foute beslissing hem vrij te laten.
||
Citaat:
Ik meen dat Rutte gisteren saampjes met Wilders moord en brand schreeuwde over de ontsnapte TBS-er. Zit jij wel bij de goede partij? |
![]() |
||
Citaat:
Het daadwerkelijke plan dat de VVD voor het TBS-wezen ontvouwde in de Agenda voor de Veiligheid is op zich goed. Daarin wordt TBS gefocust van delict op de dader zelf. De beslissing over laten aan een soortemet parole board in plaats van de rechter zou ook de behandelende artsen meer te zeggen geven, en fouten zoals bij Julien C. voorkomen, mits een dergelijk parole board bestaat uit op het gebied kundige mensen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Al met al is er geen enkel argument waarom we de duur van TBS behandelingen puur door een recidivisme-fobie zouden moeten bepalen. Ik acht de psychiaters echt wel in staat scherpe diagnoses te stellen. Wie het daar niet mee eens is zou er goed aan doen in de eerste plaats eens een reden aan te dragen waarom dat niet zo is. Zolang die beoordeling kundig is is er namelijk geen reden te tornen aan TBS zelf. Zelf zoek ik net als de VVD de oplossing dan ook in de omstandigheden om de behandeling heen in plaats van in het aanpassen of schrappen van de behandeling zelf.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Kreeg de moordenaar van je huisarts tbs?
||
Citaat:
||
Citaat:
Idd, 4 jaar is heel weinig, maar als hij verder geen gevangenisstraf heeft gekregen dan zal hij volledig ontoerekeningsvatbaar zijn geweest. Weet je ook wat voor stoornis of ie had? Btw, na 30 jaar een tbs-kliniek bezoeken heeft geen zin dus dat kun je wel vergeten.
||
Citaat:
Je krijgt geen tbs als je 'gewoon gewelddadig' bent ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is niet zo zwart-wit allemaal.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |