Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie denken jullie dat er winnen?
Schotland 0 0%
Zuid-Afrika 2 12.50%
Nederland 3 18.75%
Australië 6 37.50%
Bermuda 0 0%
Bangladesh 0 0%
Sri Lanka 0 0%
India 1 6.25%
Kenya 0 0%
Canada 0 0%
Nieuw-Zeeland 0 0%
Engeland 1 6.25%
Zimbabwe 0 0%
Pakistan 2 12.50%
West Indies 0 0%
Ierland 1 6.25%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2007, 16:44
Supersuri
Supersuri is offline
13 Maart begint het WK georganiseerd door de West Indies. De wedstrijden worden in 9 verschillende landen gespeelt.

Nedeland is geplaatst in de poul bij Schotland , Zuid-Afrika en Australië. en zal spelen op St Kitts. Waarschijnlijk worden dit de enige wedstrijden voor Nederland, want ik zie ze niet bij de beste 2 in de poule komen.

Wat vinden jullie van deze sport en de aandacht dat het hier krijgt. Ik vind dat er veel te weinig aandacht voor is, wat me verbaast omdat Nederland meedoet net zoals vorig WK.

Wie denken jullie dat er gaat winnen? Ik ben voor India ,aar hoop ook wel dat de Windies ver komen.
Oud 07-03-2007, 18:33
Supersuri
Supersuri is offline
India gister gewonnen van Nederland met 182 runs in een oefenwedstrijd voor het wk.
Oud 07-03-2007, 19:45
Nee_nee
Nee_nee is offline
ik weet nix van cricket
wist niete eens dat er WK's waren. is hete btw net zoiets als softbal?

denk dat hete idd erg weinig aandacht krijgt, ook wel logisch, ik ken niemand in mijn omgeving die heet doet en zit ook neregens een club in de buurt ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 21:59
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 07-03-2007 @ 20:45 :
ik weet nix van cricket
wist niete eens dat er WK's waren. is hete btw net zoiets als softbal?

denk dat hete idd erg weinig aandacht krijgt, ook wel logisch, ik ken niemand in mijn omgeving die heet doet en zit ook neregens een club in de buurt ofzo
Hier is een link dat je kan zien wat het is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cricket. Lijkt wel wat op softbal maar dan een stuk mooier.

Opzich heb je gelijk dat het logisch is dat het weinig aandacht krijgt omdat het hier niet veel gespeelt wordt, maar het verbaast me dat nu Nederland zich geplaatst heeft voor een WERELDKAMPIOENSCHAP dat het nog steeds weinig tot geen aandacht krijgt.
Oud 07-03-2007, 22:16
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb vertrouwen in mijn land

Ik heb pas geleden een Brit ontmoet die in Nederland prof speelde, blijkbaar is er toch wel wat draagvlak voor de sport. Ik zal me eens inlezen, als zoveel mensen het leuk vinden moet het haast wel aardig zijn.
Oud 08-03-2007, 06:36
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 07-03-2007 @ 23:16 :
Ik heb vertrouwen in mijn land
Hahaha. Sorry ik geef Nederland weinig kans de poul door te komen. Ze zitten bij 2 hele sterke landen, Zuid-Afrika en Australie. Zuid-Afrika komt met een heel sterk team las ik (www.bbc.co.uk/cricket staat veel info). En Australie is altijd wel goed ook al missen ze nogal wat spelers. Nederland had meer kans gehad als ze bij zimbabwe of bangladesh ofzo in de poule kwamen. Dat zijn toch wat zwakkere Test-nations.

Citaat:
Ik heb pas geleden een Brit ontmoet die in Nederland prof speelde, blijkbaar is er toch wel wat draagvlak voor de sport. Ik zal me eens inlezen, als zoveel mensen het leuk vinden moet het haast wel aardig zijn. [/B]
In India alleen al 1.2 miljard mensen he. Ik denk zelfs dat het populairder is dan voetbal als je kijkt na het aantal mensen dat het leuk vind.
Oud 10-03-2007, 11:23
Supersuri
Supersuri is offline
India verslaat Westindies met gemak in opwarm wedstrijd

West Indies: 85ao
India: 86/1
Oud 14-03-2007, 06:44
Supersuri
Supersuri is offline
Windies wint de openingswedstrijd van Pakistan
Oud 17-03-2007, 12:21
Supersuri
Supersuri is offline
Nederland verliest hun 1e wedstrijd van Zuid-Afrika, wat wel te verwachten was. Nederlands volgende wedstrijd zullen ze ook wel verliezen van Australië.

Herschelle Gibbs slaat 6 sixers in een over, wat erg zeldzaam is en zelfs voor het eerst in internationale wedsrijd voorkomt.
Oud 18-03-2007, 09:31
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Australië was het laatste decennium meestal heer en meester in cricket-land. Ook nu lijken ze weer sterk.

Veel kenners gokken op een finale Australië vs Zuid - Afrika.

Persoonlijk lijkt mij een finale Zuid - Afrika vs West Indies of iets in die richting wel leuk. Ook lijkt mij het wel leuk dat de Engelsen eens winnen, zij zijn immers de uitvinders van cricket en wonnen nog nooit de wereldbeker. Maar Engeland lijkt mij niet echt een realistische kampioen.

Helaas kan ik van dit alles weinig tot niets zien.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 12:23
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
ComeOnPilgrim schreef op 18-03-2007 @ 10:31 :

Helaas kan ik van dit alles weinig tot niets zien.
BBC zend iedere avond 1 uur lang de samenvattingen uit. Meestal rond een uur of 12, half 1.

Zuid-Afrika-Australie zou kunnen. Maar zelf ben ik voor India (moet wel he als je hindoestaans surinaams bent). En ik ben natuurlijk ook wel en beetje voor de Windies.

Goed Nieuws: Pakistan is uitgeschakelt gister door Ierland op St. Patricks day.

Slecht nieuws: India verliest van Bangladesh. India moet van Sri Lanka winnen vrijdag (en morgen van Bermuda).

Vanmiddag spelen Canada Engeland en Australie speelt tegen Nederland.

Het is te hopen dat Nederland het beter doet dan tegen Zuid-Afrika anders zullen er nog meer records sneuvelen.
Oud 18-03-2007, 19:00
Supersuri
Supersuri is offline
De coach van Pakistan is vandaag overleden. Ik ben benieuwd na de doodsoorzaak, of het iets met de uitschakeling van Pakistan te maken heeft.

http://www.bbc.co.uk/cricket

Pakistan coach Bob Woolmer dies
Bob Woolmer
Woolmer took over as Pakistan coach in June 2004
Pakistan coach Bob Woolmer has died after being discovered in his Jamaica hotel room on Sunday morning.

The 58-year-old former South Africa coach, who played for England between 1975 and 1981, was found unconscious at the Pegasus Hotel at 1045 local time.

He was taken to the emergency ward of the nearby University hospital but did not regain consciousness.

"It is very shocking news to all of the team and the team management," said Pakistan team manager Pervez Mir.

Mir revealed that Woolmer suffered from a medical condition - but said it was too early to say whether it played a part in his death.

"We saw him last night but having not seen him early today two of our officers went to his room and with the help of hotel staff entered. He was found unconscious there.

606: TRIBUTES
A wonderful cricketing mind and a pioneering coach

MP
"It is too early to say whether he has suffered a heart attack. We are awaiting medical reports."

Pakistan were eliminated from the World Cup on Saturday after losing by three wickets to minnows Ireland.

Their preparations for the tournament had been far from ideal.

Following the infamous forfeited Test against England at The Oval last summer, two of their leading fast bowlers Shoaib Akhtar and Mohammad Asif, were suspended after failing doping tests.

The pair later saw those bans rescinded but missed the World Cup because of injury, something Woolmer admitted had hindered the team.

"There are a number of extenuating circumstances in the last six months that have made coaching Pakistan slightly different to normal sides," he said after the defeat by Ireland.

The Pakistan team are scheduled to play their third match of the World Cup against Zimbabwe on Wednesday in Jamaica.

Woolmer took charge of Pakistan for 10 Test series, four of which were won, with three lost and three drawn.

His overall Test record in 28 matches as Pakistan coach was 10 wins, 11 defeats and seven draws.

In the one-day game, he took charge of 69 Pakistan internationals, winning 37, and losing 29, with three non-results.
Oud 20-03-2007, 18:56
lolsimon
lolsimon is offline
3 mensen die denken dat nederland kampioen WC cricket worden ?
is toch wel duidelijk dat in groep a nederland en schotland eruit gaat...

over de doodsoorzaak van de paki-coach is nog niks bekend...

Donderdag speelt Nederland tegen Schotland de laatste wedstrijd, als het ware voor de eer.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:09
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
don't give up, no don't give up
never lose the dream
better than a crown of jewels
is to wear the baggy green
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:10
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-03-2007 @ 07:36 :
Hahaha. Sorry ik geef Nederland weinig kans de poul door te komen. Ze zitten bij 2 hele sterke landen, Zuid-Afrika en Australie. Zuid-Afrika komt met een heel sterk team las ik (www.bbc.co.uk/cricket staat veel info). En Australie is altijd wel goed ook al missen ze nogal wat spelers. Nederland had meer kans gehad als ze bij zimbabwe of bangladesh ofzo in de poule kwamen. Dat zijn toch wat zwakkere Test-nations.

In India alleen al 1.2 miljard mensen he. Ik denk zelfs dat het populairder is dan voetbal als je kijkt na het aantal mensen dat het leuk vind.
alleen heeft India geen 1,2 miljard mensen, maar oke, t is iig populair
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 21:39
lolsimon
lolsimon is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 20-03-2007 @ 21:10 :
alleen heeft India geen 1,2 miljard mensen, maar oke, t is iig populair
India heeft ongeveer 936 miljoen mensen, dat is idd wat minder dan die 1,2 miljard. Maar in India en dergelijke landen is cricket gewoon volkssport nummer 1.

In het totaal trok het wk 2003 cricket 2,8 miljard kijkers. Ter vergelijking: het wk voetbal 2006 trok er ca. 3,9 miljard. Voetbal is dus wel wat populairder dan cricket; zeker hier in Europa (VK uitgezonderd)
Hoeveel kijkers dit wk gaat trekken is nog niet bekend.
Het hoort ieder geval bij de 3 best bekeken sportevenementen (Olympische spelen, wk voetbal, wk cricket)

Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 16:33
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 20-03-2007 @ 21:09 :
don't give up, no don't give up
never lose the dream
better than a crown of jewels
is to wear the baggy green
Ierland heeft zich gister geplaatst, knap hoor. Pakistan won van Zimbabwe. De wedstrijd vrijdag tussen Ierland en de West-Indies gaat nu dus om 2 punten voor de super eight wedstrijden.

Vrijdag India tegen Sri-Lanka. India moet winnen om zich te kunnen plaatsen, ervan uitgaande dat Bangladesh van Bermuda wint. Alles zal dan aankomen op runrate (een soort doelsaldo).

Het is nog steeds erg onzeker wat er met de Pakistaanse coach is gebeurd. Misschien vermoord of zelfmoord. Onderzoek loopt nog. Hopelijk is het gewoon een natuurlijke dood.

Vandaag Nederland - Schotland. Kan Nederland misschien toch nog een wedstrijd winnen.
Oud 22-03-2007, 18:55
lolsimon
lolsimon is offline
Nederland heeft vandaag heel gemakkelijk gewonnen. Zeer goed gebowlt, Schotland kon niet verder komen dan 136 runs a.o. in 34 overs.
Nederland had genoeg aan 23,5 overs om over de 136 runs heen te komen; en gaf maar 2 wickets weg. Vooral Ryan ten Doeschate (70 runs in 68 ballen) en Bas Zuiderent hebben heel goed gebat. Schotland was dus behoorlijk kansloos vandaag tegen Nederland. In de poul van Nederland gaan Australie en Zuid-Afrika door, maar dat was al eerder bekend.

Ook een leuke wedstrijd die nu bezig is: Nieuw-Zeeland tegen Canada.
Nieuw Zeeland heeft 363 runs neergezet; Moeilijk voor Canada.
Toch staat Canada nu op 98/1; 14.4 ov
Zeker nog niet kansloos. [edit] nu wel behoorlijk kansloos

Laatst gewijzigd op 22-03-2007 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 12:05
Supersuri
Supersuri is offline
Ja netjes van Nederland een 8 wicket win. Daan van Bunge moet alleen is leren vangen. Raar dat ze hem ook als first slip opstelde. Ik neem aan dat ze wel betere hebben. Maar verder goed gefield van Nederland en netjes gebat.

Gister maakte de Jamaicaanse politie bekend dat Woolmer de Pakistaanse coach gewurgt is.
Oud 23-03-2007, 21:57
lolsimon
lolsimon is offline
India is zojuist uitgeschakeld.
Uitslag:
Sri Lanka 254/6 (50 ov)
India 185 (43.3 ov)

Een zeer grote verassing dat India is uitgeschakeld, had ik echt niet verwacht!
De beveiliging voor de spelers en coaches van India is inmiddels vergroot.

De andere wedstrijd:
Ireland 183/8 (48/48 ov)
West Indies 184/2 (37.6/48 ov)
Daarmee is WI eerste geworden en Ierland tweede in groep D

Morgen is de wedstrijd tussen Australie en Zuid-Afrika, hoewel beide landen doorgaan lijkt het me toch een leuke wedstrijd

Laatst gewijzigd op 23-03-2007 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 22:17
Supersuri
Supersuri is offline
Verschrikkelijk jammer dat India verloren heeft. . Ik hou maar de hoop dat Bermuda van Bangladesh wint zondag, en dat India dan nog steeds wereldkampioen wordt. Ach anders steun ik de Windies Toch handig zo een hindoestaanse surinaanmse achtergrond.

Lolsimon de wedstrijd van morgen tussen zuid-afrika en australie gaat om 2 punten die meegenomen worden na de Super 8 fase. In die fase spelen alle teams tegen alle andere teams behalve tegen het team dat ze al in de groep gehad hebben, de punten van die wedstrijd worden meegenomen in de super 8 fase. Ieder team speelt dus 6 wedstrijden dan.

De beste 4 spelen daarna halve finales (1-4 en 2-3) en daarna de finale tussen de winnaars op Barbados.
Oud 25-03-2007, 23:02
lolsimon
lolsimon is offline
Omdat het vandaag in Trinidad flink heeft geregend, is de wedstrijd tussen Bermuda en Bangladesh flink ingekort (van 50 overs per inning naar 21 overs per inning)
Dit zorgde ervoor dat de wedstrijd toch nog behoorlijk spannend werd.

Uitslag:
Bermuda 94/9 (21/21 ov)
Bangladesh 96/3 (17.3/21 ov)

Gelukkig (vind ik dan) heeft Bangladesh gewonnen, zodat India op dit wk is uitgeschakeld, en Bangladesh doorgaat naar de Super-8
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 10:34
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
lolsimon schreef op 26-03-2007 @ 00:02 :
Omdat het vandaag in Trinidad flink heeft geregend, is de wedstrijd tussen Bermuda en Bangladesh flink ingekort (van 50 overs per inning naar 21 overs per inning)
Dit zorgde ervoor dat de wedstrijd toch nog behoorlijk spannend werd.

Uitslag:
Bermuda 94/9 (21/21 ov)
Bangladesh 96/3 (17.3/21 ov)

Gelukkig (vind ik dan) heeft Bangladesh gewonnen, zodat India op dit wk is uitgeschakeld, en Bangladesh doorgaat naar de Super-8
Ik vind het jammer dat India eruit ligt, maar Bangladesh heeft het wel verdient. Tegen Sri Lanka was India vrijdag ook niet al te best. Sachin Tendulkar uit voor 0 runs, en dat is dan de ster bij India.

Wel veel verassingen: India en Pakistan eruit, Ierland dat zich weet te plaatsen voor de super 8.

Vandaag een rustdag.

Ik ben benieuwt wie zich gaan plaatsen voor de halve finales. Ik denk:

1. West-Indies
2. Sri-Lanka
3. Australie
4. Zuid-Afrika
Oud 29-03-2007, 15:19
Supersuri
Supersuri is offline
Zuid-Afrika wint met 1 wicket van Sri Lanka. Spannend eind toch nog. Malinga 4 wickets achter elkaar, wat weer een record is.

Het gaat wel goed met het sneuvelen van records dit wk.
Oud 06-04-2007, 22:48
lolsimon
lolsimon is offline
Lijkt er niet op dat de W-Indies nog doorgaan op dit wk.
Morgen weer een wedstrijd: Bangladesh - Zuid-Afrika

Toen ik ff op de site van de bbc zat de kijken kwam ik dit tegen:

Citaat:
Aussie steps down as Dutch coach
Peter Cantrell
Cantrell found a winning formula in the World Cup game against Scotland
Peter Cantrell has resigned as coach of the Dutch national team following their participation in the Cricket World Cup.

He is quitting because he no longer feels able to combine the role with his other job as a golf instructor.

The Australian, who played for the Netherlands at the 1996 World Cup, had been in charge since November 2005.

He guided the team to victory over Scotland during the current tournament in the Caribbean, but they were beaten by Australia and South Africa.

Bron: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/cric...al/6533465.stm
Die is dus gestopt met het Nederlands elftal... Heel erg jammer, was een hele goede coach! Ik ben benieuwd wie er nu word aangetrokken door de KNCB, hoewel ik er niet vanuit ga dat het een nederlander wordt...

Laatst gewijzigd op 06-04-2007 om 22:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2007, 11:34
Supersuri
Supersuri is offline
De tijgers verslaan verrassend Zuid-Afrika. Alles lijkt wel mogeliijk dit wk. Vanavond Engeland-Australië.

Dit maakt de kans voor de windies groter om door te gaan toch?
Oud 22-04-2007, 15:08
Supersuri
Supersuri is offline
Halve finales: Zuid-afrika Australïe , en Sri- Lanka Nieuw-zeeland.

Finale denk ik Aussies tegen Sri lanka.

West Indies captain stopt er mee. Een van de beste batsman Brian Lara had gister zijn afscheidswedstrijd. Het was een mooi afscheid, maar de Windies verloren met 1 wicket (engeland had 1 bal over). En Lara die goed batte, had een run out na 18 runs (16 balls).
Oud 29-04-2007, 01:13
Supersuri
Supersuri is offline
Australië heeft vandaag Sri Lanka v erslagen in de finale. De finale was maar 38 overs voor Australië en 36 voor Sri lanka vanwege het slechte weer.

Australië wereldkampioen voor de 3e keer achter elkaar.

Nu het cricket voorbij is blijft de enige vraag nog over: Wie heeft Woolmer vermoord. Ben benieuwt of die gene ooit gepakt wordt.
Oud 29-04-2007, 14:47
Let's Quit
Let's Quit is offline
Ik denk een maffiabaas

zat overigens t/m de halve finale op Sri Lanka, het was zo mooi om het sfeertje daar mee te maken Helaas moest ik naar huis, maar heb afgelopen jaar wel een cricket-hart gekregen.

NL speelde goede match against Scotland, maar weet niet of dat door de sterkte van ons of de zwakte van hen kwam. Al met al: leuk toernooi, ben benieuwd of Ierland hun nieuwe status een beetje kunnen waarmaken in de Triseries tegen NL en Windies komende zomer...
Oud 30-04-2007, 08:07
Supersuri
Supersuri is offline
Sri Lanka was goed dit WK, jammer dat ze de aussies niet konden verslaan. Mooi dat je het na je zin hebt gehad op Sri Lanka, let's quit.

Ik denk dat Ierland misschien wel kans maakt die triangular series te winnen. Windies verslaan zal lastig zijn, maar nu Lara gesopt is (He did entertain), maken ze wel kans.

Vanavond op de BBC om 21:30 een documantaire: Murder at the world cup.
Reageren

Regels voor berichten