Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2007, 17:06
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik Chlamydia - positief ben. Ik heb vandaag gelijk 2 pilletjes gekregen en dan zou het over moeten gaan. Maar na hoeveel dagen/weken ben ik dan Chlamydia negatief.. en ik heb dus een uitstrijkje laten maken. Heb ik dan geen andere Soa's???
Oud 06-04-2007, 17:13
Verwijderd
Als het goed is is de hele chlamydia over na de antibioticakuur, dus na die 2 pilletjes. Als je er niet op vertrouwt kun je natuurlijk na de kuur nog een test laten afnemen, maar dat lijkt mij overbodig. Ik neem aan dat de reden van het uitstrijkje een soa-onderzoek was? Dan ben je op alle soa's getest en heb je dus geen andere.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 17:16
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-04-2007 @ 18:13 :
Als het goed is is de hele chlamydia over na de antibioticakuur, dus na die 2 pilletjes. Als je er niet op vertrouwt kun je natuurlijk na de kuur nog een test laten afnemen, maar dat lijkt mij overbodig. Ik neem aan dat de reden van het uitstrijkje een soa-onderzoek was? Dan ben je op alle soa's getest en heb je dus geen andere.

Ja , ik ga nog een test afnemen denk over 2 weken . Dat uitstrijkje was idd voor een SOA test, ik heb iig geleerd nooit meer onveilig sex te hebben, Sarah thnx voor je response !!
Oud 06-04-2007, 18:51
Poepkind
Poepkind is offline
gelukkig was je dr op tijd bij En nu idd een condoom gebruiken. Heb je btw niet nog iemand besmet? Die dat eigenlijk ook zou moeten weten. Je hebt speciale anonieme kaarten die je dan kan versturen.
Oud 06-04-2007, 21:13
pyres
pyres is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 06-04-2007 @ 19:51 :
Die dat eigenlijk ook zou moeten weten. Je hebt speciale anonieme kaarten die je dan kan versturen.
(niet dat ik die kaarten nodig heb maar...) waar kun je die krijgen
Oud 06-04-2007, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Je hebt speciale anonieme kaarten die je dan kan versturen.
"ik ga niet zeggen wie ik ben, maar ik heb toen en toen seks met je gehad en nou bleek ik Chlamydia te hebben, dus laat jij je ook ff testen?"

behoorlijk grote kans dat ze dan alsnog weten van wie het komt hoor
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 10:36
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Citaat:
gelukkig was je dr op tijd bij En nu idd een condoom gebruiken. Heb je btw niet nog iemand besmet? Die dat eigenlijk ook zou moeten weten. Je hebt speciale anonieme kaarten die je dan kan versturen.
Nou, ik denk bij nader inzien dat ik heeeel erg lang met chlamydia heb rondgelopen. Ik ben als sinds me 16 de sexueel actief en ik ben nu 19 , en dit was mn eerste SOA test die ik ooit heb gedaan.

En ik weet wel zeker van wie ik dit zou kunnen hebbben gehad.

Heeft die chlamydia geen invloed op mijn vruchtbaarheid, aangezien ik er denk ik wel jaren mee kan hebben gelopen?
Oud 07-04-2007, 11:28
Bloem
Bloem is offline
Herstel, kan invloed hebben. Hoeft niet persé.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 11:29
Verwijderd
Ja, dat wel, maar die vruchtbaarheid wordt minder/weg door verklevingen in de eileiders. Voordat je die verklevingen krijgt, moet je óf minstens een jaar of vijf chlamydia hebben, óf je hebt een acute eileider-ontsteking en dat merk je wel want dan heb je hevige buikpijn. Dus de kans dat je binnen drie jaar ongemerkt onvruchtbaar wordt van chlamydia is niet zo groot.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten