Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 02-04-2007 @ 19:36 :
Jij zou forumbaas moeten worden!

ik bén forumbaas

alleen niet op dit forum
Advertentie
Oud 02-04-2007, 19:03
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 02-04-2007 @ 19:49 :
ik bén forumbaas

alleen niet op dit forum
gelukkig niet
Oud 03-04-2007, 11:00
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 02-04-2007 @ 20:03 :
gelukkig niet

Oud 03-04-2007, 12:14
Verwijderd
Op wat voor gaar forum ben jij forumbaas? Iets artistieks ofzo...
Oud 03-05-2007, 16:47
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 26-03-2007 @ 21:00 :
ik eind mei 4 dagen naar london

goedkope hostels/hotel... gezocht..
Wij zijn in Hyde Park Inn geweest. Een vrij klein hostel waar je gewoon de hele dag op de slaapzaal mag. Ontbijt was niet heel uitgebreid (toast en cornflakes en thee/melk), maar het was dan ook een cheap ass hostel. Het ligt op een paar minuutjes lopen van twee metrostations (Queensway en Bayswater). Prima dus.

En als je in London bent moet je inderdaad naar Camden Town Spital Fields is ook heel gaaf als je van vintage houdt en een mega overdekte market.
Oud 09-05-2007, 21:47
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
hoe zit t met vervoer daar..

wij willen van die travelcards kopen

goed idee?
Oud 19-05-2007, 14:58
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 09-05-2007 @ 22:47 :
hoe zit t met vervoer daar..

wij willen van die travelcards kopen

goed idee?
Ik weet niet precies wat die travelcards zijn, maar afhankelijk van hoeveel dagen je gaat kun je voor drie of zeven dagen een Oystercard kopen. Dan kun je onbeperkt gebruik maken van de metro. Daarmee kun je eigenlijk wel overal komen.
Oud 19-05-2007, 19:14
Breg
Breg is offline
Voor iedereen die graag naar Londen wil; Ryanair heeft momenteel een aanbieding lopen (t/m maandag) waarbij je gratis naar Londen kan vliegen.

Oke, helemaal gratis is het niet, maar wel goedkoop. Je moet voor maandag boeken, en tussen 2 juni en 27 oktober vliegen (maar de aanbieding is weer niet geldig van 16 juli t/m31 augustus). Al met al is het wat werk om de goedkoopste data te vinden, en je moet sowieso 3 euro p.p per vlucht aan creditcard kosten betalen, maar heb net een vlucht voor 2 personen in half-juni naar Londen geboekt voor een totaalbedrag van €12,04.

Als je de juiste data vindt kan je dus voor €6.02 per persoon naar Londen vliegen.

Oh en over die travelcards: toen ik afgelopen november in Londen was, was een travelcard goedkoper dan een oystercard. Maar dan wel de 'gewone' travelcard. Er is ook nog een speciale waarmee je korting krijgt op allerlei toeristische attracties, maar dat is alleen voordelig als je echt de toerist uit wil hangen.
Oud 19-05-2007, 21:58
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Breg schreef op 19-05-2007 @ 20:14 :
Ryanair-verhaal
Ja leuke actie Dacht alleen dat er ook geen creditcardkosten waren?
Gelukkig is het vriendje handig met goedkope vluchten zoeken.. zo ga ik nu in juni&juli 2x een dagje naar Londen, 1x 2dagen naar Dublin en 1x 2dagen naar Glasgow voor nog geen 20 eurocent pp.
Oud 26-05-2007, 00:07
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
london was vet

ja wij hebben gewonen travelcards gebruikt
Oud 14-06-2007, 16:46
Breg
Breg is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 01-04-2007 @ 22:32 :
Regent Palace hotel, direct aan picadilly circus, lijkt ontzettend duur, maar is goed te doen voor n paar dagen. En omdat je zo onzettend centraal zit heb je ook weer allemaal voordelen wat reizen betreft.
Even een up. Heb ook een aantal keer in dit hotel gezeten, zeer goed te doen, alleen is het nu definitief gesloten.

Als je goedkope hotels zoekt wil ik de Easyhotel site aanraden. Heb via deze site een hotel geboekt; 39 pond voor een 2-persoonskamer in The Oxford Hotel, vlakbij Earls Court metrostation. Terwijl het normale tarief voor deze kamer 65 pond zou zijn. In het hotel zelf kregen we zelfs in plaats van een 2-persoonkamer zonder eigen badkamer, een 4-persoons ensuitekamer. En inclusief ontbijt de volgende ochtend.

En over het travelcard/oystercard-verhaal. Een oystercard is 50 pence per dag goedkoper dan een travelcard, alleen moet je wel 3 pond voor de aanschaf van een oystercard betalen. Dus heb gewoon gebruik gemaakt van de ouderwetse papieren travelcard.
Oud 22-06-2007, 16:21
bingomassacre
bingomassacre is offline
Do: Covent garden!! The tea house (het thee walhalla ), Urban outfitters, aantal tweede handszaakjes, leuke winkeltjes en gezellige restaurantjes!
Do: Oxford street (mega top shop)
Do: The british museum en the national gallery! gratis musea
Do: Portebello road/market.. gezellige buurt met leuke markt.
Do: Uitgaan in camden

Don't: Camden market en een aantal winkels daar. Erg hoge verwachting. Veelste veel overpriced altow/hippie/gothic zooi.
Don't: Hotel lidos. Geweldige locatie (Victoria) maar onze kamer was echt 2 bij 2 en de plastice (serieus) douche was echt een ramp. Het was wel erg betaalbaar, en goed te doen als slaapplaats, maar als je op zoek bent naar een beetje comfort/romantiek dan kun je beter wat meer betalen.
Oud 23-06-2007, 09:25
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 22-06-2007 @ 17:21 :
Don't: Camden market en een aantal winkels daar. Erg hoge verwachting. Veelste veel overpriced altow/hippie/gothic zooi.
Ik verwachtte er daarentegen eigenlijk heel weinig van, wist alleen dat het wel een beetje een "aparte" buurt was. Daarom vond ik het juist erg tof om daar rond te lopen.

De winkeltjes verkopen over het algemeen alleen maar alto/wiet kermis prullen, maar de sfeer was wel erg tof. Alsof je in een soort Lowlands meets Tokyo land rondloopt.

Citaat:
bingomassacre schreef op 22-06-2007 @ 17:21 :
Don't: Hotel lidos. Geweldige locatie (Victoria) maar onze kamer was echt 2 bij 2 en de plastice (serieus) douche was echt een ramp. Het was wel erg betaalbaar, en goed te doen als slaapplaats, maar als je op zoek bent naar een beetje comfort/romantiek dan kun je beter wat meer betalen.
Of je gaat gewoon naar een youth hostel.
Oud 23-06-2007, 11:06
bingomassacre
bingomassacre is offline
Camden is zeker een leuke buurt , maar qua winkeltjes vond ik het persoonlijk erg tegenvallen mkay.

Citaat:

Of je gaat gewoon naar een youth hostel.
Of je gaat gewoon niet naar een youth hostel? Dat kan een ieder nog altijd zelf wel bepalen lijkt mij ? Dit was goedkoper en ik heb geen zin om met semi-interessante backpackers een dorm te delen. Niet als ik in Londen ben en al helemaal niet omdat ik en mijn vriendje de intentie hadden om het een klein beetje romantisch te houden.
(&nee romantisch was het niet, maar wel goedkoop )

Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 11:10.
Oud 23-06-2007, 11:08
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Breg schreef op 14-06-2007 @ 17:46 :

Als je goedkope hotels zoekt wil ik de Easyhotel site aanraden. Heb via deze site een hotel geboekt; 39 pond voor een 2-persoonskamer in The Oxford Hotel, vlakbij Earls Court metrostation.
The oxford hotel is zeker goed te doen! Earls court is een leuke wijk

Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 11:12.
Oud 23-06-2007, 11:27
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 23-06-2007 @ 12:06 :
Of je gaat gewoon niet naar een youth hostel? Dat kan een ieder nog altijd zelf wel bepalen lijkt mij ? Dit was goedkoper en ik heb geen zin om met semi-interessante backpackers een dorm te delen. Niet als ik in Londen ben en al helemaal niet omdat ik en mijn vriendje de intentie hadden om het een klein beetje romantisch te houden.
(&nee romantisch was het niet, maar wel goedkoop )
Natuurlijk kan je dat zelf bepalen en natuurlijk is het minder romantisch als je met z'n tweetjes bent . Ik ging echter in m'n eentje en boekte pas een week voordat ik ging, net in het weekend van The Boat Race enzo, meeste (goedkope) dingen waren al volgeboekt.

Van semi-, quasi- of non-interessante backpackers had ik geen last. van de 6 bedden waren er 3 bezet ofzo en ik zag ze toch nooit aangezien ik rond 12.00 mijn bed uit rolde en tot een uurtje of 5.00 weg bleef.

Youth hostels hebben trouwens vaak ook kamers voor 2 personen.

Citaat:
bingomassacre schreef op 23-06-2007 @ 12:08 :
The oxford hotel is zeker goed te doen! Earls court is een leuke wijk
Laat dat hostel nou in Earl's Court staan (inderdaad erg mooie buurt):

(de beste foto die ik zo 1,2,3 kon vinden, in werkelijkheid was het nog wel wat mooier, een mooie trap en muurtje er voor en een fijn binnenplaatsje omringd door van die typische Earl's Court gevels .
Oud 23-06-2007, 22:14
Breg
Breg is offline
Hmm, soms schelen youth hostels en goedkope hotels niet eens zo veel in prijs als je met 2 of meer personen bent.

Heb in november vorig jaar in een hostel in de buurt van het British Museum gezeten, waar ik 21 euro per nacht betaalde om een zaal met 9 anderen te delen, en de douche met nog meer personen. Het hotel waar ik vorige week zat kostte 28 euro p.p. voor een 2-persoonskamer incl. eigen badkamer.
Kwaliteit vond ik ongeveer vergelijkbaar, in het hotel waren de matrassen niet echt geweldig, maar daarentegen slaapt het een stuk beter als er niet om 4 uur 's ochtends een groep luidruchtige backpackers voor de deur uitgebreid de avond nog eens staat door te nemen.

Het is maar waar je naar op zoek bent; rust & privacy zal je in een hotel vinden, gezelligheid in een hostel.
Oud 24-06-2007, 14:16
Verwijderd
Ace hotel in Kensington Alleen jammer van de bunk beds op je 2 pers. kamer.
Oud 30-06-2007, 18:48
battlestar
battlestar is offline
Donderdag weer een dagje

We hebben niet veel tijd maar willen toch een museum bezoeken. British Museum al gezien, wat valt verder nog aan te raden? Tate Modern leuk?
Oud 30-06-2007, 21:25
wizkid
wizkid is offline
Je moet wel even oppassen, volgens mij zijn er meerdere Oxford Hotels in Londen. Ik heb bij Paddington metro in de buurt gezeten en dat is geloof ik niet Earls Court
Oud 11-07-2007, 11:12
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
MCH schreef op 24-06-2007 @ 15:16 :
Ace hotel in Kensington Alleen jammer van de bunk beds op je 2 pers. kamer.
Wat is daar zo goed aan, het is toch gewoon een hostel?
Ik ga alleen naar Londen en ik wil een relatief goedkoop verblijf maar niet in een hostel met vieze mannen en luiddruchtige tieners.
Oud 11-07-2007, 19:08
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 11-07-2007 @ 12:12 :
Wat is daar zo goed aan, het is toch gewoon een hostel?
Ik ga alleen naar Londen en ik wil een relatief goedkoop verblijf maar niet in een hostel met vieze mannen en luiddruchtige tieners.
- Geen vieze mannen en luidruchtige tieners
- Net nieuw, dus opgeknapte shit en strak uiterlijk
- Gesitueerd in een nette buurt
- Bubbelbad buiten.
- Vlakbij de Tube
- Ontbijt
Oud 17-07-2007, 14:52
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
battlestar schreef op 19-05-2007 @ 22:58 :
Gelukkig is het vriendje handig met goedkope vluchten zoeken.. zo ga ik nu in juni&juli 2x een dagje naar Londen, 1x 2dagen naar Dublin en 1x 2dagen naar Glasgow voor nog geen 20 eurocent pp.
Waar vind ze die vluchten in godsnaam zo goedkoop..?
Oud 17-07-2007, 17:44
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Heel vroeg boeken.
Wij zouden ook heel goedkoop op Londen vliegen (niet zó goedkoop) totdat de vlucht 2 dagen voor vertrek geannuleerd werd en het hotel uiteraard al geboekt was en wij alletwee vrij hadden genomen. Uiteindelijk een nieuwe vlucht geboekt maar die was wel 200e duurder.
Oud 27-08-2007, 12:22
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Heeft iemand ervaring met reizen vanaf Gatwick? Is de Gatwick Express de beste optie? Ik vind het wel duur.
Oud 11-10-2007, 16:24
Krynn
Krynn is offline
Ja, en ja, da's duur.

LL Heathrow Stansted is ook nog wel ok, maar Gatwick en Luton kosten je aan reiskosten en/of tijd veel.

Ben afgelopen weekend in Londen geweest, en aangezien ik geen risico wilde nemen wat betreft accomodatie en dergelijke omdat ik met m'n mammie ging, heb ik alles maar bij een ouderwets reisbureau geboekt. Voor 360 euro pp vlogen we vrijdags vanaf Schiphol naar Heathrow, en maandagavond weer terug, op redelijk christelijke tijden. We sliepen in een enorm (dus ongezellig) hotel vlakbij Russell Square, waar we een redelijk ruime kamer hadden, met eigen badkamer. Letterlijk een badkamer, we konden na een dag rondstruinen nog lekker relaxen in een ligbad. Ohhh wat was dat lekker

Ik ben wel goedkoper weggeweest, maar je nergens zorgen over hoeven maken is ook wel eens fijn.

Een andere DO die ik hier nog niet heb gezien: Hampton Court Palace. Ligt een uurtje treinen buiten de stad (vanaf Waterloo) maar dan vermijd je wel de hordes Japanners die je bij de Tower aantreft, én krijg je behalve een oud kasteel nog mooie tuinen te zien ook.

Verder moet je 's avonds een keer langs de Theems gelopen hebben tussen de Tower en Blackfriars, is Greenwich erg leuk om doorheen te struinen/winkelen, en moet je voor (2e hands) boeken en muziek op Charing Cross Road wezen. Kleding en prullaria: Covent Garden.

Een don't: Buckingham palace. Lijkt verdorie het paleis op de Dam wel, en alles is in die buurt groot, grof, en duur. Imho Oh, en ga ook niet op Kings Cross Station op zoek naar platform 9 3/4 om, zeg, vijf uur 's middags...lolz

Ah, en de Spitalfields Market is momenteel gesloten vanwege een renovatie. Wou er langsgaan op weg naar de London Tattoo Convention op Brick Lane (of: het altijd gezellige Klein-BanglaDesh), maar helaas.
Oud 13-10-2007, 13:13
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Ja, en ja, da's duur.

LL Heathrow Stansted is ook nog wel ok, maar Gatwick en Luton kosten je aan reiskosten en/of tijd veel.

Ben afgelopen weekend in Londen geweest, en aangezien ik geen risico wilde nemen wat betreft accomodatie en dergelijke omdat ik met m'n mammie ging, heb ik alles maar bij een ouderwets reisbureau geboekt. Voor 360 euro pp vlogen we vrijdags vanaf Schiphol naar Heathrow, en maandagavond weer terug, op redelijk christelijke tijden. We sliepen in een enorm (dus ongezellig) hotel vlakbij Russell Square, waar we een redelijk ruime kamer hadden, met eigen badkamer. Letterlijk een badkamer, we konden na een dag rondstruinen nog lekker relaxen in een ligbad. Ohhh wat was dat lekker

Ik ben wel goedkoper weggeweest, maar je nergens zorgen over hoeven maken is ook wel eens fijn.
Wat enorm duur, dit kan echt veel goedkoper
Oud 28-01-2008, 21:48
toothfairy
toothfairy is offline
Ik ga zaterdag met een vriendin naar Londen voor 4 dagen. De beschrijving van dat hotel van Krynn zou wel es de beschrijving kunnen zijn die bij ons hotel past.

Wij gaan alleen net iéts goedkoper: €200 voor trein naar Brussel en vanuit Brussel met de Eurostar naar Londen (en terug natuurlijk) en 3 nachten in Royal National Hotel.
Oud 10-06-2008, 11:49
Ijstheetje
Ijstheetje is offline
Citaat:
Voor iedereen die graag naar Londen wil; Ryanair heeft momenteel een aanbieding lopen (t/m maandag) waarbij je gratis naar Londen kan vliegen.

Oke, helemaal gratis is het niet, maar wel goedkoop. Je moet voor maandag boeken, en tussen 2 juni en 27 oktober vliegen (maar de aanbieding is weer niet geldig van 16 juli t/m31 augustus). Al met al is het wat werk om de goedkoopste data te vinden, en je moet sowieso 3 euro p.p per vlucht aan creditcard kosten betalen, maar heb net een vlucht voor 2 personen in half-juni naar Londen geboekt voor een totaalbedrag van €12,04.

Als je de juiste data vindt kan je dus voor €6.02 per persoon naar Londen vliegen.

Oh en over die travelcards: toen ik afgelopen november in Londen was, was een travelcard goedkoper dan een oystercard. Maar dan wel de 'gewone' travelcard. Er is ook nog een speciale waarmee je korting krijgt op allerlei toeristische attracties, maar dat is alleen voordelig als je echt de toerist uit wil hangen.
Citaat:
Iemand tips voor zo goedkoop mogelijke retourtjes Londen? Ik zoek me suf maar kom nergens onder de 89e uit...(Het gaat wel om dec 08/jan 09, dat wel...misschien ligt het daaraan?)
Alvast bedankt xx
Oud 13-06-2008, 11:32
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ga 10 tm 15 juli naar Londen en vorige keer dat ik daar was wilde ik naar een of andere tempel in het centrum, maar kwam daar helaas niet meer aan toe. Nu kan ik nergens meer iets vinden over die tempel waar monniken leefden. Weet iemand iets van een dergelijke tempel?
Oh onze tickets waren 23,00 p.p. voor een retourtje Eindhoven - Stansted. Ohja en ik wil graag naar Bournemouth (kustplaatsje Zuid Engeland), is dat te doen in een dag? Ik zou niet weten hoe ik info kan vinden over het ov in Engeland
Oud 13-06-2008, 13:54
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik zou het bij het hotel of hostel ter plekke vragen of bij het station. Verder lijkt mij wel dat je wanneer je het aantal kilometers kent het antwoord zelf al kan geven.
Oud 13-06-2008, 20:36
Lotte
Lotte is offline
Do: Camden Town bezoeken

Do: daar de vegetarische snackbar bezoeken

Do: daar bij een van de aziatische tentjes eten voor cheap

Do: elke dag eten in een pub (fish and chips bestellen en heel veel lager)

Don't: Je tasje in de underground laten liggen (moet je helemaal ergens naar beneden waar een politieagentje je tas vasthoud nadat je eerst terug moet naar het station waar je hem verloor)

Laatst gewijzigd op 13-06-2008 om 20:55.
Oud 15-06-2008, 13:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik ga 10 tm 15 juli naar Londen en vorige keer dat ik daar was wilde ik naar een of andere tempel in het centrum, maar kwam daar helaas niet meer aan toe. Nu kan ik nergens meer iets vinden over die tempel waar monniken leefden. Weet iemand iets van een dergelijke tempel?
Oh onze tickets waren 23,00 p.p. voor een retourtje Eindhoven - Stansted. Ohja en ik wil graag naar Bournemouth (kustplaatsje Zuid Engeland), is dat te doen in een dag? Ik zou niet weten hoe ik info kan vinden over het ov in Engeland
De treinen in Engeland zijn echt heel erg duur. Voor een retourtje stansted-londen centrum betaal je al ongeveer €25 per persoon Zie www.nationalrail.co.uk
De bussen zijn een stuk goedkoper Gewoon even googlen welke busmaatschappij in die regio werkt
Oud 16-06-2008, 19:39
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Iemand tips voor zo goedkoop mogelijke retourtjes Londen? Ik zoek me suf maar kom nergens onder de 89e uit...(Het gaat wel om dec 08/jan 09, dat wel...misschien ligt het daaraan?)
Alvast bedankt xx
Ryanair heeft nu tickets van weeze (net over de grens in duitsland) naar stansted voor 0.01 euro met een speciale aanbieding waarbij je de taxes niet hoeft te betalen. Je bent dan alleen nog ong 3 euro pp kwijt aan creditcard kosten.
Ik heb niet gekeken voor dec/jan, dit is iig deze zomervakantie, maar ze hebben vaker van dit soort aanbiedingen. Goed zoeken en flexibel zijn met vertrekdata helpt al een hoop
Oud 18-06-2008, 09:08
miekmuis
miekmuis is offline
Aah ik heb al een retoutje bij National Express gevonden voor iets van 24 pond. Ik geloof dat die busmaatschappij sowieso een aanrader is voor betaalbaar reizen binnen Engeland.
Oud 11-08-2008, 18:51
Femic
Femic is offline
Ik wil in september 3 nachten met m'n moeder en een vriendin in een hostel of B&B net buiten Londen verblijven. We willen niet met de auto Londen in en daarom net erbuiten logeren, maar vanaf daar wel makkelijk met het OV de stad inkunnen. Iemand tips?
Oud 23-08-2008, 12:01
Verwijderd
Ik ben afgelopen juni voor €200,- p.p. naar londen geweest van zaterdag tot en met woensdag. We vlogen met Ryanair op Stansted en zo met de Stansted-Express naar hartje Londen gegaan. We hadden ook tickets van 0,01 euro, zonder de tax, omdat we idd zeer flexibel waren met de vliegtijden. Heen vlogen we dan wel relaxed, om een uurtje of 10 maar terug vlogen we om 6uur en dat betekend om 24u al op stansted airport zijn .We sliepen in een hotel van EasyHotel, écht een aanrader! Het is heel goedkoop en ziet er gewoon supernetjes en nieuw uit. Als je voor een super romantisch weekend gaat dan is het niet aan te raden, het is gewoon simpel doch netjes én goedkoop maar meer dan een bed en een badkamerTJE heb je ook niet. Voor onze stedentrip was het echter per-fect!
Oud 28-06-2009, 20:21
Verwijderd
Ik "up" een oude, want hij is voor mij zeer bruikbaar geweest. Ik zou niet weten wat een nieuwe topic zou toevoegen aan waarde, vandaar.
Het was mij bijvoorbeeld helemaal ontschoten dat je ook nog zoiets als een bus hebt voor 25 euro. Ik had aanvankelijk gepland om met de trein te gaan voor 99 euro. Haha.

Ik heb alleen nog wat vraagjes:
- Waar in London heb je leuke vintage winkeltjes(in een veilige, leuk wijk gelegen)?
- Waar moet je naartoe als kunstliefhebber?
Uit het topic heb ik dit gehaald:
*The British Museum en the national gallery
*Astor Museum Inn
*Buckingham Palace
*Tate Modern (is dat een soort van Centre Pompidou?)
- Waar moet je heen als muziekliefhebber? (vnml singer-songwriter en pop) Welke cafés of pleintjes of tenten zijn tof? Ik ga sowieso (misschien) naar Lisa Hannigan kijken maar als jij nog plekken weet waar een echte singer-songwriter-sfeer hangt wil ik dat heel graag horen natuurlijk.

Grts CM
Oud 24-07-2009, 18:28
Verwijderd
Afgelopen weekend met z'n drieen naar Londen geweest. We wilden per se op donderdagavond vliegen en op maandagavond terug. Hierdoor was er weinig keus, ook omdat we een één en een tweepersoonskamer nodig hadden. In totaal 420E per persoon (Vliegen met BMI op Heathrow en verder hotel Best Western Phoenix in Bayswater).

*Tate Modern (is dat een soort van Centre Pompidou?
- Tate Modern is een museum met allemaal design stukken. Ik vind het allemaal erg modern en moet er niks van hebben. Ben er daarom ook niet geweest. Het gebouw is wel mooi.

* Waar moet je heen als muziekliefhebber? (vnml singer-songwriter en pop) Welke cafés of pleintjes of tenten zijn tof?
- Wij liepen ergens bij metrostationTottenham Court Road (ik dacht de Charing Cross Road of High Holborn). Daar werden flyers uitgedeeld van kroegen en muziek. Waar verder veel pubs zitten is rondom Borough Market en Borough High Street (zondag gesloten!). Erg leuke buurt.
Oud 11-08-2009, 08:34
Erik_2
Erik_2 is offline
Ik ben ook net terug uit Londen en heb me prima vermaakt. Voor iedereen die nog wat tips wil hier even wat puntjes en linkjes waar ik veel aan gehad heb.

De Oyser card is erg handig voor wanneer je met het openbaar vervoer wil reizen (lijkt me dat je dit altijd wil) ook is deze goedkoper dan de Londen Card. Veel van de bezienswaardigheden in Londen zijn gratis te bezoeken, dus ook met een klein budget kun je behoorlijk wat bekijken. Wij hebben zelf overnacht vlakbij het Hammersmith metrostation. Wel iets uit het centrum maar scheelde weer een hoop in de prijs voor de overnachtingen.
Oud 18-08-2009, 14:20
Annnnedv
Annnnedv is offline
he allemaal,

zie hier allemaal leuke tips om te gaan doen in Londen. En ja ik en mijn vriendinnen gaan onszelf zeker vergapen aan de te dure dingen in Harrods. Hoorde zelfs van een kennis dat als je boven een bepaald bedrag uitgeeft je een personal shopper krijgt lijkt me helemaal te gek als je zat geld hebt . Verder hebben wij op http://www.hotel-in-londen.nl/ zitten zoeken naar leuke hotels maar toch lastig om iets te vinden wat nog redelijk betaalbaar is. Al snel zit je op een dure prijs. Daarom had ik de vraag of er mensen zijn die misschien nog wat goeie tips hebben qua hotel???

groetjes Annemarie
Oud 19-08-2009, 09:21
Mephisto
Mephisto is offline
Probeer een youth hostel. Voor de rest is Londen vooral heel erg duur. Maar als je het houdt bij de McDonalds en een jeugdherberg is het volgens mij nog wel te doen.

http://www.yha.org.uk/

Regels voor berichten