Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2007, 12:52
dwight88
dwight88 is offline
ik heb met mijn huisgenoot via internet vorige week huurtoeslag aangevraagd, met digiD enzo.

Wie heeft ervaring met hoelang het ongeveer duurt, eer hier bericht over komt? (of de betaling )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2007, 12:55
Verwijderd
De belastingdienst stelt dat het ongeveer 8 weken duurt. Maar wij wachten al 16 weken op een doorvoering van de zorgtoeslag, dus ja...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 13:07
dwight88
dwight88 is offline
en ik maar denken dat het via internet sneller was.

benieuwd hoelang het duurt met mn teruggaaf over 2006, in januari al opgestuurd!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 14:33
Nona
Nona is offline
Bij mij heeft het niet meer dan een maand geduurd, dat ging best goed. De aanvragen voor 2006 en 2007 liepen alleen een beetje door elkaar doordat ik aan het einde van het jaar een woning kon betrekken, dus dat was een beetje lastig. Even bellen, opgelost.
Oud 24-03-2007, 16:39
Verwijderd
ik heb ongeveer 9 maanden moeten wachten, heb het vorig jaar februari aangevraagd en in november gekregen, mijn huisgenootje heeft het toen in april aangevraagd en tot heden nog niks gehad
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 16:44
Verwijderd
Mijn zusje heeft er ook maanden op moeten wachten... Ze is heeft wel tig keer gebeld en is ook meerdere keren langs geweest...hielp allemaal niets...

Maar misschien zijn dat uitzonderingen...maar een aantal weken zal het toch zeker wel duren.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 16:52
dwight88
dwight88 is offline
ze geven idd 8 weken aan, zag ik net pas. Dan is 9 maanden wel érg lang,dan gaat het toch ergens niet helemaal goed lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 16:59
Verwijderd
Het gaat toch regelmatig ergens niet helemaal goed bij de belastingdienst?
(Die ervaring heb ik iig. )
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-03-2007 @ 17:59 :
Het gaat toch regelmatig ergens niet helemaal goed bij de belastingdienst?
(Die ervaring heb ik iig. )
dat idee heb ik ook, ik heb ook meerdere keren gebeld en ze snapten er daar elke keer ook niks van waarom ik het nog steeds niet had gekregen

"nou mevrouw ik verwacht toch echt dat het nu over 6 weken op u rekening staat" nou mooi niet dus
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 17:05
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik wil je niet heel erg bang maken hoor, maar mijn vriend en ik zijn nu al sinds juli 2006 bezig om huur- +zorgtoeslag gezamelijk te ontvangen. Dat is nog steeds niet gelukt, allemaal verkeerde afrekeningen gehad over 2006.

En de belastingdienst snapt zelf ook niet wat er mis gaat (en is gegaan), ze hebben al een keer of 5-6 gezegd "we gaan het uitzoeken, binnen 6-8 weken ontvangt u bericht", maar nog geen enkele keer bericht gehad...

Maar goed, in theorie zou het dus inderdaad 8 weken moeten duren .
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 17:07
Boeing 747-400
Citaat:
dwight88 schreef op 24-03-2007 @ 14:07 :
en ik maar denken dat het via internet sneller was.

benieuwd hoelang het duurt met mn teruggaaf over 2006, in januari al opgestuurd!
Maar die teruggaven worden meestal pas vanaf 1 april verwerkt, omdat je tot 1 april kan inleveren. Je krijgt dan vrij snel een voorschot en ergens later in het jaar de definitieve afrekening (en als je het formulier goed ingevuld hebt is je voorschot gelijk aan de definitieve afrekening).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 07:13
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 25-03-2007 @ 18:07 :
Maar die teruggaven worden meestal pas vanaf 1 april verwerkt, omdat je tot 1 april kan inleveren. Je krijgt dan vrij snel een voorschot en ergens later in het jaar de definitieve afrekening (en als je het formulier goed ingevuld hebt is je voorschot gelijk aan de definitieve afrekening).
jij bedoelt teruggaaf van de loonbelasting ben ik bang?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 18:27
Boeing 747-400
Citaat:
dwight88 schreef op 26-03-2007 @ 08:13 :
jij bedoelt teruggaaf van de loonbelasting ben ik bang?
Yup. Jij bedoelt een gewoon T-formulier?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 19:25
dwight88
dwight88 is offline
ik meen dat de titel van dit topic toch echt huurtoeslag is, en geen belastingteruggaaf?

of praten we nou echt mijlenver langs elkaar heen?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 23:55
Adore
Adore is offline
De Belastingdienst heeft afgelopen jaar de meeste klachten ontvangen, meer dan het UWV dat daarvoor altijd de grote winnaar was.
Het gaat *nogal* fout met de zorg- en huurtoeslag (ook de kinderopvangtoeslag, maar hier toch niet van toepassing). Ze hebben er met de invoering nooit hun systeem hier op tijd voor aan kunnen passen, dus er is veel misgelopen. En er gaat nog veel mis ook.
Ik zou zelf niet rekenen op 6 à 8 weken, het kan natuurlijk wel zo gebeuren. Via internet werkt het niet sneller, maar voor jezelf is het natuurlijk wel een stuk gemakkelijker dan een papieren aanvraag.
Hou de situatie gewoon goed in de gaten. Als het goed is krijg je uiteindelijk ook een beschikkingsbrief, controleer daarop goed of je geschatte inkomen klopt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 19:56
Boeing 747-400
Citaat:
dwight88 schreef op 26-03-2007 @ 20:25 :
ik meen dat de titel van dit topic toch echt huurtoeslag is, en geen belastingteruggaaf?

of praten we nou echt mijlenver langs elkaar heen?
Ehm ja, ik had het eerst ook over huurtoeslag, maar ik nam aan dat je met teruggaaf je belastingteruggaaf bedoelde...

Maar je bedoelt dus het tekort aan huurtoeslag? Ik heb een tijdje geleden wel huurtoeslag gehad van 2006 (dus zeg maar de eindafrekening), alleen die klopte niet (was ongeveer het dubbele van waar ik eigenlijk recht op heb). Ze snappen het bij de belastingdienst dus ook nog niet echt, maar hebben 2 weken geleden beloofd het binnen 6-8 weken uit te zoeken. En dan zou ik mijn definitieve afrekening dus pas veeeeeeeeeeel later krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 09:45
Drez
Drez is offline
Oh bij mij was het netjes binnen een maand gefixt.
Oud 01-04-2007, 11:00
T_ID
T_ID is offline
Op dit moment vinden er stakingen plaats in het overheidsapparaat, ook bij de Belastingdienst, dus hoeveel vertraging je aanvraag oploopt en of dat normaal gesproken ook zo lang duurt is niet te zeggen.

Op aanraden van de VVD heeft iedereen dan wel weer een week langer de tijd gekregen om aangiftes te regelen vanwege die stakingen. (eerste voorstel was een maand langer)

DigiD is overigens een flinke kutuitvinding, dat, of de staking zorgde dat ze bij de servers liepen te snurken. Ik heb het werk twee keer moeten doen en negen keer moeten versturen voordat het levend aankwam.

Niet raar kijken als dergelijke capriolen ook bij de toeslagen opduiken.
Oud 01-04-2007, 12:25
Boeing 747-400
Citaat:
T_ID schreef op 01-04-2007 @ 12:00 :
Op dit moment vinden er stakingen plaats in het overheidsapparaat, ook bij de Belastingdienst, dus hoeveel vertraging je aanvraag oploopt en of dat normaal gesproken ook zo lang duurt is niet te zeggen.

Op aanraden van de VVD heeft iedereen dan wel weer een week langer de tijd gekregen om aangiftes te regelen vanwege die stakingen. (eerste voorstel was een maand langer)

DigiD is overigens een flinke kutuitvinding, dat, of de staking zorgde dat ze bij de servers liepen te snurken. Ik heb het werk twee keer moeten doen en negen keer moeten versturen voordat het levend aankwam.

Niet raar kijken als dergelijke capriolen ook bij de toeslagen opduiken.
Je hebt toch helemaal niet standaard langer de tijd? De belastingdienst zal alleen "coulant optreden" als je kunt aantonen dat je door de stakingen in de problemen bent gekomen.

Met DigiD heb ik trouwens geen enkel probleem gehad, en ik heb de laatste tijd al heel wat van die formulieren opgestuurd!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 13:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 01-04-2007 @ 13:25 :
Je hebt toch helemaal niet standaard langer de tijd?
Ja en nee. Het geldt alleen voor deze periode, feitelijk is het niet standaard, maar ze mogen je ook niet dwingen wel op de oude tijd te verwerken als je je op de staking beroept.
Reageren

Regels voor berichten