Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2007, 12:31
Onzekertje
Onzekertje is offline
Ik heb nu bijna een relatie van 4 jaar met mijn vriendin en wonen nu een jaar samen.

Kort samengevat het voorval wat zich voordoet.

Voor een aantal maanden terug viel het plots op dat ze meer aan het telefoneren was en dat de smsjes je om de oren vlogen, althans meer als voorheen. Ook waren er telefoongesprekken die ik half mee kon luisteren met vaak een persoonlijke tintje. (het is nogal gehorig hierin huis. Als een bekende of familielid belde bleef ze altijd in de kamer , maar iedere keer als er 1 bepaald iemand belde ging ze naar boven. Na het een poosje aangezien te hebben bleek het om een klasgenoot te zijn die zeker wel 18 jaar ouder is als haar en ook nog thuis eens kampt met huwelijksproblemen. Er is zeker wel iedere dag dagelijks contact zowel lange gesprekken telefonisch en smsjes zowel s'ochtends vroeg als s'avonds laat. Terwijl ze samen ook nog eens 1 dag in de week de hele dag op school zitten (1 dag school/4 dagen werken). Ik kreeg argwaan, want als ik naar mezelf had ik ook wel vrienden op school maar vind dit dan ook wel weer wat overdreven. Dus wat voor situatie krijg je dan; de verleiding was groot om eens in de telefoon te kijken. Tja eigenlijk heel fout, ik weet het. Maar als je argwaan ook nog eens bevestigd word van smsjes met de volgende inhoud van zijn zijde ; "kanjer, ....ik hou van je, ik mis je en dikke kus en een oproepenlijst van enkele uren, dan gaat er toch wel iets door je heen. Dit heb ik vrijwel direct aan haar voor gelegd en ze vond het jammer dat ik haar niet vertrouwde. En ze benadrukte ook dat het niets voorstelde.
(overigens heb ik haar nooit betrapt op dergelijke teksten als; ik hou van je, etc..) maar goed het stoort me allemaal wel en ik liep er dagelijks mee in mijn hoofd.En daar was ook verder geen discussie eigenlijk meer over mogelijk. Wel heb ik aangegeven dat ik het zeer onprettig vind dat ze zo geheimzinnig contact heeft en het eigenlijk niet normaal vind dat als het toch niets te betekenen heeft dat je het sturen van zulke smsjes door hem maar toelaat. Voor haar betekend het misschien niets, maar voor hem misschien heel veel, gezien zijn huwelijksproblemen.
en mij zit het ook dwars, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden?

Na het enkele maanden aan te hebben gezien was er eigenlijk geen verandering in het gedrag tussen hun, alleen dat wij verder uitelkaar groeiden. (werken, eten & slapen idee) terwijl het geluid van de sms al op trilfunctie was gezet, zodat ik er minder van zou merken. Ik heb tussentijds niet meer zitten neuzen in haar telefoon in de hoop dat het vanzelf wel minder zou worden omdat ik heb laten weten dat het me stoord. Maar ze heeft er uiteindelijk niets mee gedaan blijkt wel, toen ik begin deze week toch maar weer eens in de telefoon gekeken heb.

Weer hebben we het erover gehad, en ze dacht dat we het uitgepraat hadden, maar ik zit er nog steeds mee en denk ook niet dat als dit zo doorgaat dat ik het kwijtraak. Ook wil ik er niet te lang over piekeren of mee rondlopen in mijn hoofd. We hebben het er dus ook al over gehad om uitelkaar te gaan want zij is niet bereid om ook maar enigsinds iets te gaan veranderen aan het contact met hem..Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Misschien moet ik het wel anders aanpakken, maar ik zie het somber is en zie ook maar 1 uitweg en dat is te stoppen met deze relatie. Want volgens mij
ben ik gewoon een normale jongen die wel weet wat goed en slecht is en wat normaal zou moeten zijn in een relatie en niet normaal. Dit soort gedrag (dagelijks contact sms/telefonisch) is volgens mij niet echt normaal laat staan gezond en naar mijn idee heeft onze relatie hierdoor al een flinke beschadiging opgelopen sinds dit voorval. Ook op seksueel gebied.. Ze geeft zelf al aan dat mijn interresse voor wat haar overdag allemaal bezighoud eigenlijk 0 is. Wat resulteerd in minder gesprekstof. Dat is dan ook niet zo gek, als ze iemand anders heeft waar ze blijkbaar alles wel mee kan delen en niet een poging doet om dat meer met mij te doen.

Zo ben je gelukkig zonder zorgen en zo heb je allemaal gezeik?.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2007, 12:43
IcedEarth
IcedEarth is offline
kan je het misschien wat samenvatten?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 12:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zijn vriendin heeft buitensporig veel (sms)contact met een vent met huwelijksproblemen en nu gaat het tussen hun niet meer zo lekker, aangezien zijn vriendin alles al bespreekt met die vent en niet meer met hem.

En hm, het is best een gekke situatie eigenlijk, zeker omdat het al zolang aan de gang is. Erover praten lijkt me erg voor de hand liggen, vragen waarom ze nu precies zoveel contact heeft met die man, dat het net lijkt alsof ze hem belangrijker vindt dan jij. Ik snap in elk geval wel dat je ermee zit.
Oud 07-04-2007, 12:48
Muchacha
Muchacha is offline
Zijn vriendin vertoont verdacht gedrag dat neigt naar vreemdgaangedrag. Wel snap ik het doel van zijn post niet Ik zou het, zoals je zelf aangeeft, wel gedaan maken, want zoals je vriendin zich gedraagt (dagelijks lange gesprekken voeren, zich daarvoor terugtrekken, ellenlange oproeplijsten, smsjes met kanjer en ik hou van jou en mis je ) is niet normaal, en zeker niet als jij (terecht) aangeeft er een probleem mee te hebben. Wat een doos ( )
Oud 07-04-2007, 12:49
Eternal Fantasy
Eternal Fantasy is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 07-04-2007 @ 13:43 :
kan je het misschien wat samenvatten?
Jongen houdt heel erg veel van zn vriendin. Vriendin kent iemand die net een gebroken huwelijk heeft meegemaakt, persoon stuurt sms-jes van "ik hou van je", vriendin reageert daar inhoudelijk niet op, vriend leest sms-jes, raakt paranoïa, en vertrouwd zn vriendin niet.

Zo ongeveer?
Oud 07-04-2007, 12:52
Eternal Fantasy
Eternal Fantasy is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 07-04-2007 @ 13:48 :
Zijn vriendin vertoont verdacht gedrag dat neigt naar vreemdgaangedrag. Wel snap ik het doel van zijn post niet Ik zou het, zoals je zelf aangeeft, wel gedaan maken, want zoals je vriendin zich gedraagt (dagelijks lange gesprekken voeren, zich daarvoor terugtrekken, ellenlange oproeplijsten, smsjes met kanjer en ik hou van jou en mis je ) is niet normaal, en zeker niet als jij (terecht) aangeeft er een probleem mee te hebben. Wat een doos ( )
Geloof me, die man vindt haar misschien wel heel erg lief, maar dat hoeft niet te betekenen dat zijn vriendin die man ook leuk vindt. Die vriendin kan alleen maar goede bedoelingen hebben, om hem door zijn moeilijke tijd heen te slepen. Die man waardeert dat heel erg, en stuurt sms-jes van ik hou van je, vriendin negeert ze, met alleen de goede bedoeling om hem door zn donkere tijd te slepen.
Oud 07-04-2007, 13:08
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Eternal Fantasy schreef op 07-04-2007 @ 13:52 :
Geloof me, die man vindt haar misschien wel heel erg lief, maar dat hoeft niet te betekenen dat zijn vriendin die man ook leuk vindt. Die vriendin kan alleen maar goede bedoelingen hebben, om hem door zijn moeilijke tijd heen te slepen. Die man waardeert dat heel erg, en stuurt sms-jes van ik hou van je, vriendin negeert ze, met alleen de goede bedoeling om hem door zn donkere tijd te slepen.
Ten koste van de relatie ? Het enige wat de vriendin negeert is de gevoelens van haar partner, die duidelijk heeft gemaakt dat hij het niet prettig vindt. Ik zou me behoorlijk rot voelen als mijn vriend meer aandacht zou besteden aan een meisje dat hem misschien ook nog eens leuk vindt. Nog lulliger zou ik me voelen als hij het er niet fatsoenlijk over zou willen hebben, het probleem negeert, en vrolijk verder gaat met het intensieve sms/telefoon contact.
Dus:
Het gedrag van je vriendin is niet normaal, als zij niet aan jullie relatie wil werken en het dus wel best vindt dat jij je er rot onder voelt, dan moet je inderdaad misschien drastische stappen ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 13:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Eternal Fantasy schreef op 07-04-2007 @ 13:52 :
Uhuh.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 13:35
Muchacha
Muchacha is offline
Zijn vriendin vindt hem leuk genoeg om er uren mee te lopen bellen en om dit contact niet te verminderen, ook als haar vriend dit niet leuk vindt
Oud 07-04-2007, 14:00
Dith
Dith is offline
Als mijn vriend zo met iemand om zou gaan zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen dat er mísschien toch wel iets meer aan de hand is dan alleen maar aardig zijn tegen iemand met huwelijksproblemen.

Of ben ik dan zo argwanend?
Oud 07-04-2007, 14:36
Drlove
Drlove is offline
je moet eens wat ondernemen ipv achterdochtig je vriendin 'controleren'. Leuk een relatie waarbij je alleen maar eet, werkt en slaapt. Als ze al twijfels heeft om vreemd te gaan, versterk jij deze gevoelens alleen maar met jouw achterlijke gedrag. Dude, je raakt haar kwijt. Succes verder!
Oud 07-04-2007, 14:47
Verwijderd
DUMPEN! Voordat ze uiteindelijk jou dumpt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 14:50
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik vraag me sterk af waarom ze het contact niet wil verminderen (of verbreken) terwijl jij het heel logisch niet echt op prijs stelt en het voor haar naar eigen zeggen toch niks te betekenen heeft. Dat klopt toch niet? Ik zou haar dat gewoon heel direct voor de voeten gooien, want ik vind haar gedrag echt niet oke klinken. Misschien is er fysiek nog niks gebeurd tussen hen (wat ik moeilijk vind te zeggen zo), maar ik zie niet waarom ze zoveel contact met hem moet hebben als het alleen maar om vriendschap zou gaan. Persoonlijk zou ik dat soort berichten van een ander ook echt niet op prijs stellen als het voor mijzelf verder idd niks te betekenen heeft en zou ik betreffende kerel ook vriendelijk verzoeken om daar mee te kappen. Dat ze dat niet doet, vind ik ook raar.

Nouja, vage situatie, er zal hoe dan ook iets moeten veranderen lijkt me. Het liefst natuurlijk haar gedrag en als ze dat echt niet wil, zal ik haar maar eens gaan vragen hoe zij jullie relatie ziet dan en wat zij van een relatie verwacht.
Oud 07-04-2007, 14:52
Verwijderd
Tijd en aandacht zegt alles.

"Ze geeft zelf al aan dat mijn interresse voor wat haar overdag allemaal bezighoud eigenlijk 0 is."

Ja he, schiet ook lekker op als ze uren met die vent belt. Zo krijg je ook amper de kans om eens rustig te zitten en te praten over dingen.

Mijn mening: ze geniet stiekem van de aandacht die ze krijgt van die vent. En omdat ze niet dezelfde aandacht van jou krijgt, raakt ze vervreemd van jou.

Je kunt nu eigenlijk 2 dingen doen:

1. Proberen meer tijd voor jou te winnen. Door bijvoorbeeld uit eten met haar te gaan, iets leuks te gaan doen, etc. Als ze nog bij jou wil blijven, zou dit moeten werken. Lukt het niet haar tijd en aandacht te krijgen, is het hopeloos. Wat mij tot optie 2 brengt.

2. Haar dubbel en vierkant de deur uitschoppen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 15:11
Onzekertje
Onzekertje is offline
Citaat:
Leuk een relatie waarbij je alleen maar eet, werkt en slaapt. Als ze al twijfels heeft om vreemd te gaan, versterk jij deze gevoelens alleen maar met jouw achterlijke gedrag. Dude, je raakt haar kwijt.
Deze situatie van werken eten slapen is door dit voorval wel gecreeérd naar mijn idee..
En ik denk dat ik d'r inderdaad kwijtraak, want vechten voor zoiets stoms en er vervolgens ook nog niets meedoen lijkt me niet iets om voor te gaan vechten, of wel dan? Daar ben ik nog niet overuit. Ik heb in iedergeval uit haar mond nog niet iets overtuigends gehoord. Misschien verwacht ik ook wel teveel?
Ik ben best bereid om wat te gaan ondernemen met haar enzo maar andersom gebeurt het ook niet? Ik ben toch niet de zonde bok? Ik werk dagelijks keihard (7 uur weg, 6 uur thuis) (lichamelijk) om ook maar enigzins de huur, gas water en licht op te brengen, 3x op vakantie te gaan per jaar en ook vaak om het ons zelf makkelijk te maken met koken e.d. om af en toe eens een keer uit eten te gaan of ergens wat op te halen. (dus financieel hebben we niks te klagen) Tijd om aandacht aan de vrouw te besteden overdag is er dus voor mij niet bij. Terwijl zij dat momenteel wel (kunnen) doen in combinatie met hun school/werk. Tevens haalt hij haar ook nog eens op (10km omrijden voor hem) hier van huis en kunnen ze samen naar school rijden (+-25km rijden van hier) terwijl ze OV heeft en ook nog eens 5 minuten hiervandaan met de trein kan, die elk half uur gaat.

Tja, en dan mag ik niet argwanend zijn...

Als ik het vanuit mijn eigen perspectief zou bekijken zou ik het nooit op zo'n situatie uit laten komen. Zou een 'goede vriendin' zoiets tegen mij zeggen, smsén of wat dan ook, dan zou ik zeggen tegen haar van doe dat liever niet, want het is niet wederzijds. En dat heeft diegene dan maar te respecteren anders zou voor mij het contact over zijn. Na de eerste constatering had ik zoiets wel verwacht (vandaar dat ik het even een aantal maanden aangekeken heb), want ik vind het niet normaal. Zij denkt daar klaarblijkelijk anders over en gaat vrolijk door met het contact en stoort zich niet aan mij en wat ik ervan vind. Ook zegt ze dat ze daarin niet kan veranderen en ik zou dit dan maar moeten accepteren. Lijkt me dat het einde nabij is, alhoewel ik het wel moeilijk vind om de knoop door te hakken.

Misschien ben ik ook wel niet altijd geìnterreseerd naar wat zij allemaal gedaan heeft op een dag. Als ik thuis ben, ben ik vaak al lang weer vergeten wat ik die dag allemaal gedaan heb, ik doe op het werk de deur achter me dicht en klaar. Alleen de leuke dingen vertel ik vaak wel, dat gaat eigenlijk allemaal vanzelf wel.

Ik ben inderdaad niet zo´n spraakwaterval als dat zij gewend is in haar familie, maar dat heeft ze de afgelopen 4 jaar toch al wel begrepen en geaccepteerd lijkt me althans dat gevoel gaf ze me wel.. Het was ook altijd leuk en gezellig voor mijn gevoel.....totdat dit in het spel kwam......

Laatst gewijzigd op 07-04-2007 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 15:22
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Onzekertje schreef op 07-04-2007 @ 16:11 :
Zij denkt daar klaarblijkelijk anders over en gaat vrolijk door met het contact en stoort zich niet aan mij en wat ik ervan vind. Ook zegt ze dat ze daarin niet kan veranderen en ik zou dit dan maar moeten accepteren. Lijkt me dat het einde nabij is, alhoewel ik het wel moeilijk vind om de knoop door te hakken.
Tuurlijk kan ze daar wel wat aan veranderen, ze wil het gewoon niet. Punt. En dat ze dan ook nog het lef heeft om zich niks aan te trekken van wat jij ervan vindt en botweg zegt dat je het maar te accepteren hebt, getuigd in mijn ogen van heel weinig liefde en respect naar jou toe. Echt, ik sta hier gewoon versteld van Als ik jou was, zou ik haar heel snel duidelijk maken dat de relatie wat jou betreft over is en dat ze haar spullen kan gaan pakken. En maak alsjeblieft niet dat fout om haar nog een kans te geven als ze daar om smeekt en belooft te veranderen, want dat gebeurd toch niet. Bovendien heeft ze die kans al gehad.
Oud 07-04-2007, 15:30
Verwijderd
Even een korte reactie voor de ts. :

Wat ontzettend vervelend voor je. En ik vind dat je wél argwanend mag zijn, want als ik in jouw schoenen zou staan zou ik me vreselijk onzeker en rot voelen. Het is moeilijk om te oordelen n.a.v. dit topic (hoewel je wel heel duidelijk en precies bent), maar je verdient het niet om zo behandeld te worden. Ik zou, als ik jou was, heel duidelijk naar haar toe zijn en zeggen wat je hier net typte: "lijkt me dat het einde nabij is"

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 15:37
Onzekertje
Onzekertje is offline
Citaat:
persoonlijk zou ik dat soort berichten van een ander ook echt niet op prijs stellen
Zoals verwacht word er me nu verweten dat ik haar niet vertrouw en dat ik haar telefoon niet had moeten inzien.
Ik weet dat ik dat eigenlijk niet had moeten doen. Voel me er ook best schuldig onder, ook omdat ik haar niet betrapt heb maar meer hem met zijn: ik hou van je smsjes...

[kon haar ook niet betrappen, want haar verzonden smsjes worden niet automatisch opgeslagen of ze wist ze gelijk...]

Dus eigenlijk komt er weer een probleem bij: dat ze me niet meer vertrouwd en ook al heeft aangegeven tijdens een gesprek of ze me nog in de toekomst wel kan vertrouwen... Voor mijn gevoel word het uiteindelijke probleem verschoven naar mij en de rollen omgedraaid...

Ik vind het ook moeilijk om hiermee om te gaan...

Al het bovenstaande geeft me wel meer zekerheid over dat het zeker niet klopt wat hij doet en wat zij allemaal van hem incasseert kwa tekst, want ik was niet zeker of datgene wat er bij ons afspeelt wel normaal is, en of ik het gewoon maar normaal moet gaan vinden...

Laatst gewijzigd op 07-04-2007 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 15:41
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Onzekertje schreef op 07-04-2007 @ 16:37 :
Zoals verwacht word er me nu verweten dat ik haar niet vertrouw en dat ik haar telefoon niet had moeten inzien.
Ik weet dat ik dat eigenlijk niet had moeten doen. Voel me er ook best schuldig onder, ook omdat ik haar niet betrapt heb maar meer hem met zijn: ik hou van je smsjes...

Dus eigenlijk komt er weer een probleem bij: dat ze me niet meer vertrouwd en ook al heeft aangegeven tijdens een gesprek of ze me nog in de toekomst wel kan vertrouwen... Voor mijn gevoel word het uiteindelijke probleem verschoven naar mij en de rollen omgedraaid...

Ik vind het ook moeilijk om hiermee om te gaan...
Dat kan ik me goed voorstellen en het is ook wel gemeen van haar om het zo te gaan spelen. Maar als ze zelf al aangeeft dat ze jou niet meer echt vertrouwd (even lostaand van waar dat door zou komen), wat haalt zij dan nog uit de relatie met jou waardoor ze er mee door wil gaan? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, heb je haar dat wel eens gevraagd? En wat geeft zij jou nu eigenlijk nog?
Oud 07-04-2007, 15:46
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Onzekertje schreef op 07-04-2007 @ 16:11 :
Tevens haalt hij haar ook nog eens op (10km omrijden voor hem) hier van huis en kunnen ze samen naar school rijden (+-25km rijden van hier) terwijl ze OV heeft en ook nog eens 5 minuten hiervandaan met de trein kan, die elk half uur gaat.

.
Jezus. Natuurlijk ben je dan argwanend en ik kan me best voorstellen dat je wel eens wil weten waar die urenlange gesprekken over gaan. Aangezien zij het niet zelf verteld heeft.. ik zou me daar echt niet schuldig over voelen. Ik snap niet dat je dit allemaal pikt... ik bedoel ik neem aan dat je al vet vaak knoei harde ruzie hebt gehad enzo ?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 15:52
Onzekertje
Onzekertje is offline
Citaat:
Ik snap niet dat je dit allemaal pikt... ik bedoel ik neem aan dat je al vet vaak knoei harde ruzie hebt gehad enzo
Eigenlijk om eerlijk te zijn hebben we nooit echte ruzie gehad....
Ben ik ook niet van plan om dat te krijgen, ook niet als we uitelkaar gaan...

Ik wil gewoon normaal een relatie en niet met zulke fratsen...

Ik ben bang dat dat niet aan mij besteed is

Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 15:55
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Onzekertje schreef op 07-04-2007 @ 16:52 :
Eigenlijk om eerlijk te zijn hebben we nooit echte ruzie gehad....
Ben ik ook niet van plan om dat te krijgen, ook niet als we uitelkaar gaan...

Ik wil gewoon normaal een relatie en niet met zulke fratsen...

Ik ben bang dat dat niet aan mij besteed is

Jij hebt hier geen ruzie met haar om gemaakt? Weet zij dan eigenlijk wel echt wat jij ervan vindt? Misschien is ze gewoon zo mutserig bezig dat ze het onderschat en denkt dat jij gewoon maar alles pikt van haar?

Niet dat je perse ruzie moet maken om iets goed duidelijk te krijgen bij een ander (zou ook geen goede relatie zijn dan), maar echt aangename rustige gesprekken zijn het toch niet geweest neem ik aan?

Oh, en een normale relatie gaat dit niet snel meer worden vrees ik...

Laatst gewijzigd op 07-04-2007 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:15
Onzekertje
Onzekertje is offline
Citaat:
Jij hebt hier geen ruzie met haar om gemaakt? Weet zij dan eigenlijk wel echt wat jij ervan vindt? Misschien is ze gewoon zo mutserig bezig dat ze het onderschat en denkt dat jij gewoon maar alles pikt van haar?

We hebben het besproken en wel op de toon van dat ik het niet prettig vond.

Ik heb ook gezegd dat ik hem hier niet in huis meer wou hebben, want na schooltijd als hij haar weer afzet hier bleef die nog wel eens koffie drinken en voordat ik thuis kwam was die weer weg.

Maar dat werd ook niet goedgekeurd en fel tegeningegaan, ze zei dat ze toch wel een klasgenoot mee naar huis mocht nemen, omdat ze hier toch ook woont...om dingen voor school te bespreken......

We wonen in een hofje en mijn kameraad + vrouw woont er tegenover dus sociale controle is er wel...en het gebeurt eigenlijk iedere keer, behalve afgelopen keer, maar dat komt omdat ik er wat van gezegd had...
Maar goed ik kan hem erook niet uitschoppen als het gebeurt, want ik ben braaf aan het werk tot vijf uur en moet dan nog eens 50km = 1 uur rijden om weer thuis te komen...

Eigenlijk wil ik dat het goedkomt, maar eigenlijk weet ik ook wel dat het toch niet goed komt...

Misschien ben ik dan ook wel te zacht in zulk soort dingen...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:18
bingomassacre
bingomassacre is offline
Dus jij bent niet thuis als zij "koffie drinken".. en voordat jij thuis komt is hij al weer weg ?
DUDE are you serious ?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:21
Onzekertje
Onzekertje is offline
Als zij zegt dat er nix is, moet ik dat maar geloven of niet ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2007, 16:26
Thee Muts
Thee Muts is offline
Euh... nee. Vertrouwen in je partner is goed, crusiaal zelfs binnen een relatie, maar het houdt een keer op. Echt kerel, wat ik er zo van kan zeggen: ze gaat zo vreemd als het maar kan. En dat zij er dan ook zo hard tegenin gaat en hat alleen maar steeds voor die gast loopt op te nemen Zou me niks verbazen als ze al vaak heel hard door die gozer genomen is in jullie bed. Of op jullie bank.
Oud 07-04-2007, 16:32
Signy
Signy is offline
wat een vieze vent eigenlijk... ik bedoel hoe oud is je vriendin? 20 ofzo? Dan is hij 38. Moet hij zich niet eens bezighouden met mensen van zijn eigen leeftijd??

Ik verplaats me even in de situatie en als mijn vriend zo met een ander meisje/vrouw zou omgaan, tja, daar zou ik heel onzeker van worden.
Ze zien/spreken elkaar vaak hoor! Voor schooltijd, op school, na school, bellen, smsen. Daar mag je toch wel wat van zeggen. Ik zou er boos van worden eigenlijk.

Ik zou heel duidelijk zijn in wat ik ervan zou vinden en hoe KUT ik me erdoor voel! Jij mag dan miss niet kijken in haar telefoon, zij moet maar eens beseffen hoe dom zij bezig is.

Ws gaat ze vreemd. Denk maar aan die gast, die heeft niet voor niets zo'n contact met een 'jong blaadje'. die tekst van het smsje zegt alles
Oud 07-04-2007, 16:35
Onzekertje
Onzekertje is offline
zei 21 en hij +- 35 van horen zeggen... en bovendien woont hij nog steeds samen met zijn vrouw en kinders met huwelijks problemen... Ja ik heb natuurlijk wel wat navraag gedaan
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Onzekertje schreef op 07-04-2007 @ 17:21 :
Als zij zegt dat er nix is, moet ik dat maar geloven of niet ?
Nou, ik ben absoluut niet onzeker in m'n relatie met m'n vriendin, en ik ben ook niet snel jaloers te krijgen, maar uren aan de telefoon hangen met iemand die SMSjes stuurt met 'ik hou van je' zou ik niet accepteren. Het is natuurlijk een lastige situatie, maar je moet gewoon hard zijn. Die gast gaat echt z'n gezin niet opgeven voor jouw vriendin, hij ziet haar gewoon als een tussendoortje. Ik zou haar gewoon hard voor de keuze zetten, jij of hem.

En het spijt me erg, maar het heeft er alles van weg dat ze al is vreemdgegaan met 'em.

Citaat:
Onzekertje schreef op 07-04-2007 @ 17:35 :
zei 21 en hij +- 35 van horen zeggen... en bovendien woont hij nog steeds samen met zijn vrouw en kinders met huwelijks problemen... Ja ik heb natuurlijk wel wat navraag gedaan
Ik zou zeggen: spreek hem d'r eens op aan. Als hij contact blijft houden; prima, stap jij naar z'n vrouw.

All is fair in love and wwar
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:37
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
zei 21 en hij +- 35 van horen zeggen... en bovendien woont hij nog steeds samen met zijn vrouw en kinders met huwelijks problemen...
Alsof dat wat zegt... Echt, na die laatste post van jou, over dat 'koffie drinken' vraag ik me serieus af of je vanuit pure zelfbescherming niet wil geloven dat ze je keihard bedriegt of dat je echt zo naief bent.
Oud 07-04-2007, 16:37
Signy
Signy is offline
Citaat:
huwelijks probs, there you go.
en je vriendin helpt hem natuurlijk door de moeilijke tijd heen.
Oud 07-04-2007, 16:39
Verwijderd
Dump haar want je wordt bedrogen! Of ga zelf vreemd en daarna haar dumpen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Signy schreef op 07-04-2007 @ 17:37 :
huwelijks probs, there you go.
en je vriendin helpt hem natuurlijk door de moeilijke tijd heen.
Ja, uitgezakt wijf die na hun 2e kind d'r oude figuur niet meer terug gekregen heeft, dan krijg je dat he?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:40
Verwijderd
Of zorg dat je onverwachts thuiskomt zodat je ze op heterdaad kan betrappen. Kan je die vent en de chick even in elkaar timmeren
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 07-04-2007 @ 17:26 :
Vertrouwen in je partner is goed, crusciaal zelfs binnen een relatie, maar het houdt een keer op.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:44
Verwijderd
Begin eens een keertje met ruzie maken, of zorg dat jij er eens bij bent als hij er is, zodat je hem erop kan aanspreken.
Of, als je daar geen zin in hebt, verbreek het direct.
Dit riekt echt te erg namelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:47
Smokin'
Smokin' is offline
Behalve het daadwerkelijk betrappen van je vriendin in de armen van deze 18-jaar oudere knecht kan ik weinig voorbeeldne geven waaruit duidelijk blijkt dat je vriendin niet echt een hoge dunk van je geeft.

Dit meisje is echt verkeerd bezig, en die kerel betekent 'problemen'. Dat hele gemekker over huwelijksproblemen en het vele contact dat daaruit zou voortvloeien zijn allebij producten van zijn wens om jou vriendin te pakken. Duidelijk is dat ze geniet van de aandacht die ze krijgt van die vent. Was dit namelijk niet het geval geweest, dan was het nooit zover gekomen dat hij haar sms-jes stuurde met teksten als 'ikhouvanje'. De manier waarop zij met hem omgaat kan alleen maar ontstaan als zij willens en wetens het contact met hem blijft opzoeken, danwel op zo'n manier op hem reageert dat hij verder wordt aangemoedigd.

Dit hele gedoe is zo verdacht. Die gast komt koffie drinken en is weerg weg voordat jij er bent? Zij maakt extra onkosten alleen om nog dat beetje extra tijd met hem door te brengen? Komop das niet goed. Als een meisje zichzelf een bepaald structureel nadeel oplegt om iemand te zien die ze toch al regelmatig ziet ..dat doen de meeste meisjes toch enkel in relaties?

De vraag is dan ook niet of zij nog een gezonde romantische interesse in je koestert, want dat is zonder meer niet het geval. De vraag is enkel of die twee daadwerkelijk een affaire hebben. Ik neig ernaar om te zeggen van niet, omdat ze redelijk weinig moeite doen om dingen geheim te houden. Mensen die 'plezier' buiten de deur zoeken zijn zich vaak bewust van het feit dat ze iets doen wat de meeste mensen zien als verkeerd, en proberen dat dan ook krampachtig geheim te houden. Maargoed; je moet ermee kappen want ze heeft geen respect voor, anders deed ze dit niet en had ze naar je geluisterd toen je haar erop aansprak.

Laatst gewijzigd op 07-04-2007 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:48
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Chimera schreef op 07-04-2007 @ 17:35 :
Ik zou zeggen: spreek hem d'r eens op aan. Als hij contact blijft houden; prima, stap jij naar z'n vrouw.

All is fair in love and wwar

Haar gedrag is niet normaal. Dit gedrag voer je namelijk alleen maar uit als je heel erg veel om die persoon geeft (verliefd?) dat je zo vaak mogelijk bij hem wil zijn. Daar lijkt het hier wel op. Elke dag uren bellen/smsen, altijd met hem mee willen rijden.
Ik zou hier wel flinke argwaan van krijgen!

Confronteer je vriendin eens met het feit dat je denkt dat ze vreemd gaat. En dat ze dan lekker haar spullen mag pakken en bij die vent mag intrekken. Zal zijn vrouw leuk vinden
Oud 07-04-2007, 16:53
Verwijderd
Heb je nog wel seks met haar?
Als ze minder met je naar bed gaat dan voordat ze zoveel contact met hem kreeg dan is dat al een grote hint.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Onzekertje schreef op 07-04-2007 @ 13:31 :
Dus wat voor situatie krijg je dan; de verleiding was groot om eens in de telefoon te kijken. Tja eigenlijk heel fout, ik weet het.
Onzin, dat is niet fout. Als jij argwaan hebt mag je best eens in haar telefoon rondneuzen.. als zij niks te verbergen heeft is er sowieso niks aan de hand.
Citaat:

Maar als je argwaan ook nog eens bevestigd word van smsjes met de volgende inhoud van zijn zijde ; "kanjer, ....ik hou van je, ik mis je en dikke kus en een oproepenlijst van enkele uren, dan gaat er toch wel iets door je heen. Dit heb ik vrijwel direct aan haar voor gelegd en ze vond het jammer dat ik haar niet vertrouwde.
Dat kan zij wel jammer vinden, maar dan moet ze niet van die verdachte dingen doen en er wat opener over zijn tegen jou.

Nou ja, voor de rest.. ik zou niet weten of ze nou echt is vreemdgegaan met hem, maar het lijkt erop dat ze wel iets gedaan hebben ja, want anders ga je als volwassen getrouwde man niet zulke smsjes sturen.
Je vriendin geniet van de aandacht en vindt het waarschijnlijk heel leuk en spannend allemaal en ze kan dit zo blijven doen omdat jij het toelaat. Ze steekt geen energie meer in jou, ze doet geen moeite meer voor jou, al haar vrij tijd en aandacht lijkt aan die vent besteed te worden.. zo komt het althans over.
Maar ze maakt echt een fout als ze denkt dat het niet meer nodig is om die tijd aan jou te besteden en als ze denkt dat ze jou toch wel 'heeft'. Want jullie contact is op deze manier gewoon aan het verwateren.. ook als je al een aantal jaar een relatie hebt is het belangrijk om dit soort aandacht juist aan elkaar te blijven geven in plaats van aan een "spannend tussendoortje" (of weet ik veel wat hij voor haar is). Als dit zo doorgaat groeien jullie gewoon uit elkaar.. en normaal gesproken zou ik zeggen dat ze er ook veel mee kapot maakt en dat jij er op een gegeven moment genoeg van hebt, je vertrouwen is weg en het is niet meer zoals voorheen. Maar jij komt zo twijfelend over, alsof je je afvraagt of er niet misschien toch niks aan de hand is.
Er is wel wat aan de hand! Jullie relatie hoort niet zo te zijn van werken, eten en slapen. Al die aandacht die ze aan hem geeft hoort ze aan jou te geven.. kijk, een paar smsjes of wat bellen met een gewone vriend, okee. Maar dit is wat anders. En ze geeft hem prioriteit. Ik denk dat ze misschien zelfs wel denkt dat ze uiteindelijk bij jou wil blijven, maar dat ze geniet van het gevoel en de aandacht die ze van hem krijgt, misschien is ze wel verliefd op hem.
Dit moet je niet accepteren, ookal maakt ze je wijs dat je haar moet vertrouwen en dat het niks betekent, ookal wordt ze kwaad en doet ze alsof jij veel te argwanend bent..
Mensen behandelen jou zoals jij je laat behandelen, als jij dit toestaat gaat zij niet uit zichzelf ineens denken van shit, dit kan ik niet maken. Als jij dit niet meer toestaat heeft ze toch een probleem en moet ze gaan kiezen. Tenzij jij sterk genoeg bent om die keuze voor haar te maken en de relatie te beëindigen, maar zo klink je op dit moment niet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 09:06
thegoodlife
thegoodlife is offline
Gewoon 1 van de vele relaties die veel te lang geduurd heeft terwijl ze eigenlijk allebei iets heel anders willen en waar niets spannends meer in gebeurt, net als een baan die je al 10 jaar hebt en elke dag hetzelfde doet met dezelfde mensen in hetzelfde gebouw voor hetzelfde bedrijf, het is er omdat het moet.
Oud 08-04-2007, 09:24
dallie
dallie is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 08-04-2007 @ 10:06 :
Gewoon 1 van de vele relaties die veel te lang geduurd heeft terwijl ze eigenlijk allebei iets heel anders willen en waar niets spannends meer in gebeurt, net als een baan die je al 10 jaar hebt en elke dag hetzelfde doet met dezelfde mensen in hetzelfde gebouw voor hetzelfde bedrijf, het is er omdat het moet.
qft
Oud 08-04-2007, 09:48
Gothic
Gothic is offline
Nodig hem (en zjin vrouw) eens uit voor een etentje. Als hij zo'n belangrijke vriend is, wil je hem ook wel beter leren kennen toch?
Oud 08-04-2007, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-04-2007 @ 10:48 :
Nodig hem (en zjin vrouw) eens uit voor een etentje. Als hij zo'n belangrijke vriend is, wil je hem ook wel beter leren kennen toch?
Dan komt die man gewoon zonder z'n vrouw en in het ergste geval geef je hem dan ook een excuus om niet meer weg te gaan als je thuiskomt.

En dan krijg je een erg nare situatie, waarin van alle kanten over de topicstarter heen wordt gelopen. Als hij nog niet eens tegen zijn vriendin hard kan zijn, wat gebeurt er dan wel niet als hij de confrontatie aan moet gaan met een veel oudere man die niet zo onzeker is?

Laatst gewijzigd op 08-04-2007 om 10:02.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 10:20
Fingon
Fingon is offline
Eis dat ze minder met hem om gaat en anders dumpen. dit is niet normaal meer nee .
Oud 08-04-2007, 10:59
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
Fingon schreef op 08-04-2007 @ 11:20 :
Eis dat ze minder met hem om gaat en anders dumpen. dit is niet normaal meer nee .
moet je vooral doen..... dan weet je zeker dat ze vreemd zullen gaan.
Oud 08-04-2007, 13:51
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Drlove schreef op 08-04-2007 @ 11:59 :
Ow ja, want eens moeten rekening houden met je vriend is echt wel een reden om vreemd te gaan
Oud 08-04-2007, 15:44
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Drlove schreef op 08-04-2007 @ 11:59 :
Dat kan je dan niet langer betiteleen als vreemd gaan van haar kant omdat het dan toch al uit is.

Maar dan nog, volgens mij is deze twijfel helemaal niet goed voor hem.
Volgens mij is duidelijkheidbeter, of ze nou bij hem blijft of niet,hij weet dan tenminste waar hij aan toe is.
Oud 08-04-2007, 17:27
Onzekertje
Onzekertje is offline
Nou het "kwade" is geschied, althans zo zie ik het....

We zijn maar overeengekomen dat we er maar een punt achter moesten zetten. Dat zou dan uiteindelijk maar het beste zijn..

Zo ging het in iedergeval niet verder...

Ik weet alleen niet of het de goede beslissing was..........
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 18:05
Fingon
Fingon is offline
Sterkte man, ik hoop dat het nog goed komt
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten