Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2007, 14:54
»Mandy_x«
»Mandy_x« is offline
Soms wordt ik gek van mijn vriendje. Hij is echt snel jaloers, als ik iets met vrienden ga doen wordt hij boos, terwijl hij dan bijvoorbeeld al bij vrienden is of niet kan. Ik moet toch ook nog een sociaal leven buiten hem hebben?
Mijn vrienden worden er ook best wel gek van, ik ga hierdoor bijna niet meer met ze om. En als ik er dan wat van zeg tegen hem, is het; Wees blij dat ik zo snel jaloers ben, zie je tenminste dat ik om je geef. En ik weet dat hij gewoon bang is om mij kwijt te raken, maar ik weet niet meer wat ik moet doen want het is erg irritant en ik wil mijn vrienden er niet voor opgeven.
Oud 31-03-2007, 15:22
Magican
Magican is offline
De duizend gulden vraag is?
Oud 31-03-2007, 15:26
Verwijderd
hem uitleggen dat je niet zijn bezit bent maar zijn vriendin en tevens een idividu die zelf beslissingen neemt?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 15:30
»Mandy_x«
»Mandy_x« is offline
Tja, dan is het; het spijt me zo erg, het zal niet meer gebeuren, ik moet het ook niet doen. Geef me nog 1 kans alsjeblieft.

En 2 dagen later gebeurt het weer.
Oud 31-03-2007, 15:44
stout!
stout! is offline
Veranderen wat je niet kunt accepteren. Kun je het accepteren als hij zo doorgaat? Wil je verder met de relatie zoals die er nu uitziet? Uit je posts begrijp ik dat dat niet zo is.
Dus heb je het geprobeerd te veranderen; je hebt tegen hem gezegd dat je niet wil dat hij zich zo opstelt. Vervolgens zegt hij te zullen veranderen, maar doet dat niet. Hij wil niet veranderen en dat is prima, want je blijft toch bij hem.
Het enige wat je nu nog kunt veranderen is dat je een relatie met hem hebt.
Oud 31-03-2007, 15:46
snoopy
snoopy is offline
mijn vriend heeft mij voor de keuze gesteld: of ik ging iets aan mijn jaloezie doen of het zou uit zijn. (nou was ik ook wel heel extreem jaloers) Ik ben toen in therapie gegaan en het is nu zoveel beter...
Oud 31-03-2007, 16:14
Verwijderd
Doe een assertiviteitscursus. Als zijn gezeur ertoe leidt dat jij doet wat hij zegt, dan beloon je hem daar dus mee, en dan blijft het gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 16:21
Verwijderd
Ja inderdaad. Als hij doorgaat met jaloers doen, dan is dat één ding - ik zou zo'n jongen niet hoeven, maar jij geeft vast heel veel om 'm. Maar dat je dan ook nog eens een keer doet wat hij zegt...? Kom nou, hij is je bewaker niet. Laat hem maar lekker zeuren, als jij met vrienden wil afspreken dan doe je dat gewoon.
En dan zijn er twee mogelijkheden: of hij is eerst even chagrijnig, maar legt zich dan neer bij het feit dat jij in staat bent om voor jezelf te denken, óf hij flipt en als dat gebeurt heeft hij issues en moet hij daar iets aan doen.

Laatst gewijzigd op 31-03-2007 om 16:23.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 16:49
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
»Mandy_x« schreef op 31-03-2007 @ 15:54 :
Soms wordt ik gek van mijn vriendje. Hij is echt snel jaloers, als ik iets met vrienden ga doen wordt hij boos, terwijl hij dan bijvoorbeeld al bij vrienden is of niet kan. Ik moet toch ook nog een sociaal leven buiten hem hebben?
Mijn vrienden worden er ook best wel gek van, ik ga hierdoor bijna niet meer met ze om. En als ik er dan wat van zeg tegen hem, is het; Wees blij dat ik zo snel jaloers ben, zie je tenminste dat ik om je geef. En ik weet dat hij gewoon bang is om mij kwijt te raken, maar ik weet niet meer wat ik moet doen want het is erg irritant en ik wil mijn vrienden er niet voor opgeven.
Maak je geen zorgen..als hij zo doorgaat ben je er spoedig zo zat van dat je het zal uitmaken. Deze onzekerheid maakt hem immers niet leuker. Echter; Vertel hem dat hij moet kappen omdat onzekere lui totaal niet aantrekkelijk zijn en buitengewoon ergelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 18:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Naojan schreef op 31-03-2007 @ 16:26 :
hem uitleggen dat je niet zijn bezit bent maar zijn vriendin en tevens een idividu die zelf beslissingen neemt?
Nee, gewoon keihard dumpen met de mededeling dat 'ie wat aan z'n jaloersheid moet doen. Als je dat tolereert gaat het van kwaad tot erger. De TS is al veel te ver gegaan door toe te geven en minder uit te gaan met vrienden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-03-2007 @ 19:40 :
Nee, gewoon keihard dumpen met de mededeling dat 'ie wat aan z'n jaloersheid moet doen. Als je dat tolereert gaat het van kwaad tot erger. De TS is al veel te ver gegaan door toe te geven en minder uit te gaan met vrienden.
ja dat is wel waar...er zijn grenzen, waar hij dus steeds over heen gaat. Als je dat steeds toelaat, zullen de grenzen op een gegeven moment vervagen en is het einde zoek.
Als hij gaat bepalen wie jij wel of niet ziet, en telkens een scene schopt, moet je jezelf dan niet afvragen wat je nog met zo iemand doet, die je op zo`n manier behandeldt???
En wat zijn zijn woorden waard, als hij iedere keer weer dezelfde fout begaat.
Veranderen is moeilijk, maar niet onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 21:11
Mariekje*
Mariekje* is offline

Gewoon zeggen dat hij niet moet zeuren, en er anders inderdaad een punt achter zetten. Niets is irritanter dan jaloerse kwallen die je beperken in je sociale leventje. Oh, en geef er vooral niet aan toe zoals je dat nu wel doet... zonde!
Oud 31-03-2007, 21:33
WolterB
WolterB is offline
Een beetje jalouzie is niets mis mee, maar dit is wel heel erg extreem. Je meot hier zeker met hem over praten, en nagaan of je deze situatie lang vol kunt houden mocht hij zelfs na een gesprek hierover geen verbetering geven.

Blijf iig neit te lang aanmodderen met zo'n situatie.
Oud 31-03-2007, 22:33
bingomassacre
bingomassacre is offline
Hij mag dus wel met zijn vrienden omgaan en jou afzeggen maar jij mag in feite niks ? Mensen veranderen niet zo snel. Zo'n extreme mate van beziterigheid (voor mij is dit is geen jaloezie) heeft niks met liefde te maken. Dus je kiest of voor een relatie die totaal uit balans is en waarin gelijkwaardigheid ver te bespeuren is, of je kiest voor jezelf (en je sociale leven). Misschien is dat moeilijk maar ik denk niet dat je dit met praten niet op kunt lossen!

Laatst gewijzigd op 31-03-2007 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 14:40
luflove
luflove is offline
as je fitn dat jy wel met je vrienden om mag gaan moe je dat ook seggen. anders verandert er nooit wat. seg gewoon van:
mag ik missien ook mijn eigel leven hebben?
je moet wel laten zien dat je het nie leuk fint anders gaat het so maar door.
dat is tog ook nie de bedoeling. missien moet je het er een keer met hem over hebben.
het helpt egt, ook bij mij. :) (y)
Oud 01-04-2007, 14:42
Verwijderd
Citaat:
luflove schreef op 01-04-2007 @ 15:40 :
as je fitn dat jy wel met je vrienden om mag gaan moe je dat ook seggen. anders verandert er nooit wat. seg gewoon van:
dat is tog ook nie de bedoeling. missien moet je het er een keer met hem over hebben.
het helpt egt, ook bij mij.
sinds wanneer hebben 11 jarige meisjes wel relaties, maar geen Nederlandse les meer???
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 22:04
Magican
Magican is offline
Citaat:
luflove schreef op 01-04-2007 @ 15:40 :
het helpt egt, ook bij mij.
Hier ga ik mijn lerares Nederlands eens goed gek mee maken
Oud 03-04-2007, 10:49
Verwijderd
Citaat:
»Mandy_x« schreef op 31-03-2007 @ 16:30 :
Geef me nog 1 kans alsjeblieft.
'Is prima, maar dan ook volgens jouw woorden: Nog 1 kans. Bij een tweede keer is het exit'

Hoe lang heb je eigenlijk al iets met deze jongen?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 12:03
»Mandy_x«
»Mandy_x« is offline
Bijna 6 maanden.
Reageren

Regels voor berichten