Citaat:
Mentu schreef op 21-03-2007 @ 22:35 :
Wat een grafkanker redenatie zeg.
En zoals al gezegd kktopic.
|
Dude als je iets beweerd onderbouw dat a.u.b., anders staat dat heel dom.
Dat gezegd te hebben vind ik dat Urm gelijk heeft. Ik kan heel goed begrijpen dat je in een impuls uit woede iets zegt waar je achteraf spijt van hebt, maar als je bewust begrippen als "kanker" gebruikt voor van alles en nog wat gaat dat te ver.
Citaat:
Broeder schreef op 21-03-2007 @ 22:12 :
Kanker hebben is toch ook vervelend, dus ik zie het probleem niet zo om dat als synoniem voor / verwijzing naar iets naars te gebruiken.
|
In openbare sfeer (en eigenlijk ook privesfeer) vind ik het niet kunnen tho. Het gaat om een stukje respect naar je medemens, zoals Urm al aangaf weet jij dat je anderen kan kwetsen door een term als kanker te gebruiken. Dat moet genoeg zijn om zo een gewoonte af te leren. Er zijn zat alternatieven zoals: shit, fuck, klote, kut you name it.
Zelfs in een ruzie "man 2 man" is het onbehoorlijk, maar goed dan kan het in een impuls gebeuren natuurlijk.
Je kan net zo goed zeggen, "nigger" of "hitler" is een negatieve verwijzing dus joh ik zie het probleem niet zo om dat te zeggen wanneer iets me niet zint, dat is een beetje een egoistische benadering.