Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2007, 21:32
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb een probleem(pje). Ik wil dus vanaf +/- augustus 2007 tot +/- juli 2008 naar 'het' buitenland om iets als vrijwilligerswerk te doen maar...

- je moet ofwel geld over hebben om dat te gaan doen (met name als t buiten Europa is), want al die organisaties vragen 2000 euro per maand ofzo
- of je kan via EVS (European Voluntary System) wat gesubsidieerd wordt door de EU en zeker wel betaalbaar of zelfs gratis is, MAAR vorig jaar is het ook al niet gelukt om een project te vinden (de database is outdated, mensen haken op t laatste moment af, reageren uberhaupt niet, telefoonnummers kloppen niet) en dit jaar is het wel gelukt om met wat organisaties in contact te komen maar daar hoor ik dat de interesse enorm is, 800 aanmeldingen al binnen, of 1-2 aanmeldingen per dag krijgen ze (verschillende projecten). Ik heb geen uitzonderlijke diploma's of kwaliteiten, dus ik zie niet waarom ze mij uit 800 anderen zouden pikken. De kans dat je dus mee kan doen lijkt mij nihil.
- Of je kan als au pair gaan werken en dat doe ik als ik niet iets als EVS of vergelijkbaars kan doen, maar ik wil liever ook iets maatschappelijks doen en niet alleen binnen 1 gezin werken.

Weet iemand misschien een andere betaalbare optie/mogelijkheid?

Ik wil geen fysiek zwaar werk doen, en het liefst iets met kinderen, natuur (maar dat is vaak weer fysiek) of media of kunst of onderwijs. of nog wat anders..

Ervaringen zijn ook welkom wat mij betreft. (graag organisaties melden die je geholpen hebben e.d)
Oud 24-01-2007, 21:47
ook hallo
ook hallo is offline
www.activityinternational.nl
www.travelactive.nl

Een vriend van me is met de bovenste naar Ghana geweest en vond dat wel heel goed geregeld.

Dit zijn wel wat duurdere opties, maar je krijgt er ook een hoop voor terug. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Oud 24-01-2007, 22:39
Verwijderd
vraag het aan vriendinnetje van me, die zit nu in ghana bij een weeshuis.. was wel veel geld kwijt, voor vlucht en blah
http://natashaghana.waarbenjij.nu

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 14:43.
Oud 25-01-2007, 07:49
Miracle
Miracle is offline
Dit past beter op R&V.
Oud 25-01-2007, 13:11
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 24-01-2007 @ 22:47 :
www.activityinternational.nl
www.travelactive.nl

Een vriend van me is met de bovenste naar Ghana geweest en vond dat wel heel goed geregeld.

Dit zijn wel wat duurdere opties, maar je krijgt er ook een hoop voor terug. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Bedankt, maar ik zoek dus de goedkopere opties.
Oud 25-01-2007, 16:59
Boef
Boef is offline
't Hangt er natuurlijk een beetje vanaf waar je heen wil gaan, maar misschien kan je hier eens kijken:

http://www.volunteerabroad.com/search.cfm
http://www.transitionsabroad.com/lis...er/index.shtml
http://www.workingabroad.com/
http://www.projects-abroad.nl/
www.joho.nl vraagt ook vrijwilligers + je krijgt soms subsidie

Ik ben zelf ook opzoek naar een goedkopere organisatie, maar heb nog niet echt iets gevonden. Travelactive e.a. vond ik ook erg duur, maar heb er wel goede verhalen over gehoord.
Oud 25-01-2007, 19:44
Marka
Marka is offline
Je kan het ook via een weeshuis zelf regelen. Ik ken bv wel wat weeshuizen die door Nederlanders worden gerund en vaak vrijwilligers inzetten. Je hebt dan natuurlijk wel minder om op terug te vallen zoals bij een organisatie, maar het scheelt in de kosten
Oud 25-01-2007, 21:17
Breg
Breg is offline
ik weet niet waar je heen wilt, maar weet dat het in bv. Midden/Zuid-Amerika makkelijk zelf te regelen schijnt te zijn. Er zijn ontzettend veel verschillende talenscholen die (goedkoop) Spaanse les aanbieden en ook banden hebben met verschillende vrijwilligersorganisaties en projecten in de regio, dat zal een stuk goedkoper uitpakken dan de bekende Nederlandse organisaties.

Mijn nicht is vorig jaar via EVS een jaar naar Turkije geweest en volgens haar ligt het er heel erg aan waar je heen wilt. De meeste aanmeldingen zijn volgens mij voor Spanje, wil je naar een minder populair land, dan zijn je kansen alweer een stuk beter.
Oud 07-02-2007, 20:49
Shock
Shock is offline
www.vrijwilligafrika.nl en alle andere varianten daarvan Niet veel inschrijfgeld, niet teveel kosten per week. Ben zelf naar Ghana geweest via haar, prima geregeld ook
Oud 07-02-2007, 23:56
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
http://www.bouworde.nl
Oud 01-03-2007, 11:10
~karlyn~
~karlyn~ is offline
ik werd laatst in Zwolle aangesproken door jongens van Care Nederland..
is volgens mij wel een goede organisatie.. =)

gewoon even kijken op hun site..
Oud 03-03-2007, 14:16
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Ocharme ik schreef op 08-02-2007 @ 00:56 :
http://www.bouworde.nl
Dat ziet er qua prijzen wel erg goed uit!
Ik wil al een tijd zoiets gaan doen, maar ik vind het over het algemeen zo onwijs duur. Tot nu dus
Oud 03-03-2007, 19:52
Subject
Subject is offline
Citaat:
Moustache schreef op 03-03-2007 @ 15:16 :
Dat ziet er qua prijzen wel erg goed uit!
Ik wil al een tijd zoiets gaan doen, maar ik vind het over het algemeen zo onwijs duur. Tot nu dus
Heb je EVS al geprobeerd? Check http://www.youthinaction.nl/
Ik ga in September voor een jaar naar Estland en mijn ervaring, en die van mijn zendorganisatie, is dat als je niet kieskeurig bent en echt veel projecten aanschrijft, je er zeker een moet kunnen vinden.
Oud 11-03-2007, 17:50
Solid
Solid is offline
www.siw.nl

Laatst gewijzigd op 11-03-2007 om 17:53.
Oud 11-03-2007, 20:08
Poepkind
Poepkind is offline
jaargenoot van me heeft een hospice aangeschreven en heeft zelf zn vrijwilligerswerk geregeld.
Oud 12-03-2007, 15:45
Boef
Boef is offline
Misschien heb je ook iets aan het forum www.wereldwijzer.nl Hier staan veel ervaringen van mensen m.b.t. vrijwilligerswerk. Als je al weet naar welk land je zou willen is het nog makkelijker daar zoeken .
Oud 16-03-2007, 08:23
Erik2007
Erik2007 is offline
Het is best lastig om een goed project te vinden, sommige zijn ernaar mijn idee meer om je uit te melken dan om de mensen daar te helpen. Maar er zitten ook een aantal ontzettend goede bij!!

Op http://www.aroundtheglobe.nl staat een overzicht van allerlei goedkope en door andere reizigers aanbevolen vrijwilligersorganisaties en adressen en telefoonnummers zodat je direct even kunt bellen of aanschrijven.

Je kunt de hier de vrijwilligersprojecten vinden.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
Oud 23-03-2007, 21:20
Verwijderd
Hier een berichtje vanuit Cusco, Peru. Zit hier al twee maanden. Ben via www.hetanderereizen.nl en heb het heerlijk naar mijn zin. Heb een combinatiepakket. Heb eerst hier een maand Spaans gehad, en nu zit ik in een project voor drugsverslaafden. Ook ik zat met het probleem gewoon niet teveel geld te bezitten en deze organisatie was aardig goedkoop. Ook Peru is goedkoop (voetbalwedstrijden in het stadion voor 5 euro, wat een lol). Ze hebben veel weeshuis/school/andere kinder-projecten, en ik begrijp dat jij dat leuk vindt. de school word gerund door Nederlanders en Peruanen, dus er is altijd iemand om op terug te vallen. Ik heb eerst in een gastgezin gewoond, goed voor mijn Spaans, en nu zit ik in een appartementje met een meisje wat ik hier heb ontmoet. Alles geregeld door de school. Ideaal. Maar je kan beter eerst een plan opstellen van wat je wil, en dan kijken wat het beste bij je aansluit.
Oud 12-04-2007, 10:22
gewoonik
gewoonik is offline
ik wil dat dus ook gaan doen volgend jaar. Ik heb t vorig jaar ook gedaan, maar dat viel een beetje tegen, dus nu wil ik t allemaal beter aanpakken, maar het blijft een criterium dat t niet te duur moet worden.
Oud 24-04-2007, 20:06
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb ook een beetje rondgekeken maar ik vind het eerlijk gezegd ontzettend moeilijk om er een goed project tussen te vinden (daarbij moet gezegd worden dat ik lichamelijke beperkingen heb, dat maakt het niet makkelijker) wat ook nog betaalbaar is. Ik zou het liefst iets willen met jongeren voorlichting of iets wat met gezondheid te maken heeft. Dovenscholen bijv. Maar ik heb verder zelf totaal geen educatie in deze richting. En binnen Europa. Och ja. Ik vind nog wel wat.
Oud 26-04-2007, 01:51
DomoBig
DomoBig is offline
Hey,

Ik ben op dit moment werkzaam als Au Pair. Het is opzich een ideale manier om een land binnen te komen, maar als je echt wil reizen raad ik dit niet aan.
Ik ben pas zelf 'even' naar central Amerika geweest. En ze bieden inderdaad heel veel verschillende (goedkope) dingen aan. (spaanse lessen, vrijwilligerswerk etc.) Dus in principe heb je naar mijn mening echt geen organisatie nodig.
Ik ben van plan zelf rond januari naar ZuidAmerika te gaan trekken, zonder organisatie, want het is gewoon echt goed te doen! Organisaties zijn afzetters!

Do
Oud 26-04-2007, 13:58
PardonJaPaarden
PardonJaPaarden is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 23-03-2007 @ 22:20 :
Hier een berichtje vanuit Cusco, Peru. Zit hier al twee maanden. Ben via www.hetanderereizen.nl en heb het heerlijk naar mijn zin. Heb een combinatiepakket. Heb eerst hier een maand Spaans gehad, en nu zit ik in een project voor drugsverslaafden. Ook ik zat met het probleem gewoon niet teveel geld te bezitten en deze organisatie was aardig goedkoop. Ook Peru is goedkoop (voetbalwedstrijden in het stadion voor 5 euro, wat een lol). Ze hebben veel weeshuis/school/andere kinder-projecten, en ik begrijp dat jij dat leuk vindt. de school word gerund door Nederlanders en Peruanen, dus er is altijd iemand om op terug te vallen. Ik heb eerst in een gastgezin gewoond, goed voor mijn Spaans, en nu zit ik in een appartementje met een meisje wat ik hier heb ontmoet. Alles geregeld door de school. Ideaal. Maar je kan beter eerst een plan opstellen van wat je wil, en dan kijken wat het beste bij je aansluit.
Wat doe je precies in dat project?
Oud 08-06-2007, 13:05
clairedegroot
clairedegroot is offline
Ik ga zelf deze zomer met Be More naar Zuid-Afrika om te helpen in een weeshuis. Ze hebben veel verschillende projecten en alles is goed geregeld. Je betaalt wel, maar wel een stuk minder dan bij de meeste organisaties.

Ik heb er echt ontzettend veel zin in!

Kijk maar eens op www.be-more.nl voor meer info!

Groetjes

Claire
Advertentie

Regels voor berichten