Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2007, 15:38
Dave123
Dave123 is offline
Ik merk bij mezelf altijd dat weer een groot invloed heeft op hoe ik denk en voel.Als het bijvoorbeeld een gedurende tijd grijs en nevelig is , laten we zeggen een week of 2, merk ik bij me zelf dat ik me veel vaker "kut" voel maar als het zonnig is zoals bijvoorbeeld vandaag voel ik me gelijk een stuk beter en ben ik ook vrolijker...

Hebben jullie dit ook ?

Dave.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 15:41
bbyn
bbyn is offline
Ja! wordt echt blijblij van dit weer mn dag begint ook altijd beter als het lekker licht is buiten... dan heb ik geen problemen met vroeg opstaan.. maar als het donker/regenachtig is wil ik er zo niet uit en ben ik beetje chaggi

Dus ja
Oud 12-03-2007, 16:19
Verwijderd
Zon -> aanmaak van blijmakende stofjes -> yay.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 16:34
Gaiafreak
Gaiafreak is offline
Ik heb ook altijd goede zin als de zon schijnt
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 12-03-2007 @ 17:19 :
Zon -> aanmaak van blijmakende stofjes -> yay.
Juist...

Milde(??) vorm van winterdepressie, SAD. Zoek daar eens op, misschien herken je jezelf er wel in.
En geniet van die mooie weer, dat doe ik ook
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 17:07
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 12-03-2007 @ 17:38 :
Milde(??) vorm van winterdepressie, SAD.
Volgens mij heb ik dit ook, dit jaar echt voor het eerst, maar wel in combinatie met andere stress/zorgen, waardoor ik somberder ben. Door het mooie weer ga ik wel positiever denken en ben ik over het algemeen vrolijker.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 17:21
Roos
Roos is offline
Volgens mij heeft iedereen dat wel in meer of mindere mate.

Toen ik vandaag naar buiten liep dacht ik waaauww wat een lekker weer! En vervolgens denk ik gelijk aan alle leuke dingen die ik 's zomers doe, zoals terrasjes, wandelen, bbq-en, etc.

Het kan dus inderdaad zijn dat je zo'n winterdepressie had, maar het is volgens mij ook best normaal
Oud 12-03-2007, 17:40
Dubbeleendje*
Dubbeleendje* is offline
Ik werk in een winkel en daar zijn veeel verschillende humeuren. Wat me vooral opviel, tijdens de kerst was iedereen ontzettend vrolijk, inkopen doen, de kou, de balletjes en bomen etc. Vervolgens was er een totaal diepte punt in het begin van januari tot drie kwart februari. Veel mensen waren erg humeurig en hadden geen zin in de lange rijen, wilde snel weer de winkel uit en er kwam van velen geen gezellig woordje af. Sinds eind februari veranderd het weer en dit merk je absoluut aan de mensen! Mensen blijven een praatje maken, hebben heel de dag de tijd en lachen. Afgelopen zaterdag zat ik ook achter de kassa, prachtig weer buiten, veel zonnetjes mensen en dat bevalt me wel!

Aan mezelf merk ik het ook. Voel me rustiger en opgeruimder met dit weertje. Vogeltjes doen vrolijk, kinderen spelen om het huis, drukker in de stad... etc. Gewoon lekker!
Oud 12-03-2007, 17:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-03-2007 @ 18:21 :
Volgens mij heeft iedereen dat wel in meer of mindere mate.
Oud 12-03-2007, 18:00
BleuEyes
BleuEyes is offline
Denk dat iedereen dat wel heeft.
Oud 12-03-2007, 18:00
Verwijderd
ik heb nooit het idee dat ik extra somber word van slecht weer, maar wel heel erg dat ik extra blij word van goed weer. Dus óf stiekem ongemerkt word ik tóch somber van slecht weer óf ik word gewoon elk jaar een beetje blijer
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:14
ekki
ekki is offline
Ik had het gevoel dat mensen ook een stuk minder gehaast waren op de snelweg. HEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEL ruimte voor iemand en dan nog geen 100 rijden... (terwijl je 120 mag). En dat continu zo ongeveer. Prettig...
Oud 12-03-2007, 20:07
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-03-2007 @ 19:00 :
ik heb nooit het idee dat ik extra somber word van slecht weer, maar wel heel erg dat ik extra blij word van goed weer.
...ofwel moet het al héél erg slecht weer zijn en dat ik geen paraplu bijheb ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 15:04
Verwijderd
Dat is vast normaal. De een heeft het alleen extremer dan de ander. Ik ben nu met dit prachtige weer echt zó vrolijk en gelukkig, ik zit vol energie en doe alles wat ik wil. Met somber weer lig ik het liefst de hele dag in bed en voel ik me zeer ontevreden over vanalles en nogwat.

Ook leuk om andere mensen te zien; ineens worden mensen rustiger en aardiger met die mooie weer. Geen norse gezichten, alleen maar blijheid En mensen worden ook ineens mooier. Maar dat zal ook wel aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 16:41
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben ook vaak chagrijnig als het regent en word heel blij van dit weer (mits de overige omstandigheden ook goed zijn). Heb een hekel aan de winter en hou van de zomer. Het is dat ik zo aan Nederland gehecht ben, anders zou k zo naar Curacao verhuizen..
Oud 14-03-2007, 17:15
kadesh
kadesh is offline
hoe meer zon, hoe zorgelozer ik me (meestal ) voel! Fijn fijn.
Oud 16-03-2007, 16:24
19lotte93
19lotte93 is offline
ik heb dat meestal ook, maar als het grauw weer is en je zit dan bijv. gezellig bij een vriend of vriendin of je bent wat leuks aan het doen bijv. zwemmen, bioscoop en wat anders leuks dan heb je het niet zo snel door dat het slecht weer buiten is.
Oud 17-03-2007, 10:41
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik word altijd chagrijnig van de lente (zo´n vervelend waterig zonnetje enzo), maar de zomer is fijn. ik ben in de regen altijd de enige die met een blije smoel rondfietst, die frisse lucht .
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 13:35
G-force
G-force is offline
Ja dat merk ik ook wel , Als je bijvoorbeeld in een regenachtige dag in de auto rond rijdt zie je veel chagerijnige gezichten maar als je op een zonninge zomerse dag rond rijdt zie je allemaal blije gezichten.
Maar volgens mij passen mensen zich ook snel aan aan de omgeving.
Als iedereen blij kijkt ga je ook eerder blij kijken , en als iedereen chagerijnig kijkt kijk je ook minder blij.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 18:55
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 17-03-2007 @ 11:41 :
ik word altijd chagrijnig van de lente (zo´n vervelend waterig zonnetje enzo), maar de zomer is fijn. ik ben in de regen altijd de enige die met een blije smoel rondfietst, die frisse lucht .
De regen is ook mooi. Ik vind alle seizoenen wel mooi, behalve wanneer de lucht volhangt met vliegtuigstrepen, dat is zo nep. Ik denk ook dat we in de winter minder vrolijk zijn omdat we dan gewoon minder naar buiten gaan. Frisse lucht en beweging kan heel veel doen!
Oud 20-03-2007, 16:54
Tuinkabouter9
Tuinkabouter9 is offline
Er zijn tal van onderzoeken gedaan naar het weer en het humeur van mensen.

Er stond laatst in de Metro of de Spits, weet het niet meer zeker, ook een stukje over weer en humeur. het bleek dus wel dat mensen van zonnige dagen weer vrolijker worden. Er was tijdens de 'zomer'-dagen van vorige week massaal gegoogled op tuinmeubelen en andere zomerartikelen. Ook worden datingsites weer massaal bezocht tijdens deze dagen.

Merk aan mezelf ook wel dat er weer lentekriebels boven komen... Verliefd zijn, bloemetjes in de tuin, alles willen opruimen enzo. Van die echte lentedingen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 23:52
Vidar
Vidar is offline
Citaat:
bbyn schreef op 12-03-2007 @ 16:41 :
Ja! wordt echt blijblij van dit weer mn dag begint ook altijd beter als het lekker licht is buiten... dan heb ik geen problemen met vroeg opstaan.. maar als het donker/regenachtig is wil ik er zo niet uit en ben ik beetje chaggi

Dus ja
100% mee eens

maar idd mensen zijn vrolijker
ik heb het zelf ook altijd
hoe mooier weer hoe beter me humeur
Oud 23-03-2007, 16:34
1986M
1986M is offline
Van licht en zon word een mens vrolijk. Is wetenschappelijk bepaald. Er bestaat zelfs licht therapie voor de mensen die in de winter depressief worden. Dan ga je in een lichtbak en word je weer een happy person
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten