| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
ot: goedddddd, ben naar mijn ouders want ik had toch de hele week geen les . Super handig ivm. stage, dokter, vriendinnen, vriendje etc . En als ik wil kan ik gewoon weer naar mijn kamer gaan . Volgens mijn moeder is het helemaal niet raar als je net op kamers woont om dan nog veel bij je ouders uit te hangen helemaal als je 17 bent .
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Misschien valt je cijfer wel hartstikke mee. En je kan er nu toch niks meer aan veranderen, dus dan kan je beter een beetje positief denken. Vandaag drie tussenuren, dus hebben ik en twee klasgenootjes in twee tussenuren examensommen gemaakt en toen mochten we drie uur eerder weg. Onze leraar wiskunde had alleen nog het b1 deel nagekeken. De normering wordt misschien aangepast, want de laatste vraag had niemand goed. Ik was er van overtuigd dat ik 'm wel goed had (daar was ik toen nog zo trots op), dus heb ik de berekening net nog even gemaakt (ik wist die som nog uit mijn hoofd). Ik wist ook mijn berekening nog ongeveer, dus ik zag ook meteen waar ik fout ben gegaan: ik heb ergens nog een minnetje staan wat er niet hoort. Dus als het goed is heb ik nu wel het goede antwoord. Nu ben ik en boos omdat ik het dom vind dat ik 'm niet met het proefwerk goed had, en een beetje trots als ik 'm nu alsnog goed heb. Dus straks nog even nakijken en dan vraag ik gewoon aan mijn leraar of hij die sm nog een keer wil nakijken. Het gaat me echt niet om punten, maar om mezelf te bewijzen dat ik het kan. Ofzo. Ja, soms wordt ik echt gek van mezelf. Ik heb een keer een uur naar een som zitten kijken op school, voor de voortgangstoets. Toen kwam ik thuis en heb ik het alsnog opgelost in een kwartiertje, terwijl ik het op school in een uur niet zag. Dan vind ik mezelf echt dom, terwijl ik ook wel weet dat ik niet dom ben. Donderdag beslis ik wat ik doe met b2. Of vrijdag. In ieder geval ga ik er niet te lang mee wachten, want ik maak mezelf alleen maar gek. Ik denk dat ik het toch maar laat vallen, want het zou wel een opluchting zijn. Maar aan de andere kant heb ik er dit jaar al zo hard voor gewerkt. Ik kan niet beslissen. En ik kan het niet aan mijn leraar vragen, want die wil toch dat ik het hou. Is het dom om bij Engels te vragen waarom ik een zes had voor mijn mondeling? Ik wil niet zeuren, want met een zes kan ik best leven. Ik wil alleen weten waarom. Niet alleen omdat ik een ander cijfer in gedachten had (een punt hoger ), maar ook omdat ik het gewoon wil weten. Dan kan ik het veranderen. En nu niet meer zeuren over school. Gewoon naar mijn leraar Engels voor mondeling en naar mijn leraar wiskunde voor die som stappen (al kan dat laatste pas donderdag, ik haat wachten), en nu niet meer zeuren. Punt.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() *nog steeds moe* Nu moet ik echt even rustig aan doen. Plastic geplakt, ziet er niet uit. Misschien trekt de witte waas nog weg. Maar ik blijf dingen zien om achteraan te hollen, zet denk ik maar een film op om rust te nemen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
En als het dan een keer niet goed gaat word ik paniekerig. Terwijl, als dat bij engels gebeurt vind ik het helemaal niet erg, want dat kan ik ook niet. ![]() Ik wil mezelf bewijzen naar iedereen toe, ja, dat klopt wel ja. M'n mentor zegt ook dat hij me met een mooie lijst ziet slagen en dat ik een voorbeeld-leerling ben voor iedereen, maar ik durf dat beeld niet kwijt te raken.Shit, ik lijk wel ijverig. |
||
|
|
||
|
Citaat:
alleen irritant dat mensen erover zeiken. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
. Maar weet je wat het is, je komt er ook niet zomaar vanaf, want vertel jezelf maar eens dat het niet nodig is om mooie cijfers te halen... Ik had ook altijd dat ik bang was dat ik het een keer slecht zou doen, vooral omdat het altijd goed ging en ik niet zelfverzekerd genoeg was om in mijzelf te geloven en te geloven dat het heus niet zomaar opeens slecht zou gaan. Maar het was ook heel erg doordat leraren idd dingen zeiden van: jij bent echt voorbeeld-leerling en je zal met een super lijst slagen. Dan was ik altijd bang dat ik opeens niet meer aan hun verwachtingen zou voldoen, etc. En uiteindelijk ben ik ook met een super lijst geslaagd en was ik ook een voorbeeldleerling en dat ben ik eigenlijk nog (ik kreeg laatst nog, toen ik even op school was om bijles te geven, het compliment van een oude leraar van me dat niemand het meer verdiende om het diploma gym te halen dan ik ). Dus het enige wat ik kan zeggen is: kom op, als het altijd goed gaat, zal het heus niet opeens fout gaan. Je hebt een goeie basis en het zal je heus wel lukken. En ook, als het even niet goed zou gaan, dan verliezen de leraren niet meteen hun hoop in je hoor. Ze zullen hoogst waarschijnlijk alleen maar bezorgd zijn over wat er met je aan de hand is en je opbeuren en helpen. Succes! |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() en als je 20 bent ook nog niet.. ik ben van mening dat als je op jezelf zit je ook vaak een andere/ sterkere band krijgt met je ouders..
|
|
||
|
Citaat:
Ik word een keer wakker wakker
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OT: Ik maak me toch zorgen over m'n nichtje. Hopelijk blijkt ze gewoon klein te zijn, meer niet. Of misschien groeit ze de komende weken nog ineens heel hard. Ze lag in het begin zo goed op schema, alles was telkens perfect. Bah, niet leuk dat ik nu gewoon niet weet wat ik ervan moet vinden. Mijn zus was er ook flink van overstuur. Nou ja, volgende week vrijdag weten we hopelijk meer (want dan krijgt ze een echo om te kijken wat er is/of de verloskundige het misschien fout had gevoeld). Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 11:28. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
want zo is ze wel namelijk...bovendien werkt negeren niet, want dan houdt het nooit op *zucht* |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Feliciteer dr maar van mij als je wilt
|
|
||
|
Citaat:
We besloten gisteravond maar om pep te halen, om het af te leren. 'S avonds zaten vier huisgenoten bij ons, biertje drinken en blowen. Een van hen was jarig, dus we dronken op hem en het afkicken. De jarige, H., is al jaren een vriend van J., door hem wonen we hier ook. Van alle huisgenoten ga ik het meest met hem om. Hij zei dat we het afkicken van J. allemaal moeten gebruiken om te stoppen. Hij blowt dagelijks en gebruikt af en toe coke of speed. Een andere huisgenoot was het daarmee eens. Ik had natuurlijk mijn stomme twijfels. H. zei dat het wel zou gaan lukken, gewoon met z'n allen stoppen. Ook om mij meer te stimuleren. Als J. straks weg is moet ik sowieso stoppen, H. vond dat ze me daarbij moeten helpen door allemaal te stoppen. Herkenbaar, samen stoppen. Heb ik dat al niet eens eerder gedaan, met K.? Het klinkt sentimenteel, maar ik moet afscheid nemen van het drugs leventje en dat vind ik kut. Maar dit keer kan het echt niet anders, er is geen weg terug. Dit keer is het niet voor zes weken, omdat ik medicatie krijg, of iets anders. Dit keer is het echt. Als ik blijf gebruiken is de kans groot dat J. weer terugvalt. Het zal in ieder geval niet goed zijn voor ons. Omdat ik in het najaar voor de grap zei dat hij zich moest opgeven moet ik nu stoppen, en ik weet dat het beter is, maar ik vind pep nog zo fijn, net als het blowen. Toevallig belde vanmorgen mijn therapeute van tactus. Ze vroeg zich af hoe het met me was, aangezien ik ruim een maand geleden weer eens niet kwam opdagen en ook geen nieuwe afspraak heb gemaakt. Volgende week donderdag ga ik weer naar haar toe. Ze hebben daar ook psychologen, die er niet alleen zijn voor drugsproblematiek en afkicken, maar ook voor andere dingen. Misschien moet ik dat doen. Kost niks, heb geen verwijzing nodig want ik ben al client en ik vertrouw mijn therapeute erop als ze zegt dat er goede psychologen zijn. De pep is alweer bijna op, dat is balen. Ik wil doorsnuiven tot het zo ver is. Ik vind het fijn voor J., ben echt blij en hoop zo dat het goed gaat komen, maar ondertussen vind ik het doodeng en helemaal niet leuk. Een maand alleen zijn. Oke, er wonen nog meer mensen hier, maar toch. Een maand niet getroost worden door hem, een maand alleen in bed liggen, een maand alleen in onze kamer zitten. Ik voel me al zo alleen, met mijn stomme angsten steeds. Angsten dat ik iedereen kwijt raak, dat iedereen dood gaat. Steeds troost J. me dan weer, zegt dat hij toch bij me is. Maar straks is hij een maand niet bij me en dan moet ik stoppen met drugs en goed eten en ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik moet niet zeuren, J. krijgt een geweldige kans, het voelt zo dubbel, ik ben zo bang.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics