Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb precies hetzelfde als de topicstartster, al lig ik om 9 uur op mn bed en super moe en alles ik kom niet te slaap, en smorgens verslaap ik me massief of blijf gewoon liggen, de wil niet kunnen opbrengen om op te staan.
Ik heb btw ook 2 x havo 4 gedaan mwa, de 2e x ben ik er vanzelf afgegaan.Het was beter zo, mja nu op het mbo precies hetzelfde.... En ze hebben bij mij ook gedreigd van dat ik beter van school kon gaan, nu ook op het MBO, zucht... En ik zit alweer 5 dagen thuis... voor de topicstartster, lees ook ff mn reply in het topic "Ongelukkig door huidige school" . Als je msn hebt en ik je mag adden hoor ik het wel. sterkte
|
omdat je er niks over schrijft vraag ik het maar:
heb je wel eens een gesprek hierover gehad? Want het komt natuurlijk nogal 'lui' over als iemand constant te laat is en vervolgens gaat roepen dat je er niks aan kan doen. Maar wanneer je uitlegt dat je aan het werk bent om er verandering in te brengen dmv die therapie enzo, misschien dat dan iig de houding al een stuk verandert! Je kan btw hier wat over de 'verwijderings'-regel lezen. (je hebt wel Acrobat Reader nodig...)
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
voorleggen aan hat schoolbestuur is dus juist t probleem, want het schoolbestuur vindt mijn 'handicap' (om t maar ff zo te noemen) maar onzin. zelfde probleem dat je ook altijd van mensen met ME (of was dat nou MS? iig die ziekte waardoor je zo onverklaarbaar moe bent) hoord. Ze nemen je gewoon niet serieus...
![]() ![]() verder is er nog geen behandelend arts (chronische hekel aan doktoren, psygologen en alle testjes die deze mensen met zich meebrengen) maar zolang het mogelijk is om te leven zonder medicatie, zal ik dat doen ook, alleen moet de school daar maar ff respect voor hebben. (zo bv misschien ook wel iets ritalinnigs kunnen gebruiken, want volgens een groot deel van de psygologen, en aanverwanten, die ik in mn leven ben tegengekomen, heb ik toch wel ADHD. Maar dat wil ik allemaal niet. ik ben wie ik ben, en wil mn doen en laten niet laten beinvloeden door een paar chemiegiganten) de schoolleiding is wel degelijk heel serieus in zn bedreigingen. ik wil vooral weten in hoeverre ze gelijk hebben met hun bedreigingen, want van hunzelf zal ik niet meer info krijgen dan 'we worden heel vervelend als je niet precies doet wat wij zeggen' @ Tha_indo_Boy: JA ik heb msn, maar die ga ik niet hierneerzetten, dus stuur je op een of andere manier wel een berichtje ![]() (okeej, als t goed is heb je nu een mailtje van me)
Laatst gewijzigd op 11-10-2002 om 12:25. |
![]() |
|
![]() |
kijk, als jij geen arts bezoekt, komt het voor de schoolcommitee wel heel goed koop over:
Ik heb soms dagen dat ik niet uit bed kan komen, het is een ziekte. Ik bezoek geen doktor en heb mezelf ook nog nooit hier op laten onder zoeken. nee dat geloven ze. ps: wat ik wil zeggen is dat je naar een doktor moet gaan, zelf ook actief met je ziekte omgaan - wat nog niet wil zeggen dat je allemaal chemische troep moet gaan slikken. Laatst gewijzigd op 11-10-2002 om 15:38. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat ze een ll niet zomaar geloven, maar als de ouders een briefje geschreven hebben of gebelt moeten ze het wel geloven. Als jij zegt dat ze hem wat jou berteft wel mogen bellen dan doen ze dat nooit. Heeft ook geen zin (zie plaatje).
|
Verwijderd
|
Je zou iig medische hulp kunnen zoeken, en dan je ouders laten verklaren dat je medisch wordt behandeld, dat komt dan wat betrouwbaarder over.
Mijn ouders hebben mijn basisschool ook wel eens gebeld dat ik ziek was omdat ik geen zin had (en dus niet ziek was), en volgens mij zijn er ouders die dat op de middelbare ook doen (!), daardoor komt het denk ik zo onbetrouwbaar over bij de directie van je school. |
![]() |
|
![]() |
het feit blijft gewoon dat er ouders bestaan die sigareten, joints of drank voor hun kinderen halen.
Als ik nou op een dag van fransproefwerk me ziek meld, en zelfs mijn ouders op laat bellen om te zeggen dat ik ziek ben, dan geloven ze dat echt niet hoor. Nu kunnen ze alleen niet weigeren omdat ze mijn moeder aan de lijn hebben gehad. Bij jouw ligt dat weer anders, want wat laat je jouw ouders nou helemaal doen, 1 briefje schrijven en een telefoon gesprekje met de admin - om vervolgens zon beetje het hele jaar een excuus te hebben voor te laat komen. Als je slim bent, en je echt ziek bent, dan laat jij je ouders naar school komen om te praten met de conrector ofzo. nou - genoeg bureaucratie voor vandaag ![]() zo eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als perseus maar goed ... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
kvind 't erg vervelend voor je hoor, maar na wat je zei in je 3e reply komt t bij mij een beetje over van:
'kheb geen zin om moeite te gaan doen. ik heb geen problemen met mijn 'ziekte' dus laat anderen d'r ook geen problemen mee hebben' maar je komt er niet altijd met zo'n iedereen-past-zich-maar-aan-mij-aan-mentaliteit. sorry als ik 't totaal verkeerd begrijp ofzo (weet natuurlijk niet wat je verleden is met doktoren en waarom je zo'n gruwelijke hekel d'r aan hebt), maar mij lijkt een kleine aanpassing/tegemoetkoming van jou kant toch ook wel op z'n plaats.... kben het wel met EvilSmiley eens. zo'n excuus van een ouder om 't hele jaar maar te laat te mogen komen zal een school toch nooit ervaren wanneer je geen enkel bewijs oid hebt dat aantoond dat je mss hebt waar je last van zegt te hebben. kdenk dat ik m'n moeder nog best zover zou krijgen zo'n briefje te schrijven, wanneer 't zo makkelijk zou gaan. ![]()
|
Okeej, nog een keer, Ik vraag geen oplossingen om wakker te worden s ochtends, dat kan ik allemaal prima zelf bedenken! en mn moeder heeft al met de conrector gepraat, en een doktersverklaring mag de dokter niet geven (zie plaatje) dus als de school een doktersverklaring wil, zullen ze zelf een onafhankelijk arts in moeten schakelen, maar dat is mijn vraag niet
Mijn vraag was, WAT zijn de regels om iemand van school te sturen? (zie ook de naam van t topic) hoe vaak mag je volgens de wet te laat komen? of zijn daar geen regels voor? en hoe vaak moet de school schriftelijk waarschuwen voor ze je van school kunnen sturen? wat zijn mijn rechten in deze etc
|
![]() |
Volgens mij bepaalt een school zelf grotendeels de regels die ze hanteren bij het van school sturen. Het is natuurlijk niet zo dat ze je van school af mogen sturen als je een keer onvoldoende hebt gescoord (al is het wel zo dat je niet twee opeenvolgende jaren mag blijven zitten), maar wat de precieze maatstaaf is is volgens mij per school verschillend. Staat er niets in het vademecum van je school?
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
je kan wel zeggen dat je ziek bent en daardoor niet op tijd komt, maar als je dat niet kunt aantonen en zelfs geen dokter bezoekt, is het voor de school ook wel heel moeilijk om je te geloven. Er zijn nou eenmaal veel leerlingen die zeggen niet uit hun bed te komen, maar die zijn echt niet allemaal ziek, maar gewoon lui. Ik kan best begrijpen dat de schoolleiding van jouw school dat ook denkt. Een briefje of telefoontje van je ouders zal inderdaad niet zoveel indruk maken. Hoeveel ouders zijn immers niet bereid te liegen naar school toe voor hun kind?
[P.S. Ik denk wel dat scholen mensen van school kunnen sturen als die te vaak te laat komen, want die houden zich immers niet aan de schoolregels.]
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Gepest door een leerkracht. Brownies IQ | 44 | 02-10-2011 08:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schadeclaim voor pesten Kitten | 18 | 07-03-2009 15:07 | |
Algemene schoolzaken |
School communiceert tentamen niet op tijd - niet afstuderen KiMZz | 5 | 17-05-2008 20:23 | |
Algemene schoolzaken |
De meest belachelijke regel bij jullie op school? Verwijderd | 330 | 27-10-2004 19:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |