Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2007, 17:19
kroot
kroot is offline
@ HawaHaai: gefeliciteerd!! Heb je nog een liedje gezongen?

Ik ga lekker vrijdag naar Pustjens, ze zijn toch open.
En doel voor de vergadering van vanavond: me niet opwinden, niet ergeren aan anderen, en me keurig gedragen.
Nog na zitten denken over wat ze gisteren zeiden over mijn ouders. Het klopt, ik wil degene zijn die aan zet blijft, maar bij wat we hadden nagespeeld, vond ik al dat ik te veel vertelde. Een beetje een dilemma dus.
Advertentie
Oud 03-04-2007, 17:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Haha, wiskunde.. Daar snapte ik echt de ballen van. Drama, heb vast niet hoger dan een 6,1. Alles voor niets.
Oud 03-04-2007, 17:23
Verwijderd
Ik wil hier we-he-g! Al die troep in de kelder, we ruimen nu al 4 jaar alle troep van anderen op, en nu ben ik het compleet zat. Ik heb net iemands gore was in een vuilniszak geflikkerd, en dat was echt vies. Sokken die stijf stonden van de gorigheid De zak heb ik dichtgeknoopt om een hoekje gezet; nu hopen dat de eigenaar een briefje gaat ophangen om te vragen waar z'n was is, met z'n huisnummer erbij. En dan kieperen we de was voor z'n deur neer en gaat er een klacht naar de huisbaas. Want het was écht te goor en lag er al een week nog goorder te worden. Als de zak er over een week of wat nog steeds staat, dan zet ik hem gewoon aan straat Moet je je was maar niet midden in de kelder dumpen en er een week laten liggen.

Vervolgens staan er ook twee vuilniszakken waar spul uit lekt, echt yuk. Die raak ik niet aan. Er staat een hele lelijke kast sinds een maand, met inmiddels een laken erover, alsof dat het mooier maakt.

De droger zal binnenkort wel in de fik vliegen, want mensen vertikken het de pluizenfilter leeg te plukken (en die pluisjes zijn zo lekker brandbaar). Ik pluk ze er altijd uit voor ik ga wassen, dan zit er echt een flinke laag op
En gisteren vond ik de handleiding van de wasmachine in de emmer met water. Lekker handig

*zucht*
Ik verheug me nu nog meer op ons eigen huis met onze eigen wasmachine en droger. Geen gedoe meer met 't delen van dingen met mensen die geen manieren hebben. Oef, wat ben ik blij dat we geen badkamer hoeven te delen, dan zou ik echt sterven geloof ik
Nog een jaartje... dat is zo voorbij. Nog een zomer, een herfst en een winter. De laatste zomer zonder tuin (En ik hoorde dat ze verwachten dat deze zomer de warmste van de afgelopen 60 jaar gaat zijn, ofzo Dan moeten we maar in de woonkamer gaan slapen, want de slaapkamer is een zolder, en dat is echt bloedheet in de zomer...)

Maar verder ben ik heel vrolijk. Ik zing belachelijke liedjes, Rogier vindt 't zeer irritant, maar ik blijf ze lekker zingen (Flauwe paasliedjes vooral, die nergens over gaan. 'Met Pasen eet ik een ei' is mijn grootste hit, toen rende Rogier echt 't huis uit )

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 17:31.
Oud 03-04-2007, 17:27
darkfairy
darkfairy is offline
pff en hoe moet dat nou met eten
Oud 03-04-2007, 18:07
coopergirl
coopergirl is offline
Voor vandaag had ik letterlijk een 'to do-list' gemaakt.
- Huisarts assistente bellen voor herhalingsrecepten
- Medicijnen bij de apotheek halen
- Wollen jas wegbrengen om er een nieuwe rits in te laten zetten en naar de stomerij te gaan
- Historisch adressen overzicht van m'n ouders bij het gemeentehuis afhalen
- brief voor IBG op de post doen met adressen overzicht
- Boek wat ik via marktplaats heb verkocht versturen via TNT

Verder heb ik nog:
boodschappen gedaan
twee nieuwe Overzeas broeken gekocht
een eind gewandeld! (al een week doe ik dit trouw iedere dag)
En sinds lange tijd voor mezelf gekookt

Gisteravond werd ik overvallen door een manie van poetsen en heb ik een uur lang de ramen staan lappen in het donker... Zelfs mijn huidhoudtrapjesfobie in combinatie met mijn hoogtevrees heb ik hierdoor afstand van gedaan; voor de hoog gelegen ramen moest ik op de bovenste tree van het wiebel huishoudtrapje staan... Het angstzweet brak me uit, maar het raam is schoon en voor het eerst sinds ik hier woon (ruim een jaar) zijn die 'hoge' ramen gelapt..

Wat ga ik de rest van de avond doen??

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 18:10.
Oud 03-04-2007, 18:11
Tink*
Tink* is offline
De kapper heeft veel haar afgeknipt. Maarja, nu doe ik er niets meer aan. En ik hoop maar dat vanavond leuk wordt, ik ben een beetje huiverig. Ik wil liever niet dingen opgedrongen krijgen, ik weet wel dat ik toch voet bij stuk houd, maar toch voelt het wel vervelend.

Ik merk nu pas dat ik wel echt moe ben, ook na veel geslapen te hebben. En ik denk steeds terug en loop de hele tijd te dagdromen. Oh ik hoop zo dat het dit keer wel iets wordt. Het voelt soms net zo als bij die jongen waar ik echt verliefd op was, maar ik wil niet verliefd worden. Ik zie er overeenkomsten tussen en oh het kan echt, het kan. Ik wil niet laten zien wie ik ben, want dat weet hij wel. Ik wil laten zien hoe ik/het kan zijn. We zijn niet in alles elkaars tegenovergestelde. En ik vind dat gelijk willen krijgen enzo juist altijd zo leuk. Echt, laat het alsjeblieft een keer goed gaan. Ik zou er allerlei ander geluk wel voor willen opgeven. Maar sowieso loopt alles nu heel erg goed heb ik het idee. Ik ben echt heel vrolijk en gelukkig.
Oud 03-04-2007, 18:28
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Redhair schreef op 03-04-2007 @ 14:18 :
WHAAAAAAAAAA OMG!!!!
J. mag afkicken, halverwege mei gaat hij afkicken, en hoe!
Wat fijn en wat eng en wat leuk en wat kut. Ik vind de manier waarop hij gaat afkicken apart, zelf zou ik nooit met dit mee doen, maar hij wil het en hij gaat het doen. Omg.
Hij gaat afkicken in een kliniek waarin bnn gaat filmen, voor hun programma 'afkicken'. Hij gaat op tv afkicken, zelf zou ik het nooit zo doen, maar goed, als hij het zo doet en het lukt dan is dat alleen maar mooi. OMGOMGOMG.

.

ot: goedddddd, ben naar mijn ouders want ik had toch de hele week geen les . Super handig ivm. stage, dokter, vriendinnen, vriendje etc. En als ik wil kan ik gewoon weer naar mijn kamer gaan . Volgens mijn moeder is het helemaal niet raar als je net op kamers woont om dan nog veel bij je ouders uit te hangen helemaal als je 17 bent .
Oud 03-04-2007, 18:32
Nienna*
Nienna* is offline
Pff, krijg ik dan alles een beetje op orde? Mijn eigen schuld dat ik het momenteel op school niet red met werkstukken, maar toch. Ik heb nu uitstel voor een vak, dat scheelt. Gelukkig heb ik nu ook net mijn werk opgelost en kan ik hele dagen leren. Dat scheelt.

Nu even een schop onder mijn kont en beginnen met alles. Pff.
Oud 03-04-2007, 18:50
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-04-2007 @ 17:21 :
Haha, wiskunde.. Daar snapte ik echt de ballen van. Drama, heb vast niet hoger dan een 6,1. Alles voor niets.
Niet zo doemdenken Misschien valt je cijfer wel hartstikke mee. En je kan er nu toch niks meer aan veranderen, dus dan kan je beter een beetje positief denken.

Vandaag drie tussenuren, dus hebben ik en twee klasgenootjes in twee tussenuren examensommen gemaakt en toen mochten we drie uur eerder weg. Onze leraar wiskunde had alleen nog het b1 deel nagekeken. De normering wordt misschien aangepast, want de laatste vraag had niemand goed. Ik was er van overtuigd dat ik 'm wel goed had (daar was ik toen nog zo trots op), dus heb ik de berekening net nog even gemaakt (ik wist die som nog uit mijn hoofd). Ik wist ook mijn berekening nog ongeveer, dus ik zag ook meteen waar ik fout ben gegaan: ik heb ergens nog een minnetje staan wat er niet hoort. Dus als het goed is heb ik nu wel het goede antwoord. Nu ben ik en boos omdat ik het dom vind dat ik 'm niet met het proefwerk goed had, en een beetje trots als ik 'm nu alsnog goed heb. Dus straks nog even nakijken en dan vraag ik gewoon aan mijn leraar of hij die sm nog een keer wil nakijken. Het gaat me echt niet om punten, maar om mezelf te bewijzen dat ik het kan. Ofzo. Ja, soms wordt ik echt gek van mezelf. Ik heb een keer een uur naar een som zitten kijken op school, voor de voortgangstoets. Toen kwam ik thuis en heb ik het alsnog opgelost in een kwartiertje, terwijl ik het op school in een uur niet zag. Dan vind ik mezelf echt dom, terwijl ik ook wel weet dat ik niet dom ben.
Donderdag beslis ik wat ik doe met b2. Of vrijdag. In ieder geval ga ik er niet te lang mee wachten, want ik maak mezelf alleen maar gek. Ik denk dat ik het toch maar laat vallen, want het zou wel een opluchting zijn. Maar aan de andere kant heb ik er dit jaar al zo hard voor gewerkt. Ik kan niet beslissen. En ik kan het niet aan mijn leraar vragen, want die wil toch dat ik het hou.

Is het dom om bij Engels te vragen waarom ik een zes had voor mijn mondeling? Ik wil niet zeuren, want met een zes kan ik best leven. Ik wil alleen weten waarom. Niet alleen omdat ik een ander cijfer in gedachten had (een punt hoger ), maar ook omdat ik het gewoon wil weten. Dan kan ik het veranderen.

En nu niet meer zeuren over school. Gewoon naar mijn leraar Engels voor mondeling en naar mijn leraar wiskunde voor die som stappen (al kan dat laatste pas donderdag, ik haat wachten), en nu niet meer zeuren. Punt.
Oud 03-04-2007, 19:00
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 03-04-2007 @ 18:28 :
.
Volgens mijn moeder is het helemaal niet raar als je net op kamers woont om dan nog veel bij je ouders uit te hangen helemaal als je 17 bent .
is het ook totaaaaaal niet
Oud 03-04-2007, 19:18
Nona
Nona is offline
Citaat:
darkfairy schreef op 03-04-2007 @ 17:27 :
pff en hoe moet dat nou met eten
Zoals het altijd (eigenlijk) moet: drie maaltijden op een dag, voldoende groenten en fruit en een tussendoortje. Vergeet niet genoeg te drinken.

*nog steeds moe* Nu moet ik echt even rustig aan doen. Plastic geplakt, ziet er niet uit. Misschien trekt de witte waas nog weg. Maar ik blijf dingen zien om achteraan te hollen, zet denk ik maar een film op om rust te nemen.
Oud 03-04-2007, 19:20
Verwijderd
Ik snap er niets van, een fucking 7,7 voor wiskunde, echt te geniaal
Verder een 8,5 voor Frans en eigenlijk had ik dat hoger gewild maarja ik had er niets aan gedaan dus dat maakt niet zoveel uit. Ik sta nog wel een 8 geloof ik, dus prima.
Morgen Duits en Engels en daar kan ik allebei minimaal een 7 voor halen, als ik af ga op vorige cijfers. Dan vijf dagen vrij, dan nog Filosofie en Kunstgeschiedenis, literatuur en Nederlands. Respectievelijk gok ik een 8, een 6, een 7 en een 6. Daar zou ik iig blij mee zijn. Hmm ik voel me goed
Oud 03-04-2007, 19:31
Heksjuh
Heksjuh is offline
Oja, er is nog iets dat me dwars zit.
Mijn vriendin vertelde gister iets over haar vriend. Ze hadden ruzie gehad, en hij had haar daarbij fysiek mishandeld, door haar te wurgen. Ze is wel weer bij hem terug, omdat hij haar nodig heeft. Het gaat niet helemaal goed met hem, en zij wil hem steunen. Het is niet de eerste keer dat hij fysiek geweld heeft gebruikt tegen haar. Ik begrijp wel dat ze hem wil steunen. Een andere vriendin van ons begreep dit niet. Zij is ook mishandeld door een ex-vriend. Hij sloeg brieflesjes op haar kapot.
Ik hoorde haar verhaal aan, maar wist eerlijk gezegd niks erug te zeggen. Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten. Ik ken de vriend van de eerste vriendin, en hij is verder best aardig. Dus ik snap wel dat ze bij hem wil blijven, al weet ik niet of het verstandig is. Ik wist gister gewoon niks zinnigs erover te zeggen. Ik ben daar niet zo goed in. Je kan best je hart bij mij luchten, maar ik weet vaak niks troostends te zeggen. Dus toen heb ik haar maar gemaild in de avond. Dat ik er voor haar ben als ze mij nodig heeft enzo. Zij was er vorig jaar ook voor mij.
Zij mailde terug dat ik een geweldige vriendin ben. Hier heb ik zelf mijn twijfels over, maar lief dat ze het zegt. Als ze maar weet dat ik er voor haar ben. Al zeg ik misschien niet altijd het goede, ze kan altijd haar verhaal bij mij kwijt. Was ik in het echt ook maar in staat om zulke dingen te zeggen. Dat zou toch beter voelen. Maar in het echt kan ik dat niet. Vraag me niet waarom niet.
Ik hoop dat ze echt weet dat ik er voor haar zal zijn. En ik hoop dat anderen dat ook weten. En ik hoop dat ik voortaan mondeling ook iets beter wordt en de goede dingen kan zeggen. Maar soms is dat gewoon moeilijk, en in ons gezin praten we eigenlijk niet.
Ik heb een lief vriendinnetje en ik wil dat ze gelukkig is.
En nu voel ik toch wel een beetje een brok in mijn keel als ik aan gister denk.
Oud 03-04-2007, 20:04
Verwijderd
Weer een half kilo afgevallen en nu heb ik een voor-waarschuwing aan m'n broek hangen. Dat betekend dat ik deze week 1.8 kilo aan moet komen en anders een waarschuwing krijg en als ik dan nog niet op m'n lijn zit een time-out. Pfft, wat een rot begin van m'n behandeling. En ál dat eten, ik zie er zó tegen op.
Oud 03-04-2007, 20:11
Verwijderd
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah kleretentamen
Ik zag ertegenop, nu moet ik het maken, en nou zie ik er nog steeds tegenop, want het is moeilijk, ik snap de vragen niet, ik heb geen motivatie om het allemaal uit te zoeken, ik wil al dagen op de bank hangen en televisie kijken, maar als ik dat doe vind ik het niet meer leuk. Het is hier thuis echt een zooitje en daar erger ik mij altijd verschrikkelijk aan, maar ik heb nog niets opgeruimd omdat ik dan helemaal niks aan mijn tentamen meer doe. Ik wil zoooo graag dat tentamen maken, ik heb de wil wel maar ik heb gewoon geen zin, en ik kan blijkbaar ook geen zin maken. Ik vind het gewoon verschrikkelijk. Dus ik heb m'n vriend maar gebeld of ie naar huis wil komen om hier op te ruimen en voor mij te zorgen en dat gaat hij doen terwijl hij eigenlijk nog wat wilde afmaken, maar hij is er nog niet.

Offtopic: het is een meeneemtentamen die je thuis mag maken, en daar heb je dan van maandag (gisteren) tot donderdag voor. Dan moet ik het inleveren.
Oud 03-04-2007, 20:17
Sagana
Sagana is offline
Ooh ik ben ZO verliefd op de twee honden <3 prachtige dieren allebei (en lief!). Maar waarschijnlijk zullen het maar 3 tot 5 puppy's zijn, dus hopelijk is er een teefje bij in de kleur die ik wil... Nog een maandje wachten en dan worden de pupjes geboren. *Hoopt heel erg*
Oud 03-04-2007, 20:26
Verwijderd
Het helpt best goed, dit topic
Oud 03-04-2007, 20:28
Verwijderd
Grmbl, ik wil zo graag een font maken, maar 't lukt niet, en dat frustreert me. Ik ben er al de hele dag mee bezig, en ik heb nog niets
Oud 03-04-2007, 21:25
Ann
Ann is offline
Ik heb vrijdag een date...
Spannend, ik vind iemand anders nog een beetje leuk, maar die is hetero en dan weer niet en dan weer wel, dus die moet ik maar even links laten liggen. En als het niets wordt vrijdag, dan maar niet toch? Misschien hou ik er wel gewoon een lief vriendinnetje aan over Of een echte vriendin, maar nu moet ik even niet te hard van stapel lopen ofzo.
Oud 03-04-2007, 21:44
Yana
Yana is offline
Ik heb zo'n buikpijn. Is wel vaker 's avonds de laatste tijd, en ik weet echt niet waarom. Ik heb vandaag best wel *goed* gegeten, voor mijn doen. Geen tussendoortjes, maar wel genoeg brood en avondeten.

Helaas ken ik mn tentamen voor morgen echt maar amper, maar ik ben nu zo moe verdrietig en brak en buikpijnerig dat ik mn bed maar inkruip en morgen om zeven uur opsta. Kan ik dan nog eventjes 2/3 uurtjes leren... en dan moet het maar gebeuren. Het kan wat lijden, maar ik wil eigenlijk gewoon een negen halen. Bah, als ik beter geleerd had, had het eventueel nog gekund.. zo moeilijk is dit vak helemaal niet.

She's never gonna be like the one before
She read it in her stars that there's something more
No matter what it takes no matter how she breaks
She'll be the Queen of Hollywood
She's believing in a dream
Queen of Hollywood It's a loaded fantasy
Oud 03-04-2007, 21:51
indigo
indigo is offline
Citaat:
Yana schreef op 02-04-2007 @ 16:50 :
"Ik hoop dat je je diep en diep schaamt. Je nog verder gezakt bent dan toen het weer begon. Ik ben ook teleurgesteld in je en dat mag je ook weten."

I am a failure to myself
Wie zei dat? Wat een rotopmerking! Volgens mij vind je het zelf al erg genoeg... Je bént geen mislukkeling, houd dat jezelf voor, anders kom je er nooit. Anyway: sterkte
Oud 03-04-2007, 21:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Redhair schreef op 03-04-2007 @ 13:05 :
Duivelaartje, leg je niet te veel druk op jezelf met school? Een keer een slecht cijfer is toch helemaal niet erg? Als ik jouw posts lees heb ik vaak het gevoel dat je zo graag jezelf wilt bewijzen, maar ik denk dat jou leraren wel weten dat je niet dom bent.
Maar ik ben bang slechte cijfers te halen voor vakken die ik wel kan... En als het dan een keer niet goed gaat word ik paniekerig. Terwijl, als dat bij engels gebeurt vind ik het helemaal niet erg, want dat kan ik ook niet.

Ik wil mezelf bewijzen naar iedereen toe, ja, dat klopt wel ja. M'n mentor zegt ook dat hij me met een mooie lijst ziet slagen en dat ik een voorbeeld-leerling ben voor iedereen, maar ik durf dat beeld niet kwijt te raken.

Shit, ik lijk wel ijverig.
Oud 03-04-2007, 21:56
Roosje
Roosje is offline
Ik wil dat ik minder afhankelijk ben van mijn energielevel. Zó.
Oud 03-04-2007, 21:58
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 03-04-2007 @ 19:00 :
is het ook totaaaaaal niet
als je 18 bent ook niet heb ik besloten

alleen irritant dat mensen erover zeiken.
Oud 03-04-2007, 22:05
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Redhair schreef op 03-04-2007 @ 14:18 :
WHAAAAAAAAAA OMG!!!!
J. mag afkicken, halverwege mei gaat hij afkicken, en hoe!
Wat fijn en wat eng en wat leuk en wat kut. Ik vind de manier waarop hij gaat afkicken apart, zelf zou ik nooit met dit mee doen, maar hij wil het en hij gaat het doen. Omg.
Hij gaat afkicken in een kliniek waarin bnn gaat filmen, voor hun programma 'afkicken'. Hij gaat op tv afkicken, zelf zou ik het nooit zo doen, maar goed, als hij het zo doet en het lukt dan is dat alleen maar mooi. OMGOMGOMG.
gaat hij naar die kliniek in Eelde toe??
Oud 03-04-2007, 22:27
kroot
kroot is offline
Vergadering volgens doel doorgebracht!
Ik heb alleen echt ontiegelijke spierpijn terwijl ik echt niets heb gedaan. Morgen weer therapie, ik moet opener zijn.
Oud 03-04-2007, 22:55
Verwijderd
*trots* Ik heb gesport vanavond in mijn eentje, ruim een uur. *trots op*

Verder ben ik moe en nog steeds mopperig.

I just wanna make love to you
Oud 03-04-2007, 22:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ann schreef op 03-04-2007 @ 21:25 :
Ik heb vrijdag een date...
Spannend, ik vind iemand anders nog een beetje leuk, maar die is hetero en dan weer niet en dan weer wel, dus die moet ik maar even links laten liggen. En als het niets wordt vrijdag, dan maar niet toch? Misschien hou ik er wel gewoon een lief vriendinnetje aan over Of een echte vriendin, maar nu moet ik even niet te hard van stapel lopen ofzo.
Zeker spannend! Veel plezier alvast!
Oud 03-04-2007, 23:38
Sagana
Sagana is offline
Ik mis hem zo. Ik kan dit echt niet volhouden... Écht niet.
Ik weet niet wat ik moet doen. Help.
Oud 03-04-2007, 23:57
Verwijderd
mag ik even afreageren?
mijn schoonzusje is écht gestoord! ze belde me vandaag 23 keer!! en waarom? voor iets dat ook gewoon met een smsje had gekund!!
ze belde me een aantal keer, maar ten eerste staat mijn geluid altijd uit en ten tweede zat ik bij een vriendin, en vind ik dan bellen asociaal. en ik had ook gewoon geen zin. dat gedrag van mensen dat je met een mobiel altijd maar op moet nemen vind ik zo achterlijk! net alsof er iemand naast je staat te schreeuwen: "hallo hallow HALLO!!! IK WIL AANDACHT! PRAAT TEGEN ME!" rot toch op! ik mag toch zeker wel zelf bepalen wanneer ik opneem of niet? dus toen belde ze de vriendin waar ik zat. die vertikte het, heel logisch (het was al de zoveelste keer) ook om op te nemen. vervolgens belt ze mij nog een keer en stuurt dan een smsje met het verzoek haar te bellen. ik stuur terug dat ik bij een vriendin zit en dat ik wel bel als ik thuis ben. vervolgens belt ze me weer! grrrrrr
toen had ik er natuurlijk helemaal de pleuris in... na een half uur stuurt ze een smsje met de vraag of ze het nummer mag van een vriend van me, om haar computer te fixen. ik had hem al lang daarover gesproken en dat wist ze ook al via mijn vriend, dus ik stuur weer een smsje (waar haalde ik het geduld vandaan?) dat hij niet thuis was, geen tijd had en dat het van het weekend geregeld werd. vervolgens belt die vriend me op, dat ze hem tóch gebeld heeft! waar ze zijn nummer heeft opgedoken begrijp ik ook niet, maar goed... dus ik me verontschuldigen, want nu gaat ze hem ook 80 keer bellen als ze iets wil regelen. als zij iets wil moet het namelijk direct. 5 minuten wachten is te lang. ze is net een klein kind (en ze is 21 for christ's sake)
ik had het zo gehad!! ze stuurde nog een smsje en belde nog een paar keer, maar ik doe het niet meer. ik vertik het. als ik morgen weer een beetje ben afgekoeld bel ik denk ik wel om eens goed te vertellen dat dat gedrag écht niet kan en dat het ronduit asociaal is. maar nu niet. ik hou me in argh
en het irritante is, dat mijn vriend zich er absoluut niet in wil mengen, wat natuurlijk zijn goed recht is, maar ik heb haar al vaker gezegd dat als ik niet opneem ik dat om een reden doe, wat voor reden dan ook, en dat ze dan anderen met rust moet laten. mijn vriendin baalt ondertussen flink dat zij elke keer wordt lastiggevallen voor de meest nutteloze dingen, en op die manier voel ik me steeds schuldiger. maar als ik boos word op het zusje van mijn vriend, dan komt hij weer tussen twee vuren te staan en dat wil ik ook niet!
en opper alsjeblieft niet om een normaal gesprek met haar hier over te hebben, want ze snapt het gewoon niet!! dit is namelijk echt al de zoveelste keer... ik weet even niet wat ik nou het beste kan doen. alles is eigenlijk fout namelijk. *zucht*
Oud 04-04-2007, 00:35
WolterB
WolterB is offline
Productiviteit voor studie is momenteel bijna nul, maar mn sociale 'productiviteit' is erg goed, heb daar ook meer behoefte aan nu geloof ik.
Oud 04-04-2007, 01:27
Verwijderd
Jeetje, hoe verkouden kan een mens zijn !?
Ik heb alles geprobeerd, een week lang otrivin, dampo, stomen, etc. En nu is de week om (otrivin mag maar een week) en nu wordt het pas écht erg... Hoe kan dat nou weer?! Ik word er echt helemaal gestoord van. Het lijkt wel of al het snot mijn hersenen zelfs in de weg zit . Maarja, ik hoop maar dat het snel over gaat.
Verder heb ik het ontzettend druk, echt niet te behappen zoveel. En iedereen zegt maar leuk: "ach joh, daar ga je gewoon een paar middagjes per week een uur of 3 aan zitten." Ehm... heb ik vrije middagjes dan? En als ik alles bij elkaar optel waar ik een 'paar' middagjes per week aan moet zitten volgens hen, dan heb ik meer middagjes dan er middagjes in de week zitten... En horen we niet ook nog buiten de opleiding een leven te hebben (ik heb dat tenminste wel!). Ik heb eigenlijk helemaal geen vrije middagjes... *-) Ik ben al blij als ik een vrij avondje heb (die dan wel weer met de studie gevuld wordt, maar toch). Ik heb elke dag gemiddeld 3 uur 'vrij'... alhoewel.. ik betrek de nacht er tegenwoordig ook vrij vaak in (zoals nu ).
Maar goed, ik ga nog maar eventjes door en dan heb ik mijn best gedaan en moet het maar goed zijn... morgen weer een nieuwe dag...
Oud 04-04-2007, 01:35
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-04-2007 @ 21:53 :
Maar ik ben bang slechte cijfers te halen voor vakken die ik wel kan... En als het dan een keer niet goed gaat word ik paniekerig. Terwijl, als dat bij engels gebeurt vind ik het helemaal niet erg, want dat kan ik ook niet.

Ik wil mezelf bewijzen naar iedereen toe, ja, dat klopt wel ja. M'n mentor zegt ook dat hij me met een mooie lijst ziet slagen en dat ik een voorbeeld-leerling ben voor iedereen, maar ik durf dat beeld niet kwijt te raken.

Shit, ik lijk wel ijverig.
Meis, ik moet zeggen dat ik dit wel erg herken. Al heb ik dit nu wel een beetje laten varen op de uni .
Maar weet je wat het is, je komt er ook niet zomaar vanaf, want vertel jezelf maar eens dat het niet nodig is om mooie cijfers te halen... Ik had ook altijd dat ik bang was dat ik het een keer slecht zou doen, vooral omdat het altijd goed ging en ik niet zelfverzekerd genoeg was om in mijzelf te geloven en te geloven dat het heus niet zomaar opeens slecht zou gaan. Maar het was ook heel erg doordat leraren idd dingen zeiden van: jij bent echt voorbeeld-leerling en je zal met een super lijst slagen. Dan was ik altijd bang dat ik opeens niet meer aan hun verwachtingen zou voldoen, etc. En uiteindelijk ben ik ook met een super lijst geslaagd en was ik ook een voorbeeldleerling en dat ben ik eigenlijk nog (ik kreeg laatst nog, toen ik even op school was om bijles te geven, het compliment van een oude leraar van me dat niemand het meer verdiende om het diploma gym te halen dan ik ). Dus het enige wat ik kan zeggen is: kom op, als het altijd goed gaat, zal het heus niet opeens fout gaan. Je hebt een goeie basis en het zal je heus wel lukken. En ook, als het even niet goed zou gaan, dan verliezen de leraren niet meteen hun hoop in je hoor. Ze zullen hoogst waarschijnlijk alleen maar bezorgd zijn over wat er met je aan de hand is en je opbeuren en helpen.
Succes!
Oud 04-04-2007, 09:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-04-2007 @ 20:11 :
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah kleretentamen
Ik zag ertegenop, nu moet ik het maken, en nou zie ik er nog steeds tegenop, want het is moeilijk, ik snap de vragen niet, ik heb geen motivatie om het allemaal uit te zoeken.
Offtopic: het is een meeneemtentamen die je thuis mag maken, en daar heb je dan van maandag (gisteren) tot donderdag voor. Dan moet ik het inleveren.
En ik word er zwaar gestrest van dus nu heb ik wéér last van mijn maag.
Oud 04-04-2007, 09:53
Verwijderd
Ik word een keer wakker wakker en het zonnetje schijnt, de lucht is blauw. aah heerlijk! Vandaag wordt een goede dag. Ik heb er weer vertrouwen in, het komt allemaal goed.
Oud 04-04-2007, 11:15
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 03-04-2007 @ 21:58 :
als je 18 bent ook niet heb ik besloten

alleen irritant dat mensen erover zeiken.
ook niet
en als je 20 bent ook nog niet..
ik ben van mening dat als je op jezelf zit je ook vaak een andere/ sterkere band krijgt met je ouders..
Oud 04-04-2007, 11:16
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 04-04-2007 @ 09:53 :
Ik word een keer wakker wakker en het zonnetje schijnt, de lucht is blauw. aah heerlijk! Vandaag wordt een goede dag. Ik heb er weer vertrouwen in, het komt allemaal goed.
lol ik ging je zin afmaken..

Ik word een keer wakker wakker en het zonnetje schijnt, de lucht is blauw teletubbies kom nou gauw
Oud 04-04-2007, 11:19
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 03-04-2007 @ 23:57 :
mag ik even afreageren?
mijn schoonzusje is écht gestoord! ze belde me vandaag 23 keer!! en waarom? voor iets dat ook gewoon met een smsje had gekund!!
ze belde me een aantal keer, maar ten eerste staat mijn geluid altijd uit en ten tweede zat ik bij een vriendin, en vind ik dan bellen asociaal. en ik had ook gewoon geen zin. dat gedrag van mensen dat je met een mobiel altijd maar op moet nemen vind ik zo achterlijk! net alsof er iemand naast je staat te schreeuwen: "hallo hallow HALLO!!! IK WIL AANDACHT! PRAAT TEGEN ME!" rot toch op! ik mag toch zeker wel zelf bepalen wanneer ik opneem of niet? dus toen belde ze de vriendin waar ik zat. die vertikte het, heel logisch (het was al de zoveelste keer) ook om op te nemen. vervolgens belt ze mij nog een keer en stuurt dan een smsje met het verzoek haar te bellen. ik stuur terug dat ik bij een vriendin zit en dat ik wel bel als ik thuis ben. vervolgens belt ze me weer! grrrrrr
toen had ik er natuurlijk helemaal de pleuris in... na een half uur stuurt ze een smsje met de vraag of ze het nummer mag van een vriend van me, om haar computer te fixen. ik had hem al lang daarover gesproken en dat wist ze ook al via mijn vriend, dus ik stuur weer een smsje (waar haalde ik het geduld vandaan?) dat hij niet thuis was, geen tijd had en dat het van het weekend geregeld werd. vervolgens belt die vriend me op, dat ze hem tóch gebeld heeft! waar ze zijn nummer heeft opgedoken begrijp ik ook niet, maar goed... dus ik me verontschuldigen, want nu gaat ze hem ook 80 keer bellen als ze iets wil regelen. als zij iets wil moet het namelijk direct. 5 minuten wachten is te lang. ze is net een klein kind (en ze is 21 for christ's sake)
ik had het zo gehad!! ze stuurde nog een smsje en belde nog een paar keer, maar ik doe het niet meer. ik vertik het. als ik morgen weer een beetje ben afgekoeld bel ik denk ik wel om eens goed te vertellen dat dat gedrag écht niet kan en dat het ronduit asociaal is. maar nu niet. ik hou me in argh
en het irritante is, dat mijn vriend zich er absoluut niet in wil mengen, wat natuurlijk zijn goed recht is, maar ik heb haar al vaker gezegd dat als ik niet opneem ik dat om een reden doe, wat voor reden dan ook, en dat ze dan anderen met rust moet laten. mijn vriendin baalt ondertussen flink dat zij elke keer wordt lastiggevallen voor de meest nutteloze dingen, en op die manier voel ik me steeds schuldiger. maar als ik boos word op het zusje van mijn vriend, dan komt hij weer tussen twee vuren te staan en dat wil ik ook niet!
en opper alsjeblieft niet om een normaal gesprek met haar hier over te hebben, want ze snapt het gewoon niet!! dit is namelijk echt al de zoveelste keer... ik weet even niet wat ik nou het beste kan doen. alles is eigenlijk fout namelijk. *zucht*
Ik snap het probleem niet zo? Laat 'r lekker bellen, het is niet jouw schuld en niet jouw verantwoordelijkheid. Als je niet wil opnemen, neem je niet op. Als je vrienden niet willen opnemen, nemen zij niet op. Voilà. Toch? Ik bedoel, natuurlijk is het irritant, maar als jij en andere mensen die zich er aan ergeren consequent niet opnemen, dan zal ze het wel snappen. En anders kun je je telefoon altijd uit doen of bij haar nummer de beltoon 'geen' invullen.
Oud 04-04-2007, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-04-2007 @ 11:19 :
Ik snap het probleem niet zo? Laat 'r lekker bellen, het is niet jouw schuld en niet jouw verantwoordelijkheid. Als je niet wil opnemen, neem je niet op. Als je vrienden niet willen opnemen, nemen zij niet op. Voilà. Toch? Ik bedoel, natuurlijk is het irritant, maar als jij en andere mensen die zich er aan ergeren consequent niet opnemen, dan zal ze het wel snappen. En anders kun je je telefoon altijd uit doen of bij haar nummer de beltoon 'geen' invullen.
My thoughts. Als iemand belt wanneer ik niet op kan nemen, dan neem ik niet op. Als iemand dan gaat sms'en, dan ga ik echt niet ineens de tijd nemen terug te sms'en, want dan had ik ook best even op kunnen nemen. Op momenten dat ik echt niet gestoord wil worden gaat m'n telefoon gewoon uit of op stil en dan heb ik pas door dat ik gebeld ben wanneer ik weer een blik op m'n telefoon werp. Sommige mensen vinden het wel gek dat ik niet altijd opneem, maar goed, als ik hard aan het werk ben, dan wil ik echt niet uit m'n concentratie gehaald worden. Dan vinden mensen me maar stom

OT: Ik maak me toch zorgen over m'n nichtje. Hopelijk blijkt ze gewoon klein te zijn, meer niet. Of misschien groeit ze de komende weken nog ineens heel hard. Ze lag in het begin zo goed op schema, alles was telkens perfect. Bah, niet leuk dat ik nu gewoon niet weet wat ik ervan moet vinden. Mijn zus was er ook flink van overstuur. Nou ja, volgende week vrijdag weten we hopelijk meer (want dan krijgt ze een echo om te kijken wat er is/of de verloskundige het misschien fout had gevoeld).

Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 11:28.
Oud 04-04-2007, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-04-2007 @ 11:19 :
als het nu gewoon zomaar iemand was dan zou ik dat allang gedaan hebben, maar ik wil niet dat het zover komt dat mijn vriend er in gesleurd wordt want zo is ze wel namelijk...
bovendien werkt negeren niet, want dan houdt het nooit op *zucht*
Oud 04-04-2007, 11:33
Roosje
Roosje is offline
Yeyeye mijn PO Wiskunde is af en ik ben vrij en ik heb joggert en ik mag de hele dag doen wat ik wil + slapen + taart eten + uit eten want mijn zus is jarig en ik heb gave muziek en morgen zie ik vriendjelief weer en whoeeeh. :gaaf:
Oud 04-04-2007, 11:34
rare kwast
rare kwast is offline
klote rug
ga toch iemand anders pesten
Oud 04-04-2007, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-04-2007 @ 09:03 :
En ik word er zwaar gestrest van dus nu heb ik wéér last van mijn maag.
Ik ook. Maar ik ben al op de helft (hoe doe ik dat?) dus het schijnt allemaal wel mee te vallen....?
Oud 04-04-2007, 12:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-04-2007 @ 11:40 :
Ik ook. Maar ik ben al op de helft (hoe doe ik dat?) dus het schijnt allemaal wel mee te vallen....?
Ik op zich ook al wel en het is ook niet dat ik het niet af kan krijgen, het is meer dat ik meer tijd nodig heb om er iets goeds van te maken. Mijn antwoorden hebben totaal geen lijn, het is gewoon een hoop gezwam en nagepraat van de powerpoints. Blegh. Ik ga er maar weer eens mee verder zo.
Oud 04-04-2007, 12:53
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Roosje schreef op 04-04-2007 @ 11:33 :
Yeyeye mijn PO Wiskunde is af en ik ben vrij en ik heb joggert en ik mag de hele dag doen wat ik wil + slapen + taart eten + uit eten want mijn zus is jarig en ik heb gave muziek en morgen zie ik vriendjelief weer en whoeeeh. :gaaf:
Offtopic: Gefelicteerd met je zus
Feliciteer dr maar van mij als je wilt
Oud 04-04-2007, 12:55
Verwijderd
damn, ik heb mn tentamen goed gemaakt. *dansje doet*
en ik heb een rare bui, want ik wil klagen en rondhuppelen van geluk tegelijkertijd (he, die stemmingswisselingen horen in de puberteit thuis ja, dat mag nu wel eens afgelopen zijn).
Ik vind het raar dat I zo bot reageerde, is niks voor haar. Misschien zit ze niet lekker in haar vel, want ik kan me niet voorstellen da tik resent iets verkeerds heb gezegd of zo.
En N is een stom joch. Ben ik net een uur thuis en speelt ie het klaar om al drie keer rottig tegen me te doen. Ga je vriendjes peseten zeg.
Ik heb nu vakantie en dat voelt heel raar, want ineens heel veel tijd en weinig verplichtingen. Wel over een uur drie vervelende telefoontjes maken, bah.
Oud 04-04-2007, 13:09
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-04-2007 @ 22:05 :
gaat hij naar die kliniek in Eelde toe??
Ik geloof het niet. Hij gaat via cascade verslavingszorg, ze zeiden op een geheime locatie.

We besloten gisteravond maar om pep te halen, om het af te leren. 'S avonds zaten vier huisgenoten bij ons, biertje drinken en blowen. Een van hen was jarig, dus we dronken op hem en het afkicken. De jarige, H., is al jaren een vriend van J., door hem wonen we hier ook. Van alle huisgenoten ga ik het meest met hem om. Hij zei dat we het afkicken van J. allemaal moeten gebruiken om te stoppen. Hij blowt dagelijks en gebruikt af en toe coke of speed. Een andere huisgenoot was het daarmee eens. Ik had natuurlijk mijn stomme twijfels.
H. zei dat het wel zou gaan lukken, gewoon met z'n allen stoppen. Ook om mij meer te stimuleren. Als J. straks weg is moet ik sowieso stoppen, H. vond dat ze me daarbij moeten helpen door allemaal te stoppen.
Herkenbaar, samen stoppen. Heb ik dat al niet eens eerder gedaan, met K.?

Het klinkt sentimenteel, maar ik moet afscheid nemen van het drugs leventje en dat vind ik kut. Maar dit keer kan het echt niet anders, er is geen weg terug. Dit keer is het niet voor zes weken, omdat ik medicatie krijg, of iets anders. Dit keer is het echt.
Als ik blijf gebruiken is de kans groot dat J. weer terugvalt. Het zal in ieder geval niet goed zijn voor ons. Omdat ik in het najaar voor de grap zei dat hij zich moest opgeven moet ik nu stoppen, en ik weet dat het beter is, maar ik vind pep nog zo fijn, net als het blowen.

Toevallig belde vanmorgen mijn therapeute van tactus. Ze vroeg zich af hoe het met me was, aangezien ik ruim een maand geleden weer eens niet kwam opdagen en ook geen nieuwe afspraak heb gemaakt. Volgende week donderdag ga ik weer naar haar toe. Ze hebben daar ook psychologen, die er niet alleen zijn voor drugsproblematiek en afkicken, maar ook voor andere dingen. Misschien moet ik dat doen. Kost niks, heb geen verwijzing nodig want ik ben al client en ik vertrouw mijn therapeute erop als ze zegt dat er goede psychologen zijn.

De pep is alweer bijna op, dat is balen. Ik wil doorsnuiven tot het zo ver is. Ik vind het fijn voor J., ben echt blij en hoop zo dat het goed gaat komen, maar ondertussen vind ik het doodeng en helemaal niet leuk. Een maand alleen zijn. Oke, er wonen nog meer mensen hier, maar toch. Een maand niet getroost worden door hem, een maand alleen in bed liggen, een maand alleen in onze kamer zitten. Ik voel me al zo alleen, met mijn stomme angsten steeds. Angsten dat ik iedereen kwijt raak, dat iedereen dood gaat. Steeds troost J. me dan weer, zegt dat hij toch bij me is. Maar straks is hij een maand niet bij me en dan moet ik stoppen met drugs en goed eten en ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik moet niet zeuren, J. krijgt een geweldige kans, het voelt zo dubbel, ik ben zo bang.
Oud 04-04-2007, 13:26
Verwijderd
Ik heb op zich nog niet veel gedaan, maar het begin is er. En het is gewoon een stom vak. Naja, nog even aanpoten zometeen en dan ben ik klaar. Nog een artikel analyseren en rest van huiswerk maken.
Oud 04-04-2007, 13:28
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 04-04-2007 @ 11:33 :
als het nu gewoon zomaar iemand was dan zou ik dat allang gedaan hebben, maar ik wil niet dat het zover komt dat mijn vriend er in gesleurd wordt want zo is ze wel namelijk...
bovendien werkt negeren niet, want dan houdt het nooit op *zucht*
Waarom zou je vriend erin meegesleurd worden als jij gewoon niet opneemt? Ik snap het nog steeds niet goed. Telefoon uit of op stil, nr stil, en dan is negeren geen punt - ookal gaat ze door, dan merk je er toch nog niks van? Maar goed, rustig zeggen dat je het vervelend vindt als ze zo vaak ongeduldig loopt te bellen en smsen en dat je echt niet altijd tijd hebt om direct contact met 'r opnemen, kan natuurlijk ook geen kwaad.
Oud 04-04-2007, 13:45
Verwijderd
Numb, geloof ik. Een beetje vlak. Wat wel een vooruitgang is op gisteravond, maar toch.. Hmm. Ik weet het niet zo goed, er zit zoveel woede op, niks eigenlijk. Frustraties om niks Nou ja, elke stap vooruit is er eentje, toch.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten