Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 18:27
Thaksie
Thaksie is offline
Waarom gaat de jeugd naar florence? Om de kunst? Het bruist er volgens mij niet echt van het uigaansleven....
Oud 19-09-2006, 19:36
paco de taco
paco de taco is offline
Enigste wat ik er nog echt van weet was dat ze gigantische ijsco's hadden en je daar ook flink voor betaalde.
Oud 19-09-2006, 23:13
kweety
kweety is offline
staat de david van michelangelo daar niet of zo, volgens mij heb ik die daar bewondert en op foto gezet (maar dat mag niet)
Oud 20-09-2006, 16:32
Dith
Dith is offline
Wat dacht je van de prachtige gebouwen en de natuur in de buurt?
Niet iedere puber wil alleen maar uitgaan, aan het strand liggen bakken en winkelen.
Oud 20-09-2006, 17:26
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
als ik aan florance denk..

heb ik geen idee wat ik er kan doen.. maar ik weet dat het een bekende stad is..

dus als ik er in de buurt zou zijn zou ik er wel heen gaan

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 22:11.
Oud 20-09-2006, 20:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, niet iedereen wil een zuipen-, kotsen- en strandvakantie...
Oud 20-09-2006, 22:11
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ga je trouwens naar florance mike?
Oud 28-09-2006, 18:20
Noddy
Noddy is offline
Ik ging op werkweek naar Florence en ik vond het echt geweldig!! Ik vind kunst ook echt gaaf, dus dan is Florence wel een leuke stad. De Dom is echt supermooi!! Die is denk ik wel het mooist in juni/juli/augustus. Ik was er in mei, en toen stond de Dom dus in de stijgers om het voor het hoogseizoen weer mooi te krijgen.
Binnen kijk je echt je ogen uit, en het uitzicht naar buiten is ook geweldig! Je moet alleen wel veel trappen op, maar dat is eigenlijk helemaal niet erg als je het plafond en het uitzicht kan zien.
Verder is het Uffizi museum erg mooi! Maar daar moet je ook maar net van houden.
We zijn naar de medici kapel geweest. Dat was wel vreemd, we stonden tussen de graven van die familie Medici. Het was ook best wel saai. Dat kwam ook omdat de leraren toen uitgebreid met elkaar gingen praten over hoe die beelden op die graven eruit zagen. Verder was het wel mooi.

De David stond daar geloof ik ook, zoals kweety al zei. Die vond ik trouwens echt niet boeiend. Hij is net zo als op de foto's, en wij werden echt doodgegooid met foto's van dat beeld. Het was wel een kunst om een foto te maken er van. De helft van onze groep werd ook het museum uitgezet.

We zijn niet uitgeweest, daar kan ik dus niets over zeggen verder. Het was wel leuk om te winkelen! Er was een leuke markt, waar we maar een keer zijn geweest waardoor het ook leuk bleef.

We hadden wel een hele leuke avond bij de Dom. We zaten daar op de trappen, en een groep Italianen kwam bij ons zitten. Zij hadden Djembé's of zo mee, dus zij zaten daar muziek te maken, en de rest stond te dansen.

Maar ik ging er dus vooral heen voor de kunst. Dat was het hele idee van mijn werkweek. Als je kunst niet leuk vindt, is Florence denk ik een stuk minder leuk.
Oud 28-09-2006, 19:20
axgimpa
axgimpa is offline
Dat bronzen zwijn waarvan je de neus moet aaien voor een hoopje geluk! (Was het brons? Was het een zwijn?)
Oud 02-10-2006, 18:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Kunst en architectuur enzo. Erg mooi vond ik! Uitgaan kun je er zeker wel, in verlaten steegjes zijn heel wat (mooie) discotheekjes. Alleen is de helft niet echt bedoeld voor jonge mensen..
Winkelen is erg echter wel érg leuk.
Oud 03-10-2006, 09:46
Nona
Nona is offline
Om de David staat Florence bekend. Maar er is meer, alleen dat weet ik niet meer zo goed, want ik ben er met mijn klas heel snel doorheen gerend. Er was nog een leuk park waar we rustig konden basketballen, maar verder...?
Oud 04-10-2006, 13:36
Supreme Dutch
Hannibal Lecter
Oud 10-10-2006, 13:19
igfy
igfy is offline
De ponte vecchio is ook erg mooi. toen ik er in juli was, was er een of ander benefietfestival aan de gang in florence en was er overal livemuziek op straat, dat was erg leuk. Ben niet uitgegaan, dus daar kan ik niets over zeggen.

Je moet ook geen ijsjes kopen in het toeristische centrum, daar kosten ze zo'n 8 euro per stuk...
Oud 01-11-2006, 02:24
Roos
Roos is offline
Citaat:
igfy schreef op 10-10-2006 @ 14:19 :
Je moet ook geen ijsjes kopen in het toeristische centrum, daar kosten ze zo'n 8 euro per stuk...
Als je 1 steegje verder loopt (zelf 1 steegje vanaf dat hoofdplein) dan zijn ze al gewoon normaal geprijst
Valt dus best mee
Oud 01-11-2006, 09:58
Verwijderd
Om je even uit de droom te helpen, Ik ben in het begin van augustus in diverse plaatsen in Italia geweest, waaronder Rome en Florance, en daar stonden veel gebouwen in de stijgers, dus ik denk niet dat die gebouwenmooi worden gemaakt voor het hoogseizoen, maar gewon eens in de zoveel tijd gerestauwreerd moeten worden.
Ben overigens tijdens mijn werkweek van schoo, 4,5 jaar gelden ook in florance geweest(begin mei) en toen stond die niet in de stijgers!
Oud 15-11-2006, 11:55
Bram
Bram is offline
aub zeg mensen als je het dan toch ih Frans wil zeggen, het is Florence, niet Florance.
Ik prefereer trouwens gewoon Firenze.
Oud 26-11-2006, 16:17
niene
niene is offline
In florence heb je ontzettend veel mooie en dure modewinkels (haute couture/designershops) Om te winkelen was het zelfs leuke dan MIlaan vond ik
Oud 03-12-2006, 10:20
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Bram schreef op 15-11-2006 @ 12:55 :
aub zeg mensen als je het dan toch ih Frans wil zeggen, het is Florence, niet Florance.
Ik prefereer trouwens gewoon Firenze.
Italiaans bedoel je?
Oud 28-02-2007, 10:42
Verwijderd
Medicikapel

(Maar dan heb je 2 uur ofzo gevuld )
Oud 28-02-2007, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Fleurop schreef op 03-12-2006 @ 11:20 :
Italiaans bedoel je?
neen, Firenze is Italiaans

Florence is Engels/Frans
Oud 02-03-2007, 23:05
Verwijderd
Citaat:
niene schreef op 26-11-2006 @ 17:17 :
In florence heb je ontzettend veel mooie en dure modewinkels (haute couture/designershops) Om te winkelen was het zelfs leuke dan MIlaan vond ik
hoe noem jij griekenland dan? de hoofdstad van swaziland? een district in china, of een gebied op het land van de !kung... wordt best lastig hè... misschien dat we daarom nederlandse versies van buitenlandse steden ed hebben, is maar een idee
Oud 03-03-2007, 13:30
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 03-03-2007 @ 00:05 :
hoe noem jij griekenland dan? de hoofdstad van swaziland? een district in china, of een gebied op het land van de !kung... wordt best lastig hè... misschien dat we daarom nederlandse versies van buitenlandse steden ed hebben, is maar een idee
ik neem aan dat je Bram wilde quoten, maar het verkeerde knopje beet had ?

Firenze is in het Nederlands beter uit te spreken dan Florence, daarom geef ik ook de voorkeur aan 'Firenze'. Heeft niks te maken met de 'originaliteit' of de 'oorsprong' van het woord, ik zeg immers ook gewoon Rome en niet Roma. En Parijs ipv Paris.

btw, ik heb gemerkt dat ze de laatste jaren in het journaal meer en meer 'Bejjing' (of whatever) zeggen dan 'Peking', erger je je daar dan ook niet aan? 't is maar hoe je het gewoon bent het te horen.
Oud 05-03-2007, 22:44
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 03-03-2007 @ 14:30 :
ik neem aan dat je Bram wilde quoten, maar het verkeerde knopje beet had ?
geen idee hoe dat gebeurd is, maar inderdaad

ik kan me trouwens nog een actie van Van Kooten en De Bie herinneren, nadat er langs de snelweg ergens (A4 geloof ik?) borden waren opgehangen met de afstanden tot londen en parijs enzo. op dat bord stonden de plaatsnamen in de taal van het land van herkomst "paris", "london"... geweldige actie! ze hingen er dus ook de afstanden naar istanboel en athene op, in de talen van herkomst Αθήνας lol
Oud 10-03-2007, 19:57
Poepkind
Poepkind is offline
Ik vond Florence een tegenvallertje, ik ben er in het kader van mijn toscane reis geweest. Het is redelijk klein, en als je het goed doet heb je in 2 dagen alles gezien. Ik vond het echt serieus tegenvallen, het is een leuk stadje, je kan je er prima een dagje vermaken. Maar van "De bakermat van de Italiaanse Renaissance" verwacht je gewoon veel meer.

En florence is geen plek waarj e geen gaat om te feesten, je gaat voor de cultuur en architectuur, en dat vond ik dus tegenvallen. Maar oke ik verwachte dan ook iets in de trant van Sint- Petersburg/ Parijs. En dat is het zeker niet. Ik raad iedereen aan om naar Venetie te gaan! Daar kijk je je ogen uit, het is echt prachtig. Ik verwachte van Venetie eigenlijk dat het een beetje rot zou zijn door al het water, maar ik heb er zo genoten. (1 dag helaas) En ik wil er heeel erg graag nog een keertje heen.

Regels voor berichten