![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() alleen niet op dit forum ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als je in London bent moet je inderdaad naar Camden Town ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Gelukkig is het vriendje handig met goedkope vluchten zoeken.. zo ga ik nu in juni&juli 2x een dagje naar Londen, 1x 2dagen naar Dublin en 1x 2dagen naar Glasgow voor nog geen 20 eurocent pp. |
![]() |
||
Citaat:
Als je goedkope hotels zoekt wil ik de Easyhotel site aanraden. Heb via deze site een hotel geboekt; 39 pond voor een 2-persoonskamer in The Oxford Hotel, vlakbij Earls Court metrostation. Terwijl het normale tarief voor deze kamer 65 pond zou zijn. In het hotel zelf kregen we zelfs in plaats van een 2-persoonkamer zonder eigen badkamer, een 4-persoons ensuitekamer. En inclusief ontbijt de volgende ochtend. En over het travelcard/oystercard-verhaal. Een oystercard is 50 pence per dag goedkoper dan een travelcard, alleen moet je wel 3 pond voor de aanschaf van een oystercard betalen. Dus heb gewoon gebruik gemaakt van de ouderwetse papieren travelcard.
|||
![]() |
Citaat:
De winkeltjes verkopen over het algemeen alleen maar alto/wiet kermis prullen, maar de sfeer was wel erg tof. Alsof je in een soort Lowlands meets Tokyo land rondloopt. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 11:12. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Van semi-, quasi- of non-interessante backpackers had ik geen last. van de 6 bedden waren er 3 bezet ofzo en ik zag ze toch nooit aangezien ik rond 12.00 mijn bed uit rolde en tot een uurtje of 5.00 weg bleef. Youth hostels hebben trouwens vaak ook kamers voor 2 personen. Citaat:
![]() ![]() (de beste foto die ik zo 1,2,3 kon vinden, in werkelijkheid was het nog wel wat mooier, een mooie trap en muurtje er voor en een fijn binnenplaatsje omringd door van die typische Earl's Court gevels ![]() |
![]() |
|
Hmm, soms schelen youth hostels en goedkope hotels niet eens zo veel in prijs als je met 2 of meer personen bent.
Heb in november vorig jaar in een hostel in de buurt van het British Museum gezeten, waar ik 21 euro per nacht betaalde om een zaal met 9 anderen te delen, en de douche met nog meer personen. Het hotel waar ik vorige week zat kostte 28 euro p.p. voor een 2-persoonskamer incl. eigen badkamer. Kwaliteit vond ik ongeveer vergelijkbaar, in het hotel waren de matrassen niet echt geweldig, maar daarentegen slaapt het een stuk beter als er niet om 4 uur 's ochtends een groep luidruchtige backpackers voor de deur uitgebreid de avond nog eens staat door te nemen. Het is maar waar je naar op zoek bent; rust & privacy zal je in een hotel vinden, gezelligheid in een hostel.
|
Verwijderd
|
Ace hotel in Kensington Alleen jammer van de bunk beds op je 2 pers. kamer.
|
![]() |
|
Je moet wel even oppassen, volgens mij zijn er meerdere Oxford Hotels in Londen. Ik heb bij Paddington metro in de buurt gezeten en dat is geloof ik niet Earls Court
![]()
||
Citaat:
Ik ga alleen naar Londen en ik wil een relatief goedkoop verblijf maar niet in een hostel met vieze mannen en luiddruchtige tieners.
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Net nieuw, dus opgeknapte shit en strak uiterlijk - Gesitueerd in een nette buurt - Bubbelbad buiten. ![]() - Vlakbij de Tube - Ontbijt |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Heel vroeg boeken.
Wij zouden ook heel goedkoop op Londen vliegen (niet zó goedkoop) totdat de vlucht 2 dagen voor vertrek geannuleerd werd en het hotel uiteraard al geboekt was en wij alletwee vrij hadden genomen. Uiteindelijk een nieuwe vlucht geboekt maar die was wel 200e duurder. |
![]() |
|
![]() |
Ja, en ja, da's duur.
LL Heathrow ![]() Ben afgelopen weekend in Londen geweest, en aangezien ik geen risico wilde nemen wat betreft accomodatie en dergelijke omdat ik met m'n mammie ging, heb ik alles maar bij een ouderwets reisbureau geboekt. Voor 360 euro pp vlogen we vrijdags vanaf Schiphol naar Heathrow, en maandagavond weer terug, op redelijk christelijke tijden. We sliepen in een enorm (dus ongezellig) hotel vlakbij Russell Square, waar we een redelijk ruime kamer hadden, met eigen badkamer. Letterlijk een badkamer, we konden na een dag rondstruinen nog lekker relaxen in een ligbad. Ohhh wat was dat lekker ![]() Ik ben wel goedkoper weggeweest, maar je nergens zorgen over hoeven maken is ook wel eens fijn. Een andere DO die ik hier nog niet heb gezien: Hampton Court Palace. Ligt een uurtje treinen buiten de stad (vanaf Waterloo) maar dan vermijd je wel de hordes Japanners die je bij de Tower aantreft, én krijg je behalve een oud kasteel nog mooie tuinen te zien ook. Verder moet je 's avonds een keer langs de Theems gelopen hebben tussen de Tower en Blackfriars, is Greenwich erg leuk om doorheen te struinen/winkelen, en moet je voor (2e hands) boeken en muziek op Charing Cross Road wezen. Kleding en prullaria: Covent Garden. Een don't: Buckingham palace. Lijkt verdorie het paleis op de Dam wel, en alles is in die buurt groot, grof, en duur. Imho ![]() Ah, en de Spitalfields Market is momenteel gesloten vanwege een renovatie. Wou er langsgaan op weg naar de London Tattoo Convention op Brick Lane (of: het altijd gezellige Klein-BanglaDesh), maar helaas.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ga zaterdag met een vriendin naar Londen voor 4 dagen. De beschrijving van dat hotel van Krynn zou wel es de beschrijving kunnen zijn die bij ons hotel past.
![]() Wij gaan alleen net iéts goedkoper: €200 voor trein naar Brussel en vanuit Brussel met de Eurostar naar Londen (en terug natuurlijk) en 3 nachten in Royal National Hotel. ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Alvast bedankt xx |
![]() |
|
Ik ga 10 tm 15 juli naar Londen en vorige keer dat ik daar was wilde ik naar een of andere tempel in het centrum, maar kwam daar helaas niet meer aan toe. Nu kan ik nergens meer iets vinden over die tempel waar monniken leefden. Weet iemand iets van een dergelijke tempel?
Oh onze tickets waren 23,00 p.p. voor een retourtje Eindhoven - Stansted. Ohja en ik wil graag naar Bournemouth (kustplaatsje Zuid Engeland), is dat te doen in een dag? Ik zou niet weten hoe ik info kan vinden over het ov in Engeland
|
Ik zou het bij het hotel of hostel ter plekke vragen of bij het station. Verder lijkt mij wel dat je wanneer je het aantal kilometers kent het antwoord zelf al kan geven.
|
Do: Camden Town bezoeken
Do: daar de vegetarische snackbar bezoeken Do: daar bij een van de aziatische tentjes eten voor cheap Do: elke dag eten in een pub (fish and chips bestellen en heel veel lager) Don't: Je tasje in de underground laten liggen (moet je helemaal ergens naar beneden waar een politieagentje je tas vasthoud nadat je eerst terug moet naar het station waar je hem verloor) Laatst gewijzigd op 13-06-2008 om 20:55. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De bussen zijn een stuk goedkoper ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik heb niet gekeken voor dec/jan, dit is iig deze zomervakantie, maar ze hebben vaker van dit soort aanbiedingen. Goed zoeken en flexibel zijn met vertrekdata helpt al een hoop ![]()
|
Ik wil in september 3 nachten met m'n moeder en een vriendin in een hostel of B&B net buiten Londen verblijven. We willen niet met de auto Londen in en daarom net erbuiten logeren, maar vanaf daar wel makkelijk met het OV de stad inkunnen. Iemand tips?
|
Verwijderd
|
Ik ben afgelopen juni voor €200,- p.p. naar londen geweest van zaterdag tot en met woensdag. We vlogen met Ryanair op Stansted en zo met de Stansted-Express naar hartje Londen gegaan. We hadden ook tickets van 0,01 euro, zonder de tax, omdat we idd zeer flexibel waren met de vliegtijden. Heen vlogen we dan wel relaxed, om een uurtje of 10 maar terug vlogen we om 6uur en dat betekend om 24u al op stansted airport zijn
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik "up" een oude, want hij is voor mij zeer bruikbaar geweest.
![]() Het was mij bijvoorbeeld helemaal ontschoten dat je ook nog zoiets als een bus hebt voor 25 euro. Ik had aanvankelijk gepland om met de trein te gaan voor 99 euro ![]() Ik heb alleen nog wat vraagjes: - Waar in London heb je leuke vintage winkeltjes(in een veilige, leuk wijk gelegen)? - Waar moet je naartoe als kunstliefhebber? Uit het topic heb ik dit gehaald: *The British Museum en the national gallery *Astor Museum Inn *Buckingham Palace *Tate Modern (is dat een soort van Centre Pompidou?) - Waar moet je heen als muziekliefhebber? (vnml singer-songwriter en pop) Welke cafés of pleintjes of tenten zijn tof? Ik ga sowieso (misschien ![]() ![]() Grts CM |
![]() |
|
Verwijderd
|
Afgelopen weekend met z'n drieen naar Londen geweest. We wilden per se op donderdagavond vliegen en op maandagavond terug. Hierdoor was er weinig keus, ook omdat we een één en een tweepersoonskamer nodig hadden. In totaal 420E per persoon (Vliegen met BMI op Heathrow en verder hotel Best Western Phoenix in Bayswater).
*Tate Modern (is dat een soort van Centre Pompidou? - Tate Modern is een museum met allemaal design stukken. Ik vind het allemaal erg modern en moet er niks van hebben. Ben er daarom ook niet geweest. Het gebouw is wel mooi. * Waar moet je heen als muziekliefhebber? (vnml singer-songwriter en pop) Welke cafés of pleintjes of tenten zijn tof? - Wij liepen ergens bij metrostationTottenham Court Road (ik dacht de Charing Cross Road of High Holborn). Daar werden flyers uitgedeeld van kroegen en muziek. Waar verder veel pubs zitten is rondom Borough Market en Borough High Street (zondag gesloten!). Erg leuke buurt. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben ook net terug uit Londen en heb me prima vermaakt. Voor iedereen die nog wat tips wil hier even wat puntjes en linkjes waar ik veel aan gehad heb.
De Oyser card is erg handig voor wanneer je met het openbaar vervoer wil reizen (lijkt me dat je dit altijd wil) ook is deze goedkoper dan de Londen Card. Veel van de bezienswaardigheden in Londen zijn gratis te bezoeken, dus ook met een klein budget kun je behoorlijk wat bekijken. Wij hebben zelf overnacht vlakbij het Hammersmith metrostation. Wel iets uit het centrum maar scheelde weer een hoop in de prijs voor de overnachtingen. |
![]() |
|
![]() |
he allemaal,
zie hier allemaal leuke tips om te gaan doen in Londen. En ja ik en mijn vriendinnen gaan onszelf zeker vergapen aan de te dure dingen in Harrods. Hoorde zelfs van een kennis dat als je boven een bepaald bedrag uitgeeft je een personal shopper krijgt lijkt me helemaal te gek als je zat geld hebt ![]() groetjes Annemarie |
![]() |
|
Probeer een youth hostel. Voor de rest is Londen vooral heel erg duur. Maar als je het houdt bij de McDonalds en een jeugdherberg is het volgens mij nog wel te doen.
http://www.yha.org.uk/
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Londen duurste stad ter wereld fulceny | 1 | 09-05-2007 09:07 | |
Chaos vliegverkeer door terreuralarm; politie Londen verijdelt terreurplan Gatara | 90 | 29-08-2006 15:52 | |
'Ernstig incident' in metro Londen Co | 501 | 07-07-2005 13:34 | |
De Kantine |
Londen het nieuwe doelwit? EciD | 61 | 22-04-2004 15:41 | |
Werk, Geld & Recht |
Pinnen in Londen Heleeeeen | 14 | 14-04-2004 18:06 | |
De Kantine |
Londen! bubbeltjes | 27 | 27-04-2002 18:51 |